abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18603427
Hallo allemaal,
ik heb laatst eens geprobeert om wat planten (geen bloemen) creatief op de foto te zetten. Hier zijn wat resultaten daarvan. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Ook lijkt het me leuk om eens te zien wat jullie aan planten hebben gefotografeerd. Dus help mee dit topic helemaal groen te maken. Iedereen heeft wel een kamerplant of stuk onkruid in zijn tuin staan!

bananen plant

bananen plant

bananen plant

hosta (beetje te geel)

vrouwenmantel

vetplant
voor mijn (inmiddels erg oude) foto's...click!
mijn nieuwere foto's staan hier maar alle links werken nog niet...
pi_18603680
LOL, ik heb laatst ook zo'n foto van een dezelfde soort vetplant gemaakt. Alleen mijn camera is niet echt zo'n supergoed macrotoestel.
Iemand dood maken met een blije mus is nooit grappig...
pi_18603904
quote:
Op donderdag 22 april 2004 10:06 schreef DikkeSmikkel het volgende:
LOL, ik heb laatst ook zo'n foto van een dezelfde soort vetplant gemaakt. Alleen mijn camera is niet echt zo'n supergoed macrotoestel.
Dan knip je toch gewoon een stuk uit je foto? Niemand die dat hier zit omdat je plaatje toch maar 550 pixels breed kan zijn . Dat scheelt al een factor 3-5 afhankelijk van de resolutie van je camera.
pi_18604012
met welke camera heb je gemaakt?
I spoke proper England since I was a children.
  donderdag 22 april 2004 @ 10:30:25 #5
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_18604100
quote:
Op donderdag 22 april 2004 10:26 schreef Reneuh het volgende:
met welke camera heb je gemaakt?
Kijk hier maar

http://www.dse.nl/~luap/techniek/etindex.htm

En voor de voorledige site http://www.dse.nl/~luap/ (Zie ook onderschrift van hem )

Zijn website

Cannon EOS 10D dus

[ Bericht 15% gewijzigd door SpeedyGJ op 22-04-2004 10:34:14 (Even homepagina erbij geplaast, wel zo netjes :)) ]
pi_18604102
Mijn avatar is te klein maar het is een eos 10D, de lens is een tamron 90mm macro. En niet te vergeten een degelijk statief. Laatste zeker niet onbelangrijk.

SpeedyGJ je doet je naam eer aan!

[ Bericht 12% gewijzigd door luap op 22-04-2004 10:31:54 (SpeedyGJ was te snel) ]
  donderdag 22 april 2004 @ 10:32:42 #7
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_18604128
quote:
Op donderdag 22 april 2004 10:30 schreef luap het volgende:
Mijn avatar is te klein maar het is een eos 10D, de lens is een tamron 90mm macro. En niet te vergeten een degelijk statief. Laatste zeker niet onbelangrijk.

SpeedyGJ je doet je naam eer aan!
Graag gedaan meneer

Offtopic: Misschien eens text in je avtar doen
pi_18604239
Erg mooie foto's heb je gemaakt!
De laatste 2 vind ik niet zo spectaculair..
nr. 1 is volgens mij niet helemaal scherp. Het waterdruppeltje geeft wel een erg leuk effect.
De Hosta vind ik het mooist!
  donderdag 22 april 2004 @ 13:18:17 #9
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_18607743
1,2 en 3 zijn lekker abstract, goed gebruik gemaakt van de lijnen die de kijker door de foto heen helpen. 4 is qua foto nog wel redelijk, al niet meer abstract dus niet zoveel eer op te behalen (het is dattie in deze serie zit ). 5 en 6 zijn een beetje loos, vooral 5. Niet abstract en eigenlijk maar 1 laag dus de kijker is snel uitgekeken.

Leuke serie! .
GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
pi_18608821
Magnolia en Portier, zelf vind ik de eerste 3 het mooist. Misschien is het nog mooier als ik de kleuren precies gelijk maak, dan heb ik denk ik een redelijke serie. 4 en 5 vind ik eerlijk gezegd ook niet zo super. Laatste vind ik dan weer wel ok. Bedankt in ieder geval voor jullie meningen.
pi_18610816
@Luap:
Ontzettend mooie structuur in foto 3!
Hoe heb je die belicht? het lijkt bijna wel of hij van achteren is belicht (door het blad heen)
Echte mannen eten geen honing,
die kauwen bijen
pi_18613157
quote:
Op donderdag 22 april 2004 15:23 schreef Kermit77 het volgende:
@Luap:
Ontzettend mooie structuur in foto 3!
Hoe heb je die belicht? het lijkt bijna wel of hij van achteren is belicht (door het blad heen)
Het licht kwam inderdaad van achteren, gewoon daglicht door het raam.
Hier is nog een structuurfoto die ik zelf mooier vindt. Andere keer gemaakt met gloeilamp als lichtbron, daarom beetje geler.

donderdag 22 april 2004 @ 17:15:31 #13
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_18613710
Die vind ik ook erg mooi Structuren
Op zaterdag 2 oktober 2004 19:35 schreef Ouwesok het volgende:
Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-
  vrijdag 23 april 2004 @ 00:45:40 #14
69710 Sixty4
1, 2, 3,.... 64
pi_18623929
Erg mooie groene kleuren en stuktuurtjes. Ik had een tijdje terug een zelfde idee met allemaal groen.
En heb er 1 werkje van gemaakt.
"There's always a danger that you think you gonna produce a gass and out comes a solid..."
FD Review | sixty4.nl | Superhero Database | PSN id: Sixty4
pi_18626634
quote:
Op vrijdag 23 april 2004 00:45 schreef Sixty4 het volgende:
Erg mooie groene kleuren en stuktuurtjes. Ik had een tijdje terug een zelfde idee met allemaal groen.
En heb er 1 werkje van gemaakt.
foto's 2,4,7 en 9 zijn erg mooi , andere mogen er zeker ook zijn maar die vind ik het mooist.
Mooie site heb je trouwens.
pi_18704869
@ Luap: Mooie foto's breng mij ook op ideeën. Vooral de eerste 3 zijn top. Al had ik bij nummer één voor wat meer druppeltjes gemaakt.
pi_18715155
quote:
Op maandag 26 april 2004 21:14 schreef Fixers het volgende:
@ Luap: Mooie foto's breng mij ook op ideeën. Vooral de eerste 3 zijn top. Al had ik bij nummer één voor wat meer druppeltjes gemaakt.
Thanks Fixers, de eerste drie zijn idd de beste (denk ik ook) en die druppels had ik niet zelf gemaakt maar die zaten daar al. Heb er ook nog een gemaakt met druppels uit een plantenspuit maar die kan ik nu even niet posten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')