abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13512599
Naar aanleiding van Indrukwekkendste Helden & Monsters Tournament dit topic waar je nog even verder kan discussieren over de lijsten.

Weet je even niet meer hoe iemand heette, wat hij ook alweer precies gedaan had of welk gebied zij ook alweer vandaan kwam, vraag het hier!

Google biedt natuurlijk een overdaad aan pagina's aan mbt mythologie, dus als je nog wat gerichtere informatie zoekt, schroom je niet om hier aan de bel te trekken.

pi_13512987
Mijn complimenten, Trence. Mooi gedaan
Ik zal vandaag of morgen mijn lijstje posten in het tournament-topic!

offtopic:
Twee onzin reacties verwijderd.

(Un)masking for the greater good.
pi_13512992
Dank je .

Ik had die off-topics vannacht al langs zien schuiven maar dacht al dat jij het wel zou oplossen, ben er maar niet op ingaan.
Mijn lijstje komt vannacht.

En ctrl+c/+v is niet zo moeilijk, de openingspost is grotendeels die van Quasar

pi_13513894

Loki, 1 van mijn favo helden.

A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
  maandag 29 september 2003 @ 09:55:42 #5
65957 Dian-Wei
== Ancient Warrior ==
pi_13514109
Misschien is een iets duidelijker uitleg van Mythologische Helden / Monsters wel handig.

Worden monsters als bijvoorbeeld Loch Ness hier ook onder verstaan ?

I am Dian Wei, do you want to cross swords with me ?
pi_13514135
Helaas, Loki is één van de belangrijkste Noorse goden en geen held. Vergelijkbaar met de amerikaanse Trickster is hij de instigator van vele avonturen en geeft hij de aanzet tot Ragnarok maar hij is een van de Aesir en als zodanig niet geldig voor dit tournament.
De goden komen nog wel aan bod. Zijn kinderen mogen wel trouwens.

Loki

pi_13514205
Het monster van Loch Ness is een van de weinige monsters die niet echt figureert in mythen/legenden of andere verhalen. Maar ik kan me vergissen?
pi_13514692
quote:
Op maandag 29 september 2003 10:00 schreef Trence het volgende:
Het monster van Loch Ness is een van de weinige monsters die niet echt figureert in mythen/legenden of andere verhalen. Maar ik kan me vergissen?
Inderdaad. Maar dat monster wordt wel als mythe gezien. Of iig iets in die richting. Maar er zit niet echt een verhaal omheen, dat is waar. Je kan zeggen: 'Er zou prehistorisch monster in Loch Ness ronddobberen' maar echt heel veel meer is er niet over te zeggen. (de verhalen van mensen die hem 'gezien' hebben erbuiten gelaten)

Toch zou hij -wat mij betreft- in de top 15 mogen. Wat vind jij, Trence?

Wie weet dat we de topictitel van het tournament kunnen wijzigen in: Mythologische Helden & Monster Tournament?

Trence, heb je trouwens msn of icq? Misschien makkelijker converseren ivm het tournament. Mail maar effies

pi_13514915
Tja, ik heb het wel maar eigenlijk alleen op mijn werk geïnstalleerd staan momenteel en met nachtdienst deze week schiet dat effies niet op .

Nessie, (heb even snel gezocht) is bekend vanaf begin 6e eeuw CE, lijkt me toch een lange staat van dienst als monster zijnde, de eerste die hem/haar/het beschrijft is nog een heilige ook, dat zit wel snor met de monster status .

pi_13515156
Nessie, je bent welkom

Inmiddels ben ik bezig met het maken van mijn lijst (gezien ik ineens tijd over heb...)

[Dit bericht is gewijzigd door Natalie op 29-09-2003 11:40]

maandag 29 september 2003 @ 12:14:06 #11
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_13516925
ik neem aan dat om de gevoelens van mensen te sparen dat de bijbel niet tot de mythologie-en gerekend worden?

Moeten de Helden/monsters van historische aard/volken zijn, en mogen die niet van recentere aard zijn zoals Cthulhu mythos?
(just askin', ik weet al welke ik wil plaatsen

Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_13517249
quote:
Op maandag 29 september 2003 12:14 schreef Shark.Bait het volgende:
ik neem aan dat om de gevoelens van mensen te sparen dat de bijbel niet tot de mythologie-en gerekend worden?

Moeten de Helden/monsters van historische aard/volken zijn, en mogen die niet van recentere aard zijn zoals Cthulhu mythos?
(just askin', ik weet al welke ik wil plaatsen

Als de Cthulhu Mythos meedoet, weet ik wel een paar goede en ik weet er wel een paar uit de soemerische mythes.
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
  maandag 29 september 2003 @ 14:05:11 #13
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_13519683
ik neem aan dat anti helden ook mogen, of is het ECHT specifiek monsters? Ik doel op slechte tegenstanders die sommige helden tegenkomen, zoals Circe (bijvoorbeeld) of de Mordred, die ook een mens is.

En hoe zit het met Rijnaert de Vos? Niet echt een held, wel erg oud en bekend, en een favoriet van mijzelf

Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_13519883
Reinaert, Soenerisch, helden, anti-helden, bring it on! Alle windstreken, hoe meer hoe beter! Russisch? Tolmeeks? Celtisch, het mag uit elke mythos komen

Cthulhu moet ik eerlijk gezegd even kijken, als Lovecraft het helemaal zelf heeft verzonnen dan vind ik persoonlijk van niet maar als er duidelijk aanwijsbare mythen en legenden zijn dan kan je die in ieder geval gebruiken. (Waarom kan ik trouwens geen Cthulhu topic vinden in LIT? Regel dat eens als fans! }:()

En nu wordt het tijd dat ik mijn bed op ga zoeken, die heb ik al veel te lang niet meer gezien en ik moet vannacht nog werken achter de computers. .

maandag 29 september 2003 @ 15:27:32 #15
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_13521750
quote:
Op maandag 29 september 2003 15:02 schreef Dian-Wei het volgende:
1:Draak
2:Unicorn
4:Gryphon ( Grifioen )
8:Cyclops
10:Centaur
12:Zeemeermin
Het moesten toch unieke monsters zijn?
Of ben ik hier mis?
quote:
14:Henry Morgan
Was geen mythologisch figuur maar een historisch bestaand iemand.
Henry Morgan, 1635 - 1688
quote:
Op maandag 29 september 2003 15:09 schreef pro_jeex het volgende:
Loki (Germaans)
Hel (Grieks)
Kali (hindu)
Shiva (Hindu)
Cthulhu (Fictie, Lovecraft)
Dit zijn allemaal goden, geen helden...
Die kregen hun eigen topic...
pi_13521917
quote:
Op maandag 29 september 2003 15:27 schreef Shark.Bait het volgende:

Dit zijn allemaal goden, geen helden...
Die kregen hun eigen topic...

Chutulu is een monster en geen god.
De overigen zijn mijn helden!
  maandag 29 september 2003 @ 15:37:36 #17
65957 Dian-Wei
== Ancient Warrior ==
pi_13522033
Henry Morgan heb ik er bij gezet omdat er erg veel legendes zijn over hem.

En trouwens velen nemen aan dat Hercules of andere helden ook echt bestaan hebben , dus dan blijven er niet veel meer over.

Over de monsters : al die monsters zijn erg uniek naar mijn mening, ben er nog nooit een tegengekomen

I am Dian Wei, do you want to cross swords with me ?
  maandag 29 september 2003 @ 16:21:03 #18
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_13523156
quote:
Op maandag 29 september 2003 15:33 schreef pro_jeex het volgende:
Chutulu is een monster en geen god.
De overigen zijn mijn helden!
aha--
quote:
Op maandag 29 september 2003 15:37 schreef Dian-Wei het volgende:
Henry Morgan heb ik er bij gezet omdat er erg veel legendes zijn over hem.
vandaar...
quote:
Over de monsters : al die monsters zijn erg uniek naar mijn mening, ben er nog nooit een tegengekomen
heh heh
pi_13528270
quote:
Op maandag 29 september 2003 15:27 schreef Shark.Bait het volgende:

Het moesten toch unieke monsters zijn?
Of ben ik hier mis?

Persoonlijk mag dat rijtje van mij best.
pi_13528642
Toch de meest bekendste mythologische held allertijden:

Alleen schijnen de voorrijkosten van z'n strontschepperij wel hoog te zijn tegenwoordig

pi_13532161
Stripfiguren, zoals Spiderman, mag je ook noemen?
I´m back.
pi_13537622
quote:
Op maandag 29 september 2003 22:11 schreef Ryan3 het volgende:
Stripfiguren, zoals Spiderman, mag je ook noemen?
Is Spiderman een mythologisch figuur?
Als we Spiderman toestaan, dan heb je voor je het weet ook: Superman, Batman en andere figuren in de top 15. Ik weet niet of dat een goed idee is.
Even afwachten wat Trence ervan zegt.
pi_13539346
SIIIIEEEEGFRIIIEEED!

(zie icoon)

Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_13540109
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 08:50 schreef Natalie het volgende:

[..]

Is Spiderman een mythologisch figuur?
Als we Spiderman toestaan, dan heb je voor je het weet ook: Superman, Batman en andere figuren in de top 15. Ik weet niet of dat een goed idee is.
Even afwachten wat Trence ervan zegt.

Moderne mythologische held, me dunkt. Batman en Robin ook idd.
I´m back.
pi_13540714
Persoonlijk zou ik ervoor kiezen om ze niet op te nemen in het tournament. Ze passen beter in een tournament over tv/stripboek-helden. Ik zie er weinig mythologisch in. Wat mij betreft is het

Het lijkt me dat onze Ryan3 voldoende kennis heeft van bijv. de Romeinse/Keltische of Griekse mythologie om daar een lijstje uit voort te toveren

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')