Goed ideequote:Op woensdag 25 februari 2004 19:27 schreef JeroenH het volgende:
Als het weer een beetje knapper wordt weer een fotomeet? Ik heb de eerste/laatste verstek moeten laten gaan omdat ik ziek was, maar het lijkt mij ontzettend leuk, zeker als de groep wat groter is en we een uitdagende opdracht kunnen verzinnen.
Het liefst ná april, dan hoop ik mijn D70 te hebben
Over dat eerste heb ik wel een aantal ideetjes die ik momenteel aan het doorrekenen ben. Watch this space in near future en zo...quote:Op zaterdag 28 februari 2004 12:32 schreef Fixers het volgende:
Mischien tijd voor een centraal topic waar allerhande technieken te vinden zijn. Beetje een cursus + aandachtspunten bij fotografie.
Dat Idee van thiamat is ook niet onaardig. Zoek per subforum toepasselijke adverteerders. (Heb je dat al eens gepost in Feedback?)
Wat inkopenquote:Dan kunnen we met dat geld inkopen
een (grotere) prijs ofzo..quote:Op zaterdag 28 februari 2004 15:09 schreef hooiberg het volgende:
[..]
Wat inkopenVoor fotowedstrijd ofzo?
Dan wel een banner van Nikon.quote:Op maandag 1 maart 2004 09:10 schreef Xilantof het volgende:
[..]
een (grotere) prijs ofzo..
niet dat ik denk dat het gaat lukken, maar ik snap zijn idee wel denk ik.
er wordt bijv. banner geplaatst van Canon...
en ipv geld of what ever, een prijs voor de fotowedstrijd ofzo.
denk dat ie zoiets bedoeld.
de vraag is of je die camera's wil hebbenquote:Trust heeft nog een flinke hoeveelheid ongebruikt budget voor sponsoring
En dat is dus een van de nadelen van sponsoring, wanneer je aan een naam vastzit zou je dus nooit meer vrijuit hun produkten mogen afbranden (of er zelfs maar kritisch over spreken).quote:Op dinsdag 2 maart 2004 15:20 schreef luap het volgende:
Ik denk dat Trust liever alle fora ziet verdwijnen... meestal hoor je niet zoon heel erg goede dingen over Trust hier en terecht, je moet camera's maken overlaten aan de cameraboeren, maar dit is mijn mening.
Droog je tranen, ik heb tegenwoordig een handig knopje op mijn plank zitten waarmee ik aan alle verdriet een einde maak (en die je tegelijk met de ctrl en de alt kunt indrukkenquote:Op maandag 8 maart 2004 19:12 schreef Xilantof het volgende:
kan iemand hier ff heen..
pixmania??? iemand ervaring?
een grappemaker heeft de hele OP gequote..
en het overzicht was al weg
zo'n knopje heb ik ook,quote:Op maandag 8 maart 2004 21:57 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Droog je tranen, ik heb tegenwoordig een handig knopje op mijn plank zitten waarmee ik aan alle verdriet een einde maak (en die je tegelijk met de ctrl en de alt kunt indrukken)
Ik zal het er met Ouwesok vanavond over hebben,tot die tijd blijft hij openquote:Op donderdag 11 maart 2004 12:47 schreef Savatage het volgende:
Ik heb een centraal photoshop topic aangemaakt, ter beoordeling van gemaakte photoshops!
In DIG zei men me dat dit hier gepost moest worden.. en aangezien er nog geen dergelijk topic was, heb ik het aangemaakt, ok?
Dit topic is bedoeld voor Forumdingenquote:Op zaterdag 20 maart 2004 09:24 schreef IJzercookie het volgende:
hmm.. jammer, tis niet echt een stormloopvraag..
Of zou het nog te vroeg zijn voor creatieve ideeen??
Er zijn zelfs nog meer van die topics te vinden. Echter na de grote migratie wil het nog wel eens een probleem zijn om zo'n oud topic aan te boren dus laat ik deze maar even staan, zolang ie maar niet drie keer in hetzelfde scherm verschijntquote:Op zaterdag 20 maart 2004 07:21 schreef Xilantof het volgende:
ik zelf zie enige gelijkenis tussen: "pimp hier met je uitrusting" en "wat voor camera heb jij?"
Huh?? zo had ik het helemaal niet begrepen!!quote:Op zaterdag 20 maart 2004 11:04 schreef Dagobert het volgende:
[..]
Dit topic is bedoeld voor ForumdingenDus ideen over de invulling van het forum. Voor zoiets kan je beter een topic openen
In één van de topics uit het lijstjequote:Op zaterdag 20 maart 2004 14:07 schreef IJzercookie het volgende:
[..]
Huh?? zo had ik het helemaal niet begrepen!!
In welk topic moet dit bericht dan?
FAQ - Digitale camera'squote:Op woensdag 24 maart 2004 20:04 schreef Monkeylover het volgende:
Digitale Camera bijbel. Is die er nog ergens? de link in de faq werkt niet meer
quote:Trust me, I know what I'm doing.
het is vandaag 1 aprilquote:Op donderdag 1 april 2004 18:13 schreef Caar2 het volgende:
als ik een berichtje post, staat er daarna dat ik 'gebanned' ben ?????????!
Maar het berichtje wordt wel gewoon geplaatst...
snap er niks van, ik denk dat het een foutje van de site is, kan dat?![]()
quote:Op donderdag 1 april 2004 18:17 schreef Abbadon het volgende:
[..]
het is vandaag 1 april
...of het grappig is, is natuurlijk een andere vraag
trouwens, je veter zit los...quote:Op donderdag 1 april 2004 18:27 schreef Caar2 het volgende:
[..]
![]()
![]()
..................
1april.....oja, das waar ook...
hopen maar dat, dat het dan is...
In een vlaag van verstandsverbijstering het verkeerde topic geslotenquote:Op donderdag 1 april 2004 22:12 schreef Caar2 het volgende:
wrm zit er eigenlijk een slotje op het fotowedstrijd slowchattopic van april..???
Of wordt er altijd na het stemmen op het onderwerp een nieuwe geopend???
Je krijgt een wildgroei op die manier,als je voor elk merk en type een apart topic opengooitquote:Op woensdag 7 april 2004 02:07 schreef Takkesteeg het volgende:
Waarom, voor wat meer overzicht, niet de mogelijkheid om aparte Topics te openen voor diverse merken camera's? Zoals daar al het Canon Topic is.
Dacht van de week een Casio-Topic te openen, krijgt 't meteen een slotje...![]()
Zo'n slecht idee is 't toch ook weer niet?![]()
Je hebt gelijk. Hij heeft eerst de ene ingeleverd, maar later een nieuwe. Ik heb kennelijk vergeten de oude uit mijn map te knikkeren.quote:Op maandag 12 april 2004 20:21 schreef Caar2 het volgende:
hey, ik zie ineens dat er in het 'fotowedstrijd archief' topic, twee keer een foto van Marc H staat. Dat klopt nie, lijkt mij. Is niet zo erg, maar ik dacht ik meld het even.
Even mijn policy in dit soort dingen verduidelijken.quote:Op donderdag 22 april 2004 15:38 schreef hassanjassan het volgende:
Euh....mbt het openen van topics ter beoordeling van je foto's.
....knip....
Natuurlijk!quote:Op vrijdag 23 april 2004 01:17 schreef bugeye het volgende:
Hoi
Ik weet niet wat de regels zijn voor het openen van een centraal topic. Ik heb net Macro Fotografie (deel 7) geopend. Mocht dat?
En omdat Dhr Jassan niet de eerste is en ik gisteren eens heb geprobeerd een fototopic te openen met een verbindiing van 64kbitquote:Op dinsdag 27 april 2004 08:58 schreef hassanjassan het volgende:
Nog een opmerking:
er is een topic geopend over photo-tiling....en daarin zit een foto van 2,5MB ongeveer....ik heb dan een 2mbit verbinding, dus ik merk het haast niet, maar andferen wellicht wel...en 2.5MB is wel een beetje overdreven vind ik????
Misschien beter om ook te zeggen dat je plaatjes met een programma moet resizenquote:Op woensdag 28 april 2004 09:49 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
En omdat Dhr Jassan niet de eerste is en ik gisteren eens heb geprobeerd een fototopic te openen met een verbindiing van 64kbitnog maar eens opnieuw:
[]
Resize je plaatjes naar een maximale breedte van 550 pixels. Het heeft in de eerste plaats geen nut om ze groter te maken, ze worden namelijk toch niet groter weergegeven. Het heeft wel een groot nadeel: mensen zonder breedbandverbinding doen er tijden over om zo'n sliert van die bakbeesten binnen te halen, om ze dan vervolgens maar 550px breed te kunnen zien.
[/]
Resizen dus, anders zet ik de deleteknop weer terug op mijn toetsenbord
Je bestand moet inderdaad een foto met die afmetingen bevattenquote:Op woensdag 28 april 2004 13:26 schreef bugeye het volgende:
[..]
Misschien beter om ook te zeggen dat je plaatjes met een programma moet resizen
en juist niet resizen door de code in te voeren zoals: [img=550,300] [url=http://www.blablabla.com/image.bmp[]http://www.blablabla.com/image.bmp[[/url] /img]
oeh! Je hoort het, jongensquote:Op woensdag 28 april 2004 13:52 schreef Ouwesok het volgende:
Ik ga het beleid qua fotoafmetingen dus de komende tijd wat verscherpen.
Dank jequote:Op vrijdag 30 april 2004 01:42 schreef bugeye het volgende:
nou, nou...
Het hele topic
Het Grote Ik Zoek Een Digitale Camera-Topic, #8
is opeens een topic geworden met een o zo lastige en gefrustreerde mod.
mocht je hier zijn, Fotoloog ik heb de verklaring beetje begrepen. sterkte maar
graag gedaanquote:Op vrijdag 30 april 2004 01:47 schreef fotoloog het volgende:
[..]
Dank je![]()
Liev!quote:Op vrijdag 30 april 2004 02:00 schreef Auxerre het volgende:
Fotoloog.
Na de hele topic hebben doorgelezen, mijn steun heb je. Sterkte!
de mijne nietquote:Op vrijdag 30 april 2004 02:00 schreef Auxerre het volgende:
Fotoloog.
Na de hele topic hebben doorgelezen, mijn steun heb je. Sterkte!
Is niet totaal uit de nek gekletst, alleen wil ik het iets afzwakken. Het is wenselijk zoveel mogelijk technische gegevens mee te geven. Zo ver als een verplichting wil ik daarbij niet gaan.quote:Op vrijdag 30 april 2004 02:09 schreef Takkesteeg het volgende:
Zou 't eigenlijk niet bij wet verplicht moeten worden gesteld dat als iemand een plaatje meestuurt degene ook moet onthullen waarmee het plaatje gemaakt is (camera/type) alsmede sluitertijden en diafragmaas enzo, of zit ik nu totaal uit m'n nek te lullen?![]()
![]()
Die kleur is geheel buiten hare majesteit om gegaan ze zou het eens moeten wetenquote:Ennuh, Ouwesok en Fotoloog, jullui hebben toch toevallugh geen lintje ontvangen van mevrouw de Koningin??? Het ziet er allemaal zo oranje uit!!!
(Totally Offtopic, MAAR HET MOEST ER EVEN UIT!)
Akkoorrrrd!, Volgend jaar dan wellicht?quote:Op vrijdag 30 april 2004 12:16 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Is niet totaal uit de nek gekletst, alleen wil ik het iets afzwakken. Het is wenselijk zoveel mogelijk technische gegevens mee te geven. Zo ver als een verplichting wil ik daarbij niet gaan.
Overigens zit er een hachelijke kant aan het meegeven van sluitertijden en zo. Ze zijn namelijk relevant voor die ene opname.
* Op praatstoel plaatsneemt
In een fotoclub vroeg iemand ooit eens bij het zien van een volkomen geslaagde foto met welke sluitertijd dat ding opgenomen was. Het bleek een dertigste te zijn.
De volgende zitting meldde hij zich in verregaande staat vanomdat ie zijn sluiter op een dertigste had gezet en een diafilm had volgeschoten. Het resultaat laat zich raden
.
Sluitertijden zijn dus alleen zinvol wanneer die tijd bepalend is voor het eindresultaat (bewegingen en zo)
[..]
Die kleur is geheel buiten hare majesteit om gegaan ze zou het eens moeten weten
Nou, dan is het toch allemaal puik geregeld of niet dan?quote:Op vrijdag 30 april 2004 01:47 schreef fotoloog het volgende:
[..]
Dank je![]()
Of je er nou gelukkig mee bent of niet, het is hier niet de bedoeling om een verkeerde voorstelling van zaken te geven. Daarmee bedoel ik de ban die is uitgedeeld aan een user die zich in de discussie heeft gemengd.quote:Op zaterdag 1 mei 2004 14:21 schreef danosa het volgende:
[..]
Nou, dan is het toch allemaal puik geregeld of niet dan?
Beleid is weer aangescherptquote:Op woensdag 5 mei 2004 20:57 schreef BlaatschaaP het volgende:
Goed idee:
[centraal]Portretteer je huisdier
Laat een modje eens wat foto'tjes hier veranderen in links.
Dit ging dus over de stemtopic van mei.quote:Op woensdag 5 mei 2004 20:21 schreef Impry het volgende:
Maar ik heb zo'n vermoeden dat er veel mensen met de grote hoop meestemmen. Dus als er 10X op beweging is geklikt en 3X op Contrast. Dan gaat een groot deel gewoon op beweging klikken![]()
Kunnen we dat niet op een andere manier doen? Mailtje sturen ofzo. Weet niet of dat goed werkt, maar kheb zo'n vermoeden dat niet iedereen goed denkt over de onderwerpen, maar gewoon de grote hoop volgt.
Idd en ook niet in de topic zetten wat je gestemd hebt...quote:Op donderdag 6 mei 2004 15:42 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik denk dat je dat het beste kan oplossen door de stemmen niet te laten zien.
ik ben voor, en er is ook een topic over...quote:Op dinsdag 11 mei 2004 10:06 schreef dawg het volgende:
Heren en dames, wanneer gaan we trouwens een keer een Fotografie-meeting houden?
Lijkt me leuk om eens de mensen achter de sok, uh foto's te zien.
Hm laatmaar, heb er al een van lucille gevonden op FAQ - Digitale camera's en hij lijkt verdacht veel op die van JeroenHquote:Op zondag 16 mei 2004 12:14 schreef rique het volgende:
Help, is de digitale camerabijbel van JeroenH verdwenen of zit ik nou scheef te kijken met mijn zondagmiddaghersencapaciteit op 50%?
Vakantiekiekjesdiscussie is eruit gehaald.quote:Op zaterdag 22 mei 2004 19:04 schreef Faithy het volgende:
kan een van de modjes misschien 'mijn topic' (die met de kinderstrandfoto's) evne opruimen: de discussie met Ghost(nogwat) is nogal overbodig enzo
zou heel fijn zijn![]()
De meeste topics die ik sluit zijn van de categorie '[vulhetmerkmaarin] Is dat een goeie camera ?' en niet omdat het topic niet serieus bedoeld is maar omdat we daar een centraal topic voor hebben waar ook een heleboel gebruikerservaringen in beschreven staan.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 00:28 schreef Dizer het volgende:
Waar slaat dit slotje nou weer op?
Canon IXUS IIs. Is dit een goeie?
Ouwesok, kan je dan iig een url posten waar een discussie plaatsvindt over de canon IXUS camera's? Want het enige wat ik tegenkom is een topic alleen voor de Powershot series.
Mijn topic was serieus bedoeld, ik wil ervaringen weten en de kwaliteit van foto's van andere fokusers met dit soortgelijke camera. Dacht dat het best begrijpellijk was in dat topic.
Om te beginnen is een merk of camera niet professioneel, dat is zijn gebruiker of nietquote:Op dinsdag 8 juni 2004 08:45 schreef Yamyam het volgende:
Waarom krijg ik een slotje?
Ik snap niet wat er mis is met mijn vraag!
Fotocamera merken
(wil gewoon een beetje goed overzicht van de kwaliteit + de echte professionele merken, geen idee waar ik die kan vinden en hoe duur/goed die zijn)
Ja hehequote:Op dinsdag 8 juni 2004 20:26 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Om te beginnen is een merk of camera niet professioneel, dat is zijn gebruiker of niet
We hebben in FOT een aantal topics over de keuze van digitale, traditionele en zelfs middenformaatcamera's. Het lijkt me het handigst om die eerst eens door te nemen en je vraag voor zover die dan niet al beantwoord is, daar in te posten.
Ik heb m-niki, die het overzicht heeft gemaakt, gevraagd je foto's weg te halen.quote:Op woensdag 9 juni 2004 14:00 schreef Icicle het volgende:
Ik zag dat mijn foto's staan gepubliceerd op een verzamelsite van de fotowedstrijd.
Bij het inzenden van de foto's stond niet vermeld dat dit zou gebeuren. En mij is niet om toestemming gevraagd.
Ik zou graag mijn foto's verwijderd hebben van die site.
Staat vast wel al ergens iets over geschreven, maar ik heb helaas geen zin en tijd om daar naar te zoeken
Alvast bedankt!
Dankjewel voor de moeite!quote:Op woensdag 9 juni 2004 18:13 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik heb m-niki, die het overzicht heeft gemaakt, gevraagd je foto's weg te halen.
Het lijkt erop dat je verwacht dat prof's met spullen werken die voor de gemiddelde consument niet te koop zijn. Ik heb goed nieuws: Dat is niet het geval, pro's werken met dezelfde merken waarover hier op het forum ook wel geschreven wordt.quote:Op woensdag 9 juni 2004 17:58 schreef Yamyam het volgende:
[..]
Ja hehe, maar er zijn wel merken die niemand kent en die alleen de PROFESSIONELE MENSEN gebruiken, en die je niet in de gemiddelde fotowinkel vindt, en heel duur zijn, en dan noemt men dus professionele merken. Hoe moet ik t dan noemen volgens jou?
Ja, precies, maar ik wil het overzichtelijk hebben enkel en alleen over de merken en de kwaliteit hiervan. Er zijn duizendmiljoen verschillende fototoestellen en in die topics gaat alles door elkaar.
Als je dan topics denkt te weten waar zo duidelijk instaat welke merken er zijn en van welke kwaliteit, welke door de profs gebruikt worden, welke door de zeer geinteresseerde, en welke door de lanterfanter, geef dan een link. Nu stuur je me echt het wilde bos in.
Je twee foto's zijn verwijderd uit het overzichtstopic, maar ik begrijp niet zo goed waarom...dat hoef je ook niet uit te leggen, het zijn jouw foto's het is jouw keuze dat je ze niet meer wilt laten zien. Dan moet ik je toch wijzen op het feit dat ik de foto's gewoon van het net heb gehaald, gewoon uit de centrale wedstrijdtopics die dus nog steeds te zien zijn en waar jouw foto's ook nog steeds te zien zijn. Het enige wat ik heb gedaan is al die topics combineren en er een handig overzicht van gemaakt...je naam stond eronder, de credits waren helemaal voor jou.quote:Op woensdag 9 juni 2004 21:42 schreef Icicle het volgende:
[..]
Dankjewel voor de moeite!
Maak je alsjeblieft niet zo druk zeg!quote:Op donderdag 10 juni 2004 12:46 schreef m-niki het volgende:
[..]
Je twee foto's zijn verwijderd uit het overzichtstopic, maar ik begrijp niet zo goed waarom...dat hoef je ook niet uit te leggen, het zijn jouw foto's het is jouw keuze dat je ze niet meer wilt laten zien. Dan moet ik je toch wijzen op het feit dat ik de foto's gewoon van het net heb gehaald, gewoon uit de centrale wedstrijdtopics die dus nog steeds te zien zijn en waar jouw foto's ook nog steeds te zien zijn. Het enige wat ik heb gedaan is al die topics combineren en er een handig overzicht van gemaakt...je naam stond eronder, de credits waren helemaal voor jou.
volgens mij heeft iemand hier een roze bril nodigquote:Op donderdag 10 juni 2004 13:35 schreef Icicle het volgende:
Maak je alsjeblieft niet zo druk zeg!
Foto's mogen niet gewoon van het net gehaald worden, ook al doet iedereen dit.
Voor plaatsen in het fok-topic heb ik toestemming gegeven door in te zenden, voor plaatsing in jouw overzicht niet.
Nee hoor.quote:Op donderdag 10 juni 2004 14:08 schreef m-niki het volgende:
[..]
volgens mij heeft iemand hier een roze bril nodig![]()
Lees het nog eens rustig. Ik zeik niet. Dat doe je zelf.quote:Op donderdag 10 juni 2004 14:13 schreef Re het volgende:
m-niki... ik zou zeggen stop er maar lekker mee, men zal altijd blijven zeiken en zichzelf er belangrijk vinden
ik zeik niet hoor, van mij mag je doen wat je niet laten kunt. Ik begrijp alleen niet dat je je foto over het gehele internet loopt te verspreiden en dan moeilijk gaat doen als je foto in een overzicht komt die ook aan fok gerelateerd is.quote:Op donderdag 10 juni 2004 14:18 schreef Icicle het volgende:
[..]
Lees het nog eens rustig. Ik zeik niet. Dat doe je zelf.
Ik verspreid mijn foto niet over heel het netquote:Op donderdag 10 juni 2004 16:56 schreef Re het volgende:
[..]
ik zeik niet hoor, van mij mag je doen wat je niet laten kunt. Ik begrijp alleen niet dat je je foto over het gehele internet loopt te verspreiden en dan moeilijk gaat doen als je foto in een overzicht komt die ook aan fok gerelateerd is.
Kun je dan niet beter (ook) een link plaatsen naar de grotere versie? Of je foto clickable maken (ik moet nog steeds eens leren hoe dat werkt trouwens). Dan kunnen mensen je foto in het klein zien en zelf beoordelen of ze ook de grotere versie willen bekijken.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:52 schreef the-O het volgende:
Heerlijk suf dit.
Even iets anders.
Zou het niet mogelijk zijn om de layout regels aan te passen voor series? Dus als je een showcase hebt, erbij zetten dat het modemvreters zijn of zo? Ik vind de 550 pixel regel op zich prima. Maar het beeld wordt er wel door beïnvloed, en soms vind ik het gewoon doodzonde. Een maximum van 800 lijkt me voor de meesten wel te behappen, en het ziet er dan gelijk een stuk aangenamer uit. En de mensen met een 56 modem kunnen dan zelf de beslissing nemen om het al dan niet te openen.
Het grote Ik zoek een digitale camera topic - #9 ?quote:Op maandag 14 juni 2004 12:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Is er een topic met info/vragen/opmerkingen voor mensen die een leek zijn op Digi Cam gebied en er één willen aanschaffen?
Digitale foto's online ontwikkelen...quote:Op woensdag 16 juni 2004 12:15 schreef MissyMirjaM het volgende:
mijn topic is op slot gegooid, over waar je t beste digitale foto's af kan laten drukken.
prima, er schijnen er al minimaal 10 te lopen.
maar ik zou dan ook wel graag een linkje zien naar toch wel 1 topic, ik bedoel, ik open er natuurlijk niet voor niets een.
dank.
Je kan het ook aan leon blijenberg vragen want ik heb in je topic echt geen flauw idee wat je wil horenquote:Op donderdag 17 juni 2004 17:12 schreef Jeff21 het volgende:
In mijn topic HP PHotosmart 945 optimale instellingen doelde ik op de volgende uitspraak:
leon blijenberg: als je op internet zoekt voor optimale instellingen voor de camera dan zijn de foto's super. goede camera en mooie foto's kreeg bij aanbieding 128mb kaart ipv 32mb!!! ben er erg tevreden over. (een paar dagen in bezit)
Bron: http://www.kieskeurig.nl/(...)C1256D7B0031D47B.htm
Dus mag mijn topic weer open? Misscihen dat iemand op het forum het weet.
Er is in het topic al geantwoord dat de ideale instellingen niet van internet komen maar dat je die zelf maakt. Naarmate je meer fotografeert leer je je camera beter bespelen. Er is dus niet zoiets als een truukje waarmee je foto's ineens zonder enige inspanning wél goed worden.quote:Op donderdag 17 juni 2004 22:51 schreef Jeff21 het volgende:
doe ik ook, heb ook een reactie ingestuurd, maar misschien dat iemand hier op 't forum 't ook wist
Omdat de D70, de Canon A-serie, de Canon 300D nogal hot zijn.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 17:25 schreef Notorious_Roy het volgende:
Waarom minolta z1 dicht? Terwijl Nikon D70, deeltje 5 wel mag? 5 delen al?
Wat mij betreft mag iequote:Op zaterdag 26 juni 2004 11:08 schreef thiamat het volgende:
euh meneer ouwesoooooooook? zou ik asjeblieft een [centraal] Scanner topic mogen openen? Dat topic "de ideale scanner " gaat alleen maar over het beste. Met vragen kun je er niet echt terecht. Ook de processen van analoog naar digitaal met scanner kunnen daarin.
Ik hoop dan wel dat ie naar Rewimo of naar mij gemaild is (want zo sturen we tegenwoordig wedstrijdinzendingen in)quote:Op maandag 28 juni 2004 00:16 schreef thiamat het volgende:
euh de foto die ik in het slowchat topic van de wedstrijd van deze maand heb gedrukt staat nog steeds niet bij het Centrale sticky ding met alleen foto's bovenaan. Lui die na mij gepost hebben staan daar al wel in.
Kan dit ff gefixt worden?
Bvd!
Sorry, dat wist ik niet!quote:Op maandag 28 juni 2004 00:25 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Ik hoop dan wel dat ie naar Rewimo of naar mij gemaild is (want zo sturen we tegenwoordig wedstrijdinzendingen in)
Oja daar heb ik ook aan zitten denken. Ik zal het lijstje met namen wel naar m-niki sturen (helaas voor haar staan ze op haar site dus zal ze dat klusje zelf moeten klaren als ze dat wil).quote:Op donderdag 1 juli 2004 15:41 schreef Caar2 het volgende:
Misschien is het wel leuk om bij het 'fotowedstrijd archief' de nummers te veranderen in de namen....??
2,29 ????quote:Op vrijdag 2 juli 2004 18:46 schreef Rewimo het volgende:
Even iets totaal anders: Aldi heeft deze week oplaadbare batterijen (penlights) in de aanbieding die geschikt zijn voor digitale camera's. 2,29 per 4.
Ik weet het niet, qltel komt net binnenwandelen met deze tip.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 18:48 schreef fotoloog het volgende:
[..]
2,29 ????
Merk?
MaH?
Merk ¿quote:Op vrijdag 2 juli 2004 18:48 schreef fotoloog het volgende:
[..]
2,29 ????
Merk?
MaH?
Weer een slag voor de fotohandelquote:Op vrijdag 2 juli 2004 21:29 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Merk ¿
1700mAh
Heel beperkt, er is een uiterst beperkte voorraad en ze vinden voornamelijk aftrek bij mensen die je hoogstwaarschijnlijk nooit in de fotowinkel zult aantreffen. Bovendien worden de accu's zonder snellader verkocht en zijn daarmee niet bepaald vergelijkbaar met een produkt als GP-Powerbank.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 21:34 schreef fotoloog het volgende:
[..]
Weer een slag voor de fotohandel![]()
Het zijn NiMH's en ze doen het bijzonder goed in digitale camera's (en in Disc-man's en in weet ik niet wat er allemaal nog meer batterijen slurpt)quote:Op zaterdag 3 juli 2004 00:27 schreef bugeye het volgende:
misschien zijn het Nikkel Cadnium batterijn of zijn ze niet geschikt voor digitale camera's?
Welke topics bedoel je hiermee?quote:Op woensdag 7 juli 2004 09:25 schreef hooiberg het volgende:
Er zijn een groot aantal topics die eigenlijk helemaal geen nut hebben sorry hoor, maar da's mijn mening en hierdoor raakt het overzicht toch echt weg!
Een van de voordelen van FOT vind ik de laagdrempeligheid, iedereen is hier welkom, van beginneling tot gevorderde. Als gevorderde zal je dan wel eens dingen tegenkomen die je zelf niet zo snel zou posten maar voor anderen is dat misschien wel een heel mooi plaatje. En met een beetje tips en aanwijzingen kunnen we de beginnelingen misschien wel beter krijgen. En nog belangrijker: hierdoor kunnen we ze enthousiast maken voor de wondere wereld van de fotografie! Ik vind een forum zoals DPZ bijvoorbeeld te gesloten. De arrogantie druipt er soms echt wel dik vanaf en dat nodigt jonge honden nou niet echt uit tot het posten van foto's.quote:En ik zou zeggen, probeer een echt goede foto te maken, voordat je iets post, want anders zijn topics super snel vol met baggeren gaat niveau omlaag terwijl er dan weer andere moeten komen..!
Dit ben ik zeker met je eens! Dit is denk ik in elk forum wel een beetje zo, mensen zijn te lui om eerst zelf wat onderzoek te doen naar bepaalde onderwerpen. En als je veel centrale topics hebt is er van de buitenkant ook niet gauw te zien welke onderwerpen daar aan bod komen. Mensen starten dan al gauw een eigen thread of stellen hun vraag in bijvoorbeeld een EOS300 of D70 topic. Veel kan je hier niet aan doen, behalve dat de moderators de juiste vragen steeds naar de juiste topics dirigeren. Maar dan moet je je ook bedenken dat de moderators dit ook gewoon als hobby zien en niet elk klein vraagje de juiste weg op willen / kunnen sturen.quote:Ik wil geen namen noemen, maar kijkt eens rond, ontdek dingen die al in het 'opstarttopic' gezegd zijn en die in een ander topic weer tig keer aan bod komen!
Das erg jammer!quote:ik moet zeggen dat ik het eigenlijk zo steeds minder leuk vind gaan worden
Jammer dat je het zo omschrijft, in het begin dat ik me cybershotje kocht, vond ik m'n foto's ook prachtig, wouw wat ik met dat dingetje kon! en als ik dat nu inderdaad bekijk, ja o.k. niet geweldig.quote:En ik zou zeggen, probeer een echt goede foto te maken, voordat je iets post, want anders zijn topics super snel vol met bagger en gaat niveau omlaag terwijl er dan weer andere moeten komen..!
Heb je inderdaad een goed punt, ben zelf wat terughoudend geworden met plaatsen ook door enthousiasme de fout gemaakt door dingen te plaatsen waarvan ik dacht, dit is leuk, niet dus.quote:Op woensdag 7 juli 2004 14:34 schreef hooiberg het volgende:
Mja je hebt wel wat gelijk..
Natuurlijk is het leuk dat mensen enhousiast worden en dan foto's willen laten zien, maar ik vind dat je van te voren wel moet gaan bekijken van (voor jezelf) kan het beter? Zo ja, laat ik dat proberen...
Wat ik in stand wil houden is de laagdrempeligheid, waarmee we het ideale forum zijn voor diegenen die fotografie als liefhebberij ontdekken, en met het oog op de hoeveelheid mensen die hier de laatste tijd enthousiast is gaan fotograferen lijkt dat te gaan lukkenquote:Op donderdag 8 juli 2004 12:21 schreef rique het volgende:
Wat denken de vaders van dit Forum over bovenstaande commentaren van Hooiberg?
Mooi geschreven, je hebt je 2 biertjes verdiendquote:Op donderdag 8 juli 2004 21:00 schreef fotoloog het volgende:
Laagdrempeligheid vind ik ook belangrijk!
Persoonlijk zou ik het vervelend vinden als onze users zich bezwaard voelen om bepaalde dingen te posten!
Alles is te bespreken,en ja,dan komt het wel eens voor dat bepaalde dingen dubbel staan in bepaalde topics,dan kunnen Ouwesok en mijn persoontje er wel een dagtaak van maken ,om alles in goede banen te leiden! en dat is niet de bedoeling, wat Rique al aangaf Fotografie is een hobby voor velen,en de intentie is om er wat van op te steken,je voordeel ermee doen
Je kan wel allerlei regeltjes instellen,maar daar schiet hier op het Fok! fotoforum niemand iets mee op!
Persoonlijk denk ik,en ik denk dat ik ook namens Ouwesok spreek,dat we een heel leuk subforum hebben!![]()
Kritiek,suggesties zijn altijd welkom![]()
Nee ,da's een koffieleutquote:Op donderdag 8 juli 2004 21:04 schreef rique het volgende:
[..]
Mooi geschreven, je hebt je 2 biertjes verdiend![]()
Lust Ouwesok eigenlijk ook bier?
In het verleden menig Belgische hooggister door het keelgat afgevoerdquote:Op donderdag 8 juli 2004 21:04 schreef rique het volgende:
Lust Ouwesok eigenlijk ook bier?
ik vroeg me al af of ik wat over het hoofd had gezienquote:Op donderdag 8 juli 2004 21:19 schreef Ouwesok het volgende:
Blijf ik nog lekker mager bij ook maar nie heus
Dus we mogen concluderen dat FOT goed is zoals het nu is, dat we de deuren vooral open moeten houden, dat Fotoloog nog een biertje van me tegoed heeft (2 eigenlijk) en dat we voor Ouwesok een kopje koffie zetten?quote:Op donderdag 8 juli 2004 21:19 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
In het verleden menig Belgische hooggister door het keelgat afgevoerd![]()
Sinds jaar en dag heb ik echter de sitatie dat slechts het ontkurken van de fles al voldoende is om een keer een flinke aanval vante ondergaan gevolgd door een afterparty van twee dagen.
Zonder bier is dat eens in de zoveel weken een keer raak, mét bier zo ongeveer elke dag. Dus drink ik geen bier meer. Blijf ik nog lekker mager bij ook maar nie heus
Zullen we de fotomeet van 15 augustus gewoon in een Café houden? Heeft de broer van qtel meteen een tafelquote:Op donderdag 8 juli 2004 21:30 schreef Rewimo het volgende:
*theeleut meldt*
Maar cola light mag ook hoor
Nog steeds beroerd?quote:Op donderdag 8 juli 2004 21:44 schreef Rewimo het volgende:
Goed idee. Al drinken ze beiden nietIk hoop trouwens dat ik voor die tijd weer op de been ben...
Eh nee, maar op de een of andere manier ben ik van een keelontsteking naar een gewrichtsontsteking geëvolueerd. En die zit in mijn grote teen. En daardoor kan ik vrijwel niet lopenquote:Op donderdag 8 juli 2004 21:46 schreef fotoloog het volgende:
[..]
Nog steeds beroerd?![]()
Dat zijn geen prettige berichten!quote:Op donderdag 8 juli 2004 21:50 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Eh nee, maar op de een of andere manier ben ik van een keelontsteking naar een gewrichtsontsteking geëvolueerd. En die zit in mijn grote teen. En daardoor kan ik vrijwel niet lopen
Zijn die powertoys van Micro$oft nou zo lastig te vindenquote:Op vrijdag 9 juli 2004 11:05 schreef Kylee het volgende:
Hallo allemaal,
Ik zoek een programmatje dat foto's resized van microsoft (dan kun je met rechtermuisknop op fotoklikken om te resizen), ik kan het zo snel niet vinden op google/microsoft is een of andere power toy/tool nu wilde ik hier niet een topic voor openen dus doe ik het zo.
Wie heeft de directe link voor mij?
Alvast erg bedankt,
Kylee
Gaan we iets opmeten dan?quote:Op vrijdag 9 juli 2004 17:52 schreef hooiberg het volgende:
Dit komt niet goed!!!
Fotoloog aan de bier & jenever die komt niet eens meer aan fotograferen toe bij de meting![]()
Maar goed, als de reden de laagdrempeligheid hoe zeg je dat :S is, dan moeten we dat zeker zo houdenIk weet immers ook nog niet alles
Dus kop dicht, een biertje erbij en fijn verder
maja.. ik kan me gewoon soms wel irriteren wat voor foto's ik tegenkom, maarja...:
de lengte van je objectiefquote:Op vrijdag 9 juli 2004 17:54 schreef fotoloog het volgende:
[..]
Gaan we iets opmeten dan?![]()
Lichtelijk overdreven is dit wel..quote:Op woensdag 7 juli 2004 13:06 schreef rique het volgende:
Ik vind een forum zoals DPZ bijvoorbeeld te gesloten. De arrogantie druipt er soms echt wel dik vanaf en dat nodigt jonge honden nou niet echt uit tot het posten van foto's.
Na 301 posts gaat het topic vanzelf dicht!quote:Op maandag 19 juli 2004 20:11 schreef Martijn_77 het volgende:
Waarom is Macro Fotografie (deel 8) dicht?
Is dit een foutje of wat is hier de reden van?
Ik ben er al in bezig geweest en van wat plaatjes linkjes gemaakt.quote:Op zaterdag 31 juli 2004 20:31 schreef PdeHoog het volgende:
Zonsondergang deel 2
Er zitten hier best veel platen in die breder zijn dan die 550 pixels en ik geloof niet dat mensen echt genegen zijn dat aan te passen. Misschien kunnen jullie eens kijken?
ik zag het al jaquote:Op zaterdag 31 juli 2004 20:55 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Ik ben er al in bezig geweest en van wat plaatjes linkjes gemaakt.
U vraagt,wij draaien!quote:Op zaterdag 31 juli 2004 21:34 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
ik zag het al jaTwee modjes in drie minuten
Ik dacht wel ff van huis te kunnen zonder dat de boel gelijk aanbrandt......quote:Op zondag 1 augustus 2004 20:18 schreef Dagonet het volgende:
Ej modjes
[insert topicnote]
Ach, volle maan en warm he, dan heb je dat somsquote:Op zondag 1 augustus 2004 23:09 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Ik dacht wel ff van huis te kunnen zonder dat de boel gelijk aanbrandt......
Met het huidige aanbod aan digitale camera's zou de hele topiclijst vol staan met steeds een topic over één specifiek merk en type camera. Je krijgt dan een overdaad aan hele korte topics met als openingspost '<merk><type> is dat wat ?' met als vervolgpost een user die hem helemaalquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 13:08 schreef reflection het volgende:
Waarom mag iemand geen topic openen over een specifieke camera?
Misschien ligt het aan mij?
Ik vind de hele gedachtengang toch vreemd. Het is toch niet voor niets een "ik zoek" topic? Dat lijkt me een topic waarin je vragen stelt als "ik zoek een camera die dit of dit kan... en zus of zo..." en dan krijg je een reactie of 20 van mogelijkheden.quote:Op dinsdag 3 augustus 2004 22:45 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Het voordeel van een centraal 'Ik zoek' topic is dat je misschien ook eens wat andere dingen voor je neus krijgt dan net dat ene merk en type, en verder staat er heel veel in over het kiezen van de (voor jou) goeie camera.
Je hebt wel gelijk,de laatste post dateert van 10 juli,maar goed neemt niet weg dat je gelijk hebtquote:Op woensdag 4 augustus 2004 19:01 schreef haaahaha het volgende:
Fotoloog, dit topic Zoekplaatje is gewoon een 'wat is dit???' topic.
Zie ook: Wat is dit???.
Ik heb in het begin gevraagd of ik dit topics in FOT mocht openen, mocht niet, moest in ONZ.
Nu zie ik dit topic, leg eens uit??
Rieleks man,het gaat goedkomen!quote:Op woensdag 4 augustus 2004 19:21 schreef haaahaha het volgende:
Ho wacht, die topics die in die openingspost staan zijn niet de enige, dat zijn slechts een paar topics geopend door mij. Je kan in de search de 'wat is dit' topics niet vinden, maar het zullen er vast 2 of 3 keer zoveel zijn.
Er is er nog 1 open in ONZ: [wat is dit???]
Dus die reeks blijft in ONZ, en niet in FOT, er is destijds beslist (ook achter de schermen nadat ik met mods heb gemaild) dat die reeks naar ONZ moest, dus ONZ is de plek, en 'wat is dit' is de titel van die reeks.
Ik ga me daar niet fucking veel werk in zo'n spel stoppen om vervolgens te zien dat iemand anders ermee aan de haal gaat, kom op zeg :S
9
LUL nietquote:Op woensdag 4 augustus 2004 19:24 schreef haaahaha het volgende:
EN JE FUCKIGN QUOTE IS OOK AL NIET GOED!!!!!!
Ik overleg ff met de bobbysocks,kee?quote:Op woensdag 4 augustus 2004 19:26 schreef haaahaha het volgende:
Het gaat er ook om, dat je straks een 2 delig spel krijgt, een mooie versie in FOT, en een onzinnige versie in ONZ, terwijl het vanaf het begin dat ik die topic reeks geopend heb dat spel als leuk bedoeld heb, en het daarom ook in FOT wilde hebben.
Maar goed, een paar moderators vonden het geen relaxed topic voor FOT, en verhuizden het naar ONZ.
9
Worstquote:Op woensdag 4 augustus 2004 19:33 schreef haaahaha het volgende:
Met wie?
Dwaas! ga een biertje halen!quote:Op woensdag 4 augustus 2004 19:36 schreef haaahaha het volgende:
Ach skeit man, laat het ook maar gewoon in FOT
Het gaat om 'the greater good' Potverdikke
Als je het maar laat! schelm,rekel,vagebondquote:Op woensdag 4 augustus 2004 19:37 schreef haaahaha het volgende:
Straks, ik ga eerst lekker flink poepen, daar een foto van maken en dat ingezoomed in dat topic plaatsen.
Lijkt me een prima idee om een tipstopic voor volslagen nieuwbakken fotografen aan te maken. Storm eens brain hoe je het precies wilt gaan inkleden, de tips moeten namelijk wel betrekking hebben op een foto en niet verworden tot vragen als 'Is die P voor als ik in Portugal fotografeer en de A voor in Oostenrijk en waar zet ik 'm in Italië opquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 12:35 schreef m-niki het volgende:
misschien krijg ik nu wel heel erg veel mensen op mijn dak, maar ik struin zo eens door het 'beoordeel mijn foto' topic en zie daar toch veel foto's staan van mensen die echt voor het eerst een foto maken en die foto dan in het topic gooien. Niemand is dan ook onverdeeld enthousiast over die foto's (te donker, tegen het licht in, oersaai onderwerp bv.). Ik vind dat persoonlijk erg zonde van zo'n topic, maar neem het de beginnende fotograaf niet kwalijk (alle begin is moeilijk).
Daarom stel ik voor om een topic te openen, wat gaat over de allereerste foto's, de probeerseltjes...in de trant van: had ik hier wel de goede sluitertijd Of: wat kan hier beter aan? Een soort van "wie heeft er tips voor mij" topic, in plaats van een "beoordeel deze foto" topic (voel het nuance verschil)...
idee of nee???
nou, vooruit dan maar weer.....quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 17:56 schreef Xilantof het volgende:
mag ik ouwesok bedanken voor het topic over meetzoekers.
oei brainstormen... nou ik zat dus te denken aan een topic waar je foto's kunt posten waar je zelf het gevoel bij hebt dat ze nog niet helemaal 'af' zijn Wat dat inhoudt mag de poster zelf beslissen, het zou een zeer laagdrempelig topic kunnen worden. Het 'beoordelen' valt ook meteen weg, hoewel het wel in de picture blijft, je vraagt toch om een soort van beoordeling, maar dan niet in de vorm "mooi - niet mooi" gegoten, maar meer in tips dus om het beter te doen, een ander ziet toch weer andere dingen en degene die de foto instuurt voelt zich niet op zijn teentjes getrapt. Om te voorkomen dat het een vragentopic wordt over het fototoestel, kan in de openingspost verwezen worden naar de topics over de camera's zelf.quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 17:06 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Lijkt me een prima idee om een tipstopic voor volslagen nieuwbakken fotografen aan te maken. Storm eens brain hoe je het precies wilt gaan inkleden, de tips moeten namelijk wel betrekking hebben op een foto en niet verworden tot vragen als 'Is die P voor als ik in Portugal fotografeer en de A voor in Oostenrijk en waar zet ik 'm in Italië op'
Alles aan de hand van foto's dus waarbij het voor de novice de uitdaging is om zo snel mogelijk te leren en voor de kopstukken om iemand in zo weinig mogelijk zetten te leren plaatjes maken.en zo hebben we er allemaal wat aan
Je mag hem helemaal zelf openenquote:Op woensdag 11 augustus 2004 13:51 schreef m-niki het volgende:
Hayk: ja, ik denk dat ik dat wel zo'n beetje bedoel ja!
modjes: is het wat??? en moet ik het dan zelf openen of doen jullie dat???
Bedoel je zoiets als dit: De historie van Ouder(s)quote:Op woensdag 11 augustus 2004 21:34 schreef Hayk het volgende:
Een ander ideetje uit mijn koker dan.... Een (sticky)topic met linkjes... Is het misschien ook een idee om een lijst met de 'grote' topics te maken? Een 'het grote topic-topic', zegmaar? Want ik zie regelmatig dezelfde soort topics op slot gaan.... :S
daar heb je een punt (hoewel ik persoonlijk IMHO dus, vindt dat dat topic dat nu ook is, terwijl ik dat mooie dus heel af en toe maar zie langskomen...)quote:Op woensdag 11 augustus 2004 21:34 schreef Hayk het volgende:
M-Niki, het lijkt me een goed plan, al vraag ik me af of de 'beoordeel hier mijn foto'-topic niet verwatert tot een 'mooi hoor!'-topic....
Ik zag het meer als een uitleg topic dan als een vragen topic.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 12:07 schreef Xilantof het volgende:
Oceanonix, ik weet niet of dat zin heeft.
ik vraag me af hoeveel vragen er zijn over dat specifieke onderwerp.
of beter: er zullen wel vragen komen, maar hoe snel zullen er ook offtopic vragen gesteld gaan worden.
bovendien is het ook een deel subjectief...
denk ik
* Hayk maakt vast bookmarkje aan voor het nieuwe topic...quote:Op donderdag 12 augustus 2004 12:44 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
Ik zag het meer als een uitleg topic dan als een vragen topic.
Ik heb nog een basiscursus fotografie liggen en daar wilde ik af en toe een onderwerp uitpakken.
Die cursus heeft er bij mij toe geleid dat ik de auto-functie op mijn camera nauwelijks nog gebruik. Bovendien weet je dan wat je automatische programma's doen en waarom.
Op zich zijn er duidelijke verschillen tussen het bestaande 'beoordeel mijn foto topic' en het nieuw aan te maken 'help me mijn foto te verbeteren'quote:Op donderdag 12 augustus 2004 12:34 schreef Hayk het volgende:
@m-niki: Hmmm... Misschien ben ik ook nog wat heen & weer aan het zwalken tussen de bedoeling van de twee topics. Is het handig om even goed duidelijk te maken dat het WIP-topic is voor vragen over verbeteren? Want ik merk zelf dat als ik wat aan het nadenken ben over de twee topics, ik al snel ga modderen en 't een grote hoop wordt van chaotisch gedoe...
Megapixelquote:
Hier is 'ie 1544 x 1024quote:Op donderdag 12 augustus 2004 19:10 schreef fotoloog het volgende:
[..]
Megapixel![]()
Hij is 580X874
ik ga het aanmaken hoor, eerst nog op zoek naar een geschikte foto..en misschien dat de openingspost van het "beoordeel mijn foto"-topic dan wellicht ook aangepast moet/kan worden?? Dat laat ik over aan ouwesok/fotoloog* (doorhalen wie zich niet geroepen voelt )quote:Op donderdag 12 augustus 2004 18:47 schreef dawg het volgende:
Aanmaken dan maar?
edit: 2000ste post!!!
Hmmzzquote:Op donderdag 12 augustus 2004 19:18 schreef Offy het volgende:
[..]
Hier is 'ie 1544 x 1024
Ga je gang,m-nikiquote:Op donderdag 12 augustus 2004 19:18 schreef m-niki het volgende:
[..]
ik ga het aanmaken hoor, eerst nog op zoek naar een geschikte foto..en misschien dat de openingspost van het "beoordeel mijn foto"-topic dan wellicht ook aangepast moet/kan worden?? Dat laat ik over aan ouwesok/fotoloog* (doorhalen wie zich niet geroepen voelt )![]()
Mee eens....ik probeer ze al zover te krijgen, maar er wordt op gereageerd met "ik heb er geen zin ïn"quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 11:27 schreef Rewimo het volgende:
Dit topic kan wel wat Iejoortjes gebruiken
Fotografeer je woonplaats....
Ik ben al sinds maandag bezig om deze personen the Never Ending Story van de reziser uit te leggen. Nu ben ikquote:Op vrijdag 13 augustus 2004 22:06 schreef m-niki het volgende:
dit is niet alleen het geval in fotografeer je woonplaats...ook in beoordeel mijn foto zitten personen die de woede van anderen op de hals halen door grote foto's neer te zetten en dan overdreven boos reageren als er wat van gezegd wordt.....
heel erg jammer van zo'n topic!!!
quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 22:09 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
Ik ben al sinds maandag bezig om deze personen the Never Ending Story van de reziser uit te leggen. Nu ben ik![]()
en
![]()
zielig he???
Het huisdier is inmiddels toegevoegd.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 22:17 schreef Oceanonix het volgende:
en dan worden ze morgen nog boos ook als ze geen reactie op hun foto's hebben.......
*zucht* *ik mis Ieoor* *zucht*
niet onredelijk toch?quote:******************Voorstel************************
ik vond dit in de eerste weken dat ik op FOK! fotografie rondspeurde een erg leuk topic, leerzaam enzo. Nu moet je eerst 10 te grote foto's doorworstelen (vaak zonder onderwerp) en 100 reacties dattie te groot is. Begrijpelijk, ik kan er ook gek van worden, maar het verpest het hele topic. Daarom stel ik een regel voor, die extra aan het topic en ook de openingspost moet/kan worden toegevoegd:
- wanneer een foto groter is dan 550 pixeltjes in de breedte, wordt deze foto niet beoordeeld
Het doel van het topic is: Beoordeel mijn foto. Niemand post een foto om te hopen dat hij absoluut geen commentaar krijgt. grappenmakers (iemand postte een foto >1500 van een <a href="http://www.ntsearch.com/search.php?q=tv&v=56">tv</a>. wtf?! ) blijven wel weg, omdat ze nu eens een keer wél moeite moeten doen. dus ja.
lijkt me een redelijk voorstel wat allang officieus is, en hopelijk snel officieel!
******************Voorstel************************
Ik heb een idee ingediend bij de programmeursquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 19:52 schreef m-niki het volgende:
het is een mooi voorstel Warme Bakker!
Wat dacht je van: een foto die groter is dan 550 pixels breed, moet binnen 24 uur worden geresized (daarna kan je toch sowieso je post niet meer aanpassen?) als dit niet gebeurd is, dan kan die binnen afzienbare tijd verwijderd worden. Een foto die groter is dan 1000 pixels breed, wordt direct vervangen door een iejoor!
Waarom zou je anders zeggen dat een foto niet beoordeeld wordt? Hij blijft wel staan en mensen met een langzame verbinding blijven problemen ondervinden (EN de lay-out blijft verknalt). Het is, IMO, vreemd om een regel in te stellen (max. 550 breed) om vervolgens dit toch toe te laten (tenminste, het gebeurt nu heel vaak...), dat is net als: je mag niet door rood rijden, maar vooruit als je heeeeel hard rijdt, dan mag het wel!
Ik denk dat grappenmakers, zoals jij die noemde, er altijd zullen blijven, daarbij kunnen we alleen de schouders al zuchtend ophalen en doorgaan...
quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 12:24 schreef Ouwesok het volgende:
Overigens geldt dat wie meent een oproep tot resizen te moeten aangrijpen voor een partijtje tieren en vlammen, zijn aanwezigheid in dit subforum als bijzonder tijdelijk mag beschouwen.
Ik wordt namellijk niet gauw kwaad.....
[afbeelding]
quote:Op woensdag 18 augustus 2004 15:32 schreef Pelle_t.net het volgende:
[..]
Nee. Maar ik ga geen aparte resize maken voor dit rukforum met z'n gare breedtes.
Wat moetn we hier mee aan?quote:Op woensdag 18 augustus 2004 16:38 schreef Pelle_t.net het volgende:
[..]
Weet je wat? Dan ga ik voortaan wel in 550 breed posten, maar dan wel in JPEG-quality 12.
En dan is 'ie qua afmetingen goed, en dan kunnen jullie er niks over zeggen. Maar dan is de filesize in plaats van 70k wel 300k, puur en alleen omdat ik het zo leuk vind dat jullie daar zo over zeiken en dan op zo'n simpele manier de dupe worden van je eigen regeltjes.
gewoon negeren, hoe meer reacties je geeft hoe leuker ze het vindenquote:Op woensdag 18 augustus 2004 16:41 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
Wat moetn we hier mee aan?
Ik weet het nl ff niet meer........![]()
Dat heb ik net in het betreffende topic gezegd.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 16:41 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
Wat moetn we hier mee aan?
Ik weet het nl ff niet meer........![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
het loopt nu anderhalve week en het nieuwe topic gaat prima, maar het beoordeel mijn foto topic, merk ik, is niet te veranderen. Ook daar blijven foto's ingestuurd worden waarvan de maker eigenlijk graag tips wil. Nu sprak iemand daar (trouwens op wel heel chagrijnige toon) misschien wel een waar woord, toen hij zei dat een foto sowieso perfect is als de maker dat vindt.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 18:25 schreef m-niki het volgende:
[..]
Op zich zijn er duidelijke verschillen tussen het bestaande 'beoordeel mijn foto topic' en het nieuw aan te maken 'help me mijn foto te verbeteren'
Help me... --> plaats foto's waarvan je niet helemaal zeker bent, het kan zijn dat dit je eerste foto's zijn op een bepaald gebied, wat je nog niet helemaal goed verkend hebt, misschien zijn het wel je allereerste foto's ooit! Je mag alles posten, alles vragen. Antwoorden draaien niet om het mooi of niet mooi vinden van een foto (hoewel dit natuurlijk best off topic gezegd mag worden, de nadruk ligt daar alleen absoluut niet op), maar om tips, verkennende vragen (hoe zou je het anders kunnen doen? Waarom koos je dat standpunt?) waardoor de poster zelf ook actief naar zijn/ haar eigen foto gaat kijken en veel kan leren! Het is een soort experimenteer topic waar alles geoorloofd is.
Beoordeel... --> plaats foto's waar je helemaal zeker van bent, ze zijn -in jouw ogen- absoluut top! Je hebt goed nagedacht of dit DE foto is die je aan anderen wilt laten zien, dit is jouw expositie ruimte. Vermeld misschien wat je ideeen achter de foto waren om de toeschouwer in de juiste 'mood' te krijgen, om hem/ haar met de juiste ogen er naar te laten kijken. De toeschouwer kan kwijt wat hij/ zij van jouw foto vindt. Dit kan helemaal oke zijn, maar misschien ook helemaal niet. Wat je ook vindt als toeschouwer, probeer je mening zoveel mogelijk te onderbouwen, zodat voor de maker duidelijk wordt waarom je het anders ziet dan de maker, maar houdt het netjes, respecteer elkaar. Het commentaar is niet bedoeld om van te leren (maar dit kan natuurlijk toch het geval zijn soms). Zie het alsof je rondloopt in een museum en de kunstenaar vraagt je wat je ervan vindt.
Natuurlijk zal er een zogenaamd 'schemer gebied' zijn tussen de twee topics, waarbij niet duidelijk is of de foto wel in het goede topic geplaatst wordt. Dit zal dan van meningen afhankelijk zijn en zal aan de modjes overgelaten moeten worden of de foto kan blijven staan, of dat het verplaatst moet worden.
Ik zou me hier niet zo'n zorgen om maken. Geef gewoon je kritiek. Als je bij DPZ gaat kijken, worden foto's in het SHOWCASE-gedeelte harder beoordeeld dan in TESTCASE of WIP. Ik zou gewoon de kritiek spuien die je wilt, een verwijzing geven naar het andere topic en verder niets van het commentaar aantrekken.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 12:25 schreef m-niki het volgende:
nee, het klopt wel wat je zegt hoor over je foto laten zien, ben ik het wel mee eens, maar ik gaf alleen maar aan dat anderen hier anders over kunnen denken. Het is een beginsel probleem, omdat men over smaak kan twisten loopt mijn uitgangspunt 'dat je alleen foto's in het 'beoordeel mijn foto' topic plaatst wanneer ze helemaal af zijn, wanneer ze klaar zijn om aan de buitenwereld te laten zien' spaak. De ene vindt de foto helemaal klaar, terwijl de ander dat niet vindt of omgekeerd.
Terwijl ik (bijv.) een foto naar het 'help me mijn foto verbeteren' topic verwijs, vindt een ander dat de foto geheel op zijn plek is...moeilijk moeilijk, dit had ik van te voren kunnen bedenken natuurlijk, maar gewoonweg over het hoofd gezien
er is ook nog een topic over foto's met digitale camera, volgens mij kun je gewoon de bazen hier die posts lekker laten verplaatsen ofzo?quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 12:15 schreef Oceanonix het volgende:
Ik ben van mening als je geen kritiek op je foto wilt je deze niet aan de buitenwereld moet laten zien.
Dat je zelf tevreden over een foto bent maar een ander niet is een risico wat je loopt als je ze laat zien. En van (bijna) iedere krtiek is wat te leren zelfs als je je foto's perfect vindt.
Het is idd jammer dat er zo gereageerd werd maar ik denk dat je het niet kunt veranderen behalve dan de personen op het andere topic te blijven wijzen.
Zeker mee eens!quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 12:15 schreef Oceanonix het volgende:
Ik ben van mening als je geen kritiek op je foto wilt je deze niet aan de buitenwereld moet laten zien.
sjeffie, bedankt voor je mening, maar je bent net iets te laatquote:Op zaterdag 21 augustus 2004 01:30 schreef sjeffie1 het volgende:
Denk dat dit alles alleen gaat werken als je vaste forums krijgt zoals op DPZ of zoals op de index pagina van FOK, en hier is al door ouwesok op gereageerd. (gaat er niet komen).
Wat nu boven aan staat, wordt in gepost.
Heb trouwens voor FOT gekozen omdat ik het gemierenneuk op DPZ veel te ver vind gaan en om nou zulke topics hier ook te gaan maken, nee moet je niet willen, het is een hobby en moet een beetje leuk blijven. Gewoon lekker 1 topic, het leven is al ingewikkeld genoeg.
quote:Op zondag 22 augustus 2004 22:46 schreef capibar het volgende:
is het niet een goed idee om een algemeen slowchat topic te maken in FOT, gewoon om te praten over fotografie (en andere zaken)
1 voor de FOT meet, en een voor de fotowedstrijd, maar ik bedoel echt een algemene slowchat voor fotografie.quote:Op zondag 22 augustus 2004 22:48 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
We hebben er toch al twee
Lijkt me ook een goed ideequote:Op zondag 22 augustus 2004 22:51 schreef capibar het volgende:
[..]
1 voor de FOT meet, en een voor de fotowedstrijd, maar ik bedoel echt een algemene slowchat voor fotografie.
goed, dan maak ik hem gewoon aan, als de modjes het er niet mee eens zijn hoor ik het welquote:Op zondag 22 augustus 2004 22:52 schreef beertje_ het volgende:
[..]
Lijkt me ook een goed idee![]()
Ik vind het op zich een goed idee, topic staat dus inmiddels en ik kijk het even aan of het een zekere vorm krijgtquote:Op zondag 22 augustus 2004 22:46 schreef capibar het volgende:
is het niet een goed idee om een algemeen slowchat topic te maken in FOT, gewoon om te praten over fotografie (en andere zaken)
het is meer dat er een topic geopend is voor foto's die NIET af zijn!!!quote:Op zondag 22 augustus 2004 23:00 schreef apestartje het volgende:
Je kan nu wel een aparte topic openen om zo genaamde perfecte,of anders gezegd foto´s die af zijn te plaatsen,maar ik denk dat er toch op gereageerd zal worden als er foto´s bij zitten die toch niet aan de gemiddelde kwaliteits norm voldoen.
Het kan altijd beter.
Ouwesok, misschien is het een idee om iets op te zetten zoals ditquote:Op maandag 23 augustus 2004 00:43 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Ik vind het op zich een goed idee, topic staat dus inmiddels en ik kijk het even aan of het een zekere vorm krijgt. Mocht het morgenavond nog compleet nergens over gaan of over allesbehalve fotografie dan wacht het onverbiddellijke slot.
Ja dan kom je toch eigenlijk uit op een topic die we al hebben "beoordeel mijn foto".quote:Op maandag 23 augustus 2004 00:53 schreef m-niki het volgende:
[..]
het is meer dat er een topic geopend is voor foto's die NIET af zijn!!!
het Help me mijn foto verbeteren topic!!!
als je in het 'beoordeel mijn foto' topic negatieve kritiek zou mogen uiten dan zou het idd in 1 topic kunnen, maar ik zag de laatste tijd dus hele rare foto's (wazige foto's van een vissenkom bv.) waar alleen maarquote:Op maandag 23 augustus 2004 12:26 schreef apestartje het volgende:
[..]
Ja dan kom je toch eigenlijk uit op een topic die we al hebben "beoordeel mijn foto".
En kritiek is zowel negatief als positief,het is vaak de manier waarop het gebracht wordt.
modereermensenquote:Op maandag 23 augustus 2004 13:34 schreef m-niki het volgende:
moderatoren (is hier een goed Nederlands woord voor eigenlijk)
quote:mod·e·ra·tor
( telbaar zelfstandig naamwoord )
1 moderator
bemiddelaar, scheidsrechter
Een rare wazige vissenkom,zou je mischien een positief oordeel kunnen geven:quote:Op maandag 23 augustus 2004 13:34 schreef m-niki het volgende:
[..]
als je in het 'beoordeel mijn foto' topic negatieve kritiek zou mogen uiten dan zou het idd in 1 topic kunnen, maar ik zag de laatste tijd dus hele rare foto's (wazige foto's van een vissenkom bv.) waar alleen maarcommentaren op kwamen. Ik geloof net als jij dat er altijd positieve en negatieve kritiek is en wat ik meestal doe is de positieve kritiek eerst en dan de negatieve, maar toch word ik daar elke keer door enkelen op aangesproken. Die mensen kunnen daar slecht mee omgaan. Het gaat niet helemaal dus om de manier waarop het gebracht wordt. Als ik negatieve kritiek helemaal moet verpakken in 'ja maars' en 'je kon er misschien niets aan doen' dan vind ik dat afdoen aan de feedback..dus vinden anderen dat ik bot overkom, omdat ik dat dus niet doe.
Om die hele 'beoordeling' (wat eigenlijk een soort van waarde oordeel inhoudt, terwijl dat nou juist zo pijnlijk is) te omzeilen heb ik in overleg met de moderatoren (is hier een goed Nederlands woord voor eigenlijk) een nieuw topic geopend, waar je eigenlijk heel veel feedback krijgt, maar geen 'beoordeling'. Het zijn nu dus tips. Het 'beoordeel mijn foto' topic wordt dan automatisch een plaats waar de meningen van anderen over jouw foto kunt lezen. Het gaat om het nuance verschil
![]()
Oei nee ,mijn bedoeling hier mee was dat helemaal niet,ik probeerde alleen mijn visie op het beoordelen te geven,en had niets met jou te maken.quote:Op maandag 23 augustus 2004 23:09 schreef m-niki het volgende:
Apestartje, ik weet niet of je het zo bedoeld, maar je post komt op mij over alsof ik niet degene ben die "misschien is hij toch mooier als hij scherp is en een duidelijk beeld van het doel van de foto geeft, probeer het te verbeteren en plaats hem dan opnieuw" zeg (want dat doe ik en dat is blijkbaar toch te bot), maar "flikker toch op met die rotzooi".
Ik heb nog nooit op het fotografie forum iemand DAT zien posten trouwens, en ik al zeker niet. Ik hoop dus echt dat je dat niet insinueert, want dat klopt echt niet... sommigen vinden dat ik bot reageer (maar zo bot als jij het zegt...neh joh), sommigen vinden dat niet, ik ben daar wel blij om, het betekent dat de dingen die ik schrijf tenminste opgemerkt wordenhehe
Wat is dat trouwens steeds met die aardbeienik heb die foto's gemaakt voor de 'herhaling' wedstrijd en ik zet bijna alle foto's die ik maak voor de wedstrijden op MIJN WEBSITE..nogmaals ook tegen jou dan: als je mijn website bekijkt, neem dan de moeite om alles te bekijken (aardbeien beginnen nu eenmaal met een A he
) en feedback kun je daar in het gastenboek kwijt, hier heb ik daar toch echt niet om gevraagd (ik snap dat het als grap bedoeld is, maar ik ga ook niet ongevraagd dingen van jou erbij halen die niet FOK-related zijn, toch??
)
is er nog iets van dit idee terecht gekomen?quote:Op zaterdag 28 februari 2004 12:32 schreef Fixers het volgende:
Mischien tijd voor een centraal topic waar allerhande technieken te vinden zijn. Beetje een cursus + aandachtspunten bij fotografie.
Dat Idee van thiamat is ook niet onaardig. Zoek per subforum toepasselijke adverteerders. (Heb je dat al eens gepost in Feedback?)
* modpetje afzet en op persoonlijke titel verdergaatquote:Op dinsdag 24 augustus 2004 23:18 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
is er nog iets van dit idee terecht gekomen?
Hoo! wacht! terugfluitquote:Op dinsdag 24 augustus 2004 23:42 schreef Ouwesok het volgende:
<knip>
tot zover op persoonlijke titel
zoals ik in het slowchat topic geplaatst heb. foto truuks, tips enzo. En dan 1 topic waar jullie, de modjes deze verzamelen.quote:Mischien tijd voor een centraal topic waar allerhande technieken te vinden zijn. Beetje een cursus + aandachtspunten bij fotografie.
quote:Op zondag 29 augustus 2004 23:19 schreef Oversight het volgende:waarom is mijn topic gesloten ?
Fotowedstrijd September
quote:Op zondag 29 augustus 2004 23:19 schreef Oversight het volgende:waarom is mijn topic gesloten ?
Fotowedstrijd September
Daarom, en om de simpele reden dat alle wedstrijdgerelateerde topics door de wedstrijdcoördinatie geopend worden. Daarbij worden de onderwerpen door de winnaars van de maand ervoor aangedragen. Aangezien die van deze maand nog niet is afgerond kan ik alles wat gerelateerd is aan een wedstrijd in september ongelezen dichtgooienongeacht wie het opentquote:Op zondag 29 augustus 2004 23:47 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Fotowedstrijd September
quote:Op maandag 30 augustus 2004 22:15 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
ONZ is het 7e forum van boven, niet het tweede van onderen hoor
quote:Op maandag 30 augustus 2004 01:02 schreef Ouwesok het volgende:
..... Daarbij worden de onderwerpen door de winnaars van de maand ervoor aangedragen.
de eerst wedstrijd werd gebrain stormed en vanuit daar een poll gemaakt... zo is het lange tijd gegaan, en daana zijn we overgestapt dat de top 3 een aantal onderwerpen mogen inssturen. de Mods + coordinatie maken van die 9 onderwerpen een selectie en werpen die in een poll, en dan kunnen we stemmen voor een nieuw onderwerpquote:Op dinsdag 31 augustus 2004 06:04 schreef Oversight het volgende:
[..]en voor de eerste wedstrijd dan ?
nou ?
het hele wedstrijd gebeuren in FOT over het hoofd zien (ik raad aan je username te veranderenquote:Op dinsdag 31 augustus 2004 06:02 schreef Oversight het volgende:vraag aan wedstrijd-coordinerend-orgaan...
mag ik een extra fotowedstrijd openen als ik een prijs ter beschikking stel ?
iets in de richting van Fotowedstrijd September ?
...ga es gauw terug naar ONZquote:eentje waar de fotoliefhebbers die nog niet de pensioen-gerechtigde leeftijd hebben bereikt wél de lol van inzien, en er hun foto's kunnen tonen ?
HET bewijs dat Insomaniac je gevoel voor humor niet begrijpt, of geen gevoel voor humor meer heeft?quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 05:59 schreef Oversight het volgende:daar verwezen ze me naar hierzo !!!!!
kijk zelf maar !
FOTOWEDSTRIJD september
quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 14:41 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
HET bewijs dat Insomaniac je gevoel voor humor niet begrijpt, of geen gevoel voor humor meer heeft?
Ik vond em subliem
quote:Op woensdag 1 september 2004 01:01 schreef Oversight het volgende:
[..]
![]()
[..]
ik weet dat Inso me wel snapt, en julie mogen helemaal niet Inso bashen pottedikkie...
ze probeerde me te beschermen tegen de onredelijke en vermoedelijk extreem-bejaarde opvattingen in het /FOT forum.... pffff
ik ga het lekker tóch hier doen maar dan verkapt... wacht maar....
als overzichie vind dat er iets moet gebeuren dan gebeurt het ook.....
we gaan hiermee door tot er een beslissing valt die conform de policy uit te leggen valt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |