Je gebruikt dus 1 flitser en je loopt zeg maar rond de camera om verschillende delen te belichten zodat het 1 goed belichte afbeelding wordt?quote:Op zondag 15 augustus 2004 00:39 schreef Captain_Chaos het volgende:
[..]
Met een conventionele spiegelrefexcamera in het duister de sluiter open zetten en vervolgens om schaduwvorming tegen te gaan vanaf meerdere kanten met een losse flitser in de hand de boel vanaf meerdere kanten belichten. De lens heeft in diet geval zeken een seconde of 10 open gestaan. Eigenlijk zou je moeten zien hoe donker de overgang in het echt was. De lichten van de auto die in het hoekje staat zijn overigens stadslichten en geen dimlichten.
Klopt.quote:Op zondag 15 augustus 2004 22:50 schreef 303 het volgende:
[..]
Je gebruikt dus 1 flitser en je loopt zeg maar rond de camera om verschillende delen te belichten zodat het 1 goed belichte afbeelding wordt?
Hmm, beetje groot...sorryquote:Op maandag 16 augustus 2004 00:53 schreef Anja het volgende:
Den Bosch:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nee. Maar ik ga geen aparte resize maken voor dit rukforum met z'n gare breedtes.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 15:31 schreef Ymke het volgende:
tjonge , is het nu echt zo moeilijk om de fotos het juiste formaat te geven?
Lekkere sociale instelling heb jijquote:Op woensdag 18 augustus 2004 15:32 schreef Pelle_t.net het volgende:
[..]
Nee. Maar ik ga geen aparte resize maken voor dit rukforum met z'n gare breedtes.
Oke daar gaan we weer.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 16:08 schreef Pelle_t.net het volgende:
Klopt.
Maar op GoT en DPZ slikt men wel gewoon foto's van 600 breed. Daarnaast staan ze ook nog eens op mijn site in die maat. Dan ga ik niet speciaal voor Fok er 20 px afhalen, en al helemaal niet als hier alles toch automatisch geresized wordt.
Goed planquote:Op woensdag 18 augustus 2004 16:15 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
Bovendien ligt er nu een voorstel om alle grote platen direct door Replique te laten verwijderen.
Ik zal je even uit de droom helpen, maar als er iemand hier is die weet waar hij het over heeft dan ben ik het wel. Ik heb het origineel net voor de gein eens geresized naar 550 breed, en dat scheelde toch wel 1.7 kilobyte aan filesize!!!!11quote:Op woensdag 18 augustus 2004 16:15 schreef Oceanonix het volgende:
Oke daar gaan we weer.
Er wordt niet automatisch gerezised dat lijkt maar zo. Alle pixels die je aanbied worden geladen. je ziet ze alleen niet. Iedereen heeft er last van als je deze foto's in de foute grote hier plaatst. Het forum wordt er nl trager door.
Het probleem is dat veel mensen te grote platen neerzetten. Dus als iedereen zich aan de regel wil houden zou het erg leuk zijn.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 16:29 schreef Pelle_t.net het volgende:
[..]
Ik zal je even uit de droom helpen, maar als er iemand hier is die weet waar hij het over heeft dan ben ik het wel. Ik heb het origineel net voor de gein eens geresized naar 550 breed, en dat scheelde toch wel 1.7 kilobyte aan filesize!!!!11
Nu wordt het hele internet meteen 1000 keer sneller!!!!!1111
Pas wanneer ik alles in 3000x2000 zou plaatsen ofzo, dan heb je een punt, maar ik bouw hele nette webversies in hele reele afmetingen en filesizes.
Weet je waar eens een keer iets aan gedaan moet worden? Al die mensen die picserv ofzo gebruiken, of geocities of lycos... dát is pas traag, en levert tientallen kruisjes op als er weer eens iemand over z'n datalimiet is heengegaan.
Iedereen heeft gewoon webspace bij z'n provider, en wil je meer dan neem je gewoon een eigen hostingaccountje en domeinnaam.
Ik vind hem te groot. want dat is tie ook, max 550 pixels breedt aubquote:Op woensdag 18 augustus 2004 15:31 schreef Danielson het volgende:
Eentje van mijWat vinden jullie ervan?
Die tweakers ook altijd!quote:Op woensdag 18 augustus 2004 16:34 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
Het probleem is dat veel mensen te grote platen neerzetten. Dus als iedereen zich aan de regel wil houden zou het erg leuk zijn.
Maar je hoeft hier niet te posten.
Maar misschien vragen we met zijn allen wel te veel van je...................
![]()
quote:Op woensdag 18 augustus 2004 16:37 schreef willem169 het volgende:
Weet je wat ik vind?
Windekind!!!1
Weet je wat? Dan ga ik voortaan wel in 550 breed posten, maar dan wel in JPEG-quality 12.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 16:34 schreef Oceanonix het volgende:
Het probleem is dat veel mensen te grote platen neerzetten. Dus als iedereen zich aan de regel wil houden zou het erg leuk zijn.
Maar je hoeft hier niet te posten.
Maar misschien vragen we met zijn allen wel te veel van je...................
![]()
Zeg Pelle....doe eens liefquote:Op woensdag 18 augustus 2004 15:32 schreef Pelle_t.net het volgende:
[..]
Nee. Maar ik ga geen aparte resize maken voor dit rukforum met z'n gare breedtes.
quote:Op woensdag 18 augustus 2004 16:41 schreef PdeHoog het volgende:
Zeg Pelle....doe eens lief
Daar ben ik het stiekem wel een beetje mee eensquote:Op woensdag 18 augustus 2004 16:45 schreef Pelle_t.net het volgende:
Ik zeg alleen maar dat je regeltjes wel zin moeten hebben, en je argumenten wel moeten kloppen. Als je als argument aanvoert dat foto's van groter dan 550 breed automatisch ook groter zijn qua filesize, dan heb je het mis want dat hoeft helemaal niet.
Er is imho maar 1 reden waarom je geen foto's wilt die breder dan 550px zijn: layoutverneuking
Dit wordt reeds teniet gedaan door het stukje JS dat elke foto checkt op grootte en eventueel aanpast.
En als je geen grote foto's wilt qua filesize, dan moet je dat gewoon zeggen en daar op checken, in plaats van dat op te hangen aan de afmetingen want die twee hoeven helemaal niets met elkaar te maken te hebben.
Dat zijn gewoon frustraties, jaloezie enz. enz.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 16:54 schreef dawg het volgende:
Impry, het gaat imo niet eens om het feit dat hij grote foto's plaatst, maar meer zijn argumentatie dat ie voor dit rukforum met gare breedte niet wil resizen. Ik bedoel, kan hoor dat je dat vindt, maar doe dan niet zo hypocriet en plaats gewoon niets.
Op zich zou dat wel mogelijk moeten zijn. Misschien even in het idee van Shark.Bait plaatsen?quote:Op woensdag 18 augustus 2004 16:56 schreef Impry het volgende:
[..]
Dat zijn gewoon frustraties, jaloezie enz. enz.
Maar zou mijn voorstel mogelijk zijn?
In principe wel, maar dan kan je nog steeds foto's van 2048 pixels breed plaatsen, en dat vern**kt de layout (bij mij wordt het namelijk niet automatisch geresized/aangepast)quote:Op woensdag 18 augustus 2004 16:56 schreef Impry het volgende:
[..]
Dat zijn gewoon frustraties, jaloezie enz. enz.
Maar zou mijn voorstel mogelijk zijn?
quote:Op woensdag 18 augustus 2004 16:45 schreef Pelle_t.net het volgende:
[..]
Is dat zo?quote:Op woensdag 18 augustus 2004 17:03 schreef D2k het volgende:
640x480 is een normale afmeting voor een plaatje
Mijn god....krijgen we nu een Tweakers-invasie omdat er wat gezeik is over een plaatje? En dat terwijl tweakertjes zelf ook altijd naar de FAQ en de regeltjes verwijzen.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 17:03 schreef D2k het volgende:
maak dat geile forum gewoon ff wat breder.
640x480 is een normale afmeting voor een plaatje
Dat zou echt perfect zijn!quote:Op woensdag 18 augustus 2004 17:00 schreef Offy het volgende:
[..]
In principe wel, maar dan kan je nog steeds foto's van 2048 pixels breed plaatsen, en dat vern**kt de layout (bij mij wordt het namelijk niet automatisch geresized/aangepast)
Misschien kunnen we het samenvoegen? Foto's mogen niet breder zijn dan 550 pixels, én niet groter dan ... kb ?
Dat kan toch niet erg moeilijk zijn?quote:Op woensdag 18 augustus 2004 17:06 schreef Impry het volgende:
[..]
Dat zou echt perfect zijn!![]()
Khad nog een editje in m'n postquote:Op woensdag 18 augustus 2004 17:09 schreef Offy het volgende:
[..]
Dat kan toch niet erg moeilijk zijn?
If (plaatje is groter dan 550 pixels breed óf .... kb)
Then (maak url)
Ik denk gewoon Squote:Op woensdag 18 augustus 2004 17:12 schreef SailingAce het volgende:
Hoe heet sluitertijd in je menu eigenlijk?
Ik heb een Kodak dx6490
van Pasm dusquote:Op woensdag 18 augustus 2004 17:54 schreef Impry het volgende:
[..]
Ik denk gewoon S![]()
Nee niet flitsen dat heeft geen enkele zin op die afstand.quote:Op woensdag 18 augustus 2004 19:45 schreef fokaapje het volgende:
eh jongens, ik heb de dsc-t1, ik ben me sinds kort aan het verdiepen in fotografie. En het lukt al aardig op 1 ding na...nachtfotografie. Als ik hem handmatig instel kan ik alles instellen behalve de sluitertijd..die kan ik niet vinden. Maar als ik hem op vuurwerk stand zet, is bijna alles goed met de lange sluitertijd. Hij flitst dan niet overigens, gebruiken jullie wel de flitser ? de foto;s zijn met flitser compleet anders nl..alsof het dag is..
Ga gerust je gang grote ventquote:Op woensdag 18 augustus 2004 16:38 schreef Pelle_t.net het volgende:
[..]
Weet je wat? Dan ga ik voortaan wel in 550 breed posten, maar dan wel in JPEG-quality 12.
En dan is 'ie qua afmetingen goed, en dan kunnen jullie er niks over zeggen. Maar dan is de filesize in plaats van 70k wel 300k, puur en alleen omdat ik het zo leuk vind dat jullie daar zo over zeiken en dan op zo'n simpele manier de dupe worden van je eigen regeltjes.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |