quote:Op woensdag 17 november 2004 22:26 schreef Skull-splitter het volgende:
Die handschoenen
Freddie Highmorequote:Op donderdag 18 november 2004 14:37 schreef Zhenar het volgende:
Ik heb ook zeker zin in deze film!
Wie gaat Charlie trouwens spelen? Als het maar niet dat ettertje is uit Star Wars Episode 1... *huiver*
Vond ik ook.quote:Op donderdag 18 november 2004 14:40 schreef MikeyMo het volgende:
het origineel is eigtenlijk best een kutfilm
Oempa Loempa doebadidee
Ik had hem ook veel ouder voorgesteld, maar misschien maakt het niet zoveel uit. Depp maakt er altijd wel iets moois van.quote:Op donderdag 18 november 2004 15:25 schreef Fixers het volgende:
Ik denk dat Depp een hele aardige willy wonka neer gaat zetten. Hij is wel een beetje jong, dat blijf ik wel vinden. In het boek is wonka namelijk opzoek naar een opvolger omdat ie te oud wordt. Nu ja onder leiding van burton zal het vast wel geweldig worden
Ik vond hem nog net iets teveel mainstream, maar wel Burtonesk idd. Ik ben benieuwd, Depp is iig cynischer in zijn spel zo te zien dan Wilder...quote:
Juli pas dacht ik..quote:Op vrijdag 10 december 2004 23:29 schreef Sasandra het volgende:
Zou perfecte kerstfilm zijn. Hebben we dit jaar ook iets fatsoenlijks in de bioscoop met kerst. Ik neem aan dat ie dan nog niet uitkomt?
Vreemd search kon niks vinden, maar de vraag is hier ook meer wie de betere Wonka is.quote:Op donderdag 20 januari 2005 14:05 schreef Patch het volgende:
En natuurlijk was daar al bijna 2 jaar lang een topic over...
Tim Burton's Charlie & The Chocolate Factory
I've got a perfect puzzle for youquote:Op donderdag 20 januari 2005 14:22 schreef Oblivion het volgende:
Oempa loepma doempa di do...
Leuk, can't wait.
Vind de eerste geweldig, en kan me niet voorstellen dat dit een flop zou worden.
Laat maar komen!!![]()
tsjah, is alweer een tijd geleden, dus ik kende de tekst niet meer zo goedquote:Op donderdag 20 januari 2005 14:22 schreef Oblivion het volgende:
Oempa loepma doempa di do...
Mee eensquote:Op donderdag 20 januari 2005 15:02 schreef Forau_Diavolina het volgende:
Ach, Edward Scissorhands vond ik meesterlijk. Dus dit zal ook wel moeten lukken nietwaar?
Ik vind het geweldig dat Tim Bortun het film wil maken met Johnny Depp dat het meeste in het orginele ligt dan de 1e film. Want het meeste was uit de film gehaald.quote:Op donderdag 20 januari 2005 15:10 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Mee eens.
Ook Sleepy Hollow was erg leuk trouwens, dus de combinatie Depp & Burton is zwaar ok.
Ik ben een grote fan van de Gene Wilder versie, en vind het geweldig dat Johnny Wonka gaat spelen.
Jammer dat het nog zolang duurt, ik kan niet wachten om hem te zien.
quote:Op donderdag 18 november 2004 14:40 schreef MikeyMo het volgende:
het origineel is eigtenlijk best een kutfilm
Oempa Loempa doebadidee
Bij Willy Wonka and the Chocolate Factory wel ja.. Bij Charlie and the Chocolate Factory niet persee.. Tis geen remake van WWatCF hè..quote:Op zondag 23 januari 2005 12:04 schreef dewd het volgende:
[..]
Als het oempa loempa liedje er niet inzit zou ik het best kut vinden. Dat hoort gewoon bij die film.
Wat vond je er zoquote:Op donderdag 20 januari 2005 15:10 schreef Bupatih het volgende:
Ik vond die uit '71 met Gene Wilder al
Hmm, hopen dat Johnny Depp het ook leuk kan doen.
EDIT:
Ik heb de trailer gezien.
Heerlijk!quote:Op zaterdag 28 mei 2005 12:41 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
"You're really weird!"
omg. Zo leuk!
En die glazen lift, precies zoals ik me het had voorgesteld!
Neee, jij ook hierquote:Op zondag 19 juni 2005 22:59 schreef tonks het volgende:
Vol verwachting klopt mijn hart.
enne? waar dat??quote:
Screening voor filmbobo's.quote:
quote:Op woensdag 29 juni 2005 15:04 schreef MadGuy het volgende:
Oprah?Als in dé Oprah?
Ik ben nu wel benieuwd!
Hier staan er 2quote:Op zondag 3 juli 2005 19:11 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Ik kijk hier echt naar uit. Ik vond de boeken van Roald Dahl geweldig. Denk dat Burton echt die sfeer heel goed kan pakken. Trouwens ik zag die filmposters, ik vind ze zo te gek, ik hoop dat die ook verkocht gaan worden want ze zijn zo mooi. Het lijkt me wel iets om die in je huisje te hebben mooi ingelijst.
Lucky bastardquote:Op zaterdag 9 juli 2005 02:03 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Heb m nu 3x gezien in 2 weken tijd..
Vind t wel genoeg tot aan de DVD release..al wil ik best nog een xtje in IMAX!
Om vervolgens te moeten wachten tot na 11 augustus, of in Turkije een bioscoop vinden die niet nasynchroniseertquote:
quote:"An instant classic!"
zeker dus een aanrader voor iedereen. Kan niet wachten op een mooie dvd releasequote:Charlie And The Chocolate Factory
Andermaal wordt bewezen dat Tim Burton de meest fantasierijke regisseur van het moment is. Wederom ziet alles er prachtig uit. Prachtig aangeklede sets, mooie kostuums. Het verhaal komt lekker rustig op gang en er wordt netjes de tijd genomen om alles uit te leggen. Vanaf t moment dat Depp ten tonele verschijnt gaat t tempo omhoog en lig je regelmatig in een deuk van t lachen. De humor is dus ook in orde. Het acteerwerk van de hele cast is dik in orde, waarbij ook melding moet worden gemaakt van Freddy Highmore, die na Finding Neverland opnieuw indruk maakt. Ook zijn de verwijzingen naar een aantal andere films erg leuk gedaan.
Een rare maar wel coole soundtrack van Danny Elfman maakt t geheel af.
Burton en Depp bewijzen met hun chocoladefabriek nogmaals een gouden combinatie te zijn. Can`t wait for The Corpse Bride![]()
Een dikke aanrader dus![]()
![]()
![]()
IMDB Cijfer: 7,4/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
Wat vind je van Big Fish?quote:Burton maakt leuke visuele dingen, maar tegenwoordig missen ze een ziel.
Gene Wilder eng? Die hele film, inclusief Dhr. Wilder was te vrolijk.. Niet zoals Dahl bedoelde..quote:De originele versie met Gene Wilder was eng, dat was een Willie Wonka die iets te diep in het vat met choco-crack-laced-LSD had gekeken. Gene Wilder was eng, verknipt, en gewoon een oprechte freak.
het kan ook gewoon zijn dat iedereen het goede/leuk vindt omdat het dat gewoon is?? hij is gewoon superquote:Op zaterdag 16 juli 2005 16:25 schreef Kugari-Ken het volgende:
Mensen vinden het goed omdat er zoiets bestaat als een ongeschreven, ongesproken regel, dat je iets van Burton per definitie leuk moet vinden.
Nou, het is al een tijd terug dat ik het boek gelezen heb, of uberhaupt een Dahl boek gelezen heb, maar Dahl probeerde zijn kinderverhalen altijd te voorzien van een donkere kant, en dat komt imho in de 1971 film niet echt goed uit de verf.. Burton kennende, is dat bij deze film beter.quote:Op zondag 17 juli 2005 13:42 schreef =HellFire= het volgende:
Ja, hoe bedoelde Dahl het eigenlijk? Ik moet bekennen dat ik het boek vroeger vrij veel heb gelezen, maar toen vond ik het niet 'eng' ofzo? Ik hoor hier steeds van alles over een enge verknipte Wonka maar bedoelde Dahl dat dan echt? Want anders is het hem niet gelukt om mij bang te maken.
nou ik vond t eerlijk gezegd niet echt een donkere film ofzo, maar echt een familie film die t ook perfect in de kerstvakantie had gedaan.quote:Op zondag 17 juli 2005 20:04 schreef Dr_Evil het volgende:
[..]
Burton kennende, is dat bij deze film beter.
[offline] Timo, waarom ben je niet op MSN?quote:Op zondag 17 juli 2005 21:03 schreef Timo20 het volgende:
[..]
nou ik vond t eerlijk gezegd niet echt een donkere film ofzo, maar echt een familie film die t ook perfect in de kerstvakantie had gedaan.
staat op offline weergevenquote:Op zondag 17 juli 2005 21:05 schreef Biertjuhhhh het volgende:
[..]
[offline] Timo, waarom ben je niet op MSN?
Waneer komt ie daar uit?quote:Op zondag 17 juli 2005 21:32 schreef Fratz het volgende:
oohh wat heb ik hier zin in! heb meteen met een vriendin afgesproken om deze te zien!![]()
![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |