Edit je post maar en vervang hetquote:Op vrijdag 21 mei 2004 18:02 schreef Twinky het volgende:
wat een baggerverhaal :S
er komt nog wel een nieuwe.. dit is echt bullshit..
(elf minuten)
Best netjes gedaan hoor. Hoe je speelt met de tijd. En dat laatste 'In mijn droom.' is erg raak.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 18:02 schreef Twinky het volgende:
verhaal
Twinky, jij moet blijven oefenen met schrijven en veel lezen. Voor een veertienjarige zie jij de dingen namelijk verrassend helder. Als jij je hierin blijft ontwikkelen, kun je wel ver komen, denk ik.quote:Op zaterdag 22 mei 2004 13:22 schreef Twinky het volgende:
okay hier mijn nieuwe verhaal...
"verhaal"
FB:- 350 woorden?quote:Op zaterdag 22 mei 2004 13:47 schreef Mahavishnu het volgende:
Mini-verhaal. FB mag.
Droom
Het ruikt hier naar kampvuur. Ik wil je. Waar ben je? Het is zo koud hier. Noordoostzuidwest niks. Alleen kou.
Toen rolden we naakt over een veld. Het gras prikte een beetje maar dat was niet erg.
Zowaar, vlinders! Blauw en geel en rood. Als je niet snel verschijnt sla ik ze allemaal dood.
(Ik heb me wel eens afgevraagd, hoeveel onschuldige insecten hebben we door ons schuldige rollen van het leven beroofd? Twee lieveheersbeestjes, op weg naar huis, getroffen door jouw rechterbil. Wat zou hun laatste gedachte geweest zijn?)
Wie ben je, verdomme? Ik heb het koud.
quote:Commentaar op spelling, stijl en inhoud graag pas leveren na sluitingstijd voor inzendingen.
(wat zijn we trouwens toch vadzig aan het slowchattenquote:Op vrijdag 21 mei 2004 23:12 schreef hannekez het volgende:
Vannacht heb jij mijn hart gestolen. Sluw als een vos ik vind die vos hier niet zo mooi.. ik krijg meteen bos-ideeen voerde je je plannetje bedachtzaam uit. Met mijn volle verstand was ik er bij, maar ik had niets in de gaten.
Je blik hield me vanaf het begin in zijn macht. Ik kon alleen maar naar je staren, verdrinken in de diepe gronden van je grijze ogen. Mijn wijsvinger draaide loom in het zand, ongemerkt vormden zich hartjes die werden overspoeld door het zilte bah zeewater. dan word je zelf toch ook nat?, wordt moeilijk, in laten smeren 'onder' water
Rustig kwam je op me af. Je maakte een opmerking over mijn verbrande huid, een glimlach op je gezicht. ik zou er met bij zetten en de komma weg. De glimlach 'hangt' teveel aan de opmerking, lijkt mij. Dankbaar nam ik je aanbod aan om mijn rug in te smeren. Je handen waren verrassend zacht, je kunt op het strand niet insmeren zonder schuren de koude olie voelde heerlijk in contrast met de warme zon. dit is mooiLoom genoot ik van het heerlijke moment, zacht hoorde ik de meeuwen krijsen op de achtergrond... hier zou ik 'loom genoot ik' en dan 'ik hoorde zacht' doen, variatie
Een zoen op mijn arm bracht mij weer in deze tijd. ik zou kus doen, zoen klinkt zo snel zo vochtigIk zag dat de zon alweer op weg was naar de andere kant van de wereld, en nog steeds insmeren?het strand lag er verlaten bij. Je sloeg een handdoek om me heen, een arm om mijn middel. leuk!Langzaam kwam je dichterbij, je mond raakte zachtjes mijn wang aan. Als in een roes streek ik door je haren, proefde de zoute zee.
Samen keken we naar de sterren, op zoek naar de grote beer. het wordt wel erg snel donker bij jou...Je vingers streelden mijn warme huid,warm waarvan? de zon is toch weg? je fluisterde me alle woordjes toe die ik wilde horen.
Doelgericht en onmerkbaar zocht jij naar je buit van vannacht. Het goud lag binnen handbereik, een zoen, een blik nog, en het was van jou. Gretig pakte je het aan, zonder aan klinkt het meer 'gestolen' niet beseffend dat een leven zonder hart vreselijk pijn kan doen.
Je tedere zoenen voerden me naar een spiraalvormige tunnel, tollend zocht ik naar vaste grond onder mijn voeten. Tevergeefs, mijn lichaam voelde als verlamd, vond geen enkel houvast aan de gladde wanden van mijn onderbewustzijn.
Badend in het zweet word ik wakker. Mijn handen voelen slaapdronken naar de plek naast me, teleurgesteld en verward grijp ik naar het lege kussen. Zandkorrels kriebelen tussen mijn tenen, maar mijn hart kan ik nergens meer vinden.
jongens, jongens toch, wél goed lezen, hé! Er staat heel duidelijk "commentaar" en wat wij graag willen is feedback, is toch niet hezelfde volgens mij...quote:Op zaterdag 22 mei 2004 14:15 schreef Twinky het volgende:
haha inderdaad hanneke, maar dagonet zei:
[..]
ojaquote:Op zaterdag 22 mei 2004 14:43 schreef hannekez het volgende:
ik moest lachen bij je opmerking over de warme huid, ben je zelf nog nooit verbrand geweest?
d'r zit een dooie mug achter het glas (kijk ik altijd naarquote:Op zaterdag 22 mei 2004 14:49 schreef convinced het volgende:
Je kunt beter niet onder de zonnebank. Dat is erg onhygiënisch, omdat door de temperatuur allerlei ongedierte groeit. Daarnaast veroudert je huid er erg snel door.
Sorry, maar was jij niet degene die met hannekez aan het slowchatten was over een dagje uit? Voortaan ook maar ff mailen dan?quote:Op zaterdag 22 mei 2004 20:30 schreef Francesca het volgende:
Waarom wisselen jullie geen emailadressen uit of zo? Ik ben niet zo geinteresseerd in jullie vakantieplannen, sorry hoor...
wauw mooi francesca, :')quote:Op zondag 23 mei 2004 08:25 schreef Francesca het volgende:
Ik kan niet meer slapen. Ik heb gedroomd, over jou. Jij hoort bij mij. Ik wil je vrij laten en toch bij me houden, jou loslaten doet pijn.
Jij bent zo bijzonder, in jouw ogen lees ik afwisselend wijsheid en onbevangenheid.
Jij bent rechtschapener dan ik, door jouw ogen zie ik de mensen zoals ze zijn.
Jij wikt en weegt, niet één keer, maar verschillende keren, tot alleen het goede overblijft.
Ik beweeg me in jouw schaduw, omdat ik niet anders kan. Geef mij je hand en laat me voelen wat liefde is.
Ik beloofde een zekere Heer van alles... als Hij jou maar niet zou wegnemen. Ik leefde met hoop in mijn hart en een gebed op mijn lippen. Dapper wilde ik zijn, net als jij, en moedig, omdat ik zo bang was om jou te verliezen.
Blijf geloven, dan gebeurt het wonder, dacht ik steeds. Ik geloofde, heel hard. Het enige dat ik wilde, was jouw hand weer in de mijne.
In mijn angstdroom roep ik om jou, besef ik hoe eenzaam ik ben, voel ik mijn verdriet, hoe het mijn hart doormidden snijdt. De pijn is onbeschrijflijk.
In mijn ergste nachtmerrie voel ik mijn haat, sluit ik een pact met de duivel. Ik heb er alles voor over. Ik wil maar één ding: jouw hand weer in de mijne…
In mijn wensdroom is het wereldvrede, huilen moeders tranen van geluk, lopen vaders trots naast hun zonen, is al het lijden voorbij. Wij liggen veilig in elkaars armen. Mijn geluk is buitenaards, want ik voel je tedere aanwezigheid en jouw hand weer in de mijne…
Maar die droom is voorbij, een sluipschutter schoot het aan flarden. God, waarom? Ik weet heus wel dat onze droom geen zin meer heeft en dat ik verder moet. Ik weet alleen niet hoe, want ik wil het zo graag, nog één keer, zijn hand in de mijne…
In mijn mooiste droom geef jij mij jouw hand en laat jij mij voelen wat liefde is.
Niet langer in jouw schaduw, bevrijd ik mijn tranen, voel ik mij sterk, laat ik jouw hand los…
tuurlijkquote:Op zondag 23 mei 2004 15:12 schreef Twinky het volgende:
en wil je fb?
mijn tekst-commentaar is vet grammaticaal commentaar vet en schuinquote:Op zondag 23 mei 2004 15:09 schreef ghostarmor het volgende:
Ik heb al een tijdje niet meer meegedaan, maar dit topic vond ik te leuk om te laten liggen... veel leesplezier allemaal
mooiquote:In een droom zag ik haar golvende haren. Niets meer en niets minder. Met mijn bootje dobberde ik heen en weer. Het was net geen storm. In die droom zag ik haar bruine ogen.je zag toch alleen haren, niets meer en niets minder?komma, kleine letter Maar ze waren pikzwart. Met een lampje trachtte ik haar te vinden. Mijn lief had zich verstopt.
Haar bloedrode lippen vonden mij eerst. als eerste?, het eerste? Als een haai jaagde ze achter mij. Haar tanden waren maalstenen. Als graan zou ik worden vermalen. twee keer malen, vind ik niet zo mooiHaar tong was een bos wilde rozen.
Naakt liep ik door het bos. De doornen scheurden mijn benen open. Waar is een pad?hier ga je in een keer naar de tegenwoordige tijd, twee zinnen maar Waar kan ik de weg naar haar terug vinden? Ik liep op grind zonder schoenen aan. Het pad was stijl en kronkelde. Mijlen en mijlen liep ik door, totdat ik viel. De afgrond was diep maar komma, maar weg?de bodem kwam korter dichterbij?en ...
Badend in het zweet werd ik wakker. We hadden ruzie gisteren. Gaat mijn verontschuldiging genoeg zijn?gaan mijn of zouden mijn ofzo
Ik zwemde zwom door het wilde water. Een kust dook op. Van zo verre leek het wel haar oor. Ik schreeuwde dat ik van haar hou. hield? Dat ik niets meende van die grove woorden. Dat het slechts niemendalletjes waren komma gisteren.
Ik vond haar in een uithoek van mijn hart, angstig en neergehurkt. Haar huid was vol krassen en doornen. Ik nam haar in mijn armen en droeg haar. Op een grote open plek in het bos legde ik haar neer. Zo kon de zon van mijn liefde haar verwarmen en genezen.
’s Ochtends werd ik wakker. De pracht van mijn leven lag naast me, haar armen om me heen. Ze kuste me zacht. “Ik heb vreemd gedroomd vannacht. "zei ze, " Ik was zo kwaad op je gisteren! Ik was een haai, en mijn tong een bos wilde rozen. Tot jij me in een donkere hoek vond, en me droeg naar een zonnige plek. Schat, ik hou van je!”
een droom is toch niet altijd realistisch of logischquote:je zag toch alleen haren, niets meer en niets minder?
hier wou ik gewoon ff anders doenquote:gaan mijn of zouden mijn ofzo
je kan gelijk hebben, maar als Vlaming zijnde hou ik het toch bij korter.quote:dichterbij
mooi, hanneke... ik zou alleen die laatste zin veranderen in een 'verassingsvakantietje'.. ofzo?quote:Op zondag 23 mei 2004 21:05 schreef hannekez het volgende:
Al tijden koesteren we onze droom. Samen hebben we er over gefantaseerd, alle mogelijkheden zijn belicht. Snel zal alles werkelijkheid worden.
We zouden weer kunnen lachen, huilen, schreeuwen, vrijen en genieten. Maar vooral vergeten. De pijn zit diep in onze harten gekerfd, dagelijks worden we aan de voorgaande jaren herinnerd. Op deze manier kunnen we niet meer leven, het maakt ons kapot. De echtscheidingspapieren waren al binnen, alleen onze handtekeningen ontbraken nog.
Al snel realiseerden we ons dat dit niet de oplossing was. We besloten ons leven in Nederland voorgoed achter ons te laten. Dromen over ons nieuwe huis, de rust en ruimte om ons heen, andere mensen leren kennen, maar vooral nieuwe buren. Geen vooroordelen, geen getreiter, een nieuwe start. Opnieuw leren leven, onze liefde is sterk genoeg om weer samen te kunnen zijn.
Alles zouden we symbolisch gaan verbranden. Foto's, dagboeken, videofilmpjes, voorgoed verleden tijd. We voelen de warmte van het vuur al op onze huid, het knapperende hout klinkt als de allermooiste muziek. Alles zou voor onze ogen smelten, verbranden, verdwijnen. Op de achtergrond zien we de palmbomen al wuiven, de azuurblauwe zee horen we ruisen en het zand voelen we zacht tussen onze tenen kriebelen. Niets zou ons dan nog herinneren aan onze afschuwelijke momenten in Nederland.
Ik fantaseer over genieten, samen met jou. We zouden in een hangmat bungelen, een cocktailtje in de ene hand, een goed boek in de andere. De zon streelt onze huid, de wind strijkt door onze haren, het zout proeven we op elkaars lippen. Samen kunnen we de wereld aan.
Ik sluit mijn ogen en denk aan hoe ons leven er uit zou kunnen zien, hoe het zou zijn als onze droom uit zou komen. Ik dommel weg, denkend aan al het moois dat ons nieuwe thuis te bieden heeft.
Een opgewonden stem brengt mij weer naar het hier en nu. Langzaam word ik wakker en het eerste wat ik zie zijn de twee tickets waar je mee staat te wapperen.
"Heb je je koffers al ingepakt? Morgen gaan we naar Hawaii..."
quote:de Obsessie
Zij is het eerste waar ik aan denk als ik wakker word. Ik lig altijd te draaien in bed, en sinds ik verliefd ben is dat alleen maar erger, omdat ik over haar droom en niet stil wil liggen.
Ze is zo mooi, dat ik aan niets anders denk dan de zon in haar ogen. Ik droom dat mijn vingers over haar nek glijden, dat ze me dan aankijkt en glimlacht. En me kust. Ze kust me alsof ik Adam ben en zij Eva, zo perfect. In mijn gedachten verandert de kamer dan in het paradijs, waar wij in de schaduw liggen, zonder een zorg in de wereld, zonder een probleem in het zicht.
Ze werkt aan het bureau tegenover mij, dus we kunnen de hele dag naar elkaar kijken en lieve woordjes uitwisselen. En briefjes schrijven naar elkaar. Daar droom ik ook over, soms, dat ik op kantoor ineens een geparfumeerd briefje vind, met een hartje erop.
"Ik houd van je" staat erop, in haar prachtige, lieflijke handschrift.
Ik sta op, laat mijn bed achter, en slof naar de badkamer om te douchen. Ik trek mijn pyjama uit, schuif de deur open, en fantaseer haar spulletjes naast mijne, van shampoo en tandenborstel tot haardroger en tampons. Welk merk shampoo zou ze gebruiken? Ze ruikt altijd zo heerlijk zomers.
Ik zet de douche uit, droog me af, kleed me aan. Dan in de auto en naar kantoor. Nog steeds zie ik haar ogen voor me.
De deur zwiept open, mijn baas begroet me. Ik sprint naar mijn bureau. De hoek om, de deur door, en daar staat ze. Ik stop abrupt, zo onder de indruk dat ik geen stap meer kan zetten. Zweetdruppeltjes beginnen te parelen op mijn voorhoofd, maar mijn zakdoek biedt hulp. Ze kijkt me aan, en ik voel dat ik kleur. De zweetdruppeltjes komen weer terug, maar ik kan enkel nog kijken hoe haar prachtige lichaam heen en weer wiegt nu ze hier naartoe komt lopen. En dan spreekt ze;
"Heb ik iets van je aan of zo? Tssch, engerd."
Zie het zo, ik heb in ieder geval altijd nog mijn dromen...
leuk verhaaltje, ik erger me alleen aan je persoonsvormloosheid... mag dat?quote:Op dinsdag 25 mei 2004 22:06 schreef octo het volgende:
Ik ging naar bed en de slaap ging niet mee.vind ik hier te 'grappig' voor de rest van je stuk(wel leuk bedacht overigens) In het donker komma starend naar het plafond komma zie ik hoe de koplampen van voorbij rijdende auto’s een trage dans van licht en schaduw uitvoeren. Net als wij morgen. snap ik niet, kan aan mij liggen, iets te vaag? Ik draai me nog eens om en zie je liggen, zoals ik je daar al een jaar zie liggen, onder mijn dekens, op mijn kussens, een zweem van een glimlach op je halfgeopende mond. vreemde combinatie, glimlach en halfgeopende mond. jouw keuze
Ik zie het bos voor me, ruik het, kan het proeven haast. Overvallen door de regen, met z’n tweeën schuilen onder een boom, punt ipv komma Dat moment dat de vogels stilvielen vlak voor de eerste druppels, dat haast magische moment nog verder versterkt door jouw verbazing over de stilte. Je bent zo’n stadsmeisje dit woord 'verbreekt de betovering', jammer en ik laat je zoveel zien. ’s Nachts halfbevroren thuiskomen komen we halfbevroren thuis? omdat we het meer hebben zien dichtvriezen, het kraken en glinsteren van het ijs is [/b[]nog te zien in je ogen. Je handen opwarmen[b] warmt je handen op? aan mijn wangen.
Het raam staat open. Met een sigaret ongemerkt brandend in de mijn hand kijk ik uit over de nu lege straat, een zachte wind blaast koel over m’n lichaam. Terug in bed zie ik je weer liggen; je haar over het kussen verspreid als onder water. Samen op een zeilboot eiland na eiland afvaren, duiken in de Middellandse Zee, zwemmen tussen koraalriffen. Alle mogelijke soorten roggen, haaien, vissen en schildpadden in een duizelend ballet. In vrije val dansen we tussen de wolken om dan langzaam weer terug te zakken naar de grond.
De wekker gaat, lopend naar de douche kijk ik nog even om naar het lege bed; het was een droom, jij lag naast me en vanavond is onze eerste date. dit vind ik echt een baggeralinea. sorry, maar die zou ik echt heel hard veranderen. Het is echt zo 'beng' op het einde, zo 'onprofessioneel' om te laten zien dat het maar een droom is. sorry.
quote:Op donderdag 27 mei 2004 19:57 schreef hannekez het volgende:
Nog een nachtje slapen en 4 uurtjes werken en de winnaar zal weer bekend gemaakt worden!
Zijn jullie net zo nieuwsgierig als mij??
@ Francesca: Haha, sorry hoorquote:Op vrijdag 28 mei 2004 08:05 schreef Francesca het volgende:
[..]
JA!! (net zo nieuwsgierig als ik, ha, ha, ha, beetje miereneuken...)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |