quote:Het origineel is een klassieker
Op vrijdag 23 mei 2003 09:13 schreef Patch het volgende:
Variety reports that Tim Burton will direct a second live-action adaptation of the classic Roald Dahl novel "Charlie & The Chocolate Factory" for Warner Brothers
quote:Hoewel Michael Keaton toch wel cool is.......
Op vrijdag 23 mei 2003 11:41 schreef Chillmeister het volgende:
denk dat niemand Gene Wilder kan verplaatsen voor die rol
Jennifer Aniston and Brad Pitt are bringing a new version of Roald Dahl's classic novel Charlie And The Chocolate Factory to movie screens. The Hollywood couple will serve as producers of the Warner Bros. film through their company Plan B - the newly formed partnership of Aniston, Pitt, Brad Grey and Michael Siegel, who manages the interests of the Dahl estate. Meanwhile, Planet Of The Apes director Tim Burton is in talks to helm the production. Although the film-maker has yet to sign a deal, the Dahl estate has already approved Burton as the director they wanted most. In the next few days, he will meet with the family in London, where he's putting the finishing touches to the movie Big Fish. Signing Burton will cap a long campaign to get the film under way with the blessing of the Dahl estate, which was reluctant to make a deal because the author didn't like the first screen adaptation - 1971's Gene Wilder flick Willy Wonka And The Chocolate Factory.
quote:Ik vind dat jackass-Weeman de hoofd-Oempa-Loempa moet spelen
Op vrijdag 23 mei 2003 11:50 schreef Patch het volgende:
En denk je in, al die acteurs die de begeleiders van de kinderen moeten spelen. Alle Burton acteurs mogen van mij op komen draven hoor.
Enne, wat te denken van de Oompa Loompa's?
quote:Dan zie ik liever Verne Troyer.
Op vrijdag 23 mei 2003 12:26 schreef Miwe het volgende:[..]
Ik vind dat jackass-Weeman de hoofd-Oempa-Loempa moet spelen
quote:Ja, die mag ook ja. Mini-me
Op vrijdag 23 mei 2003 12:33 schreef victorinox het volgende:[..]
Dan zie ik liever Verne Troyer.
Had laatst de oude versie uit 71 gezien ,.. daar mag wel een nwe compu versie van komen
Michael Keaton is rumoured to be up for Willie Wonka in the Tim Burton-helmed remake.
quote:* Skull-splitter grins like a madman
Op maandag 7 juli 2003 19:12 schreef Patch het volgende:
geruchtje:Michael Keaton is rumoured to be up for Willie Wonka in the Tim Burton-helmed remake.
quote:Goeie keuze
Op maandag 7 juli 2003 19:12 schreef Patch het volgende:
geruchtje:Michael Keaton is rumoured to be up for Willie Wonka in the Tim Burton-helmed remake.
*kuch..kuch...haalt diep adem*
Oompa Loompa Doompadeedo
I have a perfect puzzle for you
Oompa Loompa doompadeedee
If you are wise
You'll listen to me
What do you get when you guzzle down sweets
Eating as much as an elephant eats
What are you at getting terribly fat
What do you think will come of that
I don't like the look of it!!
Is dat iets?
Of moet ik m'n droom laten varen?
quote:Gewoon even verkleed aanbellen bij Tim Burton. Je kan het altijd proberen.
Op woensdag 9 juli 2003 01:47 schreef BrianMay het volgende:
Is dat iets?
Of moet ik m'n droom laten varen?
In ieder geval leuk dat ze weer eens een blik dwergen opentrekken voor een film, net willow gekeken en er moeten er best een boel rondhangen in de filmkringen.
bron: Imdb.com
Tenzij het in een cameo als dwerg is. .
Pas in 2005 komt ie...
quote:astronaut_jones zei iig in dit topic: Sjakie en de Chocoladefabriek... wat dus over die oude film gaat, dat hij hem gezien had
Op zondag 13 juli 2003 11:43 schreef Lambiekje het volgende:
He .. wie heeft gister de org film gezien .. hij was rond 1900 op NET5.
quote:Het hele verhaal zelf is eigenlijk te eng voor kids. Ik weet nog toen ik vroeger het verhaal hoorde dat ik het heel eng vond. Dit is meer een sprookje voor volwassenen.
Op zondag 13 juli 2003 16:59 schreef MikeyMo het volgende:
Is Christopher Walken niet te eng voor de kids?
quote:Hmm, niet mee eens. Willy Wonka moet er juist uit zien als 'n heel aardige kerel, en Walken ziet er alles behalve aardig uit
Op zondag 13 juli 2003 13:52 schreef paladin het volgende:
Ja! Zeker! christopher walken zou een goede willy wonka zijn!
quote:Quote mij dan gewoon
Op zondag 13 juli 2003 09:26 schreef MikeyMo het volgende:
- persbericht -Pas in 2005 komt ie...
quote:We gaan het hier wel hebben over de tim burton versie he
Op maandag 14 juli 2003 03:40 schreef BrianMay het volgende:[..]
Hmm, niet mee eens. Willy Wonka moet er juist uit zien als 'n heel aardige kerel, en Walken ziet er alles behalve aardig uit
quote:gewoon de halve cast van deze film weer ergens vandaan halen
Op maandag 14 juli 2003 08:07 schreef gebruikersnaam het volgende:
toch wel heel benieuwd wie hun gaat spelen.
[afbeelding]
daar zaten heel wat kleintjes in.
quote:Nou, dat vind ik wel een beetje overdreven hoor!
Op zondag 13 juli 2003 20:08 schreef Disorder het volgende:[..]
Het hele verhaal zelf is eigenlijk te eng voor kids. Ik weet nog toen ik vroeger het verhaal hoorde dat ik het heel eng vond. Dit is meer een sprookje voor volwassenen.
Ik heb de film pas aan groep 5 en 6 laten zien (op de basisschool waar ik werk) en de kinderen vonden m schitterend!
Het enige dat ze niet leuk vonden, waren de liedjes die in de film voorkomen
quote:
Op zaterdag 26 juli 2003 17:27 schreef Patch het volgende:
Variety reports that Johnny Depp is the front runner to play Willy Wonka in Tim Burton's film
Liever Keaton of Walken
En kwa sfeer echt akelig gaan zitten
quote:Wat mij betreft ook. Johnny Depp is grappig, maar niet eng.
Op zaterdag 26 juli 2003 17:48 schreef Skull-splitter het volgende:[..]
Liever Keaton of Walken
quote:Sinds wanneer is Willy Wonka eng? Ik denk dat Johnny Depp het prima zou kunnen.
Op zaterdag 26 juli 2003 18:36 schreef Disorder het volgende:[..]
Wat mij betreft ook. Johnny Depp is grappig, maar niet eng.
Ik hoop alleen niet dat Walken het gaat doen want dat vind ik echt een hele vervelende man waar ik absoluut niet graag naar kijk.
quote:sund...
Op woensdag 30 juli 2003 19:35 schreef Stratus het volgende:
Het is Johnny Depp!!!
quote:Ik las het in de Metro (het treinkrantje)
Op woensdag 30 juli 2003 19:40 schreef California het volgende:
bron?
quote:correctie: Spits!
Op woensdag 30 juli 2003 20:25 schreef Doff het volgende:[..]
Ik las het in de Metro (het treinkrantje)
quote:Mjah, die halen hun zut ook van hier hoor
Op woensdag 30 juli 2003 20:25 schreef Doff het volgende:[..]
Ik las het in de Metro (het treinkrantje)
The idea of Johnny Depp playing Willy Wonka is about to go from pure imagination to reality, as Variety reports that the actor is in talks to star as the ultimate candy man in Tim Burton's new adaptation of Roald Dahl's Charlie and the Chocolate Factory. Word has it that Warner Bros. has officially offered Depp the role, and it's now up to the agents and lawyers to negotiate an offer to the hot-again actor, whose Pirates of the Caribbean has emerged as one of the summer's biggest hits. Long considered a fan favorite for the role, Depp was something of a "dark horse" candidate, as reports initially had Christopher Walken and Michael Keaton both of whom, like Depp, had previously worked with Burton vying for the role, with Depp's name coming into play as development progressed. Shooting is expected to start sometime next year. --Prepared by IMDb staff
Dus zo goed als zeker....
AMSTERDAM - Warner Bros heeft Johnny Depp officieel de rol van chocoladefabriek-directeur Willy Wonka, in de nieuwe filmversie van Sjakie en de Chocoladefabriek, aangeboden. Het is nu aan de agenten en advocaten om met een deal voor de Pirates of the Caribbean-ster te komen.
En dan te bedenken dat de 40-jarige Depp niet eens op het verlanglijstje van regisseur Tim Burton stond. Burton twijfelde voor de rol van Wonka tussen Christopher Walker - met wie Burton naast Depp in de film Sleepy Hallow samenwerkte - en Michael Keaton - zijn ster in Batman: Returns and Beetlejuice. Burtons oog viel op Depp na diens huidige rol in Pirates of the Caribbean
Sjakie en de Chocoladefabriek - een verhaal van schrijver Roald Dahl (1916-1990)- gaat over een jongen die de mogelijkheid krijgt een rondleiding te maken door de snoepfabriek van Willy Wonka. De opnamen van de film, waarvan iedereen nu al hoge verwachtingen heeft, beginnen volgend jaar. Het resultaat zal eind 2005 in de bioscopen te zien zijn.
Willy Wonka & the Chocolate Factory werd ook al in 1971 verfilmd. Toen kroop de nu inmiddels 70-jarige Amerikaan Gene Wilder in de huid van Willy Wonka.
quote:Het schijnt dat ie dit voor zijn kinderen doet, zodat die ook nog naar leuke films met pappa kunnen kijken..
Op vrijdag 22 augustus 2003 00:14 schreef SunChaser het volgende:
Depp wilde nooit in blockbusters spelen en nu ineens wel?
En AUB niet dat ventje van 6th sense met zijn jankogen
quote:Gelukkig maar, Depp is een goede acteur. Zijn eis is wel dat ie zelf invulling wil geven aan het karakter. Ik was trouwens vroeger verliefd op zijn vrouw. Ik had al haar cd's.
Op vrijdag 22 augustus 2003 00:19 schreef Bayswater het volgende:
Sinds dat hij een kind heeft is tie ook helemaal gek van Disneyfilms, waar die voorheen niets van moest hebben. Tijden veranderen.
quote:Het supercoole jongetje uit T2 verpestte voor mij de hele film.
Op vrijdag 22 augustus 2003 00:03 schreef kamagurka het volgende:
Depp zal zeker aardig een willy neerzetten, wie gaat sjakie spelen is mis. belangrijker. Kinderen kunnen sommige films totaal verpesten
Is er verder trouwens al iets bekend in welke mate deze film zal verschillen van de vorige verfilming?
quote:afgezien van het feit dat sommige films, of eigenlijk de meeste films niet het luchtige vermaak sfeertje hebben, kun je nou niet echt zeggen dat zijn naam op de credits lijst voor lege zalen zorgt. Hij heeft behoorlijk was goedbezochte films op zijn naam staan.
Op vrijdag 22 augustus 2003 00:14 schreef SunChaser het volgende:
Depp wilde nooit in blockbusters spelen en nu ineens wel?
quote:Volgens mij begon dat pas met Sleepy Hollow.
Op vrijdag 22 augustus 2003 08:11 schreef MikeyMo het volgende:Hij heeft behoorlijk was goedbezochte films op zijn naam staan.
quote:Het heeft wel zijn charme ... paar weken terug was de 71 versie toch op TV .. die Oempa-songs
Op vrijdag 22 augustus 2003 07:32 schreef SunChaser het volgende:
Special effects en hopelijk geen stomme oempa-loempa-liedjes.
quote:He sun, waarom post je niet een lijstje van je favoriete films op het moment, dan weet ik welke ik kan overslaan
Op vrijdag 22 augustus 2003 07:32 schreef SunChaser het volgende:
quote:daarvoor waren deze films toch ook redelijk succesvol:
Op vrijdag 22 augustus 2003 10:29 schreef SunChaser het volgende:[..]
Volgens mij begon dat pas met Sleepy Hollow.
Astronaut's Wife, The (1999)
Ninth Gate, The (1999)
Fear and Loathing in Las Vegas (1998)
Donnie Brasco (1997)
iig wel erg bekend
quote:ja en wat te denken van Batman en beetlejuice
Op vrijdag 22 augustus 2003 11:06 schreef MikeyMo het volgende:[..]
daarvoor waren deze films toch ook redelijk succesvol:
Astronaut's Wife, The (1999)
Ninth Gate, The (1999)
Fear and Loathing in Las Vegas (1998)
Donnie Brasco (1997)iig wel erg bekend
quote:met Batman en Beetlejuice, evenals NBC heeft Johnny nix te maken
Op vrijdag 22 augustus 2003 11:13 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
ja en wat te denken van Batman en beetlejuice
maar mijn favorieten zijn
edward scissorhands (zoooo mooi en toch zo verdrietig)
en the nightmare before christmas (absolute TOP animatie)
quote:OEPS
Op vrijdag 22 augustus 2003 11:15 schreef MikeyMo het volgende:[..]
met Batman en Beetlejuice, evenals NBC heeft Johnny nix te maken
quote:Shape of Things
Op vrijdag 22 augustus 2003 11:04 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
He sun, waarom post je niet een lijstje van je favoriete films op het moment, dan weet ik welke ik kan overslaan
quote:Narc en Lilja Forever wil ik nog steeds zien
Op vrijdag 22 augustus 2003 11:26 schreef SunChaser het volgende:[..]
Shape of Things
The Good Thief
The Quit American
Narc
Jane White is Sick and Twisted
Lilja Forever
Ken Park
In dat geval is de komende versie niets voor jou. Tim Burton maakt toch wel films met vage liedjes gemaakt. Hij heeft overigens een hoop vage en vooral donkere films op zijn lijstje staan. Zoals Beetle Juice, Sleepy Hollow, A nightmare Before Christmas, Batman. Gezien de toon van het originele boek (een stevige uithaal naar de verwende jeugd en de "american way of life") den ik dat TB hier een heerlijke sarcastische ondertoon aan kan geven.quote:Op vrijdag 22 augustus 2003 07:32 schreef SunChaser het volgende:
Lijkt mij wel een zeer leuke film. Depp weer in waarschijnlijk een rol waar ie zich helemaal uit kan leven en Burton die weer een prachtige wereld kan creeerenquote:Tim Burton Begins Chocolate Factory Production
Source: Yahoo Finance
Wednesday, June 30, 2004
The following is from a press release:
Director Tim Burton Begins Production on ``Charlie and the Chocolate Factory'' for Warner Bros. Pictures and Village Roadshow Pictures
Wednesday June 30, 2:40 pm ET
BURBANK, Calif.--(BUSINESS WIRE)--June 30, 2004--Production has commenced in London on "Charlie and the Chocolate Factory," a fantasy adventure directed by Tim Burton and based on Roald Dahl's classic tale, for Warner Bros. Pictures and Village Roadshow Pictures. The announcement was made today by Jeff Robinov, President of Production, Warner Bros. Pictures.
The film stars Oscar-nominated Johnny Depp ("Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl") as ingenious candymaker Willy Wonka, marking the actor's fourth collaboration with director Burton. Twelve-year-old British actor Freddie Highmore, who costars in the films "Two Brothers" and "J.M Barrie's Neverland," and portrayed the young King Arthur in Turner Network's mini-series "The Mists of Avalon," takes on the title role of Charlie.
Joining the ensemble are Helena Bonham Carter, David Kelly, Noah Taylor, James Fox, Missi Pyle and Christopher Lee.
Rounding out the cast as the four lucky children of diverse backgrounds who, along with Charlie, win "golden tickets" in a global contest for an exclusive tour of Wonka's famous factory are: Jordan Fry as Mike Teavee; AnnaSophia Robb as Violet Beauregarde; Julia Winter as Veruca Salt; and Philip Wiegratz as Augustus Gloop.
The film is produced by Brad Grey and Richard D. Zanuck from a screenplay by John August, based on the book, "Charlie and the Chocolate Factory," by Roald Dahl. Felicity Dahl, Patrick McCormick, Michael Siegel and Bruce Berman serve as executive producers.
Acclaimed director Tim Burton brings his vividly imaginative style to "Charlie and the Chocolate Factory," about eccentric chocolatier Willy Wonka, and Charlie, a good-hearted boy from a poor family who lives in the shadow of Wonka's extraordinary factory. Long isolated from his own family, Wonka launches a worldwide contest to select an heir to his candy empire. Five lucky children, including Charlie, draw golden tickets from Wonka chocolate bars and win a guided tour of the legendary candy-making facility that no outsider has seen in 15 years. Dazzled by one amazing sight after another, Charlie is drawn into Wonka's fantastic world in this astonishing and enduring story.
"Charlie and the Chocolate Factory" will be released worldwide in 2005 by Warner Bros. Pictures, a Warner Bros. Entertainment Company, and in select territories by Village Roadshow Pictures.
beetje vaagquote:Op zaterdag 3 juli 2004 13:48 schreef Dr_Evil het volgende:
Foto van de poster op AintItCoolNews:
[afbeelding]
quote:Op zaterdag 3 juli 2004 13:58 schreef Dr_Evil het volgende:
De poster of de foto
Prijzig, die camera'squote:'Charlie' Filming Halted As Lens Gets Chocolate Treatment
The remake of Charlie And The Chocolate Factory was thrown into chaos on Wednesday when a worker dropped a $540,000 camera lens in a vat of chocolate. The clumsy technician had failed to properly secure his wire-held camera, and watched aghast as it plunged into the three foot deep tank. According to insiders, the delay the incident caused could cost director Tim Burton's project up to $900,000. One source on the English set says, "When the camera fell it was like a slap-stick scene straight from the movie. A team of riggers had come in specially from the States to set it up over the vat of synthetic chocolate. But someone made a mistake and it wasn't secured properly. The production team didn't know whether to laugh or cry. The camera is probably beyond repair." A film spokesperson adds, "Technical tests were being carried out to see how close the camera could be moved to the chocolate. A camera did go into the liquid owing to a mechanical fault." Charlie And The Chocolate Factory is an adaptation of the best-selling Roald Dahl novel of the same name, which was first filmed in 1971 under the name Willy Wonka And The Chocolate Factory.
Ouch een half miljoen dollar, ik neem aan dat ze die dingen verzekeren tegen dit soort ongelukjes. En ik altijd maar denken dat Hasselblad lenzen duur waren (tot ongeveer ¤ 17.500).quote:Op maandag 19 juli 2004 10:21 schreef Hare het volgende:
[..]
Prijzig, die camera's
Kubrick heeft voor Barry Lyndon (http://www.imdb.com/title/tt0072684/) zeer speciale objectieven gebruikt, zodat er echt bij kaarslicht gefilmd kon worden. Dit was een Carl Zeis objectief wat voor de Nasa gebouwd was. Dit was een prototype en afaik is de prijs onbekend.quote:Op maandag 19 juli 2004 11:26 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ouch een half miljoen dollar, ik neem aan dat ze die dingen verzekeren tegen dit soort ongelukjes. En ik altijd maar denken dat Hasselblad lenzen duur waren (tot ongeveer ¤ 17.500).
JAAA daar was ie echt goed in..samen met Johnny dus qua chemistry zit t wel goedquote:Op dinsdag 26 oktober 2004 18:44 schreef Plastic_Power het volgende:
-Finding Neverland (2004) .... Peter Llewelyn Davies
Het is echt bijna Marilyn Manson.quote:Op maandag 8 november 2004 18:40 schreef Patch het volgende:
[afbeelding]
ziet er goed uit, ben benieuwd naar t resultaatquote:Op maandag 8 november 2004 18:40 schreef Patch het volgende:
[afbeelding]
quote:Op woensdag 17 november 2004 22:26 schreef Skull-splitter het volgende:
Die handschoenen
Freddie Highmorequote:Op donderdag 18 november 2004 14:37 schreef Zhenar het volgende:
Ik heb ook zeker zin in deze film!
Wie gaat Charlie trouwens spelen? Als het maar niet dat ettertje is uit Star Wars Episode 1... *huiver*
Vond ik ook.quote:Op donderdag 18 november 2004 14:40 schreef MikeyMo het volgende:
het origineel is eigtenlijk best een kutfilm
Oempa Loempa doebadidee
Ik had hem ook veel ouder voorgesteld, maar misschien maakt het niet zoveel uit. Depp maakt er altijd wel iets moois van.quote:Op donderdag 18 november 2004 15:25 schreef Fixers het volgende:
Ik denk dat Depp een hele aardige willy wonka neer gaat zetten. Hij is wel een beetje jong, dat blijf ik wel vinden. In het boek is wonka namelijk opzoek naar een opvolger omdat ie te oud wordt. Nu ja onder leiding van burton zal het vast wel geweldig worden
Ik vond hem nog net iets teveel mainstream, maar wel Burtonesk idd. Ik ben benieuwd, Depp is iig cynischer in zijn spel zo te zien dan Wilder...quote:
Juli pas dacht ik..quote:Op vrijdag 10 december 2004 23:29 schreef Sasandra het volgende:
Zou perfecte kerstfilm zijn. Hebben we dit jaar ook iets fatsoenlijks in de bioscoop met kerst. Ik neem aan dat ie dan nog niet uitkomt?
Vreemd search kon niks vinden, maar de vraag is hier ook meer wie de betere Wonka is.quote:Op donderdag 20 januari 2005 14:05 schreef Patch het volgende:
En natuurlijk was daar al bijna 2 jaar lang een topic over...
Tim Burton's Charlie & The Chocolate Factory
I've got a perfect puzzle for youquote:Op donderdag 20 januari 2005 14:22 schreef Oblivion het volgende:
Oempa loepma doempa di do...
Leuk, can't wait.
Vind de eerste geweldig, en kan me niet voorstellen dat dit een flop zou worden.
Laat maar komen!!![]()
tsjah, is alweer een tijd geleden, dus ik kende de tekst niet meer zo goedquote:Op donderdag 20 januari 2005 14:22 schreef Oblivion het volgende:
Oempa loepma doempa di do...
Mee eensquote:Op donderdag 20 januari 2005 15:02 schreef Forau_Diavolina het volgende:
Ach, Edward Scissorhands vond ik meesterlijk. Dus dit zal ook wel moeten lukken nietwaar?
Ik vind het geweldig dat Tim Bortun het film wil maken met Johnny Depp dat het meeste in het orginele ligt dan de 1e film. Want het meeste was uit de film gehaald.quote:Op donderdag 20 januari 2005 15:10 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Mee eens.
Ook Sleepy Hollow was erg leuk trouwens, dus de combinatie Depp & Burton is zwaar ok.
Ik ben een grote fan van de Gene Wilder versie, en vind het geweldig dat Johnny Wonka gaat spelen.
Jammer dat het nog zolang duurt, ik kan niet wachten om hem te zien.
quote:Op donderdag 18 november 2004 14:40 schreef MikeyMo het volgende:
het origineel is eigtenlijk best een kutfilm
Oempa Loempa doebadidee
Bij Willy Wonka and the Chocolate Factory wel ja.. Bij Charlie and the Chocolate Factory niet persee.. Tis geen remake van WWatCF hè..quote:Op zondag 23 januari 2005 12:04 schreef dewd het volgende:
[..]
Als het oempa loempa liedje er niet inzit zou ik het best kut vinden. Dat hoort gewoon bij die film.
Wat vond je er zoquote:Op donderdag 20 januari 2005 15:10 schreef Bupatih het volgende:
Ik vond die uit '71 met Gene Wilder al
Hmm, hopen dat Johnny Depp het ook leuk kan doen.
EDIT:
Ik heb de trailer gezien.
Heerlijk!quote:Op zaterdag 28 mei 2005 12:41 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
"You're really weird!"
omg. Zo leuk!
En die glazen lift, precies zoals ik me het had voorgesteld!
Neee, jij ook hierquote:Op zondag 19 juni 2005 22:59 schreef tonks het volgende:
Vol verwachting klopt mijn hart.
enne? waar dat??quote:
Screening voor filmbobo's.quote:
quote:Op woensdag 29 juni 2005 15:04 schreef MadGuy het volgende:
Oprah?Als in dé Oprah?
Ik ben nu wel benieuwd!
Hier staan er 2quote:Op zondag 3 juli 2005 19:11 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Ik kijk hier echt naar uit. Ik vond de boeken van Roald Dahl geweldig. Denk dat Burton echt die sfeer heel goed kan pakken. Trouwens ik zag die filmposters, ik vind ze zo te gek, ik hoop dat die ook verkocht gaan worden want ze zijn zo mooi. Het lijkt me wel iets om die in je huisje te hebben mooi ingelijst.
Lucky bastardquote:Op zaterdag 9 juli 2005 02:03 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Heb m nu 3x gezien in 2 weken tijd..
Vind t wel genoeg tot aan de DVD release..al wil ik best nog een xtje in IMAX!
Om vervolgens te moeten wachten tot na 11 augustus, of in Turkije een bioscoop vinden die niet nasynchroniseertquote:
quote:"An instant classic!"
zeker dus een aanrader voor iedereen. Kan niet wachten op een mooie dvd releasequote:Charlie And The Chocolate Factory
Andermaal wordt bewezen dat Tim Burton de meest fantasierijke regisseur van het moment is. Wederom ziet alles er prachtig uit. Prachtig aangeklede sets, mooie kostuums. Het verhaal komt lekker rustig op gang en er wordt netjes de tijd genomen om alles uit te leggen. Vanaf t moment dat Depp ten tonele verschijnt gaat t tempo omhoog en lig je regelmatig in een deuk van t lachen. De humor is dus ook in orde. Het acteerwerk van de hele cast is dik in orde, waarbij ook melding moet worden gemaakt van Freddy Highmore, die na Finding Neverland opnieuw indruk maakt. Ook zijn de verwijzingen naar een aantal andere films erg leuk gedaan.
Een rare maar wel coole soundtrack van Danny Elfman maakt t geheel af.
Burton en Depp bewijzen met hun chocoladefabriek nogmaals een gouden combinatie te zijn. Can`t wait for The Corpse Bride![]()
Een dikke aanrader dus![]()
![]()
![]()
IMDB Cijfer: 7,4/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
Wat vind je van Big Fish?quote:Burton maakt leuke visuele dingen, maar tegenwoordig missen ze een ziel.
Gene Wilder eng? Die hele film, inclusief Dhr. Wilder was te vrolijk.. Niet zoals Dahl bedoelde..quote:De originele versie met Gene Wilder was eng, dat was een Willie Wonka die iets te diep in het vat met choco-crack-laced-LSD had gekeken. Gene Wilder was eng, verknipt, en gewoon een oprechte freak.
het kan ook gewoon zijn dat iedereen het goede/leuk vindt omdat het dat gewoon is?? hij is gewoon superquote:Op zaterdag 16 juli 2005 16:25 schreef Kugari-Ken het volgende:
Mensen vinden het goed omdat er zoiets bestaat als een ongeschreven, ongesproken regel, dat je iets van Burton per definitie leuk moet vinden.
Nou, het is al een tijd terug dat ik het boek gelezen heb, of uberhaupt een Dahl boek gelezen heb, maar Dahl probeerde zijn kinderverhalen altijd te voorzien van een donkere kant, en dat komt imho in de 1971 film niet echt goed uit de verf.. Burton kennende, is dat bij deze film beter.quote:Op zondag 17 juli 2005 13:42 schreef =HellFire= het volgende:
Ja, hoe bedoelde Dahl het eigenlijk? Ik moet bekennen dat ik het boek vroeger vrij veel heb gelezen, maar toen vond ik het niet 'eng' ofzo? Ik hoor hier steeds van alles over een enge verknipte Wonka maar bedoelde Dahl dat dan echt? Want anders is het hem niet gelukt om mij bang te maken.
nou ik vond t eerlijk gezegd niet echt een donkere film ofzo, maar echt een familie film die t ook perfect in de kerstvakantie had gedaan.quote:Op zondag 17 juli 2005 20:04 schreef Dr_Evil het volgende:
[..]
Burton kennende, is dat bij deze film beter.
[offline] Timo, waarom ben je niet op MSN?quote:Op zondag 17 juli 2005 21:03 schreef Timo20 het volgende:
[..]
nou ik vond t eerlijk gezegd niet echt een donkere film ofzo, maar echt een familie film die t ook perfect in de kerstvakantie had gedaan.
staat op offline weergevenquote:Op zondag 17 juli 2005 21:05 schreef Biertjuhhhh het volgende:
[..]
[offline] Timo, waarom ben je niet op MSN?
Waneer komt ie daar uit?quote:Op zondag 17 juli 2005 21:32 schreef Fratz het volgende:
oohh wat heb ik hier zin in! heb meteen met een vriendin afgesproken om deze te zien!![]()
![]()
![]()
aanstaande woensdag!quote:
quote:Op dinsdag 19 juli 2005 01:58 schreef wyccie het volgende:
Heb het Oompa Loompa deuntje in mijn hoofd![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free people own guns! Slaves do not!
quote:Op dinsdag 19 juli 2005 02:17 schreef Vampier het volgende:
[..]neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Whoaaah
Beetje jammer dat ie daar in het NL is...quote:Op dinsdag 19 juli 2005 10:43 schreef melanie_the_miss het volgende:ik heb kaartjes voor de premiere in athe schouwburgplein om 12uur!!!!!!!!!
* melanie_the_miss springt op en neer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er zit trouwens een ander irritant deuntje in deze film die in je hoofd blijft steken.Free people own guns! Slaves do not!
quote:Op dinsdag 19 juli 2005 16:09 schreef linebear het volgende:
zeg crazy punk.... waar kan ik zo'n baan krijgen !??
Nee niet precies hoorquote:Op dinsdag 19 juli 2005 22:03 schreef linebear het volgende:
via AFFF !??
Zei ik schouwburgplein?quote:Op dinsdag 19 juli 2005 15:58 schreef Juichtoon het volgende:
[..]
Beetje jammer dat ie daar in het NL is...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voices tell me I'm the shit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wil die film zien!quote:Op dinsdag 19 juli 2005 20:39 schreef Venugopalan het volgende:
Als iemand nog een promotie dansende Oompa Loompa wil zien;
http://raincloud.warnerbr(...)ng_short1_qt_300.mov
http://raincloud.warnerbr(...)ng_short2_qt_300.mov
Cool!quote:Op woensdag 20 juli 2005 22:02 schreef kamagurka het volgende:
Heb m net gezien, en hij is schitterend!! Vééél beter dan de eerste film en ook veel leuker. Prachtige vormgeving en ui-t-ste-ken-d acteerwerk van meneer depp! Hij heeft er een soort Michael Jackson-draai aan gegeven die al jaren eenzaam in never neverland woont. Ook de neventypes zijn erg goed, vooral de dikkerd uit DuitslandHet verhaal van Dahl komt in deze film veel meer tot zijn recht en de boodschap ook. Depp speelt zo'n vervreemde Wonka dat je bijna twijfelt aan het feit of ie het nu echt kan vinden met charlie, maargoed...
Dat jongetje dat charlie speelt speelt dus ook al in finding neverland (ook met Depp), en doet het erg goed. De neveplot in deze film levert ook nog een aardige rol voor Christopher Lee op![]()
Al met al is hij mee 100% meegevallen! Een hebbertje op dvd
quote:Op woensdag 20 juli 2005 18:58 schreef Juichtoon het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en de Oompa Loompa liedjes.Tsja, gewoon een topfilm. Ga hem zien!
Correctie:quote:
Na 2 minuten kun je toch niet echt oordelen over een film geloof ik. De eerste versie uit 1971 vind ik juist geweldig! Vroeger wilde ik het boek niet lezen omdat ik de titel verschrikkelijk vond, maar vorig jaar heb ik toen die film een keer gezien en ik was gelijk verkocht. Heb daarna zelfs het boek ook nog gekocht. Gene Wilder is geweldig als Willy Wonka, ik ben dan ook echt benieuwd wat Johnny Depp ervan heeft gemaakt! Aan de clips die ik heb gezien, ga ik het zeker leuk vinden! Totaal anders, maar toch echt Willy Wonka. Vanavond ga ik hem zien, ik ben echt benieuwd!quote:Op donderdag 21 juli 2005 12:30 schreef Little_Meanie het volgende:
ooit es per ongeluk de oude versie van die film gedownload, wat een boutfilm, na 2 minuten de film dan ook maar direct gewist
toen ik klein was vond ik het boek best goed, maar nu vind ik het allemaal kinderachtig
geen idee, refresh our memory...quote:Op donderdag 21 juli 2005 02:58 schreef Vampier het volgende:
jah duuuh wat zei ik al in tigs posts terug?
Ik vond hem niet zo, de oude is veel beter. De nieuwe oompa loompa liedjes zijn echt te sneu voor woorden. De reis door de fabriek wordt in een achterlijk tempo gedaan lijkt wel.quote:Op woensdag 20 juli 2005 22:02 schreef kamagurka het volgende:
Heb m net gezien, en hij is schitterend!! Vééél beter dan de eerste film en ook veel leuker. Prachtige vormgeving en ui-t-ste-ken-d acteerwerk van meneer depp! Hij heeft er een soort Michael Jackson-draai aan gegeven die al jaren eenzaam in never neverland woont. Ook de neventypes zijn erg goed, vooral de dikkerd uit DuitslandHet verhaal van Dahl komt in deze film veel meer tot zijn recht en de boodschap ook. Depp speelt zo'n vervreemde Wonka dat je bijna twijfelt aan het feit of ie het nu echt kan vinden met charlie, maargoed...
Dat jongetje dat charlie speelt speelt dus ook al in finding neverland (ook met Depp), en doet het erg goed. De neveplot in deze film levert ook nog een aardige rol voor Christopher Lee op![]()
Al met al is hij mee 100% meegevallen! Een hebbertje op dvd
Veruca ìs ook irritant. In het boek althans.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 01:44 schreef Spleed het volgende:
Alleen Veruca vond ik echt heel erg irritant...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind zelf Wilder beter als Willy Wonka dan Depp. Depp is veel eenzamer en gestoorder, terwijl Wilders veel meer de heer en meester op zijn eigen terrein is in de fabriek. En de onverstoorbare, soms licht spottende toon van Wilders is veel echter dan de rariteiten van Depp. En die witte huid vond ik ook stom.
Die witte televisiebrillen daarentegen.. En de vader van Mike TeeVee, helemaal met bril.
. BWAHAHAHA !
Oh en de mooist geschoten scene vond ik de scene met de eekhoorns: Dat heel klinische strakke wit-blauw, en dan die fuzzy ontzettend gedetailleerd en van dichtbij gefilmde eekhoorns. Die schijnen dus alle 50 stuk voor stuk getrained te zijn.!
It's my party and I'll cry if I want to.
De close-ups zijn voor een deel ook CGI..dat vond k echt er niet aan af te zien!quote:Op vrijdag 22 juli 2005 13:27 schreef AudreyHepburn het volgende:
Oh en de mooist geschoten scene vond ik de scene met de eekhoorns: Dat heel klinische strakke wit-blauw, en dan die fuzzy ontzettend gedetailleerd en van dichtbij gefilmde eekhoorns. Die schijnen dus alle 50 stuk voor stuk getrained te zijn.!
De teksten van de Oompa Loompa liedjes zijn die van Dahl zelf, vond ze zelf ook zeer vermakelijk. Sterker nog, ik vond juist de Oompa Loompa liedjes uit '71 vreselijk irritant. Kon toen niet wachten tot die Oompa Loompa's weer waren verdwenen. De muziek van Elfman vond ik juist weer prachtig...quote:Op vrijdag 22 juli 2005 01:44 schreef Spleed het volgende:
Heb hem vanavond gezien, zeer leuk! Toch grappig dat de reacties zo uiteen lopen... Ik vond de Oompa-Loempa liedjes juist erg grappig! Volgens mij zijn ze ook niet al te serieus bedoeld, het is gewoon lollig. Depp vond ik ook goed, zoals altijd eigenlijk wel.. Alleen Veruca vond ik echt heel erg irritant... De Tim Burton-versie is iets sprookjesachtiger, dat vind ik wel leuk. Kreeg soms tranen in mijn ogen, bij de versie uit 1971 had ik dit niet. Het huisje waar Charlie inwoont, vond ik ook geweldig gedaan, zo schots en scheef! Ik vond het uiteindelijk veel beter dan ik had gedacht! Als 'ie op dvd komt, ga ik 'm halen!
Dat gevoel heb ik ook al.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 15:25 schreef _evenstar_ het volgende:
verheug me letterlijk als een klein kind er op![]()
Bereid je erop voor dat je je eventueel ontzettend gaat ergeren aan die hele 'jeugd'-verhaallijn, dan heb je die teleurstelling ook alweer gehad, en dan kan je er rustig van genieten.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 15:31 schreef dwerg het volgende:
[..]
Dat gevoel heb ik ook al.
Als de film nou maar niet tegenvalt.
Ja dat heb ik ook dusquote:Op vrijdag 22 juli 2005 15:31 schreef dwerg het volgende:
[..]
Dat gevoel heb ik ook al.
Als de film nou maar niet tegenvalt.
zal wel mee vallen denk ikquote:Op vrijdag 22 juli 2005 15:33 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Bereid je erop voor dat je je eventueel ontzettend gaat ergeren aan die hele 'jeugd'-verhaallijn, dan heb je die teleurstelling ook alweer gehad, en dan kan je er rustig van genieten.
Behalve die verhaallijn, die juist wat extra geeft aan de film in mijn ogen (het verklaart het karakter van wonka) loopt de film verder 100% synchroon met het boek hoor. Beter dan de eerste verfilmingquote:Op vrijdag 22 juli 2005 15:33 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Bereid je erop voor dat je je eventueel ontzettend gaat ergeren aan die hele 'jeugd'-verhaallijn, dan heb je die teleurstelling ook alweer gehad, en dan kan je er rustig van genieten.
die hoeven ze van mij dus niet verfilmen zo leuk als de chocoladefabriek was ( het boek dan) zo weerzinwekkend vond ik de glazen liftquote:Op vrijdag 22 juli 2005 16:28 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Ik vond het enige nadeel a/d jeugd verhaallijn, dat het een beetje de vaart uit het verhaal haalt.
Enige jammere vond k dat het einde compleet niet het boek volgt..en er gingen volgens mij al verhalen over een verfilming van Sjakie en de Glazen Lift...maar dan loopt het niet synchroon.. (bv het feit dat ze het bed van de grootouders i/d lift laden)
Ik vind het het karakter Wonka juist handicappen. Hij wordt nu zielig, en je gaat medelijden met hem hebben. Ik vond Wilder juist leuk door dat onbereikbare. Hij was gewoon Anders en Bijzonder, en zo voelde ik dat ook uit het boek naar voren komen. Ik vind hem in het boek niet zielig. En die keus om hem nu dus wel zo te portretteren vind ik een niet noodzakelijke aanpassing.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 16:26 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Behalve die verhaallijn, die juist wat extra geeft aan de film in mijn ogen (het verklaart het karakter van wonka) loopt de film verder 100% synchroon met het boek hoor. Beter dan de eerste verfilming
Tim Burton scheen al in gesprek te zijn met de weduwe van Dahl...quote:Op vrijdag 22 juli 2005 16:30 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
die hoeven ze van mij dus niet verfilmen zo leuk als de chocoladefabriek was ( het boek dan) zo weerzinwekkend vond ik de glazen lift
quote:Op vrijdag 22 juli 2005 16:31 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
Tim Burton scheen al in gesprek te zijn met de weduwe van Dahl...
Ik wel (zie mijn aanvankelijke recensie over de film), Depp heeft er een soort wacko jacko van gemaakt... die is uiteindelijk ook zielig.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 16:30 schreef AudreyHepburn het volgende:
En die keus om hem nu dus wel zo te portretteren vind ik een niet noodzakelijke aanpassing.
Ik kan niet goed uitleggen waarom ik Depp minder goed vind dan Wilder. Wat ik al zei, dat zielige, dat rare vind ik juist niet kloppen, wat Depp doet. Wilder is ook raar, maar op een andere manier.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 16:37 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ik wel (zie mijn aanvankelijke recensie over de film), Depp heeft er een soort wacko jacko van gemaakt... die is uiteindelijk ook zielig.
tis wilder btw en niet wilders, da's een foute nederlandse politicus
Ik vond t juist wel een pluspunt dat Deep Roy alle oompa loompa's speelde.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 16:58 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Ik kan niet goed uitleggen waarom ik Depp minder goed vind dan Wilder. Wat ik al zei, dat zielige, dat rare vind ik juist niet kloppen, wat Depp doet. Wilder is ook raar, maar op een andere manier.
Ohja, en wat ik ook heel storend vond was dat die Oempa-Loempa's allemaal door dezelfde acteur gespeeld werden. Ze hadden dan wel allemaal andere stemmetjes, maar dat was juist zo raar omdat het overduidelijk dezelfde acteur was. Alsof het eruit zien als elkaars klonen een eigenschap van Oempa-Loempa's is. Niet dat de Oempa-Loempa's uit de 1971-versie zo charmant zijn, maar juist omdat het 10 verschillende lilliputters waren vond ik het lichtelijk hilarisch. En die vuilniszakkenpakjes vond ik nou ook niet bepaald het toonbeeld van charme.
Hoe had ik het dan wel willen zien ? Wat ze gedaan hadden nu, hadden ze gewoon moeten doen met meerdere acteurs ipv met eentje, zodat er was afwisseling was en de verschillende stemmen bij verschillende gezichten hooren.
Wat ik dan weer een briljant moment vind is als die Oempa-Loempa met die bril op in die stoel Oprah ligt te kijken, en dat zij dan met z'n allen ervoor gaan staan, en die Oempa-Loepma zo geirriteerd heen en weer gaat wiebelen op zoek naar een gaatje om het ook te kunnen zien. Hilarisch !
Idd.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 16:53 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Ik vind dat het hem niet zielig maakt, maar meer wereldvreemder.
Ook het feit dat hij bv die kaartjes heeft is voor mij een teken dat hij weliswaar de fabriek leidt maar niet overal controle over heeft....
Op zich wel..maar moet toch zeggen dat er op deze manier je te zien krijgt dat doordat hij zo in zn eigen wereld leeft, niet meer weet hoe hij normaal moet communiceren met 'mensen' omdat hij Oompa Loompa's gewend is..en daarom die kaartjes nodig heeft.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 17:02 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Idd.
Maar dat vind ik dan weer niet helemaal bij zijn personage passen. Ik zie Willy Wonka meer als een soort genie dat elke mogelijke gedachtenuitspatting omzet in snoep en in zijn eigen wereld leeft, maar juist groot is op zijn eigen terrein, en met die onnavolgbare logica juist ontzettend puur is. Onaangetast door de verderfelijke wereld, ofzo.
(Lach alsjeblieft me even heel hard uit omdat ik dit soort pseudopsychoanalytische onzin uitkraam.. )
Ja. Maar dat was volgens mij niet zo in het boek. En ik vind het niet noodzakelijk dat het toegevoegd is. De boek-Wonka was meer zoals Wilder m speelt. En Burton verzint er gewoon meer bij. Wat zijn goed recht is, maar ik vind die boek/Wilder-Wonka gewoon leuker.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 17:04 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
Op zich wel..maar moet toch zeggen dat er op deze manier je te zien krijgt dat doordat hij zo in zn eigen wereld leeft, niet meer weet hoe hij normaal moet communiceren met 'mensen' omdat hij Oompa Loompa's gewend is..en daarom die kaartjes nodig heeft.
*zie avatar <==== *quote:Op vrijdag 22 juli 2005 17:05 schreef AudreyHepburn het volgende:
Ik vond Violet en haar moeder trouwens echt fantastisch in deze film.. Die nare pakjes, en dan die Pamela Andersson-achtige oogopslag. En als Willy Wonka die opmerking maakt over endorfinen, dat die moeder dan zo "knipper knipper" hem aankijkt.
.
quote:Veruca: Let's be friends...
Violet: BEST FRIENDS!![]()
Ja, dat met dat "best friends" dat snapte ik dus niet. Leg eens uit ?quote:Op vrijdag 22 juli 2005 17:08 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
*zie avatar <==== *
Ik vond Violet net een mini- Madonna
Veruca en Violet zijn allebei van die strebertjes die de beste willen zijn.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 17:09 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Ja, dat met dat "best friends" dat snapte ik dus niet. Leg eens uit ?
Onzin. Burton heeft na Batman Returns sequels afgezworen. Bovendien uit een interview:quote:Op vrijdag 22 juli 2005 16:31 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
Tim Burton scheen al in gesprek te zijn met de weduwe van Dahl...
quote:Daniel Robert Epstein (interviewer): Dahl wrote a sequel called Charlie and the Great Glass Elevator, are you interested in that?
Tim Burton (interviewee): No, and you can count on it.
Daarom stond er scheen. Verleden tijdquote:Op vrijdag 22 juli 2005 20:20 schreef Juichtoon het volgende:
[..]
Onzin. Burton heeft na Batman Returns sequels afgezworen. Bovendien uit een interview:
[..]
De moeder van Violet speelde ook in Josie and the pussycats.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 17:05 schreef AudreyHepburn het volgende:
Ik vond Violet en haar moeder trouwens echt fantastisch in deze film..
Volgens mij speelde ze ook één van de dorpelingen in Spectre in Big Fish van Burton. Maar dat weet ik niet zeker. Deep Roy (ofzo) is in ieder geval de Oompa Loompa! Hij speelde ook in Big Fish!quote:Op zaterdag 23 juli 2005 00:33 schreef dwerg het volgende:
[..]
De moeder van Violet speelde ook in Josie and the pussycats.
Haha, toen ik die witte ruimte en Also sprach Zarathustra zag en hoorde dacht ik al hee 2001quote:Op zaterdag 23 juli 2005 22:23 schreef rashudo het volgende:
ik durf het bijna niet te zeggen maar.. beter als film 1..
en de jeugdverhaallijn vond ik juist erg leuk
ik zat 2 uur lang met een gigantische grijns op mijn giegel
en dan dat stuk met "space odyssey".. echt geweldig
ik zat te denken... hij gaat toch niet dat doen he.. oh nee hij doet het nog echt ook.. haha!
Wat zij zegt, hij was echt geweldigquote:Op zaterdag 23 juli 2005 01:22 schreef Liejannuh het volgende:
Wat een geweldige film!!! Ik werd er helemaal blij van en heb met een grote grijns op mijn gezicht zitten kijken!Wanneer komt de dvd uit??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |