Veruca ìs ook irritant. In het boek althans.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 01:44 schreef Spleed het volgende:
Alleen Veruca vond ik echt heel erg irritant...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind zelf Wilder beter als Willy Wonka dan Depp. Depp is veel eenzamer en gestoorder, terwijl Wilders veel meer de heer en meester op zijn eigen terrein is in de fabriek. En de onverstoorbare, soms licht spottende toon van Wilders is veel echter dan de rariteiten van Depp. En die witte huid vond ik ook stom.
Die witte televisiebrillen daarentegen.. En de vader van Mike TeeVee, helemaal met bril.
. BWAHAHAHA !
Oh en de mooist geschoten scene vond ik de scene met de eekhoorns: Dat heel klinische strakke wit-blauw, en dan die fuzzy ontzettend gedetailleerd en van dichtbij gefilmde eekhoorns. Die schijnen dus alle 50 stuk voor stuk getrained te zijn.!
It's my party and I'll cry if I want to.
De close-ups zijn voor een deel ook CGI..dat vond k echt er niet aan af te zien!quote:Op vrijdag 22 juli 2005 13:27 schreef AudreyHepburn het volgende:
Oh en de mooist geschoten scene vond ik de scene met de eekhoorns: Dat heel klinische strakke wit-blauw, en dan die fuzzy ontzettend gedetailleerd en van dichtbij gefilmde eekhoorns. Die schijnen dus alle 50 stuk voor stuk getrained te zijn.!
De teksten van de Oompa Loompa liedjes zijn die van Dahl zelf, vond ze zelf ook zeer vermakelijk. Sterker nog, ik vond juist de Oompa Loompa liedjes uit '71 vreselijk irritant. Kon toen niet wachten tot die Oompa Loompa's weer waren verdwenen. De muziek van Elfman vond ik juist weer prachtig...quote:Op vrijdag 22 juli 2005 01:44 schreef Spleed het volgende:
Heb hem vanavond gezien, zeer leuk! Toch grappig dat de reacties zo uiteen lopen... Ik vond de Oompa-Loempa liedjes juist erg grappig! Volgens mij zijn ze ook niet al te serieus bedoeld, het is gewoon lollig. Depp vond ik ook goed, zoals altijd eigenlijk wel.. Alleen Veruca vond ik echt heel erg irritant... De Tim Burton-versie is iets sprookjesachtiger, dat vind ik wel leuk. Kreeg soms tranen in mijn ogen, bij de versie uit 1971 had ik dit niet. Het huisje waar Charlie inwoont, vond ik ook geweldig gedaan, zo schots en scheef! Ik vond het uiteindelijk veel beter dan ik had gedacht! Als 'ie op dvd komt, ga ik 'm halen!
Dat gevoel heb ik ook al.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 15:25 schreef _evenstar_ het volgende:
verheug me letterlijk als een klein kind er op![]()
Bereid je erop voor dat je je eventueel ontzettend gaat ergeren aan die hele 'jeugd'-verhaallijn, dan heb je die teleurstelling ook alweer gehad, en dan kan je er rustig van genieten.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 15:31 schreef dwerg het volgende:
[..]
Dat gevoel heb ik ook al.
Als de film nou maar niet tegenvalt.
Ja dat heb ik ook dusquote:Op vrijdag 22 juli 2005 15:31 schreef dwerg het volgende:
[..]
Dat gevoel heb ik ook al.
Als de film nou maar niet tegenvalt.
zal wel mee vallen denk ikquote:Op vrijdag 22 juli 2005 15:33 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Bereid je erop voor dat je je eventueel ontzettend gaat ergeren aan die hele 'jeugd'-verhaallijn, dan heb je die teleurstelling ook alweer gehad, en dan kan je er rustig van genieten.
Behalve die verhaallijn, die juist wat extra geeft aan de film in mijn ogen (het verklaart het karakter van wonka) loopt de film verder 100% synchroon met het boek hoor. Beter dan de eerste verfilmingquote:Op vrijdag 22 juli 2005 15:33 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Bereid je erop voor dat je je eventueel ontzettend gaat ergeren aan die hele 'jeugd'-verhaallijn, dan heb je die teleurstelling ook alweer gehad, en dan kan je er rustig van genieten.
die hoeven ze van mij dus niet verfilmen zo leuk als de chocoladefabriek was ( het boek dan) zo weerzinwekkend vond ik de glazen liftquote:Op vrijdag 22 juli 2005 16:28 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Ik vond het enige nadeel a/d jeugd verhaallijn, dat het een beetje de vaart uit het verhaal haalt.
Enige jammere vond k dat het einde compleet niet het boek volgt..en er gingen volgens mij al verhalen over een verfilming van Sjakie en de Glazen Lift...maar dan loopt het niet synchroon.. (bv het feit dat ze het bed van de grootouders i/d lift laden)
Ik vind het het karakter Wonka juist handicappen. Hij wordt nu zielig, en je gaat medelijden met hem hebben. Ik vond Wilder juist leuk door dat onbereikbare. Hij was gewoon Anders en Bijzonder, en zo voelde ik dat ook uit het boek naar voren komen. Ik vind hem in het boek niet zielig. En die keus om hem nu dus wel zo te portretteren vind ik een niet noodzakelijke aanpassing.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 16:26 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Behalve die verhaallijn, die juist wat extra geeft aan de film in mijn ogen (het verklaart het karakter van wonka) loopt de film verder 100% synchroon met het boek hoor. Beter dan de eerste verfilming
Tim Burton scheen al in gesprek te zijn met de weduwe van Dahl...quote:Op vrijdag 22 juli 2005 16:30 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
die hoeven ze van mij dus niet verfilmen zo leuk als de chocoladefabriek was ( het boek dan) zo weerzinwekkend vond ik de glazen lift
quote:Op vrijdag 22 juli 2005 16:31 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
Tim Burton scheen al in gesprek te zijn met de weduwe van Dahl...
Ik wel (zie mijn aanvankelijke recensie over de film), Depp heeft er een soort wacko jacko van gemaakt... die is uiteindelijk ook zielig.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 16:30 schreef AudreyHepburn het volgende:
En die keus om hem nu dus wel zo te portretteren vind ik een niet noodzakelijke aanpassing.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |