Dan open je die toch lekker zelfquote:Op vrijdag 5 maart 2004 20:52 schreef tong80 het volgende:
Nooit is er een topic over een mooie tentoonstelling. Geen topic over Picasso, Lichtenstein, Warhol of een andere pionier.
Heb ik gedaan.quote:Op vrijdag 5 maart 2004 20:55 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dan open je die toch lekker zelf
Dat is mijn punt.quote:Op vrijdag 5 maart 2004 20:57 schreef Xilantof het volgende:
denk dat de naam ook niet echt bijdraagd
De kunst van prikkelende topictitels.quote:Op vrijdag 5 maart 2004 21:09 schreef Vodka_Lime het volgende:
hoe t fuck kom ik hier nu weer terecht, en wat doe ik hier... ga je je afvragen..
Open een topic.quote:Op vrijdag 5 maart 2004 21:11 schreef LomarVe het volgende:
Owwww, neee! Ik zou graag wat meer willen filosoferen over leuke kunstenaars...maar op dit moment ben ik wat trager, i.v.m. draaierige ogen (vraag me niet hoe het kan) maar il wil GRAAG! Warhol vink briljant, Armando ook, Rothko, Botticelli, Mondriaan enz enz....zullen we eens ff brainstormen over een kunstenaar? een lijstje maken met interessante kunstenaars?
nee hoor,quote:Op vrijdag 5 maart 2004 22:08 schreef tong80 het volgende:
Dit sub-forum laat de mensen koud.
Feedback vind ik zelf ook wel een leuk woordgrapje.quote:Op vrijdag 5 maart 2004 22:44 schreef DISC0 het volgende:
Alle forums (of fora?) hebben normale namen: 'nieuws & achtergronden', 'seksualiteit', 'politiek', 'muziek', 'school & studie' etcetera.
Maar bij 'literatuur en kunst' moet er ineens een woordgrapje van gemaakt worden of zo...
"Literatureluurs"......![]()
dat deed ie toch ook?!!quote:Op vrijdag 5 maart 2004 20:52 schreef tong80 het volgende:
Karel Appel zei al. 'Ik kloot maar wat aan.'
Ik zal jou nu een wereld laten zien.. iets wat jij nooit voor mogelijk hebt gehouden!quote:Op vrijdag 5 maart 2004 20:52 schreef tong80 het volgende:
Nooit word ik geattendeerd op goede nieuwe kunstenaars. Nooit is er een topic over een mooie tentoonstelling. Geen topic over Picasso, Lichtenstein, Warhol of een andere pionier.
Nooit en te nimmer plaatst de mod een prikkelend topic.
Wordt het niet tijd om de titel van dit Forum te veranderen zodat het wordt wat het in potentie inzich heeft ?
Literatureluurs. Mijn god. Hoe serieus moeten we daar mee omgaan.
Picasso was een schilder en geen schrijver. Bij Literatuur denk ik niet aan Karel Appel of Warhol.quote:Op vrijdag 5 maart 2004 20:52 schreef tong80 het volgende:
Nooit word ik geattendeerd op goede nieuwe kunstenaars. Nooit is er een topic over een mooie tentoonstelling. Geen topic over Picasso, Lichtenstein, Warhol of een andere pionier.
Wordt het niet tijd om de titel van dit Forum te veranderen zodat het wordt wat het in potentie inzich heeft ?
Wel een leuke discussie... die andere subforums worden zonder moeite voorzien van een duidelijke naam, maar als we bij het kunst en literatuur topic komen slaat de twijfel toe, super! Dat betekend dat er wordt nagedacht en zo zie je het niet vaakquote:Op zaterdag 6 maart 2004 12:59 schreef Copycat het volgende:
Wat suggesties:
(Kunst en Taal lijkt mij ook prima, trouwens)
Tussen Kunst en Cult;
Tussen Kunst en Taal;
Kunst, omdat het mag;
Ik lees, dus ik besta;
In woord en beeld.
quote:Op zaterdag 6 maart 2004 13:19 schreef LomarVe het volgende:
maar dan zou ik er persoonlijk voor kiezen om twee subforums te maken, dus dit forum puur voor de literatuur, en daarnaast ook een forum voor de beeldende kunsten, dus 2D, 3D, en de artistieke tak van de fotografie (en laten we film, theater ed maar waar ze nu zitten)
Dan kan deze naam evt. blijven bestaan en verzinnen we een naam voor het kunstforum.
dat van fotografie zou een beetje dubbel zijn.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 13:19 schreef LomarVe het volgende:
Dus die twee mogelijkheden vallen weg, en leuk bedacht hoor, dat literaturedinges, maar dan zou ik er persoonlijk voor kiezen om twee subforums te maken, dus dit forum puur voor de literatuur, en daarnaast ook een forum voor de beeldende kunsten, dus 2D, 3D, en de artistieke tak van de fotografie (en laten we film, theater ed maar waar ze nu zitten)
Dan kan deze naam evt. blijven bestaan en verzinnen we een naam voor het kunstforum. Zal nog even nadenken over een naam.
Dit subforum is al niet zo actief, als je het nog eens splitst zullen het 2 dode subfora worden.quote:Op zaterdag 6 maart 2004 13:19 schreef LomarVe het volgende:
[..]
Dus die twee mogelijkheden vallen weg, en leuk bedacht hoor, dat literaturedinges, maar dan zou ik er persoonlijk voor kiezen om twee subforums te maken, dus dit forum puur voor de literatuur, en daarnaast ook een forum voor de beeldende kunsten, dus 2D, 3D, en de artistieke tak van de fotografie (en laten we film, theater ed maar waar ze nu zitten)
Dan kan deze naam evt. blijven bestaan en verzinnen we een naam voor het kunstforum. Zal nog even nadenken over een naam.
quote:Op zaterdag 6 maart 2004 11:22 schreef Abbadon het volgende:
de naam 'Literatureluurs' roept bij mij associaties op van in pastel-kleuren gehulde vrouwen van middelbare leeftijd, die onder het slaken van kreten als 'ja, ik ben een gek mens' en al lezend in de libelle, hun inhoudsloze bestaan proberen te rechtvaardigen met het argument dat 'het toch wel weer erg gezellig was'...
dus...
Kunst, Literatuur en Kitschquote:Op zaterdag 6 maart 2004 08:22 schreef Isabeau het volgende:
Omdat als mensen iets wilden posten over taalonderwerpen, strips, Stephen King etc dan werd er geroepen "dat is geeeeeen literatuur!" (incl. zeikstem).
Als mensen een topic openden over hun zelf gemaakte computertekeningen dan werd er geroepen dat dat geen kunst was.
quote:Op zaterdag 6 maart 2004 23:46 schreef search64 het volgende:
[..]
Kunst, Literatuur en Kitsch
Ik blijf het vreemd vinden dat kunst en literatuur bij elkaar in één forum staan. En dan nog in een forum waarbij het kunst gedeelte niet in de titel is terug te vinden en het literatuur gedeelte middels de titel niet serieus lijkt te worden genomen.quote:Op zondag 7 maart 2004 09:07 schreef Isabeau het volgende:
Tong80 mag ook wel weer eens reageren zeg
Dat wist ik niet. Ik merk wel dat je hart voor de zaak hebt maar er te weinig bent. Is geen kritiek maar een constatering.quote:Op zondag 7 maart 2004 15:48 schreef Isabeau het volgende:
Lieve Tong80, ik heb een tijd geleden mijn ontslag aangeboden i.v.m het lopen van mijn co-schappen en tijdgebrek, maar ik mocht niet weg. Prima, maar dan moet er eigenlijk wel een modje bij op dit form. Vind ik. Moet ff weg, tot zo.
Mooie uitspraken... deeltje 4 alweer :)quote:Op donderdag 29 januari 2004 20:27 schreef Arcee het volgende:
'Johan Cruijff doet in zoverre aan een engel denken dat ook een engel niet aan de zwaartekracht onderhevig is. Ik heb hem vaak zien spelen en mij dan telkens verwonderd dat hij na afloop gewoon met de anderen mee het veld afliep en niet opsteeg en over de tribunes heen aan de einder verdween.'
Godfried Bomans - 25 december 1971
Jeeeeh.. welkom Gurgeh!quote:Op zondag 7 maart 2004 16:50 schreef Isabeau het volgende:
Ben ik het helemaal mee eens, Tong80. En misschien moeten we er gewoon een moderator bij vinden die ook hart heeft voor dit forum. Niet iemand die af en toe een oogje in het zeil houdt (zoals nu de afspraak in de crew ligt).
quote:Op zondag 7 maart 2004 17:40 schreef tong80 het volgende:
Ik opende ooit een topic met alleen dit :
[afbeelding]
Werd opslot gegooid door een even toekijkende mod. Die had geen benul wat ik bedoelde.
Het kon wel uit de fabeltjeskrant komen, het klinkt niet echt serieus. Ik geef toe, het is geen stomme naam, maar het staat niet garant voor een degelijk subforumquote:Op zondag 7 maart 2004 18:53 schreef Isabeau het volgende:
De naam "Literatureluurs" komt trouwens voort uit een wedstrijd die we ooit hebben uitgeschreven. Toen koos het merendeel van de users voor die naam![]()
Cultuur stelt niets meer voor, vooral niet in ons groene kikkerlandje. Dus zo'n titel slaat al helemaal niet aan, dat klopt.quote:Op zondag 7 maart 2004 18:58 schreef Bosbeetle het volgende:
literatureluurs is altijd nog beter als zo'n gortdroge titel als "Kunst en Taal" of "cultuur"
quote:Op zondag 7 maart 2004 19:00 schreef Isabeau het volgende:
Bosbeetle, ik vrees dat de "gemiddelde fokker" überhaupt snel stopt met iets te begrijpen. En als een forum dan ook nog een naam als Kunst & Literatuur draagt komt die gemiddelde fokker hier al helemaal nooit kijken.
We wilden daarom een iets minder pretentieuze naam. Dat is op zich wel gelukt vind ik, maar de fokkers die hier al langer kwamen (die niet zo gemiddelde fokker zeg maar) die vinden vervolgens die naam te kinderachtig etc.
What's in a name.
Maar ik sta absoluut open voor suggesties, tips en andere zienswijzen.
quote:Op zondag 7 maart 2004 19:09 schreef Isabeau het volgende:
Willen jullie nou duidelijkheid in de titel of gewoon nòg meer verwarring!
* Isabeau werpt handjes moedeloos in de lucht
robh lijkt me dan logischer. Gurgeh doet RDD al.quote:Op zondag 7 maart 2004 19:03 schreef Isabeau het volgende:
Ween hier om robh en Gurgeh. (bedanken mag ook)
Betekent dat nou dat Gurgeh hier bij komt als mod?
Ik voel me een beetje...confuus.
Dat stuk van die trein komt me bekend voor dat heb ik volledig gelezenquote:Op zondag 7 maart 2004 19:00 schreef Bosbeetle het volgende:
en over het algemeen worden stukjes tekst die eik nergens bij horen zowiezo op fok genegeerd zie
http://forum.fok.nl/showtopic.php/280162 en http://forum.fok.nl/showtopic.php/371553
eik wil ik gewoon leuke topics (en die zijn er zat) desnoods zelfs zonder forumtitelquote:Op zondag 7 maart 2004 19:09 schreef Isabeau het volgende:
Willen jullie nou duidelijkheid in de titel of gewoon nòg meer verwarring!
* Isabeau werpt handjes moedeloos in de lucht
Ik ook niet.quote:Op zondag 7 maart 2004 19:13 schreef Bosbeetle het volgende:
maarja ik mag niet klagen want ik kom hier nooit
Vanwaar dat waan denkbeeld ?quote:Op zondag 7 maart 2004 19:00 schreef Isabeau het volgende:
Bosbeetle, ik vrees dat de "gemiddelde fokker" überhaupt snel stopt met iets te begrijpen.
Nou nee, 't is meer een realistische kijk op Fok en zijn gebruikers.quote:Op zondag 7 maart 2004 19:19 schreef tong80 het volgende:
Vanwaar dat waan denkbeeld ?
Je plaats jezelf wel hoog op het paard.
als je ONZ als uitgangspunt neemt.....quote:Op zondag 7 maart 2004 19:21 schreef dwerg het volgende:
[..]
Nou nee, 't is meer een realistische kijk op Fok en zijn gebruikers.
Gurgeh komt ook naar LIT en blijft bugs erbij doen.quote:Op zondag 7 maart 2004 19:13 schreef dwerg het volgende:
[..]
robh lijkt me dan logischer. Gurgeh doet RDD al.
stop maar ik begrijp het al niet meerquote:Op zondag 7 maart 2004 19:19 schreef tong80 het volgende:
[..]
Altijd, maar nu even niet.quote:Op zondag 7 maart 2004 18:50 schreef Isabeau het volgende:
Zeg Yppy, heb jij geen zin om....![]()
Helaas komt dat waandenkbeeld voort uit bijna 4 jaar mod zijnquote:Op zondag 7 maart 2004 19:19 schreef tong80 het volgende:
quote:Op zondag 7 maart 2004 18:53 schreef Isabeau het volgende:
De naam "Literatureluurs" komt trouwens voort uit een wedstrijd die we ooit hebben uitgeschreven. Toen koos het merendeel van de users crew voor die naam![]()
quote:Op zaterdag 6 maart 2004 11:22 schreef Abbadon het volgende:
de naam 'Literatureluurs' roept bij mij associaties op van in pastel-kleuren gehulde vrouwen van middelbare leeftijd, die onder het slaken van kreten als 'ja, ik ben een gek mens' en al lezend in de libelle, hun inhoudsloze bestaan proberen te rechtvaardigen met het argument dat 'het toch wel weer erg gezellig was'...
dus...
Kom eens on line als je niks te doen hebt.quote:Op zondag 7 maart 2004 20:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Helaas komt dat waandenkbeeld voort uit bijna 4 jaar mod zijn
Ik ga trouwens even eten (net wat opgehaald bij de snackbar....lekker gezond).
Nee das kut. Kunst en Literatuur horen bij elkaar als...... een boterham met chocoladepasta.... ik ga even ontbijten.quote:Op maandag 8 maart 2004 11:02 schreef Meiske78 het volgende:
Maar mijn eerste keus is dus Kunst overhevelen naar C&H (mits Natalie en Yvonne dat ook zien zitten)
quote:Op maandag 8 maart 2004 11:18 schreef Abbadon het volgende:
boetseren op muziek? nu snap ik waarom je ondertitel 'terminaal verdwaald' is
Mee eens, zeker als je kijkt welke topics er nu in C&H staan. Kunst past daar niet direct bij. Ik zal ook eens nadenken over een aantal topicjes. Zou een maandelijkse wedstrijd zoals in FOT niet leuk zijn?quote:Op maandag 8 maart 2004 11:14 schreef Abbadon het volgende:
persoonlijk vind ik kunst eerder hier passen dan in C&H....alsof literatuur geen kunst is
een 'teken/schilder/whatever wedstrijd met een maandelijks thema'-achtig iets....waarom niet! zoiets trekt misschien ook wat nieuw volk deze kant op...quote:Op maandag 8 maart 2004 11:23 schreef Libris het volgende:
[..]
Mee eens, zeker als je kijkt welke topics er nu in C&H staan. Kunst past daar niet direct bij. Ik zal ook eens nadenken over een aantal topicjes. Zou een maandelijkse wedstrijd zoals in FOT niet leuk zijn?
alsof kunst en literatuur geen cultuur zijnquote:Op maandag 8 maart 2004 11:14 schreef Abbadon het volgende:
persoonlijk vind ik kunst eerder hier passen dan in C&H....alsof literatuur geen kunst is
Ik heb zelden niks te doen. Spijtig.quote:Op zondag 7 maart 2004 20:40 schreef tong80 het volgende:
Kom eens on line als je niks te doen hebt.
haaaai!quote:Op maandag 8 maart 2004 12:14 schreef Isabeau het volgende:
Heeft Gurgeh zich trouwens al laten zien?Kan niet meer zoeken op naam.
Ik heb nog wel wat ideetjes, maar dat vergt nog even wat uitwerking.quote:Ik denk dat het forum qua inhoud zoals het nu is goed is. Er is momenteel wekelijks een schrijfwedstrijd in samenwerking met het NCRV-programma Nachtlicht, dus op meer schrijfwedstrijden zitten we niet te wachten. Misschien weet iemand een leuk onderwerp voor een kunst-zinnige wedstrijd.
Meer topics openen door de moderator klinkt goed, maar mijn ervaring is dat als ik dat veel doe er ook weer wordt geklaagd. Er is hier niet zoals in andere fora een grote turn over van topics waardoor het al snel heel erg opvalt dat de mod actief zijn/haar best doet. Momenteel is het wel erg magertjes, dat geef ik toe, maar misschien dat Gurgeh daar dan wat mee kan. Als hij dit leest.
Muziek en Film zijn ook kunstvormen en hebben toch een eigen forum............quote:Op maandag 8 maart 2004 11:45 schreef Meiske78 het volgende:
alsof kunst en literatuur geen cultuur zijn
lees eens even verder ipv mijn tekst uit zijn verband te rukkenquote:Op maandag 8 maart 2004 16:15 schreef search64 het volgende:
Muziek en Film zijn ook kunstvormen en hebben toch een eigen forum............
Slecht idee. Is al aan alle kanten bekeken en beoordeeld.quote:Op maandag 8 maart 2004 19:57 schreef Automatic_Rock het volgende:
Maar waarom gaan dit forum en C&H niet gewoon fuseren???
*Is het modjes probleem ook opgelost!
*En ook geen probleem meer dat bv caberet niet op de scheidingslijn valt!
*En er is veel meer aktiviteit op het forum
Goed idee???![]()
lees: mijn bericht eerder in dit topicquote:Op maandag 8 maart 2004 20:41 schreef tinkebell het volgende:
en is het geen optie om literatureluurs op te delen in 2 aparte subfora?
dat je bijvoorbeeld literatureluurs houdt en daarnaast een beeldende kunst subforum opent?
Ik denk niet dat een kunstforum op zichzelf "levensvatbaar" is, er is nog nooit echt veel belangstelling voor kunst op fok geweest. Er zijn veel meer subcategorieën te bedenken die men eerst wil hebben. Het heeft verdorie zo'n 3 jaar geduurd voor er uiteindelijk een kookforum kwam.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 10:32 schreef Lilja het volgende:
Waarom niet 'Taal en literatuur', kunst lijkt mij idd een apart kopje waard.
Goeiedag zeg!quote:Op dinsdag 9 maart 2004 10:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik denk niet dat een kunstforum op zichzelf "levensvatbaar" is, er is nog nooit echt veel belangstelling voor kunst op fok geweest. Er zijn veel meer subcategorieën te bedenken die men eerst wil hebben. Het heeft verdorie zo'n 3 jaar geduurd voor er uiteindelijk een kookforum kwam.
Dan zou ik eens in General Chat moeten vragen wat er mis is met Lit.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 11:55 schreef Abbadon het volgende:
volgens mij hebben heel veel mensen het niet eens in hun AT staan...
jaaaaaaaaaaaaaa!quote:Op dinsdag 9 maart 2004 12:09 schreef Abbadon het volgende:
misschien tijd voor een reclame-praatje op Fok!-radio?
en we hebben een vrijwilliger!quote:Op dinsdag 9 maart 2004 12:17 schreef tinkebell het volgende:
[..]
jaaaaaaaaaaaaaa!![]()
quote:Op dinsdag 9 maart 2004 12:26 schreef Abbadon het volgende:
op zich zou je ook kunnen veronderstellen dat iemand met interesse in kunst/literatuur vanzelf zijn weg wel hierheen vindt....
Mjah, of je het nou LIteratuur noemt of Literatuureluurs, dat maakt niet zoveel uit. Literatuureluurs klinkt een beetje als een leesmiddagje voor dames van middelbare leeftijd.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 11:53 schreef Isabeau het volgende:
Is er een imago-probleem? Is dit forum te saai, te stoffig, te oubollig? Een reden om de naam Kunst & Literatuur terug te veranderen in Literatureluurs was omdat dat wat frivoler, wat jonger en niet zo oubollig over zou komen. Het is misschien tenenkrommend, maar het is zeker niet zo pretentieus als de saaie term Kunst & Literatuur.
Goed idee.quote:Op woensdag 10 maart 2004 09:52 schreef Isabeau het volgende:
Tong80, zal ik hier het sticky feedback topic van maken? Qua discussie en inhoud absoluut beter dan het huidige feedback topic
En het zou zo zonde zijn als dit wegzinkt in de diepte zonder dat er iets mee wordt gedaan.
Hier ben ik het toch niet helemaal mee eens...quote:Op dinsdag 9 maart 2004 12:26 schreef Abbadon het volgende:
op zich zou je ook kunnen veronderstellen dat iemand met interesse in kunst/literatuur vanzelf zijn weg wel hierheen vindt....
quote:Op zondag 7 maart 2004 18:53 schreef Isabeau het volgende:
De naam "Literatureluurs" komt trouwens voort uit een wedstrijd die we ooit hebben uitgeschreven. Toen koos het merendeel van de users voor die naam![]()
Ik ook niet. Ik wil namen van deze kiezers. En eis een ban.quote:Op woensdag 10 maart 2004 20:57 schreef Mark het volgende:
[..]
ik niet
Dat lieg je!quote:Op zondag 7 maart 2004 18:53 schreef Isabeau het volgende:
Sorry, maar het is ongelogenquote:Op woensdag 10 maart 2004 21:24 schreef De-oneven-2 het volgende:
Dat lieg je!
Althans, ik mag het hopen,.
*getuige meldt zich..*quote:Op woensdag 10 maart 2004 21:48 schreef Isabeau het volgende:
Sorry, maar het is ongelogen
Het was een wedstrijd in GC voor een boekenbon...
Die van mij is natuurlijk niet te vergelijken met de andere die al voorbij zijn gekomen.quote:Op woensdag 10 maart 2004 22:33 schreef tong80 het volgende:
Goed idee. Zoals er al een paar langs zijn gekomen.
Maar of er iets mee wordt gedaan ?
quote:Op woensdag 10 maart 2004 23:16 schreef kaivanmil het volgende:
Sommige dingen moeten gewoon functioneel zijn. Neem een verhuisdoos: die moet in eerste instantie functioneel zijn, het gaat er namelijk om dat mijn spullen er goed in te verplaatsen zijn, hoe dat ding eruit ziet zal me een zorg zijn.
De naam van dit forum is als een verhuisdoos.
Ja en dan krijg je van die topics alsquote:Op woensdag 10 maart 2004 22:32 schreef kaivanmil het volgende:
Waarom niet de naam Kunst & Boeken
Het kunst aspect wordt gedekt, evenals alles in boekvorm: strips, lectuur, literatuur enz.
Dan klik je gewoon niet op dat topic, heb je er ook geen last van.quote:Op donderdag 11 maart 2004 14:16 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja en dan krijg je van die topics als
"ik wil graag kane boeken"
Ik vind dat originaliteit ook niet van belang is. Vraag en aanbod is niet origineel, Muziek is niet origineel, General chat kom je op werkelijk elk forum tegen. Dat zijn wel allemaal fora waar grote belangstelling voor is.quote:Op woensdag 10 maart 2004 23:10 schreef tinkebell het volgende:
kunst en boeken is als naam niet echt origineel,maar wel functioneel ja.
Een topic over Kane boeken? Dat hoort toch duidelijk in muziek, me dunkt.quote:Op donderdag 11 maart 2004 16:16 schreef kaivanmil het volgende:
Waar het om gaat is dat ook een dergelijk topic als jij hier aanhaalt hier hoort
Ja, dat vermoedde ik wel. Dat hoort in Muziek. Als er boeken over Kane geschreven worden (laten we het niet hopenquote:Op donderdag 11 maart 2004 16:43 schreef Bosbeetle het volgende:
met kane boeken bedoel ik natuurlijk in de trant van kane boeken voor een concert bij een boekingskantoor
Die link zag ik niet.quote:Op donderdag 11 maart 2004 16:43 schreef Bosbeetle het volgende:
met kane boeken bedoel ik natuurlijk in de trant van kane boeken voor een concert bij een boekingskantoor
Tjongejonge. Het moet ook niet gekker worden.quote:Op woensdag 10 maart 2004 09:52 schreef Isabeau het volgende:
Tong80, zal ik hier het sticky feedback topic van maken? Qua discussie en inhoud absoluut beter dan het huidige feedback topic
En het zou zo zonde zijn als dit wegzinkt in de diepte zonder dat er iets mee wordt gedaan.
Jij bent geen kunstliefhebber ofwel??? Als jij over je favo boekje en schrijver kan lezen vind je het allemaal wel prima. De rest zoekt het maar uit, zoiets???quote:Op vrijdag 12 maart 2004 02:19 schreef OllieA het volgende:
Kortom, met het sticky maken van het gezeur van tong80 heeft isabeau wel ultiem duidelijk gemaakt hoe serieus ze haar forumpje neemt, hoe serieus ze haar users neemt.
Ik heb het nu wel gehad met LIT.
Bah!!!
Dus omdat Isabeau een topic met zinvolle kritiek sticky maakt, vermoedelijk met de achterliggende gedachte dat veel mensen het zien, en er iets aan kunnen bijdragen, neemt ze haar forum en de users die er posten/lezen niet serieus?quote:Op vrijdag 12 maart 2004 02:19 schreef OllieA het volgende:
Kortom, met het sticky maken van het gezeur van tong80 heeft isabeau wel ultiem duidelijk gemaakt hoe serieus ze haar forumpje neemt, hoe serieus ze haar users neemt.
Ik heb het nu wel gehad met LIT.
Bah!!!
Dan luister je niet goed ik heb in dit topic al meerdere malen gezegd dat ik het zo prima vindt ... woord omhoogquote:Op vrijdag 12 maart 2004 14:45 schreef Isabeau het volgende:
. Ik vraag me af of er ook mensen zijn die de titel wèl goed vinden, want die hoor ik niet.
quote:Wat kan ik allemaal plaatsen in dat Literatureluurs-forum
Alles over:boeken en schrijvers (van comic tot literatuur en van kookboek tot autoboek) gedichten (zelfgemaakt of van een ander) en dichters kunstwerken en kunstenaars je eigen mening over kunst of je eigen kunstwerken cabaret, cabaretiers en hun citaten theatervoorstellingen taalkwesties, woordspelletjes, taalspelletjes, raadspelletjes etc.
Hmmm vercomercialisering ben ik normaal niet voor maarja als het moet dan moet hetquote:Op vrijdag 12 maart 2004 15:08 schreef Isabeau het volgende:
Iemand die iets van marketing/reclame maken afweet? Ik heb nodig: een campagne ter promotieen een imagoverbetering!
quote:Op vrijdag 12 maart 2004 15:18 schreef Bosbeetle het volgende:
Dan luister je niet goed ik heb in dit topic al meerdere malen gezegd dat ik het zo prima vindt ... woord omhoog
aan het bovenstaande topic te zien in de LIT populariteit in ONZ ver te zoekenquote:Op vrijdag 12 maart 2004 15:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
zelfs ik herinner me positieve kritiek niet eens
Maar ik zit te denken om eens een enquete te organiseren over dit subforum. Is dat wat?
Ja, dat is ook het probleem, die naam nodigt helemaal niet uit voor dat soort kunst, misschien voor een gedicht of zo, maar geen picasso topics of andere kunstenaars.quote:Op vrijdag 5 maart 2004 20:52 schreef tong80 het volgende:
Bedankt Golfer!quote:Op vrijdag 12 maart 2004 15:40 schreef golfer het volgende:
Isabeau, ik volg deze discussie ook met belangstelling en hoop dat je samen met de users een weg vindt om LIT, met een andere naam, toegankelijker en populairder te maken.
Misschien moet je de Admins eens vragen om een reclame-bannertje voor dit forumonderdeel.
Heej Bosbeetle, ik heb daar net ff gekeken en daar worden ook al veel opmerkingen op de naam literatureluurs gemaaktquote:Op vrijdag 12 maart 2004 16:11 schreef Bosbeetle het volgende:
Kom ook eens naar LIT (tweede poging)
dan maar in *ril* GC *ril* gepost
Beeld is m.i. te ruim. Als je kijkt naar tv, film en dergelijke, dat hoort dan weer in een ander forum, maar wordt vermoedelijk wel iets dat mensen bij beeld aan denken.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 21:27 schreef tinkebell het volgende:
beeld & taal
is dat iets?
Ik ben er bijna zeker van dat je gelijk hebt ja... een naam moet forumomvattend zijn.quote:Op vrijdag 5 maart 2004 20:58 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat is mijn punt.
Is graffiti kunst? Is Grisham literatuur? Zijn discussies over taal/spelling te pakken met een titel over boeken? En waar hoort theater/cabaret dan onder?quote:Op maandag 15 maart 2004 08:42 schreef sweek het volgende:
Ik ben er bijna zeker van dat je gelijk hebt ja... een naam moet forumomvattend zijn.
Artestikerig !quote:Op maandag 15 maart 2004 09:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Is graffiti kunst? Is Grisham literatuur? Zijn discussies over taal/spelling te pakken met een titel over boeken? En waar hoort theater/cabaret dan onder?
Literatureluurs is een vrij breed forum en dàt moet in de naam staan. Elk beestje apart benoemen gaat toch niet lukken. Er moet een overkoepelende naam komen die niet tè oubollig is. En dat is best moeilijk.
En dat is beter dan Literatureluurs omdat...quote:Op maandag 15 maart 2004 09:26 schreef Bosbeetle het volgende:
Artestikerig !
omdat het ook kunst omvatquote:Op maandag 15 maart 2004 09:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En dat is beter dan Literatureluurs omdat...
Ik snap eigenlijk niet waarom er met man en macht wordt geprobeerd om dat wat allang aan de bovenstaande criteria voldoet ( -Kunst & Literatuur, dus- ) te veranderen,quote:Op maandag 15 maart 2004 09:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Is graffiti kunst? Is Grisham literatuur? Zijn discussies over taal/spelling te pakken met een titel over boeken? En waar hoort theater/cabaret dan onder?
Literatureluurs is een vrij breed forum en dàt moet in de naam staan. Elk beestje apart benoemen gaat toch niet lukken. Er moet een overkoepelende naam komen die niet tè oubollig is. En dat is best moeilijk.
dat was volgens vele te stoffigquote:Op dinsdag 16 maart 2004 16:44 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
( -Kunst & Literatuur, dus- )
Onzin voor je levenquote:Op dinsdag 16 maart 2004 17:00 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik vind Vraag en Aanbod, Muziek, General Chat, Cultuur en Historie en Wetenschape Filosofie en Levensbeschouwing ook niet echt flitsende namen. Om er maar eens een paar te noemen. Het zijn wel allemaal namen die aangeven waar het forum over gaat, en dat lijkt me de primaire functie van de naam. Iets dat Literatureluurs niet doet.
En je punt is?quote:Op dinsdag 16 maart 2004 17:04 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Onzin voor je leven
Daarbij is het ook nog eens totaal niet bekend bij veel users, getuige de vele topics over kunst en literatuur die in andere fora geopend worden. Toch 2 punten die de drukte hier niet bevorderen.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 17:12 schreef Bosbeetle het volgende:
en nu serieus : Ik denk dat hier het probleem is dat Kunst en Literatuur voor veel mensen op fok niet intressant is. Het trekt dus heel specifieke users en die komen dan ook nog maar naar bepaalde topics. Dit betekend dus dat het forum gewoon wat langzamer gaat als bv een ONZ.
dat dat ook een stoffige naam is ! En dat dat ook goed loopt !quote:Op dinsdag 16 maart 2004 17:20 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
En je punt is?
Ja, maar dat is ook nog eens een kutoforum.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 17:23 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
dat dat ook een stoffige naam is ! En dat dat ook goed loopt !
Al een voorstel voor een subforum Kultureluurs gedaan?quote:Op vrijdag 5 maart 2004 20:52 schreef tong80 het volgende:
quote:Op donderdag 18 maart 2004 16:01 schreef sjun het volgende:
[..]
Al een voorstel voor een subforum Kultureluurs gedaan?
Dies best goed!quote:Op donderdag 18 maart 2004 16:01 schreef sjun het volgende:
Al een voorstel voor een subforum Kultureluurs gedaan?
quote:Op vrijdag 19 maart 2004 21:06 schreef Isabeau het volgende:
Ja![]()
En waarom laat de mod van dat forum het daar staan ?quote:Op vrijdag 19 maart 2004 21:17 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
waarom zet men dat in uitgaan
Nou, ik denk dat Kunst en Taal toch gewoon alles mooi bevat?quote:Op maandag 15 maart 2004 09:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik had het al gezien en we noemen dat in crewjargon dus gewoon "crossposten" en dat mag dus nietquote:Op vrijdag 19 maart 2004 21:19 schreef Bosbeetle het volgende:
Al moet ik zeggen dat je zeker met hetzelfde topic in verschillende fora ander publiek kun trekken
Schrijven op Muziek
Muziek en schrijven
De enige logische verklaring die ik ervoor kan geven, is dat veel mensen misschien dit forum niet in hun AT-lijst hebben, en UVT wel.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 20:40 schreef Isabeau het volgende:
Wat is dat toch dat een topic dat eigenlijk in dit forum hoort het ge-wel-dig goed doet in een ander forum. Ik weet 100% zeker dat het nog niet een tiende van de reacties/views zou hebben gekregen als het hier stond...en dus laat ik het maar staan
gewoon 'Boeken en Kunst' dusquote:Op zaterdag 20 maart 2004 00:52 schreef Arcee het volgende:
Books -N- Art
Nee, Books -N- Art, dus.quote:Op zaterdag 20 maart 2004 00:54 schreef Abbadon het volgende:
gewoon 'Boeken en Kunst' dus
Zo komen we dan vanzelf uit bij taal en betekening en durven mensen aan het begin van een bagageverzameling nauwelijks meer te postenquote:Op vrijdag 19 maart 2004 21:26 schreef tong80 het volgende:
Het wachten blijft op die ene geniale ingeving. kunst en Taal is idd niks mis mee.
Kunst, strips en taal. trekt misschien nog meer users.
Of Strips, Kunst en Literatuur. Ofzo.![]()
Drakenbal Z beter dan?quote:Op zondag 21 maart 2004 20:28 schreef Isabeau het volgende:
Ik zie ook niet veel in een Engelse naam.
kun je de verantwoordlijkheid niet aan?quote:Op dinsdag 23 maart 2004 11:07 schreef Bosbeetle het volgende:
bah wat democratisch
iddquote:Op dinsdag 23 maart 2004 11:08 schreef Abbadon het volgende:
[..]
kun je de verantwoordlijkheid niet aan?
hmmm ik denk dat ik maar burgelijk ongehoorzaam ga wezen en niet ga stemmen !quote:Op dinsdag 23 maart 2004 11:15 schreef Abbadon het volgende:
ik kan het me voorstellen...het is ook niet niks natuurlijk...
maar ik heb alle vertrouwen in je *schouderklopje geeft*
ledigheid is des duivels oorkussenquote:Op dinsdag 23 maart 2004 11:19 schreef Abbadon het volgende:
luiheid is okee
quote:Op dinsdag 23 maart 2004 11:24 schreef Abbadon het volgende:
altijd al een raar spreekwoord gevonden....zou de duivel zulke grote oren hebben dan, dat hij er een speciaal kussen voor heeft?
Ooow..daaro... lekker duidelijk iddquote:Op woensdag 17 maart 2004 12:57 schreef Isabeau het volgende:
Zie de VGV![]()
Dat je dat nog vraagt.quote:Op woensdag 24 maart 2004 17:10 schreef k_man het volgende:
Overigens; is er al een meer structureel idee over de moderatie hier?
Moderatie, literatureluurs en structureel? Grapjas.quote:Op woensdag 24 maart 2004 17:10 schreef k_man het volgende:
Overigens; is er al een meer structureel idee over de moderatie hier?
Nou, ik hoop dat het er snel van komt dan!!quote:Op dinsdag 23 maart 2004 09:12 schreef Isabeau het volgende:
Het is momenteel door de overstap naar een nieuw forum druk achter de schermen en dit heeft nu geen prioriteit. Maar ik ga wel bezig met een nieuwe naam en daarvoor gebruik ik alle ooit aangedragen namen (op een Drakenballetje na en zo). De users mogen uiteindelijk zelf kiezen.
Topicreport lijkt me doeltreffender.quote:Op zaterdag 27 maart 2004 17:12 schreef Isabeau het volgende:
Als je denkt ergens spam te zien: meld het dan even hier.
Beetje zoals op Muziek.quote:Wat betreft de zogenaamde "spam" ben ik in dit forum een stuk milder dan de andere fora op fok.
Een nog veel beter idee!quote:Op zaterdag 27 maart 2004 17:13 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Topicreport lijkt me doeltreffender.
Typical...quote:Op maandag 29 maart 2004 15:11 schreef PrintScreen het volgende:
Per ongeluk hier geplaatst
Sorry dat ik ook maar een mens ben die een fout kan makenquote:Op maandag 29 maart 2004 15:51 schreef Copycat het volgende:
[..]
Typical...
quote:Op maandag 29 maart 2004 17:07 schreef PrintScreen het volgende:
Sorry dat ik ook maar een mens ben die een fout kan maken
Sorry voor het verkeerd begrijpenquote:Op maandag 29 maart 2004 18:29 schreef Copycat het volgende:
[..]
Niet typical van jou, PrintScreen, maar voor het subforum...
![]()
Ja, er is zelfs meer discussie in POL dan hiero:quote:Op dinsdag 6 april 2004 19:13 schreef Automatic_Rock het volgende:
Het is hier wel erg stil....![]()
Niet per se. Het ging gewoon over de tegenvallende populariteit van het forum. En daarna zelfs algemeen over het forum. Gewoon een beetje feedback. Beetje meedenken enzo.quote:Op maandag 29 maart 2004 18:53 schreef Automatic_Rock het volgende:
Uhmmm, dit topic ging toch over een eventuele naamsverandering???
Thanks Dagoquote:Op maandag 12 april 2004 01:38 schreef Dagonet het volgende:
Woordensamenstelspel deel 2
Deze even op slot gegooid vanwege het dubbele gehalte
plus een post zodat dit weer in m'n MyAT staat
Wat ben jij wakker zegquote:Op maandag 12 april 2004 01:51 schreef Dagonet het volgende:
Ook dicht
En toch blijft het een kut-subforum.quote:Op maandag 12 april 2004 02:09 schreef Dagonet het volgende:
En ik heb niet eens nachtdienst
Op naar deel twee.quote:Op maandag 12 april 2004 02:19 schreef OllieA het volgende:
En toch blijft het een kut-subforum.
quote:Op maandag 12 april 2004 02:09 schreef Dagonet het volgende:
En ik heb niet eens nachtdienst
Nee hoor...quote:Op maandag 12 april 2004 02:27 schreef APK het volgende:
Is het écht onmogelijk om een nieuwe moderator te vinden die wel tijd heeft en dit subforum -met een nieuwe naam- weer aan de gang kan krijgen?
Laten we het even bij gaan houden:quote:Op dinsdag 13 april 2004 17:06 schreef k_man het volgende:
Nee hoor...![]()
![]()
quote:Laatste bezoek: 2 dagen, 9 uur, 29 minuten geleden
Wat zijn we nu aan het bijhouden??quote:Op dinsdag 13 april 2004 19:14 schreef APK het volgende:
[..]
Laten we het even bij gaan houden:
[..]
Het laatste bezoek van onze geliefde moderator.quote:Op dinsdag 13 april 2004 19:28 schreef Automatic_Rock het volgende:
Wat zijn we nu aan het bijhouden??
Nee toch? Dat meen je niet!quote:Op dinsdag 13 april 2004 17:06 schreef k_man het volgende:
[..]
Nee hoor...![]()
![]()
quote:Laatste bezoek: 3 dagen, 2 uur, 31 minuten geleden
quote:Op woensdag 14 april 2004 11:16 schreef APK het volgende:
[..]
Wat daar staat.quote:Op woensdag 14 april 2004 21:18 schreef Automatic_Rock het volgende:
Isabeau kan er volgens mij opzich ook niet zoveel aan doen. Ze heeft al vaker aangegeven dat ze geen tijd er voor heeft volgens mij. Eigenlijk moet er gewoon een ander (erbij) komen....![]()
Met alle respect, Isabeau. Opstappen probeer je niet, dat doe je.quote:Op woensdag 14 april 2004 21:25 schreef Isabeau het volgende:
Voor diegene die zegt dat ik dan maar moet opstappen: dat heb ik geprobeerd.
Ik heb de OP aangevuld en alle drie en vierdubbele woorden van de dag verwijderd. Laat je me even weten of het goed is zo?quote:Op donderdag 15 april 2004 08:23 schreef Shark.Bait het volgende:
hij is trouwens niet de enige. Wellicht een inbreuk van een moderator in de OP zou op zijn plaats zijn?
Kan één van jullie modjes puinruimen in het desbetreffende topic?
Ha, daar dacht ik gisteren nog aan. Opzich is het een leuk idee, het topic, want ik heb zo nu en dan ook woorden 'van de dag'. Maar als iedereen gewoon een aantal woorden gaat posten die op een dag voorbij gekomen zijn, dan wordt het al snel minder interessant.quote:Op donderdag 15 april 2004 11:43 schreef Insomaniac het volgende:
[..]
Ik heb de OP aangevuld en alle drie en vierdubbele woorden van de dag verwijderd. Laat je me even weten of het goed is zo?
Tja, dit heeft toch vooral met de naam te maken denk ik. Ook de reden dat Tong80 dit topic geopend heeft. De naam geeft het idee dat je hier alleen maar voor boeken terecht kan. En tja, topics openen over boeken doen niet zo veel (en niet zo snel) mensen. Vandaar--> slecht lopend forumquote:Op vrijdag 16 april 2004 12:20 schreef Isabeau het volgende:
Maar het lijkt wel of de fokker niet is geinteresseerd in boeken en kunst en dit forum in het bijzonder. Waar ligt dat aan? Topics die exact hetzelfde zijn (met bijv. andere topictitel) en die hier en in een ander forum worden geopend lopen in het andere forum wèl en hier niet. Topics die prima lopen in andere fora en die hier naar toe worden verplaatst slaan dood. Ik zou het zo graag begrijpen
Het ís natuurlijk verdorie gewoon wèl een erg leuk forum, vind ik ook.quote:Op vrijdag 16 april 2004 22:08 schreef Bosbeetle het volgende:
Nou en dat het forum slecht loopt, de topics die erin staan zijn vaak leuk.
Om even een foute analogie te maken, vaak zijn de stoffige boekenwinkels veel leuker als de mega goedlopende boekenwinkels
Nee.quote:Op zaterdag 17 april 2004 10:28 schreef Isabeau het volgende:
En ik kan wel populistische topics aanmaken en de puberale secreten des Foks hierheen lokken, maar of we daar nou zo blij mee moeten zijn is maar de vraag.
Wat zou je zoal verbeterd zien? Er zijn hier al veel dingen genoemd, nieuwe naam, extra modje, maar zet eens op een rijtje, ook voor jezelf, wat je veranderd wilt zien.quote:Maar hoe leuk het vaak ook is, er kan zeker wel het één en ander worden verbeterd.
quote:Op zaterdag 17 april 2004 13:01 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Zoja, werkt men 'achter de schermen' tegen? Of waarom is de naam nog niet veranderd?
Wie zou de extra mod moeten zijn (of mogen we dat niet weten?) en waarom is die er nog niet (of heb ik iets gemist)?
quote:Op zaterdag 17 april 2004 13:01 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Wat zou je zoal verbeterd zien? Er zijn hier al veel dingen genoemd, nieuwe naam, extra modje, maar zet eens op een rijtje, ook voor jezelf, wat je veranderd wilt zien.
quote:Op zaterdag 17 april 2004 17:11 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Jajaquote:Op zaterdag 17 april 2004 13:01 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Wat zou je zoal verbeterd zien? Er zijn hier al veel dingen genoemd, nieuwe naam, extra modje, maar zet eens op een rijtje, ook voor jezelf, wat je veranderd wilt zien.
Oh, dus we kunnen binnen afzienbare tijd een lijstje verwachten?quote:Op zaterdag 17 april 2004 18:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
JajaDat had ik natuurlijk ook gelezen.
quote:Op zaterdag 17 april 2004 18:40 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Oh, dus we kunnen binnen afzienbare tijd een lijstje verwachten?
Wat zou jij samen met de FP willen doen? Hoe zie je dat voor je? Waar ging het vorige keer fout? Van fouten uit het verleden kunnen we immers veel leren.quote:Op zaterdag 17 april 2004 19:45 schreef CosmoKramer het volgende:
Ik ben nog steeds lichtelijk geïrriteerd omdat Isabeau niks samen met de frontpage wil doen en er niet eens over wil praten omdat het "in het verleden" fout ging..
Ik vind dat wel meevallen. Maar misschien ben ik in jouw ogen iemand die uit de hoogte doet, en heb ik het daarom niet door.quote:Bovendien vind ik dat de meeste users in LIT zo walgelijk hoog uit de lucht doen.
Ik snap soms niet eens wat ik hier zelf kom doen.quote:Ik snap trouwens ook niet wat Gurgeh hier komt doen, maar dan zal ik ook wel de enige zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |