Een topic waar Stali en Duderinnetje hun geweldige avonturen met mannen zullen opschrijven.
Andere vrouwen natuurlijk ook welkom om te posten.
![]()
Ik start alvast met het eerste gedeelte van mijn date met Antonio.
Mijn vriendin heeft afgelopen zomer op een tropisch eiland een Italiaanse liefde ontmoet. In tegenstelling tot de meeste vakantieliefdes is hij serieus en belt, smst, mailt haar de hele dag door. S Avonds tijdens een van die gebrekkige telefoongesprekken waarin ze afspraken dat hij het weekend erop naar Nederland zou komen. Vraagt ze waar ik bij zit aan hem om Antonio voor mij mee te brengen. Ik was met stomheid geslagen, maar uiteindelijk gierden we het uit met zijn 2en, want als het aan haar lag werd ik ter plekke uitgehuwelijkt aan een goede partij.
Antonio klonk inderdaad veelbelovend; 34 jaar, hij zag er goed uit, was leuk en fijn gezelschap geweest op dat eiland, hij werkte op een bank en was rijk, vrijgezel, en;. Hij sprak goed Engels. (dat is namelijk uitzonderlijk voor een Italiaan!). Blind dates en dan ook nog voor heel weekend te logeren zijn bepaald geen acties voor mij, maar op een lollige avond met een wijntje en een overtuigende vriendin vervagen je grenzen toch wel beetje.
Om niet als een idioot hakkelend onwennig op Schiphol te staan, stuurde ik Antonio alvast een e-mail om het ijs te breken. Inderdaad zijn engels was zeer goed, en we hadden gelijk leuke raakvlakken. Er ontstond bij toeval een spelletje d.m.v. favoriete klassieke schrijvers te noemen en dan in de volgende mail beroemde citaten of woordspelingen te maken met de titels.
Okay het klikte eigenlijk prima, ik maakte me totaal geen zorgen meer, totdat het die bewuste vrijdag was. De dag vrijgenomen om het hele huis te poetsen en boenen, hoe schoner het huis werd hoe meer spinnenwebben er in mijn hoofd ontstonden. Ik kreeg letterlijk koorts van de zenuwen. Mijn moeder belde: Joh je hoeft niet zo te cleanen hoor, Italianen schijnen ook niet zo proper te zijn. Ik reageerde verontwaardigd; MA!
De eerste ontmoeting was erg gezellig, vriend van vriendin was goedgekeurd, en thuis bij vriendin, en kregen we van Antonio een enorme zak Mozzarella, en kreeg ik daarbij een foto op zijn telefoon te zien van een koe. Ik begreep uit zijn verhaal dat hij boer was, op een bank werkte en dat hij met 34 jaar nog bij zijn Mama woonde. (tja een manier om rijk worden bedacht ik me cynisch)
Na een drankje zijn we uiteten gegaan bij het beste Italiaanse restaurant in Amsterdam. Zelf vond ik dat toen een nogal bespottelijk idee, inmiddels niet meer. Afijn heel lekker gegeten (al was het van die Mama beter) , de gesprekken waren geanimeerd, alleen wanneer ik Antonio wat probeerde te vertellen wat niet over hem ging luisterde hij totaal niet. Maar misschien leek het zo omdat de vriend van vriendin heel erg gebrekkig Engels sprak.
Maar eenmaal buiten slenterend naar het geijkte Leidseplein, bleek maar weer dat taal der liefde geen grenzen kent en die twee kleefden hun weg wel voort.
Net op het moment dat ik opzij wil kijken en mijn mond open doe om iets te zeggen tegen Antonio voel ik ineens een enorme lap vlees in mijn mond. Ik was zo overdonderd dat ik uit beleefdheid maar even terugzoende en me onmiddellijk van hem losmaakte en druk allerlei gebouwen begon aan te wijzen en heb hem daarna zo goed mogelijk en zelfs best met succes proberen te ontwijken.
Afijn allerlei tenten in geweest, waarvan ik in een erg leuke jongen ontmoette, die zag dat ik bepaald ongelukkig was en trok me van het gezelschap weg. Jaloezie en paniek onder de Italiaanse ego's maar de leuke jongen loste dat vindingrijk op door te zeggen dat wel oud collega's waren. Hij zou een pen regelen en mij een moment geven om stiekem mijn e-mail op te schrijven. En gelukt, blij want was de avond tenminste niet helemaal een ramp.
Uiteindelijk zijn we uitgeput weer naar huis gereden, the lovebirds naar huis van vriendin. En ik zat natuurlijk met die Antonio opgescheept, en die wilde ineens nog lang niet naar bed. Dus ik trok wel een fles wijn open maar zette niet-romantische- muziek op. Hij begon te dwepen dat ik zo mooi was en het echt leek alsof hij mij niet meer hoefde te leren kennen, welnee het was alsof wij eeuwenoude zielen waren die elkaar herontmoetten, zo vertrouwd dat hij vond echt al over liefde te kunnen spreken. Ik beantwoorde zijn zogenaamd zwoele blik met een spottende lach of hij misschien wilde douchen? Hij zei hierop heel serieus: no, I do not shower much! Hij verdween echter toch in de badkamer. Helaas duurde dit nog geen minuut want daar stond hij alweer op slippers in t-shirt met een groezelig grijsgewassen CK-shortje waarvan de ene helft al in zijn bilspleet was geschoven. Een penetrante zweetlucht vulde met zijn iele verschijning de hele woonkamer.
Hij kwam met grijpgrage dunne armpjes op me af, en met geloken ogen: Joe are purfect, Aai Lohove Joe! Ik stoof hierop onmiddellijk het keukengedeelte in om gauw maar nog meer wijn te pakken. Schonk hem helemaal vol en schoot snel richting badkamer.
Onder de douche schoot door mijn gedachten: hoever gaat een mens uit beleefdheid? Ik was zo overdonderd geweest door die vieze lap in mijn mond, dat ik hem in Amsterdam uit beleefdheid kort had teruggezoend. Ik zou toch verdorie niet uit beleefdheid met iemand naar bed gaan, slechts omdat iemand te gast is??? Maar ook jammer dat hij zo walgelijk was, had best zin in sex, maar niet met zo'n ranzig figuur. Het was niet dat hij lelijk was, maar zijn lichaamsgeur was voor mij zo afstotelijk, en dan die praatjes, ik walgde van hem en bleef zo lang mogelijk onder de warme stralen van verlossing om de tijd te rekken in de hoop dat hij in slaap zou zijn gevallen.
Eenmaal in badjas moest ik door de kamer naar boven een pyjama zien te vinden, want ik slaap nooit in pyjama's. Antonio lag met glas wijn en ogen dicht languit in de bank. Yess!! ik sloop zachtjes naar boven en vond inderdaad een paars satijnen geval. (Dat klinkt nog best sexy hè? Ik ben erin bevallen dus moet je nagaan hoe onaantrekkelijk wijd dat ding is.)
Sloop zachtjes weer naar beneden en daar stond meneer midden in de kamer naar me te grijnzen: joe are purfect, my bjoetiful aies, I loove joe!!
Ik vermande me, hij was immers bijna een kop kleiner en ik ben toch veel sterker bedacht ik me. Antonio, listen..ik vertelde hem dat het toch echt niet ging gebeuren, en dat hij moest ophouden met die onzin.
Hij zei steeds mij te respecteren, het te begrijpen maar bleef me belagen erger dan een spin bij een gevangen mug doet. Ik rende langs de eettafel, om de salontafel om hem te ontwijken. Hij rende erachteraan en zo renden we samen rond de salontafel, zijn piepeltje (ja hoor nog een cliché wat klopt over Italiaanse mannen! J ) kwam uit zijn tot string opgekropen broekje zetten. Toen liet hij zich in de bank neervallen alwaar hij kermend met beide handen in zijn kruis theatraal om zijn moeder begon te roepen: Mamamia, Mama, the ache, Mama the ache!!!
Ik bleef veilig achter de eettafel gierend van de lach roepen dat hij toch echt maar een koude douche moest nemen. Hij stond weer op en met zijn handen in zijn kruis schreeuwend om zijn moeder kwam hij weer recht op me af.
Ik liep nog een rondje en heb me opgesloten in de badkamer en net zolang gewacht tot hij naar bed ging en heb zelf toen ik niets meer hoorde op het logeermatras geslapen op de kamer van het kuiken. De kamer kan niet op slot dus was vastbesloten niet te slapen en te blijven luisteren.
[ Bericht 1% gewijzigd door Stali op 11-03-2004 16:59:35 (wordcodes weg) ]