Ik wil naar Zuid Amerika omdat ik denk dat Nederland steeds meer zal verloederen. En dat het over een tiental jaren bijna onleefbaar is voor normale nederlanders. En ik zuid Amerika kan je goedgoop rentenieren terwijl het er heerlijk vertoeven is.
quote:Is de coke ook goedkoper daar?
Op maandag 18 augustus 2003 19:41 schreef Furby het volgende:
Ik ook ! Naar Zuid-Amerika (Venezuela) omdat daar de benzine goedkoop is en de koffie verser !
quote:Oh ja, en dan ga je helemaal tussen de buitenlanders wonen
Op maandag 18 augustus 2003 19:42 schreef F1908 het volgende:
ja met die buitenlanders hier ga ik er steeds meer over nadenken.
quote:jij komt er wel ...
Op maandag 18 augustus 2003 19:40 schreef bingo het volgende:
.....
maar voorgoed??? ik denk het toch niet niet
quote:ik ben in isla margarita geweest. Het leven is daar superrelaxt en goedkoop. Coke kost je ongeveer een euro of 4.
Op maandag 18 augustus 2003 19:42 schreef teknomist het volgende:[..]
Is de coke ook goedkoper daar?
quote:Daar moet ik me aanpassen wat ik wel zal doen.
Op maandag 18 augustus 2003 19:43 schreef teknomist het volgende:[..]
Oh ja, en dan ga je helemaal tussen de buitenlanders wonen
![]()
quote:hier passen de buitenlanders zich ook wel aan hoor, niet allemaal nee, maar dat heb je overal..
Op maandag 18 augustus 2003 19:45 schreef F1908 het volgende:[..]
Daar moet ik me aanpassen wat ik wel zal doen.
Omgekeerd helaas niet
quote:Hoe zie je dat voor je? Wil je bovendien zeggen dat elke allochtoon zich niet aangepast heeft hier?
Op maandag 18 augustus 2003 19:45 schreef F1908 het volgende:[..]
Daar moet ik me aanpassen wat ik wel zal doen.
Omgekeerd helaas niet
quote:gewoon hard werken. Daarna alles verkopen en een huisje in Isla Margarita kopen. Daar heb je al een schitterend huis aan het strand met 3 terrassen en 3 badkamers voor 40000 euro.
Op maandag 18 augustus 2003 19:41 schreef teknomist het volgende:
Nederland behoort tot de top-5 meest comfortabele landen van de wereld. Ik heb geen reden om te emigrerenHoe kom je trouwens aan het geld om te gaan rentenieren?
quote:Het is een exotisch en avontuurlijk verlangen. De werkelijkheid in het buitenland is echt niet fijner dan hier in Nederland. Tenzij je een groot zak met geld hebt natuurlijk
Op maandag 18 augustus 2003 19:46 schreef TimmyAsd het volgende:
wat vinden jullie dan zo slecht aan nederland?
quote:neehoor. er zijn genoeg allochtonen die zich prima aanpassen met daarbij een leuke baan. alleen is het zo jammer dat het meerendeel dit echter niet wil
Op maandag 18 augustus 2003 19:47 schreef teknomist het volgende:[..]
Hoe zie je dat voor je? Wil je bovendien zeggen dat elke allochtoon zich niet aangepast heeft hier?
quote:ja als je veel geld hebt is het ergens anders natuurlijk veel aantrekkelijker... maar denk niet dat de meesten dat hebben...
Op maandag 18 augustus 2003 19:48 schreef teknomist het volgende:[..]
Het is een exotisch en avontuurlijk verlangen. De werkelijkheid in het buitenland is echt niet fijner dan hier in Nederland. Tenzij je een groot zak met geld hebt natuurlijk
quote:meerendeel?!?!? hoe kom je daar nou weer bij?
Op maandag 18 augustus 2003 19:49 schreef F1908 het volgende:[..]
neehoor. er zijn genoeg allochtonen die zich prima aanpassen met daarbij een leuke baan. alleen is het zo jammer dat het meerendeel dit echter niet wil
quote:*oneens is*
(..) De werkelijkheid in het buitenland is echt niet fijner dan hier in Nederland. (..)
quote:Gewoon hard werken, juiste diploma's, kennis, whatever, sparen om een groot zak geld moet mogelijk zijn. hoop ik
Het is een exotisch en avontuurlijk verlangen. De werkelijkheid in het buitenland is echt niet fijner dan hier in Nederland. Tenzij je een groot zak met geld hebt natuurlijk
quote:Dus je gaat naast het leren van Spaans ook jezelf bekeren tot het katholieke geloof en tequila en Chango drinken? Hoe wil je je dat aanpassen eigenlijk vorm geven? Ik geef de allochtonen hier groot gelijk. Ik zou de taal leren en mezelf netjes gedragen, maar aanpassen... ho maar!
Op maandag 18 augustus 2003 19:49 schreef F1908 het volgende:[..]
neehoor. er zijn genoeg allochtonen die zich prima aanpassen met daarbij een leuke baan. alleen is het zo jammer dat het meerendeel dit echter niet wil
En om in sommige landen te rentenieren heb je helemaal zo veel geld niet nodig.
quote:Als je niet verder kijkt dan de toeristische oorden. Nee.
Op maandag 18 augustus 2003 19:50 schreef qwerty_x het volgende:[..]
*oneens is*
quote:amerika is leuk om te wonen
Op maandag 18 augustus 2003 19:51 schreef sharpei het volgende:
vriendin van me zit nu op dit moment in amerika, kijken hoe het bevalt, ze is van plan om er te gaan wonen.
quote:.. ik het in het buitenland prettiger vind dan in NL
Op maandag 18 augustus 2003 19:52 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
omdat?
quote:en waarom dan?!?
Op maandag 18 augustus 2003 19:53 schreef qwerty_x het volgende:[..]
.. ik het in het buitenland prettiger vind dan in NL
Verder zijn er al wat topics over wonen in het buitenland:
Wonen in Afrika (Zambia)
Wonen in Engeland of Schotland
Wonen en werken in DUBLIN
Wonen en werken op Aruba
W&W in Glasgow. (Wonen en Werken)
Een jaar of meer naar Canada...
Tijdelijk wonen/werken in het buitenland ??
En je zou hier eens kunnen kijken:
Emigreren
Emigreren, een nieuw leven in een ander land
Als je ooit zou emigreren...
Emigreren
Emigreren...
quote:Omdat Bush daar president is?
Op maandag 18 augustus 2003 19:52 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
amerika is leuk om te wonen
quote:daar zou ik niet willen wonen. Hoogstens voor het lekkere vele eten.
Op maandag 18 augustus 2003 19:57 schreef Sharkdoggie het volgende:[..]
Omdat Bush daar president is?
Maar serieus, waarom zou je daar niet willen wonen? VS is een groot land, dus zal er vast wel een plekkie waar je misschien zou willen wonen. (ik zou nooit in Florida willen wonen, omdat ik 7 kleuren stront zou schijten voor orkanen)
quote:een gezonde dosis horizon-verbreding ?
Op maandag 18 augustus 2003 19:56 schreef TimmyAsd het volgende:
okee, wat zijn dan jullie redenen om nederland te gaan verlaten voor een ander land?!?
quote:Idd, Nederland is echt niet zo mooi als het lijkt.
Op maandag 18 augustus 2003 19:58 schreef qwerty_x het volgende:[..]
een gezonde dosis horizon-verbreding ?
quote:Nou, dan ben je in Travel aan het juiste adres!
Op maandag 18 augustus 2003 19:58 schreef qwerty_x het volgende:[..]
een gezonde dosis horizon-verbreding ?
quote:... en doen er dan al het mogelijke aan om ze daar te houden ...
Op maandag 18 augustus 2003 20:01 schreef Liejannuh het volgende:[..]
(..)
We helpen hier mensen graag naar de andere kant van de wereld!
quote:Niet omdat ik NL verloedert vind of uit onvrede of in die richting. Eerder omdat ik graag in Thailand zou wonen omdat ik het daar mooi vind, leven niet zo duur en is het volgens mij allemaal wel te realiseren. Familie heb ik nauwlijks en misschien dat ik NL wel zat ben zowat 60 jaar en iets anders wil
Op maandag 18 augustus 2003 19:56 schreef TimmyAsd het volgende:
okee, wat zijn dan jullie redenen om nederland te gaan verlaten voor een ander land?!?
quote:amerika heeft altijd de dreiging van terrorisme, geweld enzovoorts, je kinderen kunnen niet normaal meer naar school omdat de kans aanwezig is dat er een kind met een pistool ook naar school gaat en iedreen ff neerknalt...
Op maandag 18 augustus 2003 19:57 schreef Sharkdoggie het volgende:[..]
Omdat Bush daar president is?
Maar serieus, waarom zou je daar niet willen wonen? VS is een groot land, dus zal er vast wel een plekkie waar je misschien zou willen wonen. (ik zou nooit in Florida willen wonen, omdat ik 7 kleuren stront zou schijten voor orkanen)
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=31663
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=31661
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=31554
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=31495
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=31107
en zo kan ik nog wel ff doorgaan....
quote:omdat daar geen fuck gebeurd...
Op maandag 18 augustus 2003 20:04 schreef Recoil het volgende:[..]
Waarom?
quote:Mijn vriendin is zweedse en daarom vind ik Zweden cool
Op maandag 18 augustus 2003 20:04 schreef Recoil het volgende:[..]
Waarom?
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 20:06 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
en zo kan ik nog wel ff doorgaan....met lekker veel overdrijven
quote:Waarschijnlijk ja.
Op maandag 18 augustus 2003 20:06 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
omdat daar geen fuck gebeurd...
quote:Dus alleen om je vriendin? Waarom komt zij dat niet hierheen?
Op maandag 18 augustus 2003 20:07 schreef Phat Lip het volgende:[..]
Mijn vriendin is zweedse en daarom vind ik Zweden cool
quote:Alleen om mijn vriendin ja ...en ze woont al jaren in Nederland
Op maandag 18 augustus 2003 20:10 schreef Recoil het volgende:
Dus alleen om je vriendin? Waarom komt zij dat niet hierheen?
(als ik een schotse vriendin had gehad, had ik Schotland genoemd... ben gewoon i kärlek, laat me)
quote:wat is hier slecht wat in de UK goed is?
Op maandag 18 augustus 2003 20:17 schreef Big_Yin het volgende:
Ben al geemigreerd.
Woon al 4 jaar in de UK en bevalt me prima.
Zijn net terug uit Nederland en was blij er weer weg te wezen.
Mij te vol daar.
Er zijn genoeg dingen die in Nederland beter geregeld maar toch
Het gemoedelijke en de ruimte is voor mij al genoeg.
En gedoog beleid zoals in Nederland is er niet.
Als er om de politie gevraagd wordt zijn die er binnen 10 minuten zonder vuurwapen maar reken maar dat het stil is na afloop.
quote:ben het niet met alle punten eens, maar kan best begrijpen dat je het daar leuker vindt als hier
Op maandag 18 augustus 2003 20:30 schreef Big_Yin het volgende:
Meer ruimte hier.
Gezelliger.( Er zit verschil tussen britten op vakantie en in eigen land)
Meer tijd voor elkaar.
Minder gesjeest (of hoe je dat ook schrijven mag)
Verkeer gaat wat netter.
Ik ben nu zelf buitenlander maar pas me aan dus mag nog telkens mee klagen
Echt veel duurder is Engeland niet meer (begint zelfs geod koper te worden als Nederland)
We hebben geen Euro en dat mag van mij zo blijven ( gelukkig mag je er hier over stemmen)Er zijn genoeg dingen die in Nederland beter geregeld maar toch
Het gemoedelijke en de ruimte is voor mij al genoeg.
En gedoog beleid zoals in Nederland is er niet.
Als er om de politie gevraagd wordt zijn die er binnen 10 minuten zonder vuurwapen maar reken maar dat het stil is na afloop.
- Vriendelijker mensen
- Mensen daar zijn niet zo materialistisch als hier de Nederlanders
- Mensen zijn sneller tevreden
- Mooiere steden + cultuur
- Minder mensen per vierkante/km (meer ruimte dus)
- Mooiere stranden (met blauw water)
- veel lekkerder eten
- ijs koude winters met SNEEUW !!!!
- Super warme zomers + Zagorga bier
- Door de goede zomers is het zelf gemaakte groente en fruit lekkerder
- Veel leuk cafés
- Mooiere vrouwen (ik mag er dus alleen nog maar naar kijken)
- Geen asiel uitkeringen/zoekers --> dus GEEN profiterende mensen uit andere landen --> dus ook minder criminaliteit
Tja,. ik ben wel in Nederland geboren, maar zou me daar veel meer thuis voelen.
- New York
- Londen
- Canada
- Austrailie
quote:Niet Israël?
Op maandag 18 augustus 2003 20:44 schreef SHERMAN het volgende:
als ik zou gaan emigreren dan naar- New York
- Londen
- Canada
- Austrailie
quote:ook ja
Op maandag 18 augustus 2003 20:45 schreef Sharkdoggie het volgende:[..]
Niet Israël?
maar dacht zet er maar niet bij want ik word nu ook een beetje gestalkt door een of andere klojo die niet zo blij is met mijn mening over israel en nederland ofzo
quote:ben je joods?
Op maandag 18 augustus 2003 20:44 schreef SHERMAN het volgende:
als ik zou gaan emigreren dan naar- New York
- Londen
- Canada
- Austrailie
quote:vast, dat zijn zo'n beetje de enige plekken waar je als jood nog helemaal veilig bent (voorzover je als jood ergens veilig bent...)
Op maandag 18 augustus 2003 20:50 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
ben je joods?
quote:
ben je joods?
Waaruit concludeer je dat? Het feit dat ie gezien zijn avatar Israel sympathiseert en zich bij voorkeur in landen vestigt die enigzins een pro - Israel beleid hebben?
quote:heb joods bloed ja, ben zelf ook pas sinds een paar jaar achter maar heb me altijd al aangetrokken gevoelt tot het jodendom en israel
ben je joods?
problemen mee???
relax man!
quote:dat concludeer ik dus niet...
Op maandag 18 augustus 2003 21:03 schreef Leatherface het volgende:[..]
Waaruit concludeer je dat? Het feit dat ie gezien zijn avatar Israel sympathiseert en zich bij voorkeur in landen vestigt die enigzins een pro - Israel beleid hebben?
quote:ik blijf ook relax
Op maandag 18 augustus 2003 21:07 schreef TimmyAsd het volgende:
mensne mensen het was maar een vraag, niet gelijk schreeuwen van waarom denk je dat meteen enzo, nee ik heb er geen problemen mee...relax man!
alleen er zijn nog al wat mensen die er moeite mee hebben als je zegt dat je joods bent of dat je pro israel bent
quote:Ik viel je niet aan hoor.
Op maandag 18 augustus 2003 21:07 schreef TimmyAsd het volgende:
mensne mensen het was maar een vraag, niet gelijk schreeuwen van waarom denk je dat meteen enzo, nee ik heb er geen problemen mee...relax man!
Edit - dit is dus al toegelicht
[Dit bericht is gewijzigd door Leatherface op 18-08-2003 21:11]
ik denk dan aan o.a. Jamaica, Bermuda, Bahama, Key Largo, Maui, Nieuw Zeeland, Fiji o.i.d.
quote:heb er geen moeite mee dat je joods bent, en over pro-joods zijn hebben we waarschijnlijk andere gedachten, ieder zijn eigen mening, niets mis mee
Op maandag 18 augustus 2003 21:08 schreef SHERMAN het volgende:[..]
ik blijf ook relax
alleen er zijn nog al wat mensen die er moeite mee hebben als je zegt dat je joods bent of dat je pro israel bent
quote:dan is het goed, heb niets kwaads in me...
Op maandag 18 augustus 2003 21:11 schreef Leatherface het volgende:[..]
Ik viel je niet aan hoor.
Edit - dit is dus al toegelicht
quote:Dat veronderstelde ik ook niet
Op maandag 18 augustus 2003 21:14 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
dan is het goed, heb niets kwaads in me...
quote:weet ik
Op maandag 18 augustus 2003 21:16 schreef Leatherface het volgende:[..]
Dat veronderstelde ik ook niet
Ik zou wel naar Nieuw Zeeland willen! Jammer dat het zo'n roteind weg is, maar het land is zo ontzettend mooi!!!!
quote:rex hunt fishing adventures op discovery gaan ze ook wel is naar nieuw zee land toe ziet er ook mooi uit ja
Op maandag 18 augustus 2003 21:18 schreef Liejannuh het volgende:
Ik ben blij dat jullie elkaar nog aardig vinden enzo.
Mag het dan nu weer over emigreren gaan??Ik zou wel naar Nieuw Zeeland willen!
Jammer dat het zo'n roteind weg is, maar het land is zo ontzettend mooi!!!!
voordeel van austrailie en nieuw zee land vind ik zelf (weet niet of het echt veel is)
het ligt geissoleerd dus weinig/minder invloed van buitenaf
Ik heb nog nooit voor langere tijd in het buitenland gewoont en heb dus geen idee hoe dat zou zijn.
Maar het lijkt mij wel eens interessant om wanneer ik evt. een studie hebt voltooid voor een tijdje in het buitenland te gaan wonen om eens te ervaren wat het is en om mijn gezichtsveld wat te verbreden. De Scandinavische landen, Oostenrijk en Canada lijken mij wel wat.
maar dat is voorlopig helemaal niet aan de orde.
quote:ik begon Leatherface net lief te vinden enzow.... maar goed, ik blijf lekker hier, niets mis met NL, tenminste niet wat een reden zou zijn voor mij om te emigreren, als is een pensioen op een mooi eilandje waar altijd zon is en geen criminaliteit nooit weg...
Op maandag 18 augustus 2003 21:18 schreef Liejannuh het volgende:
Ik ben blij dat jullie elkaar nog aardig vinden enzo.
Mag het dan nu weer over emigreren gaan??Ik zou wel naar Nieuw Zeeland willen!
Jammer dat het zo'n roteind weg is, maar het land is zo ontzettend mooi!!!!
quote:Die isolatie heeft uiteraard ook nadelen.
Op maandag 18 augustus 2003 21:20 schreef SHERMAN het volgende:[..]
rex hunt fishing adventures op discovery gaan ze ook wel is naar nieuw zee land toe ziet er ook mooi uit ja
voordeel van austrailie en nieuw zee land vind ik zelf (weet niet of het echt veel is)
Het is lang reizen naar andere landen / continenten en vrijwel uitsluitend per vliegtuig.
Het schijnt bovendien dat tamelijk veel mensen in Aus en NZ zich wat gedeprimeerd voelen door de afzondering. Ze voelen zich vergeten door en afgezonderd van de rest van de wereld. Maar dat is uiteraard iets psychisch en voor iedereen anders.
quote:dat ligt denk ik inderdaad meet aan de mensen zelf
Op maandag 18 augustus 2003 21:27 schreef Leatherface het volgende:[..]
Die isolatie heeft uiteraard ook nadelen.
Het is lang reizen naar andere landen / continenten en vrijwel uitsluitend per vliegtuig.
Het schijnt bovendien dat tamelijk veel mensen in Aus en NZ zich wat gedeprimeerd voelen door de afzondering. Ze voelen zich vergeten door en afgezonderd van de rest van de wereld. Maar dat is uiteraard iets psychisch en voor iedereen anders.
quote:Welvaart is niet altijd de reden om niet te emigreren. Veel mensen zien de bekrompen Nederlandse mentaliteit niet meer zitten. Mijn zus heeft bijvoorbeeld 7 maanden in Argentinie gewoond, en zou zo weer terug willen, zolang ze maar een baan kan vinden. Je gaat dan toch een behoorlijke stap achteruit in welvaart.
Op maandag 18 augustus 2003 19:41 schreef teknomist het volgende:
Nederland behoort tot de top-5 meest comfortabele landen van de wereld. Ik heb geen reden om te emigrerenHoe kom je trouwens aan het geld om te gaan rentenieren?
Ik heb trouwens ook minder koopkracht dan in Nederland, en dat maakt mijn ervaring in de USA nou niet slechter ofzo......Geld maakt niet altijd gelukkig. Mensen zijn hier veel vriendelijker bijvoorbeeld, en hebben niet de asociale mentaliteit die in Nederland steeds meer opdoemt.
Cultuur, mentaliteit, beleid, en gewoon de ervaring zijn allemaal redenen om eens iets anders te willen proberen. Dan maar een beetje minder welvaart, maar wel een gelukkig leven en een samenleving waar je je kinderen fatsoenlijk in kunt opvoeden.....
Ik weet ook nog steeds niet of ik nog ooit naar Nederland terug wil.
quote:Precies. Engels leren is geen probleem geweest, en me in mijn werk en familie omgeving aanpassen aan de Amerikaanse cultuur is geen enkel probleem. Maar als ik thuis lekker Nederlands kook, Nederlands praat, of Nederlanders uitnodig voor een gezellig avondje ouderwets Hollands babbelen dan houdt niemand mij tegen! Ik ga ook gewoon naar de Nederlandse winkel waar ik lekker in het Nederlands een warm sauzijzebroodje kan bestellen.
Op maandag 18 augustus 2003 19:51 schreef teknomist het volgende:
Dus je gaat naast het leren van Spaans ook jezelf bekeren tot het katholieke geloof en tequila en Chango drinken? Hoe wil je je dat aanpassen eigenlijk vorm geven? Ik geef de allochtonen hier groot gelijk. Ik zou de taal leren en mezelf netjes gedragen, maar aanpassen... ho maar!
En als islamieten in Nederland gewoon lekker naar de moskee willen, en op de Kanaalstraat in Utrecht gewoon lekker in hun eigen taal bij de groenteboer hun spulletjes willen bestellen, dan mogen ze dat van mij gewoon doen.
Hier in California is Spaans trouwens een officiele taal, omdat meer dan 40% van de bevolking het spreekt
quote:Ik kan dat in ieder geval voor de USA beantwoorden
Op maandag 18 augustus 2003 20:21 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
wat is hier slecht wat in de UK goed is?
- Veel meer ruimte. In Nederland zit alles zo krap op elkaar. En dan bedoel ik niet het "Nederland is vol" gedoe (want waar ik woon wonen 16 miljoen mensen op een gebied dat ongeveer 1-derde van Nederland beslaat) maar het feit dat een nieuwbouwwijk met ontzettend kleine krappe vierkante bouwdoosjes wordt volgezet, terwijl ze ook makkelijk fatsoenlijke huizen neer kunnen zetten door gewoon wat meer ruimte te nemen. Maar nee, dat kan niet want dan moeten er meer weilanden opgeofferd worden. Alhoewel er hier veel mensen in een betrekkelijk klein gebied wonen is alles toch veel ruimer opgezet. Met uitzondering van DownTown Los Angeles voel je je echt veel vrijer hier, en zijn er (vergeleken met een Nederlandse nieuwbouwwijk) veel minder mensen zo vlak om je heen!
- Mensen zijn veel beleefder en vriendelijker. Gewoon op straat kun je makkelijk een gesprek met iemand aanknopen, terwijl in Nederland men zich er heel ongemakkelijk bij voelt, en liever chagerijnig door blijft lopen. Ook in het verkeer is men VEEEEEL beleefder als in Nederland. Bumperkleven komt hier bijna niet voor, en afsnijden, voordringen, etc ook niet. Net als in Engeland kunnen ze hier netjes een rij vormen bij de bus, waar men in Nederland als een stel opgedrongen kleuters perse als eerste de tram/trein/bus in moeten. Sommigen willen al naar binnen als de pasagiers nog niet eens UITGESTAPT zijn. Hier zijn ze daar gewoon veel beleefder in, ook in winkels, parkeerplaatsen, etc.
- Het respect voor de medemens (ook de ge-immigreerde medemens) is veel groter dan in Nederland. Uiteraard zijn er na 11 September wat vervelende situaties ontstaan tussen "blanke" Amerikanen en moslim immigranten, maar daar is nu nauwelijks meer iets van te merken. Men geloofd hier meer in samenwerking en respect voor elkaar dan in het lukraak rondzaaien van opmerkingen als "alle buitenlanders moeten eruit", wat ik helaas van steeds meer Nederlanders hoor....
- Verder ook nog wat praktische redenen: Openingstijden van winkels, breedte van de wegen, vrijwel overal gratis (of erg goedkoop) kunnen parkeren, betere technische voorzieningen (internet, televisie), huizen met meer dan 1 badkamer. Ook het verkeer is veel praktischer. In Amerika bouwen ze EERST wegen en DAN gaan ze huizen neerzetten.... in Nederland bouwen ze EERST woningen en vervolgens gaat de politiek eens uitgebreid discuzeuren over snelwegaansluitingen, uitvalswegen, en busbanen met als gevolg dat de nieuwbouwwijk in 2003 klaar is, en de nieuwe snelwegaansluiting in 2006. Ze zijn hier voor mijn werk bezig met een brugverbreding en wegverbreding en niemand wist waarom..... totdat we erachter kwamen dat een eindje verderop een zooi nieuwe kantoorpanden worden gebouwd. Kijk dat is nou nadenken.... in Nederland pleuren we panden neer, en vervolgens moeten we al die panden via 1 weggetje bereiken. Gevolg: Om 07:30 mag je 15 minuten wachten voor je je WIJK uit bent, en om 17:00 mag je 15 minuten wacht eer je meer dan 1 kilometer van je WERK verwijderd bent
- En natuurlijk niet echt te vergelijken met Nederland en eigenlijk niet met Europa: In de Verenigde Staten waren ze zo slim (met name in het westen en mid-westen) om in de 19e eeuw al natuurparken aan te wijzen waar niet gebouwd mocht worden. Het gevolg is dat je binnen anderhalf uur buiten Los Angeles al in de natuur kunt zitten, en dan het type natuur dat als je van de normale toeristische route afwijkt het echt uren kan duren voor je weer eens iemand tegenkomt. In Europa kan dat eigenlijk al eeuwen niet meer, met uitzonderingen in Scandinavie, West Schotland, Diverse plekken in Oost Europa.
En tja.... er zijn wel meer redenen te bedenken, en er zijn ook GENOEG redenen te bedenken waarom Nederland beter is.
quote:
Ik zou wel naar Nieuw Zeeland willen! Jammer dat het zo'n roteind weg is, maar het land is zo ontzettend mooi!!!!
quote:Ik wil dus ook heel graag gaan emigreren, en dus ook naar Nieuw Zeeland, heb mij speciaal gerigistreerd vanwege dit topic
rex hunt fishing adventures op discovery gaan ze ook wel is naar nieuw zee land toe ziet er ook mooi uit ja
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met Nieuw Zeeland, en misschien zelfs mensen die zelf wonen of gewoond hebben in Nieuw Zeeland? Ik zou graag meer te weten willen komen over het hoe en wat over het emigreren zelf, en de basis-benodigheden zeg maar, ik ben nogal een newbie op dit gebied... De beslissing is in ieder geval vrijwel genomen, nou alleen nog informatie... Nog meer mensen met dezelde 'droom'?
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 22:48 schreef CiQNiZ het volgende:
Ik wil dus ook heel graag gaan emigreren, en dus ook naar Nieuw Zeeland, heb mij speciaal gerigistreerd vanwege dit topic
quote:Helaas niet. Wel weet ik dat ik dolsgraag naar Australie en Nieuw Zeeland op vakantie wil (woon nu in de USA), maar ben er helaas nog nooit geweest
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met Nieuw Zeeland, en misschien zelfs mensen die zelf wonen of gewoond hebben in Nieuw Zeeland?
quote:Thx!
Op maandag 18 augustus 2003 22:55 schreef maartena het volgende:Welkom op Fok!
quote:Om eerlijk te zijn ben ik ook nog nooit in Nieuw Zeeland of in Australie geweest
Helaas niet. Wel weet ik dat ik dolsgraag naar Australie en Nieuw Zeeland op vakantie wil (woon nu in de USA), maar ben er helaas nog nooit geweestIk denk trouwens - zonder dat ik er ooit geweest ben - dat ik in zowel Nieuw Zeeland als Australie best zou willen wonen!
quote:Het is al eerder door Liejannuh aangegeven dat er een heleboel items over dit onderwerp bestaan; ongetwijfeld dat je daar heel wat antwoorden op je vragen vindt.
Op maandag 18 augustus 2003 23:08 schreef CiQNiZ het volgende:[..]
quote:Tja, voor mij lag de situatie anders dan bij veel anderen. Mijn vrouw is Amerikaanse, en dat geeft je natuurlijk een veel directere band met het land. De voornaamste reden dat wij zijn verhuisd naar de VS heeft toch wel te maken met het feit dat mijn schoonmoeder helemaal geen familie meer om haar heen had, en mijn vrouw toch een beetje heimwee kreeg. Ik wist toen ik haar ten huwelijk vroeg (in 1999 zijn we getrouwd) al donders goed dat als je in een internationale relatie zit je donders goed moet beseffen dat je compromissen moet sluiten.
Op maandag 18 augustus 2003 23:08 schreef CiQNiZ het volgende:
Maar zoiezo, in het algemeen, verhuizen naar een ander land is een grote beslissing, vooral in een ander werelddeel... Dus, hoe lang heb je over 'de' beslissing gedaan, en hoelang heb je erover moeten doen om uiteindelijk de grote reis zonder terugkeer te maken... Zijn er ook mensen die wensten dat ze dit nooit hadden gedaan, en zo snel mogelijk weer terug willen? Ben wel heel benieuwd wat de ervaringen van andere zijn.
Je kan niet van haar verwachten dat ze haar hele leven in Nederland wil blijven, en andersom kan je van mij ook niet verwachten dat ik mijn hele leven in de VS wil slijten. Onze beslissing kwam in Augustus 2001 ongeveer, en in September zijn er naar het Amerikaans Consulaat gegaan om het immigratieproces te starten.
Hoe dat gegaan is kun je allemaal gedetaileerd lezen in de URL in mijn signature
Had je dit mij een jaar of 7 geleden gevraagd (het jaar voor ik mijn vrouw ontmoette) dan had ik je keihard uitgelachen en gezegd dat ik het prima naar mijn zin had in Nederland. En bij de meesten geldt ook "Oost, West, Thuis Best" omdat ze simpelweg niet beter weten. Zo'n eentje was ik er dus ook.... 2 weken vakantie hier, een maandje daar, het allemaal facinerend vinden maar och.... Nederland is toch een prima land om te wonen
Daar ben ik de laatste jaren toch echt van teruggekomen, en alleen echt de ervaring verteld je of het iets voor je is of niet.
Ik ken mensen die al jaren twijfelden om te emigreren, maar dan krijg je als antwoord "Het kan nu niet want.... kinderen..... werk..... opleiding..... familie.... andere smoes..." En uiteindelijk werd het ook niets want ze zetten zich vast in een nieuwbouwwijk ergens in een VINEX lokatie, kweken een paar kids, en dan gaat het allemaal niet meer.
Eigenlijk moet je het gewoon DOEN en vanuit die beslissing verder gaan. Begin eens met de visumaanvraag. Als je wordt goedgekeurd heb je meestal nog 6 maanden om te verhuizen, en dan komt het er echt op aan. Je moet dus eerst de angst overwinnen om die eerste stap te maken.
Het is zeker geen makkelijke beslissing, want je laat wel even je familie, je vrienden, al het bekende etc achter voor een "stap in het duister". (ooooh Peter Koelewijn) Ik had gelukkig mijn vrouw die al bekend was met de Amerikaanse cultuur, maar het is toch geen lichte beslissing. Ik kreeg van mijn baas al te horen in Nederland dat als ik binnen een jaar besloot dat het niets werd in Amerika dat ik dan weer bij hem in dienst kon treden, dus een klein zekerheidje had ik wel achter de hand.
Tja.... van mezelf kan ik in ieder geval vertellen dat het onvergetelijke ervaring is geweest. Het belangrijkste dat ik geleerd heb nu ik deze berg beklommen heb is dat ik makkelijk ook andere bergen kan beklimmen. Nu ik de wereld een beetje geproefd heb weet ik dat ik ook andere landen kan en wil proeven. Mischien blijf ik wel de rest van mijn leven in de USA wonen, of mischien ga ik wel weer naar Nederland.......
Maar 1 tip kan ik je zeker geven: Als je in de toekomst de kans krijg om naar een ander land te verhuizen pak die dan met BEIDE handen aan! En doe er wat mee! Ik kan je garanderen dat het het dubbel en dwars WAARD is, zelfs al is het maar voor een jaar......
quote:Ik ook niet! Waar zit jij, Qwerty_X?
Op maandag 18 augustus 2003 23:33 schreef qwerty_x het volgende:
Wat mijzelf betreft: ik heb -na eerst wat europese stapjes- de grote reis ook gemaakt, zoals jij dat noemt (alleen niet naar jouw voorkeurslanden).
Zowel van de kleine als de grote stappen nooit een seconde spijt gehad, integendeel !
quote:alweer de nodige jaartjes in het land van zon, strand en samba
Op dinsdag 19 augustus 2003 02:07 schreef maartena het volgende:[..]
Ik ook niet! Waar zit jij, Qwerty_X?
quote:Oohh.... raadseltjes
Op dinsdag 19 augustus 2003 02:08 schreef qwerty_x het volgende:
alweer de nodige jaartjes in het land van zon, strand en samba
Ik moet er op dit moment niet aan denken om terug te gaan naar Nederland (ja, eventjes op de koffie zou wel leuk zijn). De mentaliteit die er in Nederland hangt, "Nederland gaat naar de klote door al die buitenlanders", "Klotepolitie", en de rest van het gezeik. Ok, hier is het wat overdreven naar de andere kant. Bijvoorbeeld vorig weekend National Day, liedjes op televisie met de boodschap "different races, one people" zijn misschien ook wel een beetje overdreven, maar je hoort hier weinig tot geen geklaag.
De positieve punten zijn zeker het klimaat, het hele jaar door tussen de 25 en 35 graden, het eten, de verscheidenheid is echt enorm en alles is ontzettend goedkoop, het leven in een miljoenenstad, waar je echt alles om je heen hebt. Ten slotte heb je ook de mogelijkheid om naar de buurlanden te gaan (Maleisie, Indonesie). Vorige week nog een hapje in Maleisie gaan eten. Meteen een andere wereld, veel rustiger.
Ik las trouwens op de website van maartena het volgende:
quote:Geldt dit alleen voor Amerika, of ook voor bijvoorbeeld dus Nieuw Zeeland, is dit bij iemand bekend?
Another way to get a permanent resident visa is to participate in the Diversity Lottery (DV). This is a lottery in which the BCIS selects 55.000 winners that will get a "green card". In fact, almost 110.000 names are picked but because about half of the applicants do not qualify (e.g. have a criminal record, not a native of qualifying country, filled papers in wrong) or do not wish to proceed after all. The selection usually takes place in April of that year and allows for immigration in October of the same year.
Land wordt steeds erger, over 10 jaar kun je je in de grote steden niet meer vertonen en over 20 jaar is het hele land overgenomen en moet mijn vrouw een burka om.
En dan heb ik het geeneens over de financieële problemen welke nog zullen komen, steeds meer werklozen met hogere uitkeringen, meer AOWers en ambtenaren, en die paar mensen die nog wel werken maar steeds meer ophoesten om onze verzorgingsstaat intact te houden.
Als ik van land verwissel, dan is de kans zeer miniem dat ik weer in Nederland ga wonen. München lijkt me een prima stad om te wonen, lekker gemoedelijk (alleen het klimaat staat me niet aan, te warm).
Begin augustus ben ik 10 dagen in NL geweest, en na de 6e dag wilde ik echt al weer terug naar Noorwegen. In Nederland is alles toch meer gestressed, zelfs al is 'alles OK' vanwege het gedoogdbeleid. Wat me dwars zat in NL kan ik niet helemaal uitleggen. Mijn ouders wonen in een rustig dorp met (voor Nederlandse begrippen) vrij veel natuur in de omgeving en alles is ook wel rustig daar, maar toch 'anders'...
Mijn emigratie was overigens niet geheel standaard. Ik heb binnen 1 maand besloten om te verkassen, ben met de auto en een zooi spullen naar Noorwegen gereden, toen weer terug gereden (was de auto van mijn broer) en heb een ticket richting Oslo besteld, afscheidsfeest gehouden, naar Oslo gevlogen en ben in Noorwegen gebleven (wel netjes de SAS gebeld dat ik niet meer terugvloog -- retourticket was goedkoper dan een enkeltje). Alle papieren, zoals verblijfsvergunning, heb ik hier ter plekke geregeld, ook ben ik hier pas werk gaan zoeken. OK, mijn spaarrekening stond op 0 na een paar maanden, maar toen had ik gelukkig net werk gevonden.
Ik moet vermelden dat andere plekken als Oslo niet aan mij besteed zijn, ik heb ook een jaar in Halden gewoond (een gemeente met ca. 26-27.000 mensen) maar kon daar niet tegen, er was te weinig te doen, TE rustig gewoon (mijn vriendin kon er ook niet tegen).
Voor de persoon die ergens zei dat ze naar Noorwegen wilde verhuizen, kijk op www.norsk.nl daar staat veel info over het emigreren naar Noorwegen (op de 'juiste' manier met papieren eerst regelen en de taal oefenen enzo...).
quote:Lijkt me echt geweldig kerel.Ik ben echt stik jaloers op je dat meen ik. Als mn middelbare opleiding is afgerond dan ga ik linea-recta een plekkie daar zoeken of anders in de buurt van mn neef (usa) heel anders maar toch om lekker te studeren.
Op dinsdag 19 augustus 2003 04:17 schreef Libris het volgende:
Ik woon zelf voor een jaar in Singapore en dat heeft de emigratiedrang in me wel wakker gemaakt. Ik zou hier zeker niet mijn hele leven willen wonen, als ik zie hoe hard en veel mensen hier moeten werken om een beetje inkomsten te hebben. Daarnaast zitten er hier teveel mensen (4 keer de bevolkingsdichtheid van Nederland met 5.974 inwoners per km2). Ik heb het geluk dat ik een huis midden in het centrum heb, maar wel met een hoop ruimte voor mezelf (oa. een balkon van zo'n 50 m2).Ik moet er op dit moment niet aan denken om terug te gaan naar Nederland (ja, eventjes op de koffie zou wel leuk zijn). De mentaliteit die er in Nederland hangt, "Nederland gaat naar de klote door al die buitenlanders", "Klotepolitie", en de rest van het gezeik. Ok, hier is het wat overdreven naar de andere kant. Bijvoorbeeld vorig weekend National Day, liedjes op televisie met de boodschap "different races, one people" zijn misschien ook wel een beetje overdreven, maar je hoort hier weinig tot geen geklaag.
De positieve punten zijn zeker het klimaat, het hele jaar door tussen de 25 en 35 graden, het eten, de verscheidenheid is echt enorm en alles is ontzettend goedkoop, het leven in een miljoenenstad, waar je echt alles om je heen hebt. Ten slotte heb je ook de mogelijkheid om naar de buurlanden te gaan (Maleisie, Indonesie). Vorige week nog een hapje in Maleisie gaan eten. Meteen een andere wereld, veel rustiger.
Lijkt me zo lekker
quote:Inboedel die je eventueel nieuw wilt aanschaffen en.... thats it i guess.
Op dinsdag 19 augustus 2003 19:50 schreef CiQNiZ het volgende:
En van de mensen die zijn gaan emigreren, zijn jullie daar nou heel veel geld mee kwijt geraakt? Ik bedoel, ik begrijp dat je niet zomaar gaat emigreren, dat kost je wel wat, maar over wat voor bedragen praten we nou precies?
quote:Ik ben maar een semi-emigrant, ik kom namelijk weer terug, maar mij levert het alleen maar geld op. Ten eerste omdat mijn woning betaald wordt en ik mijn (huur)woning in Nederland opgezegd heb. Ik heb niets meer meegenomen dan mijn vliegtuigbagage (42 kilo, dus 60 euro moeten bijbetalen). Daarnaast is het leven hier goedkoper en ontvang ik mijn Nederlandse loon. Tussen de 2 en 5 gulden voor een maaltijd is erg normaal.
Op woensdag 20 augustus 2003 02:36 schreef KNAK het volgende:[..]
Inboedel die je eventueel nieuw wilt aanschaffen en.... thats it i guess.
Vrij weinig als je gefinancierd wordt;ons hele oude huis werd in een container gestopt en verscheept...kost wel een aardig centje
Als je eenmaal aangekomen bent in het land van bestemming dan valt het nog wel redelijk mee m.i.
quote:Waarom lijkt je Singapore zo fantastisch? Als tip, ga niet direct na je middelbaar onderwijs, zorg dat je hier een stage kan doen.
Op woensdag 20 augustus 2003 01:13 schreef Darkinforcer het volgende:[..]
Lijkt me echt geweldig kerel.Ik ben echt stik jaloers op je dat meen ik. Als mn middelbare opleiding is afgerond dan ga ik linea-recta een plekkie daar zoeken of anders in de buurt van mn neef (usa) heel anders maar toch om lekker te studeren.
Lijkt me zo lekker
quote:Vertel mij niets over goedkoop eten enzo, ik zit in India & hier is 5 gulden nog veel voor eten
Op woensdag 20 augustus 2003 03:14 schreef Libris het volgende:[..]
Ik ben maar een semi-emigrant, ik kom namelijk weer terug, maar mij levert het alleen maar geld op. Ten eerste omdat mijn woning betaald wordt en ik mijn (huur)woning in Nederland opgezegd heb. Ik heb niets meer meegenomen dan mijn vliegtuigbagage (42 kilo, dus 60 euro moeten bijbetalen). Daarnaast is het leven hier goedkoper en ontvang ik mijn Nederlandse loon. Tussen de 2 en 5 gulden voor een maaltijd is erg normaal.
quote:Ja, ik weet geeneens of de Nederlandse staat mijn huidige adres heeft... Moet je je eigenlijk aanmelden bij de ambassade?
Op woensdag 20 augustus 2003 06:08 schreef KNAK het volgende:[..]
Vertel mij niets over goedkoop eten enzo, ik zit in India & hier is 5 gulden nog veel voor eten
![]()
En dat alles wat je opnoemt hier,geen huis in NL enzo,datzelfde is ook hier het geval..altijd leuk elk jaar als je op vakantie gaat naar Nederland, dan ben je officieel dakloos
btw. Waar zit je in India?
quote:Geen idee of je dat moet doen... ik zal het wel eens vragen of dat verplicht is,.. lijkt me toch ergens niet...
Op woensdag 20 augustus 2003 06:13 schreef Libris het volgende:[..]
Ja, ik weet geeneens of de Nederlandse staat mijn huidige adres heeft... Moet je je eigenlijk aanmelden bij de ambassade?
btw. Waar zit je in India?
quote:Dat ligt er helemaal aan wat je mee wilt nemen. Wij namen bijvoorbeeld nauwelijks meubels mee, en verscheepten voor 1200 Euro 2 kubieke meter aan persoonlijke spullen. Hier hebben we van al ons spaargeld (20.000+ euro) nieuwe meubeltjes, auto, etc gekocht. En natuurlijk verdien ik hier nu ook geld. Ja, het kan best een investering worden, maar ook met heel weinig geld kun je al een eind komen hoor.
En van de mensen die zijn gaan emigreren, zijn jullie daar nou heel veel geld mee kwijt geraakt? Ik bedoel, ik begrijp dat je niet zomaar gaat emigreren, dat kost je wel wat, maar over wat voor bedragen praten we nou precies?
quote:De VS kent het fenomeen "Diversity Lottery", maar ik weet niet of Nieuw Zeeland dat kent. Daarvoor zul je bij de Nieuwzeelandse immigratiedienst terecht moeten voor informatie.
Geldt dit alleen voor Amerika, of ook voor bijvoorbeeld dus Nieuw Zeeland, is dit bij iemand bekend?
quote:Je beseft wel dat jij je dan aan zult moeten passen hč? Dus Spaans leren en dat vooral ook met je kinderen spreken, want ja... je woont nu eenmaal daar!
Zo ja, waarheen en waarom?Ik wil naar Zuid Amerika omdat ik denk dat Nederland steeds meer zal verloederen. En dat het over een tiental jaren bijna onleefbaar is voor normale nederlanders. En ik zuid Amerika kan je goedgoop rentenieren terwijl het er heerlijk vertoeven is.
Ja, ik denk ook heel vaak aan emigreren (voor tijdelijk of altijd) en ook naar diezelfde regio. Ik heb er echter wel iets minder naďef beeld van dan jij.... Het is daar inderdaad goedkoper en heerlijk vertoeven, maar [newsflash] ergens leven is iets anders dan een beetje vakantie vieren [/newsflash].
Met een klagerige natuur zul je in Zuid-Amerika ook niet ineens het grote geluk vinden...
quote:I rest my case....
Op maandag 18 augustus 2003 19:45 schreef bingo het volgende:
ik ben in isla margarita geweest. Het leven is daar superrelaxt en goedkoop. Coke kost je ongeveer een euro of 4.
quote:Saladito, ik ben erg benieuwd hoe jij het het aangepakt: zomaar op de bonnefooi vertrokken? Daar eerst een baan gezocht? Al contacten daar?
Op woensdag 20 augustus 2003 23:23 schreef saladito het volgende:
Negen jaar terug vertrokken uit Nederland naar een Zuid Amerikaans land.
Wordt wel lastig zo (Midden-Australie misschien).
quote:België?
Op donderdag 21 augustus 2003 01:06 schreef Crashcat het volgende:
Wordt wel lastig zo(Midden-Australie misschien).
quote:Ik doe het wel voor een beetje van allebei
Op donderdag 21 augustus 2003 01:21 schreef saladito het volgende:
De mijne is Een ons geluk is meer dan een kilo verstand.
Ik probeer nu inderdaad ook een korterlopend project te regelen daar. Valt niet mee, helaas... Waar zit je precies? Of wil je dat niet vertellen?
quote:Zo te horen is nederland is jouw liever kwijt dan rijk!
Zo ja, waarheen en waarom?Ik wil naar Zuid Amerika omdat ik denk dat Nederland steeds meer zal verloederen. En dat het over een tiental jaren bijna onleefbaar is voor normale nederlanders. En ik zuid Amerika kan je goedgoop rentenieren terwijl het er heerlijk vertoeven is.
quote:Dit is (gelukkig) niet het forum waar we over taalfouten vallen.
Op donderdag 21 augustus 2003 18:20 schreef saladito het volgende:
Op donderdag21 augustus 2003 12.55 schreef Kimmie:
Zo te horen is nederland is jouw liever kwijt dan rijk
---------------------------------------------------------------------------------
Zeg Hik,sta jij ook zo verstelt dat sommige mensen van die stomme opmerkingen plaatsen?
Taalkundig ook een knakker.
Ik heb overigens nog steeds geen emigratieplannen. Hooguit dit dorp uit emigreren, maar meer nog niet!
Maar ik denk dat ik mijn vrienden toch ga missen als ik een warmer oord verkies.
quote:Dat is toch helemaal geen probleem? Mijn zus heeft 7 maanden in Argentinie gewoond, en had het spaans zo onder de knie! Ze had maar 1 jaar spaans gehad op de universiteit dus alleen de kennis van een "beginner" zegmaar. Omdat dus niemand daar Engels sprak (althans niet in de binnenlanden waar zij zat) moest ze wel spaans spreken. Toen ze thuis kwam sprak ze het bijna vloeiend, althans voor iemand die geen spaans spreekt lijkt dat al snel zo natuurlijk
Op donderdag 21 augustus 2003 00:46 schreef Hik het volgende:
Je beseft wel dat jij je dan aan zult moeten passen hč? Dus Spaans leren en dat vooral ook met je kinderen spreken, want ja... je woont nu eenmaal daar!
quote:Absoluut. Mensen denken bijvoorbeeld ook de Verenigde Staten echt te kennen doordat ze het "toeristenrondje" in het zuidwesten van de States gedaan hebben (San Fransisco, Disneyland, Seaworld, een paar natuurparken, de Grand Canyon en Las Vegas zegmaar) en "bowling for Columbine" gezien hebben.
Ja, ik denk ook heel vaak aan emigreren (voor tijdelijk of altijd) en ook naar diezelfde regio. Ik heb er echter wel iets minder naďef beeld van dan jij.... Het is daar inderdaad goedkoper en heerlijk vertoeven, maar [newsflash] ergens leven is iets anders dan een beetje vakantie vieren [/newsflash].
Na anderhalf jaar kan ik je vertellen dat je op zo'n manier een land niet leert kennen. Als "vlug-vlug-over-3-weken-weer-thuis" toerist zie je niet om de toeristische attracties heen, en er staat zo'n vreselijk vaste retourdatum op je ticket. Alleen al dat besef in je achterhoofd doet je op een heel andere manier naar een land kijken. Pas als je echt jezelf ergens gaat vestigen, met het volk in aanraking komt, de maatschappij over je heen krijgt, je echt de fijne kneepjes van een taal moet leren begin je pas te beseffen wat immigratie eigenlijk inhoudt. Ik geef dan wel Amerika als voorbeeld omdat ik daar woon, maar dat geldt dus voor alle landen.
Ik zeg wel eens "immigratie kun je niet in een boek lezen". Je kunt je vreselijk goed voorbereiden, maar pas als je het DOET weet je ook echt wat het is, en belangrijker: of je het nog eens zou doen.
Ik raad mensen dan ook aan dat als ze de kans krijgen 6 maanden of een jaar naar het buitenland te kunnen voor studie of werk dit MET BEIDE HANDEN AAN TE GRIJPEN!!! Het is de ideale manier om uit te vinden of je ergens anders zou willen wonen. Laat zo'n kans NOOOOOIT uit je handen glippen. Een geliefde die evt. niet meekan is er na een jaar nog wel als zij/hij echt van je houdt.
quote:Ben je daar echt bang voor? Ik woon al anderhalf jaar op de San Andreas breuk (althans, dichtbij....) en heb tot nu toe alleen een 4.8 bevinkje meegemaakt die de lamp wat deed schudden en iets van de tafel deed vallen.....
Op donderdag 21 augustus 2003 01:06 schreef Crashcat het volgende:
Ik wil ook we emigreren, maar dan waar er geen typhoons, orkanen, tornado's en aardbevingen zijn.Wordt wel lastig zo
(Midden-Australie misschien).
De kans dat je omkomt door deel te nemen aan het verkeer is vele malen groter.
quote:Ga eens in op hetgeen je 'stom' vind, ipv te zeuren over taal.
Op donderdag 21 augustus 2003 18:20 schreef saladito het volgende:
Op donderdag21 augustus 2003 12.55 schreef Kimmie:
Zo te horen is nederland is jouw liever kwijt dan rijk
---------------------------------------------------------------------------------
Zeg Hik,sta jij ook zo verstelt dat sommige mensen van die stomme opmerkingen plaatsen?
Taalkundig ook een knakker.
quote:Nee, voor de meeste mensen is dat geen probleem inderdaad. Maar ik doelde op de openingspost die een beetje standaard-Nederland-verloederd-bla-bla was. Ik dacht de TS er even fijntjes op te wijzen dat híj bij emigratie de buitenlander is die dáár zal moeten integreren. En gezien de toon van zijn post heb ik daar een beetje mijn twijfels over...
Op donderdag 21 augustus 2003 21:50 schreef maartena het volgende:
Dat is toch helemaal geen probleem? Mijn zus heeft 7 maanden in Argentinie gewoond, en had het spaans zo onder de knie!
We zijn wel van plan om uiteindelijk weer terug te keren naar Nederland (of wie weet wel eerder) dus echt emigreren is het niet!
quote:Voor zover ik weet is het niet verplicht je bij de Nederlandse ambassade te melden, maar het kan wel handig zijn. In sommige gevallen heb je bijvoorbeeld in Nederland bewijs nodig dat je niet in Nederland woont, en dat kun je dan bij de ambassade krijgen. Als je in een politiek explosief gebied woont word je bovendien van bijvoorbeeld extra veiligheidsmaatregelen op de hoogte gehouden. Mocht je op afstand je stem willen laten gelden, dan word je van de registratieprocedure op de hoogte gebracht wanneer er verkiezingen aankomen. En mocht je erop zitten te wachten, dan word je ook nog uitgenodigd voor de jaarlijkse Koninginnedagborrel, of mag je een handje komen schudden als de Koningin in hoogsteigenpersoon langs komt
Op woensdag 20 augustus 2003 12:58 schreef KNAK het volgende:
Geen idee of je dat moet doen... ik zal het wel eens vragen of dat verplicht is,.. lijkt me toch ergens niet...
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 22:11 schreef maartena het volgende:
- Het respect voor de medemens (ook de ge-immigreerde medemens) is veel groter dan in Nederland. Uiteraard zijn er na 11 September wat vervelende situaties ontstaan tussen "blanke" Amerikanen en moslim immigranten, maar daar is nu nauwelijks meer iets van te merken. Men geloofd hier meer in samenwerking en respect voor elkaar dan in het lukraak rondzaaien van opmerkingen als "alle buitenlanders moeten eruit", wat ik helaas van steeds meer Nederlanders hoor....
De onderstaande cartoon is wel niet zo relevant, maar misschien kan het geen kwaad om hen er mee te confronteren:
Daarbij denk ik dat ik in een ander land beter op mijn plek ben, in Nederland heb ik mij nooit echt thuisgevoeld mijn drang naar het buitenland is ontzettend groot. Welk land mijn eindbestemming moet gaan worden weet ik nog niet. Waarschijnlijk in de richting van Noord- of Zuid-Amerika of Australie (maar Australie is geloof ik heel moeilijk binnenkomen). Voor mijn familie zou ik btw het liefst in Europa blijven (mocht er wat met ze gebeuren), maar ja ik moet het uiteindelijk voor mezelf doen en niet voor mijn familie.
Stomme vraag misschien, maar mogen huisdieren ook mee-emigreren?
quote:Tuurlijk, maar de regels zijn sterk van het land afhankelijk. Juist Australië staat bijvoorbeeld bekend om de hele strenge quarantainewetgeving (6 maanden, als ik me niet vergis), terwijl je andere landen met een paar vaccinaties zo binnen kunt hobbelen. Die vaccinaties moeten vaak wel een bepaalde termijn vantevoren gegeven worden. En was Saudi Arabië niet heel moeilijk wat huisdieren betreft? Een kwestie van een iets vastomlijnder plan maken en dan bij de desbetreffende ambassade informeren dus.
Op zondag 24 augustus 2003 23:00 schreef Ms_Furious het volgende:Stomme vraag misschien, maar mogen huisdieren ook mee-emigreren?
quote:wie gaat er nou in Saudi-Arabië wonen?? midden tussen al die......
Op maandag 25 augustus 2003 00:15 schreef Gaoxing het volgende:[..]
En was Saudi Arabië niet heel moeilijk wat huisdieren betreft? Een kwestie van een iets vastomlijnder plan maken en dan bij de desbetreffende ambassade informeren dus.
quote:Je post of je post niet. Dit is niks.
Op maandag 25 augustus 2003 09:30 schreef andre17 het volgende:[..]
wie gaat er nou in Saudi-Arabië wonen?? midden tussen al die......
quote:Ja. Een winkel heeft gewoon meer personeel in dienst om op zondag (en alle avonden) open te kunnen zijn.
Op zondag 24 augustus 2003 15:52 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Maartena, i.v.m. het feit dat de winkels op zondag open zijn: men heeft er toch de vijfdaagse werkweek hoop ik?
Ik krijg in dit land echt het idee dat iedereen leeft voor zijn carriere en niet voor de lol. Het gejakker op de weg om op tijd 's morgens op je werk te zijn, de chagrijnige sfeer in dit land en vooral het gezeur om alles. Nu weer met het nieuwe beleid, ga dan *^$#&$ protesteren, laat je stem horen. Nee dan krijg je op feestjes te horen dat het ziekenfonds kloten is etc etc. En natuurlijk het gezeur over buitenlanders....hou toch op man!
Nee, ik kwam zaterdag terug van mijn vakantie in Hurghada en ik "voelde" het gejakker en gestress weer op de terugweg naar huis. Groot lichtje hier, toetertje daar, omdat je 120 rijdt (vreemd als je bijna klokje rond wakker bent, ik slaap nooit in het vliegtuig, rot airco ) En dan is het 3.00 's nachts. Waar hebben we het over? Waarom al dat gejaag, gestress, geklaag. Geniet van het leven, denk ik dan.
Dus ik ben nu weer diep aan het nadenken. Het is niet een beslissing wat je op een dagje maakt, je laat natuurlijk wel veel achter. Ik heb een goede baan, vrienden (denk ik ), die laat je natuurlijk wel achter. Aan de andere kant: je leeft voor zover we weten maar 1x, dan kun je maar beter zorgen dat je echt geleefd hebt, niet alleen gewerkt omdat het moet
Ik ben van plan om pas over 2 jaar te gaan, eindbestemming nog niet 100% zeker Ik wil hier eerst de boel netjes afsluiten, dat ik met een tevreden gevoel dit hoofdstuk afsluit. Ik denk dat ik mijn dive instructor ga halen en zo de wereld rond ga reizen, lijkt me fantastisch. Maar eerst eens proberen als vakantiebaantje, want misschien is het helemaal niet wat ik hoop.
Dream about your life, or live your dream. Ik kies voor het laatste.
Ja, ik wil ook voor langere tijd weg en ik denk aan Afrika (kwam ik nog niet tegen in dit topic). Waarom? Omdat er meer ruimte is, prachtige natuur en omdat je er buiten kunt leven. Bovendien bevalt de cultuur me wel. Ik heb het dan overigens over het zuidelijk deel van Afrika: Namibië, Botswana, Zuid-Afrika.
Ik ben nu een paar weken terug van mijn reis daarheen en ik vind Nederland ten eerste errug druk (ik stond dit weekend twee keer 's anchts in de file!), en ten tweede merk ik nu weer hoezeer we hier alleen maar bezig zijn met meer, groter, mooier, beter. Ik wil gewoon rustig leven, natuurlijk ook gewoon werken, maar ik hoef geen enorm huis als het maar ergens buiten staat. Omdat het zo warm is, leef je veelal buiten en heb je al die dingen ook niet nodig zoals hier als het weken achter elkaar regent of berekoud is.
Ik wil zonsondergangen zien, olifanten in mijn tuintje, en niet eeuwig bezig zijn met die rat race van hier.
Maar goed, meteen emigreren is wel erg veel van het goede en dus ga ik er eerst voor een half jaar/jaar naar toe. Ik hoop in april te vertrekken!
Maar ik ben nu nog 19 maar zou het liefst nu al gaan alleen het probleem is hoe, met wie, of gewoon helemaal alleen?
Het lijkt me zoooo tof gewoon een nieuw leven beginnen nieuwe mensen
nieuwe baan alles is nieuw zelfs even naar de supermarkt gaan .
Heeft iemand misschien wat informatie voor me .
Het betekent: jezelf nog meer aanpassen dan je hier in NL al doet. Er komt zoveel meer bij kijken dan alleen een andere taal leren. En rken maar dat je moet INLEVEREN - nog meer dan wat dit kabinet van ons verwacht. Maar nee, dat geeft allemaal niet, lang leve het buitenland.
'Het buitenland' lijkt misschien beter dan NL, maar als je er een tijdje woont kom je erachter dat ieder land/cultuur zijn plus- en minpunten heeft.
Ik heb mijn jeugd in diverse landen doorgebracht en ben BLIJ dat ik nu in Nederland kan studeren en Stufi en OV krijg - om maar een voorbeeld te geven. In veel landen bestaat zoiets niet eens.
Dat eeuwige gezeur van Nederlanders doet me niets, want Australiërs zijn nog een tikkeltje erger. Als je denkt dat NLers carriere-bewust en haastig zijn, ben je vast nog nooit in de USA geweest. Het mediterrane klimaat met hete zomers waarin je voor 80% onproduktief wordt ben je na 3 jaar ook zat. Ziekenfonds of tandartsverzekering? Dat kennen ze in de meeste landen niet. En oh ja, asielzoekers en arbeidsmigranten hebben ze ergens anders ook, alleen komen die misschien niet uit Marokko en Turkije.
Ik sluit niet uit dat ik ooit zelf (weer) ga emigreren, maar niet omdat ik denk dat het ergens anders beter is. Het gras van de buren lijkt altijd groener...
quote:Belangrijkste wat je moet weten is, ja kan nooit meer "terug". Als je terug gaat na jaren in het buitenland, dan merk je dat je weer in een vreemd land komt, want NL veranderd, ontwikkeld zich anders dan jij.
Op maandag 6 oktober 2003 19:51 schreef Wakey het volgende:
No offence, maar ik heb het idee dat men hier niet helemaal doorheeft wat emigreren betekent (afgezien van de mensen die het daadwerkelijk gedaan hebben).
Heb dit zelf meegemaakt, Kwam terug in NL na paar jaar buitenland, en kwam in een geflipt kippehok terug, waar iedereen het heeft over de geest van Pim, Mabel en hekel aan migranten enorm is toegenomen.
maarja in europa kun je het best in scandinavie wonen denk ik, dichtbij, mooi en leeg.
quote:Voor Noorwegen:
Op donderdag 28 augustus 2003 11:54 schreef damian25 het volgende:
Ik denk er ook al een hele tijd over om weg te gaan uit Nederland, al is het maar voor een jaar of een half jaar. Mijn keus is hierbij gevallen op Zweden, Noorwegen, Finland of Denemarken. Mijn enige probleem is dat het heel moeilijk zoeken is naar de juiste vacatures van hieruit. Is er iemand die hier een goede site of een goed adres voor heeft?
En op www.noorwegen.org en www.norsk.nl genoeg info te vinden over het immigratieprocess in Noorwegen.
Succes!
Aan de ene kant trekken me Zweden en Zwitserland heel erg. Naar een ander land emigreren in Europa heeft natuurlijk wel zijn voordelen ivm met vrienden/familie. Maar het is ook wel leuk om wat verder weg het geluk op te zoeken. Dan zit ik vrijwel meteen aan de VS en Canada te denken. Ik heb al veel gezien van de VS en Canada en heb zo wel de regio's in mijn hoofd waar ik het naar mijn zin zal hebben. Australie en Nieuw Zeeland spreken me ook wel aan, maar daar ben ik nog niet geweest, dus daar moet ik eerst maar eens heen om rond te kijken.
EDIT:: En als ze klaar is met d'r studies, misschien terug naar Nederland, tenzij ik vast werk vind (wat moeilijk is voor een industrieël elektrisch monteur in zo'n land).
quote:ik kreeg 4 weken geleden toch een iets andere indruk, ik dacht dat het in oostenrijk momenteel beter gesteld is op de arbeidsmarkt dan in Nederland.
Op dinsdag 7 oktober 2003 15:40 schreef The_NiteAngyl het volgende:
Ben van plan om met m'n vriendin in Oostenrijk samen te wonen. Ergenst ten westen van Graz ofzo. In Murau, St. Egidi denk ik.EDIT:: En als ze klaar is met d'r studies, misschien terug naar Nederland, tenzij ik vast werk vind (wat moeilijk is voor een industrieël elektrisch monteur in zo'n land).
Misschien dat wij (ik en m'n vriendin) ook naar Oostenrijk gaan, eerst wil ik mijn Duits (en dan vooral het steierische) onder de knie krijgen. We hebben al een paar leuke huisjes gezien, nu nog een leuke baan (mijn vriendin is oostenrijkse dus voor haar mag het geen probleem zijn)
wij zouden het dan ook in de omgeving van Graz zoeken. we gaan zowiezo met de kerst weer 2 weken.
er zijn echter nog 2 opties: Australië of Nieuw Zeeland....
quote:De enige industrieën die Oostenrijk rijk is, zijn houtindustrieën. Ik ben opgeleid voor werk in chemische industrie (is enigzins anders, nevermind). Dus zou ik werk moeten zoeken in Zuid-Duitsland, Italië of ergenst anders. Zij, m'n vriendin, studeert gewoon verder in de universiteit in Wenen-- daar blijft ze nog wel vijf jaar.
Op dinsdag 7 oktober 2003 16:39 schreef Gumtree het volgende:[..]
ik kreeg 4 weken geleden toch een iets andere indruk, ik dacht dat het in oostenrijk momenteel beter gesteld is op de arbeidsmarkt dan in Nederland.
Misschien dat wij (ik en m'n vriendin) ook naar Oostenrijk gaan, eerst wil ik mijn Duits (en dan vooral het steierische) onder de knie krijgen. We hebben al een paar leuke huisjes gezien, nu nog een leuke baan (mijn vriendin is oostenrijkse dus voor haar mag het geen probleem zijn)
wij zouden het dan ook in de omgeving van Graz zoeken. we gaan zowiezo met de kerst weer 2 weken.er zijn echter nog 2 opties: Australië of Nieuw Zeeland....
Enne... misschien zie ik je wel met de kerst (zou wat wezen...); dan ga ik voor anderhalve maand naar Oostenrijk
quote:Dat zouden wel de laatste landen zijn waar ik zou willen wonen! Ken je al Arabisch??
Op dinsdag 7 oktober 2003 21:12 schreef Mutant01 het volgende:
Ik ben van plan om te emigreren, maar eerst studie afmaken en wat geld verdienen. Uiteindelijk hoop ik in een van de maghreb landen te komen. (Marokko, Tunesie etc), mentaliteit is uber, relaxte klimaat en mooie/goede mogelijkheden om een bedrijf te starten. De markt is daar verre van verzadigd, economische groei is goed daar: 6% en hoger (wat minder depressieve mensen betekent)
quote:Nee, maar een beetje Frans. Spreken ze daar ook. Maar waarom zou je daar niet willen wonen? Erg rijke en mooie cultuur, heerlijk voedsel, heerlijke mensen.
Op dinsdag 7 oktober 2003 21:25 schreef Dezz het volgende:[..]
Dat zouden wel de laatste landen zijn waar ik zou willen wonen! Ken je al Arabisch??
quote:Ben er deze zomer geweest en ik vond het een beetje een arme troep eigenlijk. Er waren wel stukken waar hele mooie huizen staan maar toch...
Op dinsdag 7 oktober 2003 21:35 schreef Mutant01 het volgende:[..]
Nee, maar een beetje Frans. Spreken ze daar ook. Maar waarom zou je daar niet willen wonen? Erg rijke en mooie cultuur, heerlijk voedsel, heerlijke mensen.
quote:Waar ben je precies geweest als ik vragen mag?
Op dinsdag 7 oktober 2003 21:40 schreef Dezz het volgende:[..]
Ben er deze zomer geweest en ik vond het een beetje een arme troep eigenlijk. Er waren wel stukken waar hele mooie huizen staan maar toch...
quote:Tanger, ik heb misschien wel te weinig gezien van het land, maar toch trekt het land me niet. Ik zit liever in een Westers land
Op dinsdag 7 oktober 2003 21:42 schreef Mutant01 het volgende:[..]
Waar ben je precies geweest als ik vragen mag?
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 08-10-2003 00:04]
quote:Je kunt er goed verdienen
Op maandag 25 augustus 2003 09:30 schreef andre17 het volgende:[..]
wie gaat er nou in Saudi-Arabië wonen?? midden tussen al die......
Viva L'Europe.
Zelf heb ik gewoond in:
Nederland (duh)
China
Belgie
UK
Taiwan
Als ik dan lees dat mensen uit NL wegwillen vanwege werkdruk, ratrace etc dan moet ik toch wel even lachen. NL is juist een relaxed land met korte werkdagen waar vooral koffie wordt gedronken.
Materialisme? Nederland draait veel minder om geld dan bijvoorbeeld China of Taiwan.
De kwaliteit van leven is in NL ook zeer hoog. Bijna iedereen heeft een goede woning, er is volop groen in de steden, zeeen van vrije tijd, korte werkdagen, veel vakantie, hoge salarissen, sociale zekerheid is bijna vanzelfsprekend, etc.
Toch kan ik iedereen aanraden om eens te emigreren. Elk land heeft weer nieuwe verrassingen, dingen die leuk zijn en dingen die minder leuk zijn. Deze ervaringen maken je leven een stuk interessanter.
Ik heb ook bij mezelf gemerkt dat ik goede dingen beter ben gaan waarderen omdat je ze niet meer voor vanzelfsprekend aanneemt.
quote:In tegendeel, als je het goed regelt levert het juist bergen geld op!
En van de mensen die zijn gaan emigreren, zijn jullie daar nou heel veel geld mee kwijt geraakt?
Nooit, nooit in mijn leven meer last van regen en wind
Als ik zou emigreren... ik zou zo gauw niet weten waar, maar waarschijnlijk geen westers land en zowel, dan Frankrijk.
quote:Ik ben het helemaal met deze posting eens
Op woensdag 8 oktober 2003 17:03 schreef Aernout het volgende:
Okee, emigreren is een goed idee! Alleen een aantal van de redenen die ik hier voorbij zie komen...Zelf heb ik gewoond in:
Nederland (duh)
China
Belgie
UK
TaiwanAls ik dan lees dat mensen uit NL wegwillen vanwege werkdruk, ratrace etc dan moet ik toch wel even lachen. NL is juist een relaxed land met korte werkdagen waar vooral koffie wordt gedronken.
Materialisme? Nederland draait veel minder om geld dan bijvoorbeeld China of Taiwan.
De kwaliteit van leven is in NL ook zeer hoog. Bijna iedereen heeft een goede woning, er is volop groen in de steden, zeeen van vrije tijd, korte werkdagen, veel vakantie, hoge salarissen, sociale zekerheid is bijna vanzelfsprekend, etc.Toch kan ik iedereen aanraden om eens te emigreren. Elk land heeft weer nieuwe verrassingen, dingen die leuk zijn en dingen die minder leuk zijn. Deze ervaringen maken je leven een stuk interessanter.
Ik heb ook bij mezelf gemerkt dat ik goede dingen beter ben gaan waarderen omdat je ze niet meer voor vanzelfsprekend aanneemt.
Ik ben zelf om de liefde ge-emigreerd (Amerikaanse vrouw die na 4 jaar Nederland weer naar huis wilde) en heb het tot nu toe vrij positief ervaren. Zelf vindt ik de mentaliteit in Nederland (hoe mensen omgaan met elkaar) tot een dieptepunt gezakt, en voel ik me hier in de VS eigenlijk meer thuis dan in mijn eigen land.
Ik mis Nederland dan ook niet. Ik mis wel mijn familie enzo, maar ach..... 1 dag reizen en je bent er weer.
Mijn zus heeft o.a. in Argentinie (7 maanden), Indonesie (4 maanden), en Jordanie (6 maanden) gewoond, en ik weet van haar ervaringen dat het absoluut een geweldige ervaring is om eens een tijdje in een compleet ander land te wonen. En uiteraard deel ik die mening met haar, ik zit intussen 18 maanden in de VS.
Ik blijf erbij: Mocht je de kans krijgen...... grijp em met beide handen aan! Als het niet bevalt kun je weer terug, maar zo'n kans krijg je meestal niet vaak......
quote:Ik heb hier voor mijzelf al een hele topic voor gemaakt, maar mijn punt, en dat van de reacties ook, was dat het beste voor mij is om te emigreren naar Oostenrijk. Mijn vriendin woont en studeert daar, en zit nog zeker vijf jaar aan d'r studies vast.
Op donderdag 9 oktober 2003 00:34 schreef maartena het volgende:
Ik blijf erbij: Mocht je de kans krijgen...... grijp em met beide handen aan! Als het niet bevalt kun je weer terug, maar zo'n kans krijg je meestal niet vaak......
Op vakantie is bijna elk land leuk, want dan werk je niet of ga je niet naar school. Maar ik heb in die landen familie wonen, ooms en tantes, neefjes en nichtjes, mijn opa. Ik wil echt heel graag daar zijn om meer tijd met hun door te brengen.
Verder is het klimaat daar erg mooi, lekker warm, mooie natuur, en ik kan zo wel door gaan. Ik wou dat het al zomervakantie was, dan kon ik er weer heen!!
Oja, alles is zo goedkoop op de Filippijnen! De euro is daar echt heel veel waard. Maar dan is het dan ook mooi als je euro's binnen krijgt wanneer je daar zit, anders heb je er nog nix aan. Want een accountant verdient maar 200 euro, en dat is voor hun veel geld.
Waarheen: Australië
Waarom: Ik ben het beu om voor anderen op te draaien. Dat is waar het in Nederland min of meer op terecht komt. WAO'ers. Bijstand. Niemand neemt meer verantwoordelijkheid. Belastingen rijzen de pan uit. Criminelen krijgen vrij spel. Politici hebben lak aan het volk. Nederland is verworden tot een zachte heelmeester, en de stinkende wonden zijn pas begonnen met ontstaan. Dat zal nog heel erg worden. Europa komt eraan om nog meer wetten op te leggen. Bureaucratie.
Oh en dit klinkt misschien heel vreemd uit de mond van een misschien toekomstige emigrant, maar ik ben de immigranten hier beu. Ik wil niet door mijn stad lopen en alleen maar zwarten of Arabieren tegenkomen. Dat vind ik walgelijk.
Dat is misschien nou ook juist het verschil met ons immigratiebeleid en dat van landen als Canada, de VS, en Australië. Hier lijkt het wel alsof je er in komt als je maar zo laag mogelijk geschoold bent, zonder ambitie. Daar zoeken ze tenminste mensen die iets van hun leven willen maken, mensen die willen werken om iets moois van hun leven te maken.
Ik zoek een land waar je zelf verantwoordelijkheid draagt, waar je niet 70% van je inkomen kwijt bent om voor dat deel van de bevolking te zorgen wat te lui is om zelf iets te doen. Een land waar de overheid niet overal zijn neus in steekt. Een land waar je tenminste nog een mooie woning kunt krijgen voor omgerekend 100000 euro.
Weet je, ik zit hier nu een aantal maanden in Zweden voor mijn werk, en het is hier zo veel relaxter. Mensen gunnen elkaar iets. Er is geen aggressieve sfeer op straat of bij het uitgaan. Het verkeer is rustig. Ik ben hier laatst bij een makelaar geweest. Weet je wat een woning hier kost? Voor 60k euro heb je iets moois. Met een tuin, grond er omheen. Kom daar maar eens mee aan in Nederland.
Maar ja, vind je het gek. In Nederland wonen 17 miljoen mensen. In Australië 19,9 miljoen. Nederland past 185x in Australië. Hier gedraagt men zich als ratten in een overvolle kooi.
En het weer in Darwin is prachtig. Zelfs in Sydney!
ergens anders dan Nederland
quote:Jij bent vast nog nooit in een Amerikaanse stad geweest
Op maandag 27 oktober 2003 20:41 schreef StefanP het volgende:Ik wil niet door mijn stad lopen en alleen maar zwarten of Arabieren tegenkomen. Dat vind ik walgelijk.
Dat is misschien nou ook juist het verschil met ons immigratiebeleid en dat van landen als Canada, de VS, en Australië.
Verder vind ik het een beetje bekrompen om over de WAO te gaan zeuren. Je weet immers niet wat jou nog te wachten staat, niemand kiest ervoor om invalide te worden of weet ik veel wat.
Landen zoals de VS en Australie zijn prima om in te wonen zolang je gezond bent, maar als jou iets overkomt waardoor je niet meer kunt werken dan heb je een groot probleem. Daarnaast is het ziektekostenstelsel ook niet zo uitgebreid als in NL waardoor je met torenhoge rekeningen wordt opgescheept.
Het is niet zo dat ik helemaal pro-NL ben, maar ik heb inmiddels wel ervaren dat het 'voor wat, hoort wat' principe absoluut klopt. Je moet hier veel premies/belasting betalen maar daar krijg je ook wat voor terug.
Het probleem is dat Nederlanders zo verwend zijn dat ze het allemaal niet meer waarderen. Ze zien/horen leuke dingen over andere landen en denken meteen dat het daar beter is. De hel breekt los als het kabinet besluit het ziekenfondspakket in te krimpen: er ooit bij stil gestaan dat zoiets in het buitenland vaak helemaal niet bestaat? En zeker niet voor 40 euro per maand.
Veel argumenten die ik in dit topic lees slaan echt helemaal nergens op en kunnen alleen worden gegeven door mensen die nog nooit langer dan 2wkn in het buitenland op vakantie zijn geweest.
Emigreren omdat Nederlanders teveel klagen en te jachtig leven, omdat het klimaat niet goed is en omdat het leven zo duur is... hahaha. Ik wens iedereen veel geluk in zijn/haar nieuwe land .
quote:
Op woensdag 29 oktober 2003 00:00 schreef Conflict het volgende:
ik, naar Belgie, 10 minuten rijden, lekker dicht bij huus
quote:Wel hoor, ik heb zelfs 2 jaar in de VS gewoond. En ik had het over Australië...
Op dinsdag 28 oktober 2003 23:59 schreef Wakey het volgende:Jij bent vast nog nooit in een Amerikaanse stad geweest
Daar ligt het percentage donkere mensen nog een stuk hoger dan hier.
Bovendien is het zo dat als ik hier in Amsterdam loop, dat ik al die mensen zie en dan weet je gewoon dat de kans heel groot is dat ze nul komma niks bijdragen aan de maatschappij. Dat irriteert me mateloos, terwijl als je diezelfde mensen in de VS tegenkomt dan weet je dat ze vrijwel zeker werken voor hun geld. Staat ook meer over in mijn vorige post, waarom het nou toch komt dat mensen hier op hun gat gaan liggen en een uitkering trekken terwijl ze in de VS echt iets van hun leven willen maken.
quote:We hebben hier in Nederland meer dan 100000 WAOers. Je dacht toch niet dat die allemaal invalide waren, of echt ziek? Een heel klein deel ervan ja. De rest is 'zogenaamd' ziek, omdat ze via de WAO vrijwel hun gehele laatsverdiende loon krijgen in plaats van een bijstands uitkering. En toch niet hoeven werken! En een deel heeft er willens en wetens gebruik van gemaakt als vroegtijdige afvloei regeling, eerder met pensioen dus. BEWUST misbuik maken van regelingen die -inderdaad zoals je zei- in principe heel erg goed zijn.
Op dinsdag 28 oktober 2003 23:59 schreef Wakey het volgende:
Verder vind ik het een beetje bekrompen om over de WAO te gaan zeuren. Je weet immers niet wat jou nog te wachten staat, niemand kiest ervoor om invalide te worden of weet ik veel wat.
Alleen jammer dat er zulk misbruik van gemaakt wordt. Als je ziet in welke mate dat gebeurt, dan schaam ik me dus om in zo'n land met profiteurs te wonen.
quote:Aan de andere kant: als je werkt dan heb je vaak via je werkgever zo'n verzekering. En je kunt je zo goed of slecht verzekeren als je zelf wilt, in plaats van uit 1 of 2 pakketten te moeten kiezen zoals hier.
Landen zoals de VS en Australie zijn prima om in te wonen zolang je gezond bent, maar als jou iets overkomt waardoor je niet meer kunt werken dan heb je een groot probleem. Daarnaast is het ziektekostenstelsel ook niet zo uitgebreid als in NL waardoor je met torenhoge rekeningen wordt opgescheept.
Niet al het gras is bij de buren groener, maar een slechtere ziektekosten verzekering neem ik op de koop toe.
quote:Je krijgt er hier bijna niets van terug. Van het bruto nationaal inkomen gaat zo'n 70% hier op aan belastingen: inkomstenbelasting, loonbelasting, BTW, vennootschapsbelasting, motorrijtuigenbelasting, BPM, onroerend-goedbelasting, hondenbelasting, woonforenzenbelasting, toeristenbelasting, grondwaterbelasting, assurantiebelasting, dividendbelasting, kansspelbelasting, vermogensbelasting, overdrachtsbelasting, kapitaalbelasting, beursbelasting, bouwgrondbelasting, baatbelasting, drank- en horecabelasting, personele belasting, grondbelasting, benzineaccijns, dieselaccijns, frisdrankaccijns, tabaksaccijns, alcoholaccijns, bieraccijns, wijnaccijns, olie-accijns, suikeraccijns, invoerrechten, rioolrechten, reinigingsrechten, waarborgrechten, registratierechten, successierechten, schenkingsrechten, voorraadheffing, heffing mestoverschotten, omslagheffing, bouwleges, kentekenbewijsleges, AOW-premies, WAO-premies, WW-premies, Ziektewetpremies, ziekenfondspremies, AWW-premies, AAW-premies en het kijk- en luistergeld.
Het is niet zo dat ik helemaal pro-NL ben, maar ik heb inmiddels wel ervaren dat het 'voor wat, hoort wat' principe absoluut klopt. Je moet hier veel premies/belasting betalen maar daar krijg je ook wat voor terug.
70%!!! Je dacht toch niet dat dat echt nodig was? Kijk nou naar de VS! Ik durf te wedden dat de helft van bovenstaande onzin belastingen daar niet eens bestaat, en de ander helft is 50% lager.
Nee, in Nederland is het allemaal te ver doorgeschoten. Politici geven zo graag 5 miljard per jaar aan de EU, 6 miljard aan ontwikkelingshulp. Voor een nietig landje als Nederland is dat belachelijk. Daar wens ik niet aan mee te betalen.
Dus: buitenland.
quote:Ze zijn inderdaad verwend maar erger nog, het zijn profiteurs en lamballen. Zie boven voor het verhaal waarom. Eigen verantwoordelijkheid neemt niemand meer, waarom zou je.
Het probleem is dat Nederlanders zo verwend zijn dat ze het allemaal niet meer waarderen. Ze zien/horen leuke dingen over andere landen en denken meteen dat het daar beter is. De hel breekt los als het kabinet besluit het ziekenfondspakket in te krimpen: er ooit bij stil gestaan dat zoiets in het buitenland vaak helemaal niet bestaat? En zeker niet voor 40 euro per maand.
quote:Ik heb 10 jaar op de Nederlandse Antillen gewoond, 2 in de VS en ben regelmatig maanden aaneengesloten in het buitenland voor mijn werk. Momenteel 4 maanden in Zweden.
Veel argumenten die ik in dit topic lees slaan echt helemaal nergens op en kunnen alleen worden gegeven door mensen die nog nooit langer dan 2wkn in het buitenland op vakantie zijn geweest.
Ik weet dus redelijk goed waar ik het over heb.
quote:Ik zie in je profiel dat je studente bent, hoeveel ervaring heb jij dus met de kosten van levensonderhoud? Als je eenmaal zelf een woning zoekt dan merk je het wel. Of je even 210000 euro op wilt hoesten, anders kun je lekker 5 jaar op de lijst gaan staan voor een sociale huurwoning. Als je 40% van je loon direct aan de staat mag afdragen, en de andere 30% via accijnzen, heffingen en de lijst met belastingen hierboven.
Emigreren omdat Nederlanders teveel klagen en te jachtig leven, omdat het klimaat niet goed is en omdat het leven zo duur is... hahaha. Ik wens iedereen veel geluk in zijn/haar nieuwe land
Iets meer bescheidenheid zou je goed sieren, want van de problematiek van het echte leven heb je waarschijnlijk nog geen kaas gegeten, onder de beschermende vleugels van je ouders.
Je zult er nog wel achter komen hoe duur het in Nederland allemaal is, en hoe slecht er heel veel geregeld is. Misschien wil je dan zelf ook wel emigreren!
Ik heb door het werk van mijn vader 15 jaar in het buitenland gewoond, in Engeland, Australië, Verenigde Staten, Noorwegen, Spanje en Duitsland. Ik kan je vertellen dat IEDER land zijn voor en nadelen heeft: emigreren omdat je hier 'iets' niet leuk vindt heeft dus totaal geen nut.
In zowel Australië als Nederland heb ik fulltime gewerkt en op mezelf gewoond en ik kan je zeggen dat ik daar niet meer geld overhield dan hier. Het Medicare (ziekenfonds) systeem is inderdaad goedkoper, maar je moet ook bijna alles zelf betalen, uiteindelijk maakt het dus niets uit.
Bovendien, als je naar Australie emigreert heb je de eerste 10 jaar geen recht op WAO etc. dus als er in die tijd iets met je gebeurt heb je een probleem.
Die landen lijken allemaal leuk en geweldig, maar als je iets verder kijkt dan je neus lang is dan zul je een paar venijnige addertjes onder het gras aantreffen.
quote:Het ligt er een beetje aan waar je komt. De staat California is voor 35% Mexicaans, voor 10% Aziatisch, en 5% komt ergens anders vandaan. 50% is dus "Amerikaans" en daar reken ik de "African-Americans" ook even bij, want die wonen immers ook al 10 generaties in de VS.
Jij bent vast nog nooit in een Amerikaanse stad geweestDaar ligt het percentage donkere mensen nog een stuk hoger dan hier.
Je kunt er zo'n beetje van uitgaan dat in California de helft blank is, en de helft niet blank.
En de staat California is de 5e economie van de wereld, dus dat bewijst maar weer eens dat huidskleur niets uitmaakt.....
quote:Nee. Het grote verschil tussen Nederland en de Verenigde Staten is dat als je in Nederland geen flikker doet aan ziektekosten je nog altijd terug kunt vallen op "Vadertje Staat". Ook wat betrefd WAO, en werkeloosheidsuitkering. In de VS ligt die verantwoordelijlheid niet bij de staat, maar bij jezelf. Je kunt jezelf prima verzekeren tegen werkloosheid en arbeidsongeschiktheid, maar lang niet iedereen doet dat.
Verder vind ik het een beetje bekrompen om over de WAO te gaan zeuren. Je weet immers niet wat jou nog te wachten staat, niemand kiest ervoor om invalide te worden of weet ik veel wat.Landen zoals de VS en Australie zijn prima om in te wonen zolang je gezond bent, maar als jou iets overkomt waardoor je niet meer kunt werken dan heb je een groot probleem. Daarnaast is het ziektekostenstelsel ook niet zo uitgebreid als in NL waardoor je met torenhoge rekeningen wordt opgescheept.
Nederland: De staat zorgt voor je.
VS (en ander landen): Je bent zelf verantwoordelijk.
Dat vertaal ik niet in "Als er iets gebeurd heb je een groot probleem", maar in "Als je niets zelf regeld heb je een groot probleem".
quote:Dat bedoel ik dus. In Nederland denkt iedereen dat Vadertje Staat voor ze blijft zorgen, terwijl in het buitenland je toch echt voor jezelf op moet komen. Er is geen miljarden-aan-belastinggeld-kostend-vangnet. Maar ik betaal dan ook weer minder belasting
Financien zijn trouwens meestal niet de reden waarom iemand emigreerd. Nederlanders hebben het vrij goed in de wereld en we staan in de top tien van meest welvarende landen. Wil je emigreren omdat je er financieel mischien beter op vooruit gaat dan kun je bedrogen uitkomen natuurlijk. Als je er geen cent op achteruit durft te gaan dan is emigreren denk ik niets voor je.
Mensen emigreren ook voor andere zaken. In mijn geval was het liefde, maar ook zaken als cultuur, het weer, de maatschappij, en de mensen van een bepaald land kunnen je doen overwegen om naar het buitenland te vertrekken.
In heel veel gevallen zul je er financieel niet beter op worden. Maar is dat nou echt het belangrijkste in het leven? Ik ben er ook in koopkracht op achteruit gegaan, maar heb wel een gelukkige vrouw, en ben prachtige ervaringen rijker!
quote:Helaas geldt dat ook voor de meeste mensen die in elk topic waar "Bush" in voorkomt ook maar meteen "
quote:Precies, maar het geld dat je bespaart op belasting zul je weer moeten uitgeven aan verzekeringen om dezelfde standaard als hier te behouden.
Op woensdag 29 oktober 2003 20:13 schreef maartena het volgende:Nederland: De staat zorgt voor je.
VS (en ander landen): Je bent zelf verantwoordelijk.Maar ik betaal dan ook weer minder belasting
Veel mensen in dit topic verafschuwen de hoge beslastingen en premies die ze hier moeten betalen, maar dat heb je in andere landen ook. Het is misschien niet verplicht, maar wel erg dom om je er niet tegen te verzekeren (tenzij je heel veel spaargeld hebt), zeker als je er (nog) niet lang woont.
Emigreren vanwege de liefde of werk kan ik goed begrijpen, maar zoals ik al zei: sommige argumenten hier zijn echt bullshit, gewoon om het feit dat ieder land zijn voor- en nadelen heeft.
quote:het weer in Darwin is idd prachtig, Als het niet regent tenminste. Van alle plaatsen in Australië noem jij nu een van de vochtigste op. Gemiddeld valt hier 8 maanden per jaar regen... en dan hebben we het niet over een Nederlands buitje.
Op maandag 27 oktober 2003 20:41 schreef StefanP het volgende:
* StefanP meldt zichWaarheen: Australië
[.....]
En het weer in Darwin is prachtig. Zelfs in Sydney!
ergens anders dan Nederland
Sydney is prachtig om te wonen, en heeft toch een iets normaler klimaat dan Darwin.
Wakey: je hebt me niet beledigd hoor, ik reageer alleen vaak wel heftig. Het is zo dat ik vaak reacties lees van mensen die er eigenlijk niets van weten. In PTA dus van mensen zonder rijbewijs, in topics over de prijs van woningen door studenten of mensen die thuiswonen, enz. Niks persoonlijks tegen jou hoor, en ik zeg ook niet dat je niet weet waar je het over hebt omdat je blijkbaar dus wel veel in het buitenland hebt gewoond, maar daarom val ik soms harder uit dan ik eigenlijk bedoel
quote:[offtopic] Uhm, ik woon thuis omdat de prijzen zo hoog zijn voor een starter? Dus ik schijn er niets van af te weten lees ik net
, in topics over de prijs van woningen door studenten of mensen die thuiswonen,
Zoals ik al heb aangegeven op pagina 6 van dit topic
Ik ga dus onder andere weg om de mensen hier. Zoals StefanP ook al prachtig verwoordt heeft. De sfeer is hier k*t. Klaagcultuur #1 van de wereld denk ik, terwijl we het zo slecht niet hebben. Iedereen wil slapend rijk worden lijkt het wel. En nu er teveel slapers komen, gaat de zorgstaat over de kop. Nog niet meerekenend de vergrijzing, waaronder ook mensen zitten die veel/hard gewerkt hebben voor hun pensioen en die dat nu zien verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Maar nu nog niet, ik wil eerst alle details en addertjes weten voordat ik enkele reis in het vliegtuig stap. Dus ik ben niet onbezonnen bezig
quote:Belgie is inderdaad een prachtig land.
Op vrijdag 31 oktober 2003 12:20 schreef Frederic het volgende:
Ik zou later hier wel willen wonen:En het gekke is, daarvoor hoef ik niet eens te "emigreren"!!
![]()
quote:De ardennen dus.....
Op vrijdag 31 oktober 2003 12:20 schreef Frederic het volgende:
Ik zou later hier wel willen wonen:En het gekke is, daarvoor hoef ik niet eens te "emigreren"!!
![]()
quote:Ik heb ook plannen, alleen geen Zuid Amerika, dacht meer aan Scandinavie/NZ/Australie ..ben er nog niet uit. Ga wel weg, want Nederland gaat heel hard achteruit.
[Dit bericht is gewijzigd door italia op 07-11-2003 17:06]
quote:Hmmm.... ik geloof dat jij nog nooit voor langere tijd in deze steden geweest bent
Op vrijdag 7 november 2003 17:01 schreef italia het volgende:NL wordt gewoon te druk (vooral in de steden)
....
Noord-Midden-Amerika; VS (New York of Los Angeles)
Qua files is Los Angeles 10 keer slechter dan dat beetje langzaamrijden waar men in Nederland zo'n heissa over maakt
quote:Duitsland, als ik mijn flat hier verpats kan ik daar voor hetzelfde geld een vrijstaand huis met tuin kopen.
quote:Okay; dat klopt; Had de VS wat dat betreft beter ff kunnen weglaten (namens Noord-midden-Amerika laat ik het maar vervangen door het altijd dromerige Costa Rica....
Op vrijdag 7 november 2003 21:23 schreef maartena het volgende:[..]
Hmmm.... ik geloof dat jij nog nooit voor langere tijd in deze steden geweest bent
![]()
Qua files is Los Angeles 10 keer slechter dan dat beetje langzaamrijden waar men in Nederland zo'n heissa over maakt
Nadeel is wel de hokjesgeest (het gestigmatiseer), de klaagcultuur, en het feit dat niemand het vuile werk wil doen, of uberhaupt wil werken. Ik denk ook dat als het hier echt te vol zou worden, dat mensen elkaar dan vanzelf te lijf gaan: dat blijkt ook uit onderzoeken waarbij honderden ratten in een kooitje worden gedaan. Die vreten elkaar gewoon op.
Emigreren is een zwaktebod vind ik. We laten alles wat onze voorouders het hart en ziel hebben opgebouwd toch niet van ons afpakken?!
quote:Je bedoelt die voorouders die -in de meeste gevallen- naar Nederland zijn geęmigreerd ?
Op zaterdag 8 november 2003 21:34 schreef MrRight het volgende:
(..)
Emigreren is een zwaktebod vind ik. We laten alles wat onze voorouders het hart en ziel hebben opgebouwd toch niet van ons afpakken?!
quote:Dat 1e punt over dat stigmatiseren vind ik ook wel erg op zijn plaats. In Nederland heb je vaak zo'n groepscultuur; zo van: ieder zijn eigen kringetje; daardoor kun je je gauw een buitenstaander gaan voelen.
Op zaterdag 8 november 2003 21:34 schreef MrRight het volgende:
Nederland is idd niet slecht, je moet alleen gewoon goed zoeken voor een goeie buurt.Nadeel is wel de hokjesgeest (het gestigmatiseer), de klaagcultuur, en het feit dat niemand het vuile werk wil doen, of uberhaupt wil werken. Ik denk ook dat als het hier echt te vol zou worden, dat mensen elkaar dan vanzelf te lijf gaan: dat blijkt ook uit onderzoeken waarbij honderden ratten in een kooitje worden gedaan. Die vreten elkaar gewoon op.
Natuurlijk hebben we het niet slecht hier in Nederland; dat moeten we inderdaad niet uit het oog verliezen. Helemaal niet als je naar die voormalig Oostbloklanden kijkt; uitkeringen zijn daar bijvoorbeeld nog steeds erg schaars. Daarom is het goed om veel situaties hier in NL zoveel mogelijk te relativeren; zoals verkeersdrukte, regen, mentaliteit, huidige werkloosheid etc.
En toch moeten we ook weer gaan uitkijken dat het in Nederland de verkeerde kant uitgaat op sociaal-maatschappelijk vlak. Want de huidige situatie is idd niet echt gunstig; maar mindere periodes kun je ook weer niet altijd vermijden (na de zogeheten zeven vette jaren komen er weer wat mindere jaren; naja ook weer zo cliche he ). In Nederland moeten we niet alles zo uit handen gaan geven en zondig alles er aan willen doen om één te willen worden met Europa; want daar zullen we dan ook flink voor moeten bloeden.
quote:Intressant, Ik 50% van mijn tijd ene en 50% andere kant van de grens.
Op donderdag 20 november 2003 13:15 schreef Children_of_Bodom het volgende:
Woon sinds kort in Duitsland (nét over de grens, maar het is hier al wel super-duits) en het bevalt me prima! Ik hoef niet meer zo nodig terug naar Nederland.
quote:Veel mensen doen dat omdat de huizen blijkbaar een stuk goedkoper zijn, en het een stuk makkelijker is een huis te kopen in D sinds de invoering van de Euro enzo..... Was dat ook jouw reden?
Op donderdag 20 november 2003 13:15 schreef Children_of_Bodom het volgende:
Woon sinds kort in Duitsland (nét over de grens, maar het is hier al wel super-duits) en het bevalt me prima! Ik hoef niet meer zo nodig terug naar Nederland.
quote:eerder omdat de laatste 5-10 jaar de huizenprijzen in NL luchtbel achtig in de hoogte gaan.
Op vrijdag 21 november 2003 18:51 schreef maartena het volgende:[..]
Veel mensen doen dat omdat de huizen blijkbaar een stuk goedkoper zijn, en het een stuk makkelijker is een huis te kopen in D sinds de invoering van de Euro enzo..... Was dat ook jouw reden?
quote:Heb nog even geduld, over een paar jaar koop je die huizen voor minder dan de helft.
Op vrijdag 21 november 2003 19:56 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
eerder omdat de laatste 5-10 jaar de huizenprijzen in NL luchtbel achtig in de hoogte gaan.
Hier in Taiwan hebben de meeste mensen een voorkeur voor huren, omdat huizen elk jaar weer goedkoper zijn. Dat gaat nu al jaren zo. Nederland staat een vergelijkbaar scenario te wachten.
quote:Je klaagt zelf ook
Op donderdag 30 oktober 2003 12:28 schreef Pheno het volgende:[..]
[offtopic] Uhm, ik woon thuis omdat de prijzen zo hoog zijn voor een starter? Dus ik schijn er niets van af te weten lees ik net
[/offtopic]
Zoals ik al heb aangegeven op pagina 6 van dit topic
Ik ga dus onder andere weg om de mensen hier. Zoals StefanP ook al prachtig verwoordt heeft. De sfeer is hier k*t. Klaagcultuur #1 van de wereld denk ik, terwijl we het zo slecht niet hebben. Iedereen wil slapend rijk worden lijkt het wel.
http://www.norsk.nl/weblog14.htm
[Dit bericht is gewijzigd door giovan op 22-11-2003 04:29]
quote:kan je zelfs van mij krijgen, zijn dan wel Lira's
Op maandag 8 december 2003 18:52 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik naar Turkije denk ik, als ik een grote zak geld meekrijg. Ik dacht aan een getal van minimaal 7 cijfers voor de komma.
quote:Weer één minder .
Ik naar Turkije denk ik, als ik een grote zak geld meekrijg. Ik dacht aan een getal van minimaal 7 cijfers voor de komma.
quote:Euro's
Op maandag 8 december 2003 18:54 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
kan je zelfs van mij krijgen, zijn dan wel Lira's
quote:En last but not least de mooiste vrouwen van de wereld
Op maandag 18 augustus 2003 19:41 schreef Furby het volgende:
Ik ook ! Naar Zuid-Amerika (Venezuela) omdat daar de benzine goedkoop is en de koffie verser !
quote:Ik heb nog ergens een briefje van 10 miljoen turkse lira
quote:Lieve Libris
Op dinsdag 9 december 2003 15:00 schreef Libris het volgende:
* Libris blijft waarschijnlijk nog een jaar extra in het Verre Oosten plakken, dus in plaats van tot zomer 2004 tot zomer 2005. Bevalt me erg goed, totaal geen heimwee binnen 3 maanden een nieuw sociaal leven opgebouwd.
Het is mijn tweede keer in Australie. Eerder in 2003 ben ik hier al tien weken geweest op projectbasis en heb ik de australische cultuur al een beetje mogen opsnuiven. Vergeleken bij Duitsland (en ook Nederland) was het een enorme verademing en ik heb relatief snel de keuze gemaakt om voor de tweede keer te emigreren, dit keer naar Australie.
Inmiddels heb ik mijn eigen appartement, een goeie baan, een visum voor 4 jaar en dan de mogelijkheid om permanent residency aan te vragen, komt mijn nederlandse vriendin (die ik in augustus dus inderdaad in Nederland heb achtergelaten en voor Australie heb gekozen in plaats van een terugkeer naar Nederland) over vijf weken met het vliegtuig naar Melbourne om samen te gaan wonen (wordt dus een leuke test).
Voor haar is het nog veel rigoreuzer. Voor de eerste keer samenwonen, een goede baan en mooi huis achterlaten, al haar vrienden achterlaten, etc. Maar toen ze in november hier was had ze het erg naar d'r zin en wilde ze absoluut in januari hier naartoe terugkomen. (Sterker nog, ze had d'r baan al opgezegd op dat moment).
Ik ben trouwens niet geemigreerd omdat ik het in Nederland of Duitsland niet meer naar m'n zin had. Ik zit nu hier voor mezelf, omdat ik het leuk vind om te reizen, andere culturen van dichtbij mee te maken, te leren en nieuwe dingen te ontdekken. Ik weet vandaag ook niet waar ik over een jaar ben. Sydney, New York, London, San Fransisco, nog steeds in Melbourne, ik weet het niet. Maar ik weet wel dat ik dan ergens zit waar ik wil zitten. Terug naar Nederland kan altijd nog. Maar of het er ooit van komt...
Oh ja, en of ik dingen mis? Niet echt. Toevallig zijn er hier veel Duitsers die ik ken in Melbourne, en die klonteren allemaal samen, gaan samen uit, spreken samen Duits, mengen zich niet echt onder de australische bevolking. En dat vind ik dus helemaal nix. Natuurlijk is het leuk om als er bijvoorbeeld Fok!kers in Melbourne zijn om een biertje te gaan drinken, maar ik leef in Australie en wil australische mensen leren kennen, australische dingen doen, en niet steeds Heineken drinken als ik in een pub ben.
[Dit bericht is gewijzigd door JSR op 11-12-2003 03:14]
quote:
Op donderdag 11 december 2003 01:29 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
Lieve Libris
Je kan, als je zo'n tijd weg bent geweest, niet terugkomen, je gaat dan opnieuw weg, en komt dan in NL als een vreemde, en moet je helemaal opnieuw aanpassen. Niet dat dit niet kan, maar als je het daar bevalt, blijf dan lekker daar zou ik zeggen.
Ik heb de fout gemaakt terug te komen naar NL. Vond het een vreselijke ervaring. De opgefoktheid, de haat tegen vreemdelingen, moslims, vooral in de randstad. Het elkaar op de weg het licht in de ogen niet gunnen. Het hoge hype en massawaan gehalte, nee, als ik in jouw positie zat, bleef ik lekker in Singapore.
Nu ben ik dus van plan om in april/mei een weekje naar NYC te gaan, puur als vakantie maar is het dan niet mogelijk om wat afspraken te maken met bedrijven? Iemand daar enig idee over? Of links of tips, ervaringen?
Help me out please
quote:Kijk, dat vind ik nou goed: emigreren als positive keuze in plaats van een negatieve.
Op donderdag 11 december 2003 03:06 schreef JSR het volgende:
Ik ben trouwens niet geemigreerd omdat ik het in Nederland of Duitsland niet meer naar m'n zin had. Ik zit nu hier voor mezelf, omdat ik het leuk vind om te reizen, andere culturen van dichtbij mee te maken, te leren en nieuwe dingen te ontdekken.
Aangezien er hier al meerdere mensen geemigreerd zijn is mijn vraag:
Wat moet je zoal allemaal regelen en wat komt er allemaal bij kijken??
Misschien iemand tips waar ik informatie daar over kan vinden?
Alvast bedankt in ieder geval!
Australie
Canada
Japan
Korea
Taiwan
Nieuw Zeeland
Een van die vijf landen, vind het stuk voor stuk schitterende landen, en ik heb me altijd geďnteresseerd in de cultuur van China/Korea/Japan en hun directe buren, en de verstandhoudingen met elkaar.
Australië heeft mijn vader een tijdje gewoond, en ik vond het daar ook buitengewoon prettig vertoeven, zou er zo weer heen willen
Heb je wel eens...
Van die momenten dat je echt heel graag weg wilt uit Nederland?
Ik wel ben (17), maar zou dolgraag weg willen uit Nederland, niet zo nu en dan maar eigelijk altijd. Het lijkt me bijvoorbeeld heerlijk om in Engeland te wonen of in Italie . Weergeef ook je movtivatie om naar een land te verhuizen, wat er leuk is aan een land.
De zeespiegel stijgt anders nog steeds......quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 00:26 schreef TimmyAsd het volgende:
Vind het hier wel prettig, zo zonder al dat natuurgeweld
Ga eens een dagje rondhuppelen in South LA of probeer een dag over iedere zwerver te struikelen, misschien zeg je dan niet meer van die domme dingenquote:Mensen zijn hier veel vriendelijker bijvoorbeeld, en hebben niet de asociale mentaliteit die in Nederland steeds meer opdoemt.
Dat ligt helemaal aan wat je van plan bent. Ga je een paar jaar naar het buitenland, zit je in Nederland opeens met een pensioengat. Ga je veel langer, of ben je zelfs van plan te blijven, moet je daar wat dingen regelen, etc. etc.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 08:47 schreef DAMH het volgende:
ff een topic kick,, hoe gaat dat emigreren in ze werk ik neem aan dat je je moet verzekeren en al dat soort dingen?
Als ik ga volgende zomer ga is het definitief, ben niet echt van plan om terug te komen dan,, tenzij het zo erg gaat tegenvallen wat me heel erg onwaarschijnlijk lijkt...quote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:22 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Dat ligt helemaal aan wat je van plan bent. Ga je een paar jaar naar het buitenland, zit je in Nederland opeens met een pensioengat. Ga je veel langer, of ben je zelfs van plan te blijven, moet je daar wat dingen regelen, etc. etc.
Dus wat is je plan?
Waar ga je heen? En waarom ga je weg uit Nederland?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:28 schreef DAMH het volgende:
Als ik ga volgende zomer ga is het definitief, ben niet echt van plan om terug te komen dan,, tenzij het zo erg gaat tegenvallen wat me heel erg onwaarschijnlijk lijkt...
Spanje, waarom, ben het deels kom eral jaren heb er veel familie, het eten de zon, hele way of life,, heb het gewoon wel gehad hier,, niet dat ik het niet naar me zin heb ofsow (of vanwege politieke onzin zoals bij veel boeren) maar gewoon omdat ik denk dat ik het daar fijner kan hebben, praat trouwens dan over Alicante waar ik heen wil.. entsja ben nu 23 volgende zomer ben ik 24 dus het word er tijd voor om het te doen anders komt het er nooit van ben ik bang...quote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:36 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Waar ga je heen? En waarom ga je weg uit Nederland?
Binnen de EU dus. Je bent 23. Net van school? Of werk je al jaren en heb je pensioen opgebouwd? Voor de rest heb je volgens mij weinig zorgen voor wat betreft papierwerk. Als je daar gaat werken, bouw je daar je pensioen op. Verzekeringen kun je daar regelen. Zeker als je daar een baan hebt.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:41 schreef DAMH het volgende:
Spanje, waarom, ben het deels kom eral jaren heb er veel familie, het eten de zon, hele way of life,, heb het gewoon wel gehad hier,, niet dat ik het niet naar me zin heb ofsow (of vanwege politieke onzin zoals bij veel boeren) maar gewoon omdat ik denk dat ik het daar fijner kan hebben, praat trouwens dan over Alicante waar ik heen wil.. entsja ben nu 23 volgende zomer ben ik 24 dus het word er tijd voor om het te doen anders komt het er nooit van ben ik bang...
en ik moet aan me gezondheid gaan denken dit weer wordt ik gewoon depri van![]()
...
Dat is inderdaad de oplossing: zelf buitenlander worden.quote:Op maandag 18 augustus 2003 19:42 schreef F1908 het volgende:
ja met die buitenlanders hier ga ik er steeds meer over nadenken.
quote:Op donderdag 31 augustus 2006 14:45 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de oplossing: zelf buitenlander worden.
If you can't beat them, join them!
Leuk om te zien hoe ik er haast 3 jaar geleden over dachtquote:Op woensdag 30 augustus 2006 15:00 schreef Individual het volgende:
Weer zo'n langlopend topic!![]()
Ik vraag me af hoeveel mensen die aan het begin van dit topic zeiden dat ze zouden emigreren het ook daadwerkelijk gedaan hebben.
Verhuizen omdat er veel buitenlanders zijn in NL is onzin natuurlijk. In het buitenland ben je zelf ook een buitenlander. Verhuis dan van de stad naar een dorp.
Voor de mensen die echt serieus zijn: Just do it!!!!
Libris, voor wat ik er in dit topic van heb kunnen lezen, lijkt het me dat je er hartstikke goed aan hebt gedaan om die keuze te maken, indertijd. Als je je zo goed ergens voelt, en zo gemakkelijk geďntegreerd raakt, is het gewoon dé plek voor jou.quote:Op vrijdag 1 september 2006 04:08 schreef Libris het volgende: Leuk om te zien hoe ik er haast 3 jaar geleden over dacht![]()
Ik zit nog steeds in Singapore, en heb nu totaal geen plannen meer om terug te komen.
Ja leuk!quote:Op vrijdag 22 december 2006 00:32 schreef maartena het volgende:
Ik denk, ik geef dit topic eens een trap. Het grootste deel van dit topic is in 2003 geschreven, en er zijn een aantal mensen die plannen hadden, of nog steeds hebben..... Ik ben met name benieuwd of te personen die 3 jaar geleden in 2003 aangegeven hebben te willen emigreren, al wat verder zijn gekomen met hun plannen.
Dat zou dus Augustus 2005 zijn geweest. Is het intussen gelukt met een emigratie, Pheno?quote:Op woensdag 27 augustus 2003 11:19 schreef Pheno het volgende:
Ik ben van plan om pas over 2 jaar te gaan, eindbestemming nog niet 100% zeker
Ook deze posting is 3 jaar oud. Zijn de plannen al wat verder gevorderd, Biancavia? Of ben je toch maar in Nederland blijven hangen?quote:Op zaterdag 8 november 2003 02:33 schreef Biancavia het volgende:
Ja, naar Brisbane. Omdat het daar altijd lekker warm is. Leuk winkelen en de Southbank is geweldig. Veel leuke dingen te doen op niet te grote afstand.
Dat is toch even anders gelopen! Het is Texas, USA geworden voor StefanPquote:Op maandag 27 oktober 2003 20:41 schreef StefanP het volgende:
* StefanP meldt zich
Waarheen: Australië
quote:Op vrijdag 22 december 2006 01:44 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat is toch even anders gelopen! Het is Texas, USA geworden voor StefanP
En je zit na 3 jaar nog op FOK!quote:Op maandag 18 augustus 2003 22:48 schreef CiQNiZ het volgende:
Ik wil dus ook heel graag gaan emigreren, en dus ook naar Nieuw Zeeland, heb mij speciaal gerigistreerd vanwege dit topic
3 Jaar zijn inmiddels verstreken LordLynx.... je studie intussen afgerond?quote:Op dinsdag 19 augustus 2003 21:11 schreef LordLynx het volgende:
Ik wil ook zo snel mogelijk pleite, ik ga mijn studie afmaken (2/3 jaar nog, duale opleiding) en dan zo snel mogelijk in Canada of Nieuw-zeeland/Australië proberen aan de bak te komen.
Idem. Voor 2001 was het plan er eigenlijk nooit en zou mijn vrouw in Nederland blijven. En in April 2002 zat ik opeens in de VS..... en dus over een paar maandjes alweer 5 jaar hier.quote:
Hier ook, ik kreeg een voorstel om 6 maanden in Singapore te gaan helpen met het opzetten van een hogeschool, gedetacheerd via Universiteit Maastricht, waar ik toen werkte. 1/2 jaar werd een jaar. Jaar werd 2 jaar. Ik kwam in full time dienst van de Singaporese Hogeschool, en nu zit er al ruim 3.5 jaar. Grappig hoe dingen kunnen lopenquote:Op vrijdag 22 december 2006 01:50 schreef maartena het volgende:
[..]
Idem. Voor 2001 was het plan er eigenlijk nooit en zou mijn vrouw in Nederland blijven. En in April 2002 zat ik opeens in de VS..... en dus over een paar maandjes alweer 5 jaar hier.
Mijn vriendin is ook Oostenrijkse en woont in Wenen. Ik zit nu ook tevens in de voorbereidende fase voor emigratie naar Oostenrijk.quote:Op dinsdag 7 oktober 2003 16:39 schreef Gumtree het volgende:
[..]
ik kreeg 4 weken geleden toch een iets andere indruk, ik dacht dat het in oostenrijk momenteel beter gesteld is op de arbeidsmarkt dan in Nederland.
wij zouden het dan ook in de omgeving van Graz zoeken. we gaan zowiezo met de kerst weer 2 weken.
er zijn echter nog 2 opties: Australië of Nieuw Zeeland....
Hoe staat het er intussen mee?quote:Op dinsdag 9 december 2003 14:29 schreef Takemenow het volgende:
Ik wil het eerst een jaartje gaan bekijken in Amerika, eens kijken of het werken en leven me daar goed bevalt, zoals ik al in dit http://forum.fok.nl/showtopic.php/439482/1/25#15253880 topic verteld had
En dan maybe voor altijd weg!
Ik ging begin 2000 voor 6 maanden naar China. Ben nooit meer naar NL teruggekeerd, behalve om m'n spullen in te pakken. Via China --> Belgie --> UK zit ik nu alweer ruim 3 jaar in Taiwan. Maar ik denk dat het deze zomer toch echt is afgelopen en dat ik een nieuwe plek moet gaan zoeken. Kan best weer in Europa zijn, maar terugkeer naar NL is tamelijk onwaarschijnlijk.quote:Op vrijdag 22 december 2006 07:18 schreef Libris het volgende:
[..]
Hier ook, ik kreeg een voorstel om 6 maanden in Singapore te gaan helpen met het opzetten van een hogeschool, gedetacheerd via Universiteit Maastricht, waar ik toen werkte. 1/2 jaar werd een jaar. Jaar werd 2 jaar. Ik kwam in full time dienst van de Singaporese Hogeschool, en nu zit er al ruim 3.5 jaar. Grappig hoe dingen kunnen lopen
China heb ik ook 4 maanden bezocht als onderdeel van een stage dus ik 'moest' wel terug, maar ik had het graag langer gedaan. Ik heb ook een aanbod gekregen om na mijn studie voor minimaal een jaar terug te komen en misschien die ik dat ook wel.quote:Op zaterdag 23 december 2006 09:11 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik ging begin 2000 voor 6 maanden naar China. Ben nooit meer naar NL teruggekeerd, behalve om m'n spullen in te pakken. Via China --> Belgie --> UK zit ik nu alweer ruim 3 jaar in Taiwan. Maar ik denk dat het deze zomer toch echt is afgelopen en dat ik een nieuwe plek moet gaan zoeken. Kan best weer in Europa zijn, maar terugkeer naar NL is tamelijk onwaarschijnlijk.
Ik zou niet meer in Nederland / Europa kunnen wonen.quote:Op zaterdag 23 december 2006 09:19 schreef popolon het volgende:
Ik zou zo weer in Nederland kunnen wonen denk ik, alleen de ruimte. Dat wordt een probleem.
Ik wil ruimte, veel.
Dat "losse" van Argentinië is ook niet alles hoorquote:Op zaterdag 23 december 2006 16:08 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Ik zou niet meer in Nederland / Europa kunnen wonen.
Alles is tč geregeld, men maakt zich druk over in mijn ogen zeer triviale dingen en men heeft niet door dat dat hele overgeorganiseerde systeem totaal geen toekomst heeft.
En het Latijns Amerikaanse systeem wel?quote:Op zaterdag 23 december 2006 16:08 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Ik zou niet meer in Nederland / Europa kunnen wonen.
Alles is tč geregeld, men maakt zich druk over in mijn ogen zeer triviale dingen en men heeft niet door dat dat hele overgeorganiseerde systeem totaal geen toekomst heeft.
Die Wildersstemmers kan je eik niet serieus nemen. Het is juist goed dat ze Nederland verlaten.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 14:45 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de oplossing: zelf buitenlander worden.
If you can't beat them, join them!
Regenen zal het er niet vaak inderdaadquote:Op dinsdag 26 december 2006 19:08 schreef Kontiki het volgende:
Ik zou over een paar jaar wel naar Australie willen gaan. Nederland is op zich een prima land om te leven, maar Australie doet daar echt niet voor onder en is goedkoper. Vooral de huizenprijzen zijn een wereld van verschil. En het klimaat is ook prima daar natuurlijk.
Kijk hier een: Voor alle Fokkers die in het buitenland wonen (deel 14)quote:Op woensdag 27 december 2006 23:19 schreef maartena het volgende:
Jammer dat er maar weinig reageren die 3 jaar geleden plannen hadden.....
Ja, zo is dat met mij ook gegaan. Groot bedrijf mailt me, ik ga bij ze solliciteren (gewoon even kijken hoe ver ik zou komen, had toch al een baan), word aangeboden ... maar moet dan wel in Ierland wonen.quote:Op vrijdag 22 december 2006 01:45 schreef popolon het volgende:
Ik sta niet in dit topic verder, had ook nooit het plan om te emigreren vroeger.
Het gebeurde gewoon.
Hehe, Google ja. D'r zitten wel meer grote bedrijven daar hoor, trouwens, maar toch een goeie gok.quote:Op donderdag 28 december 2006 11:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Google dus
Probeer via Ierland naar San Francisco te komenquote:Op donderdag 28 december 2006 12:23 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Hehe, Google ja. D'r zitten wel meer grote bedrijven daar hoor, trouwens, maar toch een goeie gok.
'k Moet wel ca. twee maanden naar Mountain View voor training. Zou wel kunnen dat ik dan via SF moet reizen ja, maar dat weet ik nog niet.quote:Op donderdag 28 december 2006 16:47 schreef Vampier het volgende:
Probeer via Ierland naar San Francisco te komen
Nou, waar wacht je nog op?quote:Op vrijdag 29 december 2006 15:23 schreef StephanL het volgende:
Ooit ook mijn droom om bij google te soliciteren
....!? je zou via SF kunnen reizen om naar Mountain View te gaan? LOL! 30 min rijden en je bent in SF vanaf MV. Je zit bijna in Los Altos midden in Silicon Valley.. vergeet niet de campus van Stanford te bezoeken, HP en het computer museum.quote:Op vrijdag 29 december 2006 11:50 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
'k Moet wel ca. twee maanden naar Mountain View voor training. Zou wel kunnen dat ik dan via SF moet reizen ja, maar dat weet ik nog niet.
Ik heb nu nog MBO, wel aan het werk als c++/java programmeur, dus moet denk ik zo en zo dan aan het HBO.quote:Op vrijdag 29 december 2006 15:58 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Nou, waar wacht je nog op?
Had eigenlijk nooit gedacht dat ik er terecht zou komen. Ben die sollicitatie meer in gegaan om eens te zien hoe ver ik kom. Het was sowieso best interessant, de interviews gaan heel diep ook. Met alleen een HBO/WO diploma plus de kennis die je daarvan krijgt kom je daar echt niet doorheen.
Yep, zeker voor software engineering is HBO wel het minimum, ze hebben zelfs liever mensen met een Master dan.quote:Op vrijdag 29 december 2006 16:13 schreef StephanL het volgende:
Ik heb nu nog MBO, wel aan het werk als c++/java programmeur, dus moet denk ik zo en zo dan aan het HBO.
Ben al aan een zelf studie python begonnen, en voor de rest goed nadenken over de toekomst en wat ik wil.quote:Op vrijdag 29 december 2006 16:16 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Yep, zeker voor software engineering is HBO wel het minimum, ze hebben zelfs liever mensen met een Master dan.
Ga iig niet in Nederland bij ze solliciteren, enige wat je hier voor ze kunt doen is in het datacenter rondlopen of AdWords verkopen.
*gaat even zijn topografie van CA opfrissen na de post van Vampier*
Hmm. Okay, een Google Earth sessie later ben ik er weer helemaal achter dat mijn topografische kennis van die regio slecht is en dat Google Earth niet het meest geschikt is om daar wat aan te doen. Kun je beter een echte kaart hebben.quote:Op vrijdag 29 december 2006 16:03 schreef Vampier het volgende:
....!? je zou via SF kunnen reizen om naar Mountain View te gaan? LOL! 30 min rijden en je bent in SF vanaf MV. Je zit bijna in Los Altos midden in Silicon Valley.. vergeet niet de campus van Stanford te bezoeken, HP en het computer museum.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |