abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13870873
't is niet te ontkennen: ons forumpje is in de afgelopen tijd iets drukker geworden. da's hartstikke mooi! we hebben tournaments gehad, rjp en rjp voor dummies lopen geweldig en ook het geboorjaar-topic ging als een speer en topics over woi en woii doen het altijd goed.

maar yvonne & ik hebben het idee dat we op het moment een beetje 'vast' zitten. we zijn opzoek naar een nieuwe impuls voor c&h.
nu kunnen wij daar wel met z'n tweetjes over gaan bomen, maar jullie -de users- zijn er ook nog!
en hoe meer mensen meedenken, hoe meer ideetjes er komen.

vandaar onze vraag aan jullie: wat voor topics/onderwerpen zouden jullie graag willen zien in cultuur & historie?
denk daarbij aan bijv. aan het draagvlak van c&h. is er nog iets wat daarbij zou kunnen?
wees creatief en houd je vooral niet in. alle nieuwe ideeën zijn welkom!

yvonne & natalie

(Un)masking for the greater good.
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 11:49:59 #2
17061 mvt
blame Canada
pi_13870982
reportages over leuke dagjes uit (heb ik ooit al een keer gezegd).

vooral de verhalen van yvonne als ze weer een dagje naar ieper geweest is (samen met foto's) vind ik heerlijk om te lezen. maar ook andere uitjes met als onderwerp historie vind ik heerlijk om te lezen

We were to understand there would be pie and punch?
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 12:12:53 #3
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_13871611
iets dat ook in lit hoort. een topic waar je kan vertellen over een museum/expositie waar je naar toe bent geweest, en hoe het je beviel. in c&h de historische musea, in lit de kunstige musea. gezien de aard van fok geen stormlooptopic, maar lijkt mij wel leuk.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 12:17:54 #4
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_13871726
ik kom er ook altijd te laat achter wat voor historische zaken er op tv zijn geweest. de bbc is nu de 7 industriele wonderen van de wereld aan het uitzenden, en gisteren misste ik een historische docu-drama van keizer titus. volgende week maandag een drama-docu over pompei (live through what they didn't)
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_13871849
quote:
op dinsdag 14 oktober 2003 11:49 schreef mvt het volgende:
reportages over leuke dagjes uit (heb ik ooit al een keer gezegd).

vooral de verhalen van yvonne als ze weer een dagje naar ieper geweest is (samen met foto's) vind ik heerlijk om te lezen. maar ook andere uitjes met als onderwerp historie vind ik heerlijk om te lezen

die gaan er vast rond 11-11 weer komen!
een c&h uitje / meeting : de brainstorm!

maar het zou inderdaad geweldig zijn als we dit soort topics vaker hadden.

dinsdag 14 oktober 2003 @ 12:24:51 #6
17061 mvt
blame Canada
pi_13871892
topics over architectuur en de beleefwereld uit vroeger tijden vind ik zelf ook interessant. net als topics van andere culturen. zo heb ik vroeger een redelijke interesse gehad in de mongolen. die hebben enorm veel gedaan terwijl men eigenlijk meestal hooguit de naam djenghis khan kent en meer niet. ook wat er gebeurt is met de kennis van de oude grieken en romeinen is enorm interessant.

en kennis van elkaars culturele en historische achtergronden helpt in het begrip kweken van elkaar.

dus : nog verder terug de geschiedenis en ook meer buiten europa kijken.

pi_13872051
quote:
op dinsdag 14 oktober 2003 12:12 schreef shark.bait het volgende:
iets dat ook in lit hoort. een topic waar je kan vertellen over een museum/expositie waar je naar toe bent geweest, en hoe het je beviel. in c&h de historische musea, in lit de kunstige musea. gezien de aard van fok geen stormlooptopic, maar lijkt mij wel leuk.
in principe mag dat al in c&h: faq cultuur en historie
alleen ik snap wat je bedoelt. musea is cultuur, maar kunst 'hoort' in lit. maar wat doe je bijv. met historische kunst?
yvonne en ik hadden het net nog over precies hetzelfde. toevallig dat je het zelf ook aan haalt
het ligt natuurlijk ook hoe het topic verder loopt e.d.
maar gesprekken over musea die je bezocht hebt mogen in c&h.
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 12:35:53 #8
17061 mvt
blame Canada
pi_13872144
quote:
op dinsdag 14 oktober 2003 12:31 schreef natalie het volgende:

[..]

in principe mag dat al in c&h: faq cultuur en historie
alleen ik snap wat je bedoelt. musea is cultuur, maar kunst 'hoort' in lit. maar wat doe je bijv. met historische kunst?
yvonne en ik hadden het net nog over precies hetzelfde. toevallig dat je het zelf ook aan haalt
het ligt natuurlijk ook hoe het topic verder loopt e.d.
maar gesprekken over musea die je bezocht hebt mogen in c&h.

volgens mij is het meer zo dat de topics over het kunstobject meer iets zijn voor lit en de topics over de betekenis meer voor c&h. mooi voorbeeld is bijvoorbeeld guernica. een topic over hoe mooi dat schilderij is is meer voor lit. eentje waar het gaat over wat het allemaal voor betekenis heeft zie ik weer eerder in c&h
pi_13872200
quote:
op dinsdag 14 oktober 2003 12:35 schreef mvt het volgende:

volgens mij is het meer zo dat de topics over het kunstobject meer iets zijn voor lit en de topics over de betekenis meer voor c&h. mooi voorbeeld is bijvoorbeeld guernica. een topic over hoe mooi dat schilderij is is meer voor lit. eentje waar het gaat over wat het allemaal voor betekenis heeft zie ik weer eerder in c&h

dat heb je goed gezien
het ligt inderdaad aan de intentie waarmee het topic is geopend. (en ook hoe het topic verder loopt)

toch worden topics mbt musea veel in lit geopend, terwijl ze ook prima in c&h kunnen.

dinsdag 14 oktober 2003 @ 12:45:25 #10
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_13872407
quote:
op dinsdag 14 oktober 2003 12:37 schreef natalie het volgende:
dat heb je goed gezien
het ligt inderdaad aan de intentie waarmee het topic is geopend. (en ook hoe het topic verder loopt)

toch worden topics mbt musea veel in lit geopend, terwijl ze ook prima in c&h kunnen.

als ik naar die expositie in het historisch museum te leiden ben geweest (van dat egyptische spul) dan zou ik in het topic in c&h mijn ervaringen kunnen neerzetten. en hans holbein is zowel qua kunst als qua historie erg leuk. hij heeft desiderius erasmus en thomas moore geschilderd. en dat vind ik een hele mooie expo (in het mauritshuis in den haag)

ik zal die faq ff goed doorlezen

[dit bericht is gewijzigd door shark.bait op 14-10-2003 12:51]

dinsdag 14 oktober 2003 @ 12:48:00 #11
17061 mvt
blame Canada
pi_13872471
quote:
op dinsdag 14 oktober 2003 12:45 schreef shark.bait het volgende:

[..]

als ik naar die expositie in het historisch museum te leiden ben geweest (van dat egyptische spul) dan zou ik in het topic in c&h mijn ervaringen kunnen neerzetten. en hans holbijn is zowel qua kunst als qua historie erg leuk. hij heeft desiderius erasmus en thomas moore geschilderd. en dat vind ik een hele mooie expo (in het mauritshuis in den haag)

dan doe je het toch gewoon hier, desnoods trekt isa het wel naar lit
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 12:50:44 #12
40091 Meiske78
lang niet gezien
pi_13872528
ik ben er persoonlijk wel voor om de kunsttopics naar c&h te verhuizen. kunst als onderdeel van cultuur. de kunst is in lit toch een ondergeschoven kindje geworden. vooral na de naamsverandering van dat forum. ik weet dat posten over kunst er nog steeds 'mag', maar echt uitgenodigd voel ik me er niet meer. de gemiddelde fokker mag dan niet veel om kunst geven, als je de onderwerpen zo wegstopt, weet je tenminste zeker dat er niet over gepraat wordt.
Nee jij trekt volle zalen!
Mijn reviews op de FOK! Frontpage
C'est le ton qui fait la musique
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 12:54:46 #13
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_13872629
quote:
op dinsdag 14 oktober 2003 12:45 schreef shark.bait het volgende:

als ik naar die expositie in het historisch museum te leiden ben geweest (van dat egyptische spul) dan zou ik in het topic in c&h mijn ervaringen kunnen neerzetten. en hans holbein is zowel qua kunst als qua historie erg leuk. hij heeft desiderius erasmus en thomas moore geschilderd. en dat vind ik een hele mooie expo (in het mauritshuis in den haag)

die mag gewoon in c&h. geen enkel probleem.
je gaat naar een historisch museum. dus zet 'm maar hier
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 13:27:31 #14
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_13873538
quote:
op dinsdag 14 oktober 2003 12:50 schreef meiske78 het volgende:
ik ben er persoonlijk wel voor om de kunsttopics naar c&h te verhuizen. kunst als onderdeel van cultuur. de kunst is in lit toch een ondergeschoven kindje geworden. vooral na de naamsverandering van dat forum. ik weet dat posten over kunst er nog steeds 'mag', maar echt uitgenodigd voel ik me er niet meer. de gemiddelde fokker mag dan niet veel om kunst geven, als je de onderwerpen zo wegstopt, weet je tenminste zeker dat er niet over gepraat wordt.
ja precies, dat idee had ik ook...behalve als het over dingessen gaat

piemels oude grieken/romeintjes

dinsdag 14 oktober 2003 @ 14:26:36 #15
40091 Meiske78
lang niet gezien
pi_13875208
dat topic hoort sowieso in c&h. zoals je zegt 'kunst in historisch oogpunt'. en het is een cultureel verschijnsel. maar goed.
het is blijkbaar voor veel mensen lastig te bepalen waar een topic 'hoort'. dat duidt dus op een kunstmatige scheiding. die scheiding zou veel duidelijker zijn als de kunst in zijn geheel hier naartoe zou komen en lit zich bezig blijft houden met taalkundige dingen en boeken/schrijvers etc.
Nee jij trekt volle zalen!
Mijn reviews op de FOK! Frontpage
C'est le ton qui fait la musique
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 15:02:44 #16
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_13876229
quote:
op dinsdag 14 oktober 2003 14:26 schreef meiske78 het volgende:
dat topic hoort sowieso in c&h. zoals je zegt 'kunst in historisch oogpunt'. en het is een cultureel verschijnsel. maar goed.
het is blijkbaar voor veel mensen lastig te bepalen waar een topic 'hoort'. dat duidt dus op een kunstmatige scheiding. die scheiding zou veel duidelijker zijn als de kunst in zijn geheel hier naartoe zou komen en lit zich bezig blijft houden met taalkundige dingen en boeken/schrijvers etc.
het is niet alleen voor de users een probleem, helaas.
ik ben het met je eens dat er duidelijkheid moet komen. maar dan blijf je met de grote vraag zitten: hoort het daar of hoort het hier?
en ik denk dat dát met de modjes van lit besproken zal moeten worden.
pi_13890567
zo nu en dan een goed lopend en laagdrempelig tournament. die weg zijn we al een aantal weken geleden duidelijk ingeslagen en het werkt.

dat toernooi van mij en jou natalie was toch een succes. veel users van buiten c&h met veel reacties en views.
ik zeg bewust laagdrempelig want het toernooi van trence had een beter vervolg verdiend. mythologie is niet een onderwerp wat bij iedereen interesse wekt en bekendheid geniet. door tijdgebrek heeft trence ook niet voldoende tijd erin kunnen steken en dat is zeker bij een toernooi als die van hem nodig wil je het draaiende houden.

de vraag is welke kant je op wilt met dit subforum. wil je meer users aantrekken dan zal het wat attractiever moeten worden. je zegt zelf al dat het raad je plaatje een enorm succes is. dit soort spelletjes horen er ook zeker bij naast de serieuze onderwerpen.

je kan je ook puur en alleen richten op het verbreden van c&h door meer onderwerpen zoals idd kunsttopics of verhalen van reizigers/vakantiegangers die vooral de culturele aspecten hebben bezocht van een land.

Admin woensdag 15 oktober 2003 @ 07:44:41 #18
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_13891038
quote:
op woensdag 15 oktober 2003 01:59 schreef quasar_de_duif het volgende:

je kan je ook puur en alleen richten op het verbreden van c&h door meer onderwerpen zoals idd kunsttopics of verhalen van reizigers/vakantiegangers die vooral de culturele aspecten hebben bezocht van een land.

waar ik al een klein beetje mee begonnen ben, niet op de culturele aspecten, maar de geschiedenis

ik zat ook te denken om de chat wat meer leven in te blazen, iemand eens uitnodigen over zijn of haar stokpaardje te laten vertellen en vragen te beantwoorden.
wat meer uitjes te doen.
en idd kijken of we iedere maand een goed tournament kunnen houden, veel werk hoor

kijk, het is geen kunst om hier allerlei laagdrempelig spul te posten, maar willen we dat, willen we publiek trekken dat amper een discussie gaande kan houden, of willen we toch een redelijk niveau handhaven?

Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_13912584
naast know your dead germans als nieuwe rjp variant, zou het misschien leuk zijn om thema-weken te organiseren. d.w.z. iedereen die zich geroepen voelt opent, georganiseerd door natalie, een aantal topics over een bepaald thema, misschien voorafgegaan door een sticky met een inleiding op het thema. bijvoorbeeld: oude grieken, romeinen, middeleeuwen, renaissance, vikingen, de middeleeuwse stad, franse revolutie, marxisme, koude oorlog enz. enz.
I´m back.
pi_13917891
quote:
op woensdag 15 oktober 2003 07:44 schreef yvonne het volgende:

ik zat ook te denken om de chat wat meer leven in te blazen, iemand eens uitnodigen over zijn of haar stokpaardje te laten vertellen en vragen te beantwoorden.
wat meer uitjes te doen.
en idd kijken of we iedere maand een goed tournament kunnen houden, veel werk hoor

't is natuurlijk hartstikke leuk om zoiets te organiseren. één persoon die over zijn of haar grote hobby/interesse vertelt en er samen met de users een gezellige chat-avond van maken.
c&hertjes (e.a.) zijn van harte welkom in #c&h.
quote:
kijk, het is geen kunst om hier allerlei laagdrempelig spul te posten, maar willen we dat, willen we publiek trekken dat amper een discussie gaande kan houden, of willen we toch een redelijk niveau handhaven?
het liefste wel, natuurlijk
maar af en toe een minder serieus topic tussendoor maakt c&h toch iets luchtiger.
pi_13918691
geef je op mijn suggesties geen antwoord, natalie?
I´m back.
pi_13919491
quote:
op donderdag 16 oktober 2003 13:39 schreef ryan3 het volgende:
geef je op mijn suggesties geen antwoord, natalie?
túúrlijk wel.
maar je moet me wel effies tijd gunnen om te overdenken en te bespreken
quote:
naast know your dead germans als nieuwe rjp variant, zou het misschien leuk zijn om thema-weken te organiseren. d.w.z. iedereen die zich geroepen voelt opent, georganiseerd door natalie, een aantal topics over een bepaald thema, misschien voorafgegaan door een sticky met een inleiding op het thema. bijvoorbeeld: oude grieken, romeinen, middeleeuwen, renaissance, vikingen, de middeleeuwse stad, franse revolutie, marxisme, koude oorlog enz. enz.
- rjp loopt super! maar ik ben bang dat als we teveel gaan 'splitsen' dat we op een gegeven moment 5 rjp-topics onder elkaar krijgen. dat kan niet de bedoeling zijn. c&h is natuurlijk veel meer dan alleen rjp. maar wie weet een goed idee voor de toekomst

- thema-topics lijkt ons een goed plan!
zo kunnen we een bepaalde maand bijv. uitroepen tot: 'maand van de franse revolutie' oid.

maar dan wel bij voorkeur met thema-onderwerpen die we niet dagelijks lezen in c&h. over bijv. woii en hitler gaan al zoveel topics. daar hoeft niet nog eens een thema-topic aan vast geknoopt te worden.
maar "grieken, romeinen, middeleeuwen, renaissance, vikingen, de middeleeuwse stad", kunnen dan weer prima.

hoe zie je het zelf precies?
we zijn benieuwd!

pi_13919649
quote:
op donderdag 16 oktober 2003 14:08 schreef natalie het volgende:

[..]

túúrlijk wel.
maar je moet me wel effies tijd gunnen om te overdenken en te bespreken
[..]

- rjp loopt super! maar ik ben bang dat als we teveel gaan 'splitsen' dat we op een gegeven moment 5 rjp-topics onder elkaar krijgen. dat kan niet de bedoeling zijn. c&h is natuurlijk veel meer dan alleen rjp. maar wie weet een goed idee voor de toekomst

- thema-topics lijkt ons een goed plan!
zo kunnen we een bepaalde maand bijv. uitroepen tot: 'maand van de franse revolutie' oid.

maar dan wel bij voorkeur met thema-onderwerpen die we niet dagelijks lezen in c&h. over bijv. woii en hitler gaan al zoveel topics. daar hoeft niet nog eens een thema-topic aan vast geknoopt te worden.
maar deze: grieken, romeinen, middeleeuwen, renaissance, vikingen, de middeleeuwse stad, kunnen dan weer prima.

hoe zie je het zelf precies?
we zijn benieuwd!

even snel. ik moet weg, maar een thema-maand is nog leuker idd. gaat wel wat preparatie in zitten en het moet een beetje georagiseerd verlopen. ook eens een onderwerp los van wo 1 of 2 lijkt me idd leuk. voorbeeld: romeinse tijd. kun je via allerlei aspecten benaderen. ben weg...
I´m back.
pi_13932237
quote:
op donderdag 16 oktober 2003 14:14 schreef ryan3 het volgende:

[..]

even snel. ik moet weg, maar een thema-maand is nog leuker idd. gaat wel wat preparatie in zitten en het moet een beetje georagiseerd verlopen. ook eens een onderwerp los van wo 1 of 2 lijkt me idd leuk. voorbeeld: romeinse tijd. kun je via allerlei aspecten benaderen. ben weg...

dus resumerend: een thema 1 maand lang en een aftrap als sticky om het onderwerp en de periode te bepalen, met eventueel suggesties voor topics. zo'n onderwerp kan bijvoorbeeld ook gaan over een bepaalde streek in nederland, zodat je er musea aan kunt koppelen en volkscultuur.
I´m back.
  Admin vrijdag 17 oktober 2003 @ 08:15:38 #25
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_13936981
quote:
op donderdag 16 oktober 2003 22:21 schreef ryan3 het volgende:

[..]

dus resumerend: een thema 1 maand lang en een aftrap als sticky om het onderwerp en de periode te bepalen, met eventueel suggesties voor topics. zo'n onderwerp kan bijvoorbeeld ook gaan over een bepaalde streek in nederland, zodat je er musea aan kunt koppelen en volkscultuur.

bedenk wel dat je erg veel werk eraan hebt, als mod en user, veel zoeken, stukjes in eigen woorden schrijven, plaatjes zoeken, etcetc

november zou een mooie maand zijn voor ww1

11-11 einde oorlog

Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_13937001
misschien iedere keer een thema nemen in de vorm van een bepaalde gebeurtenis in de geschiedenis en dat je dan alle aspecten bespreekt, vanuit het perspectief van beide partijen en alles eromheen.
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
  Admin vrijdag 17 oktober 2003 @ 08:22:44 #27
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_13937019
quote:
op vrijdag 17 oktober 2003 08:19 schreef pro_jeex het volgende:
misschien iedere keer een thema nemen in de vorm van een bepaalde gebeurtenis in de geschiedenis en dat je dan alle aspecten bespreekt, vanuit het perspectief van beide partijen en alles eromheen.
vraagje, zou jij je bijv inzetten om dingen te posten, op te zoeken etcetc, want alles valt en staat met de input van de users.

pi_13937025
quote:
op vrijdag 17 oktober 2003 08:22 schreef yvonne het volgende:

[..]

vraagje, zou jij je bijv inzetten om dingen te posten, op te zoeken etcetc, want alles valt en staat met de input van de users.

ja.

als ik bijvoorbeeld raad je plaatje doe, dan doe ik ook altijd onderzoek naar de persoon, om het leuk te maken.

A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
  Admin vrijdag 17 oktober 2003 @ 08:27:36 #29
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_13937045
quote:
op vrijdag 17 oktober 2003 08:23 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

ja.

als ik bijvoorbeeld raad je plaatje doe, dan doe ik ook altijd onderzoek naar de persoon, om het leuk te maken.

Admin vrijdag 17 oktober 2003 @ 08:28:15 #30
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_13937052
quote:
op vrijdag 17 oktober 2003 08:27 schreef yvonne het volgende:

[..]

dat soort dingen maken dit forum zo superleuk

pi_13937064
quote:
op vrijdag 17 oktober 2003 08:27 schreef yvonne het volgende:

[..]

ik zal wel us even in m'n digitale pen gaan klimmen en eens met een voorbeeld komen.

pi_13941335
quote:
op vrijdag 17 oktober 2003 08:15 schreef yvonne het volgende:

[..]

bedenk wel dat je erg veel werk eraan hebt, als mod en user, veel zoeken, stukjes in eigen woorden schrijven, plaatjes zoeken, etcetc

valt wel mee. alleen de inleiding kost wat werk, denk ik, maar kan door verschillende mensen geschreven worden. betekent alleen dat 1 mod het redigeer/editor werk op zich moet nemen. verder lopen er nogal wat historici en aankomende historici rond met, naar ik hoop, iets meer kennis omtrent verschillende onderwerpen dan de geïnteresseerde leek. daar kun je wat betreft theorieën dus ook input aan vragen. voor de rest staat het iedereen vrij om een topic over een gekozen onderwerp te openen.
quote:
november zou een mooie maand zijn voor ww1

11-11 einde oorlog

ik zou een treursmiley gebruiken, maar goed, november is idd de aangewezen maand om een thema over wo 1 te houden. nu hebben iteejer en jij daar sowieso al veel over geschreven dus alleen al daarvan kun je een inleiding maken samen met een chronologie van gebeurtenissen.
I´m back.
pi_13941388
quote:
op vrijdag 17 oktober 2003 08:19 schreef pro_jeex het volgende:
naast perioden, gebeurtenissen en een gebied in nederland kunnen ook historische personen tot thema gemaakt worden, denk ik.
I´m back.
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 12:42:32 #34
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_13941829
quote:
op vrijdag 17 oktober 2003 12:24 schreef ryan3 het volgende:

naast perioden, gebeurtenissen en een gebied in nederland kunnen ook historische personen tot thema gemaakt worden, denk ik.

zeker. maar dat maakt het weer iets beperkter. over welk persoon kun je bijv. een maand praten? hitler zws. maar daar gaan al zoveel topics over.
toch is je thema-idee zeker iets wat we in die toekomt kunnen gaan doen

heb je nog maar goede ideetjes die wellicht iets kunnen toevoegen aan c&h?
wellicht dingen die bijv. in dit forum zouden kunnen maar nog niet in de faq staan?
(ffies zien of jij iets weet om onze horizon te verbreden)

pi_13942625
quote:
op vrijdag 17 oktober 2003 12:42 schreef natalie het volgende:

[..]

zeker. maar dat maakt het weer iets beperkter. over welk persoon kun je bijv. een maand praten? hitler zws. maar daar gaan al zoveel topics over.
toch is je thema-idee zeker iets wat we in die toekomt kunnen gaan doen

julius caesar? of de julii-claudische dynastie, van augustus tot en met claudius.
quote:
heb je nog maar goede ideetjes die wellicht iets kunnen toevoegen aan c&h?
wellicht dingen die bijv. in dit forum zouden kunnen maar nog niet in de faq staan?
(ffies zien of jij iets weet om onze horizon te verbreden)
ik heb al eens opgemerkt om stickies te maken betreffende de periodisering in de geschiedenis en topics aan de hand daarvan te openen. dus met die stickies zou je mensen ideeën kunnen geven om bepaalde onderwerpen te bespreken/eruit te lichten.

een stickie met een tijdbalk is sowieso interessant. gaat wel wat werk inzitten.

verder zou je specifiek de historici en aankomende historici eens moeten mailen en vragen of zij een column of wat dan ook willen bijdragen over een historisch onderwerp. vaak moeten die lui veel papers schrijven dus niet zelden is dat een kwestie van pasten voor hen.

ik zelf lees vaak liever iets over theorieën dan over chronologieën. een apart sticky topic over historische paradigmaverschuivingen is ook erg leuk. aan de hand daarvan kun je ook discussies voeren.

I´m back.
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 14:10:28 #36
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_13943932
quote:
op vrijdag 17 oktober 2003 13:16 schreef ryan3 het volgende:

ik heb al eens opgemerkt om stickies te maken betreffende de periodisering in de geschiedenis en topics aan de hand daarvan te openen. dus met die stickies zou je mensen ideeën kunnen geven om bepaalde onderwerpen te bespreken/eruit te lichten.

een stickie met een tijdbalk is sowieso interessant. gaat wel wat werk inzitten.

we kiezen ervoor om het aantal sticky-topics zoveel mogelijk te beperken. momenteel zijn het er vier, en da's al best een behoorlijk aantal voor een rustig forum zoals c&h. ideetjes voor topics worden reeds in de faq gegeven. de faq zal iig worden uitgebreid, mocht het nodig zijn. zeker als bijv. het thema-concept doorgaat.
quote:
verder zou je specifiek de historici en aankomende historici eens moeten mailen en vragen of zij een column of wat dan ook willen bijdragen over een historisch onderwerp. vaak moeten die lui veel papers schrijven dus niet zelden is dat een kwestie van pasten voor hen.
een column zal niet gaan. maar we zullen ons erover buigen.
pi_13945468
ik heb mijn idee uitgewerkt en vraag me af of ik het zou gaan plaatsen.

Admin vrijdag 17 oktober 2003 @ 15:12:28 #38
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_13945527
quote:
op vrijdag 17 oktober 2003 15:10 schreef pro_jeex het volgende:
ik heb mijn idee uitgewerkt en vraag me af of ik het zou gaan plaatsen.

ja doe eens?
we zijn razend nieuwsgierig!!

pi_13945654
quote:
op vrijdag 17 oktober 2003 15:12 schreef yvonne het volgende:

[..]

ja doe eens?
we zijn razend nieuwsgierig!!

oke, hij komt nu. het thema is het romeinse rijk, omdat we daar het forum van kennen.
pi_13945778
'k ben er een paar uur mee bezig geweest overigens, nu maar hopen op input van andere users.
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 15:27:39 #41
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_13945930
quote:
op vrijdag 17 oktober 2003 15:22 schreef pro_jeex het volgende:
'k ben er een paar uur mee bezig geweest overigens, nu maar hopen op input van andere users.
het ziet er goed uit pro_jeex!
je kunt trots wezen op jezelf
pi_13945965
quote:
op vrijdag 17 oktober 2003 15:27 schreef natalie het volgende:

[..]

het ziet er goed uit pro_jeex!
je kunt trots wezen op jezelf

er komt nog veel meer in dat topic, in ga me nu verdiepen in bepaalde figuren uit die tijd en vanuit dat perspectief schrijven.
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 15:37:40 #43
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_13946205
en hij staat in de faq
pi_13946569
quote:
op vrijdag 17 oktober 2003 15:28 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

er komt nog veel meer in dat topic, in ga me nu verdiepen in bepaalde figuren uit die tijd en vanuit dat perspectief schrijven.

goeie! ik heb al gereageerd, straks komt er meer...
I´m back.
  Admin vrijdag 17 oktober 2003 @ 15:51:59 #45
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_13946668
quote:
op vrijdag 17 oktober 2003 15:22 schreef pro_jeex het volgende:
ontzettend goed topic!!!!

pi_13946782
quote:
op vrijdag 17 oktober 2003 15:51 schreef yvonne het volgende:

[..]

ontzettend goed topic!!!!

idd, hulde. als hij het niet deed dan had ik het gedaan... (overigens heb ik je genoemd in mijn reactie in die topic, yvonne...)
I´m back.
  woensdag 22 oktober 2003 @ 11:37:00 #47
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_14048095
inmiddels zijn er al een aantal goede ideeën naar voren gekomen. het eerste thema-topic is reeds geopend: [thema] het romeinse keizerrijk

mbt de kunst in c&h zijn we er nog niet helemaal uit. behalve dat historische kunst natuurlijk hier thuishoort. hetzelfde geldt voor gesprekjes over musea die met geschiedenis/historie te maken hebben.

nog steeds zit ik te dubben over iets vernieuwends voor c&h. hoewel het best een breed forum is, hebben we nog steeds een beetje een 'suffig' imago. da's jammer, want 't gaat juist zo goed en gezellig de laatste tijd!

zelf zat ik eraan te denken om binnenkort iets over archeologie te openen. maar voorlopig ben ik nog even bezig om info te verzamelen.

vernieuwende ideetjes zijn nog steeds welkom

pi_14071211
misschien continenten als thema voor als je op vakantie gaat, je gaat backpacken, stage gaat lopen of zelfs emigreren.

bewust geen landen want dan krijg je wellicht tientallen landenthema's en van de continenten zijn er maar 5.

in elk continent-thema kan je als reiziger/backpacker etc. dan de cultuur, historie, tradities, gewoontes en gebruiken bespreken van het land binnen dat continent, met mensen die er al eerder geweest zijn, die daar ook graag naar toe willen of familie hebben zitten.

je zou je met name moeten richten puur op de cultuur en bovengenoemde onderwerpen en niet zo zeer op het reizen er naar toe of er doorheen anders kan je het beter in travel plaatsen.
je zou wel een linkje moeten maken van travel naar dit subforum denk ik omzo verwarring te voorkomen en meer mensen te trekken.

pi_14072972
quote:
op donderdag 23 oktober 2003 02:23 schreef quasar_de_duif het volgende:
misschien continenten als thema voor als je op vakantie gaat, je gaat backpacken, stage gaat lopen of zelfs emigreren.

bewust geen landen want dan krijg je wellicht tientallen landenthema's en van de continenten zijn er maar 5.

in elk continent-thema kan je als reiziger/backpacker etc. dan de cultuur, historie, tradities, gewoontes en gebruiken bespreken van het land binnen dat continent, met mensen die er al eerder geweest zijn, die daar ook graag naar toe willen of familie hebben zitten.

goed idee op die manier had ik het even zo snel niet bekeken. goed gedacht van je, quasar!
quote:
je zou je met name moeten richten puur op de cultuur en bovengenoemde onderwerpen en niet zo zeer op het reizen er naar toe of er doorheen anders kan je het beter in travel plaatsen.
je zou wel een linkje moeten maken van travel naar dit subforum denk ik omzo verwarring te voorkomen en meer mensen te trekken.
zekers, daar heb je ook weer gelijk in. dit is het eerste wat ik dacht toen ik de start-alinea van je reactie doornam. er moet een verschil blijven tussen het reis- en het cultuur gedeelte. want zodra we over reizen gaan babbelen, dan hoort het in travel. en dat terwijl de cultuur juist belangrijk is voor mensen die bijv. binnenkort een reis gaan maken.

dit zouden we inderdaad kunnen uitwerken.

pi_14228385
-edit-

[dit bericht is gewijzigd door #ANONIEM op 29-10-2003 18:16]

dinsdag 18 november 2003 @ 11:50:09 #51
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_14724752
we hebben best wel een breed draagvlak in c&h.
alles met betrekking tot cultuur, incl. taal & musea, al ligt het er bij deze twee vooral aan de inhoud en intentie waarmee 't geopend is. anders kan er een veplaatsing naar lit volgen.
en daarbij natuurlijk het geschiedenis/historie-gedeelte.
toch moet er meer zijn dan oorlog, geloof e.d. verder terug gaan kan ook nog. zo hebben we de pre-historie, de dino's (ja, die mogen hier), opgravingen, architectuur, archologie etc. etc.
ik hoop dat we deze onderwerpen er in de toekomst bij kunnen trekken
pi_14733272
naar aanleiding van de vele subforum-awards zo op het einde van het jaar leek het mij een leuk idee om dit voor ons eigen subforum ook te organiseren.

originele en aparte namen voor de awards zullen moeten worden verzonnen dus daar zal eerst even een topic voor geopend moeten worden. de 2de stap zijn de nominaties voor de vaste users van c&h, en als laatste de uitreiking.

uiteraard zal ik mijn steentje bijdragen door de awards te ontwerpen en de icoontjes aan te passen, en zal ook wel mee willen helpen met het organiseren. toch zal iemand de hoofdorganisator moeten worden. natalie wil jij?

is hier draagvlak voor?

dinsdag 18 november 2003 @ 17:06:21 #53
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_14733795
zo op het eerste gezicht lijkt het me leuk. maar 't moet natuurlijk niet gelijk lopen aan de fok!award algemeen.

ik zal het er met yvonne over hebben

pi_15141906
is het goed, als ik binnenkort een 2e [thema] topic aanmaak van een andere tijd
pi_15144452
quote:
op donderdag 4 december 2003 12:24 schreef pro_jeex het volgende:
pro_jeex, grapjas dat hoef je toch helemaal niet aan te geven! gewoon lekker doen

ben erg benieuwd welke tijd je gaat kiezen!

pi_15144657
quote:
op donderdag 4 december 2003 13:52 schreef natalie het volgende:

[..]

pro_jeex, grapjas dat hoef je toch helemaal niet aan te geven! gewoon lekker doen

quote:
op woensdag 3 december 2003 13:06 schreef bimmel het volgende:

nar award: pro_jeex

c&h awards nominatie
pi_15144702
quote:
op donderdag 4 december 2003 12:24 schreef pro_jeex het volgende:
he was er daar een van, interessant? kan hem in de topics van c&h nog niet zo goed vinden.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_15144848
quote:
op donderdag 4 december 2003 14:00 schreef du_ke het volgende:

[..]

he was er daar een van, interessant? kan hem in de topics van c&h nog niet zo goed vinden.

faq cultuur en historie

zie faq

pi_15144955
quote:
op donderdag 4 december 2003 14:05 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

faq cultuur en historie

zie faq

leuk bedankt .
pi_15146463
quote:
op donderdag 4 december 2003 13:52 schreef natalie het volgende:

[..]

dat hoef je toch helemaal niet aan te geven! gewoon lekker doen

ik ben al druk bezig, hij komt er straks aan
pi_15148612
pi_15149150
quote:
op donderdag 4 december 2003 16:10 schreef pro_jeex het volgende:
[thema] victoriaanse tijdperk

daar is ie

ik zie 'm!!
toppie! en oh jee... al die verschrikkelijke corsetten! hahahaha
en hij staat in de faq. ben van plan om alle thema-topics in de faq te zetten
pi_15149231
quote:
op donderdag 4 december 2003 16:28 schreef natalie het volgende:

[..]

ik zie 'm!!
toppie! en oh jee... al die verschrikkelijke corsetten! hahahaha
en hij staat in de faq. ben van plan om alle thema-topics in de faq te zetten

die bathing machine
pi_15437418
steeds meer mensen uit c&h hebben historische items thuis, ik met mijn woi en ii materiaal en spullen van wilhelm ii, pro jeexs met foto's uit de tweede wereld oorlog en nog meer mensen met materiaal. verder heb ik fokkers gezien die mooie romeinse munten hadden en dergelijke.

natalie heeft ook al intresse getoont in het aankopen van spullen en er zijn denk ik nog meer c&h mensen die oude en intressante items thuis hebben.

misschien is het een idee om een appart topic te maken, c&h museum, maybe stickey? waarin de vaste c&h-ers iets vertellen over de items die ze hebben,

dit kan eventueel gekoppeld worden aan een normaal slowchat topic en een "wat is dit" topic waarin mensen kunnen vragen wat een bepaald item is.

wat denken jullie er van?

slechts een idee

verder kunnen we daarbij die thema's per maand laten lopen en het "actieve" thema stickie maken?

pi_15445024
excuus, thema's zijn al stickey!
  dinsdag 16 december 2003 @ 10:50:30 #66
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_15449979
quote:
op maandag 15 december 2003 20:24 schreef _the_general_ het volgende:
steeds meer mensen uit c&h hebben historische items thuis, ik met mijn woi en ii materiaal en spullen van wilhelm ii, pro jeexs met foto's uit de tweede wereld oorlog en nog meer mensen met materiaal. verder heb ik fokkers gezien die mooie romeinse munten hadden en dergelijke.
dat viel mij inderdaad ook al op!
quote:
natalie heeft ook al intresse getoont in het aankopen van spullen en er zijn denk ik nog meer c&h mensen die oude en intressante items thuis hebben.
zekers. ik ben een enorme royalty'freak' en 't zou geweldig zijn om bijv. ook een aantal foto's/kaarten te hebben. ook heb ik thuis nog een oud schilderij staan die door mij oudoom is meegenomen uit indonesië ergens rond de jaren '50. 't is wat beschadigd, helaas. maar ik laat 't in de toekomst restaureren en dan gaat ie zeker aan de muur!
quote:
misschien is het een idee om een appart topic te maken, c&h museum, maybe stickey? waarin de vaste c&h-ers iets vertellen over de items die ze hebben,

dit kan eventueel gekoppeld worden aan een normaal slowchat topic en een "wat is dit" topic waarin mensen kunnen vragen wat een bepaald item is.

wat denken jullie er van?

goed idee, _the_general_!
wel een kleine note dat we bij voorkeur zo min mogelijk sticky zetten. hoe meer topics sticky staan, hoe minder 'gewone' topics zichtbaar zijn.
momenteel zitten we op 4 (award, faq, feedback en deze). dit topic zou in de toekomst samengevoegd kunnen worden met feedback, maar is apart gezet om 't extra te benadrukken. de faq zal altijd apart blijven, en als de awards voorbij zijn, dan zou wellicht jou idee een leuke nieuwe sticky kunnen zijn
* natalie vind het iig een leuk plan.
quote:
verder kunnen we daarbij die thema's per maand laten lopen en het "actieve" thema stickie maken?
staan al reeds in de faq vermeld
pi_15478248
er was laats op de frontpage een bericht-verhaal over sadam, waar je niet op kon reageren, maar het was een stukje geschiedenis. misschien was het bericht wel op slot vanwege rare reacties dat weet ik niet. maar het was leuk een stukje geschiedenis naar aanleiding van een nieuwsbericht te lezen. misschien is het een idee omdat vaker te doen? en dan misschien niet op de frontpage maar gewoon in dit subforum.

het is dus misschien leuk om bijvoorbeeld aan de hand van topics in pol een stukje (voor)geschiedenis te schrijven. dat zou de ellelange discussies misschien wat in kunnen perken en zelfs users op andere gedachten kunnen brengen.

heb niet het hele topic doorgelezen dus misschien was dit al eens gezegd ...

Aldus.
pi_15496161
mag het volgende thema ''de romeinse republiek'' zijn ?
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_15496212
quote:
op woensdag 17 december 2003 22:12 schreef sportsillustrated het volgende:
mag het volgende thema ''de romeinse republiek'' zijn ?
zeer intressant maar die hebben we toch al eens gehad? teminsten ik herinner me hier een erg lang en leuk topic over?

misschien een andere inslag en iets over het oost romeinse rijk doen?

woensdag 17 december 2003 @ 22:14:52 #70
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_15496253
quote:
op woensdag 17 december 2003 22:13 schreef _the_general_ het volgende:

zeer intressant maar die hebben we toch al eens gehad? teminsten ik herinner me hier een erg lang en leuk topic over?

[thema] het romeinse keizerrijk
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_15496275
quote:
op woensdag 17 december 2003 22:14 schreef tvlxd het volgende:

[..]

[thema] het romeinse keizerrijk

keizerrijk is iig anders dan de republiek,
  woensdag 17 december 2003 @ 22:16:24 #72
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_15496314
quote:
op woensdag 17 december 2003 22:15 schreef _the_general_ het volgende:

[..]

keizerrijk is iig anders dan de republiek,

oh, ja, . shit, ik keek alleen naar "rome".
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_15496427
misschien een idee om het volgende thema de gouden eeuw of de republiek der 7 vereenigde nederlanden te maken?
pi_15496503
laten we voordat we er eentje kiezen eens wat mogelijkheden op een rij zetten,

de romeinse republiek,
de gouden eeuw,

en ik voeg daar aan toe, de maya cultuur

pi_15496622
de bourgondiers.
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_15496648
hier wat suggesties.

franse revolutie
ontedekkingsreizen
kolonisatie en het "opdringen" van de westerse beschaving.
wo1 of 2
de vroege middeleeuwen van karel de grote tot de reconquista.
de kruistochten.

pi_15496717
de kruistochten
pi_15496738
nederlands indie

de viking cultuur

pi_15497155
alexander de grote

peter de grote

de honderdjarige oorlog

cromwell

de mongolen

polen

de mahgreb, of de afzonderlijke landen

de amerikaanse burgeroorlog

nederlandse nobelprijswinnaars

alexander iii en nicolaas ii

de italiaanse eenwording

wallenstein

de dertigjarige oorlog

sicilie

de perzen

de reformatie

sparta

voetbalsupporters door de jaren heen

maandag 22 december 2003 @ 10:05:08 #80
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_15602561
open een poll
pi_15675798
misschien is het toch nog een goed plan om een al wat ouder idee van mij nogmaals te pluggen: know your dead germans. wat jij, natalie?
I´m back.
pi_15678348
over welke dode germanen wil je het dan hebben? de voorvaderen van de hohenzolhern? de germaanse stammen? goethe?
pi_15678611
quote:
op woensdag 24 december 2003 20:30 schreef _the_general_ het volgende:
over welke dode germanen wil je het dan hebben? de voorvaderen van de hohenzolhern? de germaanse stammen? goethe?
alle dode germanen. daar zijn er gelukkig heel veel van. kun je makkelijk een topicje of 100 mee vullen...
I´m back.
pi_15745534
nieuw jaar straks en dan is het weer tijd voor een goede start dmv een goed georganiseerd toernooi.

ik heb nog wat ideetjes gedeponeerd laatst dus keuze genoeg. hoe zit het trouwens met het toernooi van trence, natalie?

zondag 28 december 2003 @ 15:57:09 #85
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_15766759
quote:
op woensdag 24 december 2003 18:55 schreef ryan3 het volgende:
misschien is het toch nog een goed plan om een al wat ouder idee van mij nogmaals te pluggen: know your dead germans. wat jij, natalie?
als je dit op korte termijn wilt doen, dan kun je 't beter even overleggen met yvonne. ik heb momenteel een maandje 'fok!verlof' omdat tobe in nederland is.
quote:
k heb nog wat ideetjes gedeponeerd laatst dus keuze genoeg. hoe zit het trouwens met het toernooi van trence, natalie?
ik ga hem meteen een korte email sturen met diezelfde vraag, quasar. de uitslag is mij inmiddels bekend (uitgezocht in afwaching van trence), maar trence had in een eerdere email aangegeven de uitslag zelf te willen plaatsen.
heeft hij dit níet gedaan vóór 1 jan. dan plaats ik 'm zelf alsnog.
we wachten al lang genoeg
pi_15766775
wat voor tournooi was dat?
pi_15775394
quote:
op zondag 28 december 2003 15:57 schreef _the_general_ het volgende:
wat voor tournooi was dat?
dat toernooi over mythologische wezens. er is nooit een uitslag gekomen van trence. de user zelf is sindsdien ook spoorloos.
natalie en ik wilden eerst dit toernooi afhandelen, alvorens we zelf weer een toernooi openen.

indrukwekkendste helden & monsters tournament

maandag 29 december 2003 @ 11:14:31 #88
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_15790127
quote:
op zondag 28 december 2003 20:37 schreef quasar_de_duif het volgende:

dat toernooi over mythologische wezens. er is nooit een uitslag gekomen van trence. de user zelf is sindsdien ook spoorloos.
natalie en ik wilden eerst dit toernooi afhandelen, alvorens we zelf weer een toernooi openen.

trence had in zijn eerdere email met klem aangegeven dat hij zelf de uitslag wilde posten. maar de uitslag heb ik paraat en post hem om 1 jan. tenzij trence zelf de uitslag heeft gepost voor die datum.

tot nu toe heb ik nog geen reactie op mijn mailje van gisteren gekregen.

pi_15884454
nu de uitslag er is van dat toernooi kunnen we eindelijk weer verder met het bespreken van een nieuw toernooi.

ik zou erg graag een vernieuwd toernooi zien over de grootste vaderlander naar aanleiding van een duits programma. maar misschien dat het nog te kort is na het toernooi opgezet door ryan3.

hoe dan ook, ik zou er graag weer een willen organiseren.

vrijdag 2 januari 2004 @ 15:43:31 #90
65957 Dian-Wei
== Ancient Warrior ==
pi_15901623
meest indrukwekkende oorlog aller tijden ?

ben wel benieuwd wat daar uit zou komen.

I am Dian Wei, do you want to cross swords with me ?
pi_15910465
quote:
op vrijdag 2 januari 2004 15:43 schreef dian-wei het volgende:
meest indrukwekkende oorlog aller tijden ?

ben wel benieuwd wat daar uit zou komen.

goed idee. ik neem het in overweging.
pi_15979396
ik vroeg mij als beginnend fok forum ganger af waar ik het onderwerp cabaret kan vinden. in het begin van dit forum las ik dat mensen op zoek waren naar een nieuw impuls voor dit forum.

nu was mijn vraag over cabaret:

wie heeft ooit het stukje gemaakt genaamd ansie??

en heeft iemand nog kaartjen voor youp van 't hek in leeuwarden??

mvg

hans barenbug

maandag 5 januari 2004 @ 13:33:12 #93
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_15980495
quote:
op maandag 5 januari 2004 12:54 schreef hbarenbrug het volgende:
ik vroeg mij als beginnend fok forum ganger af waar ik het onderwerp cabaret kan vinden.
je kunt het eens met de search proberen.
quote:
in het begin van dit forum las ik dat mensen op zoek waren naar een nieuw impuls voor dit forum.

nu was mijn vraag over cabaret:

wie heeft ooit het stukje gemaakt genaamd ansie??

niemand, zover ik me kan herinneren. maar als jij er een topic over wil openen, ga je gang
quote:
en heeft iemand nog kaartjen voor youp van 't hek in leeuwarden??
dat soort verzoekjes horen niet in dit topic.
pi_16180250
laten we even wat meer concreet worden over het organiseren van een nieuw toernooi. er zijn al verschillende thema's bekend dus keuze is er genoeg. de vraag is welke het meest aandacht trekt en leuk genoeg is voor de c&h-mensen en daarbuiten.

misschien moet ik een poll openen maar dit zijn de voorlopige onderwerpen waaruit we kunnen kiezen:

-grootste vaderlander
-meest indrukwekkende oorlog
-invloedrijkste volkeren uit de wereldgeschiedenis
-mooiste goden/halfgoden

mij spreekt toernooi 1 & 3 wel aan. wat zeggen jullie?

woensdag 14 januari 2004 @ 15:23:25 #95
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_16253974
quote:
op maandag 12 januari 2004 11:42 schreef quasar_de_duif het volgende:

misschien moet ik een poll openen maar dit zijn de voorlopige onderwerpen waaruit we kunnen kiezen:

-grootste vaderlander
-meest indrukwekkende oorlog
-invloedrijkste volkeren uit de wereldgeschiedenis
-mooiste goden/halfgoden

mij spreekt toernooi 1 & 3 wel aan. wat zeggen jullie?

grootste vaderlander:
nog niet zo heel lang geleden heeft een soortgelijke competitie plaatsgevonden. misschien is het beter als we hier even mee wachten.
de grootste vaderlander competitie.

meest indrukwekkende oorlog
c&h zou c&h niet zijn als we geen topics over oorlogen hadden. dit zou best goed lopen, maar ik vraag me af een tournament als deze nog wel écht nodig is... we hebben immers al veel topics over oorlogen.

invloedrijkste volkeren uit de wereldgeschiedenis
maya's, inca's e.d. daar ben ik persoonlijk helemaal vóór.

mooiste goden/halfgoden
een goede, maar lijkt het niet vrij viel op het tournament van trence?

pi_16287472
jammer dat er zo weinig users hun mening geven, maar dan wordt het het volkeren-toernooi denk ik zo.

ik zal morgen alvast beginnen met de voorbereidingen.

Voormalig Sport Koningin vrijdag 16 januari 2004 @ 23:24:02 #97
35237 Nuongirl
pi_16328314
wat vind je van mijn idee in je eigen genealogie en kwartierstaat.? ik wil dat dan gewoon in dat topic doen
Geluk is niet afhankelijk van dingen buiten ons,
maar van de manier waarop wij die zien. (Tolstoj)
  zaterdag 17 januari 2004 @ 09:45:28 #98
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_16336107
quote:
op vrijdag 16 januari 2004 23:24 schreef nuongirl het volgende:
wat vind je van mijn idee in je eigen genealogie en kwartierstaat.? ik wil dat dan gewoon in dat topic doen
prima
vergroot alleen het draagvlak van het topic en 't is nog leuk om te lezen ook!
  Admin zaterdag 17 januari 2004 @ 11:45:11 #99
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_16337373
quote:
op donderdag 15 januari 2004 16:32 schreef quasar_de_duif het volgende:
jammer dat er zo weinig users hun mening geven, maar dan wordt het het volkeren-toernooi denk ik zo.

ik zal morgen alvast beginnen met de voorbereidingen.

jaaaaa, prima plan

Admin zaterdag 17 januari 2004 @ 12:14:21 #100
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_16337863
ik heb de diggers in belgie gemaild of ze interesse hadden in een interview.
de diggers zijn een club amateur archeologen die zich bezig houden met opgravingen rondom ieper met name uit de ww1 periode.

pi_16346740
quote:
op zaterdag 17 januari 2004 11:45 schreef yvonne het volgende:

[..]

jaaaaa, prima plan

ok, gewoon top 15 weer aanhouden net als in het invloedrijkste personen toernooi neem ik aan. en een duur van ong. 3 weken, mocht het minder goed lopen dan verwacht maken we er 2 weken van.

ik heb alleen het gevoel dat er iets meer reclame gemaakt moet worden voor dit toernooi.

Admin zaterdag 17 januari 2004 @ 18:41:41 #102
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_16346772
ja, noem eens wat?
een medje?

Admin zaterdag 17 januari 2004 @ 18:49:04 #103
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_16346931
quasar?
als een mooi stukje maakt kan het op de fp
hebben we daar ook reclame

pi_16346990
quote:
op zaterdag 17 januari 2004 18:49 schreef yvonne het volgende:
quasar?
kan ik gewoon dezelfde inleiding gebruiken als het invloedrijkste personen toernooi of moet er echt een stukje worden geschreven?

de invloedrijkste personen v/d historie tournament

zaterdag 17 januari 2004 @ 18:52:07 #105
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_16346995
quote:
op zaterdag 17 januari 2004 18:49 schreef yvonne het volgende:
quasar?
dat is ook nog een idee. maar onder welk kopje wil je 't dan zetten, yvonne?
  Admin zaterdag 17 januari 2004 @ 19:09:24 #106
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_16347407
quote:
op zaterdag 17 januari 2004 18:52 schreef natalie het volgende:

[..]

dat is ook nog een idee. maar onder welk kopje wil je 't dan zetten, yvonne?

geen idee, mogen de fp mensjes bepalen

Admin zaterdag 17 januari 2004 @ 19:45:47 #107
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_16348375
quote:
op zaterdag 17 januari 2004 18:51 schreef quasar_de_duif het volgende:

[..]

kan ik gewoon dezelfde inleiding gebruiken als het invloedrijkste personen toernooi of moet er echt een stukje worden geschreven?

de invloedrijkste personen v/d historie tournament

nee, echt een mooi promotie stukje met voorbeelden,
we gaan eens aan echte werving doen

pi_16349805
quote:
op zaterdag 17 januari 2004 19:45 schreef yvonne het volgende:

[..]

nee, echt een mooi promotie stukje met voorbeelden,
we gaan eens aan echte werving doen

daar ben ik niet zo goed in. vind jij het leuk om het te doen of...?
  Admin zaterdag 17 januari 2004 @ 22:00:53 #109
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_16351623
quote:
op zaterdag 17 januari 2004 20:47 schreef quasar_de_duif het volgende:

[..]

daar ben ik niet zo goed in. vind jij het leuk om het te doen of...?

ik ben er denk ik nog slechter in dan jij .

zet de opzet eens neer?
dan komen we er wel uit

pi_16368458
quote:
op zaterdag 17 januari 2004 22:00 schreef yvonne het volgende:

[..]

ik ben er denk ik nog slechter in dan jij .

zet de opzet eens neer?
dan komen we er wel uit

toernooi invloedrijkste volkeren gaat over volkeren uit de wereldgeschiedenis die het leven op aarde een grote wending hebben gegeven. een top 15 van volkeren van de babyloniërs tot aan de amerikanen, van de maya's tot aan de britten. elk volk mag.
er moet wel gelet worden op de namen die destijds in gebruik waren. er is bijv. een verschil tussen fransen en de franken.

de bedoeling is om je eigen top 15 in het toernooi-topic neer te zetten waarna ik ga tellen en de uitslag bekend maken zodra de 2 á 3 weken om zijn. uiteraard weer mooi verzorgd in een excel-bestand.

Admin maandag 19 januari 2004 @ 17:26:33 #111
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_16401245
tot dusver 2 nieuwe zaken dus in c&h, een toernooi en een interview met the diggers.
om je vast in te lezen:

www.diggers.be

Admin dinsdag 20 januari 2004 @ 11:43:01 #112
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_16422609
*interview! *klik nu!!* diggers.be
de mogelijkheid tot vragen stellen is er.

pi_16485372
wat ik graag zou willen zien?

minder zogenaamde c & h topics die eigenlijk gewoon een voortzeting zijn van de eeuwig durende pol en nws polarisatie loopgravenoorlogen. ik krijg jeuk als ik weer een topic zie opduiken vol mt gebash op hetzij de yanks hetzij hoofddoekjes etc. ga maar ergens anders zielig doen en standpunten herkauwen wat mij btreft, niet hier

verder wordt ik ook best wel blij als trollposts als bijvoorbeeld [adoratietopic] richard wagner of [adoratietopic] richard wagner of [adoratietopic] richard wagner om maar eens wat voorbeelden aan te halen gewoon spoorloos en defintief met wortel en tak worden verwijderd. weghalen dat discussie verneukend gezeik, doe dat maar in onzin of zo

verder, maar dat is ws te idealistischn van me, hoop ik dat al die pre-pubers die in hun onderwijs niet verder gekomen zijn dan het opdreunen van de tafel van 4 ook hun vertier ergens andes gaan zoeken. we hebben helemaal niks aan replies waaruit blijkt dat de bewuste poster zijn/haar wijsheid heeft uit de korte cursus geschiedenis voor totale dummies en hersenlozen en blijkt dat ze zelfs die cusus al moeite hadden met de inhoudsopgave.

als liegen zeer deed, lag jij nu te creperen
  donderdag 22 januari 2004 @ 13:35:09 #114
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_16485989
quote:
op donderdag 22 januari 2004 13:11 schreef mackensen het volgende:
wat ik graag zou willen zien?

minder zogenaamde c & h topics die eigenlijk gewoon een voortzeting zijn van de eeuwig durende pol en nws polarisatie loopgravenoorlogen. ik krijg jeuk als ik weer een topic zie opduiken vol mt gebash op hetzij de yanks hetzij hoofddoekjes etc. ga maar ergens anders zielig doen en standpunten herkauwen wat mij btreft, niet hier

je hebt het meer over wat je níet wil zien....
en minder zogenaamde c & h topics?
uhmmm, het kan je ontgaan zijn, maar je zit in c&h nu. we zijn allang blij dat dit forum wat drukker wordt.
als je jeuk krijgt van topics over oorlogen of hoofddoekjes, dan stel ik voor dat je fora gaan bezoeken waar men daar níet over praat. deze topics horen hier. meer kan ik er ook niet van maken eigenlijk
quote:
verder, maar dat is ws te idealistischn van me, hoop ik dat al die pre-pubers die in hun onderwijs niet verder gekomen zijn dan het opdreunen van de tafel van 4 ook hun vertier ergens andes gaan zoeken. we hebben helemaal niks aan replies waaruit blijkt dat de bewuste poster zijn/haar wijsheid heeft uit de korte cursus geschiedenis voor totale dummies en hersenlozen en blijkt dat ze zelfs die cusus al moeite hadden met de inhoudsopgave.
ja ja ja, gaat ie lekker joh?
ik zit een hoop ergernis in de toon van je post.
gaarne beetje meer respect opbrengen, niet alle post van de users hoeft bol te staan van de cultuurhistorische kennis.
dank u.

[dit bericht is gewijzigd door natalie op 22-01-2004 13:38]

pi_16493570
quote:
op donderdag 22 januari 2004 13:35 schreef natalie het volgende:

[..]

je hebt het meer over wat je níet wil zien....
en minder zogenaamde c & h topics?
uhmmm, het kan je ontgaan zijn, maar je zit in c&h nu. we zijn allang blij dat dit forum wat drukker wordt.
[quote]

door wanhopig elk topic wat ook maar enigzins iets in de verste verte met cultuur te maken heeft hier snel naar toe te transporteren? da t vindt ik ten eerste best wanhopig van jullie, ten tweede is het allemaal overbodige valse lucht. btw waarschijnlijk intrepeteer je mn reply verkeerd. de nadruk ligt op zogenaamd. alle topics die zogenaamd hier horen maar hier gewoon niks te zoeken hebben omdat ze de kutsfeer en rellen van nws en pol meebrengen. straks is het weer wanhopig doen en ingrijpen als iedereen mekaar hier voor rotte politieke of hoofddoekjesvis gaat uitmaken

[quote]
als je jeuk krijgt van topics over oorlogen of hoofddoekjes, dan stel ik voor dat je fora gaan bezoeken waar men daar níet over praat. deze topics horen hier. meer kan ik er ook niet van maken eigenlijk
[..]

ik stel voor dat als je geen feedback wilt, hetzij positief, hetzij negatief zoals ik gaf, dat je er dan niet naar vraagt.
quote:
ja ja ja, gaat ie lekker joh?
ik zit een hoop ergernis in de toon van je post.
gaarne beetje meer respect opbrengen, niet alle post van de users hoeft bol te staan van de cultuurhistorische kennis.
dank u.
een welgemeende fuck you wat betreft de eis tot respect. enig niveau mag wel degelijk verlangd worden van posts in dit forum. daar is het het forum naar. domme generaliserende breezah praat hoort hier niet.
  Admin donderdag 22 januari 2004 @ 18:22:30 #116
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_16494181
quote:
op donderdag 22 januari 2004 17:53 schreef mackensen het volgende:
een welgemeende fuck you wat betreft de eis tot respect. enig niveau mag wel degelijk verlangd worden van posts in dit forum. daar is het het forum naar. domme generaliserende breezah praat hoort hier niet.
ik snap je argument,
je weet dat c&h lang bijster slecht gedraaid heeft.
ik ben idd ook niet dol op de afdankertjes van oog of pol,
omdat ze toch uitlopen op hersenloos gebash.
edoch,
wat stel jij voor?
die topics gewoon niet meer hier laten lopen?
en als men ergens over wil discussieren men zich maar vervoege in oog en pol?
kan, is een optie die zeker te verwerkstelligen is.

verder,
ik ben echt dol op dit forum , echt waar en het doet raakt me best wel als ik zie wat een moeite mensen doen om prachtige topics te maken, heel erg is het dan om c&h wederom onder in de stats te zien bungelen,
niet dat die cijfers me nou zoveel zeggen, maar c&h hoort beter te verdienen.
ik weet niet of je een strenge kwaliteitseis kunt stellen,
maar idd topics als "wie was karel de grote want dat heb ik nodig voor school "oid gaan me ook weleens tever.
aan de andere kant worden dit soort mindere topics door anderen weer opgepikt en wordt het meestal omgebouwd tot een fatsoenlijk topic.

ik weet wat je gaat zeggen, fok! is te groot en kwaliteit is weg.
ben ik niet helemaal met je eens,
de kleinere fora blijven toch uitschieters met een geweldig trouw publiek.
je weet dat ik je mening op prijs stel, en zou graag zien, als je wilt,
dat je met alternatieven, of tips aankwam

Admin donderdag 22 januari 2004 @ 18:27:35 #117
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_16494274
quote:
op donderdag 22 januari 2004 13:11 schreef mackensen het volgende:
verder wordt ik ook best wel blij als trollposts als bijvoorbeeld [adoratietopic] richard wagner of [adoratietopic] richard wagner of [adoratietopic] richard wagner om maar eens wat voorbeelden aan te halen gewoon spoorloos en defintief met wortel en tak worden verwijderd. weghalen dat discussie verneukend gezeik, doe dat maar in onzin of zo
ts is een vast gast in onz en ja, dan komen andere onzinners even mee

pi_16496750
quote:
op donderdag 22 januari 2004 18:22 schreef yvonne het volgende:

[..]

ik snap je argument,
je weet dat c&h lang bijster slecht gedraaid heeft.
ik ben idd ook niet dol op de afdankertjes van oog of pol,
omdat ze toch uitlopen op hersenloos gebash.
edoch,
wat stel jij voor?
die topics gewoon niet meer hier laten lopen?

inderdaad, kwaliteit boven kwantiteit
quote:
en als men ergens over wil discussieren men zich maar vervoege in oog en pol?
kan, is een optie die zeker te verwerkstelligen is.
nou een echte cultuur en/of historie discussie dient antuurlijk niet uit de weg gegaan te worden. een feitjes en kijk eens wat een mooi voorwerp uit 12 na christus dit is forum is ook vrij zinloos

verder,
ik ben echt dol op dit forum , echt waar en het doet raakt me best wel als ik zie wat een moeite mensen doen om prachtige topics te maken, heel erg is het dan om c&h wederom onder in de stats te zien bungelen,
niet dat die cijfers me nou zoveel zeggen, maar c&h hoort beter te verdienen.
[/quote]
fuck die stats, zioals ik zei, kwqliteit boven kwantiteit of in dit geval ook populariteit

quote:
ik weet niet of je een strenge kwaliteitseis kunt stellen,
maar idd topics als "wie was karel de grote want dat heb ik nodig voor school "oid gaan me ook weleens tever.
aan de andere kant worden dit soort mindere topics door anderen weer opgepikt en wordt het meestal omgebouwd tot een fatsoenlijk topic.

ik weet wat je gaat zeggen, fok! is te groot en kwaliteit is weg.
ben ik niet helemaal met je eens,
de kleinere fora blijven toch uitschieters met een geweldig trouw publiek.
je weet dat ik je mening op prijs stel, en zou graag zien, als je wilt,
dat je met alternatieven, of tips aankwam

zoals ik zeg, nergens voor nodig dat jan en alleman en z`n kleine zusje in c & h komt blaten over domme dingen die er niet toe doen. je kunt wel heel krampachtig een "groot"publiek proberen te trekken en alles wat maar enigzins en als je er met een vergrootglas doorheen gaat classificeren tot c & h topic, maar dan ben je uiteindleijk nog verder van huis dan als je niks doet, want.....

het trouwe diehard publiek blijft weg doordat ze geen zin hebben om kaf bnog van koren te scheiden (of in fok termen de bagger van de goeie topics), en doet uiteindleijk niet eens meer de moeite om nog wat te posten, "want binnen no-time word het topic toch verkracht in alle gaten door een bende breezahmongooltjes" resultaat: c & h is een verlenging van nws/pol/onz, iedereen geirriteerd, iedereen boos, dit wordt nooit meer wat, dicht dat forum, klaar amen over uit.

overigens ik spreek natuurlijk wel voor mezelf nu, misschien dat de overige c & h posters en de trouwe lurkers nog de fut kunnen (blijven) opbrengen, maar ikzelf merk dat ik bij elk nieuw geteleporteerd topic of het zoveelste bash maar raak topic steeds minder zin heb om uberhaupt nog verder moeite te doen om nog eens iets leuks te er tusen uit te zoeken waar ik me wel mee zou willen bemoeien(als in : over meepraten, meedenken etc)

pi_16499791
ik ben het wel eens met mackensen dat het kwaliteitsniveau van de topics wel iets omhoog mag. er zit veel rotzooi tussen waar ik nooit op klik. dat moet je eruit filteren en zorgen dat users zoals gellius, beeer en batuwu_griekgriek vaker posten. hoe dan ook, het moet aantrekkelijker gemaakt worden wil je meer users trekken.

mackensen, hoe vaak kom jij eigenlijk langs in dit subforum? ik zie je niet vaak en toch heb je een nogal botte mening. ben je een lurker danwel kloon?

[dit bericht is gewijzigd door quasar_de_duif op 22-01-2004 21:43]

pi_16499865
quote:
op donderdag 22 januari 2004 21:42 schreef quasar_de_duif het volgende:
ik ben het wel eens met mackensen dat het kwaliteitsniveau van de topics wel iets omhoog mag. er zit veel rotzooi tussen waar ik nooit op klik. dat moet je eruit filteren en zorgen dat users zoals gellius, beeer en batuwu_griekgriek vaker posten. hoe dan ook, het moet aantrekkelijker gemaakt worden wil je meer users trekken.

mackensen, hoe vaak kom jij eigenlijk langs in dit subforum? ik zie je niet vaak en toch heb je een nogal botte mening. ben je een lurker danwel kloon?

kloon
pi_16500489
maar mackensen, wat voor onderwerpen zou jij graag terug zien in een topic?
pi_16500855
quote:
op donderdag 22 januari 2004 22:01 schreef _the_general_ het volgende:
maar mackensen, wat voor onderwerpen zou jij graag terug zien in een topic?
nou dit kan me wel bekoren bijvoorbeeld:
kerst in een andere tijd.
de mooiste medaille!
affiches uit de jaren '30- '60
mooie historische uitspraken:
michiel de ruyter
brieven van het front, 18.09.1939 - 29.07.1941
predicaat "de grote"

om er eens een paar te noemen

topics waar men en passant nog wat van opsteekt en waar men stiekem wijzer van wordt. het is op fok een eng woord, maar topics die inhoudelijk zijn, daar krijg ik een strakke plasser van

zogezegd

Admin donderdag 22 januari 2004 @ 22:12:39 #123
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_16500882
quote:
op donderdag 22 januari 2004 21:42 schreef quasar_de_duif het volgende:
. hoe dan ook, het moet aantrekkelijker gemaakt worden wil je meer users trekken.
juist, en hoe vermijd je dan de popjopi onderwerpen?

te hoog drempelig is ook niet goed,
houdt ook er ook rekening mee dat persoonlijke voorkeur meetelt, jij vindt beeer en consorten leuk posten, anderen slaan ze accuut over.
kan en mag als er maar voldoende diversiteit is.

natalie en ik zijn er wel voor om de beladen bashtopics gewopon niet in c&h te laten lopen, we hebben een ander publiek hier, er is in oog en pol zat plek voor reeksen en bashgedoe.

kijk , wij openen ook wel eens luchtiger onderwerpen, een geboorte van een koningskind, een reeks over moorddadige artsen ,
niet alles moet loodzwaar zijn, en we blijven afhankelijk van de input van users,
al denk ik dat natalie en ik een van de ijverigste mods zijn, we komen zelf geregeld met nwe topics, steken er ook best veel werk in,
dat is niet om een veer te willen hebben of zelf toe te dienen,
maar meer om aan te geven dat wij het modschap van een geliefd forumonderdeel best wel serieus nemen.
en alle ideeen en input zijn meer dan welkom, maar als ik heel eerlijk ben zit ik niet te wachten op een invasie van users die dit forum ruk vinden, maar het weleens lollig vinden.

en mackensen loopt al heel lang mee

pi_16500987
quote:
op donderdag 22 januari 2004 22:12 schreef yvonne het volgende:

en mackensen loopt al heel lang mee

neh ik ben een newbie hoor
  Admin donderdag 22 januari 2004 @ 22:21:28 #125
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_16501161
quote:
op donderdag 22 januari 2004 22:11 schreef mackensen het volgende:

[..]

nou dit kan me wel bekoren bijvoorbeeld:
kerst in een andere tijd.
de mooiste medaille!
affiches uit de jaren '30- '60
mooie historische uitspraken:
michiel de ruyter
brieven van het front, 18.09.1939 - 29.07.1941
predicaat "de grote"

om er eens een paar te noemen

topics waar men en passant nog wat van opsteekt en waar men stiekem wijzer van wordt. het is op fok een eng woord, maar topics die inhoudelijk zijn, daar krijg ik een strakke plasser van

zogezegd

mooie topics idd,
er staan heus wel juweeltjes tussen!

Admin donderdag 22 januari 2004 @ 22:23:41 #126
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_16501237
[centraal] eerste wereldoorlog boeken

ook een mooi topic, maar dat moet dan weer in lit

pi_16501294
quote:
op donderdag 22 januari 2004 22:21 schreef yvonne het volgende:

[..]

mooie topics idd,
er staan heus wel juweeltjes tussen!

idd.

* spee..mackensen geeft het vergrootglas terug

wat is dat toch met jou, dat ik elke keer weer verzeild raak in een beleidsdiscussie? volgende keer ga ik consult berekenen hoor

Admin donderdag 22 januari 2004 @ 22:36:07 #128
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_16501666
quote:
op donderdag 22 januari 2004 22:25 schreef mackensen het volgende:

[..]

idd.

* spee..mackensen geeft het vergrootglas terug

wat is dat toch met jou, dat ik elke keer weer verzeild raak in een beleidsdiscussie? volgende keer ga ik consult berekenen hoor

erg he , maar ik luister wel naar je hoor

pi_16501968
quote:
op donderdag 22 januari 2004 22:36 schreef yvonne het volgende:

[..]

erg he , maar ik luister wel naar je hoor

omfg je doet wat?!?!?! je wou toch niet beweren dat je me serieus neemt?
(je zou de eerste zijn. en nou hou ik m`n bek dicht, voordat dat dordste leffevat op poten me bant wegens slowchatten
  Admin donderdag 22 januari 2004 @ 22:51:07 #130
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_16502213
quote:
op donderdag 22 januari 2004 22:44 schreef mackensen het volgende:

[..]

omfg je doet wat?!?!?! je wou toch niet beweren dat je me serieus neemt?
(je zou de eerste zijn. en nou hou ik m`n bek dicht, voordat dat dordste leffevat op poten me bant wegens slowchatten

pi_16502303
quote:
op donderdag 22 januari 2004 22:51 schreef yvonne het volgende:

[..]

ik heb ondertussen een test topic geopend voor een idee waar ik al langer mee speelde fok! kunst & kitsch

mackensen, heb je zelf nog inspiratie voor kwaliteitstopics? open eens iets intressants

donderdag 22 januari 2004 @ 23:34:26 #132
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_16503722
quote:
op donderdag 22 januari 2004 22:23 schreef yvonne het volgende:
[centraal] eerste wereldoorlog boeken

ook een mooi topic, maar dat moet dan weer in lit

die verdienen ook wel wat moois, al is het verbazend dat er de laatste tijd gelukkig weer kunst topics worden geopend.

maar alles onder de streep onzin, met de uitschieter idols, heeft eigenlijk een heel ander publiek en da's niet erg.

Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_16852784
kon dit topic: de ss totenkopf ( doodshoofd )

je wel bekoren mackensen? misschien heb je zelf een intressant onderwerp waarover je iets soortsgelijks kunt doen?

pi_16926744
quote:
op dinsdag 3 februari 2004 16:53 schreef _the_general_ het volgende:
kon dit topic: de ss totenkopf ( doodshoofd )

je wel bekoren mackensen?

btw ik volg die topics van jou, en het gaat echt over werkelijk van alles en nog wat. van ww2 generaals tot de eieren etc. ik vind dat voor iemand van een jaartje of 20 je overmatig veel weet van historie en je interesses zijn ook al zo breed. houden zo. oppervlakkige mensen hebben we al genoeg in de wereld

Admin donderdag 5 februari 2004 @ 22:31:36 #135
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_16926810
quote:
op donderdag 5 februari 2004 22:29 schreef mackensen het volgende:

[..]

btw ik volg die topics van jou, en het gaat echt over werkelijk van alles en nog wat. van ww2 generaals tot de eieren etc. ik vind dat voor iemand van een jaartje of 20 je overmatig veel weet van historie en je interesses zijn ook al zo breed. houden zo. oppervlakkige mensen hebben we al genoeg in de wereld

helemaal mee eensch.

ik ben heel blij met een user als the genaral in c&h

pi_16929617
quote:
op donderdag 5 februari 2004 22:31 schreef yvonne het volgende:

[..]

helemaal mee eensch.

ik ben heel blij met een user als the genaral in c&h

maar z`n naam fatsoenlijk spellen, ho maar

tssssk foei foei foei

pi_17003024
dit hollanders topic deel 5 zie ik in elk geval niet graag in c&h.
die oversight kunnen ze wat mij betreft naar oudhollandsch gebruik in een stamppot verwerken.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  Admin zondag 8 februari 2004 @ 16:48:53 #138
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_17003165
quote:
op zondag 8 februari 2004 16:43 schreef olliea het volgende:
dit hollanders topic deel 5 zie ik in elk geval niet graag in c&h.
die oversight kunnen ze wat mij betreft naar oudhollandsch gebruik in een stamppot verwerken.
ik ga het even sluiten..

pi_17222470
zou een c&h interview niets zijn? we zoeken een bekend persoon, die iets betekend heeft in de geschiedenis ( vorige eeuw, hij moet wel nog leven ) of iemand die een bepaalde gebeurtenis heeft meegemaakt, zoals het bombardement op rotterdam en interviewen hem?
pi_17222497
oeps, yvonne heeft al ziets gedaan met haar diggers topic geloof ik
  Admin maandag 16 februari 2004 @ 14:22:43 #141
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_17222552
quote:
op maandag 16 februari 2004 14:20 schreef _the_general_ het volgende:
oeps, yvonne heeft al ziets gedaan met haar diggers topic geloof ik
geeft niks, we kunnen nog veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer doen,
we hebben ook nog een vriend die middeleeuws expert is, kunnen we ook eens vragen, voor mensen die in de middeleeuwen geinteresserd zijn, etcetc, er zijn nog zoveel leuke dingen te verzinnen!!!

pi_17223044
misschien is een appart brainstorm topic een idee? waarin mensen personen kunnen aandragen en bespreken?
pi_17282312
als ik zo al die mooie topics zie, zoals de adel topics denk ik soms "we konden wel een paar mooie websites maken samen":p
  woensdag 18 februari 2004 @ 13:16:41 #145
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_17282650
quote:
op woensdag 18 februari 2004 13:03 schreef _the_general_ het volgende:
als ik zo al die mooie topics zie, zoals de adel topics denk ik soms "we konden wel een paar mooie websites maken samen":p
zeker wel
c&h het zoveel users met ontzettend veel kennis op bepaalde gebieden. kijk bijv. naar je eigen topics, _the_general_. stuk voor stuk toppertjes waar we heel blij mee zijn. en zo zijn er nog veel meer users die topics afleveren waar ik bijna 'u' tegen zeg.
quote:
op maandag 16 februari 2004 14:39 schreef _the_general_ het volgende:
misschien is een appart brainstorm topic een idee? waarin mensen personen kunnen aandragen en bespreken?
mag allemaal hier
en als ie vol is, dan openen we gewoon een nieuwe.
pi_17282981
quote:
op woensdag 18 februari 2004 13:16 schreef natalie het volgende:

mag allemaal hier
en als ie vol is, dan openen we gewoon een nieuwe.

maar dan denk ik dat niet veel andere users reageren?

ik bedoelde een appart topic om te bespreken welke personen we eventueel konden interviewen met c&h

woensdag 18 februari 2004 @ 13:30:44 #147
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_17283086
quote:
op woensdag 18 februari 2004 13:27 schreef _the_general_ het volgende:

maar dan denk ik dat niet veel andere users reageren?

ik bedoelde een appart topic om te bespreken welke personen we eventueel konden interviewen met c&h

ah, op die fiets
sure, dat mag best. ik zie geen problemen. hoe meer mensen reageren, hoe beter we weten wat men wil lezen

over of ie sticky gaat, daar ga ik dan nog even met yvonne over praten. dan zouden er namelijk 3 brainstormtopics (incl fb) sticky staan. imho is dat misschien iets teveel van het goede.

pi_17283137
quote:
op woensdag 18 februari 2004 13:30 schreef natalie het volgende:

over of ie sticky gaat, daar ga ik dan nog even met yvonne over praten. dan zouden er namelijk 3 brainstormtopics (incl fb) sticky staan. imho is dat misschien iets teveel van het goede.

hij hoeft niet perse sticky te staan hoor

ik zal eens iets openen!

woensdag 18 februari 2004 @ 13:39:28 #149
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_17283327
quote:
op woensdag 18 februari 2004 13:32 schreef _the_general_ het volgende:

hij hoeft niet perse sticky te staan hoor

ik zal eens iets openen!

supers
pi_17283445
[brainstorm] c&h interview !?

hopelijk komen er intressante reply's

pi_17325966
quote:
op woensdag 18 februari 2004 13:16 schreef natalie het volgende:

[als ik zo al die mooie topics zie, zoals de adel topics denk ik soms "we konden wel een paar mooie websites maken samen":p]

zeker wel
c&h het zoveel users met ontzettend veel kennis op bepaalde gebieden. kijk bijv. naar je eigen topics, _the_general_. stuk voor stuk toppertjes waar we heel blij mee zijn. en zo zijn er nog veel meer users die topics afleveren waar ik bijna 'u' tegen zeg.

nog eens over nagedacht, in het kader van fok!! wilt meer inhoud en minder bagger, een fok! c&h website, te bereiken via de frontpage met daarin artikels gerangschikt op verschillende onderwerpen geschreven door users,

met iedere maand een thema periode op c&h, en voor die thema mogen dan artikels ontwikkeld worden.

slechts een brainwave, net zoiets als de voetbalmanager, alleen met echte inhoud

Admin donderdag 19 februari 2004 @ 21:40:29 #152
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_17326177
quote:
op donderdag 19 februari 2004 21:33 schreef _the_general_ het volgende:

[..]

nog eens over nagedacht, in het kader van fok!! wilt meer inhoud en minder bagger, een fok! c&h website, te bereiken via de frontpage met daarin artikels gerangschikt op verschillende onderwerpen geschreven door users,

met iedere maand een thema periode op c&h, en voor die thema mogen dan artikels ontwikkeld worden.

slechts een brainwave, net zoiets als de voetbalmanager, alleen met echte inhoud

eerst alles weer opbouwen, alles nieuw wil ook zeggen, bouwen en nog eens bouwen

ook zal nog niet alles af zijn,
maar dit soort ideeen zijn zeker bespreekbaar

pi_17326326
quote:
op donderdag 19 februari 2004 21:40 schreef yvonne het volgende:

[..]

eerst alles weer opbouwen, alles nieuw wil ook zeggen, bouwen en nog eens bouwen

ook zal nog niet alles af zijn,
maar dit soort ideeen zijn zeker bespreekbaar

dan zullen we ze als de tijd ervoor rijp is wel eens bespreken!

dat zou namelijk een manier zijn om de informatie uit de c&h topics te bewaren en makkelijker toegankelijk te maken, het zelfde zou kunnen gebeuren met boekrecenties uit lit bijvoorbeeld!

woensdag 25 februari 2004 @ 08:00:57 #154
85927 alteraugust
unkraut vergeht nicht
pi_17348251
klinkt prachtig zo`n website, maar dan zul je wel een paar hardcore geschiedenis junks moeten zien te vinden die er (veel) tijd en kennis in willen steken.

spoeling is best dun wat die junks betreft. (op onze generale geschiedenis veelvraat na dan )

p.s aangezien cynix weer de pik op me heeft kwak ik het bugje er hier maar in, waar ie niet zo snel kijkt:

sticky topics die ouder zijn dan wat er ingesteld staat bij het aantal dagen aan topics in de topiclist komen niet meer in de topiclist voor, pas weer als je topics van meer dagen laat zien
(tenminste, hier wel)

laterz,

ome august met de bontmuts.
und lasst sich auch sehr slecht raus schopfen
  Admin woensdag 25 februari 2004 @ 08:30:54 #155
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_17348428
quote:
op woensdag 25 februari 2004 08:00 schreef alteraugust het volgende:

sticky topics die ouder zijn dan wat er ingesteld staat bij het aantal dagen aan topics in de topiclist komen niet meer in de topiclist voor, pas weer als je topics van meer dagen laat zien
(tenminste, hier wel)

laterz,

ome august met de bontmuts.
klopt, je kunt ahw zelf je topiclist samenstellen, maar als het goed is staan de relevante stickies overal weer bovenaan toch?

woensdag 25 februari 2004 @ 23:50:59 #156
85927 alteraugust
unkraut vergeht nicht
pi_17365480
quote:
op woensdag 25 februari 2004 08:30 schreef yvonne het volgende:

[..]

klopt, je kunt ahw zelf je topiclist samenstellen, maar als het goed is staan de relevante stickies overal weer bovenaan toch?
het lijkt er wel op nu
und lasst sich auch sehr slecht raus schopfen
  vrijdag 27 februari 2004 @ 20:18:33 #157
86314 klokjesluider
for whom the bell tolls
pi_17399559
quote:
op woensdag 25 februari 2004 23:50 schreef alteraugust het volgende:

[..]

het lijkt er wel op nu
daar zijn we weer, wraakzuchtig van top tot teen, maar daar gaat het nu even niet over

we hebben weer wat feedback, weer hier want adolf cynix kon zich weer niet beheersen.

als je je profiel wijzigt komt ie met een foutmelding dat de url niet correct oid is ingevoerd, terwijl ik daar niet eens aangezeten heb

weghalen van de http:// was de enige remedie (maar dat is niet correct natuurlijk)

we are the muslims of Borg. Resistance is futile. you will all be assimilated
greetings,
Osama Bin Seven Of Nine Laden
  vrijdag 27 februari 2004 @ 20:21:25 #158
86314 klokjesluider
for whom the bell tolls
pi_17399610
en of het ligt aan m`n browser of een instelling op fok, maar ik krijg m`n reply niet automatisch te zien na invoeren, daar moet ik een keer extra voor op de f5 knop rammen

en dat is niet goed, extra rammen f5 volgens danny, dan gaat de server stuk

greetz

s-core de bug & cynix hunter
greetings,
  zaterdag 28 februari 2004 @ 08:20:39 #159
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_17405455
hoi

ik zoek iets om een mooi topic van te bouwen. een onderwerp zeg maar. maar ik heb geen flauw idee waarover. iemand een suggestie? liefst iets van minstens 2000 jaar oud zeg maar.

-edit-
laat maar ik zag net een heleboel keren op rij mijn naam staan in de at, ik heb al een ideetje voor een mooi topic, met plaatjes en verhaaltjes

zondag posten denk ik.

[ Bericht 19% gewijzigd door Dagonet op 28-02-2004 08:38:16 ]
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  zaterdag 28 februari 2004 @ 08:25:00 #160
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_17405461
quote:
op vrijdag 27 februari 2004 20:21 schreef klokjesluider het volgende:
en of het ligt aan m`n browser of een instelling op fok, maar ik krijg m`n reply niet automatisch te zien na invoeren, daar moet ik een keer extra voor op de f5 knop rammen

greetz

is je browser, die is aan het lezen vanuit de cache.
  zaterdag 28 februari 2004 @ 11:58:40 #161
86314 klokjesluider
for whom the bell tolls
pi_17406894
quote:
op zaterdag 28 februari 2004 08:20 schreef dagonet het volgende:
hoi

ik zoek iets om een mooi topic van te bouwen. een onderwerp zeg maar. maar ik heb geen flauw idee waarover. iemand een suggestie? liefst iets van minstens 2000 jaar oud zeg maar.

-edit-
laat maar ik zag net een heleboel keren op rij mijn naam staan in de at, ik heb al een ideetje voor een mooi topic, met plaatjes en verhaaltjes

zondag posten denk ik.
mwoah

combineer actualiteit met 2000 jaar geleden en zondag en wat krijg je?

jezussss!

zal wel een paar gepassioneerde discussies op moeten leveren denk ik
greetings,
  Admin donderdag 4 maart 2004 @ 17:29:29 #162
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_17498633
quote:
op vrijdag 27 februari 2004 20:21 schreef klokjesluider het volgende:

greetz

is het nu beter

donderdag 4 maart 2004 @ 17:52:46 #163
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_17498963
je zou ook meer met de c kunnen doen. cultuur is een heel ruim begrip. voorbeeld een vraag over een hotel hoort in travel. maar een vraag hoe mensen in een land zijn en leven in cultuur.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_17530908
een centraal hitler/wo2-topic
  Admin zaterdag 6 maart 2004 @ 11:36:19 #165
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_17530940
quote:
op zaterdag 6 maart 2004 11:33 schreef mrbean het volgende:
daar hebben we juist niet voor gekozen omdat het hele onderwerp divers is, en we, of met name ik een aversie tegen centrale topics hebben.

zaterdag 6 maart 2004 @ 11:37:11 #166
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_17530953
quote:
zie sig...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_17531651
quote:
op zaterdag 6 maart 2004 11:36 schreef yvonne het volgende:

[..]

daar hebben we juist niet voor gekozen omdat het hele onderwerp divers is, en we, of met name ik een aversie tegen centrale topics hebben.
ja.
dat is inderdaad waar.
  zaterdag 6 maart 2004 @ 13:33:53 #168
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_17533106
als we teveel [centraal] maken, dan blijft er van ons -redelijk- rustige forum niet veel meer over.
ben het met yvonne eens
  maandag 8 maart 2004 @ 10:29:55 #169
86314 klokjesluider
for whom the bell tolls
pi_17569769
quote:
op donderdag 4 maart 2004 17:29 schreef yvonne het volgende:

[..]

is het nu beter
euh nee

maar ik rammel al uit gewoonte een keer extra op f5 hoor
greetings,
  Admin maandag 8 maart 2004 @ 16:07:47 #170
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_17576433
staat die bug al in dat bugforum?

donderdag 11 maart 2004 @ 19:51:35 #171
86314 klokjesluider
for whom the bell tolls
pi_17651753
quote:
op maandag 8 maart 2004 16:07 schreef yvonne het volgende:
staat die bug al in dat bugforum?
weet niet of ze wel zo hard zitten te wachten op het melden van bugs die in mijn pc zitten

(alhoewel...oude layout had ik er nooit last van)
greetings,
  donderdag 11 maart 2004 @ 20:07:53 #172
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_17652148
het moeten 'ctrl f5'en is inderdaad bij meer mensen voorgekomen die er met topix nooit last van hadden; in rfd staat er wel een post over dacht ik.
ah, nee het was fb:
f5 werkt niet goed?

pi_17697822
we zijn nog steeds benieuwd naar jullie ideeen, gedachtes etc, dus schroom je niet om die te posten
  zondag 14 maart 2004 @ 16:19:53 #174
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_17709952
mijn interesses op c&h gebied
- gouden eeuw van perikles, het oude athene
- romeinen: romeins recht, romeinse bouwwerken, romeinse engeneering
- nederlands indie, voc
- periode tussen 1e en 2e wo, ontwikkelingen op gebied van kunst, wetenschap etc.
t.g.v. verschrikkingen van wo-i
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  woensdag 17 maart 2004 @ 10:03:40 #175
19111 Blasphemer
No Guts No Glory
pi_17771032
als het aan mij ligt meer wo1
het is dit jaar namelijk 90 jaar geleden dat deze oorlog uit brak
en ik ben zelf al meer dan 25 jaar bezig met de history van deze oorlog
en ik heb genoeg info over deze oorlog

bijv.
www.wfa-nederland.nl
pi_18072700
...................

[ Bericht 98% gewijzigd door rancunus op 31-03-2004 01:31:33 (krijg ook maar het heen en weer ook) ]
pi_18072777
quote:
op dinsdag 30 maart 2004 22:17 schreef rancunus het volgende:

[..]

read your damn mail

yvonne is geen moderator meer in c&h, voor c&h zaken kun je mailen naar natalie@fok.nl of general@fok.nl ,

ik zal zeggen tegen yvonne dat je gemaild hebt, maar dit is niet de manier om dit te uiten normaal oke
  Admin woensdag 31 maart 2004 @ 10:16:38 #178
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_18078811
quote:
op dinsdag 30 maart 2004 22:17 schreef rancunus het volgende:
...................
ik ga lezen.

woensdag 31 maart 2004 @ 10:21:44 #179
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_18078877
quote:
op woensdag 31 maart 2004 10:16 schreef yvonne het volgende:
ik ga lezen.
leuk.

ik ga ontbijten.
  Admin woensdag 31 maart 2004 @ 11:55:22 #180
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_18080580
quote:
op woensdag 31 maart 2004 11:02 schreef rancunus het volgende:

[..]

[..]

pi_18080689
nah zeg, was dat nou weer voor een off topici gedoe?

alleen c & h zaken hier of ik ban je
pi_18135378
kreeg net een brainfart.

ik maakte vanochtend een apart topic ( [c& h tv vanavond] de tiger tank ) ervoor aan maar het is natuurlijk ook wel interessant om een verzamelttopic te maken, waarin je kunt aankondigen als er een interessante docu of programma wat c & h gerelateerd is op tv komt.

met natuurlijk een utizondeirng voor discovery (& civilization) want die herhalen hun programmas zoveel dat het topic binnen een week aan deel 50 toe zou zijn, dus dan alleen de premieres aankondigen
  vrijdag 2 april 2004 @ 17:53:17 #183
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_18136229
jeps, heb je gelijk in. dat zouden we kunnen doen.
wil je van het huidige topic een centraal topic maken (dan pas ik de titel aan) of maken we een nieuwe aan zodra er weer iets leuks op tv komt?

your call
pi_18169921
quote:
op vrijdag 2 april 2004 17:53 schreef natalie het volgende:
jeps, heb je gelijk in. dat zouden we kunnen doen.
wil je van het huidige topic een centraal topic maken (dan pas ik de titel aan) of maken we een nieuwe aan zodra er weer iets leuks op tv komt?

your call
de huidige is nabespreking geworden en dan staat het ws een beetje raar als er daarna over andere series gaat aangekondigd worden, dus een nieuw topic lijkt me het best.
  Admin zondag 4 april 2004 @ 13:50:52 #185
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_18170111
quote:
op zondag 4 april 2004 13:40 schreef rancunus het volgende:

[..]

de huidige is nabespreking geworden en dan staat het ws een beetje raar als er daarna over andere series gaat aangekondigd worden, dus een nieuw topic lijkt me het best.
maak dan

pi_18181295
quote:
op zondag 4 april 2004 13:50 schreef yvonne het volgende:

[..]

maak dan
de ouwe is al geegijzeld

dus zeur niet zo

want ik heb em al gemaakt

en je loopt achter de feiten aan

overigens en geheel off topic

best handig dat je die smileys alleen nog maar hoeft aan te klikken

pi_18181511

doe een goed voorstel voor een naam van wat nu [c&h] tv tips topic heet, dan kan men daar verder babelen over panzers, en dan mag je een nieuw [c&h] tv tips topic openen! oke?
  dinsdag 6 april 2004 @ 14:07:08 #188
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_18218885
ik heb net een nieuw spel bedacht. raad de qoute.
hierin worden dan quotes gepost en de rest moet raden van wie het was.
er kan net als bij rjp hints gegeven worden over het tijdvak, beroep van de quotte, relevante achtergrond info bij de quote enz. quotes moeten zoveel mogelijk in oorspronkelijke taal gepost worden, om de afkomst sneller duidelijk te maken. en bij niet nederlandse of niet-engelse quotes moet er een vertaling bij, zodat ook de minder taalvaardigen mee kunnen doen.
idee is verder hetzelfde als rjp.
  dinsdag 6 april 2004 @ 14:58:57 #189
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_18220504
quote:
op dinsdag 6 april 2004 14:07 schreef lonewolf2003 het volgende:
ik heb net een nieuw spel bedacht. raad de qoute.
hierin worden dan quotes gepost en de rest moet raden van wie het was.
er kan net als bij rjp hints gegeven worden over het tijdvak, beroep van de quotte, relevante achtergrond info bij de quote enz. quotes moeten zoveel mogelijk in oorspronkelijke taal gepost worden, om de afkomst sneller duidelijk te maken. en bij niet nederlandse of niet-engelse quotes moet er een vertaling bij, zodat ook de minder taalvaardigen mee kunnen doen.
idee is verder hetzelfde als rjp.
je bedoelt dus zoiets als dit: van wie is deze uitspraak?
een topic van yvonne uit 2001. het is inderdaad een leuk idee om weer eens zo'n topic te openen
wat mij betreft is het oké. aan jou de eer
zet je in de openingspost ook een korte inleiding (zoals je hier zo mooi hebt gedaan?)

we hebben overigens ook nog deze: historische quotes van _the_general_ en vrij recent. alleen in dit geval is het geen 'raad' topic. maar een algemeen topic van historische quotes.

en deze: leuke latijnse quotes...
ook vrij recent, maar ook geen 'raad' topic.
  woensdag 7 april 2004 @ 01:07:31 #190
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_18237751
ik zou graag een verscherpte controle willen zien op de plaatjes van rjp. vaak zijn het huidige acteurs of actrices. enige culturele of historische waarde mag er toch wel aan zo'n plaatje zitten?
  woensdag 7 april 2004 @ 13:06:34 #191
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_18244149
quote:
op woensdag 7 april 2004 01:07 schreef quasar_de_duif het volgende:
ik zou graag een verscherpte controle willen zien op de plaatjes van rjp. vaak zijn het huidige acteurs of actrices. enige culturele of historische waarde mag er toch wel aan zo'n plaatje zitten?
dat is allicht iets wat we kunnen aangeven in het topic. het is tenslotte c&h.
maar we gaan iig níet zover dat we bijv. plaatjes gaan verwijderen omdat 't een huidige acteur of actrice is. rjp is een reeks die al heel lang loopt. we kiezen ervoor om die weinig mogelijk 'aan banden' te leggen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Natalie op 07-04-2004 13:12:14 ]
pi_18705082
quote:
toch eigenlijk wel ja
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
pi_18707952
er lopen erg veel topics over wo2, hitler etc, en dat komt zeker niet door mij

wat voor onderwerp uit wo2 interesseert je? aan je avatar te zien generalfeldmarschall erich von manstein, wist je dat hij eigenlijk von lewinski hete?
pi_18716644
quote:
op maandag 26 april 2004 22:49 schreef _the_general_ het volgende:
er lopen erg veel topics over wo2, hitler etc, en dat komt zeker niet door mij

wat voor onderwerp uit wo2 interesseert je? aan je avatar te zien generalfeldmarschall erich von manstein, wist je dat hij eigenlijk von lewinski hete?
klopt ja, de meesterstrateeg heette lewinsky. hij heette geloof ik eigenlijk ook nog fritz in plaats van eric
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
pi_18717075
dat zou kunnen, maar wat voor onderwerpen over wo2 zou je graag besproken zien dan?
  dinsdag 27 april 2004 @ 13:19:44 #196
2283 speedcore
uw reclame hier
pi_18718393
quote:
op dinsdag 27 april 2004 12:21 schreef _the_general_ het volgende:
dat zou kunnen, maar wat voor onderwerpen over wo2 zou je graag besproken zien dan?
alles wat ter tafel komt

of maakt niet uit welke ander periode

call me crazy maar naast al de wo2 topics die van nature al m`n aandacht trekken zou ik zelfs een wetenschappelijk verhandeling over het historisch belang van konijneholen nog lezen.
opinions are like assholes. they all stink except for mine, which smells like roses
pi_18719270
quote:
op dinsdag 27 april 2004 13:19 schreef speedcore het volgende:

[..]

alles wat ter tafel komt

of maakt niet uit welke ander periode

call me crazy maar naast al de wo2 topics die van nature al m`n aandacht trekken zou ik zelfs een wetenschappelijk verhandeling over het historisch belang van konijneholen nog lezen.
ja precies, wo ii is van nature erg interessant.

wat mij aanspreekt is trouwens de strategische punten van de oorlog. zoals bijv. operatie barbarossa, de tangbeweging etc., dus het tactische en strategisch plannen van de veldmaarschalken
  vrijdag 14 mei 2004 @ 22:42:59 #198
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_19136524
ik was ineens op zoek naar meer info over de rellen in detroit in '67, naar aanleiding van iets op tv, maar kon niks vinden hier. een idee ms?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  zaterdag 15 mei 2004 @ 10:52:36 #199
2283 speedcore
uw reclame hier
pi_19142974
quote:
op vrijdag 14 mei 2004 22:42 schreef semtex het volgende:
ik was ineens op zoek naar meer info over de rellen in detroit in '67, naar aanleiding van iets op tv, maar kon niks vinden hier. een idee ms?
geile bak he, zo`n gt-40
opinions are like assholes. they all stink except for mine, which smells like roses
  zaterdag 15 mei 2004 @ 12:14:52 #200
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_19144102
quote:
op zaterdag 15 mei 2004 10:52 schreef speedcore het volgende:

[..]

geile bak he, zo`n gt-40
jij hebt hetzelfde gekeken
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_19188114
quote:
op vrijdag 14 mei 2004 22:42 schreef semtex het volgende:
klik!
quote:
a mountaineer wants grip, we don't!
---
Just one note
Could make me float
Could make me float away
  maandag 17 mei 2004 @ 12:42:17 #202
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_19191518
quote:
op maandag 17 mei 2004 09:34 schreef e.r.w.i.n het volgende:

[..]

klik!
[..]
die had ik inmiddels zelf ook al gevonden, maar ik hoopte dat er op fok al een topic over was.
pi_19577824
wie wat bewaard heeft wat

klonen bijvoorbeeld, voor als er weer eens een mod de nazi uit gaat hangen en je bant enzo
pi_19577841
heheh

laat maar yvonne, ik zorg zelf wel voor de ziekteverwensingen aan deze en gene z`n adres
  Admin woensdag 2 juni 2004 @ 07:57:10 #205
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_19580109
mail

ik ga eens kijken.

dinsdag 15 juni 2004 @ 16:36:37 #206
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_19913135
een centraal defensie topic
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 21 juni 2004 @ 10:34:45 #207
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_20059159
quote:
op dinsdag 15 juni 2004 16:36 schreef icecreamfarmer_nl het volgende:
een centraal defensie topicforum.
heeft replique toevallig support voor sub-subfora?
dus een defensieforum in c&h zegmaar?
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
  Admin maandag 21 juni 2004 @ 10:39:11 #208
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_20059228
quote:
op maandag 21 juni 2004 10:34 schreef piro het volgende:

[..]

heeft replique toevallig support voor sub-subfora?
dus een defensieforum in c&h zegmaar?
nee

maandag 21 juni 2004 @ 14:00:41 #209
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_20064425
quote:
op maandag 21 juni 2004 10:39 schreef yvonne het volgende:

[..]

nee
en een gewoon forum dan?
en waarom ben je nooit meer op icq.
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
  Admin maandag 21 juni 2004 @ 14:57:43 #210
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_20065883
quote:
op maandag 21 juni 2004 14:00 schreef piro het volgende:

[..]

en een gewoon forum dan?
en waarom ben je nooit meer op icq.
omdat ik een msn-er geworden ben

maandag 21 juni 2004 @ 21:49:25 #211
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_20077122
quote:
op maandag 21 juni 2004 14:57 schreef yvonne het volgende:

[..]

omdat ik een msn-er geworden ben
pi_20283187
defensie-forum zou wel leuk zijn
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  Admin dinsdag 29 juni 2004 @ 17:03:30 #213
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_20283366
quote:
op dinsdag 29 juni 2004 16:57 schreef cherrymoontraxx het volgende:
ga weg, kssjt en vort.

pi_20311823
.
I´m back.
  Admin woensdag 30 juni 2004 @ 17:03:34 #215
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_20311915
quote:
op woensdag 30 juni 2004 17:00 schreef ryan3 het volgende:
.
je voelt je al thuis hè

vrijdag 9 juli 2004 @ 23:32:15 #216
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_20522432
quote:
op dinsdag 29 juni 2004 17:03 schreef yvonne het volgende:

[..]

ga weg, kssjt en vort.
jij bent zo'n rooie, ga eens met die sourcecode spelen zodat je sub-subfora hebt.
pi_20954211
quote:
op dinsdag 29 juni 2004 16:57 schreef cherrymoontraxx het volgende:
helemaal niet zo'n slecht idee. ik vind c&h momenteel erg gedomineerd worden door wo2 fanaten. en aangezien er genoeg animo is voor een defensie-forum, waarom niet? en dan is c&h meteen 'gezuiverd'.
Historicus en Moraalridder tegen de geesteszieke fokkertjes (m/v).
  vrijdag 30 juli 2004 @ 19:17:04 #218
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_20960463
dan blijft er van c&h niet veel meer over.... vrees ik.
  vrijdag 30 juli 2004 @ 20:25:54 #219
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_20961727
quote:
op vrijdag 30 juli 2004 19:17 schreef natalie het volgende:
maak er dan c%h en oorlogen van.

win win situatie
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Admin zaterdag 31 juli 2004 @ 01:59:41 #220
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_20968583
quote:
op vrijdag 30 juli 2004 19:17 schreef natalie het volgende:
gebeurt ook niet, next.

pi_21098173
aan rg:
quote:
op vrijdag 6 augustus 2004 14:00 schreef raisingirl het volgende:

[..]

het is geen boutade. ik verbaas me over jouw discussies met lucida én ik irriteer me aan de wijze waarop jullie dat doen. aangezien jullie prominent aanwezig zijn op dit forum lijkt me het niet vreemd dat jullie reacties oproepen. als je dat wilt voorkomen, moet je - zoals ik al voorstelde - communiceren via email. ik zou ook niet weten waarom je je dit zo moet aantrekken. jij reageert ook nogal aangebrand. lijkt me niet nodig, jullie geven immers ook vaak genoeg een ongezouten mening. yvonne aanschrijven is helemaal niet aan de orde, zo serieus is het allemaal niet.

ik stelde in mijn post vooral een vraag.
tegengas bieden en een discussie voeren is één ding, maar jullie doen meer dan dat. ten eerste geven jullie niet één keer je mening weer, maar voortdurend en steeds in een ander jasje, en ook vaak op een niet altijd even inhoudelijke manier. wat bereik je er mee? en waarom kunnen jullie het niet gewoon een keer loslaten? jullie bijten je als pitbuls in onderwerpen en elkaar vast. dat is toch typisch, of niet? ik lees af en toe mee, en verwonder mij daarover. misschien beleven jullie daar oprecht lol aan, dat kan, ik zie die lol alleen meestal niet.

ik plaats mijn post dus, omdat ik oprecht nieuwsgierig ben naar jouw (en lucida's) drijfveren in deze. je hoeft geen verantwoording af te leggen, je kunt wel antwoord geven.
laat ik het zo zeggen ik ben juist niet wat je vriendje b. een "weimar-softie" noemt. dus ja, ondanks het mooie weer en de vrije tijd de laatste tijd, heb ik achter de pc gezeten om tegenargumentatie te geven tegen zienswijzen die wat mij betreft onwaar, onheus en over de limit zijn. dat is mijn motivatie. zoals je misschien gemerkt hebt, levert dit nogal wat smerige ad hominems op, waartegen ik me verdedig. ik geloof ook niet dat ík stalk, maar dat ik in andere subfora gestalkt word (zie bijv. topic in r&p van gisteren). en het zal je misschien ontgaan zijn, maar kp en ollie kunnen dit bevestigen, er wordt nu eenmaal anders gediscussieerd en over andere onderwerpen dan pakweg 2 jaar geleden toen jij ook nog weleens meedeed aan een discussie en het idd gezelliger was. jouw verwondering hierover wordt misschien hieruit gegenereerd. ik kan heus nogwel een goede discussie onderscheiden van gehakketak hoor en heb zelf ook een hekel aan gehakketak. op zich ben ik daarin niet veranderd.

en overigens ik ben niet gefascineerd door de persoon luuucida als zodanig. ik ken hem niet. net zoals ik jou niet ken. ik voel me wel geroepen om op zijn texten te reageren dus.
I´m back.
pi_21098525
ook aan rg . :
quote:
ik wist dat je daarover ging vallen toen ik het schreef. . toch valt me op hoe jij en lucida elkaar proberen af te troeven door met elkaar in discussie te gaan over moraal. zoals jij zelf ook vaak ontkent je een slachtoffer te voelen, stel je je regelmatig wél nogal slachtofferig op. ook nu proef ik dat. er is wat mij betreft niets mis met het hebben van pretenties. pretendeer dus zoveel je wilt.

ik vind dat lucida en jij in discussies érg kinderachtig kunnen zijn. daarmee is niet gezegd dat ik me nooit kinderachtig gedraag. dan is het ook terecht als anderen dat opmerken.
los van of pretenties hebben of kinderachtig doen done is of niet, je kunt dit eerste iig niet afleiden uit mijn postgeschiedenis. zoveel zal luuucida zelfs toegeven, want hij noemt me de grote trivialiseerder. grote trivialiseerders hebben geen andere pretentie dan te trivialiseren. de seinfeld-methode. camp, staat onder nummer 3. in mijn sig. vele mensen trekken het juist niet dat ik schijnbaar moeiteloos omschakel van serieus zijn naar blatante nonsense en verbinden het één met het ander en komen zo tot de conclusie dat alles nonsense is: de grote trivialiseerder dus. wat ze weer input geeft om verder te gaan met tu quoque's.

de vraag slachtoffer of niet is een andere. over het algemeen zie je dat sinds het zere been van cliteur (daarvoor ook al eigenlijk) rechts op de boeboehuilhuil-toer gaat, want ze worden onderdrukt door gemene linkse mensen met maskertjes op zoals kp, ollie, bluesdude en ik bijv.. dit leidt mede tot een argument als de gemanipuleerde werkelijkheidsbeleving. vervolgens maak ik er een topic over en je wordt bedolven door een lawine ad hominems. lees in bewust eerste topic nog maar even wat ollie daarover zo tegen het einde opmerkte. dus ja. nee, ik geloof toch niet dat ik pretenties heb, los van of je die dus wel of niet mag voeren en ook weet ik niet hoe het met het slachtofferschap ligt. (trouwens via karpman's triangle ook een jaap van een drogreden, maar goed).

en moraal? in de holocaustonkenners-non-discussie kom je wel op een morele aanname terecht ja. of ik pretendeer daarmee moreel hoogstaander te zijn? niet direct, dacht ik. zoals ik in het debat al aangaf is de morele aanname gekoppeld aan historische feiten, maar de logica niet en ook met de logica kun je het ongelijk bewijzen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 06-08-2004 14:57:31 ]
I´m back.
pi_21100739
quote:
op vrijdag 6 augustus 2004 14:39 schreef ryan3 het volgende:
los van of pretenties hebben of kinderachtig doen done is of niet, je kunt dit eerste iig niet afleiden uit mijn postgeschiedenis. zoveel zal luuucida zelfs toegeven, want hij noemt me de grote trivialiseerder. grote trivialiseerders hebben geen andere pretentie dan te trivialiseren. de seinfeld-methode. camp, staat onder nummer 3. in mijn sig. vele mensen trekken het juist niet dat ik schijnbaar moeiteloos omschakel van serieus zijn naar blatante nonsense en verbinden het één met het ander en komen zo tot de conclusie dat alles nonsense is: de grote trivialiseerder dus. wat ze weer input geeft om verder te gaan met tu quoque's.
met dat trivialiseren ontloop jij naar mijn idee een verantwoordelijkheid die je zelf op je neemt door je in deze discussies te begeven. door het trivialiseren, kun je altijd een uitweg vinden wanneer een discussie lastig wordt door heel relativerend (trivialiserend) te gaan doen op het moment dat de 'tegenstander' probeert serieus iets duidelijk te maken. helemaal eerlijk is dat volgens mij niet. ergens lijk je dan ook de indruk te wekken dat het je allemaal weinig kan schelen, terwijl ik denk dat het je juist wel iets kan schelen, blijkens ook het feit dat je je geroepen voelt tegengas te bieden. er zit een tegenstrijdigheid in. maar ergens herken ik dát dan weer wel. .
quote:
de vraag slachtoffer of niet is een andere. over het algemeen zie je dat sinds het zere been van cliteur (daarvoor ook al eigenlijk) rechts op de boeboehuilhuil-toer gaat, want ze worden onderdrukt door gemene linkse mensen met maskertjes op zoals kp, ollie, bluesdude en ik bijv.. dit leidt mede tot een argument als de gemanipuleerde werkelijkheidsbeleving. vervolgens maak ik er een topic over en je wordt bedolven door een lawine ad hominems.
toch vind ik die 'tegenstanders' van je echt niet altijd zo ongenuanceerd zoals jij ze neerzet. jij zet ze in een hoek vast. vervolgens open je topics, waarmee je dus bewust reacties uitlokt, en daarna doe je alsof jij, en je medestanders, worden bedolven onder ad hominems. ik ben het in die discussies regelmatig met je eens, zoals je ook wel zult weten, maar zoals jij jezelf probeert vrij te pleiten en de zwarte piet plaatst bij anderen is niet juist. je neemt daarmee opnieuw geen verantwoordelijkheid voor je eigen gedrag hierin: het is gewoon te gemakkelijk. ik vind het prima, jullie 'discussieren' maar lekker verder. een echt antwoord heb ik volgens mij niet gekregen, en zal ik ook wel niet krijgen. .
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
pi_21101159
quote:
op vrijdag 6 augustus 2004 16:43 schreef raisingirl het volgende:

[..]

met dat trivialiseren ontloop jij naar mijn idee een verantwoordelijkheid die je zelf op je neemt door je in deze discussies te begeven. door het trivialiseren, kun je altijd een uitweg vinden wanneer een discussie lastig wordt door heel relativerend (trivialiserend) te gaan doen op het moment dat de 'tegenstander' probeert serieus iets duidelijk te maken. helemaal eerlijk is dat volgens mij niet. ergens lijk je dan ook de indruk te wekken dat het je allemaal weinig kan schelen, terwijl ik denk dat het je juist wel iets kan schelen, blijkens ook het feit dat je je geroepen voelt tegengas te bieden. er zit een tegenstrijdigheid in. maar ergens herken ik dát dan weer wel. .
nou, ik parodieer wel volgens 2. hyperbool, als je dat soms bedoelt? ik word soms wat ongeduldig als wat ik zie andere mensen niet zien, ondanks de loepzuivere uitleg van mij. dus trek ik de consequenties van mijn opponenten door tot in het ongerijmde. dat is gewoon methode. met trivialiseren an sich bedoel ik bijv. een encyclopedische topic in sex waarmee ik, gelijk ollie terecht opmerkte, kraft-ebbing in de schaduw tracht te zetten. die omschakeling is voor velen niet te begrijpen. serieuze reacties doe ik er achteloos bij en dat vinden sommigen vreemd, denk ik.
quote:
toch vind ik die 'tegenstanders' van je echt niet altijd zo ongenuanceerd zoals jij ze neerzet. jij zet ze in een hoek vast. vervolgens open je topics, waarmee je dus bewust reacties uitlokt, en daarna doe je alsof jij, en je medestanders, worden bedolven onder ad hominems.
jij vindt opponenten niet zo ongenuanceerd??? ik vind het gemanipuleerde werkelijkheidsbeleving-argument, waarop zo'n beetje alles berust, niet een pareltje van zuivere redeneerkunst anders. en ook niet het argument dat in feite alles wat niet door de wet verboden is moreel te rechtvaardigen valt, een motief van weer iemand anders.
quote:
ik ben het in die discussies regelmatig met je eens, zoals je ook wel zult weten, maar zoals jij jezelf probeert vrij te pleiten en de zwarte piet plaatst bij anderen is niet juist. je neemt daarmee opnieuw geen verantwoordelijkheid voor je eigen gedrag hierin: het is gewoon te gemakkelijk. ik vind het prima, jullie 'discussieren' maar lekker verder. een echt antwoord heb ik volgens mij niet gekregen, en zal ik ook wel niet krijgen. .
ik ben anders van huis uit geen flamer. ik flame altijd erg netjes als ik al flame, vraag maar aan yvonne. bovendien ben ik in staat een redelijke discussie te voeren en in stand te houden. ben daarin niet veranderd tov paar jaar geleden. nogmaals ik denk dat je niet hebt bijgehouden dat zich een aantal veranderingen hebben aangediend in de mores van fok!.

wat was je vraag dan precies??? volgens mij heb ik het antwoord gegeven. ik zie graag niet dat jouw zo geliefde fok! volgeplempt wordt met aarts-conservatisme, antisemitisme etc. etc., daarnaast ben ik geen "weimar-softie" dus. ik ben ook te oud om me zomaar te laten intimideren door een groep schreeuwers hè.
I´m back.
pi_21101292
quote:
op vrijdag 6 augustus 2004 17:01 schreef ryan3 het volgende:

nou, ik parodieer wel volgens 2. hyperbool, als je dat soms bedoelt? ik word soms wat ongeduldig als wat ik zie andere mensen niet zien, ondanks de loepzuivere uitleg van mij.
.

ik geloof dat ik zo'n softie ben die in het argument van de 'tegenstander' altijd nog iets goeds of aardigs probeert te zien (zelfs, ja zélfs van iemand als lucida...) maarja, ik ben dan ook van gl he. de manier van discussieren zoals die volgens jou nu normaal zou zijn, is niet aan mij besteed, en ik ga ook niet mee met dat soort verschijnselen. volgens mij hoeft het helemaal niet zo te zijn en kan het ook op een andere manier. maar als jij dit alles doet om mijn geliefde forum te beschermen dan ben je natuurlijk wel een ontzettende koene ridder, waar is je paard? .
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
pi_21101504
quote:
op vrijdag 6 augustus 2004 17:07 schreef raisingirl het volgende:

[..]

.
ja, lach er maar om, maar als je die holocaustontkenners-non-discussie een beetje had gevolgd of die gemanipuleerde werkelijkheidbeleving topic had doorgelezen dan had je dat kunnen beamen.
quote:
ik geloof dat ik zo'n softie ben die in het argument van de 'tegenstander' altijd nog iets goeds of aardigs probeert te zien (zelfs, ja zélfs van iemand als lucida...) maarja, ik ben dan ook van gl he.
je zou dan ook op de pvda moeten stemmen hè, maar daar luister je toch niet naar natuurlijk.
quote:
de manier van discussieren zoals die volgens jou nu normaal zou zijn, is niet aan mij besteed, en ik ga ook niet mee met dat soort verschijnselen. volgens mij hoeft het helemaal niet zo te zijn en kan het ook op een andere manier.
je weet hoe weimar o.a. ten onder is gegaan en wat daarvoor in de plaats kwam.
quote:
maar als jij dit alles doet om mijn geliefde forum te beschermen dan ben je natuurlijk wel een ontzettende koene ridder, waar is je paard? .
ja, doe het alleen maar voor jou hoor.

btw ik hou niet van paarden.
I´m back.
pi_21290749
eventjes over een hele andere boetg:

misschien is een discussie over irak, de ontstaansgeschiedenis en de toekomst ervan een goed id binnen c&h? er is op het ogenblik een discussietje gaande dat misschien de juiste kant opgaat, maar de openingspost daarvan is (imo) dermate gestoeld op wat ik maar amerikaans jaren 50-60-70 buitenlandse politieke benaderingswijze (socialist ergens? steun dan de rechtse rebellen met wapens en geld, heb je in no-time een goeie dicctator) dat die thread nog wel eens zou kunnen verzanden////
mensen vinden mij raar
pi_21304946
je mag van mij best een topic openen. zolang het niet verzand in het gebruikelijke anti-moslim, amerika etc gezeur!
pi_21454256
meer info over de holocaust

via via kwam ik op deze link
erg mooie/slechte foto's

erg aangrijpend
tja ze geven precies aan wat oorlog is
dood en verderf

liever geen linkjes van ogrish hier..

[ Bericht 38% gewijzigd door yvonne op 24-08-2004 10:58:02 ]
pi_21834204
aankondigingen van reenactment evenementen?
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
pi_21845008
ik ben bang dat daarvoor de doelgroep te klein is. maar als jij evenementen weet mag je ze best posten

op forum.wo2 zitten veel reenacters. misschien heb je daar iets aan. joerie van 40/45 zit er onder de naam marloes!
pi_21845438
tja... ik doe alleen niet aan w02 reenactment. ik houd me bezig met laat 15e eeuws bourgondië. een periode waarin denk ik dezelfde joeri ook actief is. maar ik heb hier ook al een tijdje terug wat topics over vikingmarkten et cetera voorbij zien komen. forau diavolina en herne waren er geloof ik ook mee bezig.

[ Bericht 0% gewijzigd door Alecks op 09-09-2004 20:48:44 (typo ;)) ]
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
  Admin donderdag 9 september 2004 @ 20:18:33 #233
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_21845492
komaar, kommaar, kommaar!.

pi_21845604
joeri is inderdaad ook bezig met middeleeuws reenactment!
pi_23605424
quote:
op donderdag 9 september 2004 20:23 schreef _the_general_ het volgende:
joeri is inderdaad ook bezig met middeleeuws reenactment!
welc' gebeurtenis moocht dat zyn?
Beroemde jong'ling, die in uwe lentejaaren de letterwysheyt volget in 't Duytsch, Latyn ende Fransch, waerdoor uw braeve naam met eenen schoonen glans zal blinken nåa waardy, tere eere van het Spaaren, weesch gegroet!
  zondag 12 december 2004 @ 01:08:51 #236
52589 sjun
uit solidariteit
pi_23911583
het is geen verrassing dat iemand een verklaring over een ander doet om deze negatief te portretteren en zich daarbij en passant moreel het eigen gelijk toekent zonder dat deze goed gelezen heeft wat geschreven is. het lijkt er sterk op dat nauwelijks begrepen is wat verhaald werd. spijtig dat deze draad gesloten is zodat dergelijke zelfgenoegzaamheid niet verder publiek ontleed kan worden en kans op meer diepgang er in deze draad niet langer inzit.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  Admin zondag 12 december 2004 @ 13:11:35 #237
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_23917545
dit moet in het fbtopic :p
maar het is op verzoek van de ts en in fb staat zijn redenatie te lezen.

Admin zondag 12 december 2004 @ 13:41:50 #238
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_23918156
en deze kan ook unsticky

zondag 12 december 2004 @ 13:42:24 #239
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_23918168
veel naakte vrouwen.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  vrijdag 21 april 2006 @ 17:15:44 #240
66444 Lord_Vetinari
pi_37165489
laten we deze eens een schopje geven... ach what the hell, hij mag tijdelijk ook wel sticky
  donderdag 4 mei 2006 @ 02:06:52 #241
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_37533440
ik zit te denken aan een aantal veldslagen te noemen van betekenis.
verdun, monto casino, kursk, waterloo (vul de rest maar in).
voorwaarde is wel dat je naast het plaatsen van een foto (if any) er ook een schrijven achterlaat.
  donderdag 4 mei 2006 @ 02:08:04 #242
89730 Drugshond
  donderdag 4 mei 2006 @ 07:45:05 #243
66444 Lord_Vetinari
pi_37534618
quote:
op donderdag 4 mei 2006 02:06 schreef drugshond het volgende:
ik zit te denken aan een aantal veldslagen te noemen van betekenis.
verdun, monto casino, kursk, waterloo (vul de rest maar in).
voorwaarde is wel dat je naast het plaatsen van een foto (if any) er ook een schrijven achterlaat.
goeie. een nieuwe reeks. 'grote veldslagen uit de geschiedenis'
  maandag 15 mei 2006 @ 19:10:36 #244
144250 doesss
Show me the money
pi_37852782
quote:
op donderdag 4 mei 2006 07:45 schreef lord_vetinari het volgende:

[..]

goeie. een nieuwe reeks. 'grote veldslagen uit de geschiedenis'
wat laat jij je eigen kennen zeg.
The streets will flood with the blood of the none believers!
Life is just a ride!
  maandag 15 mei 2006 @ 21:24:02 #245
66444 Lord_Vetinari
pi_37857504
quote:
op maandag 15 mei 2006 19:10 schreef doesss het volgende:

[..]

wat laat jij je eigen kennen zeg.
  maandag 15 mei 2006 @ 21:57:56 #246
144250 doesss
Show me the money
pi_37859189
quote:
op maandag 15 mei 2006 21:24 schreef lord_vetinari het volgende:

[..]

if not, my bad.

[ Bericht 12% gewijzigd door doesss op 15-05-2006 23:11:08 ]
The streets will flood with the blood of the none believers!
Life is just a ride!
  dinsdag 16 mei 2006 @ 07:52:20 #247
66444 Lord_Vetinari
pi_37868516
for the record: ik heb niks tegen reeksen, indien ze iets bijdragen aan een forum. ik heb wel iets tegen reeksen die verkapte post-opkrik manieren zijn. dat was reden voor ons om het personenassociatie-topic te sluiten. het is ook de reden, dat we rjpvd zsm kwijt willen, hetzij richting belgisch archief, hetzij richting het te beginnen spelletjes-forum. de gewone rjp daarentegen draagt bij aan c&h omdat er naar aanleiding van de plaatjes regelmatig informatie gegeven wordt.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 09:55:15 #248
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_37870009
quote:
op dinsdag 16 mei 2006 07:52 schreef lord_vetinari het volgende:
for the record: ik heb niks tegen reeksen, indien ze iets bijdragen aan een forum. ik heb wel iets tegen reeksen die verkapte post-opkrik manieren zijn. dat was reden voor ons om het personenassociatie-topic te sluiten. het is ook de reden, dat we rjpvd zsm kwijt willen, hetzij richting belgisch archief, hetzij richting het te beginnen spelletjes-forum. de gewone rjp daarentegen draagt bij aan c&h omdat er naar aanleiding van de plaatjes regelmatig informatie gegeven wordt.
en dat gebeurt in rjpvd niet? wat ben je ook iemand met een selectief gezicht zeg... bah... begint het nu weer???
  dinsdag 16 mei 2006 @ 09:56:54 #249
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_37870042
buiten dat is het erg laag om die mededeling over rjpvd hier te doen en niet waar die mededeling hoort, namelijk in het rjpvd topic!
pi_37889341
quote:
op zaterdag 13 mei 2006 23:13 schreef ryan3 het volgende:
ps l_v, c&h is wel een aflopende zaak hè, onder jouw bezielende leiding. .
pi_38056688
quote:
het is ook de reden, dat we rjpvd zsm kwijt willen, hetzij richting belgisch archief, hetzij richting het te beginnen spelletjes-forum. de gewone rjp daarentegen draagt bij aan c&h omdat er naar aanleiding van de plaatjes regelmatig informatie gegeven wordt.
ik ben erg benieuwd, lv. begin maar met uitleggen.
pi_38058271
quote:
op zondag 21 mei 2006 20:10 schreef gellius het volgende:
ik ben erg benieuwd, lv. begin maar met uitleggen.
ik voorzie een nieuwe diëet-hype.
streefgewicht: om en nabij de 100 gram.
  Trouwste user 2022 zondag 21 mei 2006 @ 21:16:51 #253
7889 tong80
Spleenheup
pi_38060313
quote:
oh mijn god.

hé zo kan het ook :

[technische fout mods?] feedback deel 69

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zondag 21 mei 2006 @ 21:21:04 #254
7889 tong80
Spleenheup
pi_38060546
raad je sportplaatje # 79 - ook met darters

feedback heet zoiets.

kunnen ze hier nog veel van leren.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zondag 21 mei 2006 @ 21:41:46 #255
7889 tong80
Spleenheup
pi_38061821
newt gmsent met een vbl mod. alles blijft bij het oude daar omdat de users er plezirer aan heben en niemand in de weg staat.

lezen jullie mee modjes van dit forum ?

zondag 21 mei 2006 @ 22:33:20 #256
18772 pos
@@sweet@@
pi_38065223
quote:
quote:
op zondag 21 mei 2006 22:26 schreef yvonne het volgende:
het blijft tot nader order hier gewoon staan, hoor. als men het niet wil, dan verandert er niets. de blauwen en roden lopen hier rond om de users te helpen/dienen, niet om baas te spelen.
* tekst is gestolen*
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
  Trouwste user 2022 maandag 22 mei 2006 @ 00:33:30 #257
7889 tong80
Spleenheup
pi_38071363
yvonne snapt het

maandag 22 mei 2006 @ 07:56:13 #258
66444 Lord_Vetinari
pi_38074000
yvonne misschien wel, maar jij hebt het nog niet helemaal door. for the record: geen van de c&h mods heeft gisteren topics verplaatst naar men. we waren er namelijk allebei niet. degene die men geopend heeft, heeft zowel rjpvd als rjp uit c&h geplukt en in men gegooid. ik heb gisteravond rjp laten terughalen. maar na jouw op in je fb topic heb ik heel weinig behoefte gehad aan hetzelfde doen voor rjpvd. ik vind het van een verregaande onbeschoftheid getuigen, dat je op deze manier je gelijk probeert te halen of topics opent, tong. het minste wat je had kunnen doen was of hier in fb even een berichtje plaatsen, of even een mailtje te sturen.
pi_38074751
"verregaande onbeschoftheid"?

dat zegt een 'moderator' die al maanden dreigt rjpvd te te lozen;
een 'moderator' die de rjpvd-users als een stelletje minkukels beschouwt en geen mogelijkheid onbenut laat om dat te laten merken;
een 'moderator' die slechts met de grootst mogelijke tegenzin en met het grootst mogelijke dedain simpele klusjes voor rjpvd wil opknappen;
een 'moderator' die er geen enkele moeite mee heeft een user die hem bekritiseert onder valse voorwendselen te laten bannen;
een 'moderator' die de rjpvd-users vergelijkt met een ziekte die moet worden weggesneden;
een 'moderator' die nooit ofte nimmer eenvoudig antwoord geeft op een vraag, bijvoorbeeld in de afgelopen week, toen hij zich na zijn laatste dreigement en de reacties daarop, in volledig stilzwijgen hulde.

die 'moderator' nu, verwijt anderen "verregaande onbeschoftheid" als die anderen iets tegen zijn zin doen, namelijk een - gelukkig geslaagde - poging om hun topic in stand te houden.

aan zulke 'moderatoren' bestaat geen enkele behoefte, lijkt me.

Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
  maandag 22 mei 2006 @ 10:06:13 #260
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_38075940
quote:
op maandag 22 mei 2006 07:56 schreef lord_vetinari het volgende:
yvonne misschien wel, maar jij hebt het nog niet helemaal door. for the record: geen van de c&h mods heeft gisteren topics verplaatst naar men. we waren er namelijk allebei niet. degene die men geopend heeft, heeft zowel rjpvd als rjp uit c&h geplukt en in men gegooid. ik heb gisteravond rjp laten terughalen. maar na jouw op in je fb topic heb ik heel weinig behoefte gehad aan hetzelfde doen voor rjpvd. ik vind het van een verregaande onbeschoftheid getuigen, dat je op deze manier je gelijk probeert te halen of topics opent, tong. het minste wat je had kunnen doen was of hier in fb even een berichtje plaatsen, of even een mailtje te sturen.
sinds wanneer reageer jij op posts van ons dan?
  maandag 22 mei 2006 @ 10:18:54 #261
66444 Lord_Vetinari
pi_38076235
quote:
op maandag 22 mei 2006 09:12 schreef pyl het volgende:
"verregaande onbeschoftheid"?

dat zegt een 'moderator' die al maanden dreigt rjpvd te te lozen;
beide mods van c&h zijn voor het lozen van rjpvd. het spelletjesforum is ook juist bedoeld voor dergelijke topics.
quote:
een 'moderator' die de rjpvd-users als een stelletje minkukels beschouwt en geen mogelijkheid onbenut laat om dat te laten merken;
citaatje?
quote:
een 'moderator' die slechts met de grootst mogelijke tegenzin en met het grootst mogelijke dedain simpele klusjes voor rjpvd wil opknappen;
klusjes? wij zijn klusjespersonen of zo? dubbele topics gooien we dicht, verkeerd genummerde hernummeren we. wat wil je nog meer?
quote:
een 'moderator' die er geen enkele moeite mee heeft een user die hem bekritiseert onder valse voorwendselen te laten bannen;
vertel?
quote:
een 'moderator' die de rjpvd-users vergelijkt met een ziekte die moet worden weggesneden;
doe even normaal. ik heb er nooit een gehem van gemaakt, dat ik rjpvd een uit de hand gelopen sc topic vind. ik zou er veel minder moeite mee hebben, als de rjpvd users zich ook in andere topics in c&h zouden mengen. dat is namelijk het verschil met de andere fora: daar zijn spelletjes een verlengstuk van het forum, waar de users zich ontspannen van de andere discussies. hier is het een doel op zich.
quote:
een 'moderator' die nooit ofte nimmer eenvoudig antwoord geeft op een vraag, bijvoorbeeld in de afgelopen week, toen hij zich na zijn laatste dreigement en de reacties daarop, in volledig stilzwijgen hulde.
dreigement? ik heb gewoon aangegeven wat mijn persoonlijke mening over rjpvd is. die mening is gevoegelijk bekend. en ik heb, evenals er, achter de schermen, toen er over een spelletjesforum gepraat werd, nadrukkelijk aangegeven, dat rjpvd daarvoor vanuit c&h kandidaat was.
quote:
die 'moderator' nu, verwijt anderen "verregaande onbeschoftheid" als die anderen iets tegen zijn zin doen, namelijk een - gelukkig geslaagde - poging om hun topic in stand te houden.
het gaat er niet om dat rjpvd hier is blijven plakken (hoewel daar het laatste woord echt nog niet over gezegd is). het gaat om de manier waarop. in spt bijvoorbeeld zijn alle spelletjes eruit geflikkerd en is vervolgens gewoon met de mods overlegd, welk spel men graag in spt hield. er is niet als een stel huilende kleuters naar de bovenjuf gelopen om de zin door te drijven, puur en alleen om te zieken. rjpvd kan heel makkelijk in men, daar verliest niemand iets bij, noch c&h, noch rjpvd. integendeel. ik denk dat er in men meer users aan mee zullen doen, omdat daar veel meer mensen komen dan in c&h.
  maandag 22 mei 2006 @ 10:24:53 #262
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_38076371
iets met veel vrouwelijk naakt.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  maandag 22 mei 2006 @ 11:15:51 #263
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_38077691
quote:
op maandag 22 mei 2006 10:18 schreef lord_vetinari het volgende:

klusjes? wij zijn klusjespersonen of zo? dubbele topics gooien we dicht, verkeerd genummerde hernummeren we. wat wil je nog meer?
[..]
tuurlijk, prima dat dat gebeurt, maar waarom moet er bijna altijd een laatdunkende opmerking bij? moet dat nu echt?
quote:
vertel?
[..]
ben je de volslagen belachelijk ban van pyl alweer vergeten?
quote:
doe even normaal. ik heb er nooit een gehem van gemaakt, dat ik rjpvd een uit de hand gelopen sc topic vind. ik zou er veel minder moeite mee hebben, als de rjpvd users zich ook in andere topics in c&h zouden mengen. dat is namelijk het verschil met de andere fora: daar zijn spelletjes een verlengstuk van het forum, waar de users zich ontspannen van de andere discussies. hier is het een doel op zich.
[..]
als ik persoonlijk kijk, heb jij mij de vorige keer de lust volledig ontnomen om mij elders binnen c&h te laten zien. daar zul je ongetwijfeld weer hard om lachen en een rotopmerking over maken, maar zo is het voor mij wel.
quote:
dreigement? ik heb gewoon aangegeven wat mijn persoonlijke mening over rjpvd is. die mening is gevoegelijk bekend. en ik heb, evenals er, achter de schermen, toen er over een spelletjesforum gepraat werd, nadrukkelijk aangegeven, dat rjpvd daarvoor vanuit c&h kandidaat was.
[..]
fijn dat jij dat voor ons besloten hebt.
quote:
het gaat er niet om dat rjpvd hier is blijven plakken (hoewel daar het laatste woord echt nog niet over gezegd is). het gaat om de manier waarop. in spt bijvoorbeeld zijn alle spelletjes eruit geflikkerd en is vervolgens gewoon met de mods overlegd, welk spel men graag in spt hield. er is niet als een stel huilende kleuters naar de bovenjuf gelopen om de zin door te drijven, puur en alleen om te zieken. rjpvd kan heel makkelijk in men, daar verliest niemand iets bij, noch c&h, noch rjpvd. integendeel. ik denk dat er in men meer users aan mee zullen doen, omdat daar veel meer mensen komen dan in c&h.
je vergeet dat niemand hier als een huilende kleuter naar yvonne is gelopen. we hebben massal bezwaar gemaakt en dus heeft yvonne besloten dat het terug gaat. dat jij met je enorme haat jegens rjpvd ons liever ziet gaan, dan blijven is 1, maar jij bent een mod die er is om ons te helpen, assisteren en eventueel te corrigeren. maar jij hebt als hoofddoel het kwijtraken/lozen van rjpvd lijkt het wel. dat is niet hoe een mod moet werken! een mod heeft een andere taak, dan een user, maar de rechten van wat een mod wel/niet kan zeggen zijn gelijk. als je dat nou eens ter harte zou nemen...
pi_38078050
quote:
op maandag 22 mei 2006 10:18 schreef lord_vetinari het volgende:
beide mods van c&h zijn voor het lozen van rjpvd. het spelletjesforum is ook juist bedoeld voor dergelijke topics.
gelukkig wordt dat niet bepaald door moderatoren. zoals gisteren nog eens werd bevestigd:
quote:
op zondag 21 mei 2006 22:26 schreef yvonne het volgende:.... als men het niet wil, dan verandert er niets. de blauwen en roden lopen hier rond om de users te helpen/dienen, niet om baas te spelen....
volgende punt, over je denigrerende (of liever denigrerend bedoelde) posts richting rjpvd:
quote:
citaatje?
ja zeg! alsof ik moet gaan bewijzen dat de middellandse zee blauw is.
quote:
volgende punt, over de functie van een moderator, inzake rjpvd:
klusjes? wij zijn klusjespersonen of zo?
ja. maar dat schijnt nogal moeilijk door te dringen.
quote:
dubbele topics gooien we dicht, verkeerd genummerde hernummeren we. wat wil je nog meer?
elementair fatsoen.

volgende punt, over het bannen van een user die jou durft te weerspreken (ofwel geef de mensen een machtsmiddeltje en ze gaan rare dingen doen):
quote:
vertel?
op grond van deze roemruchte post, die jou in het verkeerde keelgat schoot, werd ik geband, alsof je dat niet meer weet.
quote:
op donderdag 29 september 2005 09:18 schreef pyl het volgende:
lord_vetinari,

inzake een topic als rjp voor dummies heeft een moderator een louter dienende taak. hij moet op de achtergrond blijven en hier en daar een klusje opknappen. koffie zetten, de vaatwas doen, de vuilniszakken buiten zetten - dat werk. en dan alleen als de users erom vragen.

rjpvd loopt immers al 389 nummers zonder problemen; het enige wat een mod ooit hoefde te doen was het - op verzoek!!! - verbeteren van een typfout in de topictitel, of iets van die orde. in al die 389 nummers is zelden of nooit een onvertogen woord gevallen, zelden of nooit een plaatje geplaatst dat de morele of politieke toets der betamelijkheid niet kon doorstaan. en als dat een enkele keer toch gebeurde, dan corrigeerden de andere users de plaatser (het zelfregulerend vermogen van een goed functionerend democratisch stelsel in de praktijk, zogezegd - maar dat terzijde).

nooit heeft dat tot onverkwikkelijkheden geleid die ingrijpen van een mod nodig maakte. nooit - en ik kan het weten, want ik neem al vanaf het begin met regelmaat deel aan dit topic. overigens hebben we ook voor het maken van eenvoudige optelsommen geen mod nodig, zo is wel gebleken.

een louter dienende taak dus, l_v. knoop dat nou eens in je oren. wij regelen onze zaakjes zelf wel, ook als er (o hemeltje lief!) twee topicnummers tegelijk open zijn. dus in het vervolg handen af van rjpvd, zolang je niet hoort roepen: "hé jij daar, koffie zetten!".

over de ziekte waarmee je de rjpvd users vergeleek:
quote:
doe even normaal.
quote:
op zaterdag 5 november 2005 12:37 schreef lord_vetinari het volgende:
.... de rjpvd-reeks. maar dat is een gesloten koliekje ....
en zo verder:
quote:
ik heb er nooit een gehem van gemaakt, dat ik rjpvd een uit de hand gelopen sc topic vind.
jouw mening doet niet ter zake. zie mijn roemruchte post.
quote:
dreigement?
ja, dit is er eentje van vele:
quote:
op donderdag 29 september 2005 09:41 schreef lord_vetinari het volgende:
ja, dat rjpvd misschien zijn langste tijd wel eens gehad kon hebben....
quote:
het gaat er niet om dat rjpvd hier is blijven plakken (hoewel daar het laatste woord echt nog niet over gezegd is). het gaat om de manier waarop. in spt bijvoorbeeld zijn alle spelletjes eruit geflikkerd en is vervolgens gewoon met de mods overlegd, welk spel men graag in spt hield. er is niet als een stel huilende kleuters naar de bovenjuf gelopen om de zin door te drijven, puur en alleen om te zieken.
er is hier maar één iemand die ziekt, l_v.
quote:
rjpvd kan heel makkelijk in men, daar verliest niemand iets bij, noch c&h, noch rjpvd. integendeel. ik denk dat er in men meer users aan mee zullen doen, omdat daar veel meer mensen komen dan in c&h.
daar wordt door de users van rjpvd heel anders over gedacht.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
  Trouwste user 2022 maandag 22 mei 2006 @ 15:12:14 #265
7889 tong80
Spleenheup
pi_38085439
quote:
op maandag 22 mei 2006 07:56 schreef lord_vetinari het volgende:
maar na jouw op in je fb topic heb ik heel weinig behoefte gehad aan hetzelfde doen voor rjpvd. ik vind het van een verregaande onbeschoftheid getuigen, dat je op deze manier je gelijk probeert te halen of topics opent, tong. het minste wat je had kunnen doen was of hier in fb even een berichtje plaatsen, of even een mailtje te sturen.
waar is dan het feedback forum voor ?
je zegt zelf dat jullie niet beslissen of iets naar men wordt verplaatst.
dan heb ik dus de juiste weg gekozen. dat het jou niet zint omdat je ego weer een deukje op heeft gelopen zal me worst wezen.
vooral na deze reactie van je waar je me onbeschoft noemt neem ik er geen woord van terug.
laat ons verder met rust. en je hebt geen last meer van je onderdanen.

zondag 11 juni 2006 @ 12:28:55 #266
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_38745364
in 't verleden zijn er een aantal tournament georganiseerd in c&h. die liepen hartstikke lekker! zullen we vragen of zoiets nog eens gedaan kan worden? natuurlijk met een onderwerp mbt c&h wat veel mensen aanspreekt. iemand ideetjes?

hoe deden ze die tournaments ook nog maar? neem een kijkje:
http://forum.fok.nl/topic/859583

[ Bericht 5% gewijzigd door Natalie op 11-06-2006 13:45:44 ]
  zondag 11 juni 2006 @ 12:51:11 #267
89730 Drugshond
  zondag 11 juni 2006 @ 12:54:46 #268
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_38745914
waarschijnlijk iemand met een link of een usericon gepakt van een site welke die melding geeft.
ik zal 'm even vervangen door een andere link. anders wordt het zo'n gedoe.
  donderdag 15 juni 2006 @ 10:08:11 #269
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_38875685
dit topic loopt voor geen meter en begint een tweede feedback te worden. we verhuizen de boel daar dus weer naartoe. (scheelt ook weer in de onnodige sticky's die tenkoste gaan van onze index)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')