Beste medefokkers, ik heb een idee voor een nieuw topic, maar ik ben er nog niet helemaal uit hoe het precies moet worden. Na overleg met Ouwesok heb ik besloten om het aan de groep voor te leggen.
Het idee is simpel:
Ik start het topic met een foto waarvan je niet zomaar ineens ziet wat het is. Dat wordt dus raden geblazen. De eerst die het goed heeft mag een nieuwe uitdaging bedenken enzovoort, enzovoort. Het prikkelt de fotografische fantasie en het is weer eens wat anders.
Ik vind dat de foto niet kunstmatig onherkenbaar gemaakt mag worden met Photoshop o.i.d.
Tevens moet een andere foto van hetzelfde object beschikbaar zijn om te bewijzen dat er niet genept is. Uiteraard moeten de foto's tevens voldoen aan de maximaal 550 pixels breedte, maar een foto van 6 pixels is natuurlijk ook niet meer herkenbaar, dat is niet de bedoeling!
De punten waar ik nog niet uit ben:
1) Hoe lang mag er geraden worden?
2) Mag iedereen onbeperkt raden of slechts één keer?
3) Is zwart-wit toegestaan of wordt het dan te moeilijk?
4) Houden we een score-lijst bij of is dat niet interessant?
Suggesties en discussies kunnen beginnen!
![]()
(Als er te weinig animo is dan doen we het gewoon niet, zou ik wel jammer vinden, maar dat heb je in een democratie.)
Om vast te oefenen het ik een drietal plaatjes geschoten (Ouwesok mag nog even niet meedoen!) :
[1]
![]()
[2]
![]()
[3]