quote:Lijkt me echt geweldig kerel.Ik ben echt stik jaloers op je dat meen ik. Als mn middelbare opleiding is afgerond dan ga ik linea-recta een plekkie daar zoeken of anders in de buurt van mn neef (usa) heel anders maar toch om lekker te studeren.
Op dinsdag 19 augustus 2003 04:17 schreef Libris het volgende:
Ik woon zelf voor een jaar in Singapore en dat heeft de emigratiedrang in me wel wakker gemaakt. Ik zou hier zeker niet mijn hele leven willen wonen, als ik zie hoe hard en veel mensen hier moeten werken om een beetje inkomsten te hebben. Daarnaast zitten er hier teveel mensen (4 keer de bevolkingsdichtheid van Nederland met 5.974 inwoners per km2). Ik heb het geluk dat ik een huis midden in het centrum heb, maar wel met een hoop ruimte voor mezelf (oa. een balkon van zo'n 50 m2).Ik moet er op dit moment niet aan denken om terug te gaan naar Nederland (ja, eventjes op de koffie zou wel leuk zijn). De mentaliteit die er in Nederland hangt, "Nederland gaat naar de klote door al die buitenlanders", "Klotepolitie", en de rest van het gezeik. Ok, hier is het wat overdreven naar de andere kant. Bijvoorbeeld vorig weekend National Day, liedjes op televisie met de boodschap "different races, one people" zijn misschien ook wel een beetje overdreven, maar je hoort hier weinig tot geen geklaag.
De positieve punten zijn zeker het klimaat, het hele jaar door tussen de 25 en 35 graden, het eten, de verscheidenheid is echt enorm en alles is ontzettend goedkoop, het leven in een miljoenenstad, waar je echt alles om je heen hebt. Ten slotte heb je ook de mogelijkheid om naar de buurlanden te gaan (Maleisie, Indonesie). Vorige week nog een hapje in Maleisie gaan eten. Meteen een andere wereld, veel rustiger.
Lijkt me zo lekker
quote:Inboedel die je eventueel nieuw wilt aanschaffen en.... thats it i guess.
Op dinsdag 19 augustus 2003 19:50 schreef CiQNiZ het volgende:
En van de mensen die zijn gaan emigreren, zijn jullie daar nou heel veel geld mee kwijt geraakt? Ik bedoel, ik begrijp dat je niet zomaar gaat emigreren, dat kost je wel wat, maar over wat voor bedragen praten we nou precies?
quote:Ik ben maar een semi-emigrant, ik kom namelijk weer terug, maar mij levert het alleen maar geld op. Ten eerste omdat mijn woning betaald wordt en ik mijn (huur)woning in Nederland opgezegd heb. Ik heb niets meer meegenomen dan mijn vliegtuigbagage (42 kilo, dus 60 euro moeten bijbetalen). Daarnaast is het leven hier goedkoper en ontvang ik mijn Nederlandse loon. Tussen de 2 en 5 gulden voor een maaltijd is erg normaal.
Op woensdag 20 augustus 2003 02:36 schreef KNAK het volgende:[..]
Inboedel die je eventueel nieuw wilt aanschaffen en.... thats it i guess.
Vrij weinig als je gefinancierd wordt;ons hele oude huis werd in een container gestopt en verscheept...kost wel een aardig centje
Als je eenmaal aangekomen bent in het land van bestemming dan valt het nog wel redelijk mee m.i.
quote:Waarom lijkt je Singapore zo fantastisch? Als tip, ga niet direct na je middelbaar onderwijs, zorg dat je hier een stage kan doen.
Op woensdag 20 augustus 2003 01:13 schreef Darkinforcer het volgende:[..]
Lijkt me echt geweldig kerel.Ik ben echt stik jaloers op je dat meen ik. Als mn middelbare opleiding is afgerond dan ga ik linea-recta een plekkie daar zoeken of anders in de buurt van mn neef (usa) heel anders maar toch om lekker te studeren.
Lijkt me zo lekker
quote:Vertel mij niets over goedkoop eten enzo, ik zit in India & hier is 5 gulden nog veel voor eten
Op woensdag 20 augustus 2003 03:14 schreef Libris het volgende:[..]
Ik ben maar een semi-emigrant, ik kom namelijk weer terug, maar mij levert het alleen maar geld op. Ten eerste omdat mijn woning betaald wordt en ik mijn (huur)woning in Nederland opgezegd heb. Ik heb niets meer meegenomen dan mijn vliegtuigbagage (42 kilo, dus 60 euro moeten bijbetalen). Daarnaast is het leven hier goedkoper en ontvang ik mijn Nederlandse loon. Tussen de 2 en 5 gulden voor een maaltijd is erg normaal.
quote:Ja, ik weet geeneens of de Nederlandse staat mijn huidige adres heeft... Moet je je eigenlijk aanmelden bij de ambassade?
Op woensdag 20 augustus 2003 06:08 schreef KNAK het volgende:[..]
Vertel mij niets over goedkoop eten enzo, ik zit in India & hier is 5 gulden nog veel voor eten
![]()
En dat alles wat je opnoemt hier,geen huis in NL enzo,datzelfde is ook hier het geval..altijd leuk elk jaar als je op vakantie gaat naar Nederland, dan ben je officieel dakloos
btw. Waar zit je in India?
quote:Geen idee of je dat moet doen... ik zal het wel eens vragen of dat verplicht is,.. lijkt me toch ergens niet...
Op woensdag 20 augustus 2003 06:13 schreef Libris het volgende:[..]
Ja, ik weet geeneens of de Nederlandse staat mijn huidige adres heeft... Moet je je eigenlijk aanmelden bij de ambassade?
btw. Waar zit je in India?
quote:Dat ligt er helemaal aan wat je mee wilt nemen. Wij namen bijvoorbeeld nauwelijks meubels mee, en verscheepten voor 1200 Euro 2 kubieke meter aan persoonlijke spullen. Hier hebben we van al ons spaargeld (20.000+ euro) nieuwe meubeltjes, auto, etc gekocht. En natuurlijk verdien ik hier nu ook geld. Ja, het kan best een investering worden, maar ook met heel weinig geld kun je al een eind komen hoor.
Op dinsdag 19 augustus 2003 19:50 schreef CiQNiZ het volgende:
En van de mensen die zijn gaan emigreren, zijn jullie daar nou heel veel geld mee kwijt geraakt? Ik bedoel, ik begrijp dat je niet zomaar gaat emigreren, dat kost je wel wat, maar over wat voor bedragen praten we nou precies?
quote:De VS kent het fenomeen "Diversity Lottery", maar ik weet niet of Nieuw Zeeland dat kent. Daarvoor zul je bij de Nieuwzeelandse immigratiedienst terecht moeten voor informatie.
Geldt dit alleen voor Amerika, of ook voor bijvoorbeeld dus Nieuw Zeeland, is dit bij iemand bekend?
quote:Je beseft wel dat jij je dan aan zult moeten passen hè? Dus Spaans leren en dat vooral ook met je kinderen spreken, want ja... je woont nu eenmaal daar!
Op maandag 18 augustus 2003 19:40 schreef bingo het volgende:
Zo ja, waarheen en waarom?Ik wil naar Zuid Amerika omdat ik denk dat Nederland steeds meer zal verloederen. En dat het over een tiental jaren bijna onleefbaar is voor normale nederlanders. En ik zuid Amerika kan je goedgoop rentenieren terwijl het er heerlijk vertoeven is.
Ja, ik denk ook heel vaak aan emigreren (voor tijdelijk of altijd) en ook naar diezelfde regio. Ik heb er echter wel iets minder naïef beeld van dan jij.... Het is daar inderdaad goedkoper en heerlijk vertoeven, maar [newsflash] ergens leven is iets anders dan een beetje vakantie vieren [/newsflash].
Met een klagerige natuur zul je in Zuid-Amerika ook niet ineens het grote geluk vinden...
quote:I rest my case....
Op maandag 18 augustus 2003 19:45 schreef bingo het volgende:
ik ben in isla margarita geweest. Het leven is daar superrelaxt en goedkoop. Coke kost je ongeveer een euro of 4.
quote:Saladito, ik ben erg benieuwd hoe jij het het aangepakt: zomaar op de bonnefooi vertrokken? Daar eerst een baan gezocht? Al contacten daar?
Op woensdag 20 augustus 2003 23:23 schreef saladito het volgende:
Negen jaar terug vertrokken uit Nederland naar een Zuid Amerikaans land.
Wordt wel lastig zo
(Midden-Australie misschien).
quote:België?
Op donderdag 21 augustus 2003 01:06 schreef Crashcat het volgende:
Wordt wel lastig zo(Midden-Australie misschien).
quote:Ik doe het wel voor een beetje van allebei
Op donderdag 21 augustus 2003 01:21 schreef saladito het volgende:
De mijne is Een ons geluk is meer dan een kilo verstand.
Ik probeer nu inderdaad ook een korterlopend project te regelen daar. Valt niet mee, helaas... Waar zit je precies? Of wil je dat niet vertellen?
quote:Zo te horen is nederland is jouw liever kwijt dan rijk!
Op maandag 18 augustus 2003 19:40 schreef bingo het volgende:
Zo ja, waarheen en waarom?Ik wil naar Zuid Amerika omdat ik denk dat Nederland steeds meer zal verloederen. En dat het over een tiental jaren bijna onleefbaar is voor normale nederlanders. En ik zuid Amerika kan je goedgoop rentenieren terwijl het er heerlijk vertoeven is.
quote:Dit is (gelukkig) niet het forum waar we over taalfouten vallen.
Op donderdag 21 augustus 2003 18:20 schreef saladito het volgende:
Op donderdag21 augustus 2003 12.55 schreef Kimmie:
Zo te horen is nederland is jouw liever kwijt dan rijk
---------------------------------------------------------------------------------
Zeg Hik,sta jij ook zo verstelt dat sommige mensen van die stomme opmerkingen plaatsen?
Taalkundig ook een knakker.
Ik heb overigens nog steeds geen emigratieplannen. Hooguit dit dorp uit emigreren, maar meer nog niet!
Maar ik denk dat ik mijn vrienden toch ga missen als ik een warmer oord verkies.
quote:Dat is toch helemaal geen probleem? Mijn zus heeft 7 maanden in Argentinie gewoond, en had het spaans zo onder de knie! Ze had maar 1 jaar spaans gehad op de universiteit dus alleen de kennis van een "beginner" zegmaar. Omdat dus niemand daar Engels sprak (althans niet in de binnenlanden waar zij zat) moest ze wel spaans spreken. Toen ze thuis kwam sprak ze het bijna vloeiend, althans voor iemand die geen spaans spreekt lijkt dat al snel zo natuurlijk
Op donderdag 21 augustus 2003 00:46 schreef Hik het volgende:
Je beseft wel dat jij je dan aan zult moeten passen hè? Dus Spaans leren en dat vooral ook met je kinderen spreken, want ja... je woont nu eenmaal daar!
quote:Absoluut. Mensen denken bijvoorbeeld ook de Verenigde Staten echt te kennen doordat ze het "toeristenrondje" in het zuidwesten van de States gedaan hebben (San Fransisco, Disneyland, Seaworld, een paar natuurparken, de Grand Canyon en Las Vegas zegmaar) en "bowling for Columbine" gezien hebben.
Ja, ik denk ook heel vaak aan emigreren (voor tijdelijk of altijd) en ook naar diezelfde regio. Ik heb er echter wel iets minder naïef beeld van dan jij.... Het is daar inderdaad goedkoper en heerlijk vertoeven, maar [newsflash] ergens leven is iets anders dan een beetje vakantie vieren [/newsflash].
Na anderhalf jaar kan ik je vertellen dat je op zo'n manier een land niet leert kennen. Als "vlug-vlug-over-3-weken-weer-thuis" toerist zie je niet om de toeristische attracties heen, en er staat zo'n vreselijk vaste retourdatum op je ticket. Alleen al dat besef in je achterhoofd doet je op een heel andere manier naar een land kijken. Pas als je echt jezelf ergens gaat vestigen, met het volk in aanraking komt, de maatschappij over je heen krijgt, je echt de fijne kneepjes van een taal moet leren begin je pas te beseffen wat immigratie eigenlijk inhoudt. Ik geef dan wel Amerika als voorbeeld omdat ik daar woon, maar dat geldt dus voor alle landen.
Ik zeg wel eens "immigratie kun je niet in een boek lezen". Je kunt je vreselijk goed voorbereiden, maar pas als je het DOET weet je ook echt wat het is, en belangrijker: of je het nog eens zou doen.
Ik raad mensen dan ook aan dat als ze de kans krijgen 6 maanden of een jaar naar het buitenland te kunnen voor studie of werk dit MET BEIDE HANDEN AAN TE GRIJPEN!!! Het is de ideale manier om uit te vinden of je ergens anders zou willen wonen. Laat zo'n kans NOOOOOIT uit je handen glippen. Een geliefde die evt. niet meekan is er na een jaar nog wel als zij/hij echt van je houdt.
quote:Ben je daar echt bang voor? Ik woon al anderhalf jaar op de San Andreas breuk (althans, dichtbij....) en heb tot nu toe alleen een 4.8 bevinkje meegemaakt die de lamp wat deed schudden en iets van de tafel deed vallen.....
Op donderdag 21 augustus 2003 01:06 schreef Crashcat het volgende:
Ik wil ook we emigreren, maar dan waar er geen typhoons, orkanen, tornado's en aardbevingen zijn.Wordt wel lastig zo
(Midden-Australie misschien).
De kans dat je omkomt door deel te nemen aan het verkeer is vele malen groter.
quote:Ga eens in op hetgeen je 'stom' vind, ipv te zeuren over taal.
Op donderdag 21 augustus 2003 18:20 schreef saladito het volgende:
Op donderdag21 augustus 2003 12.55 schreef Kimmie:
Zo te horen is nederland is jouw liever kwijt dan rijk
---------------------------------------------------------------------------------
Zeg Hik,sta jij ook zo verstelt dat sommige mensen van die stomme opmerkingen plaatsen?
Taalkundig ook een knakker.
quote:Nee, voor de meeste mensen is dat geen probleem inderdaad. Maar ik doelde op de openingspost die een beetje standaard-Nederland-verloederd-bla-bla was. Ik dacht de TS er even fijntjes op te wijzen dat híj bij emigratie de buitenlander is die dáár zal moeten integreren. En gezien de toon van zijn post heb ik daar een beetje mijn twijfels over...
Op donderdag 21 augustus 2003 21:50 schreef maartena het volgende:
Dat is toch helemaal geen probleem? Mijn zus heeft 7 maanden in Argentinie gewoond, en had het spaans zo onder de knie!
We zijn wel van plan om uiteindelijk weer terug te keren naar Nederland (of wie weet wel eerder) dus echt emigreren is het niet!
quote:Voor zover ik weet is het niet verplicht je bij de Nederlandse ambassade te melden, maar het kan wel handig zijn. In sommige gevallen heb je bijvoorbeeld in Nederland bewijs nodig dat je niet in Nederland woont, en dat kun je dan bij de ambassade krijgen. Als je in een politiek explosief gebied woont word je bovendien van bijvoorbeeld extra veiligheidsmaatregelen op de hoogte gehouden. Mocht je op afstand je stem willen laten gelden, dan word je van de registratieprocedure op de hoogte gebracht wanneer er verkiezingen aankomen. En mocht je erop zitten te wachten, dan word je ook nog uitgenodigd voor de jaarlijkse Koninginnedagborrel, of mag je een handje komen schudden als de Koningin in hoogsteigenpersoon langs komt
Op woensdag 20 augustus 2003 12:58 schreef KNAK het volgende:
Geen idee of je dat moet doen... ik zal het wel eens vragen of dat verplicht is,.. lijkt me toch ergens niet...
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 22:11 schreef maartena het volgende:
- Het respect voor de medemens (ook de ge-immigreerde medemens) is veel groter dan in Nederland. Uiteraard zijn er na 11 September wat vervelende situaties ontstaan tussen "blanke" Amerikanen en moslim immigranten, maar daar is nu nauwelijks meer iets van te merken. Men geloofd hier meer in samenwerking en respect voor elkaar dan in het lukraak rondzaaien van opmerkingen als "alle buitenlanders moeten eruit", wat ik helaas van steeds meer Nederlanders hoor....
De onderstaande cartoon is wel niet zo relevant, maar misschien kan het geen kwaad om hen er mee te confronteren:
Daarbij denk ik dat ik in een ander land beter op mijn plek ben, in Nederland heb ik mij nooit echt thuisgevoeld mijn drang naar het buitenland is ontzettend groot. Welk land mijn eindbestemming moet gaan worden weet ik nog niet. Waarschijnlijk in de richting van Noord- of Zuid-Amerika of Australie (maar Australie is geloof ik heel moeilijk binnenkomen). Voor mijn familie zou ik btw het liefst in Europa blijven (mocht er wat met ze gebeuren), maar ja ik moet het uiteindelijk voor mezelf doen en niet voor mijn familie.
Stomme vraag misschien, maar mogen huisdieren ook mee-emigreren?
quote:Tuurlijk, maar de regels zijn sterk van het land afhankelijk. Juist Australië staat bijvoorbeeld bekend om de hele strenge quarantainewetgeving (6 maanden, als ik me niet vergis), terwijl je andere landen met een paar vaccinaties zo binnen kunt hobbelen. Die vaccinaties moeten vaak wel een bepaalde termijn vantevoren gegeven worden. En was Saudi Arabië niet heel moeilijk wat huisdieren betreft? Een kwestie van een iets vastomlijnder plan maken en dan bij de desbetreffende ambassade informeren dus.
Op zondag 24 augustus 2003 23:00 schreef Ms_Furious het volgende:Stomme vraag misschien, maar mogen huisdieren ook mee-emigreren?
quote:wie gaat er nou in Saudi-Arabië wonen?? midden tussen al die......
Op maandag 25 augustus 2003 00:15 schreef Gaoxing het volgende:[..]
En was Saudi Arabië niet heel moeilijk wat huisdieren betreft? Een kwestie van een iets vastomlijnder plan maken en dan bij de desbetreffende ambassade informeren dus.
quote:Je post of je post niet. Dit is niks.
Op maandag 25 augustus 2003 09:30 schreef andre17 het volgende:[..]
wie gaat er nou in Saudi-Arabië wonen?? midden tussen al die......
quote:Ja. Een winkel heeft gewoon meer personeel in dienst om op zondag (en alle avonden) open te kunnen zijn.
Op zondag 24 augustus 2003 15:52 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Maartena, i.v.m. het feit dat de winkels op zondag open zijn: men heeft er toch de vijfdaagse werkweek hoop ik?
Ik krijg in dit land echt het idee dat iedereen leeft voor zijn carriere en niet voor de lol. Het gejakker op de weg om op tijd 's morgens op je werk te zijn, de chagrijnige sfeer in dit land en vooral het gezeur om alles. Nu weer met het nieuwe beleid, ga dan *^$#&$ protesteren, laat je stem horen. Nee dan krijg je op feestjes te horen dat het ziekenfonds kloten is etc etc. En natuurlijk het gezeur over buitenlanders....hou toch op man!
Nee, ik kwam zaterdag terug van mijn vakantie in Hurghada en ik "voelde" het gejakker en gestress weer op de terugweg naar huis. Groot lichtje hier, toetertje daar, omdat je 120 rijdt (vreemd als je bijna klokje rond wakker bent, ik slaap nooit in het vliegtuig, rot airco
) En dan is het 3.00 's nachts. Waar hebben we het over? Waarom al dat gejaag, gestress, geklaag. Geniet van het leven, denk ik dan.
Dus ik ben nu weer diep aan het nadenken. Het is niet een beslissing wat je op een dagje maakt, je laat natuurlijk wel veel achter. Ik heb een goede baan, vrienden (denk ik
), die laat je natuurlijk wel achter. Aan de andere kant: je leeft voor zover we weten maar 1x, dan kun je maar beter zorgen dat je echt geleefd hebt, niet alleen gewerkt omdat het moet ![]()
Ik ben van plan om pas over 2 jaar te gaan, eindbestemming nog niet 100% zeker
Ik wil hier eerst de boel netjes afsluiten, dat ik met een tevreden gevoel dit hoofdstuk afsluit. Ik denk dat ik mijn dive instructor ga halen en zo de wereld rond ga reizen, lijkt me fantastisch. Maar eerst eens proberen als vakantiebaantje, want misschien is het helemaal niet wat ik hoop.
Dream about your life, or live your dream. Ik kies voor het laatste.
Ja, ik wil ook voor langere tijd weg en ik denk aan Afrika (kwam ik nog niet tegen in dit topic). Waarom? Omdat er meer ruimte is, prachtige natuur en omdat je er buiten kunt leven. Bovendien bevalt de cultuur me wel. Ik heb het dan overigens over het zuidelijk deel van Afrika: Namibië, Botswana, Zuid-Afrika.
Ik ben nu een paar weken terug van mijn reis daarheen en ik vind Nederland ten eerste errug druk (ik stond dit weekend twee keer 's anchts in de file!), en ten tweede merk ik nu weer hoezeer we hier alleen maar bezig zijn met meer, groter, mooier, beter. Ik wil gewoon rustig leven, natuurlijk ook gewoon werken, maar ik hoef geen enorm huis als het maar ergens buiten staat. Omdat het zo warm is, leef je veelal buiten en heb je al die dingen ook niet nodig zoals hier als het weken achter elkaar regent of berekoud is.
Ik wil zonsondergangen zien, olifanten in mijn tuintje, en niet eeuwig bezig zijn met die rat race van hier.
Maar goed, meteen emigreren is wel erg veel van het goede en dus ga ik er eerst voor een half jaar/jaar naar toe. Ik hoop in april te vertrekken!
Maar ik ben nu nog 19 maar zou het liefst nu al gaan alleen het probleem is hoe, met wie, of gewoon helemaal alleen?
Het lijkt me zoooo tof gewoon een nieuw leven beginnen nieuwe mensen
nieuwe baan alles is nieuw zelfs even naar de supermarkt gaan
.
Heeft iemand misschien wat informatie voor me
.
Het betekent: jezelf nog meer aanpassen dan je hier in NL al doet. Er komt zoveel meer bij kijken dan alleen een andere taal leren. En rken maar dat je moet INLEVEREN - nog meer dan wat dit kabinet van ons verwacht. Maar nee, dat geeft allemaal niet, lang leve het buitenland.
'Het buitenland' lijkt misschien beter dan NL, maar als je er een tijdje woont kom je erachter dat ieder land/cultuur zijn plus- en minpunten heeft.
Ik heb mijn jeugd in diverse landen doorgebracht en ben BLIJ dat ik nu in Nederland kan studeren en Stufi en OV krijg - om maar een voorbeeld te geven. In veel landen bestaat zoiets niet eens.
Dat eeuwige gezeur van Nederlanders doet me niets, want Australiërs zijn nog een tikkeltje erger. Als je denkt dat NLers carriere-bewust en haastig zijn, ben je vast nog nooit in de USA geweest. Het mediterrane klimaat met hete zomers waarin je voor 80% onproduktief wordt ben je na 3 jaar ook zat. Ziekenfonds of tandartsverzekering? Dat kennen ze in de meeste landen niet. En oh ja, asielzoekers en arbeidsmigranten hebben ze ergens anders ook, alleen komen die misschien niet uit Marokko en Turkije.
Ik sluit niet uit dat ik ooit zelf (weer) ga emigreren, maar niet omdat ik denk dat het ergens anders beter is. Het gras van de buren lijkt altijd groener...
quote:Belangrijkste wat je moet weten is, ja kan nooit meer "terug". Als je terug gaat na jaren in het buitenland, dan merk je dat je weer in een vreemd land komt, want NL veranderd, ontwikkeld zich anders dan jij.
Op maandag 6 oktober 2003 19:51 schreef Wakey het volgende:
No offence, maar ik heb het idee dat men hier niet helemaal doorheeft wat emigreren betekent (afgezien van de mensen die het daadwerkelijk gedaan hebben).
Heb dit zelf meegemaakt, Kwam terug in NL na paar jaar buitenland, en kwam in een geflipt kippehok terug, waar iedereen het heeft over de geest van Pim, Mabel en hekel aan migranten enorm is toegenomen.
maarja in europa kun je het best in scandinavie wonen denk ik, dichtbij, mooi en leeg.
quote:Voor Noorwegen:
Op donderdag 28 augustus 2003 11:54 schreef damian25 het volgende:
Ik denk er ook al een hele tijd over om weg te gaan uit Nederland, al is het maar voor een jaar of een half jaar. Mijn keus is hierbij gevallen op Zweden, Noorwegen, Finland of Denemarken. Mijn enige probleem is dat het heel moeilijk zoeken is naar de juiste vacatures van hieruit. Is er iemand die hier een goede site of een goed adres voor heeft?
En op www.noorwegen.org en www.norsk.nl genoeg info te vinden over het immigratieprocess in Noorwegen.
Succes!
Aan de ene kant trekken me Zweden en Zwitserland heel erg. Naar een ander land emigreren in Europa heeft natuurlijk wel zijn voordelen ivm met vrienden/familie. Maar het is ook wel leuk om wat verder weg het geluk op te zoeken. Dan zit ik vrijwel meteen aan de VS en Canada te denken. Ik heb al veel gezien van de VS en Canada en heb zo wel de regio's in mijn hoofd waar ik het naar mijn zin zal hebben. Australie en Nieuw Zeeland spreken me ook wel aan, maar daar ben ik nog niet geweest, dus daar moet ik eerst maar eens heen om rond te kijken.
EDIT:: En als ze klaar is met d'r studies, misschien terug naar Nederland, tenzij ik vast werk vind (wat moeilijk is voor een industrieël elektrisch monteur in zo'n land).
quote:ik kreeg 4 weken geleden toch een iets andere indruk, ik dacht dat het in oostenrijk momenteel beter gesteld is op de arbeidsmarkt dan in Nederland.
Op dinsdag 7 oktober 2003 15:40 schreef The_NiteAngyl het volgende:
Ben van plan om met m'n vriendin in Oostenrijk samen te wonen. Ergenst ten westen van Graz ofzo. In Murau, St. Egidi denk ik.EDIT:: En als ze klaar is met d'r studies, misschien terug naar Nederland, tenzij ik vast werk vind (wat moeilijk is voor een industrieël elektrisch monteur in zo'n land).
Misschien dat wij (ik en m'n vriendin) ook naar Oostenrijk gaan, eerst wil ik mijn Duits (en dan vooral het steierische) onder de knie krijgen. We hebben al een paar leuke huisjes gezien, nu nog een leuke baan (mijn vriendin is oostenrijkse dus voor haar mag het geen probleem zijn)
wij zouden het dan ook in de omgeving van Graz zoeken. we gaan zowiezo met de kerst weer 2 weken.
er zijn echter nog 2 opties: Australië of Nieuw Zeeland....
quote:De enige industrieën die Oostenrijk rijk is, zijn houtindustrieën. Ik ben opgeleid voor werk in chemische industrie (is enigzins anders, nevermind). Dus zou ik werk moeten zoeken in Zuid-Duitsland, Italië of ergenst anders. Zij, m'n vriendin, studeert gewoon verder in de universiteit in Wenen-- daar blijft ze nog wel vijf jaar.
Op dinsdag 7 oktober 2003 16:39 schreef Gumtree het volgende:[..]
ik kreeg 4 weken geleden toch een iets andere indruk, ik dacht dat het in oostenrijk momenteel beter gesteld is op de arbeidsmarkt dan in Nederland.
Misschien dat wij (ik en m'n vriendin) ook naar Oostenrijk gaan, eerst wil ik mijn Duits (en dan vooral het steierische) onder de knie krijgen. We hebben al een paar leuke huisjes gezien, nu nog een leuke baan (mijn vriendin is oostenrijkse dus voor haar mag het geen probleem zijn)
wij zouden het dan ook in de omgeving van Graz zoeken. we gaan zowiezo met de kerst weer 2 weken.er zijn echter nog 2 opties: Australië of Nieuw Zeeland....
Enne... misschien zie ik je wel met de kerst (zou wat wezen...); dan ga ik voor anderhalve maand naar Oostenrijk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |