Ik wil naar Zuid Amerika omdat ik denk dat Nederland steeds meer zal verloederen. En dat het over een tiental jaren bijna onleefbaar is voor normale nederlanders. En ik zuid Amerika kan je goedgoop rentenieren terwijl het er heerlijk vertoeven is.
quote:Is de coke ook goedkoper daar?
Op maandag 18 augustus 2003 19:41 schreef Furby het volgende:
Ik ook ! Naar Zuid-Amerika (Venezuela) omdat daar de benzine goedkoop is en de koffie verser !
quote:Oh ja, en dan ga je helemaal tussen de buitenlanders wonen
Op maandag 18 augustus 2003 19:42 schreef F1908 het volgende:
ja met die buitenlanders hier ga ik er steeds meer over nadenken.
quote:jij komt er wel ...
Op maandag 18 augustus 2003 19:40 schreef bingo het volgende:
.....
maar voorgoed??? ik denk het toch niet niet
quote:ik ben in isla margarita geweest. Het leven is daar superrelaxt en goedkoop. Coke kost je ongeveer een euro of 4.
Op maandag 18 augustus 2003 19:42 schreef teknomist het volgende:[..]
Is de coke ook goedkoper daar?
quote:Daar moet ik me aanpassen wat ik wel zal doen.
Op maandag 18 augustus 2003 19:43 schreef teknomist het volgende:[..]
Oh ja, en dan ga je helemaal tussen de buitenlanders wonen
![]()
quote:hier passen de buitenlanders zich ook wel aan hoor, niet allemaal nee, maar dat heb je overal..
Op maandag 18 augustus 2003 19:45 schreef F1908 het volgende:[..]
Daar moet ik me aanpassen wat ik wel zal doen.
Omgekeerd helaas niet
quote:Hoe zie je dat voor je? Wil je bovendien zeggen dat elke allochtoon zich niet aangepast heeft hier?
Op maandag 18 augustus 2003 19:45 schreef F1908 het volgende:[..]
Daar moet ik me aanpassen wat ik wel zal doen.
Omgekeerd helaas niet
quote:gewoon hard werken. Daarna alles verkopen en een huisje in Isla Margarita kopen. Daar heb je al een schitterend huis aan het strand met 3 terrassen en 3 badkamers voor 40000 euro.
Op maandag 18 augustus 2003 19:41 schreef teknomist het volgende:
Nederland behoort tot de top-5 meest comfortabele landen van de wereld. Ik heb geen reden om te emigrerenHoe kom je trouwens aan het geld om te gaan rentenieren?
quote:Het is een exotisch en avontuurlijk verlangen. De werkelijkheid in het buitenland is echt niet fijner dan hier in Nederland. Tenzij je een groot zak met geld hebt natuurlijk
Op maandag 18 augustus 2003 19:46 schreef TimmyAsd het volgende:
wat vinden jullie dan zo slecht aan nederland?
quote:neehoor. er zijn genoeg allochtonen die zich prima aanpassen met daarbij een leuke baan. alleen is het zo jammer dat het meerendeel dit echter niet wil
Op maandag 18 augustus 2003 19:47 schreef teknomist het volgende:[..]
Hoe zie je dat voor je? Wil je bovendien zeggen dat elke allochtoon zich niet aangepast heeft hier?
quote:ja als je veel geld hebt is het ergens anders natuurlijk veel aantrekkelijker... maar denk niet dat de meesten dat hebben...
Op maandag 18 augustus 2003 19:48 schreef teknomist het volgende:[..]
Het is een exotisch en avontuurlijk verlangen. De werkelijkheid in het buitenland is echt niet fijner dan hier in Nederland. Tenzij je een groot zak met geld hebt natuurlijk
quote:meerendeel?!?!? hoe kom je daar nou weer bij?
Op maandag 18 augustus 2003 19:49 schreef F1908 het volgende:[..]
neehoor. er zijn genoeg allochtonen die zich prima aanpassen met daarbij een leuke baan. alleen is het zo jammer dat het meerendeel dit echter niet wil
quote:*oneens is*
(..) De werkelijkheid in het buitenland is echt niet fijner dan hier in Nederland. (..)
quote:Gewoon hard werken, juiste diploma's, kennis, whatever, sparen om een groot zak geld moet mogelijk zijn. hoop ik
Het is een exotisch en avontuurlijk verlangen. De werkelijkheid in het buitenland is echt niet fijner dan hier in Nederland. Tenzij je een groot zak met geld hebt natuurlijk
quote:Dus je gaat naast het leren van Spaans ook jezelf bekeren tot het katholieke geloof en tequila en Chango drinken? Hoe wil je je dat aanpassen eigenlijk vorm geven? Ik geef de allochtonen hier groot gelijk. Ik zou de taal leren en mezelf netjes gedragen, maar aanpassen... ho maar!
Op maandag 18 augustus 2003 19:49 schreef F1908 het volgende:[..]
neehoor. er zijn genoeg allochtonen die zich prima aanpassen met daarbij een leuke baan. alleen is het zo jammer dat het meerendeel dit echter niet wil
En om in sommige landen te rentenieren heb je helemaal zo veel geld niet nodig.
quote:Als je niet verder kijkt dan de toeristische oorden. Nee.
Op maandag 18 augustus 2003 19:50 schreef qwerty_x het volgende:[..]
*oneens is*
quote:amerika is leuk om te wonen
Op maandag 18 augustus 2003 19:51 schreef sharpei het volgende:
vriendin van me zit nu op dit moment in amerika, kijken hoe het bevalt, ze is van plan om er te gaan wonen.
quote:.. ik het in het buitenland prettiger vind dan in NL
Op maandag 18 augustus 2003 19:52 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
omdat?
quote:en waarom dan?!?
Op maandag 18 augustus 2003 19:53 schreef qwerty_x het volgende:[..]
.. ik het in het buitenland prettiger vind dan in NL
Verder zijn er al wat topics over wonen in het buitenland:
Wonen in Afrika (Zambia)
Wonen in Engeland of Schotland
Wonen en werken in DUBLIN
Wonen en werken op Aruba
W&W in Glasgow. (Wonen en Werken)
Een jaar of meer naar Canada...
Tijdelijk wonen/werken in het buitenland ??
En je zou hier eens kunnen kijken:
Emigreren
Emigreren, een nieuw leven in een ander land
Als je ooit zou emigreren...
Emigreren
Emigreren...
quote:Omdat Bush daar president is?
Op maandag 18 augustus 2003 19:52 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
amerika is leuk om te wonen
quote:daar zou ik niet willen wonen. Hoogstens voor het lekkere vele eten.
Op maandag 18 augustus 2003 19:57 schreef Sharkdoggie het volgende:[..]
Omdat Bush daar president is?
Maar serieus, waarom zou je daar niet willen wonen? VS is een groot land, dus zal er vast wel een plekkie waar je misschien zou willen wonen. (ik zou nooit in Florida willen wonen, omdat ik 7 kleuren stront zou schijten voor orkanen)
quote:een gezonde dosis horizon-verbreding ?
Op maandag 18 augustus 2003 19:56 schreef TimmyAsd het volgende:
okee, wat zijn dan jullie redenen om nederland te gaan verlaten voor een ander land?!?
quote:Idd, Nederland is echt niet zo mooi als het lijkt.
Op maandag 18 augustus 2003 19:58 schreef qwerty_x het volgende:[..]
een gezonde dosis horizon-verbreding ?
quote:Nou, dan ben je in Travel aan het juiste adres!
Op maandag 18 augustus 2003 19:58 schreef qwerty_x het volgende:[..]
een gezonde dosis horizon-verbreding ?
quote:... en doen er dan al het mogelijke aan om ze daar te houden ...
Op maandag 18 augustus 2003 20:01 schreef Liejannuh het volgende:[..]
(..)
We helpen hier mensen graag naar de andere kant van de wereld!
quote:Niet omdat ik NL verloedert vind of uit onvrede of in die richting. Eerder omdat ik graag in Thailand zou wonen omdat ik het daar mooi vind, leven niet zo duur en is het volgens mij allemaal wel te realiseren. Familie heb ik nauwlijks en misschien dat ik NL wel zat ben zowat 60 jaar en iets anders wil
Op maandag 18 augustus 2003 19:56 schreef TimmyAsd het volgende:
okee, wat zijn dan jullie redenen om nederland te gaan verlaten voor een ander land?!?
quote:amerika heeft altijd de dreiging van terrorisme, geweld enzovoorts, je kinderen kunnen niet normaal meer naar school omdat de kans aanwezig is dat er een kind met een pistool ook naar school gaat en iedreen ff neerknalt...
Op maandag 18 augustus 2003 19:57 schreef Sharkdoggie het volgende:[..]
Omdat Bush daar president is?
Maar serieus, waarom zou je daar niet willen wonen? VS is een groot land, dus zal er vast wel een plekkie waar je misschien zou willen wonen. (ik zou nooit in Florida willen wonen, omdat ik 7 kleuren stront zou schijten voor orkanen)
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=31663
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=31661
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=31554
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=31495
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=31107
en zo kan ik nog wel ff doorgaan....
quote:omdat daar geen fuck gebeurd...
Op maandag 18 augustus 2003 20:04 schreef Recoil het volgende:[..]
Waarom?
quote:Mijn vriendin is zweedse en daarom vind ik Zweden cool
Op maandag 18 augustus 2003 20:04 schreef Recoil het volgende:[..]
Waarom?
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 20:06 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
en zo kan ik nog wel ff doorgaan....met lekker veel overdrijven
quote:Waarschijnlijk ja.
Op maandag 18 augustus 2003 20:06 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
omdat daar geen fuck gebeurd...
quote:Dus alleen om je vriendin? Waarom komt zij dat niet hierheen?
Op maandag 18 augustus 2003 20:07 schreef Phat Lip het volgende:[..]
Mijn vriendin is zweedse en daarom vind ik Zweden cool
quote:Alleen om mijn vriendin ja ...en ze woont al jaren in Nederland
Op maandag 18 augustus 2003 20:10 schreef Recoil het volgende:
Dus alleen om je vriendin? Waarom komt zij dat niet hierheen?
(als ik een schotse vriendin had gehad, had ik Schotland genoemd... ben gewoon i kärlek, laat me)
quote:wat is hier slecht wat in de UK goed is?
Op maandag 18 augustus 2003 20:17 schreef Big_Yin het volgende:
Ben al geemigreerd.
Woon al 4 jaar in de UK en bevalt me prima.
Zijn net terug uit Nederland en was blij er weer weg te wezen.
Mij te vol daar.
Er zijn genoeg dingen die in Nederland beter geregeld maar toch
Het gemoedelijke en de ruimte is voor mij al genoeg.
En gedoog beleid zoals in Nederland is er niet.
Als er om de politie gevraagd wordt zijn die er binnen 10 minuten zonder vuurwapen maar reken maar dat het stil is na afloop.
quote:ben het niet met alle punten eens, maar kan best begrijpen dat je het daar leuker vindt als hier
Op maandag 18 augustus 2003 20:30 schreef Big_Yin het volgende:
Meer ruimte hier.
Gezelliger.( Er zit verschil tussen britten op vakantie en in eigen land)
Meer tijd voor elkaar.
Minder gesjeest (of hoe je dat ook schrijven mag)
Verkeer gaat wat netter.
Ik ben nu zelf buitenlander maar pas me aan dus mag nog telkens mee klagen
Echt veel duurder is Engeland niet meer (begint zelfs geod koper te worden als Nederland)
We hebben geen Euro en dat mag van mij zo blijven ( gelukkig mag je er hier over stemmen)Er zijn genoeg dingen die in Nederland beter geregeld maar toch
Het gemoedelijke en de ruimte is voor mij al genoeg.
En gedoog beleid zoals in Nederland is er niet.
Als er om de politie gevraagd wordt zijn die er binnen 10 minuten zonder vuurwapen maar reken maar dat het stil is na afloop.
- Vriendelijker mensen
- Mensen daar zijn niet zo materialistisch als hier de Nederlanders
- Mensen zijn sneller tevreden
- Mooiere steden + cultuur
- Minder mensen per vierkante/km (meer ruimte dus)
- Mooiere stranden (met blauw water)
- veel lekkerder eten
- ijs koude winters met SNEEUW !!!!
- Super warme zomers + Zagorga bier
- Door de goede zomers is het zelf gemaakte groente en fruit lekkerder
- Veel leuk cafés
- Mooiere vrouwen (ik mag er dus alleen nog maar naar kijken)
- Geen asiel uitkeringen/zoekers --> dus GEEN profiterende mensen uit andere landen --> dus ook minder criminaliteit
Tja,. ik ben wel in Nederland geboren, maar zou me daar veel meer thuis voelen.
- New York
- Londen
- Canada
- Austrailie
quote:Niet Israël?
Op maandag 18 augustus 2003 20:44 schreef SHERMAN het volgende:
als ik zou gaan emigreren dan naar- New York
- Londen
- Canada
- Austrailie
quote:ook ja
Op maandag 18 augustus 2003 20:45 schreef Sharkdoggie het volgende:[..]
Niet Israël?
maar dacht zet er maar niet bij want ik word nu ook een beetje gestalkt door een of andere klojo die niet zo blij is met mijn mening over israel en nederland ofzo
quote:ben je joods?
Op maandag 18 augustus 2003 20:44 schreef SHERMAN het volgende:
als ik zou gaan emigreren dan naar- New York
- Londen
- Canada
- Austrailie
quote:vast, dat zijn zo'n beetje de enige plekken waar je als jood nog helemaal veilig bent (voorzover je als jood ergens veilig bent...)
Op maandag 18 augustus 2003 20:50 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
ben je joods?
quote:
ben je joods?
Waaruit concludeer je dat? Het feit dat ie gezien zijn avatar Israel sympathiseert en zich bij voorkeur in landen vestigt die enigzins een pro - Israel beleid hebben?
quote:heb joods bloed ja, ben zelf ook pas sinds een paar jaar achter maar heb me altijd al aangetrokken gevoelt tot het jodendom en israel
ben je joods?
problemen mee???
relax man!
quote:dat concludeer ik dus niet...
Op maandag 18 augustus 2003 21:03 schreef Leatherface het volgende:[..]
Waaruit concludeer je dat? Het feit dat ie gezien zijn avatar Israel sympathiseert en zich bij voorkeur in landen vestigt die enigzins een pro - Israel beleid hebben?
quote:ik blijf ook relax
Op maandag 18 augustus 2003 21:07 schreef TimmyAsd het volgende:
mensne mensen het was maar een vraag, niet gelijk schreeuwen van waarom denk je dat meteen enzo, nee ik heb er geen problemen mee...relax man!
alleen er zijn nog al wat mensen die er moeite mee hebben als je zegt dat je joods bent of dat je pro israel bent
quote:Ik viel je niet aan hoor.
Op maandag 18 augustus 2003 21:07 schreef TimmyAsd het volgende:
mensne mensen het was maar een vraag, niet gelijk schreeuwen van waarom denk je dat meteen enzo, nee ik heb er geen problemen mee...relax man!
Edit - dit is dus al toegelicht
[Dit bericht is gewijzigd door Leatherface op 18-08-2003 21:11]
ik denk dan aan o.a. Jamaica, Bermuda, Bahama, Key Largo, Maui, Nieuw Zeeland, Fiji o.i.d.
quote:heb er geen moeite mee dat je joods bent, en over pro-joods zijn hebben we waarschijnlijk andere gedachten, ieder zijn eigen mening, niets mis mee
Op maandag 18 augustus 2003 21:08 schreef SHERMAN het volgende:[..]
ik blijf ook relax
alleen er zijn nog al wat mensen die er moeite mee hebben als je zegt dat je joods bent of dat je pro israel bent
quote:dan is het goed, heb niets kwaads in me...
Op maandag 18 augustus 2003 21:11 schreef Leatherface het volgende:[..]
Ik viel je niet aan hoor.
Edit - dit is dus al toegelicht
quote:Dat veronderstelde ik ook niet
Op maandag 18 augustus 2003 21:14 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
dan is het goed, heb niets kwaads in me...
quote:weet ik
Op maandag 18 augustus 2003 21:16 schreef Leatherface het volgende:[..]
Dat veronderstelde ik ook niet
Ik zou wel naar Nieuw Zeeland willen! Jammer dat het zo'n roteind weg is, maar het land is zo ontzettend mooi!!!!
quote:rex hunt fishing adventures op discovery gaan ze ook wel is naar nieuw zee land toe ziet er ook mooi uit ja
Op maandag 18 augustus 2003 21:18 schreef Liejannuh het volgende:
Ik ben blij dat jullie elkaar nog aardig vinden enzo.
Mag het dan nu weer over emigreren gaan??Ik zou wel naar Nieuw Zeeland willen!
Jammer dat het zo'n roteind weg is, maar het land is zo ontzettend mooi!!!!
voordeel van austrailie en nieuw zee land vind ik zelf (weet niet of het echt veel is)
het ligt geissoleerd dus weinig/minder invloed van buitenaf
Ik heb nog nooit voor langere tijd in het buitenland gewoont en heb dus geen idee hoe dat zou zijn.
Maar het lijkt mij wel eens interessant om wanneer ik evt. een studie hebt voltooid voor een tijdje in het buitenland te gaan wonen om eens te ervaren wat het is en om mijn gezichtsveld wat te verbreden. De Scandinavische landen, Oostenrijk en Canada lijken mij wel wat.
maar dat is voorlopig helemaal niet aan de orde.
quote:ik begon Leatherface net lief te vinden enzow.... maar goed, ik blijf lekker hier, niets mis met NL, tenminste niet wat een reden zou zijn voor mij om te emigreren, als is een pensioen op een mooi eilandje waar altijd zon is en geen criminaliteit nooit weg...
Op maandag 18 augustus 2003 21:18 schreef Liejannuh het volgende:
Ik ben blij dat jullie elkaar nog aardig vinden enzo.
Mag het dan nu weer over emigreren gaan??Ik zou wel naar Nieuw Zeeland willen!
Jammer dat het zo'n roteind weg is, maar het land is zo ontzettend mooi!!!!
quote:Die isolatie heeft uiteraard ook nadelen.
Op maandag 18 augustus 2003 21:20 schreef SHERMAN het volgende:[..]
rex hunt fishing adventures op discovery gaan ze ook wel is naar nieuw zee land toe ziet er ook mooi uit ja
voordeel van austrailie en nieuw zee land vind ik zelf (weet niet of het echt veel is)
Het is lang reizen naar andere landen / continenten en vrijwel uitsluitend per vliegtuig.
Het schijnt bovendien dat tamelijk veel mensen in Aus en NZ zich wat gedeprimeerd voelen door de afzondering. Ze voelen zich vergeten door en afgezonderd van de rest van de wereld. Maar dat is uiteraard iets psychisch en voor iedereen anders.
quote:dat ligt denk ik inderdaad meet aan de mensen zelf
Op maandag 18 augustus 2003 21:27 schreef Leatherface het volgende:[..]
Die isolatie heeft uiteraard ook nadelen.
Het is lang reizen naar andere landen / continenten en vrijwel uitsluitend per vliegtuig.
Het schijnt bovendien dat tamelijk veel mensen in Aus en NZ zich wat gedeprimeerd voelen door de afzondering. Ze voelen zich vergeten door en afgezonderd van de rest van de wereld. Maar dat is uiteraard iets psychisch en voor iedereen anders.
quote:Welvaart is niet altijd de reden om niet te emigreren. Veel mensen zien de bekrompen Nederlandse mentaliteit niet meer zitten. Mijn zus heeft bijvoorbeeld 7 maanden in Argentinie gewoond, en zou zo weer terug willen, zolang ze maar een baan kan vinden. Je gaat dan toch een behoorlijke stap achteruit in welvaart.
Op maandag 18 augustus 2003 19:41 schreef teknomist het volgende:
Nederland behoort tot de top-5 meest comfortabele landen van de wereld. Ik heb geen reden om te emigrerenHoe kom je trouwens aan het geld om te gaan rentenieren?
Ik heb trouwens ook minder koopkracht dan in Nederland, en dat maakt mijn ervaring in de USA nou niet slechter ofzo......Geld maakt niet altijd gelukkig. Mensen zijn hier veel vriendelijker bijvoorbeeld, en hebben niet de asociale mentaliteit die in Nederland steeds meer opdoemt.
Cultuur, mentaliteit, beleid, en gewoon de ervaring zijn allemaal redenen om eens iets anders te willen proberen. Dan maar een beetje minder welvaart, maar wel een gelukkig leven en een samenleving waar je je kinderen fatsoenlijk in kunt opvoeden.....
Ik weet ook nog steeds niet of ik nog ooit naar Nederland terug wil.
quote:Precies. Engels leren is geen probleem geweest, en me in mijn werk en familie omgeving aanpassen aan de Amerikaanse cultuur is geen enkel probleem. Maar als ik thuis lekker Nederlands kook, Nederlands praat, of Nederlanders uitnodig voor een gezellig avondje ouderwets Hollands babbelen dan houdt niemand mij tegen! Ik ga ook gewoon naar de Nederlandse winkel waar ik lekker in het Nederlands een warm sauzijzebroodje kan bestellen.
Op maandag 18 augustus 2003 19:51 schreef teknomist het volgende:
Dus je gaat naast het leren van Spaans ook jezelf bekeren tot het katholieke geloof en tequila en Chango drinken? Hoe wil je je dat aanpassen eigenlijk vorm geven? Ik geef de allochtonen hier groot gelijk. Ik zou de taal leren en mezelf netjes gedragen, maar aanpassen... ho maar!
En als islamieten in Nederland gewoon lekker naar de moskee willen, en op de Kanaalstraat in Utrecht gewoon lekker in hun eigen taal bij de groenteboer hun spulletjes willen bestellen, dan mogen ze dat van mij gewoon doen.
Hier in California is Spaans trouwens een officiele taal, omdat meer dan 40% van de bevolking het spreekt
quote:Ik kan dat in ieder geval voor de USA beantwoorden
Op maandag 18 augustus 2003 20:21 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
wat is hier slecht wat in de UK goed is?
- Veel meer ruimte. In Nederland zit alles zo krap op elkaar. En dan bedoel ik niet het "Nederland is vol" gedoe (want waar ik woon wonen 16 miljoen mensen op een gebied dat ongeveer 1-derde van Nederland beslaat) maar het feit dat een nieuwbouwwijk met ontzettend kleine krappe vierkante bouwdoosjes wordt volgezet, terwijl ze ook makkelijk fatsoenlijke huizen neer kunnen zetten door gewoon wat meer ruimte te nemen. Maar nee, dat kan niet want dan moeten er meer weilanden opgeofferd worden. Alhoewel er hier veel mensen in een betrekkelijk klein gebied wonen is alles toch veel ruimer opgezet. Met uitzondering van DownTown Los Angeles voel je je echt veel vrijer hier, en zijn er (vergeleken met een Nederlandse nieuwbouwwijk) veel minder mensen zo vlak om je heen!
- Mensen zijn veel beleefder en vriendelijker. Gewoon op straat kun je makkelijk een gesprek met iemand aanknopen, terwijl in Nederland men zich er heel ongemakkelijk bij voelt, en liever chagerijnig door blijft lopen. Ook in het verkeer is men VEEEEEL beleefder als in Nederland. Bumperkleven komt hier bijna niet voor, en afsnijden, voordringen, etc ook niet. Net als in Engeland kunnen ze hier netjes een rij vormen bij de bus, waar men in Nederland als een stel opgedrongen kleuters perse als eerste de tram/trein/bus in moeten. Sommigen willen al naar binnen als de pasagiers nog niet eens UITGESTAPT zijn. Hier zijn ze daar gewoon veel beleefder in, ook in winkels, parkeerplaatsen, etc.
- Het respect voor de medemens (ook de ge-immigreerde medemens) is veel groter dan in Nederland. Uiteraard zijn er na 11 September wat vervelende situaties ontstaan tussen "blanke" Amerikanen en moslim immigranten, maar daar is nu nauwelijks meer iets van te merken. Men geloofd hier meer in samenwerking en respect voor elkaar dan in het lukraak rondzaaien van opmerkingen als "alle buitenlanders moeten eruit", wat ik helaas van steeds meer Nederlanders hoor....
- Verder ook nog wat praktische redenen: Openingstijden van winkels, breedte van de wegen, vrijwel overal gratis (of erg goedkoop) kunnen parkeren, betere technische voorzieningen (internet, televisie), huizen met meer dan 1 badkamer. Ook het verkeer is veel praktischer. In Amerika bouwen ze EERST wegen en DAN gaan ze huizen neerzetten.... in Nederland bouwen ze EERST woningen en vervolgens gaat de politiek eens uitgebreid discuzeuren over snelwegaansluitingen, uitvalswegen, en busbanen met als gevolg dat de nieuwbouwwijk in 2003 klaar is, en de nieuwe snelwegaansluiting in 2006. Ze zijn hier voor mijn werk bezig met een brugverbreding en wegverbreding en niemand wist waarom..... totdat we erachter kwamen dat een eindje verderop een zooi nieuwe kantoorpanden worden gebouwd. Kijk dat is nou nadenken.... in Nederland pleuren we panden neer, en vervolgens moeten we al die panden via 1 weggetje bereiken. Gevolg: Om 07:30 mag je 15 minuten wachten voor je je WIJK uit bent, en om 17:00 mag je 15 minuten wacht eer je meer dan 1 kilometer van je WERK verwijderd bent
- En natuurlijk niet echt te vergelijken met Nederland en eigenlijk niet met Europa: In de Verenigde Staten waren ze zo slim (met name in het westen en mid-westen) om in de 19e eeuw al natuurparken aan te wijzen waar niet gebouwd mocht worden. Het gevolg is dat je binnen anderhalf uur buiten Los Angeles al in de natuur kunt zitten, en dan het type natuur dat als je van de normale toeristische route afwijkt het echt uren kan duren voor je weer eens iemand tegenkomt. In Europa kan dat eigenlijk al eeuwen niet meer, met uitzonderingen in Scandinavie, West Schotland, Diverse plekken in Oost Europa.
En tja.... er zijn wel meer redenen te bedenken, en er zijn ook GENOEG redenen te bedenken waarom Nederland beter is.
quote:
Ik zou wel naar Nieuw Zeeland willen! Jammer dat het zo'n roteind weg is, maar het land is zo ontzettend mooi!!!!
quote:Ik wil dus ook heel graag gaan emigreren, en dus ook naar Nieuw Zeeland, heb mij speciaal gerigistreerd vanwege dit topic
rex hunt fishing adventures op discovery gaan ze ook wel is naar nieuw zee land toe ziet er ook mooi uit ja
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met Nieuw Zeeland, en misschien zelfs mensen die zelf wonen of gewoond hebben in Nieuw Zeeland? Ik zou graag meer te weten willen komen over het hoe en wat over het emigreren zelf, en de basis-benodigheden zeg maar, ik ben nogal een newbie op dit gebied... De beslissing is in ieder geval vrijwel genomen, nou alleen nog informatie... Nog meer mensen met dezelde 'droom'?
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 22:48 schreef CiQNiZ het volgende:
Ik wil dus ook heel graag gaan emigreren, en dus ook naar Nieuw Zeeland, heb mij speciaal gerigistreerd vanwege dit topic
quote:Helaas niet. Wel weet ik dat ik dolsgraag naar Australie en Nieuw Zeeland op vakantie wil (woon nu in de USA), maar ben er helaas nog nooit geweest
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met Nieuw Zeeland, en misschien zelfs mensen die zelf wonen of gewoond hebben in Nieuw Zeeland?
quote:Thx!
Op maandag 18 augustus 2003 22:55 schreef maartena het volgende:Welkom op Fok!
quote:Om eerlijk te zijn ben ik ook nog nooit in Nieuw Zeeland of in Australie geweest
Helaas niet. Wel weet ik dat ik dolsgraag naar Australie en Nieuw Zeeland op vakantie wil (woon nu in de USA), maar ben er helaas nog nooit geweestIk denk trouwens - zonder dat ik er ooit geweest ben - dat ik in zowel Nieuw Zeeland als Australie best zou willen wonen!
quote:Het is al eerder door Liejannuh aangegeven dat er een heleboel items over dit onderwerp bestaan; ongetwijfeld dat je daar heel wat antwoorden op je vragen vindt.
Op maandag 18 augustus 2003 23:08 schreef CiQNiZ het volgende:[..]
quote:Tja, voor mij lag de situatie anders dan bij veel anderen. Mijn vrouw is Amerikaanse, en dat geeft je natuurlijk een veel directere band met het land. De voornaamste reden dat wij zijn verhuisd naar de VS heeft toch wel te maken met het feit dat mijn schoonmoeder helemaal geen familie meer om haar heen had, en mijn vrouw toch een beetje heimwee kreeg. Ik wist toen ik haar ten huwelijk vroeg (in 1999 zijn we getrouwd) al donders goed dat als je in een internationale relatie zit je donders goed moet beseffen dat je compromissen moet sluiten.
Op maandag 18 augustus 2003 23:08 schreef CiQNiZ het volgende:
Maar zoiezo, in het algemeen, verhuizen naar een ander land is een grote beslissing, vooral in een ander werelddeel... Dus, hoe lang heb je over 'de' beslissing gedaan, en hoelang heb je erover moeten doen om uiteindelijk de grote reis zonder terugkeer te maken... Zijn er ook mensen die wensten dat ze dit nooit hadden gedaan, en zo snel mogelijk weer terug willen? Ben wel heel benieuwd wat de ervaringen van andere zijn.
Je kan niet van haar verwachten dat ze haar hele leven in Nederland wil blijven, en andersom kan je van mij ook niet verwachten dat ik mijn hele leven in de VS wil slijten. Onze beslissing kwam in Augustus 2001 ongeveer, en in September zijn er naar het Amerikaans Consulaat gegaan om het immigratieproces te starten.
Hoe dat gegaan is kun je allemaal gedetaileerd lezen in de URL in mijn signature
Had je dit mij een jaar of 7 geleden gevraagd (het jaar voor ik mijn vrouw ontmoette) dan had ik je keihard uitgelachen en gezegd dat ik het prima naar mijn zin had in Nederland. En bij de meesten geldt ook "Oost, West, Thuis Best" omdat ze simpelweg niet beter weten. Zo'n eentje was ik er dus ook.... 2 weken vakantie hier, een maandje daar, het allemaal facinerend vinden maar och.... Nederland is toch een prima land om te wonen
Daar ben ik de laatste jaren toch echt van teruggekomen, en alleen echt de ervaring verteld je of het iets voor je is of niet.
Ik ken mensen die al jaren twijfelden om te emigreren, maar dan krijg je als antwoord "Het kan nu niet want.... kinderen..... werk..... opleiding..... familie.... andere smoes..." En uiteindelijk werd het ook niets want ze zetten zich vast in een nieuwbouwwijk ergens in een VINEX lokatie, kweken een paar kids, en dan gaat het allemaal niet meer.
Eigenlijk moet je het gewoon DOEN en vanuit die beslissing verder gaan. Begin eens met de visumaanvraag. Als je wordt goedgekeurd heb je meestal nog 6 maanden om te verhuizen, en dan komt het er echt op aan. Je moet dus eerst de angst overwinnen om die eerste stap te maken.
Het is zeker geen makkelijke beslissing, want je laat wel even je familie, je vrienden, al het bekende etc achter voor een "stap in het duister". (ooooh Peter Koelewijn) Ik had gelukkig mijn vrouw die al bekend was met de Amerikaanse cultuur, maar het is toch geen lichte beslissing. Ik kreeg van mijn baas al te horen in Nederland dat als ik binnen een jaar besloot dat het niets werd in Amerika dat ik dan weer bij hem in dienst kon treden, dus een klein zekerheidje had ik wel achter de hand.
Tja.... van mezelf kan ik in ieder geval vertellen dat het onvergetelijke ervaring is geweest. Het belangrijkste dat ik geleerd heb nu ik deze berg beklommen heb is dat ik makkelijk ook andere bergen kan beklimmen. Nu ik de wereld een beetje geproefd heb weet ik dat ik ook andere landen kan en wil proeven. Mischien blijf ik wel de rest van mijn leven in de USA wonen, of mischien ga ik wel weer naar Nederland.......
Maar 1 tip kan ik je zeker geven: Als je in de toekomst de kans krijg om naar een ander land te verhuizen pak die dan met BEIDE handen aan! En doe er wat mee! Ik kan je garanderen dat het het dubbel en dwars WAARD is, zelfs al is het maar voor een jaar......
quote:Ik ook niet! Waar zit jij, Qwerty_X?
Op maandag 18 augustus 2003 23:33 schreef qwerty_x het volgende:
Wat mijzelf betreft: ik heb -na eerst wat europese stapjes- de grote reis ook gemaakt, zoals jij dat noemt (alleen niet naar jouw voorkeurslanden).
Zowel van de kleine als de grote stappen nooit een seconde spijt gehad, integendeel !
quote:alweer de nodige jaartjes in het land van zon, strand en samba
Op dinsdag 19 augustus 2003 02:07 schreef maartena het volgende:[..]
Ik ook niet! Waar zit jij, Qwerty_X?
quote:Oohh.... raadseltjes
Op dinsdag 19 augustus 2003 02:08 schreef qwerty_x het volgende:
alweer de nodige jaartjes in het land van zon, strand en samba
Ik moet er op dit moment niet aan denken om terug te gaan naar Nederland (ja, eventjes op de koffie zou wel leuk zijn). De mentaliteit die er in Nederland hangt, "Nederland gaat naar de klote door al die buitenlanders", "Klotepolitie", en de rest van het gezeik. Ok, hier is het wat overdreven naar de andere kant. Bijvoorbeeld vorig weekend National Day, liedjes op televisie met de boodschap "different races, one people" zijn misschien ook wel een beetje overdreven, maar je hoort hier weinig tot geen geklaag.
De positieve punten zijn zeker het klimaat, het hele jaar door tussen de 25 en 35 graden, het eten, de verscheidenheid is echt enorm en alles is ontzettend goedkoop, het leven in een miljoenenstad, waar je echt alles om je heen hebt. Ten slotte heb je ook de mogelijkheid om naar de buurlanden te gaan (Maleisie, Indonesie). Vorige week nog een hapje in Maleisie gaan eten. Meteen een andere wereld, veel rustiger.
Ik las trouwens op de website van maartena het volgende:
quote:Geldt dit alleen voor Amerika, of ook voor bijvoorbeeld dus Nieuw Zeeland, is dit bij iemand bekend?
Another way to get a permanent resident visa is to participate in the Diversity Lottery (DV). This is a lottery in which the BCIS selects 55.000 winners that will get a "green card". In fact, almost 110.000 names are picked but because about half of the applicants do not qualify (e.g. have a criminal record, not a native of qualifying country, filled papers in wrong) or do not wish to proceed after all. The selection usually takes place in April of that year and allows for immigration in October of the same year.
Land wordt steeds erger, over 10 jaar kun je je in de grote steden niet meer vertonen en over 20 jaar is het hele land overgenomen en moet mijn vrouw een burka om.
En dan heb ik het geeneens over de financieële problemen welke nog zullen komen, steeds meer werklozen met hogere uitkeringen, meer AOWers en ambtenaren, en die paar mensen die nog wel werken maar steeds meer ophoesten om onze verzorgingsstaat intact te houden.
Als ik van land verwissel, dan is de kans zeer miniem dat ik weer in Nederland ga wonen. München lijkt me een prima stad om te wonen, lekker gemoedelijk (alleen het klimaat staat me niet aan, te warm).
Begin augustus ben ik 10 dagen in NL geweest, en na de 6e dag wilde ik echt al weer terug naar Noorwegen. In Nederland is alles toch meer gestressed, zelfs al is 'alles OK' vanwege het gedoogdbeleid. Wat me dwars zat in NL kan ik niet helemaal uitleggen. Mijn ouders wonen in een rustig dorp met (voor Nederlandse begrippen) vrij veel natuur in de omgeving en alles is ook wel rustig daar, maar toch 'anders'...
Mijn emigratie was overigens niet geheel standaard. Ik heb binnen 1 maand besloten om te verkassen, ben met de auto en een zooi spullen naar Noorwegen gereden, toen weer terug gereden (was de auto van mijn broer) en heb een ticket richting Oslo besteld, afscheidsfeest gehouden, naar Oslo gevlogen en ben in Noorwegen gebleven (wel netjes de SAS gebeld dat ik niet meer terugvloog -- retourticket was goedkoper dan een enkeltje). Alle papieren, zoals verblijfsvergunning, heb ik hier ter plekke geregeld, ook ben ik hier pas werk gaan zoeken. OK, mijn spaarrekening stond op 0 na een paar maanden, maar toen had ik gelukkig net werk gevonden.
Ik moet vermelden dat andere plekken als Oslo niet aan mij besteed zijn, ik heb ook een jaar in Halden gewoond (een gemeente met ca. 26-27.000 mensen) maar kon daar niet tegen, er was te weinig te doen, TE rustig gewoon (mijn vriendin kon er ook niet tegen).
Voor de persoon die ergens zei dat ze naar Noorwegen wilde verhuizen, kijk op www.norsk.nl daar staat veel info over het emigreren naar Noorwegen (op de 'juiste' manier met papieren eerst regelen en de taal oefenen enzo...).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |