abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44679820
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 09:11 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik ging begin 2000 voor 6 maanden naar China. Ben nooit meer naar NL teruggekeerd, behalve om m'n spullen in te pakken. Via China --> Belgie --> UK zit ik nu alweer ruim 3 jaar in Taiwan. Maar ik denk dat het deze zomer toch echt is afgelopen en dat ik een nieuwe plek moet gaan zoeken. Kan best weer in Europa zijn, maar terugkeer naar NL is tamelijk onwaarschijnlijk.
China heb ik ook 4 maanden bezocht als onderdeel van een stage dus ik 'moest' wel terug, maar ik had het graag langer gedaan. Ik heb ook een aanbod gekregen om na mijn studie voor minimaal een jaar terug te komen en misschien die ik dat ook wel.
  zaterdag 23 december 2006 @ 16:08:07 #277
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_44683670
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 09:19 schreef popolon het volgende:
Ik zou zo weer in Nederland kunnen wonen denk ik, alleen de ruimte. Dat wordt een probleem.

Ik wil ruimte, veel.
Ik zou niet meer in Nederland / Europa kunnen wonen.
Alles is tè geregeld, men maakt zich druk over in mijn ogen zeer triviale dingen en men heeft niet door dat dat hele overgeorganiseerde systeem totaal geen toekomst heeft.
zonnig Brasil
pi_44691686
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 16:08 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

Alles is tè geregeld, men maakt zich druk over in mijn ogen zeer triviale dingen en men heeft niet door dat dat hele overgeorganiseerde systeem totaal geen toekomst heeft.
Dat "losse" van Argentinië is ook niet alles hoor - je kunt echt nérgens van op aan. Bovendien is het leven voor de meeste mensen hier in Buenos Aires (die hier wonen en werken) véél drukker dan het in Nederland zou zijn. Ik heb 8 maanden in Buenos Aires gewoond, maar dat chaotische was ik helemaal zat. Na oud&nieuw vertrek ik voor 4 maanden om te reizen en daarna zoek ik een ander plekje op.

Ik zit er nu aan te denken maar eens te gaan kijken in Canada, Australië of Nieuw Zeeland (ook omdat werkvisa makkelijk te verkrijgen zijn), maar het kan zo maar zijn dat ik na mijn reis toch terug naar Nederland wil... het heeft absoluut wel wat.

Ach, we merken het wel
pi_44725139
Zit ik al zo lang op Fok?

Australie is het niet geworden, maar ik zit nu ook goed. Verder landjeshoppen staat niet in de planning
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_44725306
Ik verhuis op 30 januari naar Helsinki, Finland, niet heel erg ver uit de buurt en de cultuur verschilt nouwelijks van de Nederlandse, maar alles is er wel beter geregeld. En om mijn studie goed te doorlopen is dat wel handig. Wat ik na een jaar daar wonen ga doen; geen idee, als het me daar bevalt, ga ik misschien niet meer terug
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_44746653
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 16:08 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

En het Latijns Amerikaanse systeem wel?

Ik heb overigens geen plannen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_44751565
In Argentinie is het zo goed geregeld dat 90 dollar van je geist gejat wordt als je een gebruikte prothese wil invoeren.

Mag je blij mee zijn
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_44751841
Ik zou over een paar jaar wel naar Australie willen gaan. Nederland is op zich een prima land om te leven, maar Australie doet daar echt niet voor onder en is goedkoper. Vooral de huizenprijzen zijn een wereld van verschil. En het klimaat is ook prima daar natuurlijk.
pi_44751895
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 14:45 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat is inderdaad de oplossing: zelf buitenlander worden.
If you can't beat them, join them!
Die Wildersstemmers kan je eik niet serieus nemen. Het is juist goed dat ze Nederland verlaten.
pi_44754003

Nee, de SP, GL en PvDA stemmers dan...

Dat er veel hoogopgeleiden Nederland mogen verlaten, dan kom je er vanzelf wel achter.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_44756706
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 19:08 schreef Kontiki het volgende:
Ik zou over een paar jaar wel naar Australie willen gaan. Nederland is op zich een prima land om te leven, maar Australie doet daar echt niet voor onder en is goedkoper. Vooral de huizenprijzen zijn een wereld van verschil. En het klimaat is ook prima daar natuurlijk.
Regenen zal het er niet vaak inderdaad
  woensdag 27 december 2006 @ 23:19:02 #287
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_44780471
Jammer dat er maar weinig reageren die 3 jaar geleden plannen hadden.....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_44782376
Nederland, 4 jaar niet meer geweest en ik mis het ook niet meer. Heb bog steeds geen spijt van de grote sprong naar de overkant. We zullen wel zien wat de toekomst gaat brengen hier
Free people own guns! Slaves do not!
pi_44786870
quote:
Op woensdag 27 december 2006 23:19 schreef maartena het volgende:
Jammer dat er maar weinig reageren die 3 jaar geleden plannen hadden.....
Kijk hier een: Voor alle Fokkers die in het buitenland wonen (deel 14)

[ Bericht 12% gewijzigd door UIO_AMS op 28-12-2006 11:10:08 (Tags gemaakt) ]
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_44787014
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 01:45 schreef popolon het volgende:
Ik sta niet in dit topic verder, had ook nooit het plan om te emigreren vroeger.

Het gebeurde gewoon.
Ja, zo is dat met mij ook gegaan. Groot bedrijf mailt me, ik ga bij ze solliciteren (gewoon even kijken hoe ver ik zou komen, had toch al een baan), word aangeboden ... maar moet dan wel in Ierland wonen.

Over een maand en een dag ga ik!
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_44787691
Google dus
pi_44789277
quote:
Op donderdag 28 december 2006 11:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Google dus
Hehe, Google ja. D'r zitten wel meer grote bedrijven daar hoor, trouwens, maar toch een goeie gok.
pi_44797635
quote:
Op donderdag 28 december 2006 12:23 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Hehe, Google ja. D'r zitten wel meer grote bedrijven daar hoor, trouwens, maar toch een goeie gok.
Probeer via Ierland naar San Francisco te komen
pi_44820636
quote:
Op donderdag 28 december 2006 16:47 schreef Vampier het volgende:
Probeer via Ierland naar San Francisco te komen
'k Moet wel ca. twee maanden naar Mountain View voor training. Zou wel kunnen dat ik dan via SF moet reizen ja, maar dat weet ik nog niet.

Maar ik zie mezelf nog niet in USA wonen. Te ver bij mijn familie vandaan enzo. Maar er een paar weken zitten is natuurlijk nooit verkeerd.
pi_44827432
Ooit ook mijn droom om bij google te soliciteren
pi_44828469
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 15:23 schreef StephanL het volgende:
Ooit ook mijn droom om bij google te soliciteren
Nou, waar wacht je nog op?

Had eigenlijk nooit gedacht dat ik er terecht zou komen. Ben die sollicitatie meer in gegaan om eens te zien hoe ver ik kom. Het was sowieso best interessant, de interviews gaan heel diep ook. Met alleen een HBO/WO diploma plus de kennis die je daarvan krijgt kom je daar echt niet doorheen.
pi_44828579
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 11:50 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

'k Moet wel ca. twee maanden naar Mountain View voor training. Zou wel kunnen dat ik dan via SF moet reizen ja, maar dat weet ik nog niet.
....!? je zou via SF kunnen reizen om naar Mountain View te gaan? LOL! 30 min rijden en je bent in SF vanaf MV. Je zit bijna in Los Altos midden in Silicon Valley.. vergeet niet de campus van Stanford te bezoeken, HP en het computer museum.

Grapjas
pi_44828884
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 15:58 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Nou, waar wacht je nog op?

Had eigenlijk nooit gedacht dat ik er terecht zou komen. Ben die sollicitatie meer in gegaan om eens te zien hoe ver ik kom. Het was sowieso best interessant, de interviews gaan heel diep ook. Met alleen een HBO/WO diploma plus de kennis die je daarvan krijgt kom je daar echt niet doorheen.
Ik heb nu nog MBO, wel aan het werk als c++/java programmeur, dus moet denk ik zo en zo dan aan het HBO.
pi_44828972
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 16:13 schreef StephanL het volgende:
Ik heb nu nog MBO, wel aan het werk als c++/java programmeur, dus moet denk ik zo en zo dan aan het HBO.
Yep, zeker voor software engineering is HBO wel het minimum, ze hebben zelfs liever mensen met een Master dan.

Ga iig niet in Nederland bij ze solliciteren, enige wat je hier voor ze kunt doen is in het datacenter rondlopen of AdWords verkopen.

*gaat even zijn topografie van CA opfrissen na de post van Vampier*
pi_44829009
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 16:16 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Yep, zeker voor software engineering is HBO wel het minimum, ze hebben zelfs liever mensen met een Master dan.

Ga iig niet in Nederland bij ze solliciteren, enige wat je hier voor ze kunt doen is in het datacenter rondlopen of AdWords verkopen.

*gaat even zijn topografie van CA opfrissen na de post van Vampier*
Ben al aan een zelf studie python begonnen, en voor de rest goed nadenken over de toekomst en wat ik wil.

Maar zelf zou ik het liefst dan in America willen werken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')