abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14909110
Ik weet het niet. Bepaalde dingen hier wil je niet missen, maar zou ook weleens willen kijken hoe ik het zou vinden voor langere tijd in een ander land.
  dinsdag 25 november 2003 @ 09:16:33 #202
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_14909162
Ik ook. Naar Scandinavië of Canada.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_14909438
Ik naar Rusland denk ik...
  dinsdag 25 november 2003 @ 12:29:22 #204
16639 giovan
Mr fancypants himself
pi_14913056
als je een goede opleiding hebt, kies dan voor China. jaarlijks dikke economische groei, de regio Shanghai heeft een groeicijfer van 11%. Je kan er elke dag buiten de deur eten, is daar goedkoper dan ter plaatse boodschappen doen. Wel een beetje druk...
pi_15254009
Ik naar Turkije denk ik, als ik een grote zak geld meekrijg. Ik dacht aan een getal van minimaal 7 cijfers voor de komma.
  maandag 8 december 2003 @ 18:54:51 #206
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_15254084
quote:
Op maandag 8 december 2003 18:52 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik naar Turkije denk ik, als ik een grote zak geld meekrijg. Ik dacht aan een getal van minimaal 7 cijfers voor de komma.
kan je zelfs van mij krijgen, zijn dan wel Lira's
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 8 december 2003 @ 19:03:07 #207
40967 Takemenow
Freelance is good!
pi_15254304
quote:
Weer één minder . Sommigen zullen je vast missen.
pi_15255827
quote:
Op maandag 8 december 2003 18:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

kan je zelfs van mij krijgen, zijn dan wel Lira's

Euro's
  maandag 8 december 2003 @ 21:41:57 #209
16639 giovan
Mr fancypants himself
pi_15260028
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 19:41 schreef Furby het volgende:
Ik ook ! Naar Zuid-Amerika (Venezuela) omdat daar de benzine goedkoop is en de koffie verser !
En last but not least de mooiste vrouwen van de wereld
  maandag 8 december 2003 @ 23:21:14 #210
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_15263468
quote:
Ik heb nog ergens een briefje van 10 miljoen turkse lira Kun je net een hamburger voor kopen ergens
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 9 december 2003 @ 14:29:32 #211
40967 Takemenow
Freelance is good!
pi_15274964
Ik wil het eerst een jaartje gaan bekijken in Amerika, eens kijken of het werken en leven me daar goed bevalt, zoals ik al in dit Tijdje/voor altijd naar Amerika topic verteld had
En dan maybe voor altijd weg!
  dinsdag 9 december 2003 @ 15:00:11 #212
19840 Libris
Live from Singapore
pi_15275699
* Libris blijft waarschijnlijk nog een jaar extra in het Verre Oosten plakken, dus in plaats van tot zomer 2004 tot zomer 2005. Bevalt me erg goed, totaal geen heimwee binnen 3 maanden een nieuw sociaal leven opgebouwd.
pi_15320754
Zweden voor mij
  donderdag 11 december 2003 @ 01:29:38 #214
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_15321156
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 15:00 schreef Libris het volgende:
* Libris blijft waarschijnlijk nog een jaar extra in het Verre Oosten plakken, dus in plaats van tot zomer 2004 tot zomer 2005. Bevalt me erg goed, totaal geen heimwee binnen 3 maanden een nieuw sociaal leven opgebouwd.
Lieve Libris
Je kan, als je zo'n tijd weg bent geweest, niet terugkomen, je gaat dan opnieuw weg, en komt dan in NL als een vreemde, en moet je helemaal opnieuw aanpassen. Niet dat dit niet kan, maar als je het daar bevalt, blijf dan lekker daar zou ik zeggen.
Ik heb de fout gemaakt terug te komen naar NL. Vond het een vreselijke ervaring. De opgefoktheid, de haat tegen vreemdelingen, moslims, vooral in de randstad. Het elkaar op de weg het licht in de ogen niet gunnen. Het hoge hype en massawaan gehalte, nee, als ik in jouw positie zat, bleef ik lekker in Singapore.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_15321873
Sinds augustus 2003 woon ik officieel in Melbourne. Ik ben in december 1999 van Nederland naar Duitsland geemigreerd, maar hoewel Duesseldorf ligt dichter bij Amsterdam dan Maastricht en iedere zes weken was ik toch wel in Amsterdam te vinden. Dat is nu natuurlijk compleet anders.

Het is mijn tweede keer in Australie. Eerder in 2003 ben ik hier al tien weken geweest op projectbasis en heb ik de australische cultuur al een beetje mogen opsnuiven. Vergeleken bij Duitsland (en ook Nederland) was het een enorme verademing en ik heb relatief snel de keuze gemaakt om voor de tweede keer te emigreren, dit keer naar Australie.

Inmiddels heb ik mijn eigen appartement, een goeie baan, een visum voor 4 jaar en dan de mogelijkheid om permanent residency aan te vragen, komt mijn nederlandse vriendin (die ik in augustus dus inderdaad in Nederland heb achtergelaten en voor Australie heb gekozen in plaats van een terugkeer naar Nederland) over vijf weken met het vliegtuig naar Melbourne om samen te gaan wonen (wordt dus een leuke test).

Voor haar is het nog veel rigoreuzer. Voor de eerste keer samenwonen, een goede baan en mooi huis achterlaten, al haar vrienden achterlaten, etc. Maar toen ze in november hier was had ze het erg naar d'r zin en wilde ze absoluut in januari hier naartoe terugkomen. (Sterker nog, ze had d'r baan al opgezegd op dat moment).

Ik ben trouwens niet geemigreerd omdat ik het in Nederland of Duitsland niet meer naar m'n zin had. Ik zit nu hier voor mezelf, omdat ik het leuk vind om te reizen, andere culturen van dichtbij mee te maken, te leren en nieuwe dingen te ontdekken. Ik weet vandaag ook niet waar ik over een jaar ben. Sydney, New York, London, San Fransisco, nog steeds in Melbourne, ik weet het niet. Maar ik weet wel dat ik dan ergens zit waar ik wil zitten. Terug naar Nederland kan altijd nog. Maar of het er ooit van komt...

Oh ja, en of ik dingen mis? Niet echt. Toevallig zijn er hier veel Duitsers die ik ken in Melbourne, en die klonteren allemaal samen, gaan samen uit, spreken samen Duits, mengen zich niet echt onder de australische bevolking. En dat vind ik dus helemaal nix. Natuurlijk is het leuk om als er bijvoorbeeld Fok!kers in Melbourne zijn om een biertje te gaan drinken, maar ik leef in Australie en wil australische mensen leren kennen, australische dingen doen, en niet steeds Heineken drinken als ik in een pub ben.

[Dit bericht is gewijzigd door JSR op 11-12-2003 03:14]

donderdag 11 december 2003 @ 06:05:08 #216
19840 Libris
Live from Singapore
pi_15322205
quote:
Op donderdag 11 december 2003 01:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Lieve Libris
Je kan, als je zo'n tijd weg bent geweest, niet terugkomen, je gaat dan opnieuw weg, en komt dan in NL als een vreemde, en moet je helemaal opnieuw aanpassen. Niet dat dit niet kan, maar als je het daar bevalt, blijf dan lekker daar zou ik zeggen.
Ik heb de fout gemaakt terug te komen naar NL. Vond het een vreselijke ervaring. De opgefoktheid, de haat tegen vreemdelingen, moslims, vooral in de randstad. Het elkaar op de weg het licht in de ogen niet gunnen. Het hoge hype en massawaan gehalte, nee, als ik in jouw positie zat, bleef ik lekker in Singapore.

Dank je, ik liep er net ook over na te denken. Volgende week ben ik weer even in Nederland en ik denk dat ik de knoop dan echt doorhak. Ik verwacht dat de cultuurschok als ik weer kom groter is dan de schok die ik kreeg toen ik hier kwam (heb ik amper gehad). Ik heb onder andere een gesprek met mijn Nederlandse baas. Zoals ik het nu zie, blijf ik hier. Ten eerste bevalt het me hier heel erg, qua mensen, weer en eten. Daarnaast is het carrieretechnisch en financieel ook wat aantrekkelijker om hier nog een jaartje te blijven. Ik heb wel een middellange termijnplanning van wat ik wil bereiken in mijn leven en daar past dit ook goed bij. Dank je voor je woorden.
  donderdag 11 december 2003 @ 09:50:09 #217
40967 Takemenow
Freelance is good!
pi_15323736
Ik ben van plan om sowieso een jaar in (bij voorkeur) New York te gaan wonen en werken (misschien wel voor langer), maar je komt niet echt veel sites tegen om vacatures te zoeken of info in te winnen over het hoe en wat
Je hebt natuurlijk wel Monsterboard.nl e.d. maar dat zijn dan weer functies voor in de top bij bedrijven. Wat ik zoek is gewoon een functie als systems manager / network engineer / security analist e.d. En dat is dus niet te vinden.

Nu ben ik dus van plan om in april/mei een weekje naar NYC te gaan, puur als vakantie maar is het dan niet mogelijk om wat afspraken te maken met bedrijven? Iemand daar enig idee over? Of links of tips, ervaringen?
Help me out please

pi_15333053
quote:
Op donderdag 11 december 2003 03:06 schreef JSR het volgende:
Ik ben trouwens niet geemigreerd omdat ik het in Nederland of Duitsland niet meer naar m'n zin had. Ik zit nu hier voor mezelf, omdat ik het leuk vind om te reizen, andere culturen van dichtbij mee te maken, te leren en nieuwe dingen te ontdekken.
Kijk, dat vind ik nou goed: emigreren als positive keuze in plaats van een negatieve.
Voor mij geldt precies hetzelfde; Nederland is een prima land, maar ik vond het gewoon leuk en interessant om een tijdje in Belgie, Engeland, China en Taiwan te wonen
pi_15336211
Ik ben van plan om in Januari 2005 naar Belgie te verhuizen. Niet omdat ik het hier niet naar mn zin heb maar omdat mn vriendin daar woont en we dus gaan samenwonen.

Aangezien er hier al meerdere mensen geemigreerd zijn is mijn vraag:
Wat moet je zoal allemaal regelen en wat komt er allemaal bij kijken??
Misschien iemand tips waar ik informatie daar over kan vinden?
Alvast bedankt in ieder geval!

zaterdag 13 december 2003 @ 22:29:25 #220
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_15390144
* Meldt

Australie
Canada
Japan
Korea
Taiwan
Nieuw Zeeland

Een van die vijf landen, vind het stuk voor stuk schitterende landen, en ik heb me altijd geïnteresseerd in de cultuur van China/Korea/Japan en hun directe buren, en de verstandhoudingen met elkaar.

Australië heeft mijn vader een tijdje gewoond, en ik vond het daar ook buitengewoon prettig vertoeven, zou er zo weer heen willen

Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
pi_15390232
Waarschijnlijk de VS, maar pas over zo'n 8 jaar (de tering).
Pheonix (Az) lijkt me wel geil.
If a nation could not prosper without the enjoyment of perfect liberty and perfect justice, there is not in the world a nation which could ever have prospered.
pi_16345768
Omdat mijn andere topic wegens deze gesloten is gaan we hier maar verder:

Heb je wel eens...

Van die momenten dat je echt heel graag weg wilt uit Nederland?
Ik wel ben (17), maar zou dolgraag weg willen uit Nederland, niet zo nu en dan maar eigelijk altijd. Het lijkt me bijvoorbeeld heerlijk om in Engeland te wonen of in Italie . Weergeef ook je movtivatie om naar een land te verhuizen, wat er leuk is aan een land.

pi_22340524
Ik heb ook dergelijke plannen. Wel eerst wat zaken voorbereiden hier, omdat het anders misloopt. Ken mensen die zo maar halsoverkop zijn vertrokken en die zitten nu in de shit in landen waar je niet je handje op kan houden...
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 00:17:26 #224
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_22343453
Ik wil proberen in zoveel mogelijk landen te wonen. Woon momenteel in Londen voor studie, en wil proberen ook stage te lopen in het buitenland. Ik ben nog jong (22) en wil gewoon zoveel mogelijk van de wereld zien, niet alleen op vakantie maar door er echt te wonen. Op die manier leer je het land en de cultuur echt kennen.
NSJ & Lowlands still on my mind
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 00:26:01 #225
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_22343660
Vind het hier wel prettig, zo zonder al dat natuurgeweld
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 01:54:04 #226
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_22345416
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 00:26 schreef TimmyAsd het volgende:
Vind het hier wel prettig, zo zonder al dat natuurgeweld
De zeespiegel stijgt anders nog steeds......
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_22346633
Ik ga emigreren naar Amsterdam later dit jaar.

Oh ja, maartena, die signature van jou; het is helemaal niet onverstandig om zo'n bestelling te doen, want die suiker in de cola is niet alleen onnodig, maar gelet op de nieuwste inzichten misschien nog wel schadelijker dan de rest van de maaltijd.
pi_22349194
In Amerika paar maanden gewoont en gewerkt. (nouja, soort van stage)
Hele mooie ervaring, die ik iedereen kan aanraden!

Laaste paar weken ook gereisd door Amerika. Deze hele ervaring heeft me wel veranderd. Toen ik terug kwam in Nederland kon ik me niet meer druk maken om kleine dingen. Leerde dingen waarderen, die voorheen eigenlijk heel vanzelfsprekend zijn.

Nederland is een goed land om te wonen. Maar steeds maar dat klagen. Komt misschien omdat iedereen een beetje verwend is. In LA vond ik dat de mensen keihard zijn. Maar zodra je mensen een beetje leert kennen, zijn ze juist heel aardig en je overal mee willen helpen.

Emirgreren 'kan' ik nu nog niet aan denken. Ik heb hier mijn verplichtingen, zoals school. Ook weet ik niet of mijn vriendin dat wel wil. Van mn ouders, fam. en goede vrienden weet ik dat ze me sowiezo zouden steunen, maar toch maak je zo'n stap niet van de ene op de andere dag.

Maar het wel het overwegen waard.
pi_22353166
Ik vind iedereen die zegt dat hij gaat emigreren voor de onveiligheid en verpaupering van Nederland en dan zegt dat hij naar Zuid Amerika wil gaan erg grappig.

Dan heb je toch echt je doppen in je zak zitten
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_22354113
saladito
pi_22354466
Goed er ging even wat fout,maar toch maar een reaktie op die doppen in je zak.
Ik ben zelf tien jaar terug vertrokken uit Nederland en het waarom doet er niet toe.
Ben wel tercht gekomen in Zuid- Amerika en wel in Colombia.
Geen minuut spijt gehad,overal is wel wat,in elk land en heb je dus ook hier beperkingen(reizen en zo ivm met de guerilla)
Maar de rust en de geweldige natuur maken dat alles weer goed.
In een ander topic; Duitsers in de vreemde blijven Duits spreken en zoeken elkaar op,klopt,ook hier heb je een Duitse club.
Maar er is ook een Hollandse vereniging waar ik dan toevallig zeg maar voorzitter van ben.
Verscheidene Hollanders zijn getrouwd met een Colombiaanse en is de groep weer eens bij elkaar,wat is de voer/spreek taal? Spaans.
Gebleken is dat Hollanders zich toch beter aanpassen.
pi_22354488
quote:
Mensen zijn hier veel vriendelijker bijvoorbeeld, en hebben niet de asociale mentaliteit die in Nederland steeds meer opdoemt.
Ga eens een dagje rondhuppelen in South LA of probeer een dag over iedere zwerver te struikelen, misschien zeg je dan niet meer van die domme dingen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_22355173
Hmm.. Turkije heeft de reputatie heel vriendelijk te zijn, maar ook daar zou ik niet willen wonen als ik niet zeker wist dat ik voldoende kapitaal/inkomen had.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 08:47:10 #234
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_41317202
ff een topic kick,, hoe gaat dat emigreren in ze werk ik neem aan dat je je moet verzekeren en al dat soort dingen?
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
  Moderator woensdag 30 augustus 2006 @ 11:22:56 #235
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_41320612
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 08:47 schreef DAMH het volgende:
ff een topic kick,, hoe gaat dat emigreren in ze werk ik neem aan dat je je moet verzekeren en al dat soort dingen?
Dat ligt helemaal aan wat je van plan bent. Ga je een paar jaar naar het buitenland, zit je in Nederland opeens met een pensioengat. Ga je veel langer, of ben je zelfs van plan te blijven, moet je daar wat dingen regelen, etc. etc.

Dus wat is je plan?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 11:28:46 #236
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_41320825
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 11:22 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Dat ligt helemaal aan wat je van plan bent. Ga je een paar jaar naar het buitenland, zit je in Nederland opeens met een pensioengat. Ga je veel langer, of ben je zelfs van plan te blijven, moet je daar wat dingen regelen, etc. etc.

Dus wat is je plan?
Als ik ga volgende zomer ga is het definitief, ben niet echt van plan om terug te komen dan,, tenzij het zo erg gaat tegenvallen wat me heel erg onwaarschijnlijk lijkt...
-the Dude-
  Moderator woensdag 30 augustus 2006 @ 11:36:35 #237
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_41321078
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 11:28 schreef DAMH het volgende:
Als ik ga volgende zomer ga is het definitief, ben niet echt van plan om terug te komen dan,, tenzij het zo erg gaat tegenvallen wat me heel erg onwaarschijnlijk lijkt...
Waar ga je heen? En waarom ga je weg uit Nederland?
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 11:41:40 #238
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_41321267
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 11:36 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Waar ga je heen? En waarom ga je weg uit Nederland?
Spanje, waarom, ben het deels kom eral jaren heb er veel familie, het eten de zon, hele way of life,, heb het gewoon wel gehad hier,, niet dat ik het niet naar me zin heb ofsow (of vanwege politieke onzin zoals bij veel boeren) maar gewoon omdat ik denk dat ik het daar fijner kan hebben, praat trouwens dan over Alicante waar ik heen wil.. entsja ben nu 23 volgende zomer ben ik 24 dus het word er tijd voor om het te doen anders komt het er nooit van ben ik bang...

en ik moet aan me gezondheid gaan denken dit weer wordt ik gewoon depri van ...
-the Dude-
pi_41321368
wat een ontzettend wannabe topic
pi_41321807
Ik denk er over na om naar Australië te verhuizen, maar dat ligt eraan hoeveel ik ga verdienen enz. Ben nu maar 16 dus dat zal nog wel een paar jaartjes duren.
:)
  woensdag 30 augustus 2006 @ 15:00:54 #241
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_41328078
Weer zo'n langlopend topic!

Ik vraag me af hoeveel mensen die aan het begin van dit topic zeiden dat ze zouden emigreren het ook daadwerkelijk gedaan hebben.

Verhuizen omdat er veel buitenlanders zijn in NL is onzin natuurlijk. In het buitenland ben je zelf ook een buitenlander. Verhuis dan van de stad naar een dorp.

Voor de mensen die echt serieus zijn: Just do it!!!!
reset
  Moderator woensdag 30 augustus 2006 @ 15:13:33 #242
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_41328508
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 11:41 schreef DAMH het volgende:
Spanje, waarom, ben het deels kom eral jaren heb er veel familie, het eten de zon, hele way of life,, heb het gewoon wel gehad hier,, niet dat ik het niet naar me zin heb ofsow (of vanwege politieke onzin zoals bij veel boeren) maar gewoon omdat ik denk dat ik het daar fijner kan hebben, praat trouwens dan over Alicante waar ik heen wil.. entsja ben nu 23 volgende zomer ben ik 24 dus het word er tijd voor om het te doen anders komt het er nooit van ben ik bang...

en ik moet aan me gezondheid gaan denken dit weer wordt ik gewoon depri van ...
Binnen de EU dus. Je bent 23. Net van school? Of werk je al jaren en heb je pensioen opgebouwd? Voor de rest heb je volgens mij weinig zorgen voor wat betreft papierwerk. Als je daar gaat werken, bouw je daar je pensioen op. Verzekeringen kun je daar regelen. Zeker als je daar een baan hebt.

En de streek om Alicante is natuurlijk prima.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_41328643
Australië leek me wel wat.....Zijn alleen wel erg veel enge beesten daar. Spanje lijkt me ook wel leuk..Daar zijn tenminste wel veel aardige mensen. Tenminste de mensen die ik tegenkwam waren heel hulpvaardig. Never nooit Frankrijk in ieder geval..Toppunt van arrogantie. En het is dus echt niet altijd mooi weer in Zuid-Frankrijk
Ach, ik blijf toch maar hier ....koukleumen..
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  woensdag 30 augustus 2006 @ 15:22:18 #244
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_41328860
Nee, heb geen serieuze plannen. Maar ik overweeg het al heel lang, ergens in mijn achterhoofd.

Hoewel een tijdelijk verblijf in een buitenland, al is het voor een paar jaar, met een duidelijke optie op terugkeren, mij meer aanspreekt. Dan kan je namelijk ook kiezen voor een radicale, minder voor de hand liggende bestemming, zonder meteen het idee te hebben dat je er moet blíjven.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_41354734
Ik zou eens een kijkje nemen op http://emigratie.forumx.nl
  donderdag 31 augustus 2006 @ 11:45:29 #246
24606 edsuit
kind of blue
pi_41356531
Tijdelijk in een ander land wonen lijkt me wel super, voor 3 maanden a 1 jaar. Lijkt me een geweldige uitdaging waar je veel van kan leren. Noorwegen, Zweden, Ierland of de USA (Boston of New York) zijn plaatsen waar ik dan heen zou gaan.
Uiteindelijk zal ik toch altijd naar Nederland terugkeren, waarschijnlijk zelfs naar de stad waar ik mijn hele leven al woon. Definitief emigreren zou ik denk ik alleen overwegen als er liefde in het spel is
pi_41361628
Zodra ik klaar ben met Geneeskunde, wil ik naar OZ, daar specialisatie doen ed.... Maar dat duurt nog 5 jaar dus waar heb ik het over.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 14:45:30 #248
78918 SeLang
Black swans matter
pi_41362719
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 19:42 schreef F1908 het volgende:
ja met die buitenlanders hier ga ik er steeds meer over nadenken.
Dat is inderdaad de oplossing: zelf buitenlander worden.
If you can't beat them, join them!
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 31 augustus 2006 @ 18:29:09 #249
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_41369425
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 14:45 schreef SeLang het volgende:

[..]

zonnig Brasil
pi_41386455
Ik ben van plan om over een jaartje of 6 naar Roemenie te vertrekken.
Gewoon om dat de hele manier van leven me daar bevalt en het weer is er stukken beter
en er zijn minder regeltjes dan hier en iedereen is daar buiten bezig en elke avond feest in de bar om de hoek.
ook heb ik er familie en veel kennis.
Reden genoeg dus om te gaan hier in nederland heb ik niet zoveel familie.
  vrijdag 1 september 2006 @ 04:08:50 #251
19840 Libris
Live from Singapore
pi_41386560
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:00 schreef Individual het volgende:
Weer zo'n langlopend topic!

Ik vraag me af hoeveel mensen die aan het begin van dit topic zeiden dat ze zouden emigreren het ook daadwerkelijk gedaan hebben.

Verhuizen omdat er veel buitenlanders zijn in NL is onzin natuurlijk. In het buitenland ben je zelf ook een buitenlander. Verhuis dan van de stad naar een dorp.

Voor de mensen die echt serieus zijn: Just do it!!!!
Leuk om te zien hoe ik er haast 3 jaar geleden over dacht

Ik zit nog steeds in Singapore, en heb nu totaal geen plannen meer om terug te komen. Oude topics zijn ok
pi_41424259
Ik ben ook van plan te emigreren. Ik vertrek over 10 maanden definitief naar Canada. Werk, visum, enz alles al geregeld
Omdat ik er de laatste jaren heel erg mee bezig ben geweest leek het me leuk om er een forum over te beginnen. Neem eens een een kijkjje op Travel zou ik zeggen. Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties
Gr. Michiel

[ Bericht 5% gewijzigd door DutchTrain op 02-09-2006 17:04:09 (spammmert) ]
  zaterdag 2 september 2006 @ 21:51:56 #253
155044 2722532
Mortigi Tempo
pi_41435083
Niet echt emigreren, maar na dit schooljaar wil ik mijn Biologie studie in Boston gaan doen, dus als het allemaal lukt (financieel gezien) blijf ik daar minimaal 4 jaar.
pi_41443687
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 04:08 schreef Libris het volgende: Leuk om te zien hoe ik er haast 3 jaar geleden over dacht

Ik zit nog steeds in Singapore, en heb nu totaal geen plannen meer om terug te komen.
Libris, voor wat ik er in dit topic van heb kunnen lezen, lijkt het me dat je er hartstikke goed aan hebt gedaan om die keuze te maken, indertijd. Als je je zo goed ergens voelt, en zo gemakkelijk geïntegreerd raakt, is het gewoon dé plek voor jou. Terugkomen is in zo'n geval vaak veel minder simpel, maar dat zal je tijdens je vakantie-bezoekjes aan Nederland ook wel gemerkt hebben, niet?
 FR
  vrijdag 22 december 2006 @ 00:32:52 #255
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_44646366
Ik denk, ik geef dit topic eens een trap. Het grootste deel van dit topic is in 2003 geschreven, en er zijn een aantal mensen die plannen hadden, of nog steeds hebben..... Ik ben met name benieuwd of te personen die 3 jaar geleden in 2003 aangegeven hebben te willen emigreren, al wat verder zijn gekomen met hun plannen.
-
pi_44646706
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 00:32 schreef maartena het volgende:
Ik denk, ik geef dit topic eens een trap. Het grootste deel van dit topic is in 2003 geschreven, en er zijn een aantal mensen die plannen hadden, of nog steeds hebben..... Ik ben met name benieuwd of te personen die 3 jaar geleden in 2003 aangegeven hebben te willen emigreren, al wat verder zijn gekomen met hun plannen.
Ja leuk!

Ik ook nieuwsgierig!
 FR
  vrijdag 22 december 2006 @ 01:41:11 #257
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_44647640
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 11:19 schreef Pheno het volgende:
Ik ben van plan om pas over 2 jaar te gaan, eindbestemming nog niet 100% zeker
Dat zou dus Augustus 2005 zijn geweest. Is het intussen gelukt met een emigratie, Pheno?
-
pi_44647658
Ik woon in Engeland maar zou wel een paar jaar naar Australië ofzo willen. Maar emigreren, nee
~ You're shooting yourself in the foot ~
  vrijdag 22 december 2006 @ 01:42:58 #259
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_44647668
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 02:33 schreef Biancavia het volgende:
Ja, naar Brisbane. Omdat het daar altijd lekker warm is. Leuk winkelen en de Southbank is geweldig. Veel leuke dingen te doen op niet te grote afstand.
Ook deze posting is 3 jaar oud. Zijn de plannen al wat verder gevorderd, Biancavia? Of ben je toch maar in Nederland blijven hangen?
-
pi_44647675
Ik weet niet of ik echt wil emigreren. Misschien ooit.
Ik wil in ieder geval voor een jaar naar Italië. Misschien dat ik er stage kan lopen maar dat moet ik nog uitzoeken.
Studiare è inutile tutte le idee si affollano su te...!!!
  vrijdag 22 december 2006 @ 01:44:14 #261
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_44647691
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 20:41 schreef StefanP het volgende:
* StefanP meldt zich

Waarheen: Australië
Dat is toch even anders gelopen! Het is Texas, USA geworden voor StefanP
-
  vrijdag 22 december 2006 @ 01:45:22 #262
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_44647705
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 01:44 schreef maartena het volgende:

[..]

Dat is toch even anders gelopen! Het is Texas, USA geworden voor StefanP

Ik sta niet in dit topic verder, had ook nooit het plan om te emigreren vroeger.

Het gebeurde gewoon.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 22 december 2006 @ 01:47:23 #263
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_44647750
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 22:48 schreef CiQNiZ het volgende:
Ik wil dus ook heel graag gaan emigreren, en dus ook naar Nieuw Zeeland, heb mij speciaal gerigistreerd vanwege dit topic
En je zit na 3 jaar nog op FOK!

Hoe staat het er nu mee?
-
  vrijdag 22 december 2006 @ 01:49:31 #264
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_44647798
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 21:11 schreef LordLynx het volgende:
Ik wil ook zo snel mogelijk pleite, ik ga mijn studie afmaken (2/3 jaar nog, duale opleiding) en dan zo snel mogelijk in Canada of Nieuw-zeeland/Australië proberen aan de bak te komen.
3 Jaar zijn inmiddels verstreken LordLynx.... je studie intussen afgerond?
-
  vrijdag 22 december 2006 @ 01:50:24 #265
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_44647812
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 01:45 schreef popolon het volgende:
Het gebeurde gewoon.
Idem. Voor 2001 was het plan er eigenlijk nooit en zou mijn vrouw in Nederland blijven. En in April 2002 zat ik opeens in de VS..... en dus over een paar maandjes alweer 5 jaar hier.
-
  vrijdag 22 december 2006 @ 07:18:25 #266
19840 Libris
Live from Singapore
pi_44649528
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 01:50 schreef maartena het volgende:

[..]

Idem. Voor 2001 was het plan er eigenlijk nooit en zou mijn vrouw in Nederland blijven. En in April 2002 zat ik opeens in de VS..... en dus over een paar maandjes alweer 5 jaar hier.
Hier ook, ik kreeg een voorstel om 6 maanden in Singapore te gaan helpen met het opzetten van een hogeschool, gedetacheerd via Universiteit Maastricht, waar ik toen werkte. 1/2 jaar werd een jaar. Jaar werd 2 jaar. Ik kwam in full time dienst van de Singaporese Hogeschool, en nu zit er al ruim 3.5 jaar. Grappig hoe dingen kunnen lopen
  vrijdag 22 december 2006 @ 10:02:22 #267
78089 PhatBastard
-----------Rock 'n Roll--
pi_44651369
Ik loop hier ook inmiddels al een 3.5 jaar nederlandse touristen te ontlopen in Barcelona. Bevalt me uitstekend.

Wat me bevalt is de duale maatschappij hier... aan de ene kant de nukkige catalaanse gesloten links nationalistische maatschappij en aan de andere kant de cosmopolitan international scene van barcelona. Op deze manier hoef ik miij niet binnen de catalaanse scene te wringen als buitenstaander. Ik woon in catalunya, ben buitenlander en er is geen druk om te integreren omdat ik ook in de internationale klup beweeg (grotendeels door werk).

fatbastard
the deadly yellow snow cristals deprived him from his sight.... and he cant see... temporarily....
pi_44653117
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 16:39 schreef Gumtree het volgende:

[..]

ik kreeg 4 weken geleden toch een iets andere indruk, ik dacht dat het in oostenrijk momenteel beter gesteld is op de arbeidsmarkt dan in Nederland.

Misschien dat wij (ik en m'n vriendin) ook naar Oostenrijk gaan, eerst wil ik mijn Duits (en dan vooral het steierische) onder de knie krijgen. We hebben al een paar leuke huisjes gezien, nu nog een leuke baan (mijn vriendin is oostenrijkse dus voor haar mag het geen probleem zijn)
wij zouden het dan ook in de omgeving van Graz zoeken. we gaan zowiezo met de kerst weer 2 weken.

er zijn echter nog 2 opties: Australië of Nieuw Zeeland....
Mijn vriendin is ook Oostenrijkse en woont in Wenen. Ik zit nu ook tevens in de voorbereidende fase voor emigratie naar Oostenrijk.
  vrijdag 22 december 2006 @ 15:26:39 #269
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_44659723
Voor hen die al gegaan zijn, er is een langlopende topicreeks:

Voor alle Fokkers die in het buitenland wonen (deel 14)
-
  vrijdag 22 december 2006 @ 20:56:59 #270
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_44667458
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 14:29 schreef Takemenow het volgende:
Ik wil het eerst een jaartje gaan bekijken in Amerika, eens kijken of het werken en leven me daar goed bevalt, zoals ik al in dit http://forum.fok.nl/showtopic.php/439482/1/25#15253880 topic verteld had
En dan maybe voor altijd weg!
Hoe staat het er intussen mee?
-
  Moderator vrijdag 22 december 2006 @ 21:10:31 #271
45833 crew  Fogel
pi_44667775
Ik zit nog steeds in Noorwegen en ben niet van plan om terug te keren naar Nederland.

verkapte tvp, na zo'n 3 jaar was deze uit de MyAT verdwenen
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_44672395
Tis niet zo dat ik een hekel heb aan nederlasnd, maar ik heb wel zoiets dat ik graag meer van de wereld wil zien. Ik denk namelijk dat ik daar heel erg veel van zal leren. Hoop volgend collegejaar om een stage in het buitenland te krijgen om een voorproefje te krijgen.

Als dit bevalt verder plannen maken...
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  zaterdag 23 december 2006 @ 09:11:48 #273
78918 SeLang
Black swans matter
pi_44676715
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 07:18 schreef Libris het volgende:

[..]

Hier ook, ik kreeg een voorstel om 6 maanden in Singapore te gaan helpen met het opzetten van een hogeschool, gedetacheerd via Universiteit Maastricht, waar ik toen werkte. 1/2 jaar werd een jaar. Jaar werd 2 jaar. Ik kwam in full time dienst van de Singaporese Hogeschool, en nu zit er al ruim 3.5 jaar. Grappig hoe dingen kunnen lopen
Ik ging begin 2000 voor 6 maanden naar China. Ben nooit meer naar NL teruggekeerd, behalve om m'n spullen in te pakken. Via China --> Belgie --> UK zit ik nu alweer ruim 3 jaar in Taiwan. Maar ik denk dat het deze zomer toch echt is afgelopen en dat ik een nieuwe plek moet gaan zoeken. Kan best weer in Europa zijn, maar terugkeer naar NL is tamelijk onwaarschijnlijk.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 23 december 2006 @ 09:19:22 #274
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_44676775
Ik zou zo weer in Nederland kunnen wonen denk ik, alleen de ruimte. Dat wordt een probleem.

Ik wil ruimte, veel.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_44679754
VS; ruimte, vrijheid en interesse. Gezien mijn opleiding zal ik er ook wel terecht komen. Overigens wil ik ook graag tussendoor nog een paar keer een jaar ofzo in Azie doorbrengen, misschien ook wel Zuid Amerika of Afrika maar daar dus alleen tijdelijk.
pi_44679820
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 09:11 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik ging begin 2000 voor 6 maanden naar China. Ben nooit meer naar NL teruggekeerd, behalve om m'n spullen in te pakken. Via China --> Belgie --> UK zit ik nu alweer ruim 3 jaar in Taiwan. Maar ik denk dat het deze zomer toch echt is afgelopen en dat ik een nieuwe plek moet gaan zoeken. Kan best weer in Europa zijn, maar terugkeer naar NL is tamelijk onwaarschijnlijk.
China heb ik ook 4 maanden bezocht als onderdeel van een stage dus ik 'moest' wel terug, maar ik had het graag langer gedaan. Ik heb ook een aanbod gekregen om na mijn studie voor minimaal een jaar terug te komen en misschien die ik dat ook wel.
  zaterdag 23 december 2006 @ 16:08:07 #277
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_44683670
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 09:19 schreef popolon het volgende:
Ik zou zo weer in Nederland kunnen wonen denk ik, alleen de ruimte. Dat wordt een probleem.

Ik wil ruimte, veel.
Ik zou niet meer in Nederland / Europa kunnen wonen.
Alles is tè geregeld, men maakt zich druk over in mijn ogen zeer triviale dingen en men heeft niet door dat dat hele overgeorganiseerde systeem totaal geen toekomst heeft.
zonnig Brasil
pi_44691686
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 16:08 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

Alles is tè geregeld, men maakt zich druk over in mijn ogen zeer triviale dingen en men heeft niet door dat dat hele overgeorganiseerde systeem totaal geen toekomst heeft.
Dat "losse" van Argentinië is ook niet alles hoor - je kunt echt nérgens van op aan. Bovendien is het leven voor de meeste mensen hier in Buenos Aires (die hier wonen en werken) véél drukker dan het in Nederland zou zijn. Ik heb 8 maanden in Buenos Aires gewoond, maar dat chaotische was ik helemaal zat. Na oud&nieuw vertrek ik voor 4 maanden om te reizen en daarna zoek ik een ander plekje op.

Ik zit er nu aan te denken maar eens te gaan kijken in Canada, Australië of Nieuw Zeeland (ook omdat werkvisa makkelijk te verkrijgen zijn), maar het kan zo maar zijn dat ik na mijn reis toch terug naar Nederland wil... het heeft absoluut wel wat.

Ach, we merken het wel
pi_44725139
Zit ik al zo lang op Fok?

Australie is het niet geworden, maar ik zit nu ook goed. Verder landjeshoppen staat niet in de planning
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_44725306
Ik verhuis op 30 januari naar Helsinki, Finland, niet heel erg ver uit de buurt en de cultuur verschilt nouwelijks van de Nederlandse, maar alles is er wel beter geregeld. En om mijn studie goed te doorlopen is dat wel handig. Wat ik na een jaar daar wonen ga doen; geen idee, als het me daar bevalt, ga ik misschien niet meer terug
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_44746653
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 16:08 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

En het Latijns Amerikaanse systeem wel?

Ik heb overigens geen plannen
pi_44751565
In Argentinie is het zo goed geregeld dat 90 dollar van je geist gejat wordt als je een gebruikte prothese wil invoeren.

Mag je blij mee zijn
pi_44751841
Ik zou over een paar jaar wel naar Australie willen gaan. Nederland is op zich een prima land om te leven, maar Australie doet daar echt niet voor onder en is goedkoper. Vooral de huizenprijzen zijn een wereld van verschil. En het klimaat is ook prima daar natuurlijk.
pi_44751895
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 14:45 schreef SeLang het volgende:

[..]

Die Wildersstemmers kan je eik niet serieus nemen. Het is juist goed dat ze Nederland verlaten.
pi_44754003

Nee, de SP, GL en PvDA stemmers dan...

Dat er veel hoogopgeleiden Nederland mogen verlaten, dan kom je er vanzelf wel achter.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_44756706
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 19:08 schreef Kontiki het volgende:
Ik zou over een paar jaar wel naar Australie willen gaan. Nederland is op zich een prima land om te leven, maar Australie doet daar echt niet voor onder en is goedkoper. Vooral de huizenprijzen zijn een wereld van verschil. En het klimaat is ook prima daar natuurlijk.
Regenen zal het er niet vaak inderdaad
  woensdag 27 december 2006 @ 23:19:02 #287
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_44780471
Jammer dat er maar weinig reageren die 3 jaar geleden plannen hadden.....
-
pi_44782376
Nederland, 4 jaar niet meer geweest en ik mis het ook niet meer. Heb bog steeds geen spijt van de grote sprong naar de overkant. We zullen wel zien wat de toekomst gaat brengen hier
Free people own guns! Slaves do not!
pi_44786870
quote:
Op woensdag 27 december 2006 23:19 schreef maartena het volgende:
Jammer dat er maar weinig reageren die 3 jaar geleden plannen hadden.....
Kijk hier een: Voor alle Fokkers die in het buitenland wonen (deel 14)

[ Bericht 12% gewijzigd door UIO_AMS op 28-12-2006 11:10:08 (Tags gemaakt) ]
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_44787014
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 01:45 schreef popolon het volgende:
Ik sta niet in dit topic verder, had ook nooit het plan om te emigreren vroeger.

Het gebeurde gewoon.
Ja, zo is dat met mij ook gegaan. Groot bedrijf mailt me, ik ga bij ze solliciteren (gewoon even kijken hoe ver ik zou komen, had toch al een baan), word aangeboden ... maar moet dan wel in Ierland wonen.

Over een maand en een dag ga ik!
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_44787691
Google dus
pi_44789277
quote:
Op donderdag 28 december 2006 11:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Google dus
Hehe, Google ja. D'r zitten wel meer grote bedrijven daar hoor, trouwens, maar toch een goeie gok.
pi_44797635
quote:
Op donderdag 28 december 2006 12:23 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Hehe, Google ja. D'r zitten wel meer grote bedrijven daar hoor, trouwens, maar toch een goeie gok.
Probeer via Ierland naar San Francisco te komen
pi_44820636
quote:
Op donderdag 28 december 2006 16:47 schreef Vampier het volgende:
Probeer via Ierland naar San Francisco te komen
'k Moet wel ca. twee maanden naar Mountain View voor training. Zou wel kunnen dat ik dan via SF moet reizen ja, maar dat weet ik nog niet.

Maar ik zie mezelf nog niet in USA wonen. Te ver bij mijn familie vandaan enzo. Maar er een paar weken zitten is natuurlijk nooit verkeerd.
pi_44827432
Ooit ook mijn droom om bij google te soliciteren
pi_44828469
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 15:23 schreef StephanL het volgende:
Ooit ook mijn droom om bij google te soliciteren
Nou, waar wacht je nog op?

Had eigenlijk nooit gedacht dat ik er terecht zou komen. Ben die sollicitatie meer in gegaan om eens te zien hoe ver ik kom. Het was sowieso best interessant, de interviews gaan heel diep ook. Met alleen een HBO/WO diploma plus de kennis die je daarvan krijgt kom je daar echt niet doorheen.
pi_44828579
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 11:50 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

'k Moet wel ca. twee maanden naar Mountain View voor training. Zou wel kunnen dat ik dan via SF moet reizen ja, maar dat weet ik nog niet.
....!? je zou via SF kunnen reizen om naar Mountain View te gaan? LOL! 30 min rijden en je bent in SF vanaf MV. Je zit bijna in Los Altos midden in Silicon Valley.. vergeet niet de campus van Stanford te bezoeken, HP en het computer museum.

Grapjas
pi_44828884
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 15:58 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Nou, waar wacht je nog op?

Had eigenlijk nooit gedacht dat ik er terecht zou komen. Ben die sollicitatie meer in gegaan om eens te zien hoe ver ik kom. Het was sowieso best interessant, de interviews gaan heel diep ook. Met alleen een HBO/WO diploma plus de kennis die je daarvan krijgt kom je daar echt niet doorheen.
Ik heb nu nog MBO, wel aan het werk als c++/java programmeur, dus moet denk ik zo en zo dan aan het HBO.
pi_44828972
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 16:13 schreef StephanL het volgende:
Ik heb nu nog MBO, wel aan het werk als c++/java programmeur, dus moet denk ik zo en zo dan aan het HBO.
Yep, zeker voor software engineering is HBO wel het minimum, ze hebben zelfs liever mensen met een Master dan.

Ga iig niet in Nederland bij ze solliciteren, enige wat je hier voor ze kunt doen is in het datacenter rondlopen of AdWords verkopen.

*gaat even zijn topografie van CA opfrissen na de post van Vampier*
pi_44829009
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 16:16 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Yep, zeker voor software engineering is HBO wel het minimum, ze hebben zelfs liever mensen met een Master dan.

Ga iig niet in Nederland bij ze solliciteren, enige wat je hier voor ze kunt doen is in het datacenter rondlopen of AdWords verkopen.

*gaat even zijn topografie van CA opfrissen na de post van Vampier*
Ben al aan een zelf studie python begonnen, en voor de rest goed nadenken over de toekomst en wat ik wil.

Maar zelf zou ik het liefst dan in America willen werken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')