Ik kan niet goed uitleggen waarom ik Depp minder goed vind dan Wilder. Wat ik al zei, dat zielige, dat rare vind ik juist niet kloppen, wat Depp doet. Wilder is ook raar, maar op een andere manier.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 16:37 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ik wel (zie mijn aanvankelijke recensie over de film), Depp heeft er een soort wacko jacko van gemaakt... die is uiteindelijk ook zielig.
tis wilder btw en niet wilders, da's een foute nederlandse politicus
Ik vond t juist wel een pluspunt dat Deep Roy alle oompa loompa's speelde.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 16:58 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Ik kan niet goed uitleggen waarom ik Depp minder goed vind dan Wilder. Wat ik al zei, dat zielige, dat rare vind ik juist niet kloppen, wat Depp doet. Wilder is ook raar, maar op een andere manier.
Ohja, en wat ik ook heel storend vond was dat die Oempa-Loempa's allemaal door dezelfde acteur gespeeld werden. Ze hadden dan wel allemaal andere stemmetjes, maar dat was juist zo raar omdat het overduidelijk dezelfde acteur was. Alsof het eruit zien als elkaars klonen een eigenschap van Oempa-Loempa's is. Niet dat de Oempa-Loempa's uit de 1971-versie zo charmant zijn, maar juist omdat het 10 verschillende lilliputters waren vond ik het lichtelijk hilarisch. En die vuilniszakkenpakjes vond ik nou ook niet bepaald het toonbeeld van charme.
Hoe had ik het dan wel willen zien ? Wat ze gedaan hadden nu, hadden ze gewoon moeten doen met meerdere acteurs ipv met eentje, zodat er was afwisseling was en de verschillende stemmen bij verschillende gezichten hooren.
Wat ik dan weer een briljant moment vind is als die Oempa-Loempa met die bril op in die stoel Oprah ligt te kijken, en dat zij dan met z'n allen ervoor gaan staan, en die Oempa-Loepma zo geirriteerd heen en weer gaat wiebelen op zoek naar een gaatje om het ook te kunnen zien. Hilarisch !
Idd.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 16:53 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Ik vind dat het hem niet zielig maakt, maar meer wereldvreemder.
Ook het feit dat hij bv die kaartjes heeft is voor mij een teken dat hij weliswaar de fabriek leidt maar niet overal controle over heeft....
Op zich wel..maar moet toch zeggen dat er op deze manier je te zien krijgt dat doordat hij zo in zn eigen wereld leeft, niet meer weet hoe hij normaal moet communiceren met 'mensen' omdat hij Oompa Loompa's gewend is..en daarom die kaartjes nodig heeft.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 17:02 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Idd.
Maar dat vind ik dan weer niet helemaal bij zijn personage passen. Ik zie Willy Wonka meer als een soort genie dat elke mogelijke gedachtenuitspatting omzet in snoep en in zijn eigen wereld leeft, maar juist groot is op zijn eigen terrein, en met die onnavolgbare logica juist ontzettend puur is. Onaangetast door de verderfelijke wereld, ofzo.
(Lach alsjeblieft me even heel hard uit omdat ik dit soort pseudopsychoanalytische onzin uitkraam.. )
Ja. Maar dat was volgens mij niet zo in het boek. En ik vind het niet noodzakelijk dat het toegevoegd is. De boek-Wonka was meer zoals Wilder m speelt. En Burton verzint er gewoon meer bij. Wat zijn goed recht is, maar ik vind die boek/Wilder-Wonka gewoon leuker.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 17:04 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
Op zich wel..maar moet toch zeggen dat er op deze manier je te zien krijgt dat doordat hij zo in zn eigen wereld leeft, niet meer weet hoe hij normaal moet communiceren met 'mensen' omdat hij Oompa Loompa's gewend is..en daarom die kaartjes nodig heeft.
*zie avatar <==== *quote:Op vrijdag 22 juli 2005 17:05 schreef AudreyHepburn het volgende:
Ik vond Violet en haar moeder trouwens echt fantastisch in deze film.. Die nare pakjes, en dan die Pamela Andersson-achtige oogopslag. En als Willy Wonka die opmerking maakt over endorfinen, dat die moeder dan zo "knipper knipper" hem aankijkt.
.
quote:Veruca: Let's be friends...
Violet: BEST FRIENDS!![]()
Ja, dat met dat "best friends" dat snapte ik dus niet. Leg eens uit ?quote:Op vrijdag 22 juli 2005 17:08 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
*zie avatar <==== *
Ik vond Violet net een mini- Madonna
Veruca en Violet zijn allebei van die strebertjes die de beste willen zijn.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 17:09 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Ja, dat met dat "best friends" dat snapte ik dus niet. Leg eens uit ?
Onzin. Burton heeft na Batman Returns sequels afgezworen. Bovendien uit een interview:quote:Op vrijdag 22 juli 2005 16:31 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
Tim Burton scheen al in gesprek te zijn met de weduwe van Dahl...
quote:Daniel Robert Epstein (interviewer): Dahl wrote a sequel called Charlie and the Great Glass Elevator, are you interested in that?
Tim Burton (interviewee): No, and you can count on it.
Daarom stond er scheen. Verleden tijdquote:Op vrijdag 22 juli 2005 20:20 schreef Juichtoon het volgende:
[..]
Onzin. Burton heeft na Batman Returns sequels afgezworen. Bovendien uit een interview:
[..]
De moeder van Violet speelde ook in Josie and the pussycats.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 17:05 schreef AudreyHepburn het volgende:
Ik vond Violet en haar moeder trouwens echt fantastisch in deze film..
Volgens mij speelde ze ook één van de dorpelingen in Spectre in Big Fish van Burton. Maar dat weet ik niet zeker. Deep Roy (ofzo) is in ieder geval de Oompa Loompa! Hij speelde ook in Big Fish!quote:Op zaterdag 23 juli 2005 00:33 schreef dwerg het volgende:
[..]
De moeder van Violet speelde ook in Josie and the pussycats.
Haha, toen ik die witte ruimte en Also sprach Zarathustra zag en hoorde dacht ik al hee 2001quote:Op zaterdag 23 juli 2005 22:23 schreef rashudo het volgende:
ik durf het bijna niet te zeggen maar.. beter als film 1..
en de jeugdverhaallijn vond ik juist erg leuk
ik zat 2 uur lang met een gigantische grijns op mijn giegel
en dan dat stuk met "space odyssey".. echt geweldig
ik zat te denken... hij gaat toch niet dat doen he.. oh nee hij doet het nog echt ook.. haha!
Wat zij zegt, hij was echt geweldigquote:Op zaterdag 23 juli 2005 01:22 schreef Liejannuh het volgende:
Wat een geweldige film!!! Ik werd er helemaal blij van en heb met een grote grijns op mijn gezicht zitten kijken!Wanneer komt de dvd uit??
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |