Waarom?
Omdat het mij en een aantal anderen leuk leek om zo'n toernooi te organiseren. En we zien dat andere tournaments goed lopen.
Hoe doe ik mee?
Dat is gemakkelijk. Je maakt een top 15 van de naar jouw inzicht, meest indrukwekkende Helden en Monsters. Dat kunnen monsters zijn die in hun eentje een stad plat walsten, of personen wier heldendaden nog steeds sporen nalaten in onze literatuur en kunst. Lijstje klaar? Post hem dan hier in dit topic.
Voorwaarden
Grieks en Romeinse namen worden voor dit tournament verwisselbaar geacht, Herakles en Hercules zijn dus bijv. dezelfde persoon.
De goden en godinnen krijgen nog hun eigen tournament en moeten nog even hun beurt afwachten. Halfgoden staan vooral bekend om hun heldendaden en mogen nog wel meedoen; mochten ze nog een aparte cultus om zich heen hebben gehad dan mogen ze voor dat aspect ook nog meedoen in een later tournament.
Bijv. Herakles kan dus nu meedoen vanwege de twaalf werken en later vanwege de Romeinse cultus om hem heen.
Ik zal alle lijstjes verzamelen en daar een uitslag uithalen. De nummer 1 krijgt 15 punten, nummer 2 krijgt 14 punten, tot aan nummer 15 die 1 punt verdient.
Waarom een Top 15?
Om iedereen mee te kunnen laten doen. De vaste users van C&H schudden er waarschijnlijk 20 uit hun mouw, maar anderen zullen misschien met moeite 15 kunnen bedenken. Op deze manier hebben we een zo'n groot mogelijk deelnemersveld.
Kan opsturen ook?
Ja. Je kunt je lijstje opsturen naar mij, Trence@freeler.nl of naar Natalie, natalie@fok.nl Vermeld wel je gebruikersnaam erbij.
We zullen dan dit lijstje ook hier plaatsen maar dan zonder de gebruikersnaam erbij.
We geven natuurlijk de voorkeur aan om zelf je lijstje hier neer te zetten opdat je anderen op ideeën kan brengen of erover gepraat kan worden.
Beide manieren van opsturen tellen mee, maar slechts één top 15 per user natuurlijk.
Tot wanneer kan ik meedoen?
We zaten te denken aan een periode van 2 a 3 weken, afhankelijk van hoe het loopt. Vooralsnog ga ik ervan uit dat je je lijstje meetelt tot en met 12 oktober. Kort daarna zullen ik en Natalie de uitslag bekend maken.
Veel succes met het opstellen van het lijstje, maar denk er wel even over na.
Mochten er nog vragen zijn, kan je die stellen aan mij of Natalie.
Ook kun je daarvoor in het volgende topic terecht:
Mythologische Helden en Monsters Slowchat
code:Nummer negen is beter bekend als the midgard serpent--ik weet de nederlandse naam niet1 Rijnaert de Vos -held- (Ned./Vlaamse/Franse Legendes)
2 Baba Yaga -monster- (Russisch)
3 Odyseus -held- (Grieks)
4 Beowulf -held- (Scandinavisch)
5 Cerberus -monster- (Grieks)
6 Perseus -held-(Grieks)
7 Vliegende Hollander -"held"- (nl mythe)
8 Gilgamesh -held- (Babylonisch)
9 Jormungandur -monster- (Noors)
10 Tiamat -goddelijk monster- (Babylonisch)
11 de Hydra -monster- (Grieks)
12 de minotaurus -monster- (Grieks)
13 Morgan Le Fay -anti held- (Arthur Legendes)
14 Hercules -goddelijke held- (Grieks)
15 Cuchulainn -held- (Iers)
Weinig heldinnen eigenlijk
(Staan er, naast alle Grieken, Romeinen en Egyptenaren, toch 2 Zeeuws-Vlamingen in, zonder van Dale genoemd te hebben...)
Ja, Noorse mythologie vind ik de mooiste.
1. Siegfried
2. Brünnhilde
3. Alberich
4. Hagen
5. Mime
6. Fafner
7. Fasolt
8. Siegmund
9. Sieglinde
10. Waltraute
11. Gutrune
12. Gunther
13. Woglinde
14. Wellgunde
15. Floßhilde
[Dit bericht is gewijzigd door Vahlto op 02-10-2003 18:57]
quote:Ik ben superbenieuwd!!
Op zondag 19 oktober 2003 22:42 schreef Trence het volgende:
Als alles goed gaat staat morgennacht de site online met de uitslag.
quote:volgens mij was die toch echt wel Grieks hoor
Op donderdag 2 oktober 2003 04:38 schreef BwennieBren het volgende:3. Herakles (Romeins)
Hier is dé uitslag van het tournament!
In een korte mailwisseling met Trence vorig jaar ivm dit tournament, gaf hij te kennen de uitslag zelf te willen plaatsen. Helaas gebeurde dit niet voor 31 december 2003, en dus plaats ik hem zelf
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |