Weet je even niet meer hoe iemand heette, wat hij ook alweer precies gedaan had of welk gebied zij ook alweer vandaan kwam, vraag het hier!
Google biedt natuurlijk een overdaad aan pagina's aan mbt mythologie, dus als je nog wat gerichtere informatie zoekt, schroom je niet om hier aan de bel te trekken.
offtopic:
Twee onzin reacties verwijderd.
Ik had die off-topics vannacht al langs zien schuiven maar dacht al dat jij het wel zou oplossen, ben er maar niet op ingaan.
Mijn lijstje komt vannacht.
En ctrl+c/+v is niet zo moeilijk, de openingspost is grotendeels die van Quasar
Loki, 1 van mijn favo helden.
Worden monsters als bijvoorbeeld Loch Ness hier ook onder verstaan ?
Loki
quote:Inderdaad. Maar dat monster wordt wel als mythe gezien. Of iig iets in die richting. Maar er zit niet echt een verhaal omheen, dat is waar. Je kan zeggen: 'Er zou prehistorisch monster in Loch Ness ronddobberen' maar echt heel veel meer is er niet over te zeggen. (de verhalen van mensen die hem 'gezien' hebben erbuiten gelaten)
Op maandag 29 september 2003 10:00 schreef Trence het volgende:
Het monster van Loch Ness is een van de weinige monsters die niet echt figureert in mythen/legenden of andere verhalen. Maar ik kan me vergissen?
Toch zou hij -wat mij betreft- in de top 15 mogen. Wat vind jij, Trence?
Wie weet dat we de topictitel van het tournament kunnen wijzigen in: Mythologische Helden & Monster Tournament?
Trence, heb je trouwens msn of icq? Misschien makkelijker converseren ivm het tournament. Mail maar effies
Nessie, (heb even snel gezocht) is bekend vanaf begin 6e eeuw CE, lijkt me toch een lange staat van dienst als monster zijnde, de eerste die hem/haar/het beschrijft is nog een heilige ook, dat zit wel snor met de monster status .
Inmiddels ben ik bezig met het maken van mijn lijst (gezien ik ineens tijd over heb...)
[Dit bericht is gewijzigd door Natalie op 29-09-2003 11:40]
Moeten de Helden/monsters van historische aard/volken zijn, en mogen die niet van recentere aard zijn zoals Cthulhu mythos?
(just askin', ik weet al welke ik wil plaatsen
quote:Als de Cthulhu Mythos meedoet, weet ik wel een paar goede en ik weet er wel een paar uit de soemerische mythes.
Op maandag 29 september 2003 12:14 schreef Shark.Bait het volgende:
ik neem aan dat om de gevoelens van mensen te sparen dat de bijbel niet tot de mythologie-en gerekend worden?Moeten de Helden/monsters van historische aard/volken zijn, en mogen die niet van recentere aard zijn zoals Cthulhu mythos?
(just askin', ik weet al welke ik wil plaatsen
En hoe zit het met Rijnaert de Vos? Niet echt een held, wel erg oud en bekend, en een favoriet van mijzelf
Cthulhu moet ik eerlijk gezegd even kijken, als Lovecraft het helemaal zelf heeft verzonnen dan vind ik persoonlijk van niet maar als er duidelijk aanwijsbare mythen en legenden zijn dan kan je die in ieder geval gebruiken. (Waarom kan ik trouwens geen Cthulhu topic vinden in LIT? Regel dat eens als fans! }:()
En nu wordt het tijd dat ik mijn bed op ga zoeken, die heb ik al veel te lang niet meer gezien en ik moet vannacht nog werken achter de computers. .
quote:Het moesten toch unieke monsters zijn?
Op maandag 29 september 2003 15:02 schreef Dian-Wei het volgende:
1:Draak
2:Unicorn
4:Gryphon ( Grifioen )
8:Cyclops
10:Centaur
12:Zeemeermin
quote:Was geen mythologisch figuur maar een historisch bestaand iemand.
14:Henry Morgan
quote:Dit zijn allemaal goden, geen helden...
Op maandag 29 september 2003 15:09 schreef pro_jeex het volgende:
Loki (Germaans)
Hel (Grieks)
Kali (hindu)
Shiva (Hindu)
Cthulhu (Fictie, Lovecraft)
quote:Chutulu is een monster en geen god.
Op maandag 29 september 2003 15:27 schreef Shark.Bait het volgende:
Dit zijn allemaal goden, geen helden...
Die kregen hun eigen topic...
En trouwens velen nemen aan dat Hercules of andere helden ook echt bestaan hebben , dus dan blijven er niet veel meer over.
Over de monsters : al die monsters zijn erg uniek naar mijn mening, ben er nog nooit een tegengekomen
quote:aha--
Op maandag 29 september 2003 15:33 schreef pro_jeex het volgende:
Chutulu is een monster en geen god.
De overigen zijn mijn helden!
quote:vandaar...
Op maandag 29 september 2003 15:37 schreef Dian-Wei het volgende:
Henry Morgan heb ik er bij gezet omdat er erg veel legendes zijn over hem.
quote:heh heh
Over de monsters : al die monsters zijn erg uniek naar mijn mening, ben er nog nooit een tegengekomen
quote:Persoonlijk mag dat rijtje van mij best.
Op maandag 29 september 2003 15:27 schreef Shark.Bait het volgende:Het moesten toch unieke monsters zijn?
Of ben ik hier mis?
Alleen schijnen de voorrijkosten van z'n strontschepperij wel hoog te zijn tegenwoordig
quote:Is Spiderman een mythologisch figuur?
Op maandag 29 september 2003 22:11 schreef Ryan3 het volgende:
Stripfiguren, zoals Spiderman, mag je ook noemen?
quote:Moderne mythologische held, me dunkt. Batman en Robin ook idd.
Op dinsdag 30 september 2003 08:50 schreef Natalie het volgende:[..]
Is Spiderman een mythologisch figuur?
Als we Spiderman toestaan, dan heb je voor je het weet ook: Superman, Batman en andere figuren in de top 15. Ik weet niet of dat een goed idee is.
Even afwachten wat Trence ervan zegt.
Het lijkt me dat onze Ryan3 voldoende kennis heeft van bijv. de Romeinse/Keltische of Griekse mythologie om daar een lijstje uit voort te toveren
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |