quote:De foto met de mier is niet noemenswaardig gecropped, er zijn geen tussenringen gebruikt en de hele scene is in werkelijkheid niet groter dan 2 cm. En de lichtomstandigheden waren niet bijster goed, de zon scheen wel, maar het takje met deze scene hing weer onder andere bladeren.
Al met al was ik er niet ontevreden mee, en ja, het kan altijd nog beter, dichterbij en ga zo maar door. Ik wil zeker niet beweren dat dit nu dé testfoto was voor deze lens, maar een goed voorbeeld, meer niet.
Op DPZ staat een voorbeeld van DrBob die met een 10D en Sigma 180mm Macro met daarop een 420EX flitser uit de hand is geschoten. Kan dus wel maar blijft natuurlijk moeilijk. Maar 60mm lijkt mij echt het minimale aantal mm's voor een macro objectief. Je zit dan wel erg dicht op je onderwerp.quote:Xilantof schreef het volgende: op een analoog dus
denk dat ie met de D70 wat "onhandelbaar" wordt ( iig zonder statief)
want hij krijgt dan ineens de kenmerken van een 152.5 mm lens
met de 60 mm nikon 2.8 macro lens (wordt dus 90) zit je (in mijn ogen) ook goed...
Gaaf! gefeliciteerdquote:Op donderdag 10 juni 2004 14:26 schreef dawg het volgende:
Woei, net de D100 besteld, met een 1GB CF.![]()
![]()
![]()
Waarschijnlijk zaterdag al binnen, dus kan ik hem al meenemen naar de meet.![]()
Me is a happy man!
dat lijkt me niet nodigquote:Op donderdag 10 juni 2004 18:49 schreef dawg het volgende:
hooiberg en Xilantof, dank u dank u.![]()
Zal ik ff een D100-topic aanmaken?![]()
![]()
neequote:Op dinsdag 15 juni 2004 14:30 schreef dawg het volgende:
Xilantof: heb je al werk?![]()
Heb je je 4300 nog?quote:Op dinsdag 15 juni 2004 16:57 schreef calvobbes het volgende:
Wat een leuke camera blijft het toch
Inmiddels ook een 1gb kaart gekocht, hoef ik me niet meer zo gauw druk te maken dat de kaart vol is
Yup. En die houd ik nog wel voor de kleine kiekjes ofzo.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 17:51 schreef fotoloog het volgende:
Heb je je 4300 nog?
Volgens mij staat er in de handleing geschreven hoe je dat het beste kunt doen!quote:Op woensdag 16 juni 2004 22:14 schreef Borelius het volgende:
@Hooiberg:
Ik heb wel een tas, waar hij met lens en al in past, maar toch ook al wat stofjes erop,
weet iemand hoe je dat het best schoonmaakt? Spiegel omhoog en dan voorzichtig blazen, of met zo'n zacht kwastje met blaasbalgje afpoetsen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |