Erik Buellquote:Een ronkend, ontembaar motorblok. Strakke styling die niets aan de verbeelding overlaat. En het vermogen om een weerspannige weg zo mak als een lammetje te maken. Dat zijn de dingen waardoor een Buell motor anders is dan al het andere dat je op straat tegenkomt.
Ons doel is motorfietsen maken die ontworpen, geconstrueerd en geproduceerd worden voor het hoogste rijavontuur. Traditionele sportmotoren doen beroep op allerlei ingewikkelde technologieën, alleen maar om de snelheid op te drijven. Wij ontwikkelen en gebruiken onze innovatieve technologie om het rijplezier op te drijven. Want uiteindelijk gaat het er niet om hoe snel je er bent. Het gaat erom hoeveel plezier je onderweg hebt gehad.
Buell XB9rquote:Erik Buell laat niet met zich spotten. Het is alles of niets. Voor Amerika's grootste designer van sportmotoren zijn engagement en toewijding geen loze woorden. Het is een must. Als het geen 100 procent is, dan hoeft het niet. Het zweet op zijn voorhoofd en zijn naam op de motoren zijn er niet door stilzitten gekomen.
Nu is Erik Buell voorzitter van de raad van bestuur en technisch directeur van Buell Motorcycle Company, het bedrijf dat hij in 1993 met hulp van Harley-Davidson Motor Company oprichtte. Buell heeft een minderheidsaandeel in het bedrijf; Harley-Davidson de rest.
Buell XB12rquote:Type: Luchtgekoeld, viertakt, 45 graden V-Twin
Cilinderinhoud: 984 cc
Boring en slag: 88,9 x 79,38 mm
Compressieverhouding: 10:1
Klepaandrijving: OHV, twee kleppen per cilinder
Klepstelling: Zelfstellend
Benzinesysteem: 45 mm valstroom DDFI brandstofinjectie
Uitlaat: Free-Breathing 2-in-1 collector
Inlaat: Ram luchtinlaat met 0 weerstand
Vermogen: 84,2 pk-61,9kW @ 7400 tpm(EU norm EC95/1)
Koppel: 85,6Nm @ 5600 tpm(EU norm EC95/1)
Smering: Droog oliecarter, inhoud 2,3 liter
Oliefilter: Opschroefbaar wegwerpelement
CHASSIS
Frame: Aluminium frame met Uniplanar motorblok isolatiesysteem tegen trillingen
Wielbasis: 1320 mm
Balhoofdhoek: 21 graden
Naloop: 83 mm
Voorschokdempers: Showa upside-down vork met regelbare veervoorspanning, demping en preload
Achterschokdempers: Showa schokdemper met regelbare veervoorspanning, demping en preload
Veerweg voor: 120 mm
Veerweg achter: 127 mm
Voorrem: ZTL rem, 375 mm roestvrijstalen zwevende schijfrem, remklauw met 6 zuigers
Achterrem: 240 mm roestvrijstalen remschijf, zwevende remklauw met één zuiger
Voorwiel: 6 spaken, 3.5x17, Stardust Silver
Achterwiel: 6 spaken, 5.5x17, Stardust Silver
Voorband: Dunlop D207 FY 120 / 70 ZR17
Achterband: Dunlop D207 U 180 / 55 ZR17
Tankinhoud: 14 liter
Brandstofverbruik: nvt
Brutogewicht: 386 kg
Droog gewicht: 175 kg
Maximale belasting: 211 kg
Zadelhoogte: 775 mm
Bodemvrijheid: 127 mm
Lengte: 1924 mm
Breedte: 768,35 mm
Hoogte: 1092 mm
AANDRIJVING
Type: Vijf versnellingen
Verhouding: (1) 2.69, (2) 1.85, (3) 1.43, (4) 1.18, (5) 1.00
Primaire overbrenging: Triplex ketting 1.68:1 verhouding
Koppeling: Meervoudige, natte platen
Secundaire overbrenging: Constante spanning, 11 mm Kevlar riem met GT profiel, verhouding 2.4
Buell XB9squote:Type :Luchtgekoeld, viertakt, 45 graden V-Twin
Cilinderinhoud: 1203 cc
Boring en slag: 88,9 x 96,82 mm
Compressieverhouding: 10:1
Klepaandrijving: OHV, twee kleppen per cilinder
Klepstelling: Zelfstellend
Benzinesysteem: 49 mm valstroom DDFI brandstofinjectie
Uitlaat: Free-Breathing 2-in-1 collector met Buell InterActive uitlaatsysteem
Inlaat: Ram luchtinlaat met 0 weerstand
Vermogen*: 100 pk-74,6kW @ 6600 tpm(EU norm EC95/1)
Koppel*: 109,7Nm @ 6000 tpm(EU norm EC95/1)
Smering: Droog oliecarter, inhoud 2,3 liter
Oliefilter: Opschroefbaar wegwerpelement
CHASSIS
Frame: Aluminium frame met Uniplanar motorblok isolatiesysteem tegen trillingen
Wielbasis: 1320 mm
Balhoofdhoek: 21 graden
Naloop: 83 mm
Voorschokdempers: Showa upside-down vork met regelbare veervoorspanning, demping en preload
Achterschokdempers: Showa schokdemper met regelbare veervoorspanning, demping en preload
Veerweg voor: 120 mm
Veerweg achter: 127 mm
Voorrem: ZTL rem, 375 mm roestvrijstalen zwevende schijfrem, remklauw met 6 zuigers
Achterrem: 240 mm roestvrijstalen remschijf, zwevende remklauw met één zuiger
Voorwiel: 6 spaken, 3.5x17, Translucent Amber
Achterwiel: 6 spaken, 5.5x17, Translucent Amber
Voorband: Dunlop D207 FY 120 / 70 ZR17
Achterband: Dunlop D207 U 180 / 55 ZR17
Tankinhoud: 14 liter
Brandstofverbruik: nvt
Brutogewicht: 386 kg
Droog gewicht: 179 kg
Maximale belasting: 207 kg
Zadelhoogte: 775 mm
Bodemvrijheid: 127 mm
Lengte: 1924 mm
Breedte: 768,35 mm
Hoogte: 1092 mm
AANDRIJVING
Type: Vijf versnellingen
Verhouding: (1) 2.69, (2) 1.85, (3) 1.43, (4) 1.18, (5) 1.00
Primaire overbrenging: Triplex ketting 1.50:1 verhouding
Koppeling: Meervoudige, natte platen
Secundaire overbrenging: Constante spanning, met aramide versterkte 14 mm Hibrex riem met Flexten Plus technologie**, verhouding 2.4
Wil niet opscheppen maar hij is beter als de vorige inderdaadquote:Op vrijdag 2 april 2004 17:29 schreef hollander172 het volgende:
Gaaf thema! Beter dan die van mij vorige keer.
Nee je hebt niks gemist, wilde alleen de hele handel op mijn werk uitprinten omdat dit veel sneller gaat en ik dubbelzijdig kan printen, dan blijft het een beetje compact. Het gaat dus om de workshopmanual en service voor de ZXR400.quote:Op vrijdag 2 april 2004 17:33 schreef Makster het volgende:
Zeker beter
[..]
Heb ik iets gemist? Wat ben je aan het precies aan het doen?
Je ging je ZXR toch morgen halen?
Ik kan natuurlijk wel proberen er een ramair van te maken.quote:Op vrijdag 2 april 2004 17:33 schreef Makster het volgende:
Owkee das duidelijk
En zie je wel dat ik gelijk had met die slangen![]()
quote:Op vrijdag 2 april 2004 17:36 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Ik kan natuurlijk wel proberen er een ramair van te maken.Alle technische data heb ik binnen handbereik en berekeningen kan ik op mijn werk doen.
Zeg dat maar niet te hard... Er komt las- en spuitwerk aan te pas en ik ben wel gek genoeg om dat te doen maar of jij dat ook bent?quote:Op vrijdag 2 april 2004 17:38 schreef Makster het volgende:
[..]
Ik hou je niet tegen. Probeer het eerst ff uit op je eigen bike en als het werkt mag je het ook wel bij mij inbouwen
Dat is inderdaad de vraag hehquote:Op vrijdag 2 april 2004 17:41 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Zeg dat maar niet te hard... Er komt las- en spuitwerk aan te pas en ik ben wel gek genoeg om dat te doen maar of jij dat ook bent?
Bijna... Top komt lager te liggen en de accelleratie gaat erop vooruit. You can't have both.quote:Op vrijdag 2 april 2004 17:45 schreef Makster het volgende:
Denk dat ik trouwens met mijn grote beurt ook achter een groter tandwiel laat zetten. Heb gehoord dat de motor beter in zijn toeren komt (logisch) maar dat de top ook hoger komt te liggen. Afgezien van het feit dat is sneller optrekt natuurlijk
Dat dacht ik dus ook, maar hoorde een of ander verhaal dat met de overdrive van de 6e versnelling te maken had ofzo. Doordat ie met een groter achtertandwiel verder in zijn toeren trekt kwam de top ook hoger ofzo.quote:Op vrijdag 2 april 2004 17:46 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Bijna... Top komt lager te liggen en de accelleratie gaat erop vooruit. You can't have both.
Ja zoiets was het inderdaadquote:Op vrijdag 2 april 2004 17:50 schreef Gerako het volgende:
Je kan het wel beide hebben. Als je motor in de hoogste versnelling niet meer het vermogen heeft om helemaal door te gaan tot de rode streep, kan het helpen om een kleiner tandwiel voor te plaatsen, om wel het maximale toerental te halen in de hoogste versnelling. Heeft laatst in de Moto73 een heel (ingewikkeld) stukje gestaan over al die tandwiel verhoudingen.
Klopt ook, in theorie is het zo dat je beide niet kan hebben en de meeste motoren met een perfect passend tandwiel setje de fabriek uit komen rollen. Er zijn ook motoren die dit niet hebben maar dit zijn over het algemeen geen SS's.quote:Op vrijdag 2 april 2004 17:50 schreef Gerako het volgende:
Je kan het wel beide hebben. Als je motor in de hoogste versnelling niet meer het vermogen heeft om helemaal door te gaan tot de rode streep, kan het helpen om een kleiner tandwiel voor te plaatsen om wel het maximale toerental te halen in de hoogste versnelling. Heeft laats in de Moto73 een heel (ingewikkeld) stukje gestaan over al die tandwiel verhoudingen.
Ik lees juist niet anders.quote:Op vrijdag 2 april 2004 17:54 schreef hollander172 het volgende:
Er zijn ook motoren die dit niet hebben maar dit zijn over het algemeen geen SS's.
Hoorde dat als je voor een ander tandwiel zet je ketting veel harder slijt. Of was dat nou met het achtertandwiel? Nee was bij voor.quote:Op vrijdag 2 april 2004 18:37 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Ik lees juist niet anders.![]()
Zelfs bij mijn Bimota raadde een gebruiker mij een ander tandwiel aan omdat de koek nu bij 240 km/u op is.
(en hij moest lossen bij een R1)
Maar Makster: je moet het dus zoals Gerako aangeeft in het voortandwiel zoeken.
(die zijn ook makkelijker te krijgen, een achtertandwiel moet je laten maken)
En die slangen eindigen bij het luchtfilter. Geen ram-air zoals het ontworpen is, maar wel extra verse en koude lucht.
Qua onderdelen zijn de gekste dingen te krijgen, maar het zal standaard niet te krijgen zijn vermoed ik.quote:Op vrijdag 2 april 2004 18:49 schreef Makster het volgende:
[..]
Hoorde dat als je voor een ander tandwiel zet je ketting veel harder slijt. Of was dat nou met het achtertandwiel? Nee was bij voor.
Maar weetje zeker dat er geen andere passende achtertandwielen te krijgen zijn? Niet dat het verder boeit want anders doe ik er toch gewoon voor een ander op
En het verhaal van die slijtende ketting? Weet je daar iets over of heb ik dat gewoon verkeerd gehoord?quote:Op vrijdag 2 april 2004 19:01 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Qua onderdelen zijn de gekste dingen te krijgen, maar het zal standaard niet te krijgen zijn vermoed ik.
Ach ik ben ook gaar, al de hele week ziek en gewoon gefitnessed, hardgelopen.quote:Op vrijdag 2 april 2004 19:41 schreef Makster het volgende:
[..]
En het verhaal van die slijtende ketting? Weet je daar iets over of heb ik dat gewoon verkeerd gehoord?
Ben op dit moment eigenlijk te gaar om zelf te denken![]()
Anders ben ik wel gaar, veel geleerd. Ook door gaan met trainen terwijl ik super moe was, slecht slapen enz enz. Daardoor ben ik nu gezegend met een mooie koortslip alleen dan boven mijn lipquote:Op vrijdag 2 april 2004 19:45 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Ach ik ben ook gaar, al de hele week ziek en gewoon gefitnessed, hardgelopen.
Alleen vandaag was ik onderweg naar de sportscool maar ben doorgereden omdat ik nog moest pinnen.
Straks maar gewoon naar bed toe over een uurtje.
Dat van het tandwiel heb ik ook wel eens gehoord vroeger bij brommers.
Maar aanpassingen gebeuren altijd aan de voorkant heb ik begrepen.
Ik heb wel eens een ander achtertandwiel laten maken speciaal en alleen om mooie wheelies te kunnen maken.quote:Op vrijdag 2 april 2004 19:48 schreef Makster het volgende:
Heb volgens mij wel eens ergens gelezen dat ze er ook achter andere tandwielen op gooien? Maarja als het maar werkt toch
quote:Op vrijdag 2 april 2004 20:11 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Ik heb wel eens een ander achtertandwiel laten maken speciaal en alleen om mooie wheelies te kunnen maken.Helaas blies ik het motorblok eerder op dan het achtertanwiel gemonteerd was.
RGV250R.I.P.
HD zijn de enige shoppers die ik wel ok vind. Een klein beetje wel te verstaanquote:Op vrijdag 2 april 2004 19:49 schreef masuyo het volgende:
bij mij in de buurt zit sindskort een harly davidson/buell dealer, elke keer toch ff kwijlen als ik er langs rij op mun brommertje
Vastloper op de snelweg.. gelukkig had ik mijn hand gelijk bij de koppeling.quote:Op vrijdag 2 april 2004 20:13 schreef Makster het volgende:
[..]
Ach ja je hebt wel je best gedaan
Ik heb nog nooit op een tweetakt geredenquote:Op vrijdag 2 april 2004 20:15 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Vastloper op de snelweg.. gelukkig had ik mijn hand gelijk bij de koppeling.![]()
Die crosser van gisteren heeft ongeveer hetzelfde motorblok.
Wat een heerlijk karakter hebben die dingen.![]()
Wat ik ervan weet is dat juist de middeklasse toerfietsen aangepaste tandwielen hebben voor wat extra snelheid, vergroten van het voortandwiel zorgt juist vanwege de koppelkromme die deze (meestal V2's) hebben dat er bovenin wat gewonnen wordt naast de snellere accelleratie.quote:Op vrijdag 2 april 2004 18:37 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Ik lees juist niet anders.![]()
Zelfs bij mijn Bimota raadde een gebruiker mij een ander tandwiel aan omdat de koek nu bij 240 km/u op is.
(en hij moest lossen bij een R1)
Ik heb dit nergens kunnen vinden in de manuals, enige wat ik kon vinden was dat de buizen met een klem op de tank gemonteerd zitten. Wel moet ik erbij vermelden dat de manual maar tot modeljaar '99 loopt misschien dat het hierna verandert is?quote:En die slangen eindigen bij het luchtfilter. Geen ram-air zoals het ontworpen is, maar wel extra verse en koude lucht.
Verzamelen jullie in R'dam met de rest van de M-F'ers daar uit de buurt?quote:Op vrijdag 2 april 2004 23:46 schreef Rietvaerder het volgende:
Ja, ik en SuperFour iig.
Coolquote:Op zaterdag 3 april 2004 00:19 schreef Rietvaerder het volgende:
Mac Barendrecht gloof ik..
Ik ook.quote:Op vrijdag 2 april 2004 22:08 schreef PatrickM het volgende:
Gaat er iemand van hier nog naar de MEGA Meeting 2004 van motor-forum.nl?
Waar zijn de picsquote:Op zaterdag 3 april 2004 13:41 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Ik ook.
Net de motor opgehaalt en een flink stuk gereden (150km). Nu alleen nog achterstepjes vinden en mijn vriendin kan ook mee.
quote:Op zaterdag 3 april 2004 13:41 schreef hollander172 het volgende:
Nu alleen nog achterstepjes vinden en mijn vriendin kan ook mee.
Dat is mooi, eindelijk de motor in handen!quote:Op zaterdag 3 april 2004 13:41 schreef hollander172 het volgende:
Net de motor opgehaalt en een flink stuk gereden (150km). Nu alleen nog achterstepjes vinden en mijn vriendin kan ook mee.
quote:www.motozoom.nl linksonder als zoekwoord voetsteun intypen ..resultaat:
duo-voetsteunen Round Style 58,00
duo-voetsteunen Billet Alu 91,00
Ik had de hele dag een feestje en eigenlijk wel een vol topic verwacht met het matig weer.quote:Op zaterdag 3 april 2004 21:48 schreef Rietvaerder het volgende:
Saai zeg hier, iedereen dood ofzo?![]()
Pics krijgen jullie morgen wel, vandaag was het fototechnisch gezien onverantwoord weer. Patrick281 zal dat met me eens zijn denk ik.quote:Op zaterdag 3 april 2004 15:54 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Waar zijn de pics![]()
Dus wel he? Vandaag al een kilometer of 100 afgelegd met twee harde tepels in mijn rug en dat smaakt naar meer.quote:Op zaterdag 3 april 2004 19:25 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Viel niet tegen, naast het feit dat hij echt even de bank op moet. Bij het starten met choke klimt ie zo snel in de toeren dat het moeilijk is om hem dicht te zetten, dan slaat ie meteen af. (je moet echt hele fijne handjes hebben wil dit lukken) Ook krijgt ie volgens mij veel teveel benzine (sproeiers te groot?) want na 1 mislukte start ruikt het alsof je naast een vat benzine staat. Ook is er veel roetaanslag in de uitlaat en dat is ook niet wenselijk. Bij het opendraaien van het gas kwam er ook veel donkere rook vrij, stationair en tot ongeveer 9000 toeren is er niks aan de hand maar daarna gaat ie een beetje roken. (lijkt op onverbrande benzine die wegbrandt in het uitlaatkanaal.) Wel leuke klappen geeft ie dan.quote:Op zaterdag 3 april 2004 22:19 schreef Patrick281 het volgende:
Dat is mooi, eindelijk de motor in handen!
En hoe reed het zo gelijk een flink stuk met de supersport.
Voor dat geld maak ik ze wel zelf, kost me een uurtje denk ik en dan heb ik ook nog de bevestiginsplaat erbij gemaakt. Ik hoop dat iemand zich nog meldt op marktplaats of MF die ze voor een leuk prijsje weg wil doen. Het liefst heb ik toch de originele al zal ik deze wel meteen van de zwarte verf ontdoen en ze mooi polijsten.quote:Moet goedkoper kunnen:
In ieder geval gefeliciteerd met je aankoop! Ben erg benieuwd naar je pics!!quote:Op zaterdag 3 april 2004 23:22 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Veel tekst
Hier regent het vooralsnog nietquote:Op zondag 4 april 2004 05:52 schreef ploderus het volgende:
Zo.. Daar ging het wekkertje al weerEn zo te zien regent het nog steeds
Wanneer wordt het dan weer mooi weer? Heb weer zin om te rijden..
![]()
Heb jij toevallig ook last met de koude start? Ik moet nog een "Kawaproof" startmethode ontwikkelen.quote:Op zondag 4 april 2004 10:28 schreef Makster het volgende:
Ik doe met een tank zo rond de 200 kilometer exclusief reserve. Denk dus dat ik zo een 220 kan rijden ongeveer.
Meestal tank ik gewoon rond de 180 kilometer ofzo, heb geen zin om te lopen namelijk
heh, OPM![]()
![]()
Wat? Startmethode of stepjes?quote:Op zondag 4 april 2004 10:48 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik wel
Het is een bekend probleem dat de ZXR400 af en toe problemen heeft met de koude start. Ik moet zeggen dat het bij die van mij wel mee valt, met zulk weerals het nu is start ik gewoon in een keer. Toen het kouder was ( lees 5 graden ofzo ) moest ik ff de choke erbij doen. Die is inderdaad wat lastig te doseren maar werkt wel prima. Meestal start ik de motor en geef ik NA dat de motor loopt gelijk ff een seconden of 10 wat gas dat ie een beetje toeren maaktquote:Op zondag 4 april 2004 10:42 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Heb jij toevallig ook last met de koude start? Ik moet nog een "Kawaproof" startmethode ontwikkelen.![]()
Verbruik is op dit moment dus iets te hoog. Ik zal het even in de gaten houden want gisteren zaten er veel starts tussen wat het verbruik ook niet ten goede komt.
Wil jij toevallig niet van je stepjes af?![]()
Geen flauw id waar dat is (behalve dan dat het in Rotjeknor ligt)quote:Op zondag 4 april 2004 11:38 schreef Rietvaerder het volgende:
13:00 Motoport Rotterdam!
Ow niet eens aan gedacht eigenlijk.quote:Op zondag 4 april 2004 11:40 schreef Rietvaerder het volgende:
Misschien kan Pepijn dan een proefrit op de CBR125R maken?
10 tot 50 % korting op alles en net een week de BMW binnen schiet niet op gaat niet samen he.quote:Op zondag 4 april 2004 11:58 schreef PatrickM het volgende:
Ik keek net ff op de site van Motoport, maar die zit niet echt zo heel ver wegnog (vanaf HvH gezien) voor de A13... Ik ga daar zeker eens een keer een kijkje nemen
(alleen niet vandaag)
Die zie je ws. al vaak genoegquote:Op zondag 4 april 2004 12:01 schreef Rietvaerder het volgende:
Jammer man... kon ik je BMW eens zien
Als mijn bankrekening een benzinetank zou zijn van 20 liter, dan zou er nog net 0,1 liter reserve in staan, meer ook nietquote:Op zondag 4 april 2004 12:02 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
10 tot 50 % korting op alles en net een week de BMW binnen schiet niet op gaat niet samen he.
Idd, goed opletten daarmee. Of het wel dubbel gesticked is..quote:Op zondag 4 april 2004 12:02 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
10 tot 50 % korting op alles en net een week de BMW binnen schiet niet op gaat niet samen he.
Maar die zwarte markt: is dat echt motorkleding met protectie??
Of ga je er een cross outfit onder dragen..
Is kleding met protectie jaquote:Op zondag 4 april 2004 12:02 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Maar die zwarte markt: is dat echt motorkleding met protectie??
Vanwege de ietwat mislukte uitwerking van het choken wist ik nu niet of ik hem wel of niet moest gebruiken. Hij starte uiteindelijk beter als je hem niet gebruikt en een paar seconden gas blijft geven net na het aanslaan. Die choke kan ik dus lekker links laten liggen behalve als het echt koud is.quote:Op zondag 4 april 2004 11:08 schreef Makster het volgende:
Het is een bekend probleem dat de ZXR400 af en toe problemen heeft met de koude start. Ik moet zeggen dat het bij die van mij wel mee valt, met zulk weerals het nu is start ik gewoon in een keer. Toen het kouder was ( lees 5 graden ofzo ) moest ik ff de choke erbij doen. Die is inderdaad wat lastig te doseren maar werkt wel prima. Meestal start ik de motor en geef ik NA dat de motor loopt gelijk ff een seconden of 10 wat gas dat ie een beetje toeren maakt![]()
Jammer, mochten ze ooit in de weg liggen dan hou ik me aanbevolen. Maar jij vond het toch ook niks om iemand achterop mee te nemen?quote:Mijn stepjes zitten er op dit moment inderdaad niet opMAar ik hou ze toch zelf, mijn vriendin zal ook nog wel eens achterop willen enzo
Alleen geen garantie.quote:Op zondag 4 april 2004 12:07 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Is kleding met protectie jaWaarschijnlijk import of overstock (of 's nachts uit de winkel gehaald
) wat doorverkocht is aan handelaren, die het weer verkopen op de zwarte markt (in Beverwijk dus).
Heb ik nooit gezegdquote:Op zondag 4 april 2004 12:09 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Jammer, mochten ze ooit in de weg liggen dan hou ik me aanbevolen. Maar jij vond het toch ook niks om iemand achterop mee te nemen?
Daar vergis je je in... je hebt daar bij de meeste handelaren wel garantie (de meeste zitten er ook permanent het hele jaar door). Overigens is het niet meer zo'n klere bende als vroeger... het ziet er allemaal wat beter en netter uit dan vroegerquote:Op zondag 4 april 2004 12:10 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Alleen geen garantie.Maar ja daar zal de prijs ook wel naar zijn. Ik ben 7 jaar geleden daar geweest en wist niet wat ik zag al die hallen vol spullen en prijzen die het verstand te boven gaan. Motorkleding had ik toen nog niet eens gezien.
![]()
Heb even snel gekeken maar dat zou nog weleens kunnen passen mits de hart-hart afstand van de bevestigings gaten goed zijn. Dit laatste betwijfel ik en het lijkt alsof deze recht en ik moet ze licht naar buiten gebogen hebben.quote:Op zondag 4 april 2004 10:56 schreef Rietvaerder het volgende:
Stepjes
Oh sorry dat dacht ik.quote:Op zondag 4 april 2004 12:13 schreef Makster het volgende:
Heb ik nooit gezegd
Bij gebrek aan een vriendin die achterop mee gaat leek me dit een reeele optie.quote:Op zondag 4 april 2004 12:23 schreef Rietvaerder het volgende:
Hij gaat er nog serieus op in ook
Moet ik zeker zonder stepjes gaan rijden
In principe kan je ze straks wel ophalen hoorquote:Op zondag 4 april 2004 12:24 schreef hollander172 het volgende:
Is wel een idee, zo heb ik tijd zat om zelf stepjes te vinden en hoef ik niet meer aan te klooien met die zelfgemaakt nooddingetjes.
Vanaf wanneer kan ik ze eventueel lenen? Anders kom ik ook wel even naar Motoport R'dam toe.
Jammer, bij de volgende meet is ook goed. Voor het retourneren hoef je niet bang te zijn, zodra ik zelf stepjes heb gevonden of als je ze terug wil stuur ik ze per ommegaande meteen weer op. (of ik breng ze persoonlijk als je dat liever wil.) Ben al blij als iemand me uit de brand wil helpen hiermee want de zelfgemaakte is niks mis mee maar ze zijn niet zo stevig als de originele. Als dit een keer misgaat met hard remmen oid dan buigen ze ver genoeg door om een deuk in de demper te veroorzaken.quote:Op zondag 4 april 2004 12:28 schreef Makster het volgende:
[..]
In principe kan je ze straks wel ophalen hoorAls ik jou er hel gelukkig mee maak
Maar mocht het zo zijn dat ik niet naar Curacao ga om de een of andere reden dan moet het natuurlijk niet zo zijn dat ik 3j aar op mijn stepjes moet wachten
EDIT
Zie nu dat die steppies al op de zolder liggenEn heb geen tijd om ze nu te pakken.... Anders volgende week bij de meet ofzo ?
*Leermomentje van vandaag: ik moet Rietvaerder niet meer serieus nemen.*quote:Op zondag 4 april 2004 12:26 schreef Rietvaerder het volgende:
Ow, DIE stepjes... ik dacht mn eigen stepjes
Enne, ik vind het niet echt een gebrek als ik naar Mark met zijn vriendin kijk![]()
Is goed, neem ze volgende week wel mee danquote:Op zondag 4 april 2004 12:46 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Jammer, bij de volgende meet is ook goed. Voor het retourneren hoef je niet bang te zijn, zodra ik zelf stepjes heb gevonden of als je ze terug wil stuur ik ze per ommegaande meteen weer op. (of ik breng ze persoonlijk als je dat liever wil.) Ben al blij als iemand me uit de brand wil helpen hiermee want de zelfgemaakte is niks mis mee maar ze zijn niet zo stevig als de originele. Als dit een keer misgaat met hard remmen oid dan buigen ze ver genoeg door om een deuk in de demper te veroorzaken.
Pepijn heeft zijn kinderen GOED opgevoed. Ze zagen in een keer welke motor echt mooi wasquote:Op zondag 4 april 2004 15:20 schreef Rietvaerder het volgende:
Zo, wij zijn er weer!
Zeg ehhhh Pepijn, jij moet die kleine van jou echt beter opvoeden hoor!
Als ie 10 jaar ouder was geweest....
Tssss.. mijn motor de lompste van het hele rijtje
(Pepijn zijn zoontje vond mijn Bandit de lompste van allemaal)
Zeg maar tegen hem dat ik vanavond niet meer kan slapen door hem....
Zo hee Mark, was lekker stukje he? Mooie bocht bij dat mongolen instituut
En die gast in die CRX.. door hem werden we melig met als gevolg dat we allerlei rare posities aannamen op de motor
O ja, een sprintje tussen ons gaat ongeveer gelijk op totdat Mark in de toeren komtDus tot de 30 ofzo...... toch? Wacht maar tot mn Bandit of Fazer onbegrensd is
quote:Op zondag 4 april 2004 16:00 schreef Rietvaerder het volgende:
CRX![]()
Ook slippende banden hè....
Was alleen bang voor flitsers daaro, mocht je maar 50
En idd, als jij in de toeren komt begint het feest voor jou en is het feest voor mij afgelopen... (25kw begrenzing)
Ja, kan ik toch niks aan doen, hij wilt gewoon niet harder dan 30![]()
Inderdaad een hele lekkere bocht!quote:Op zondag 4 april 2004 16:10 schreef Rietvaerder het volgende:
Ja, Bandit heeft normaal 78pk en 54NM koppel.....
Idd aardig ongeluk, kerel zag er aardig afgeschreven uit....
Die bocht bij die debielen was mooi ofniet
Pepijn, jij woont in Hoogvliet he, vertel eens, wat is dat voor instelling?
Ben even bij de buren, de antwoorden komen niet al te snel hier.quote:Op zondag 4 april 2004 16:10 schreef Rietvaerder het volgende:
Ja, Bandit heeft normaal 78pk en 54NM koppel.....
Idd aardig ongeluk, kerel zag er aardig afgeschreven uit....
Die bocht bij die debielen was mooi ofniet
Pepijn, jij woont in Hoogvliet he, vertel eens, wat is dat voor instelling?
Passen ze niet onder de buddy? Ik kom volgende week in ieder geval alleen. Vandaag weer met mijn vriendin achterop gereden maar zo leer ik de motor ook niet echt kennen natuurlijk. Heb er net krap 150km in mijn eentje opzitten en een kleine 200km met vriendin. Stiekum vindt ik de motor ook mooier met afdekkapje voor de buddy.quote:Op zondag 4 april 2004 15:55 schreef Makster het volgende:
[..]
Is goed, neem ze volgende week wel mee dan
Alleen nog ff kijken hoe ik dat ga oplossen enzo. Als reetvaarder zijn tanktas nou mee neemt kunnen ze wel ff daarin
Thanks.quote:Op zondag 4 april 2004 18:30 schreef Rietvaerder het volgende:
Vet ding man!
Bij een K75RT praat je over 75 pk/68 nm op een gewicht van 258 kg, topsnelheid 185 km p/hquote:Op zondag 4 april 2004 18:56 schreef hollander172 het volgende:
[..]
BMW K75?
Vond ik ook, zoals een gixxer wit/blauw moet zijn is het voor een Kawa bijna verplicht groen te mogen wezen. Zit alleen nog te twijfelen of ik de roze/paarse stickers eraf zal halen. Heb er nu eentje gezien bij welke dat al was gebeurt en dat zag er toch ook wel heel mooi uit.quote:Op zondag 4 april 2004 18:54 schreef PatrickM het volgende:
Toch wel de mooiste kleurstelling
Mooie fiets
Een collega heeft ook zo'n ding, best grappig apparaat. Stond er zelf van te kijken dat ik nog zo goed mee kon komen. (hij heeft niet verklapt of de koffers leeg of vol waren.quote:Op zondag 4 april 2004 19:03 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Bij een K75RT praat je over 75 pk/68 nm op een gewicht van 258 kg, topsnelheid 185 km p/h
en 0-100 in 4,6 seconden... Als je in je eentje had gezeten op je motor had je gewonnen
Ach... als je over een paar jaar overstapt op een 600 of een 1000cc ss zal je vriendin nog terug denken aan die tijd... relatief rustig optrekken met de ZXR-400quote:Op zondag 4 april 2004 19:11 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Overigens heeft de ZXR maar een koppel van 36.3nmen 65pk. Ik was gewoon even trots op mezelf. (en op mijn vriendin die dit sprintje iets minder leuk vond.)
Mwah, ze heeft nu last van spierpijn. (ik bouw het een beetje op) Ik weet niet of ze dit nog heel lang leuk zal vinden.quote:Op zondag 4 april 2004 19:19 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Ach... als je over een paar jaar overstapt op een 600 of een 1000cc ss zal je vriendin nog terug denken aan die tijd... relatief rustig optrekken met de ZXR-400
Heb ze net ff gepakt en ik denk dat het wel gaat passenquote:Op zondag 4 april 2004 20:00 schreef hollander172 het volgende:
@Makster, hartstikke fijn als je dit even zou kunnen bekijken. Bij mij passen er twee remschijfsloten in dus moeten stepjes ook wel passen. Mocht het onverhoopt niet kunnen kan ik ze natuurlijk ook bij je ophalen eventueel.
@OPM, volgende week ga ik zeker mee, kan niet wachten om weer een flink stuk te rijden. Klein vraagje: wat doe jij met je duo stepjes?
bij jou ontbreken ze dus? maar ff je vraag antwoorden: die houd ik zelf, helaas (voor jou dan)quote:Op zondag 4 april 2004 20:00 schreef hollander172 het volgende:
Klein vraagje: wat doe jij met je duo stepjes?
quote:Op zondag 4 april 2004 18:54 schreef PatrickM het volgende:
@ Rietvaerder: Is die foto de mooiste die van jou is genomen?![]()
Zijn het niet je kuipdelen/ ruitje?quote:Op zondag 4 april 2004 18:56 schreef hollander172 het volgende:
Vandaag nog even wat kabeltjes e.d. vastgezet tegen het "zingen" maar helaas. Al is het geluid nu wel minder aanwezig, ik hoor nog steeds een soort zingen rond de 8000 toeren.
Probeer het hier eens: http://www.motorgoedkoop.nl/ voor Ducati moet je ven mailen. Meest is Japans ..quote:Op zondag 4 april 2004 21:02 schreef ThaFreak het volgende:
weet iemand goedkope adresjes voor de volgende onderdelen voor een ducati 748s
Enkel zitje (dus zonder bijrijder)
Wat sportievere uitlaat dan de standaard uitlaat
Stukgaatie en goedkoop? Is dat niet als vloeken in de kerk?quote:Op zondag 4 april 2004 21:02 schreef ThaFreak het volgende:
weet iemand goedkope adresjes voor de volgende onderdelen voor een ducati 748s
Enkel zitje (dus zonder bijrijder)
Wat sportievere uitlaat dan de standaard uitlaat
goedkoper dan ducati zelf danquote:Op zondag 4 april 2004 21:12 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Stukgaatie en goedkoop? Is dat niet als vloeken in de kerk?
thanxz, ga even kijkenquote:Op zondag 4 april 2004 21:11 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Probeer het hier eens: http://www.motorgoedkoop.nl/ voor Ducati moet je ven mailen. Meest is Japans ..
Ow niet origineel .. dan is dit de beste zaak.quote:Op zondag 4 april 2004 21:14 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
goedkoper dan ducati zelf dan![]()
[..]
thanxz, ga even kijken
Het eerste wat ik dacht: Generalist is afgevallen.quote:Op zondag 4 april 2004 21:58 schreef generalist het volgende:
Zo allen motorkletsers, na een stille tijd zonder brommer kan ik ook weer van me laten spreken. Afgelopen weken ben ik druk op zoek geweest naar een nieuw vervoermiddel en ja hoor ... vandaag ben ik geslaagd!! [..]
Mooi minder !quote:Op maandag 5 april 2004 08:11 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Het eerste wat ik dacht: Generalist is afgevallen.Mooie fiets, de beste 600cc.
Verzekering was dus verder geen probleem?
Ik ben vandaag voor het eerst sinds Juni 2003 op de Bimota.![]()
Het lijkt wel voorbestemd: bijna een aanvaring met een fietser.
Hij staat stil bij een rood stoplicht, die van mij gaat op groen, trek op.
We kijken mekaar vrij lang aan, en een halve seconde later duwt hij zijn fiets over de weg.
Ik snel omtrekkende beweging, en hij schrok zich ook 5 slagen de rondte in.
.. en ik trok gewoon normaal woon-werk temp op.Helemaal geen weekend tempo.
En het was niet eens een scholier van 15..
Dat is goed voor je olie .. ik zou geduwd hebben .. ben ik de enigste gek die dat doet.quote:Op maandag 5 april 2004 09:10 schreef ZX9R het volgende:
Ik lieg want ik heb wel gereden. 200 meter, van voor het huis naar achteren.![]()
Weet je hoe zwaar dat is?quote:Op maandag 5 april 2004 09:15 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Dat is goed voor je olie .. ik zou geduwd hebben .. ben ik de enigste gek die dat doet.
Heb je geen conditie.quote:Op maandag 5 april 2004 09:34 schreef ZX9R het volgende:
[..]
Weet je hoe zwaar dat is?
Ik doe dat tenminste niet voor de lol, dat duwen!
(daar heb ik niet eens aan gedacht maar dat zou idd beter zijn geweest)![]()
Heb je nog last van benzinedampen in de woonkamer?
Vind jij dat ook zo lekker ruiken?quote:Op maandag 5 april 2004 09:41 schreef Patrick281 het volgende:
Alleen na het ritje gisteravond ruikte de woonkamer even lekker maar dat was van de hitte die van de motor afkwam.![]()
Even ruikt het wel lekker en het herinnert je even aan de zojuist gemaakte rit.quote:Op maandag 5 april 2004 09:51 schreef ZX9R het volgende:
[..]
Vind jij dat ook zo lekker ruiken?
En nee, ik heb geen conditie. Ik zwem iedere week zeer intensief (conditietraining) en ik kan nog maar 1 minuut onder water blijven. Wel zwem ik met gemak van de ene kant van het bad onder water naar de andere kant. Zelfs met zo'n schuimplankje/worst.![]()
Hier zou het ook nog in kunnen zitten, het ruitje sluit niet helemaal mooi aan. Denk dat ik deze ook wil ruilen voor een smoked ruitje, dat vindt ik toch net wat mooier dan felgroen.quote:Op zondag 4 april 2004 21:08 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Zijn het niet je kuipdelen/ ruitje?
Ik heb het wel eens gehad nadat de kuip van mijn vorige motor eraf was geweest.
Toen ben ik teruggeweest, en ging de monteur goed luisteren en voelen als een fysiomet zijn vingertoppen op de motor waar het vandaan kwam.
Het was een heel grappig gezicht hoe die man dat deed .. alsof de motor menselijk was en een massage kreeg.
Hierna haalde hij 1 kant van de kuip los en deed tape tussen de kuipdelen.
Alle problemen waren hiermee opgelost .. de motor was zelfs nog nooit zo stil geweest.![]()
(en het was een dikke 1 cylinder - SZR 660 die flink trillen)
Zo doe ik dat ook, duw me gek met dat ding maar die weegt ook driedubbel niks. Als de schuur eindelijk opgeruimd is hoef ik hem gelukkig niet meer te verzetten.quote:Op maandag 5 april 2004 09:15 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Dat is goed voor je olie .. ik zou geduwd hebben .. ben ik de enigste gek die dat doet.
Even shoppen/lekker maken: http://www.mdi-online.nl/ ruitjes genoeg in alle kleuren.quote:Op maandag 5 april 2004 11:18 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Hier zou het ook nog in kunnen zitten, het ruitje sluit niet helemaal mooi aan. Denk dat ik deze ook wil ruilen voor een smoked ruitje, dat vindt ik toch net wat mooier dan felgroen.
FTP thuis is even uit de lucht, alleen Mikey gebruikte hem maar heel zelden. Zal vanavond even de FTP van de site mailen, daar kan je hem met gemak kwijt. Moet ik nog steeds verder mee trouwens met die site.quote:Op maandag 5 april 2004 12:43 schreef Patrick281 het volgende:
Louis/Motozoom failliet? Site werkte gisteren thuis al niet .. en op mijn werk ook al niet.
@ Hollander ik heb een leuk filmpje over het EK voetballen.
Kan ik die even op de FTP zetten voor een dag?
Ik krijg hem niet naar huis gemaild dankzij max. box van Chello. (+/- 4 Mb)
gaafquote:Op zondag 4 april 2004 21:58 schreef generalist het volgende:
Zo allen motorkletsers, na een stille tijd zonder brommer kan ik ook weer van me laten spreken. Afgelopen weken ben ik druk op zoek geweest naar een nieuw vervoermiddel en ja hoor ... vandaag ben ik geslaagd!!
Mijn nieuwste aanwinst: Een 2001 (ook modeljaar 2001) Yamaha
Hier issie dan:
[afbeelding]
Over dik twee weken ophalen (ja, eerst nog op vakantie)
Dat is alleen een (kleding)paswinkel, verkopen doen ze daar niet..quote:Op maandag 5 april 2004 17:56 schreef Gerako het volgende:
Louis/Motozoom heeft toch laatst een winkel geopend. Voorheen kon je alleen bestellen maar nu is er volgens mij vlak bij Utrecht een winkel van ze geopend.
Ik heb meteen even gemaild...quote:Op maandag 5 april 2004 20:03 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
@ hollander: ik weet niet of ze passen maar misschien dat dit iets is?
quote:Op dinsdag 6 april 2004 08:12 schreef ZX9R het volgende:
Goedemorgen.
Wat een pestweer weer.![]()
Echt geen motorweer![]()
Hee hij is ook wakkerquote:Op dinsdag 6 april 2004 11:42 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
leuke discussie houden jullie hier is 1 topic niet genoeg?
yep, lekker uitgeslapen (vandaag nog een dagje vrijquote:Op dinsdag 6 april 2004 11:53 schreef Patrick281 het volgende:
Hee hij is ook wakkerMaar je ben een beetje vaag verder ..
Ik heb wel een 17' monitor op mijn werk, maar die tekstkleur kan je bijna niet onderscheiden.quote:Op dinsdag 6 april 2004 11:56 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
-edit- ik zie nu pas jouw edit...
quote:Op dinsdag 6 april 2004 18:10 schreef Patrick281 het volgende:
Sommige staten in Amerika mag je zonder helm rijden ..
[afbeelding]
bij mij was t geen enkel probleem, 1 telefoontje van 5 min en klaar! hou oud ben je dan? niet onder de 24 toch?quote:Op dinsdag 6 april 2004 16:00 schreef hollander172 het volgende:
Tering, wat kost het een moeite om een motor de verzekering in te krijgen zeg.
Heb net 45 minuten afwisselend met de ABN en Delta Lloyd in de clinch gelegen maar hij is dan eindelijk ook echt verzekerd.Was niet eens duur voor een beperkt casco met diefstaldekking.
Wel vervelend dat ik de auto niet uit de beperkt casco kan krijgen, dat kan pas vanaf 1-1-2005.....
Maar ach daar betaal ik nu al niet veel voor dus dat kan er ook nog wel af.
Nou snap ik weer even waarom ik die verzekeringsmensen altijd van die aparte figuren vindt, wat een gezemel aan de telefoon.
En ik vraag mij af hoe Hollander vorige week naar huis kon rijden.quote:Op dinsdag 6 april 2004 18:19 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
bij mij was t geen enkel probleem, 1 telefoontje van 5 min en klaar! hou oud ben je dan? niet onder de 24 toch?
Vanavond valt het wel weer even mee hier qua weer.quote:Op dinsdag 6 april 2004 16:04 schreef Rietvaerder het volgende:
Hallo gasten!
Zo heb ff wat geregeld op mn oude werk, werk voortaan nog maar 1 avond in de week in de supermarkt, namelijk op maandag
Das ff wat beter wat betreft mooie zomeravonden straks met de motor
quote:Op dinsdag 6 april 2004 19:01 schreef Patrick281 het volgende:
weekend weerbericht is nog niet super trouwens.![]()
Idd, superklein man!quote:Op dinsdag 6 april 2004 19:01 schreef Patrick281 het volgende:
Rietvaerder: heb je de CBR125R nog bekeken zondag??
Ik ben bang dat deze in de Honda fabrieken in India gemaakt worden.
klote!! moet je die bestellen? of hebben ze die op voorraag liggen, denk je?quote:Op dinsdag 6 april 2004 19:24 schreef Rietvaerder het volgende:
Lekker, mn koppelingskabel is gebroken
Niet gaan schelden hequote:Op dinsdag 6 april 2004 16:00 schreef hollander172 het volgende:
Nou snap ik weer even waarom ik die verzekeringsmensen altijd van die aparte figuren vindt, wat een gezemel aan de telefoon.
Ziet er wel smullend uit... en dan bedoel ik niet de motor en de berijderquote:Op dinsdag 6 april 2004 18:10 schreef Patrick281 het volgende:
Sommige staten in Amerika mag je zonder helm rijden ..
[afbeelding]
edit ..picserver.
Ben eht voor de tweede keer in mijn leven eens met PatMquote:Op dinsdag 6 april 2004 19:40 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Niet gaan schelden he
oke... oke, die figuren die je aan de lijn krijgt dat zijn vaak gewoon call-centers waarin je terecht komt. Oftewel, je krijgt mensen met, laat ik het maar zo zeggen, niet zo grote kennis van zaken
en dus eigenlijk nooit kunnen onderbouwen wat ze nou precies bedoelen
Trouwens... ik heb de mijne bij Unive verzekerd... helemaal geen gezeik, gewoon lekker online invullen en afsluiten en verder geen ellende
:'( Om te huilen dat ding .. hebben jullie de DNA180 daar nog bekeken?quote:Op dinsdag 6 april 2004 20:50 schreef Makster het volgende:
En die CBR 125 is echt te "erg". Een rs50 is nog breder man
Motor zat nog op verzekering van de vorige eigenaar, dat hadden we vooraf al geregeld.quote:Op dinsdag 6 april 2004 18:43 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
En ik vraag mij af hoe Hollander vorige week naar huis kon rijden.
Normaal regel je de verzekering toch alvast vooraf..
Niet slijmen.quote:Op dinsdag 6 april 2004 21:23 schreef Makster het volgende:
Ik heb die DNA inderdaan nog zien staan en zei ook nog tegen de Reetvaarder dat ik dat ding 1000 keer stoerder vond / vind als die CBR.
En lekker een automaat
Ik ben exact 24quote:Op dinsdag 6 april 2004 18:19 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
bij mij was t geen enkel probleem, 1 telefoontje van 5 min en klaar! hou oud ben je dan? niet onder de 24 toch?
Jij bent verzekeringsagent?quote:Op dinsdag 6 april 2004 19:40 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Niet gaan schelden he
Mwah, kortweg gezegd heb ik een collectieve verzekering waardoor ik sowieso al 30% korting krijg en geen BTW hoef te betalen (of zoiets, weet niet meer precies hoe het zit.) Daarnaast zitten er nog wat kortingen in verwerkt waarvan ik helemaal niks begrijp. Vervelende is alleen dat de tussenpersoon de ABN is maar de verzekering zelf is bij een andere maatschappij ondergebracht. Die mutsen bij de ABN konden me dus niet vinden en bij de verzekeringsmaatschappij wezen ze me steeds naar de ABN.quote:oke... oke, die figuren die je aan de lijn krijgt dat zijn vaak gewoon call-centers waarin je terecht komt. Oftewel, je krijgt mensen met, laat ik het maar zo zeggen, niet zo grote kennis van zaken
en dus eigenlijk nooit kunnen onderbouwen wat ze nou precies bedoelen
Trouwens... ik heb de mijne bij Unive verzekerd... helemaal geen gezeik, gewoon lekker online invullen en afsluiten en verder geen ellende
Nope, werk bij een verzekeringsmaatschappij...quote:Op dinsdag 6 april 2004 21:47 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Jij bent verzekeringsagent?
Mag ik vragen welke?quote:Op dinsdag 6 april 2004 22:12 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Nope, werk bij een verzekeringsmaatschappij...
Dat mag...quote:Op dinsdag 6 april 2004 22:16 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Mag ik vragen welke?
verjaardag? Gefeliciteerd dan!!quote:Op woensdag 7 april 2004 09:20 schreef ZX9R het volgende:
Nee, jaardag aan het vieren. Net wakker namelijk!
quote:Op woensdag 7 april 2004 09:23 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
verjaardag? Gefeliciteerd dan!!
quote:Op woensdag 7 april 2004 09:16 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
stil hier...iedereen aan t werk?
Die heb ik ook, toch maar een nieuwe zoeken.quote:Op woensdag 7 april 2004 11:19 schreef ZX9R het volgende:
Daar heb ik zo mijn mannetjes voor![]()
En die heten assurantietussenpersonen.![]()
Dan zou ik kiezen voor de FZ, die vind ik er net even mooier uitzien als de Kawa.quote:Op woensdag 7 april 2004 11:23 schreef pmponer het volgende:
Als je moet kiezen tussen een nieuwe Z750 (zwart)
en een nieuwe Fz 6 (zwart)
Wat zouden jullie dan kiezen?
Als jij nu eens de juiste pics post, kan ik je vertellen welke ik het mooiste vind qua looks dan. Rijeigenschappen heb ik geen idee vanquote:Op woensdag 7 april 2004 12:07 schreef pmponer het volgende:
das een foto van de z1000 hoor
Ik denk dat ik vrijdag maar ff een proefrit ga maken op beide motoren
Over verzekering, volgens mij ben ik terug gevallen naar 110%
Over knipperlichten gesproken, jij wist toch waar je spiegels met ingebouwde knippers kon halen?quote:Op woensdag 7 april 2004 13:16 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
Mwa, ik zou de knipperlichten niet zo zwaar laten meetellen in je beslissing. Voor weinig heb je minipinkers en ook nog witte als je wilt!
Als je zo rekening houdt met je duo dan moet zij/hij missch ook wel meegaan als je gaat proefrijden?
Maar ik blijf erbij, ik vind die Kawa gewoon strakker in zijn design.
Weet je toevallig ook een dealer waar deze mooie spulletjes te krijgen zijn?quote:Op woensdag 7 april 2004 13:45 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
www.splashdesign.nl
Dat is buiten. Langs de rondweg om de zwarte markt heen heb je diverse hallen, kruiden, leer, computers etc. Gewoon lekker naar toe gaan en wat rondlopen, je ziet het snel genoeg. (zo groot is het nou ook weer niet.)quote:Op woensdag 7 april 2004 19:52 schreef Patrick281 het volgende:
PatrickM weet je toevallig in welke hal van de zwarte markt ze met die motorkleding staan??
Ik wil misschien zaterdag gaan shoppen. (kunnen meer mensen mee uit de buurt)
Iedereen die het weet mag antwoorden.quote:Op woensdag 7 april 2004 21:09 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Dat is buiten. Langs de rondweg om de zwarte markt heen heb je diverse hallen, kruiden, leer, computers etc. Gewoon lekker naar toe gaan en wat rondlopen, je ziet het snel genoeg. (zo groot is het nou ook weer niet.)
Oh shit, ik heet geen PatrickM.![]()
Moeders had het over hal 26... Zal waarschijnlijk een bordje zijn ofzo die er boven hangt bij de ingang (er zijn iig geen 26 hallenquote:Op woensdag 7 april 2004 19:52 schreef Patrick281 het volgende:
PatrickM weet je toevallig in welke hal van de zwarte markt ze met die motorkleding staan??
Ik wil misschien zaterdag gaan shoppen. (kunnen meer mensen mee uit de buurt)
Zou zo maar eens kunnen dat je moeder gelijk heeft maar die halnummers zeggen inderdaad niet zoveel.quote:Op woensdag 7 april 2004 21:34 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Moeders had het over hal 26... Zal waarschijnlijk een bordje zijn ofzo die er boven hangt bij de ingang (er zijn iig geen 26 hallen)
heb je al succes met je stepjes?quote:Op woensdag 7 april 2004 22:21 schreef hollander172 het volgende:
*knip*
quote:Op woensdag 7 april 2004 23:18 schreef Makster het volgende:
Zo....ben er ook weer eens. heb het best druk enzo. En waarmee eigenlijk
Naja.... life sucks en thaen you die
Zo vroeg al zo scherp en zo bijdehandquote:Op donderdag 8 april 2004 06:59 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Jongeren van tegenwoordig leren geen normale grammatica meer.. scholen van tegenwoordig; dat noemen ze HBO...quote:Op donderdag 8 april 2004 10:07 schreef Makster het volgende:
[..]
Zo vroeg al zo scherp en zo bijdehand
Het leven kan mooi zijn hehquote:Op donderdag 8 april 2004 10:17 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Jongeren van tegenwoordig leren geen normaal Engels meer.. scholen van tegenwoordig; dat noemen ze HBO...
En straks ook gelijk zeuren dat ze te weinig verdienen.quote:Op donderdag 8 april 2004 10:19 schreef Makster het volgende:
[..]
Het leven kan mooi zijn heh![]()
Ben op dit moment eerlijk gezegd al blij als ik een leuke baan kan vindenquote:Op donderdag 8 april 2004 10:20 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
En straks ook gelijk zeuren dat ze te weinig verdienen.![]()
.. met een beter pensioen dan mij .. en een gratis leaseauto ..
Een kennis heeft pas geleden nog zo'n gast ontslagen, net 22 jaar oud. Hij kreeg een basissalaris van 2850,- netto, een auto van de zaak in de klasse S60, laptop, telefoon etc.quote:Op donderdag 8 april 2004 10:20 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
En straks ook gelijk zeuren dat ze te weinig verdienen.![]()
.. met een beter pensioen dan mij .. en een gratis leaseauto ..
Ik was maar wat aan het spelen..quote:Op donderdag 8 april 2004 10:26 schreef Makster het volgende:
[..]
Ben op dit moment eerlijk gezegd al blij als ik een leuke baan kan vinden
En het is inderdaad dan mooi meegenomen als ik een leuke leasebak en een fijne periodieke uitkering krijg![]()
quote:Op donderdag 8 april 2004 10:46 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Een kennis heeft pas geleden nog zo'n gast ontslagen, net 22 jaar oud. Hij kreeg een basissalaris van 2850,- netto, een auto van de zaak in de klasse S60, laptop, telefoon etc.
Ging ie zeuren over zijn salaris, dat vondt ie te laag.Er is hem vriendelijk gevraagd van welke planeet hij kwam en daarna is hij de deur gewezen.
Maar je hebt wel gelijkquote:Op donderdag 8 april 2004 10:47 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Ik was maar wat aan het spelen..![]()
Ik verdien nog niet eens de helft van dat bedrag en mijn auto moet ik ook zelf betalen, ik lachte me helemaal krom toen ie het vertelde. Wat een kapsones voor zo'n gozertje.quote:Op donderdag 8 april 2004 10:48 schreef Makster het volgende:
[..]![]()
En terecht, als je het dan nog niet kan waarderen![]()
De vorige eigenaar van mijn motor kon het ook zelf, zag er wel grappig uit. Hij had overigens geen blokje ofzo nodig. Ook heeft hij mij laten zien hoe het ging en het mij een keer laten doen. Het valt alleszins mee maar toch de eerste keer maar even hulp gevraagd aan mijn vriendin. Heb het wel zelf gedaan maar zij was er bij voor het geval dat zeg maar.quote:Op donderdag 8 april 2004 10:59 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
het is gelukt: ik heb hem alleen op de paddock weten te zetten. hoe? plo zei eens dat als je er een blokje hout onder zet zodat ie net niet helemaal rechtop staat, stand op zijn plaats en dan naar achteren trekt dat het moet lukken.
dat blokje heb ik gebruikt maar wel mbv het rechter achterstepje is het gelukt. nu straks nog terug...
Ik had tot voor kort 80 % daarvan en auto,laptop,gsm ..quote:Op donderdag 8 april 2004 10:46 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Een kennis heeft pas geleden nog zo'n gast ontslagen, net 22 jaar oud. Hij kreeg een basissalaris van 2850,- netto, een auto van de zaak in de klasse S60, laptop, telefoon etc.
Ging ie zeuren over zijn salaris, dat vondt ie te laag.Er is hem vriendelijk gevraagd van welke planeet hij kwam en daarna is hem de deur gewezen.
Dat heb ik je toch ook weleens verteld?quote:Op donderdag 8 april 2004 10:59 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
het is gelukt: ik heb hem alleen op de paddock weten te zetten. hoe? plo zei eens dat als je er een blokje hout onder zet zodat ie net niet helemaal rechtop staat, stand op zijn plaats en dan naar achteren trekt dat het moet lukken.
dat blokje heb ik gebruikt maar wel mbv het rechter achterstepje is het gelukt. nu straks nog terug...
Jij heb het kawa virus ook te pakken is het nietquote:
ja klopt, maar ik was toch een beetje bang nog, stel dat ie omvalt...en straks moet ie er ook nog vanaf.quote:Op donderdag 8 april 2004 11:41 schreef Makster het volgende:
[..]
Dat heb ik je toch ook weleens verteld?
Ik zet de motor altijd alleen op de Paddock. Inderdaad gewoon een blokje hout onder de jiffy dat ie rechtop komt te staan. Vervolgens paddock onder de achterbrug en "hefbomen" met die handel
De motor komt vanzelf recht te staan en Hoppa
Wacht eens ff, dat betekend dus dat er ergens een functie beschikbaar is met een basissalaris van 2850,- netto, een auto van de zaak in de klasse S60, laptop, telefoon etc.quote:Op donderdag 8 april 2004 10:46 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Een kennis heeft pas geleden nog zo'n gast ontslagen, net 22 jaar oud. Hij kreeg een basissalaris van 2850,- netto, een auto van de zaak in de klasse S60, laptop, telefoon etc.
Ging ie zeuren over zijn salaris, dat vondt ie te laag.Er is hem vriendelijk gevraagd van welke planeet hij kwam en daarna is hem de deur gewezen.
quote:Op donderdag 8 april 2004 11:41 schreef Makster het volgende:
Jij heb het kawa virus ook te pakken is het niet
* One_Punch_Mickey meldtquote:Op donderdag 8 april 2004 11:44 schreef Makster het volgende:
Ik voel me geroepen om beslag te leggen op deze functie
tip van de Maksterquote:Op donderdag 8 april 2004 11:43 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
ja klopt, maar ik was toch een beetje bang nog, stel dat ie omvalt...en straks moet ie er ook nog vanaf.
Ik heb er inderdaad ook een beetje last van. Maar aan de andere kant de motor stuurt als een scheermes en "ze" zeggen dat we dan leren rijdenquote:Op donderdag 8 april 2004 11:45 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]yep!! vind jij ook niet dat de trekkracht onderin te weinig is? ik vind dat nu echt een beetje een nadeel worden...ik probeer de koppeling-truc van pepijn weleens, maar dat schiet ook niet op.
thx!! straks maar es proberen.quote:Op donderdag 8 april 2004 11:47 schreef Makster het volgende:
[..]
tip van de Makster
Stuur recht zetten![]()
Vervolgens zorgen dat het blokje hout ergens in de buurt komt te liggen op de plaats waar de jiffy dadelijk weer de grond gaat raken.
Naast de motor gaan staan, even je voet voor de paddock zetten en duwen met die handel. Met de voorrem kan je de snelheid van het terug vallen doseren. Wel even opletten dat je de motor niet naar voren duwt en dat de paddock schuift, daarom dus ff je voet voor de paddock zodat deze gaat kantelen.
Vervolgens de jiffy op het blokje hout en de paddock onder de achterbrug halen.
En klaar![]()
![]()
das waarquote:Op donderdag 8 april 2004 11:49 schreef Makster het volgende:
Ik heb er inderdaad ook een beetje last van. Maar aan de andere kant de motor stuurt als een scheermes en "ze" zeggen dat we dan leren rijden
of ik doe dus iets verkeerd, dat zal het wel zijn...missch toch eens andere opties bekijken...quote:De koppeling truck werkt wel aardig hoor. Rond de 6000 toeren maken en net voor het aan koppel moment gaan hangen met de koppeling. Vervolgens net een beetje gas meer en langzaam de koppeling erin laten komen en je schiet weg als een aap
quote:Op donderdag 8 april 2004 11:55 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
of ik doe dus iets verkeerd, dat zal het wel zijn...missch toch eens andere opties bekijken...
wheelies met een zxr400 heb ik idd op MF gezienquote:Op donderdag 8 april 2004 12:10 schreef Patrick281 het volgende:
[..]Even oefenen op een leeg fabrieksterrein. Bij voldoende slip kan je zelfs een wheelie trekken.
Vlot optrekken, na 10 meter koppeling erbij pakken met veel slip en vol gas geven.quote:Op donderdag 8 april 2004 12:17 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
wheelies met een zxr400 heb ik idd op MF gezien. dat het weer maar snel beter wordt (sowieso)!!
maar de kans op slippen is wel groter.quote:Op donderdag 8 april 2004 12:21 schreef Patrick281 het volgende:
En waarom mooi weer, licht vochtige ondergrond heb je best wel wat grip..
Hij is inmiddels al weer vervuld. Ze hadden meerdere kandidaten voor deze functie. Die jongen heeft ook nog een paar keer gebeld maar helaas voor hem.quote:Op donderdag 8 april 2004 11:44 schreef Makster het volgende:
[..]
Wacht eens ff, dat betekend dus dat er ergens een functie beschikbaar is met een basissalaris van 2850,- netto, een auto van de zaak in de klasse S60, laptop, telefoon etc.
Ik voel me geroepen om beslag te leggen op deze functie
Het vermogen wordt pas laat in de toeren afgegeven dus dan weet je wat je te doen staat. Ik heb er in ieder geval weinig last van. Je kan lekker mee tuffen met het verkeer en als je flink op toeren gaat rijden wil je nog wel aardig vooruit komen.quote:Op donderdag 8 april 2004 11:55 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
of ik doe dus iets verkeerd, dat zal het wel zijn...missch toch eens andere opties bekijken...
tuurlijk, het rijdt heerlijk als je em hoog in de toeren houdt. maar met het optrekken duurt dat dus wel ff voordat je de 12000 rpm hebt bereikt.quote:Op donderdag 8 april 2004 12:39 schreef hollander172 het volgende:
Het wordt vermogen wordt pas laat in de toeren afgegeven dus dan weet je wat je te doen staat. Ik heb er in ieder geval weinig last van. Je kan lekker mee tuffen met het verkeer en als je flink op toeren gaat rijden wil je nog wel aardig vooruit komen.
Maar eerlijk is eerlijk, het blijft een 400 natuurlijk.
Bij mij niet?quote:Op donderdag 8 april 2004 12:41 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
tuurlijk, het rijdt heerlijk als je em hoog in de toeren houdt. maar met het optrekken duurt dat dus wel ff voordat je de 12000 rpm hebt bereikt.
ik kan me een discussie met Riet en Makster herrineren dat Makster dat ook zei, het duurt hooguit 2 sec. Waarop Riet antwoordde: voor jouw beleving missch, ja maar in werkelijkheid duurt het toch iets langer.quote:Op donderdag 8 april 2004 12:46 schreef hollander172 het volgende:
Bij mij niet?
Dat duurt bij mij een seconde of 2 maximaal denk ik. (in zijn 1 dan weliswaar.) In andere versnellingen duurt het ook niet echt lang zolang ie maar niet onder de 6000 toeren komt, daar beneden is ie niet vooruit te trappen en gaat ie bij mij zelfs inhouden. Heb hem trouwens al voorzichtig met het voorwiel van de grond gehad bij fel uitaccelleren maar ik denk niet dat doorschakelen een optie is midden in een wheelie.![]()
Sneller dan je denkt.quote:Op donderdag 8 april 2004 12:23 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
achterover! dat zie ik dus nog echt niet gebeuren...
ws. wel jaquote:Op donderdag 8 april 2004 13:05 schreef Patrick281 het volgende:
Sneller dan je denkt.
Wie is jullie.quote:Op donderdag 8 april 2004 13:06 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik ben de 1e meters ook sneller weg dan Makster....
Maar goed, over die beleving; ik ben iets meer gewend qua motoren dan jullie denk ik
Heb zelf een ZX7R gehad, dus ja...
Ja, wie is jullie?quote:Op donderdag 8 april 2004 13:06 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik ben de 1e meters ook sneller weg dan Makster....
Maar goed, over die beleving; ik ben iets meer gewend qua motoren dan jullie denk ik
Heb zelf een ZX7R gehad, dus ja...
Waarom nietquote:Op donderdag 8 april 2004 12:46 schreef hollander172 het volgende:
[..] maar ik denk niet dat doorschakelen een optie is midden in een wheelie.![]()
En welke zaak ga je dat doen .. oftewel waar ligt in de buurt van ..quote:Op donderdag 8 april 2004 15:31 schreef pmponer het volgende:
Ik ga morgen een proefrit maken op de fz6
en heel misschien op de z750 maar ik denk dat dat niet lukt die motor is te ehmmm compact
Op die Z750 moet je ook gaan rijden als dat kan. Ik heb niet op de FZ6 gereden, maar wel op de Z750 en die stuurt echt onwijs goed, beter als de FZ6 heb ik gehoord dus zeker de moeite waard om die ook even te proberen als je er toch bent.quote:Op donderdag 8 april 2004 15:31 schreef pmponer het volgende:
Ik ga morgen een proefrit maken op de fz6
en heel misschien op de z750 maar ik denk dat dat niet lukt die motor is te ehmmm compact
quote:Op donderdag 8 april 2004 15:43 schreef Patrick281 het volgende:
En welke zaak ga je dat doen .. oftewel waar ligt in de buurt van ..
Omdat je hem dan niet hoog houdt zonder met je evenwicht te verplaatsen. Denk ik hoor, het voelt niet aan alsof ie het heel makkelijk doet en volgens mij moet je aardig met de koppeling spelen wil je gaan doorschakelen als je maar op 1 wiel rijdt.quote:Op donderdag 8 april 2004 15:11 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Waarom niet
Doorschakelen tijdens een wheelie wordt meestal gedaan zonder koppeling geloof ik.quote:Op donderdag 8 april 2004 16:45 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Omdat je hem dan niet hoog houdt zonder met je evenwicht te verplaatsen. Denk ik hoor, het voelt niet aan alsof ie het heel makkelijk doet en volgens mij moet je aardig met de koppeling spelen wil je gaan doorschakelen als je maar op 1 wiel rijdt.
lekker, goed voor je bak dan...quote:Op donderdag 8 april 2004 16:55 schreef ploderus het volgende:
[..]
Doorschakelen tijdens een wheelie wordt meestal gedaan zonder koppeling geloof ik.
Bedoel meer dat je hem moet laten slippen om niet teveel in toeren terug te vallen en dus vermogen te verliezen.quote:Op donderdag 8 april 2004 16:55 schreef ploderus het volgende:
[..]
Doorschakelen tijdens een wheelie wordt meestal gedaan zonder koppeling geloof ik.
Voor je bak zal het inderdaad niet echt goed zijnquote:Op donderdag 8 april 2004 17:00 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
lekker, goed voor je bak dan...
Om hewm een beetje op toeren te houden zul je de koppeling idd moeten laten slippen. Alleen zal de koppeling dan minder lang mee gaan denk ikquote:Op donderdag 8 april 2004 17:01 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Bedoel meer dat je hem moet laten slippen om niet teveel in toeren terug te vallen en dus vermogen te verliezen.
als iemand een goed bod doet welquote:Op donderdag 8 april 2004 17:04 schreef hollander172 het volgende:
Hey Pikey, wat zie ik nu? Gaat de ZXR er weer uit? Hoelang heb je dat ding nou al?
Vraag blijft, waarom de ZXR weg doen?quote:Op donderdag 8 april 2004 17:07 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
ach, zolang je niet dit doet...
ff geduld hequote:Op donderdag 8 april 2004 17:11 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Vraag blijft, waarom de ZXR weg doen?
Ik snap het alleen niet helemaal, hoelang heb je hem nu al? 2 maanden?quote:Op donderdag 8 april 2004 17:11 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
ff geduld he
hoe doe je het goed dan?quote:Op donderdag 8 april 2004 17:13 schreef Rietvaerder het volgende:
Heren, opschakelen zonder koppeling kan geen kwaad MITS je het goed doet.. ik doe het zelf dan ook heel vaak, op t circuit deden we niet anders.....
Maar wees gewaarschuwd, als je het niet goed doet verneuk je je synchromesjes ermee! Omlaag schakelen moet wel met koppeling....
En idd, in een wheelie kan je gewoon doorschakelen....
klopt, maar ik wil jou over 2 maanden wel eens horen. kijken of jij ook nog zo blij bent met je trekkracht onderin.quote:Op donderdag 8 april 2004 17:13 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Ik snap het alleen niet helemaal, hoelang heb je hem nu al? 2 maanden?![]()
aha, dus ook hiermee maak je winst tijdens sprintjes.quote:Op donderdag 8 april 2004 17:13 schreef Rietvaerder het volgende:
Heren, opschakelen zonder koppeling kan geen kwaad MITS je het goed doet.. ik doe het zelf dan ook heel vaak, op t circuit deden we niet anders.....
Maar wees gewaarschuwd, als je het niet goed doet verneuk je je synchromesjes ermee! Omlaag schakelen moet wel met koppeling....
En idd, in een wheelie kan je gewoon doorschakelen....
Howto opschakelen zonder koppeling:
Beetje toeren maken (+4000rpm)
Alvast beetje druk op het pookje zetten
Gas eraf en DIRECT pookje omlaag drukken (net op het punt dat je ontsteking eraf gaat dus)
Vergt nogal wat oefening, maar doe je eenmaal goed schakelt het 10x lekkerder....
Ow enne, als ik gewoon rustig aan het rijden ben gebruik ik wel koppeling, maar bijv met een sprintje niet..
Volgens mij zit jij nog een beetje te veel bij de circuit-versnellingsbakquote:Op donderdag 8 april 2004 17:13 schreef Rietvaerder het volgende:
Beetje toeren maken (+4000rpm)
Alvast beetje druk op het pookje zetten
Gas eraf en DIRECT pookje ---->omlaag<---- drukken (net op het punt dat je ontsteking eraf gaat dus)
Ik heb besloten gewoon rustig te beginnen. Een pak koppel onderin is leuk maar laat ik eerst maar eens een jaartje sturen op deze, daarna zien we wel verder.quote:Op donderdag 8 april 2004 17:15 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
klopt, maar ik wil jou over 2 maanden wel eens horen. kijken of jij ook nog zo blij bent met je trekkracht onderin.
Het seizoen begint net dus het kan snel gaan met de verkoop. Al is je topic op MF al weer helemaal onder gebaggert.quote:en net wat ik zeg, als ie een tijdje blijft staan is het ook goed. ik zie wel meer motoren al een tijdje te koop staan...
rustig beginnen, yep dat is nog steeds het plan. maar dat kan ook heel goed op een 600 met meer koppel.quote:Op donderdag 8 april 2004 17:19 schreef hollander172 het volgende:
Ik heb besloten gewoon rustig te beginnen. Een pak koppel onderin is leuk maar laat ik eerst maar eens een jaartje sturen op deze, daarna zien we wel verder.
dat kan. missch kan pepijn je wat uitleggen hieroverquote:Ik vind het gewoon een vrij opmerkelijke keuze om al zo snel een motor weer van de hand te doen.
das ook weer waar, ik zie welquote:Het seizoen begint net dus het kan snel gaan met de verkoop.
idd, ff een modje vragen om op te schonen ofzo.quote:Al is je topic op MF al weer helemaal onder gebaggert.
Precies zoals jij het zegt doe ik het ook bijna altijd en als je het een beetje onder de knie hebt gaat het zelfs soepeler als met koppeling schakelen.quote:Op donderdag 8 april 2004 17:13 schreef Rietvaerder het volgende:
Heren, opschakelen zonder koppeling kan geen kwaad MITS je het goed doet.. ik doe het zelf dan ook heel vaak, op t circuit deden we niet anders.....
Maar wees gewaarschuwd, als je het niet goed doet verneuk je je synchromesjes ermee! Omlaag schakelen moet wel met koppeling....
En idd, in een wheelie kan je gewoon doorschakelen....
Howto opschakelen zonder koppeling:
Beetje toeren maken (+4000rpm)
Alvast beetje druk op het pookje zetten
Gas eraf en DIRECT pookje omlaag drukken (net op het punt dat je ontsteking eraf gaat dus)
Vergt nogal wat oefening, maar doe je eenmaal goed schakelt het 10x lekkerder....
Ow enne, als ik gewoon rustig aan het rijden ben gebruik ik wel koppeling, maar bijv met een sprintje niet..
Shit, ja, dat bedoel ik ookquote:Op donderdag 8 april 2004 17:17 schreef ploderus het volgende:
[..]
Volgens mij zit jij nog een beetje te veel bij de circuit-versnellingsbakOm op te schakelen moet ik hem omhoog drukken
Op het circuit (bij MotoGP in ieder geval) hebben zet wel een omgekeerde versnellingsbak toch?
Je bedoelt dat het gewoon een kwestie van gevoel hebben is? Net zoals met de auto? Met de auto lukt het me wel vrij makkelijk en soortgelijk zoals jullie hier beschrijven.quote:Op donderdag 8 april 2004 19:08 schreef Rietvaerder het volgende:
Alleen jongens, als je het ga proberen en het lukt niet, ga het niet verder proberen, op de foute manier verneuk je echt je bak....
Wil je nu serieus al een andere? Waarom zou je een andere kopen terwijl je nog maar 5% van echte rijden beheerst.... (no offence)quote:Op donderdag 8 april 2004 17:23 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
rustig beginnen, yep dat is nog steeds het plan. maar dat kan ook heel goed op een 600 met meer koppel.
[..]
dat kan. missch kan pepijn je wat uitleggen hieroverdat snapte ik eerst ook niet...
[..]
das ook weer waar, ik zie welhij rijdt echt lekker dus een straf om hem nog een tijd te houden is het ook niet.
[..]
idd, ff een modje vragen om op te schonen ofzo.
Ik heb morgen ook tijd om te rijdenquote:Op donderdag 8 april 2004 19:05 schreef Rietvaerder het volgende:
Ikke... maar ben pas rond 14:00 beschikbaar
morgen dus? PatM ook mee? ik ben wel benieuwd naar die KD's op een Beemaquote:Op donderdag 8 april 2004 19:05 schreef Rietvaerder het volgende:
Ikke... maar ben pas rond 14:00 beschikbaar
En mn koppeling is niet helemaal fijn.... heb nu een reparatie kitje erin gestopt, wat inhoudt, nieuwe binnenkabel.... maar de stelmoer staat al op zn eind maar nog staat ie te strak, wat betekent dat de koppeling pas opkomt als de hendel bijna aan zijn einde staat. Veel te korte slag dus, waardoor hij heel lastig te doseren is, 0,2mm later en hij slaat af
Maar is wel mee te rijden.. woensdag krijg ik hele nieuwe kabel, want die moest hij bestellen
leren rijden kan ook op een 600quote:Op donderdag 8 april 2004 19:15 schreef Rietvaerder het volgende:
Wil je nu serieus al een andere? Waarom zou je een andere kopen terwijl je nog maar 5% van echte rijden beheerst.... (no offence)
Leer eerst rijden en koop dan een fiets die weer een stapje verder is, mijn persoonlijke mening
quote:Op donderdag 8 april 2004 19:35 schreef Rietvaerder het volgende:
Ey OPM, koop een Bandit1200 of GSX1400!
Voor al uw koppel
was te voorspellen...maar ooit, ooitquote:Op donderdag 8 april 2004 19:29 schreef Rietvaerder het volgende:
Waarom niet gelijk een Fireblade, kan je ook op leren rijden.... maar in hoevee tijd is de vraag.
dingen meteen uit zijn verband trekken, hequote:Op donderdag 8 april 2004 19:35 schreef Rietvaerder het volgende:
Ey OPM, koop een Bandit1200 of GSX1400!
Voor al uw koppel
KD's op een beemer? Dan wordt het eerder een BDquote:Op donderdag 8 april 2004 19:21 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
morgen dus? PatM ook mee? ik ben wel benieuwd naar die KD's op een Beema!
Een Batty Downquote:Op donderdag 8 april 2004 19:43 schreef PatrickM het volgende:
[..]
KD's op een beemer? Dan wordt het eerder een BD
Met de auto is een beetje hetzelfde idee, toeren maken, pook beet pakken en naar de volgende versnelling dirigeren zodat ie er net tegenaan hangt, fel gas geven en meteen loslaten en dan glijd ie er als het goed is zo in. (hangt een beetje van de bak van de auto af, bij sommigen moet je hem er echt in "rammen") Zolang je geen "kloink" hoort en een schok door de auto voelt gaan doe je het goed.quote:Op donderdag 8 april 2004 19:13 schreef Rietvaerder het volgende:
Ja, niks dus....
Zoals ik al zei, doe het alleen bij een sprintje bijv of een bochtige omgeving als ik lekker aan t knallen ben
Is idd kwestie van gevoel...
Geen idee hoe dat met de auto zit..
Nooit Ali G gekekenquote:Op donderdag 8 april 2004 19:55 schreef PatrickM het volgende:
Beugel Down...
WTF betekent Batty nou eigenlijk vrij vertaald???
PatrickM had binnen 2 maanden na zijn rijbewijs en eerste motor ook al de wildste natte dromen over andere motoren.quote:Op donderdag 8 april 2004 17:23 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
dat kan. missch kan pepijn je wat uitleggen hieroverdat snapte ik eerst ook niet...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |