Aankomende releases die je moet hebben:
Overzicht releasedates:
US of JAP spellen op je PAL Gamecube spelen:
On-line winkels:
Allereerst benodigd voor correcte prijsinterpretatie:
Onderstaande lijst deels met dank aan de gasten op GOT:
On-line spelen met de gamecube:
Om on-line te kunnen spelen heb je allereerst een modem nodig. Deze komt in twee smaken: de 56k modem en de breedband modem. Beide modems kosten ¤49,95 in de winkel. Het enige spel waar je vooralsnog mee on-line kunt is Phantasy Star Online, wat ¤59,95 kost. Je betaalt ¤8,95 per maand om on-line te kunnen spelen en je kunt dit via creditcard en bank/giro betalen.
[Dit bericht is gewijzigd door Notorious_Roy op 03-04-2003 17:11]
roy, u make me look bad
Heb jij soms een kladblok volgetypt eer de vorige topic was gesloten ???
quote:Nee is een standaard openings post die door iemand wordt bijgehouden en online ergens staat.
Op donderdag 3 april 2003 17:02 schreef ASSpirine het volgende:
Uhm...roy, u make me look bad
Heb jij soms een kladblok volgetypt eer de vorige topic was gesloten ???
quote:jij bent niet de enige die het druk heeft daarmee
Op donderdag 3 april 2003 17:32 schreef Vagere_Hein het volgende:
wow, deel 22 nu alweer vol? Ik was zo druk met Zelda spelen dat ik hem nog niet ge-update had
quote:Nieuwe Soul Calibur II screenshots met Link in een lelijk pakje
Final Verdict
What we have here is a title that is pretty straightforward in presentation, and but not particularly demanding in the technical department. Side-by-side, the biggest differences make themselves apparent in the graphics department.That being the case, we'd have to recommend the GameCube version over the rest. It just has a smoother polish to the graphics, even if it doesn't have the higher-resolution textures that the Xbox has. If you're not a framerate stickler, however, then the Xbox version will work just fine for you. Plus, you'll never have to worry about memory card space.
Overall, though, GameCube is the way to go.
Overall Winner: GameCube
PN 03 screens+filmpje
Nieuwe Ikaruga screenies :
Overige Cube Waren:
Megaman Network Transmission Teaser
Aangezien ik tot en met volgende week donderdag in mijn tentamens zit kan het zijn dat ik wat minder/langzamer het nieuws post . Daarbij komt ook kijken dat ik de laatste tijd niet echt veel schokkende dingen tegenkom meestal nieuws in de vorm van plaatjes/filmpjes voor PN 03/SCII/F-Zero etc
. Dat komt natuurlijk onder andere doordat de E3 langzaam aan in zicht begint te komen en vooral Nintendo nu de komende maand weinig meer van zich zal laten horen
. Het is maar dat je het weet
en bij deze wil ik afsluiten met een
picje
[Dit bericht is gewijzigd door febster op 03-04-2003 20:51]
quote:
Op donderdag 3 april 2003 19:09 schreef febster het volgende:
quote:Maar dit zwaard en schild kan ik niet plaatsen...
Indien je japanse spellen importeert en gaat spelen, NIET OP DEZELFDE MEMORYCARD SAVEN..., Japanse spellen zullen de card formatteren naar het japanse formaat en de savegame er schoon op zetten (daar gaan je zelda en metroid prime saves )
Ff leuke FYI dacht ik zo...
quote:Volgens mij heeft zowat iedereen (die hem niet importeerd) besteld bij www.dimensionplus.nl
Op donderdag 3 april 2003 19:10 schreef I.R.Baboon het volgende:
Als die bonusdisk voor zelda echt zo zeldzaam word wil ik hem zo snel mogelijk bestellen. Welke winkel raden jullie aan? En heb ik dan 100% zeker die disk?
quote:Ohw, das dan veranderd
Op donderdag 3 april 2003 21:29 schreef iNSaNe-oNe het volgende:
Het enige wat ik zie is dat ze wel Zelda: TWW leveren, maar dat voor nieuwe reserveringen niet toegezegd kan worden of die bonusdisc erbij zit...
En ik heb ook best wel zin in SC II eik... Wanneer released die in Europa?
quote:Hah, die heb ik vanmiddag al bij lik-sang besteld, 'k heb er een aantal filmpjes van gezien, ziet er werelds uit
Nieuwe Ikaruga screenies:
Gameboy Player n.n.b. 15 mei 2003
Gameboy Player -Import- n.n.b. 26 mei 2003
(Object - Prijs - Release Datum)
Nu is dat natuurlijk geen garantie dat het dan ook echt zo is, maar iig een richtlijn
Presentation
All the trimmings, fast load times, a more simplified replay system, flashier cars, but still a lack of official licenses. 8.0
Graphics
This score may be the same as the original's, but the visuals are definitely improved. Standards change, but Burnout 2 is still a super-fast, beautiful racer. 8.0
Sound
Brought into the world of DPLII, it now features the separated whish of passing cars and echoing tunnel chambers. Soundtrack composition is also better. 8.0
Gameplay
Much faster gameplay, more cars, more tracks, more everything; king of high-octane racing. But the dumbed down, easier arcade gameplay isn't quite the happy medium we were hoping for. 9.0
Lasting Appeal
Incredibly addictive four-player Crash mode, intense two-player racing, and a far deeper single-player mode. Still missing randomized weather, but this is a great step forward. 8.0
OVERALL SCORE (not an average) 8.5
Doet me denken aan Super Baseballstars Professional op de oude Neo Geo, een superspel was dat, en als dit qua gameplay ook maar enigzins daarop gaat lijken wordt dit een multiplayer topper !!
maar laatste tijd doen ze dat zoveel...
ik vindt het dan ook niet zo mooi weer
quote:Nee inderdaad... Tis eigenlijk wel weer genoeg geweest
Op vrijdag 4 april 2003 11:16 schreef ASSpirine het volgende:
Cell-shading is van tijd tot tijd mooimaar laatste tijd doen ze dat zoveel...
ik vindt het dan ook niet zo mooi weer
zo overdreven dat ik het niet mooi vindt, gameplay kan wel goed zijn
Maar de next-gen consoles laten zo ook niet veel zien van de graphics... (vindt ik)
Zo te zien krijg je een Metal Gear Solid-achtige map.
[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 04-04-2003 18:01]
quote:wacht dan maar tot je de 'tekenfilm' in aktie ziet die Zelda TWW heet..
Op vrijdag 4 april 2003 13:34 schreef ASSpirine het volgende:
Ik vind vieuwtifull Joe (je moet zo'n naam maar bedenken) al overdrevenzo overdreven dat ik het niet mooi vindt, gameplay kan wel goed zijn
Maar de next-gen consoles laten zo ook niet veel zien van de graphics... (vindt ik)
[Dit bericht is gewijzigd door Vagere_Hein op 04-04-2003 22:24]
filmpje was voor de GBA.
[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 04-04-2003 18:02]
toch een iets andere stijl dan in vieuwtifull Joe vindt ik
Dat ventje ziet er zo raar uit en achtergrond is natuurlijk niet zo schitterend als bij zelda
Heb zo vaak iets besteld vanuit het buitenland maar heb hier nooit mee te maken gehad. Wel een keer dat ik invoerrechten moest betalen maar dat verliep geheel anders.
Klinkt dit iemand bekend in z'n oren?
Weet namelijk niet goed wat ik met het formulier aan moet.
Misschien is het een idee op een centraal importeer topic te maken?
quote:Wat je ook invult, als je geen extra geld wilt betalen moet je het spel als een cadeautje aangeven met een waarde van onder de 20 tot 30 euro..... then you're in the safe zone
Op vrijdag 4 april 2003 18:30 schreef GaF het volgende:
Twee weken terug heb ik bij dvdcrave.com 2 GC-spellen besteld. Krijg ik vandaag een ingewikkeld formulier opgestuurd van de duane Schiphol.Heb zo vaak iets besteld vanuit het buitenland maar heb hier nooit mee te maken gehad. Wel een keer dat ik invoerrechten moest betalen maar dat verliep geheel anders.
Klinkt dit iemand bekend in z'n oren?
Weet namelijk niet goed wat ik met het formulier aan moet.
quote:*Pets*
Op vrijdag 4 april 2003 19:00 schreef gieling.com het volgende:
Eindelijk..... mijn repetitieweek is voorbij
Ik ben dus met MP nog steeds in de Chozo Ruins doordat gezeik en vnv heb als ik enige avond een beetje tijd om MP te spelen
quote:Nou dan doen we dat toch.
Op vrijdag 4 april 2003 18:53 schreef supadupagama het volgende:[..]
Wat je ook invult, als je geen extra geld wilt betalen moet je het spel als een cadeautje aangeven met een waarde van onder de 20 tot 30 euro..... then you're in the safe zone
quote:Dat klopt ja
Op vrijdag 4 april 2003 19:28 schreef gieling.com het volgende:
Ik lees GVD net dat G1Ace vandaag jarig is!Van hartegefeliciteerd!
hoeveel kaarsjes staan er op je Nintendo taart om t ontopic te houden ?
quote:Moi maar wel NA zelda
Op vrijdag 4 april 2003 23:23 schreef Vagere_Hein het volgende:
Wie gaan er hier allemaal Ikaruga kopen?
Leuk persbericht
quote:Naast een leuk persbericht ook een leuke link http://www.gamespy.com/fargo/april03/zelda/
News: Nintendo Takes Over America
Apr 4th 2003 21:11 by Gualtiero
It's truly a glorious period for Nintendo in the United States. Zelda, Pokèmon, and the new portable hardware Game Boy Advance SP have taken over sales in the entire country. Check out the informative press release below:----------------
REDMOND, Wash.--April 4, 2003--Riding the crest of three hit product launches, Nintendo of America Inc. currently claims the best selling console game, the best selling portable games, and the best selling hardware system in America.
Since coming to market within a week of each other in late March, The Legend of Zelda(R): The Wind Waker(TM) for Nintendo GameCube(TM), Pokemon(R) Ruby Version and Pokemon(R) Sapphire Version for Game Boy(R) Advance, and the new flip-top, front-lit Game Boy(R) Advance SP portable system have leaped to the top of their respective sales charts.
The new Zelda game set a Nintendo record with more than 600,000 copies pre-sold to consumers before its March 24 launch date, and retailers now are quickly burning through the entire initial North American shipment of 1.1 million games. In the same period, sales rates for Nintendo GameCube hardware have jumped 20 percent.
With more than 4.4 million copies of Pokemon already shipped in Japan, more than 2.2 million games have now moved through to North American retailers, showing conclusively Pokemon is back with an exclamation point. The companion Pokemon Ruby and Sapphire titles have dominated portable software since their launch on March 17.
Finally, 800,000 Game Boy Advance SP units have blown through to North American retail, matching equally raucous receptions in Japan and Europe.
"While no one will know the champion of this season's college basketball tournament until next week, the winner of this spring's video game tournament is Nintendo," says Peter MacDougall, executive vice president, sales and marketing, Nintendo of America Inc. "Game Boy Advance SP, Zelda and Pokemon represent a three point play that players and retailers dream about."
"At what is traditionally a slow time of the year for video games, Nintendo has seized the sales initiative," says Richard Simone, video game buyer, Toys "R" Us. "With their blockbuster products Game Boy Advance SP, The Legend of Zelda and Pokemon, they're a big part of why video games are one of the truly bright spots at retail."
----------------
Very impressive. 1.1 million copies of Zelda that are selling like hotcakes. 800,000 Game Boy Advance SP units that are dominating the portable hardware market. Peter MacDougall even seems to be going back to his habit of lame lines like "the winner of this spring's video game tournament is Nintendo". Things seem to be going very well over-seas, let's hope we'll see the same results here in Europe.
[Dit bericht is gewijzigd door febster op 04-04-2003 23:34]
En mario kart gaat het ook wel aardig doen denk ik (en worms 3 ook natuurlijk )
er waren wat rumoeren over dat er voor de gamecube een nieuw soort pokemon zou komen
een 3d versie van pokemon ruby of saphire, en dat je dan verplicht met je gba moest spelen, maar dat de graphics ineens 3d zouden zijn dan je simpele gba kwaliteit (zoiets)
Dat was een nieuwsbericht van 3 maanden geleden, weet iemand of ze echt werk hadden gemaakt van dit idee, of is dit nog steeds het best bewaarde geheim van nintendo?
quote:*meldt*
Op vrijdag 4 april 2003 23:23 schreef Vagere_Hein het volgende:
Wie gaan er hier allemaal Ikaruga kopen?
Niet meteen, maar toch wel eens. Het heeft niet echt prioriteit, maar ik wil hem zeer zekers hebben. Als ik hem over een half jaartje voor 30 euro zie liggen, is hij zeer zekers van mij , maar ik ga er geen 60 euro aan uitgeven.
quote:Ikke, staat al bij lik-sang in bestelling momenteel, samen met een USB aansluitbare memorycard van 1024 blocks (kan ik die kleine die bij de cube kwam mooi voor de japanse spellen gaan gebruiken)
Wie gaan er hier allemaal Ikaruga kopen?
http://insider.ign.com/download/video/cube/viewtifuljoe/joetrailer3mins.zip
quote:Lijkt me nonsens omdat de GBA en haar spellen regiovrij zijn.
Op zaterdag 5 april 2003 15:38 schreef G1Ace het volgende:
zeg, een vriend van me had vandaag een echt vreemde verhaal aan me verteld
Dat je niet met een europeze spel kan linken (op de gba bijv) met een amerikaanse spel op de freeloader
klopt dit, of is dit gewoon bullshit (naar mijn mening is het bullshit)
quote:Ik kan bevestigen dat je een Europese Zelda en een Amerikaanse Zelda niet met elkaar kunt connecten (getest tijdens cube party). Een freeloader zal wel met hetzelfde probleem te maken hebben. We hebben verder geen andere games getest hierop maar ik zal er maar van uitgaan dat dit voor elk spel geldt.
Op zaterdag 5 april 2003 15:38 schreef G1Ace het volgende:
zeg, een vriend van me had vandaag een echt vreemde verhaal aan me verteld
Dat je niet met een europeze spel kan linken (op de gba bijv) met een amerikaanse spel op de freeloader
klopt dit, of is dit gewoon bullshit (naar mijn mening is het bullshit)
quote:Een amerikaanse GCN game kan toch geen onderscheidt maken? Stel dat iemand in de V.S. woont en koopt tijdens zijn vakantie hier in Europa een GBA spel omdat het toch regio vrij is .. dan hij/zij dus niet linken met zijn amerikaanse GCN omdat het spel uit europa is? Lijkt me erg onwaarschijnlijk.
Op zaterdag 5 april 2003 15:38 schreef G1Ace het volgende:
zeg, een vriend van me had vandaag een echt vreemde verhaal aan me verteld
Dat je niet met een europeze spel kan linken (op de gba bijv) met een amerikaanse spel op de freeloader
klopt dit, of is dit gewoon bullshit (naar mijn mening is het bullshit)
quote:Ik zal eens een vraag op het codejunkies forum posten om te kijken of dit te ondervangen is met een action replay code.
Op zaterdag 5 april 2003 19:55 schreef ds het volgende:[..]
Ik kan bevestigen dat je een Europese Zelda en een Amerikaanse Zelda niet met elkaar kunt connecten (getest tijdens cube party).
quote:zelda gebruikt geen aparte gba cartridge! ik wil weten omdat ik misschien metroid fusion wil kopen, mede om die mogelijkheid te krijgen originele metroid te spelen!
Op zaterdag 5 april 2003 20:15 schreef speknek het volgende:
Ik denk dat het tijd wordt voor een 'wees hier blij voor G1Ace dat hij Zelda al heeft' topic.
quote:huh?
Op zaterdag 5 april 2003 19:55 schreef ds het volgende:[..]
Ik kan bevestigen dat je een Europese Zelda en een Amerikaanse Zelda niet met elkaar kunt connecten (getest tijdens cube party). Een freeloader zal wel met hetzelfde probleem te maken hebben. We hebben verder geen andere games getest hierop maar ik zal er maar van uitgaan dat dit voor elk spel geldt.
quote:ds, kun je ff posten of jullie een spel in de GBA hadden gedaan bij het testen van de GBA connectie? (zoals je lijkt te beschrijven)
Op zaterdag 5 april 2003 19:55 schreef ds het volgende:[..]
Ik kan bevestigen dat je een Europese Zelda en een Amerikaanse Zelda niet met elkaar kunt connecten (getest tijdens cube party). Een freeloader zal wel met hetzelfde probleem te maken hebben. We hebben verder geen andere games getest hierop maar ik zal er maar van uitgaan dat dit voor elk spel geldt.
quote:Wat een domme stelling. Je weet toch dat regiorestrictie voor problemen kan zorgen. Daarom wacht ik ook fijn tot de Pal release van Zelda
Op zaterdag 5 april 2003 20:02 schreef Sistex het volgende:[..]
Een amerikaanse GCN game kan toch geen onderscheidt maken? Stel dat iemand in de V.S. woont en koopt tijdens zijn vakantie hier in Europa een GBA spel omdat het toch regio vrij is .. dan hij/zij dus niet linken met zijn amerikaanse GCN omdat het spel uit europa is? Lijkt me erg onwaarschijnlijk.
Tuurlijk werkt de GBA wel multiregion maar elke gamer weet toch dat een PAL Cube en een US Cube verschillen en dat zelfs een freeloader daar niet altijd kan helpen.
quote:Pittig stuk nu he in de Phazon Mines
Op zondag 6 april 2003 12:23 schreef Khadgar het volgende:
Mijn US Metroid Fusion linkt wel met m'n Europese Metroid Prime.
quote:Ben ik de enige met 2 GCN's dan
Op zondag 6 april 2003 12:20 schreef Chocobo het volgende:[..]
Wat een domme stelling. Je weet toch dat regiorestrictie voor problemen kan zorgen. Daarom wacht ik ook fijn tot de Pal release van Zelda
![]()
Tuurlijk werkt de GBA wel multiregion maar elke gamer weet toch dat een PAL Cube en een US Cube verschillen en dat zelfs een freeloader daar niet altijd kan helpen.
Maargoed .. als je bijv. een US metroid draait mbv een freeloader, dan kan je niet connecten met je GBA?
quote:Doe nou niet alsof dat normaal is
Op zondag 6 april 2003 12:35 schreef Sistex het volgende:[..]
Ben ik de enige met 2 GCN's dan
.
quote:Ik geloof dat dat wel werkt. Hoorde of las ik ergens. Verschilt per spel denk ik
Op zondag 6 april 2003 12:35 schreef Sistex het volgende:[..]
Maargoed .. als je bijv. een US metroid draait mbv een freeloader, dan kan je niet connecten met je GBA?
quote:Ik ook voorlopig, nu mijn enigste TV kapot is die NTSC ondersteunde
Op zondag 6 april 2003 13:12 schreef Chocobo het volgende:
Ik geloof dat dat wel werkt. Hoorde of las ik ergens. Verschilt per spel denk ikIk weet het ook allemaal niet. Daarom houd ik alles Pal !
quote:
Op zondag 6 april 2003 13:22 schreef Sistex het volgende:[..]
Ik ook voorlopig, nu mijn enigste TV kapot is die NTSC ondersteunde
Das niet cool voor je, maar gelukkig zijn de meeste coole games in full 60 Hrz
quote:Zelda gaat zoooooo heersen ja. Ik heb zelf ook een Freeloader en kan Zelda kopen maar doe het niet. Ben nog te druk met Metroid bezig. Zou zonde zijn.
Op zondag 6 april 2003 13:31 schreef Sistex het volgende:
60hz kan dat kleine TV-tje wat ik nu heb niet eens aan volgens mij? Maareh, idd kut ... zelda lag donderdag voor het oprapen in de Gameshop (Den Haag, weimarstraat).
maarja .. t word een btje slowchat
Zelda package met
* The Legend of Zelda: The Wind Waker Guide
* A Link figurine
* A Moblin figurine
* A Soundtrack
* Map Poster
* Artwork
* Interviews
quote:
Sega has revealed it is working on a second Super Monkey Ball sequel.According to Spong, an internet game database, the preliminary work on Super Monkey Ball 3 is already underway at Sega's acclaimed R&D studio, Amusement Vision.
One insider told Spong, "AV is looking at greatly expanding the mechanic behind Monkey Ball. Some of the things they are working on should explode what is possible from the game, with complete spin, controlled with the second analogue stick, already in place in early tech demos."
They were also told that at this stage, it's unlikely that anything of the game will be shown at E3, it's just too early and AV has been tied up on other projects, especially Nagoshi, who's been overseeing all kinds of games from across Sega's range.
quote:Goh, is het soms Electronic Arts zeg. Jezus, hoe kun je een formule zo uitmelken...
Op maandag 7 april 2003 00:13 schreef Vagere_Hein het volgende:
Nieuws over Super Monkey Ball 3:
[..]
quote:HEE !
Goh, is het soms Electronic Arts zeg. Jezus, hoe kun je een formule zo uitmelken...
We hebben het hier wel over 1 van de meest originele formules van de laatste jaren....
Monkey Ball 3 : KOM MAAR OP !
quote:Nee, nog niet. De code kun je wel aanvragen op het forum van de fabrikant.
Op maandag 7 april 2003 10:12 schreef Wunk het volgende:
Is er trouwens al een AR code om het fusion suit in metroid prime te unlocken ?
quote:
Bam shows off its upcoming action game based on the popular Nick Park films.Bam Entertainment stopped by recently with builds of the PlayStation 2 and Xbox versions of its upcoming game based on Wallace and Gromit. The pair of characters, created by UK filmmaker Nick Park, first came to public attention in the short claymation film A Grand Day Out and have since starred in a number of shorts that have garnered critical acclaim. The action adventure game is being developed by Frontier Development and will put players in the role of Gromit the dog.
The game's story revolves around the pair's attempts to stop an insane penguin called Feathers McGraw. The evil, flightless bird has kidnapped all the baby animals in the local zoo in order to force the adult animals to make diamonds using a machine called diamond-o-matic. When Wallace and Gromit discover Feathers' scheme, the pair set out to stop him.
While the game puts you in direct control of Gromit, Wallace will be an integral part of gameplay as well. The pair will have a symbiotic relationship in the game, with Gromit doing the bulk of the work and Wallace pitching in with some help at key points. As mentioned, Gromit will be the game's action star, and he will have a wide array of moves. The perky dog will be able to run, jump, climb, swing, sneak, and manipulate switches. However, despite all his abilities, Gromit will have to rely on Wallace to help him progress through levels by fixing broken machines that impede his progress and by inventing useful items such as a porridge gun, a coal flinger, a banana launcher, a turnip cannon, and springy boots.
The game will be broken up into six massive levels whose settings will range from the different animal environments in the zoo to the mines where McGraw has the animals working for him. Each level will feature a number of baby animals to rescue along with secrets to discover.
The PlayStation 2 and Xbox versions of the game we saw featured comparable graphics that did an impressive job of capturing the unique claymation look of the characters. Wallace and Gromit's polygonal models looked quite close to their clay counterparts and animated pretty well. The environments were massive and featured a high level of detail and an art style that was reminiscent of the claymation shorts.
Wallace and Gromit is currently slated to ship this October for the GameCube, PlayStation 2, and Xbox.
F-ZERO
Game Boy Advance :
Snes :
N64 :
Gamecube :
Filmpjes :
FZero Filmpje 1
FZero Filmpje 2
FZero Filmpje 3
FZero Filmpje 4
Screens :
quote:Links :
F-ZERO GAMECUBE [b]
[b]SCHEDULED RELEASE DATESJapan: July 25, 2003
North America: August 25, 2003
Europe: unknown
http://gamecube.gamezone.com/
http://www.fzerocentral.com/FZGC/fzero.htm
http://www.nintendo.com/games/gamepage/gamepage_main.jsp?gameId=1267&showMe=1
quote:WWE WrestleMania XIX
There will also be an ARCADE version of F-Zero created. It has been mentioned that there will be interactivity between the Gamecube and arcade versions, presumably by inserting your Gamecube memory card (with F-Zero gamesave) into the F-Zero arcade game! There are numerous possibilities for this, such as unlocking secret characters and tracks, and competing locally (or even worldwide!) for Gamecube time trials. More information will be posted here as it becomes available.
Batman: Dark Tomorrow
quote:
Kemco Europe has supplied us with some spanking new screenshots of the Gamecube version of Batman: Dark Tomorrow, a third-person action adventure based on the superhero comics series. In the game you have to complete various mission objectives, solve puzzles and, of course, beat up all kinds of foes. Weapons and gadgets like the Batarang, Batgrapple, Batcuffs, smoke pellets, mini-computers, night vision goggles and medi kits will surely help you along the way.Several heroes and villains are included in the game. Some of the heroes are Batman, Batgirl, Robin and Oracle while your favourite villains -- Joker, Catwoman, Poison Ivy, Mr Freeze, Scarface, Killer Croc and Ratcatcher -- are also part of the show, along with a completely new, never before seen character in the game too. The script is written by DC Comics' Scott Petersen in collaboration with Kenjii Terada, who was responsible for the script of Final Fantasy I and II.
The Xbox and Gamecube versions of Batman: Dark Tomorrow are scheduled to be released this month in North America and next month in Europe.
quote:Ikaruga
Batman has had his fare share of crap games over the years. Return of the Joker and Batman & Robin for the PS one immediately come to mind as perfect examples of game companies taking the great license in vein (check out the May issue of the Official U.S. PlayStation Magazine's Worst Games Ever feature for quality descriptions of both).
Thankfully, the recent Batman Vengeance lived up to expectations, but still wasn't entirely enough to remedy the tarnished Batman image on the game consoles.But perhaps Batman Dark Tomorrow will. Not only do the graphics look quite cool in these early screenshots, but development is being overseen by Kenji Terada, famous for his work on Final Fantasy 1 and II for the Nintendo Entertainment System and Dark Wizard for the Sega CD.
On top of all this, the story itself sounds solid. As Kemco describes it, a full moon rises and Batman begins his nightly patrol to take back the streets of Gotham City from crime. Chaos fills the streets as Black Mask and his gang, the False Facers, battle for control of the city against Scarface and The Ventriloquist. After defeating the rival gangs, Batman learns that Commissioner Gordon has been mysteriously kidnapped from police headquarters.
With all clues pointing to Arkham Asylum, home for the criminally insane, Batman enters the depths of the Gotham City Sewer System to sneak in. Once inside, Batman must defeat some of his most dangerous foes--including Mr.Freeze, Poison Ivy and the Joker--in order to rescue Commissioner Gordon. But, has this all been just a decoy? Batman must solve the mysteries relating to the gang war and Arkham Asylum to find the mastermind behind these seemingly unrelated events and save the fate of the world. You go, Batman!
As for the gameplay, it's described as a third-person perspective action-adventure title that combines hand-to-hand combat, stealth, and trap evasion. In true Batman style, our hero will frequently use gadgets and devices such as the Batarang, Batgrapple, Batcuffs, minicomputer, universal tool, smoke pellets, and more. Also, he's equipped with night-vision lenses.
We'll deliver more details as Batman Dark Tomorrow's release approaches.
quote:m.a.w. >> trage internet verbinding... ik loop op isdn hier, en krijg ze allemaal door, wat gebruik je >> 14k4 of chello??
Op maandag 7 april 2003 11:24 schreef Sistex het volgende:
Veel mooie kruisjes
quote:Ik heb wanadoo en ga normaal met zo'n 60-70 kb/s. En ik zie alleen de plaatjes van f-zero verschijnen ook na verschillende keren refreshen.
Op maandag 7 april 2003 11:30 schreef EggsTC het volgende:[..]
m.a.w. >> trage internet verbinding... ik loop op isdn hier, en krijg ze allemaal door, wat gebruik je >> 14k4 of chello??
Druk refresh
quote:
Op maandag 7 april 2003 11:47 schreef Tweek het volgende:[..]
Ik heb wanadoo en ga normaal met zo'n 60-70 kb/s. En ik zie alleen de plaatjes van f-zero verschijnen ook na verschillende keren refreshen.
Ik heb ze hier toch echt allemaal staan.
quote:Ook geprobeert. Zelfs het openen in een andere window werkt niet. Ik denk dat jij ze ziet staan omdat je ze nog in je cache geheugen hebt.
Op maandag 7 april 2003 11:52 schreef EggsTC het volgende:[..]
rechtsklik >> afbeelding weergeven??Ik heb ze hier toch echt allemaal staan.
quote:nee, heb ze niet in cache..
Op maandag 7 april 2003 11:54 schreef Tweek het volgende:[..]
Ook geprobeert. Zelfs het openen in een andere window werkt niet. Ik denk dat jij ze ziet staan omdat je ze nog in je cache geheugen hebt.
Deze gekopieerd : batmanscreen001
deze aangepast : 002, 003 etc.
Maar boeien Tis een mooie post
quote:
Performance
The controller performs remarkably well and you'll likely see an improvement in your gameplay. Great arcade feel. The drawbacks is that it only simulates D-Pad support. 9.2
Build Quality
Consider this first party quality as far as the design and assembly goes. Its constructed beautifully and plays like a dream, although the flat surface may cause some chafing on your wrist. 9.0
Value
At $70 it won't break the bank, but you may have to put off getting a game or two to be able to afford it. If a deeper Soul Calibur II experience is worth giving up Splinter Cell or Burnout 2 to you. 7.0
Features
This controller looks cool and is the way to own on Soul Calibur II. If you're looking for a serious way to play the best fighting game out on GameCube, you need a joystick, and this is it. 9.0
Overall Rating (Not an average) 9.0
At the time of its conception, Soul Calibur was a fighting game like no other. With incredible graphics, unsurpassed motion capture animation, and a solid fighting engine, Soul Calibur went far and beyond any 3D fighting game of that generation, and was truly a taste of the future. Receiving raves from all around, Soul Calibur earned a well-deserved reputation, becoming the only Dreamcast game to ever garner a perfect 10 from popular gaming site IGN.
Well games come and go, and that taste of the future is now upon us. To celebrate this new beginning, Namco is bringing the sequel to their revolutionary Soul Calibur series, with the announcement of Soul Calibur 2. Expecting to break new grounds in the versus fighter genre, as well as keep old fans happy, Namco is bringing Soul Calibur 2 to all next-generation consoles, including the Nintendo GameCube.
The Goodies
The story behind Soul Calibur is not one that exactly possesses the seeds of originality. The quick version is as follows: A group of contestants battle to obtain the mystical sword of evil known as Soul Edge, and each of them seek it for their own personal reasons. Although the story may seem dull, each character boasts their own unique story, and all of them are intertwined in some way. For more information regarding the Soul Calibur story, you can visit www.soulcalibur.com, in which there is an extensive bibliography of the original characters. Take note that the story is some 15 chapters long, so dont forget to bring the popcorn.
To refresh some foggy memories out there, the original Soul Calibur was a jaw-dropping 3D fighting game that involved characters from the 16th century battling each other. The fighting engine was unique in the way that each character had dozens upon dozens of moves to choose from. This resulted in the ability to pull of some really painful combos with a few taps of a button. Many people complained that the game was too much of a button-masher, as an amateur could sometimes get away with beating a seasoned veteran. Although a few new moves have been added, and some rebalancing has been made between characters, Soul Calibur 2 plays much like its popular predecessor. Old fighters even retain some of their old combos, but with new moves included, some experienced fans can easily pick up the controls and conjure up even more hard hitting combinations.
Not all information concerning Soul Calibur 2 has been released, so several fighters who are new to scene remain unknown. But from what we do know, there will be several considerable adversaries combating each other. Here is a list of the characters announced to appear in the sequel.
Astaroth
Cassandra Alexandra (New character)
Isabella Valentine
Heishiro Mitsurugi
Hon Yun Tsun (New character)
Hwang Sung Kyung
Kilik
Nightmare
Siegfried Schtauffen
Taki
Tarim (New character)
Xianghua
Another interesting addition to the Soul Calibur series does not lie within the new options to the game, but the technical changes made. The game utilizes a new animating technique, which the developers call motion blending. This technique involves characters moving specific body parts somewhat individually from each other. Thats not to say well be seeing some eerie 360 head rotations from contestants. What this means is that the same attack a fighter makes may look different, depending on the stance they are in, or the movement they are currently doing. This method of animation makes character actions more believable, and makes the game more realistic then ever before.
The Graphics
Despite complaints from people concerning the fighting engine, there was one aspect of Soul Calibur that was never in dispute; and that was the game was absolutely stunning. With unsurpassed motion capture, enormously high-polygon characters, and sharp-to-the-point-of-painful textures, these factors all blended together to create a fighting experience like no other. Even if you find the fighting aspect to be rather bland, Soul Calibur is all about the presentation, and Namco hopes to keep up this tradition with Soul Calibur 2. Levels have been completely redesigned, with newer looking, and hopefully interactive, environments. Every contour and every muscle has been crafted out of hundreds, if not thousands, of polygons. Lets hope Namco makes use of the GameCubes high texture cache, and bump-mapping capabilities.
My Two Cents
The first time that I saw Soul Calibur, I almost wet myself. It was difficult to believe that such a gorgeous game could work on any existing console. But I was standing there, and I was believing it. Although the game was a pure treat for the eyes, I found that the fighting system left a little too much to be desired. For starters, each character had too many moves to remember, something that is completely vital in versus fighters. I desperately tried to find some sort of system to memorize these moves, but to no avail, which resulted in me bashing the buttons every time. The sad part is, I still won from time to time. I have yet to find someone who is good enough to beat my button mashing technique every time. Well Namco is working on Soul Calibur 2, and even though I never liked the first one (gameplay-wise), I could not be happier. I could see the potential in the first, and I hope Namco does what they can to make the sequel more game-ish, and less luck-ish. Stupid words, but my point remains. But what if Namco doesnt improve on the fighting system? Well there will still be thousands upon thousands of fanatics out there who will jump on the game anyway. Either way, I cant wait to see what Namco has in store for us for the future.
Huisgenoot belt net..., pakketje......deurmat.......airmail....dvdboxoffice............
ZELDAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
moet....naar....huis.....
quote:tss... mazzelpikkie
Op maandag 7 april 2003 16:12 schreef Wunk het volgende:
OY OY![]()
Huisgenoot belt net..., pakketje......deurmat.......airmail....dvdboxoffice............
ZELDAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAmoet....naar....huis.....
Nu pikmin, Luigi's Mansion en Super Smash Brothers Melee voor 59,90 TOTAAL! (het zijn wel de player's choice edities).
Ik ben in iedergeval weer blij
't speelt heerlijk en 't ziet er nog mooier uit..
Helaas zat er idd van dvdboxoffice geen Bonus disc bij (maar goed dat ik 'em ook bij ebgames heb besteld), die verwacht ik dus deze week ook.. (2 zelda's hoezo een luxeprobleem
)
[Dit bericht is gewijzigd door Wunk op 07-04-2003 20:36]
quote:Naar welk mailadres heb jij de eerste mail verstuurd om dit aan te kaarten bij NOA? Ik heb namelijk ook ff gezocht op nintendo.com en ik kan echt geen normaal mailadres vinden.
Op maandag 7 april 2003 19:41 schreef G1Ace het volgende:
heb net mailtje gekregen
noa wil geen bonusdisc sturen naar mijn adres in de VS omdat ze geen record hebben van de aankoop van wind waker, dus dat dvdboxoffice.com moet worden gemailed
quote:Kazaa lite is het probleem. Deze vervangt je HOST file waar sommige adservers worden geblokt. gamespot valt hieronder..
Op maandag 7 april 2003 11:54 schreef Tweek het volgende:[..]
Ook geprobeert. Zelfs het openen in een andere window werkt niet. Ik denk dat jij ze ziet staan omdat je ze nog in je cache geheugen hebt.
quote:http://www.gamespot.com/misc/help/faq2.html
I can't view screenshots on GameSpot. Screens on every other Internet site I visit are OK. What's going on?
Chances are that ad blocking or firewall software on your computer is blocking them. A common culprit is Kazaa Lite, which has a large list of blocked sites, including Image.com.com. GameSpot screenshots are served from Image.com.com. For assistance in unblocking Image.com.com from your ad blocking or firewall software, please consult your software's manual or publisher.Here is one suggestion that may help:
You can remove the entry line that contains image.com.com from the hosts file. It will look something like this:
# 127.0.0.1 image.com.com
In Win 2000 the hosts file is in: %SYSTEMDRIVE%\winnt\system32\drivers\etc\, XP is similar. Just be sure not to edit hosts.sam because it is only a sample file.
Caution: Editing your registry can cause serious problems that may require reinstalling the operating system on your PC. GameSpot (and CNET Networks) is not responsible for any problems resulting from using the Windows Registry Editor--please use it at your own risk. As well, GameSpot recommends that you back up your host file before you edit it.
de host file heeft geen extensie en kan je openen met oa notepad. 10 sec werk en je kan alle screenshots wel zien.
quote:ik had gestuurd naar general comments
Op maandag 7 april 2003 23:11 schreef Vagere_Hein het volgende:[..]
Naar welk mailadres heb jij de eerste mail verstuurd om dit aan te kaarten bij NOA? Ik heb namelijk ook ff gezocht op nintendo.com en ik kan echt geen normaal mailadres vinden.
quote:Danke
Op maandag 7 april 2003 23:29 schreef ds het volgende:[..]
Kazaa lite is het probleem. Deze vervangt je HOST file waar sommige adservers worden geblokt. gamespot valt hieronder..
[..]http://www.gamespot.com/misc/help/faq2.html
de host file heeft geen extensie en kan je openen met oa notepad. 10 sec werk en je kan alle screenshots wel zien.
quote:hmm ok bedankt. Dan maar ff afwachten wat jouw mail naar dvdboxoffice oplevert.
Op maandag 7 april 2003 23:36 schreef G1Ace het volgende:[..]
ik had gestuurd naar general comments
die zeiden, call a 1-800 number, die zouden dan verder helpen
(dus wij hebben die optie niet, maar daarom, ik heb familie in de vs)
en die zeiden dat ze geen record hadden van mijn aankoop van het spel, dus dat ze het niet kunnen sturen
denk erover dat ik dvdboxoffice.com een mailtje ga sturen ofzo, kijken met wie ik contact moet opnemen aangezien nintendo dit probleem heeft veroorzaakt door niet genoeg te hebben geleverd (alhoewel, dvdboxoffice.com had niet genoeg besteld)
quote:Oh gaaf! jammer aleen dat er hier geen bart smit in de buurt is
Op maandag 7 april 2003 19:53 schreef koei het volgende:
misschien een interessante aanbieding bij bartsmit.nl:Nu pikmin, Luigi's Mansion en Super Smash Brothers Melee voor 59,90 TOTAAL! (het zijn wel de player's choice edities).
Ik ben in iedergeval weer blij
EDIT : Oh het is op internet lol
quote:In de metro stond dat Nintendo met een winst waarschuwing moet komen door de tegen vallende verkoop cijfers van de cube, namelijk maar 5,6 miljoen tegen over het verwachte 10 miljoen.
Op dinsdag 8 april 2003 18:37 schreef Chocobo het volgende:
Nog spannend goed Cube nieuws vandaag ? Waar is Febster met zijn posts
Op cubezone valt te lezen dat nintendo met de opvolger al in 2005 wil uitkomen om zo de concurrentie voor te blijven.
quote:Wel leuk dat ze eigenlijk zo snel al van dat soort aanbiedingen houden
Op maandag 7 april 2003 19:53 schreef koei het volgende:
misschien een interessante aanbieding bij bartsmit.nl:Nu pikmin, Luigi's Mansion en Super Smash Brothers Melee voor 59,90 TOTAAL! (het zijn wel de player's choice edities).
Ik ben in iedergeval weer blij
quote:Lezen
Op dinsdag 8 april 2003 18:37 schreef Chocobo het volgende:
Nog spannend goed Cube nieuws vandaag ? Waar is Febster met zijn posts
quote:Ici onderaan
Aangezien ik tot en met volgende week donderdag in mijn tentamens zit kan het zijn dat ik wat minder/langzamer het nieuws post. Daarbij komt ook kijken dat ik de laatste tijd niet echt veel schokkende dingen tegenkom meestal nieuws in de vorm van plaatjes/filmpjes voor PN 03/SCII/F-Zero etc
. Dat komt natuurlijk onder andere doordat de E3 langzaam aan in zicht begint te komen en vooral Nintendo nu de komende maand weinig meer van zich zal laten horen
. Het is maar dat je het weet
Vanaf vrijdag kun je weer "posts" van mij verwachten aangezien ik dan de tentamen week ga verdrinken
Nintendo zou veel beter controllers voor sterren kunnen geven of van die gave naamplaatjes voor je cube!
Iemand nog ideeën?
Ik houd ze nog ff, heb er nu in de 1200
quote:indd strax komt er weer een gave actie netzoals die wavebird en dan zijn ze weer allemaal weg ofzo
Op dinsdag 8 april 2003 21:52 schreef gieling.com het volgende:
Nope, maar ik ga echt geen 600 sterren voor een domme screen saver uitgevenIk houd ze nog ff, heb er nu in de 1200
quote:In de winkel eerst kijke!! Als ze er niet bij zitten er naar vragen, krijg je ze niet ofzo
Op dinsdag 8 april 2003 21:58 schreef speknek het volgende:
Ze blijven kut, die sterren. Ook bij Metroid Fusion zaten ze weer niet.
Dus hoogstwaarschijnlijk heb ik morgen een gloednieuwe zelda dubbel, en een freeloader in de aanbieding (aangezien ik ook een AR heb).., iemand hier intresse ?
Bij lik-sang gaan de zelda+freeloader voor US$ 76.90 over de toonbank, dus neem ik dat als maatstaaf..,
75 pleuro ex verzendkosten vraag ik... (zijn 2 DVD-sized boxjes, dus zal wel iets van 3 euro gaan kosten of zo, of in Amersfoort ophalen), als er hier niemand intresse toont gooi ik 'em in 't handelsforum morgenochtend.., 't gaat iig naar de hoogste bieder.., let op, de bonusdisc zit er dus NIET bij (da's de hele reden dat ik extra krom ben gaan liggen via EBGames )
'k zit bij de ABN, dus als je electronisch kunt overschrijven kan ik 'em misschien morgenavond zelfs op de bus doen..(als UPS ook meewerkt) of je mag 'em komen halen en contant betalen
quote:
F-Zero will be released on June 25th in Japan, this is the news bit taken out of the latest Famitsu, a well known gaming magazine from the land of the rising sun."Mute City: It is the biggest city (population of one billion people) in the Space Nations. New circuits have been built since the old ones have worn down. The track introduced for Mute City is the Twist Road.
Port Town: Known as the space port that gave birth to many millionaires. The port is built around a gigantic shaft with the latest technology and equipment. Two tracks are introduced: Aerial Dive and Long Pipe.
Green Plant: The Space Immigration Offices built the Green Plant to produce carbon dioxide. The track introduced is Intersection, which features curving pipes.
Lightning: Due to pollution in the ozone layer, unpredictable weather becomes a big problem in the 26th century. This area is covered by thick thunder clouds. Energy companies from each planet made big investments in energy facilities in this area. It is said that 10 million kilowatts are generated altogether. The introduced track is Half Pipe.
Aeropolis: The skyscraper city houses the artificial brain Mother Q, which holds all the information of the inhabitants. The track introduced is Multiplex."
It all sounds very interesting to me with the addition of these tracks, let's just hope that this racing title turns out as well as its sounds.
quote:Ik heb er helaas al een, want ik had veel liever de platinu gehad, aangezien alle andere dingen die hier staan ook grijs-zilver zijn. Maar ja niets aan te doen.
Op woensdag 9 april 2003 10:16 schreef Chocobo het volgende:
Zijn er nog gamers die geen Cube hebben en de Platinum Cube gaan halen met Zelda erbij ? (Zelda pack)
quote:Ja, ik
Op woensdag 9 april 2003 10:16 schreef Chocobo het volgende:
Zijn er nog gamers die geen Cube hebben en de Platinum Cube gaan halen met Zelda erbij ? (Zelda pack)
Kan nou al niet wachten, gelukkig heb ik een kortingsbon kunnen bemachtigen, dus kan ik hem voor een mooie prijs halen
quote:*meldt*
Op woensdag 9 april 2003 10:16 schreef Chocobo het volgende:
Zijn er nog gamers die geen Cube hebben en de Platinum Cube gaan halen met Zelda erbij ? (Zelda pack)
Ik moet alleen nog een shop in Utrecht of omgeving vinden waar ik hem kan reserveren. Binnenkort ff langs de Bart Smit lopen, dus
quote:* meldt ook
Op woensdag 9 april 2003 10:16 schreef Chocobo het volgende:
Zijn er nog gamers die geen Cube hebben en de Platinum Cube gaan halen met Zelda erbij ? (Zelda pack)
Ik heb 'm al gereserveerd...
ik vindt een naamplaatje voor de cube anders ook wel mooi
dan is het nog iets origineels, en wat extra punten voor een tekening erbij
Maar na een jaar vervallen je sterren toch ?
De echte DIE-HARD koopt de metroid pack EN de zelda pack
quote:Als dit klopt, dan acht ik bij deze bewezen dat Nintendo geen greintje gevoel voor bedrijfsvoering heeft in Europa.
Europese oplage The Legend of Zelda: The Wind Waker bekendgemaakt:
Nintendo heeft bekend gemaakt dat op 3 mei, de release-datum van Zelda: WW, 100.000 exemplaren van de game zullen worden vrijgegeven. In het Zelda-pakket zullen maar liefst 25.000 games wordt gestopt, terwijl Nintendo nog 10.000 exemplaren achter de hand zal houden. Dat betekendt 65.000 games, een vrij gering aantal, waardoor wij jullie aanraden de game tijdig van te voren te pre-orderen.
quote:platinum cube, is dat die silverren?
Op woensdag 9 april 2003 10:16 schreef Chocobo het volgende:
Zijn er nog gamers die geen Cube hebben en de Platinum Cube gaan halen met Zelda erbij ? (Zelda pack)
En als het ff kan de directeur van NoE want die doet echt iets gruwelijks fout
quote:Bron:
Tales of Symphonia vertelt
10-04-2003 | Daniël de Keizer
Namco gaat er goed voor zitten, leest voor en laat plaatjes zien van de veelbelovende rpg Tales of Symphonia
Een rpg zonder held is als een appeltaart zonder appel; Tales of Symphonia is wat dat betreft niet anders.
De held van het verhaal is de 17-jarige zwaardvechter Lloyd Irving. Samen met zijn oude schoolvriendin Collet Brunel en zijn 12-jarige goede vriend, een bekwame knul in de magie, trekt hij de wereld in die zoals gewoonlijk weer eens op het punt staat in te storten.Het is nu aan jou om met je vrienden en andere personen die je onderweg tegenkomt er voor te zorgen dat de Doems-Dag nooit aan zal breken. Met Namco achter het stuur, de prachtige cell-shaded graphics en de overige delen uit de serie in ons achterhoofd, denken wij dat rpg-fans weer een game hebben om naar uit te kijken. Bekijk de officiële Japanse Tales of Symphonia website, die Namco heeft vrijgegeven.
Daarnaast zijn screens en art vrijgegeven: Bekijk de nieuwe screenshots vanaf nr. 3, naast een drietal mooie artwork.
Namco's nieuwste deel in de Tales-serie, Tales of Symphonia, komt binnenkort voor de GameCube uit in het land van de rijzende zon. Of de veelbelovende rpg ook naar Europa komt is maar afwachten, wij hebben er echter wel goede hoop in.
Plaatjes:
quote:GamingCubed.com
Rumour: GameCube 2 In Autumn 2004?
Posted on 10/04/2003New rumours about, will the GameCube's successor reach us before the end of 2004 - even earlier than expected?
The Nikkei Industrial Newspaper, a daily publication in Japan, has reported that the next Nintendo home console could be released a year before the next versions of the PS2 and Xbox, which are currently set at a late 2005 date.
Is it true? Well, we can't wait to find out. Maybe we'll hear something of Nintendo's new console at E3, a good place to showcase it, no?
Alleen was het me soms niet duidelijk waarom hij niet sprong maar gleed
Word best wel leuk spel denk ik, soort van F-ZERO.
Release USA : 15.04.2003
quote:Films van TubeSlider(LET OP > Rond de 70MB de STUK)
By Gualtiero - 31st March 2003 22:49Tube Slider instantly found itself on top of every racing fans to buy list for its fast gameplay and spectacular graphics. The game is being developed by NdCube (the publishing will be handled by NEC) and has the advantage of an earlier release date than the similar F-Zero. NdCube is a new company that very few of you have probably ever heard of, and rightfully so. Although this is the first project of the recently created business, NdCube certainly doesnt lack talent or experience. Its a joint corporation composed of Nintendo and Dentsu Corporation (hence the name) that was originally supposed to take care of F-Zero, which was later handed down to Sega's Amusement Vision, the guys in charge of the successful Super Monkey Ball series. But enough information on the company, lets talk about the game.
Using 15 different types of hover-crafts you will have the chance to cruise on one of the 10 tracks (hopefully theyll add more by the time the game is released) with up to four of your friends. All the typical futuristic-racer enhancements are there, power ups, turbo etc. Whats really amazing is the graphics, although they are extremely alike to the visuals in F-Zero, one has to think that this game, in fact, was supposed to be F-Zero for the GameCube. Everything is so colourful and lucid that you actually feel as if you were sliding in thesetubes.
Thats exactly what they are, and you absolutely cant consider them typical tracks. This title really captivates the essence of futuristic-racing. Tube-sliding goes incredibly fast, and gives you the possibility to live exhilarating races with your friends or with the computer. The sensation can be compared to the one you can get in water parks (and Ive fortunately been in some lovely ones in the USA) in those water slides that curve and drop all over the place. The paths are going to be very amusing to race on, riding on top of the ceiling and the wall for example, is possible, and opens up a whole new way of surpassing your opponents.
The big question on everyones mind is: does it beat F-Zero? Well, in my opinion, they are equally great games but F-Zero is in many ways the game that excels in many sectors. Tube Slider looks great but F-Zero has superior graphics, in the sense of better-designed tracks and vehicles (look at the screenshots, if you havent already). This isnt the only drawback for NdCubes game; F-Zero also includes a track editor, third and first person perspective, and the possibility to trade information, using memory cards, with its arcade counterpart. In conclusion, if you just cant wait to get your hands on a high-speed racer then go with Tube Slider. If youre patient enough to wait, then go with F-Zero, which should be released at the end of this year.
quote:Tja.. gelukkig heb ik de mijne gereserveerd
Op donderdag 10 april 2003 08:57 schreef Khadgar het volgende:
Godverdomme zeg, af en toe word ik wel ziek van Nintendo. Veel te weinig windwakers, nu al een opvolger voor de cube... Tis gewoon weer KUT.
quote:ja, en ook al launchen ze zoals eerder aangekondigd in 2005 dan betekent dit zowieso dat ze nu al ontwikkelresources daarin aan het steken zijn ipv in de gamecube. Daarbij moeten we hier waarschijnlijk ook nog eens wachten tot 2006, wetende hoe Nintendo Europa behandelt..
Op donderdag 10 april 2003 08:57 schreef Khadgar het volgende:
Godverdomme zeg, af en toe word ik wel ziek van Nintendo. Veel te weinig windwakers, nu al een opvolger voor de cube... Tis gewoon weer KUT.
quote:Het spel kreeg een niet zo'n goede review op IGN
Op donderdag 10 april 2003 10:02 schreef EggsTC het volgende:
Tube SliderWord best wel leuk spel denk ik, soort van F-ZERO.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]Release USA : 15.04.2003
[..]Films van TubeSlider(LET OP > Rond de 70MB de STUK)
quote:Kutcookies
Op donderdag 10 april 2003 11:24 schreef blieblie het volgende:[..]
Het spel kreeg een niet zo'n goede review op IGN
een kleine 6 maar...
En dat Metroid Pack is natuurlijk wel te bestellen bij Dimension Plus... Ik ga die gasten echt geld vragen voor het aantal keer dat ik hun naam al heb gezegd
TubeSlider ziet er mij iets te druk uit... Ik zou denk ik gek worden als ik dat ook nog eens bewegend zou zien...
o.a. Wario World (mwa, niet zo boeiend volgens mij), F-Zero , en nog wat ander spul, 's errug leuk
quote:
Op donderdag 10 april 2003 11:25 schreef febster het volgende:[..]
Kutcookies
dat was ik dus
quote:Ik denk dat je het kan vergelijken met WipeOut64
Op donderdag 10 april 2003 11:33 schreef Notorious_Roy het volgende:
TubeSlider ziet er mij iets te druk uit...Ik zou denk ik gek worden als ik dat ook nog eens bewegend zou zien...
quote:Het is bijna overal uitverkocht. Bij de dixons in de theresiastraat in Den Haag heb ik er van de week nog een zien staan. Verder is het op goed geluk of rondbellen om er een te vinden.
Op donderdag 10 april 2003 11:15 schreef noutie het volgende:
Is het Metroid prime pack al verkrijgbaar zie het namelijk nergens in de winkels liggen
quote:Waar is dat dan ik kan het iig niet vinden op de site van BS...
Op maandag 7 april 2003 19:53 schreef koei het volgende:
misschien een interessante aanbieding bij bartsmit.nl:Nu pikmin, Luigi's Mansion en Super Smash Brothers Melee voor 59,90 TOTAAL! (het zijn wel de player's choice edities).
Ik ben in iedergeval weer blij
zou je me ff een linkje kunnen geven?
quote:zie http://www.bartsmit.com/winkel/main.phtml?submenuid=44&tabbladid=3&subcategoryid=1923&page=1&productid=53506
Op donderdag 10 april 2003 13:11 schreef SaMuS het volgende:[..]
Waar is dat dan ik kan het iig niet vinden op de site van BS...
zou je me ff een linkje kunnen geven?
Als je alle 3 de games besteld dan wordt vanzelf de korting berekend. Ik krijg ze morgen of overmorgen binnen! (er komt nog wel 2,50 porto bij, en je kan bij het postkantoor betalen, totaal is dus 62,40 volgens mij)
Features:
Treasure-developed, top-down, old-school shooter
Spiritual successor to Radiant Silvergun
Forced-vertical scrolling
No pick-ups or power-ups
Unique Silhouette Mirage-inspired gameplay mechanic
Three levels of difficulty
Five different stages
Supports true vertical mode, where players can turn their television sets on end and take advantage of the full vertical display resolution
For 1-2 players simultaneous
Progressive scan support
Requires 12 memory blocks for saves
[i]Presentation
Simply beautiful, it's another stylish treat from the people at Treasure. 9.0
Graphics
A bit drab when it comes to color (function over form), but you won't find sweeter eye-candy from any shooter. 8.0
Sound
Pretty good, the music fits the mood. The sound effects are solid and don't distract from the action. 8.0
Gameplay
Definitely not monotonous, and three levels of difficulty are more than enough to keep us busy. Original, to say the least. 9.0
Lasting Appeal
Like a good racing game, there's always room for improvement in Ikaruga. 8.0
OVERALL SCORE (not an average) 8.3
quote:Dit lijkt mij nou echt een leuk spel
Op donderdag 10 april 2003 15:53 schreef Chocobo het volgende:
Ikaruga review (van IGN)
quote:Om eerlijk te zijn zou ik voor de Zelda pack gaan
Op donderdag 10 april 2003 17:35 schreef noutie het volgende:
Ik zit nu toch te twijfelen heb hier in de buurt het metroid pack zien liggen, maar het zelda pack is natuurlijk ook niet mis. Wat zouden jullie doen metroid pack nu halen of even wachten en dan toch voor het Zelda pack gaan?
quote:Ja die zitten daarook bij.
Op donderdag 10 april 2003 19:32 schreef Lau2003 het volgende:
Weet iemand al of je die extra Zelda games ook bij de Zelda pack krijgt?
Want dan haal ik die ipv de MP pack + losse zelda game.
quote:Ja,..... is dan nog geldig ja,..... tot 16 mei geloof ik !
Op donderdag 10 april 2003 22:35 schreef Kiff het volgende:
Weet iemand of die gamecube 50 euro kortingsbonnen nog geldig zijn tegen de tijd dat de Zelda package te koop is?
quote:yup, zijn nog geldig, zelda komt 3 mei uit..dus neem aan dat pack ook...en de kortingsbon is dan nog lang geldig..4 weken ofzo nog..
Op donderdag 10 april 2003 22:35 schreef Kiff het volgende:
Weet iemand of die gamecube 50 euro kortingsbonnen nog geldig zijn tegen de tijd dat de Zelda package te koop is?
interesse in een bon? ik heb er nog 1 in de aanbieding!
quote:
Rumour Mill #8 - April. Part A
Posted on "10/04/2003"Welcome to another Rumour Mill! Quite a big Rumour Mill for you this edition, because after contacting Nintendo of America about E3 information; I will now be able to give you an official list of some of the main games that are set to be unveiled at the show! There is some great games coming to E3 and I honestly cant wait to see what they look like Anyway Ill leave you with the latest rumours floating around the different media sources.
Rumour One *** GAMINGCUBED EXCLUSIVE*** - Nintendo at E3!!!
So after all the talk of what was going to be going on at the Electronic Entertainment Exposition, I got given to me an e-mail address which should give me some information. I then used this e-mail address to ask about E3and to my shock I got a response. Not ground breaking but it does confirm a lot of the titles at the show. Here is the response I got:
Although it's no secret that Nintendo is working on a ton of great upcoming titles for the Nintendo GameCube and Game Boy Advance, I'm not sure what we'll have to show off at E3. It's pretty common knowledge that we are coming out with F-Zero, Mario Golf, Wario World, 1080º: Avalanche, Kirby's Air Ride, Mario Kart, Mario Tennis, Metroid Prime 2, Pikmin 2, and others, but I'm not sure what will be available for public viewing. Nintendo's always had a few tricks up our sleeves, so expect the unexpected.
Was it just me are did I see Metroid Prime 2 in that list? I havent even finished the first game yet!!! Metroid Prime 2 will be the bomb! I cant wait for this show. Its also interesting that I was told to expect the unexpected. Ill go out on a limb here and say that Nintendo will be revealing online plans at the show plus I wouldnt be surprised if the Cubes successor will be there if it is going to be released as early as people say it is. See Rumor 2 if you havent heard. I then replied asking about third party support at the show and this is what he had to say:
Last year we have numerous licensee titles in our booth, so hopefully we'll learn more about titles like Dead Phoenix, Harvest Moon: A Wonderful Life, The Italian Job, Killer 7, Metal Gear Solid, Soul Calibur II, Viewtiful Joe, and other anticipated Nintendo GameCube games. I know that Capcom, Activision, THQ, and other major players in the game will have a strong presence at E3 next month.
Interesting to see that Capcom was mentioned for having strong support at the show. I though they were backing away from the Gamecube? Its nice to see that third parties will have strong Nintendo presence at the show. Oh I cant wait!
Rumour Rating - 10/10
Rumour Bite We know that Hideo Kojima and Shigeru Miyamoto are both creating Metal Gear for the Gamecube, but it was widely speculated that they are working on another title together. If you read Gamingcubeds interview with Konami Europe, you can be sure that this is totally false.
Rumour Rating 3/10Rumour Two Nintendo to Release Console in 2004?????
Yes you heard me right, a famous Japanese paper said that the successor for the Gamecube is being prepped for an Autumn 2004 release in Japan. This should mean a Christmas release in America and probably another May 2005 release for us Europeans. I actually found this hard to believe until Steve Merrett refused to comment on anything about the successor of Nintendos console but confirmed that they do know something about it. Frustratingly he wouldnt tell me, but you can rest assured Im on the case. Ive been trying to get in contact with Namco, Capcom and EA regarding information. They promised they would get back to me. Interesting to note that the sequel to the Wind Waker is scheduled for a late 2004 release as well. Could this be a launch title for the Cubes successor???
Rumour Rating 6/10
Rumour Bite It has been heavily reported that after Resident Evil Four has been completed the next in the series will go multi-format. I actually think that Resident Evil Four will be the last Resident Evil game of this generation and that Resident Evil Five will be coming to PS3, X Box 2 or Gamecube 2.
Rumour Rating 7/10Final Rumour X Box Price Drop
A final rumour for to day is that the X Box may drop in price to £130 this Friday. Most likely true as Gamecube has re-overtaken X Box in Europe, so look for an announcement very very soon. This of course will mean a drop in price for the Gamecube in order to stay in the run for second place.
Rumour Rating 8/10That is all from me today, Ill see you later!
- C Smyth
quote:
Nintendo Cuts Royalty Rates to Woo Game Developers
Thu April 10, 2003 03:53 PM ET
By Franklin PaulNEW YORK (Reuters) - Nintendo Co. Ltd. on Thursday said it has trimmed the royalty rates it charges outside game developers, in an effort beef up the roster of hit titles available on its flagging GameCube console.
Japan's Nintendo, third behind Sony Corp.'s PlayStation 2 and Microsoft Corp.'s Xbox game console, said that in March it adjusted its royalty rate structure for all licensees to make it competitive with its rivals.
"Before our royalty rate was a little more aggressive so to the third party publisher it was a little less attractive to make games for GameCube," George Harrison, senior vice president of marketing for Nintendo of America, told Reuters.
Software is a catalyst for the gaming industry, with hit titles spurring sales of boxes on which they are exclusively available. In turn, consumers then seek to buy more games for the particular machine they own.
What is more, games developed by console makers are a profit engine, while major third-party publishers typically pay a royalty to the console maker and keep the lion's share of profits for themselves.
Nintendo earlier this week blamed a slump in profits on GameCube, whose sales fell short of its target of 10 million by 44 percent for 2002.
The company admitted that new titles in its long-running 'Mario' and 'Metroid' series were overshadowed by blockbuster demand for "Grand Theft Auto" (GTA) games, developed for the PlayStation 2 by publisher Take-Two Interactive Software Inc.
"Grand Theft Auto: Vice City," released in the United States last October, was the best-selling game of 2002 and has sold about five million units worldwide.
"The biggest games of the year last year were games like GTA and they came from an independent publisher," Harrison said. "We need to make sure that we have good relationships with all the independent publishers, because you never know where the next big hit game is going to come from."
Nintendo intends to place more emphasis on third-party game developers at the upcoming E3 trade show in Las Vegas in May, the largest annual exhibition for Gaming industry. Several developers, who see a large installed base of a game platform as a guarantee that audience exists for their titles, have complained about GameCube slack sales.
"Games from Namco Ltd. and Sega Corp. and Capcom Co. Ltd... we think are going to be just as important in helping to sell our hardware system this year as much as our own games," he said. "We are going to sell a lot of GameCube and its our job to convince them that we are."
quote:Wil ik ook hebben! Vorige delen vond ik ook geweldig (behalve op GB) Snes versie was geweldig alleen wel wat langdradig iedere dag hetzelfde doen etc. etc..
Op donderdag 10 april 2003 23:34 schreef Notorious_Roy het volgende:
Nieuwe Harvest Moon screens:[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:kga hem ook kopen, maar alleen omdat AC hier niet uitkomt
Op vrijdag 11 april 2003 13:40 schreef ShadoW17 het volgende:[..]
Wil ik ook hebben! Vorige delen vond ik ook geweldig (behalve op GB) Snes versie was geweldig alleen wel wat langdradig iedere dag hetzelfde doen etc. etc..
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 17:48 schreef flappiewappie het volgende:[..]
kga hem ook kopen, maar alleen omdat AC hier niet uitkomt
(en een stuk minder kinderachtig is
)
quote:En hier de official website:
Op donderdag 10 april 2003 15:53 schreef Chocobo het volgende:
Ikaruga review (van IGN)
Nieuwe trailer:
http://movies.computerandvideogames.com/40928/vj.wmv
quote:Dat spel lijkt me echt fucking weird worden
Op zaterdag 12 april 2003 00:03 schreef Chocobo het volgende:
Officiele Viewtiful Joe website:
http://www.capcom.co.jp/vj/Nieuwe trailer:
http://movies.computerandvideogames.com/40928/vj.wmv
quote:
Op vrijdag 4 april 2003 15:16 schreef Vagere_Hein het volgende:[..]
wacht dan maar tot je de 'tekenfilm' in aktie ziet die Zelda TWW heet..
Dit is anders wel een groot verschil
En zelda is mooier gemaakt en toch een andere stijld an vieuwtifull joe
quote:He mensen / gamers , logisch dat Zelda schitterend is. Dat weten we allemaal wel, maar Viewtiful Joe met zijn 2D graphs is ook iets heel anders. Het zijn 2 totaal verschillende games man !
Op zaterdag 12 april 2003 01:33 schreef ASSpirine het volgende:[..]
Dit is anders wel een groot verschil
En zelda is mooier gemaakt en toch een andere stijld an vieuwtifull joe
quote:en Joe is een rare ventje ook nog
Op zaterdag 12 april 2003 09:03 schreef Chocobo het volgende:[..]
He mensen / gamers , logisch dat Zelda schitterend is. Dat weten we allemaal wel, maar Viewtiful Joe met zijn 2D graphs is ook iets heel anders. Het zijn 2 totaal verschillende games man !
quote:Dat ben ik met je eens
Op zaterdag 12 april 2003 16:34 schreef ASSpirine het volgende:[..]
en Joe is een rare ventje ook nog
quote:?
Op zaterdag 12 april 2003 14:56 schreef speknek het volgende:
Ik ben niet zo'n fan van die hele dikke zwarte lijn, dat zie je ook niet in comics/tekenfilms, dus waarom nu wel?
quote:In de plaatjes om Viewtiful Joe heen. Maar ik moet zeggen dat ik dat filmpje wel weer erg cool vond!
Op zaterdag 12 april 2003 16:49 schreef Chocobo het volgende:
?
Viewtiful Joe, Killer 7, Dead Phoenix en PN.03 (Resident Evil 4 ontbreekt, waarschijnlijk omdat de Res Evil franchise gewoon op de Cube blijft doorgaan) zullen dus vroeg of laat op de PS2 en Xbox verschijnen, met de PS2 als meest aantrekkelijke platform. Gamers hebben alleen maar baat bij multiconsole games, het is alleen een beetje sneu voor Ninty dat ze deze grote vis moeten laten gaan.
Bron: Ehhh,...dg gamers ofzo
quote:Ja mij ook, al lijkt mij project number 3 ook wel leuk,
Op zondag 13 april 2003 10:31 schreef Strolie75 het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat RE4 het enige spel van de Capcom 5 is dat me trekt .
[Dit bericht is gewijzigd door Ajax_master op 13-04-2003 11:08]
quote:Volgens mij wordt dat waanzinnig !
Op zondag 13 april 2003 10:31 schreef Strolie75 het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat RE4 het enige spel van de Capcom 5 is dat me trekt .
quote:Goed idee!
Op maandag 14 april 2003 00:09 schreef Chocobo het volgende:
Ik moet trouwens weer een memcard hebben. Alles zit vol met saves van Resident Evil, Metroid Prime, Eternal Darkness etc etc,... dat vult wel. Zal je zien,....heb ik straks geen memcard als Zelda uit is
quote:Heb je die met 251 blocks? Die is handig! Ik heb daar al mijn spellen op staat. De 59 blocks kaart is leeg...
Op maandag 14 april 2003 00:09 schreef Chocobo het volgende:
Ik moet trouwens weer een memcard hebben. Alles zit vol met saves van Resident Evil, Metroid Prime, Eternal Darkness etc etc,... dat vult wel. Zal je zien,....heb ik straks geen memcard als Zelda uit is
quote:I know the feeling, mijn memcard is ook bijna vol (nog 3 blokken te gaan ofzo)
Op maandag 14 april 2003 00:09 schreef Chocobo het volgende:
Ik moet trouwens weer een memcard hebben. Alles zit vol met saves van Resident Evil, Metroid Prime, Eternal Darkness etc etc,... dat vult wel. Zal je zien,....heb ik straks geen memcard als Zelda uit is
quote:Hoeveel blocks neemt een game ongeveer in... zeg nou >> eternal darkness
Op maandag 14 april 2003 10:36 schreef Notorious_Roy het volgende:[..]
Heb je die met 251 blocks? Die is handig! Ik heb daar al mijn spellen op staat. De 59 blocks kaart is leeg...
Het staat op de hoesjes van de Spellen.
quote:Volgens mij is gta exclusief voor de ps2, en dan komen ze later op pc uit. Maar op de xbox en de gc zul je ze niet zien denk ik.
Op maandag 14 april 2003 14:11 schreef jwvink het volgende:
iemand ENIG idee of GTA Vice city nog op de GC uitkomt? ik verlang best wel naar dat spel!
Game-expo in NL!!!:
quote:Ik woon zelf in Eindhoven en ik heb OV en ik ga misschien wel een x kijken
Game On, the international exposition about the history, culture and future of videogames will be coming to the Netherlands on May 28.Game On, the international exposition about the history, culture and future of videogames will be coming to the Netherlands on May 28: after London and Edinburgh, the southern Dutch city of Tilburg is the next place where die-hards and enthusiasts alike can learn about the artistic significance of electronic entertainment. The major difference with your everyday arty-farty exibit is that everybody gets to play: its a hands-on experience.
The exposition will be held at FAXX, a center for modern art in Tilburg. Mr. Rob van Leeuwen, the director of the local art foundation (who calls himself a frequent gamer) is keen to show that gaming is more than a mind-numbing and childish activity. He says: At the beginning of the 21st century we have to accept that art isnt just regular paintains or sculptures anymore. Videogames, just like movies and music-videos, are part of a new artistic culture. We wanted people to realise that, making them aware what the process of producing and playing a game is really about: creativity and fun.
So what can people expect of this exposition? For a start, the history of gaming gets mapped out. Spacewar, Pac Man, Super Mario, Lara Croft, Halo: the entire evolution of interactive entertainment will be on display. Visitors also get to see how games like Grand Theft Auto and The Sims are produced, from initial scetches to finished product. Other points of interest: A collection of artwork for numerous games including the famous Final Fantasy series, a comparison between western and Japanese design-culture, a feature on sound and music and Dutch developer Playlogic will show off Cyclone Circus, one of its latest creations. Last but not least: a variety of games, both old and new, will be playable. After all, Game On is a so-called hands on event.
Game On was originally developed by the Barbican Gallery in London, in collaboration with National Museums of Scotland. In London (70,000 visitors) and Edinburgh (50,000) the exposition was a definite succes. The people of FAXX hope that around 30,000 people will find their way to the Dutch interpretation of this unique exibit.
The exhibition will run from van May 28 until Augustus 24 2003 in FAXX, Dunantstraat 1, Tilburg, The Netherlands.
Hardware verkopen in Japan van 31-03-03 tot en met 06-04-03
En dit zegt Nintendo over de nieuwe prijsverlaging van de xbox (nofi
)
quote:Nieuwe F-Zero screenies (+ info)
Xbox Preissenkung: 'Microsoft hat Angst vor Zelda'10.04.03 - Aufgrund einer Preissenkung kostet die Xbox in Europa ab sofort nur noch Euro 199.
Nintendo-Sprecher Yasuhiro Minagawa hat gegenüber dem Nachrichtendienst Bloomberg auf den neuen Preis der Konkurrenz reagiert: 'Microsoft fürchtet sich vor dem Release von Legend of Zelda: The Wind Waker in Europa. Wir sind dagegen davon überzeugt, dass sich Hardware nur mit guter Software und nicht durch Preissenkungen verkauft.'
quote:(track info dus)
"Mute City: It is the biggest city (population of one billion people) in the Space Nations. New circuits have been built since the old ones have worn down. The track introduced for Mute City is the Twist Road.Port Town: Known as the space port that gave birth to many millionaires. The port is built around a gigantic shaft with the latest technology and equipment. Two tracks are introduced: Aerial Dive and Long Pipe.
Green Plant: The Space Immigration Offices built the Green Plant to produce carbon dioxide. The track introduced is Intersection, which features curving pipes.
Lightning: Due to pollution in the ozone layer, unpredictable weather becomes a big problem in the 26th century. This area is covered by thick thunder clouds. Energy companies from each planet made big investments in energy facilities in this area. It is said that 10 million kilowatts are generated altogether. The introduced track is Half Pipe.
Aeropolis: The skyscraper city houses the artificial brain Mother Q, which holds all the information of the inhabitants. The track introduced is Multiplex
2 boxarts Ikaruga:
Nintendo begint met demo's :
quote:Nieuwe titel van Capcom aangekondigd:
Eindelijk gaat Nintendo speelbare demo's uitbrengen op de GameCube!Je hebt er dan 114 jaar op moeten wachten, maar dan heb je wat! Nintendo gaat eindelijk demo-discs uitgeven voor de gamers. Na vele acties en petities heeft Nintendo besloten om gamers toch een voorproefje van hun games te geven. Het is echter alleen nog totaal onbekend hoe Ninty de discs zal uitbrengen (bij een game, bij een tijdschrift, bij winkels?) maar wel is bekend dat zij daar al op 25 Mei mee zullen beginnen -helaas helaas- in Amerika.
Goed nieuws dus, maar helaas nog niets bekend over een Europese actie. Maar zeg nou zelf, Nintendo kan ons toch niet bij dit achterlaten?
quote:Wat "sfeer" impressies van Prince of Persia: The Sands of Time:
Shantae? What the... is dat, zul je wel denken. Nou, het is in ieder geval van Capcom.Vrij weinig mensen zullen weten wat Shantae is. De 'serie' heeft één eerder deel gehad, dat vrij recentelijk uitkwam voor de Gameboy Color. Omdat de GBA al een tijdje uit was kreeg dit Color-spel minder aandacht dan het naar het schijnt verdiende. Als we wat rondkijken, zien we dat Shantae op de GBC een toffe platformer was. Nu is er op Nintendo.com een pagina verschenen voor het spel 'Shantae (GCN)', aangekondigd door Capcom. Er komt dus een next generation, consolespel van dit hele jonge Gameboy Color spelletje!
Wat dit spel precies allemaal in gaat houden is nog één groot raadsel. Wat we weten van de GBC-game, is dat Shantae een meisje is dat met haar lange haar vijanden mept. Zoals je aan de content image kan zien oogt ze een beetje India- of Midden Oosten-achtig. Ze zit achter een ander meisje aan, dat naar het schijnt een piraat is. De gameplay is vergelijkbaar met Castlevania en Metroid, maar of dat in een eventuele 3D versie op de Cube nog steeds zo is... Waarschijnlijk horen we hier meer van op de E3. Hoewel het natuurlijk nog erg vaag is, vinden we het wel fijn nieuws. Er gingen namelijk geruchten rond dat Capcom de Cube-support wat wilde gaan minderen, maar als er nu alwéér een nieuw spel van Capcom komt, lijkt dit onzin te zijn geweest.
Nieuwe Viewtiful Joe screens:
Wat screenies van "Enclave":
Nieuwe screens van Harvest Moon:
PN03 poster+release date+filmpjes:
PN03 release date EU: 29 augustus
Overige Cube Waren:
2 nieuwe titels aangekondigd:
quote:
Hudson announced two new titles for GameCube. The first is Star Soldier, a new installment of the classic vertical scrolling shooter; the second is Lode Runner, a classic action game. Both titles are remake of the classic 8-bit Famicom (NES) version, the GameCube remakes will change from 2D to 3D, and the basic system will remain the same. Star Soldier and Lode Runner are scheduled for a July 10 release in Japan, for 3200 yen each.
quote:Sphinx "Gorgeous gameplay trailer" van IGN
IGNCube reported that Square's GameCube action RPG Final Fantasy Crystal Chronicles will be playable at E3.
20 nieuwe screenies van Conflict: Desert Storm
Assperine (ofzoiets ) lees dit over Worms
quote:
An announcement will be made on Friday 25th of April. This is a fairly significant one with respect to our publisher and will also contain the final name of the game currently known as "Worms 3" or "Worms 3D".Further site updates are planned this Friday (interviews and diary).
Details will also appear soon with regards to meeting Team17 and seeing the title at E3 in Los Angeles, May 14-16 2003. (Press/Industry only!)"
quote:
Enter the Matrix zal net als Resident Evil op meerdere mini dvd's uitkomen. Enter the Matrix zal als eerste spel op de Cube 3 mini dvd's bevatten.
[Dit bericht is gewijzigd door febster op 14-04-2003 15:31]
trouwens, terug naar de memcards
een spel zoals bijvoorbeeld zelda wind waker of eternal darkness, neemt 15!!! blocks in beslag, terwijl metroid prime 2 neemt (1 voor mp zelf, 1 voor originele metroid, als je die link niet maakt, gebruikt ie maar 1)
Je hebt zelfs spellen zoals NFL Madness 2003, die 59 blocks innemen, en sinds er een 251 is vrijgekomen, kan het nog meer oplopen.
Het hangt echt van het spel af
echter, ik zit al anderhalf jaartje te wachten op de release van een nieuw soort memcard, een sd card met een sd card converter voor de cube, waarmee je een leuke 64 megs zou hebben voor gebruik op de cube (niet mbit maar megs, echt)
ik heb daarom steeds nieuwe memcard uitgesteld, alhoewel ik zodra ik OOT krijg (if ever) of een ander spel die gaat hoggen ik wel nieuwe memcard moet gaan kopen
quote:Ik ben benieuwd of we morgen inderdaad wat horen.
Metal Gear GC RumoursA Metal Gear title is known to be in the development for Nintendo's Gamecube, now the GamingUniverse has a few news from the rumour mill: EBGames had listed Metal Gear Twin Snake for a short while, but pulled the offer again later on. The game is supposed to ship in November according to the site. Konami is said to make some sort of announcement tomorrow, it's possible that EB got an early scoop on whatever might or might not be unveiled.
Bron: Evilavatar
Het hoeft niet eens een nieuw spel te zijn, met een remake van de MSX en PSX delen ben ik ook al tevreden.
quote:in V&A worden die bonnen je om de oren gesmeten
Op maandag 14 april 2003 20:48 schreef nostra het volgende:
Kun je die Platinum Cube ergens reserveren eik?
Of is dat niet nodig?
* nostra gaat er toch maar 1 kopen al heb ik mijn kortingsbon weggegooid
quote:Ik heb er bij lik-sang een besteld met USB aansluiting en een stuk of 1000 blocks, zo goed als unlimited blocks om op te slaan dus
echter, ik zit al anderhalf jaartje te wachten op de release van een nieuw soort memcard, een sd card met een sd card converter voor de cube, waarmee je een leuke 64 megs zou hebben voor gebruik op de cube (niet mbit maar megs, echt)
ik heb daarom steeds nieuwe memcard uitgesteld, alhoewel ik zodra ik OOT krijg (if ever) of een ander spel die gaat hoggen ik wel nieuwe memcard moet gaan kopen
Heb op dit moment niet echt een tekort aan blocks. Maar ik heb ook helemaal nog niet veel games.
Deze week als het goed is Super Smash Bros. Melee en rond 3 mei Zelda The Wind Waker
quote:Joepie, weer een onofficiele memcard. Gaat lekker werken met bijvoorbeeld Phantasy Star (NOT DUS!)
Op maandag 14 april 2003 22:25 schreef Wunk het volgende:[..]
Ik heb er bij lik-sang een besteld met USB aansluiting en een stuk of 1000 blocks, zo goed als unlimited blocks om op te slaan dus
Dacht zelfs dat ik het niet meer kon bestellen, gelukkig maar
Nemen soms alle EA sports games zoveel blocks in beslag ?
Nba live nam er 59 dacht ik
en als ik het hier lees, fifa ook
gewoon regelrecht afzetterij man, mem cards zijn ook niet zo goedkoop...
quote:
-Nintendo wint software-gevecht in Japan
Uit gepublisceerde cijfers blijkt dat Nintendo in het afgelopen japanse fiscale jaar (1 April 2002 - 31 Maart 2003) de meeste software heeft verkochtin Japan. Vooral de verkoop van Pokemon games Ruby en Sapphire liep enorm goed, met een totaal van 4,2 verkochte exemplaren. In vergelijking met andere goed verkopende software: Square's Final Fantasy X-2 ging 1,7 miljoen over de toonbank.
In totaal had Nintendo een software verkoop van 11,2 verkochte games. Konami volgde daarna met een aantal van 6.500.000.
Een goede boost voor Nintendo, waaruit eens te meer blijkt dat zij het zeker niet slecht doen op de japanse markt.-GT Cube release data voor Japan bekend gemaakt
Voor Europa is er nog niets bekend, maar Japanners mogen vanaf 20 juni gaan genieten van GT Cube. Wij wachten af totdat europese data wordt vrijgegeven van deze veelbelovende race game.-Sonic Team kondigt nieuwe battle-modes aan voor Phantasy Star Online 1&2
Dinsdag 15 april is de dag dat PSO bezitters met een internet-verbinding de mogelijkheid gaan krijgen om een aantal Battle-Modes te downloaden. SEGA komt nu dus ook met downloadable content en speelt cube-bezitters met een online verbinding hiermee in de kaart.-Grote Worms 3 aankondiging
Team 17 zal vrijdag 25 april de nodige dingen bekend gaan maken over Worms 3. Waaronder de officiële naam. Team 17 zei namelijk:
"An announcement will be made on Friday 25th of April. This is a fairly significant one with respect to our publisher and will also contain the final name of the game currently known as "Worms 3" or "Worms 3D".Further site updates are planned this Friday (interviews and diary).
Details will also appear soon with regards to meeting Team17 and seeing the title at E3 in Los Angeles, May 14-16 2003. (Press/Industry only!)"
Worms 3 wordt de nieuwe game in de langlopende serie van strategie games. Na heel veel 2D games, probeert Team 17 het deze keer in 3D.
quote:ik meende dat er software issues waren
Op maandag 14 april 2003 22:25 schreef Wunk het volgende:[..]
Ik heb er bij lik-sang een besteld met USB aansluiting en een stuk of 1000 blocks, zo goed als unlimited blocks om op te slaan dus
quote:Wat staat hier?
Xbox Preissenkung: 'Microsoft hat Angst vor Zelda'
10.04.03 - Aufgrund einer Preissenkung kostet die Xbox in Europa ab sofort nur noch Euro 199.
Nintendo-Sprecher Yasuhiro Minagawa hat gegenüber dem Nachrichtendienst Bloomberg auf den neuen Preis der Konkurrenz reagiert: 'Microsoft fürchtet sich vor dem Release von Legend of Zelda: The Wind Waker in Europa. Wir sind dagegen davon überzeugt, dass sich Hardware nur mit guter Software und nicht durch Preissenkungen verkauft.'
quote:Helemaal weet ik het ook niet, maar het komt erop neer dat de xbox zijn prijs heeft verlaagt naar 199 euro, iemand van nintendo reageerde als volgt daarop. "Microsoft is duidelijk bang voor de release van zelda, daarom proberen ze hun plaats te versterken. Wij bij nintendo zijn daarentegen van mening dat je hardware verkoopt door goede software en niet door de hardware goedkoop te maken"
Op dinsdag 15 april 2003 11:42 schreef EggsTC het volgende:[..]
Wat staat hier?
Duits is niet mijn beste vak
[edit]En als je hem door de vertaal machine van google gooit:
Xbox price reduction: ' Microsoft has fear of Zelda ' 10,04,03 - due to a price reduction the Xbox in Europe costs immediately only 199 to euro. NINT DO speaker Yasuhiro Minagawa reacted opposite the intelligence service Bloomberg to the new price of the competition: ' Microsoft is afraid of release of putting OF Zelda: The wind Waker in Europe. We are convinced of the fact against the fact that hardware sells itself only with good software and not by price reductions.'[/edit]
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 22:41 schreef Lexie het volgende:
Oeh, ik wil zo'n usb-connector zodat je je gamecubecontroller met je p.c. kunt gebruiken. Ik zie me al zitten in de trein, met mijn wavebird en laptop
Maar wat wil je spelen dan?
VERMOEDELIJK m'n USB memcard en Ikaruga van Lik-sang..., hoewel de postbode erop had geschreven dat het uit duitsland kwam (ken me niet herinneren dat ik iets uit duitsland heb besteld)
Khad het normaal al lang binnen moeten hebben maar er was iets met de verzending gebeurt bij van Gent en Loos ofzoiets vaags..
Maarja ik w8 rustig af...
quote:Worms world party
Op dinsdag 15 april 2003 22:48 schreef Notorious_Roy het volgende:[..]
Maar wat wil je spelen dan?
Hij schijnt heel goed te werken, er worden zelfs drivers bijgeleverd .
En het is natuurlijk übercool in combinatie met een emulator
quote:Ik kan al sinds gisteren SSBM, luigi's mansion en pikmin ophalen. Moet dan alleen direct 62 euro betalen (rembours) en ik heb wat problemen met mijn spaarrekening. Maar gelukkig krijg ik vrijdag weer salaris en ik heb toch nog geen gamecube.
Op dinsdag 15 april 2003 23:03 schreef ShadoW17 het volgende:
Ik krijg hopelijk als het goed is een dezer dagen Smash Bros Melee binnen.Khad het normaal al lang binnen moeten hebben maar er was iets met de verzending gebeurt bij van Gent en Loos ofzoiets vaags..
Maarja ik w8 rustig af...
Kan iemand me vertellen wat Pokemon nou precies is ?
quote:werd tijd
Op woensdag 16 april 2003 08:48 schreef Chocobo het volgende:
Pokemon naar CubeKan iemand me vertellen wat Pokemon nou precies is ?
quote:Je kunt ze blijkbaar alleen maar sorteren, en in het groot bekijken
Op woensdag 16 april 2003 08:48 schreef Chocobo het volgende:
Pokemon naar CubeKan iemand me vertellen wat Pokemon nou precies is ?
quote:Kost ook maar 20 euro en dan krijg je er nog een memory card bij ook.
Op woensdag 16 april 2003 10:29 schreef Lexie het volgende:[..]
Je kunt ze blijkbaar alleen maar sorteren, en in het groot bekijken
. Drie hoeraatjes voor nintendo
quote:Alleen in japan he.
Op woensdag 16 april 2003 10:35 schreef nikanoru het volgende:[..]
Huh?
Heb ik iets gemist?
quote:Juist!
Op dinsdag 15 april 2003 11:46 schreef Tweek het volgende:
Wij bij nintendo zijn daarentegen van mening dat je hardware verkoopt door goede software en niet door de hardware goedkoop te maken"
quote:Pokemon is een gameboy spel waarbij je allemaal beestjes (pokemon) vangt door met ze te vechten en ze daardoor zwak te maken en ze dan met een pokebal te vangen. Het uiteindelijke doel van het spel is om alle pokemon te vangen maar dat is best moeilijk. Terwijl je deze pokemon vangt zit er ook nog een soort van verhaal lijn tussen door dat je slechte pokemon trainers moet verslaan. daar komt het dus ongeveer op neer (in blauw, geel en zilver dan)
Op woensdag 16 april 2003 08:48 schreef Chocobo het volgende:
Pokemon naar CubeKan iemand me vertellen wat Pokemon nou precies is ?
quote:Nou misschien wel op 30 mei komt het iig in japan uit, misschien daarna ook in vs en europa.
Op woensdag 16 april 2003 10:53 schreef nikanoru het volgende:[..]
Doh!!!1
Europa zuigt.
quote:oeh zelfs 15 euro voor spel en mem card en 22 voor spel mem card en gba link.
Dat Pokémon naar de GameCube zou komen, zat er dik in. De vorm van het Pokémon-spel was nog niet bekend. Tot vandaag!Pokémon komt naar de GameCube, maar misschien niet in de vorm die je verwacht had. De inmiddels 351 monsters tellende Pokémon-bende komt onder de naam Pokémon Box: Ruby en Sapphire naar de Cube.
De game komt in twee versies uit. De ene versie bevat het spel en een memory card met 59 blocks, de andere versie heeft het spel, een memory card met 59 blocks én een GBA-GameCube link cable bij zich. De eerste variant kost je 2000 yen (zo'n 15 euro), de versie met GBA-GC link cable kost je 2800 yen (ongeveer 22 euro).
Veel lijkt deze GameCube-titel echter niet om het lijf te hebben. Zoals je uit de absurd lage prijs kunt afleiden is deze game meer een aanvulling op Pokémon Ruby en Sapphire voor de GBA te noemen dan een geheel los spel. In de "Pokémon Box" is het mogelijk je Pokémon opnieuw te rangschikken, hun eigenschappen te bekijken of ze uitvoerig te bewonderen. Door je GameBoy Advance-GameCube link kabel te gebruiken kun je de data van het ene apparaat naar het andere overhevelen.
Naast al deze informatie hebben we ook nog een aantal plaatjes voor je van dit nieuwe product!
Denk trouwens wel dat mocht het hier uitkomen de prijzen een stuk hoger liggen.
Ik denk trouwens dat de achter liggende gedachte hiervan is gewoon de cube meer te verkopen. Er zijn tenslotte bijna 5 miljoen mensen in japan die pokemon spelletjes hebben. Als daar een gedeelte van door dit soort spelletjes een cube koopt dan ziet het er een stuk beter uit voor nintendo.
Natuurlijk zullen ze dan wel met een pokemon stadium moeten komen.
quote:Volgens mij heeft LikSang een opslag plaats in Duitsland? Ze zijn redelijk goedkoop omdat ze juist die verschillende opslagplaatsen hebben in Europa
Op dinsdag 15 april 2003 23:01 schreef Wunk het volgende:
Oy, vandaag papiertje door de bus van TPG voor een pakketje wat ik kan komen ophalen..VERMOEDELIJK m'n USB memcard en Ikaruga van Lik-sang..., hoewel de postbode erop had geschreven dat het uit duitsland kwam
(ken me niet herinneren dat ik iets uit duitsland heb besteld)
WAT een spel is dat Ikaruga zeg, best moeilijk ook..
Je hebt een Donker en een licht schild, het donkere schild absorbeert donkere kogels, en vice versa voor het lichte schild, als je door een donkere kogel met je lichte schild word geraakt ben je kaputt.. (en andersom, you get the point)
Je moet dus razendsnel switchen steeds, terwijl je iedereen naar de pestpokke schiet..
Kan overigens ook met 2 players tegelijk, nog steeds moeilijk, maar werelds leuk.., en 't ziet er echt prachtig uit
quote:
Op woensdag 16 april 2003 20:10 schreef Wunk het volgende:
Jep, vandaag ff pakje opgehaald, Ikaruga en de memcard..WAT een spel is dat Ikaruga zeg, best moeilijk ook..
Je hebt een Donker en een licht schild, het donkere schild absorbeert donkere kogels, en vice versa voor het lichte schild, als je door een donkere kogel met je lichte schild word geraakt ben je kaputt.. (en andersom, you get the point)Je moet dus razendsnel switchen steeds, terwijl je iedereen naar de pestpokke schiet..
Kan overigens ook met 2 players tegelijk, nog steeds moeilijk, maar werelds leuk.., en 't ziet er echt prachtig uit
*Zin in Ikaruga heeft
quote:En met zijn 2'en kun je dan bv ook dat de 1 een soort schild vormt voor een ander
Op woensdag 16 april 2003 20:10 schreef Wunk het volgende:
Jep, vandaag ff pakje opgehaald, Ikaruga en de memcard..WAT een spel is dat Ikaruga zeg, best moeilijk ook..
Je hebt een Donker en een licht schild, het donkere schild absorbeert donkere kogels, en vice versa voor het lichte schild, als je door een donkere kogel met je lichte schild word geraakt ben je kaputt.. (en andersom, you get the point)Je moet dus razendsnel switchen steeds, terwijl je iedereen naar de pestpokke schiet..
Kan overigens ook met 2 players tegelijk, nog steeds moeilijk, maar werelds leuk.., en 't ziet er echt prachtig uit
quote:Mja, zo makkelijk gaat het helaas niet, de donkere en lichte kogels vliegen (tactisch) over het scherm door mekaar heen, maar 't gaat wel gedeeltelijk op bij bijvoorbeeld de 2e boss.., de ene houd de schilden naar beneden terwijl de ander ervoor gaat hangen en het kwetsbare punt raakt (de schilden komen langzaam weer omhoog als je er niet op schiet)
En met zijn 2'en kun je dan bv ook dat de 1 een soort schild vormt voor een ander hij vangt dus alle kogels op en de ander verzorgt het schietwerk
't is echt weer zo'n lekkere raptor achtige shooter, enige minpunt vind ik wel dat er volgens mij weinig wapens in zitten..
Je hebt je standaard gun, en een special gun die je oplaad door kogels op te vangen...
Voor de rest weet ik het allemaal niet zeker (ben nog niet voorbij level 2 gekomen), ook het boekje is natuurlijk in het japans
overigens snapt de PAL GC weinig van die chinese tekens, je krijgt hetzelfde effect bij sommige texten als in windows, gelukkig is het meeste van het spel in het Engels (ook gesproken)
Ook kun je trouwens bonussen halen..
<ingewikkeld modus on>
Je hebt zeg maar ook 2 type vijanden, lichte en donkere.., als je met dezelfde kleur laser een van de 2 kleuren begint af te schieten, en ervoor zorgt dat je de andere kleur niet raakt, begint er ook een counter te lopen.., en ik geloof dat de kleur omdraait als je van laser switcht zodat je kan doorgaan.., 'k ben er nog nog niet helemaal uit HOE dat precies werkt, of wat het uiteindelijke nut is.., maar 't is wel een kunst om meer als 10 series achter mekaat te halen (serie is 3 vijanden van dezelfde kleur)
<ingewikkeld modus off>
Ik wil wedden dat nu niemand er iets meer van snapt
Hij is wel gaaf, dat kan ik je meegeven
quote:
Op dinsdag 15 april 2003 07:47 schreef Notorious_Roy het volgende:
IG Newsflash:
[..]-Grote Worms 3 aankondiging
Team 17 zal vrijdag 25 april de nodige dingen bekend gaan maken over Worms 3. Waaronder de officiële naam. Team 17 zei namelijk:
"An announcement will be made on Friday 25th of April. This is a fairly significant one with respect to our publisher and will also contain the final name of the game currently known as "Worms 3" or "Worms 3D".Further site updates are planned this Friday (interviews and diary).
Details will also appear soon with regards to meeting Team17 and seeing the title at E3 in Los Angeles, May 14-16 2003. (Press/Industry only!)"
Worms 3 wordt de nieuwe game in de langlopende serie van strategie games. Na heel veel 2D games, probeert Team 17 het deze keer in 3D.
http://cubemovies.ign.com/cube/video/hobbittrailer.mov
quote:
Op donderdag 17 april 2003 09:56 schreef Strolie75 het volgende:
Ik las ook ergens dat Nintendo eindelijk gaat beginnen met het uitgeven van demo disks! Goede zaak, ik vind het wel fijn als je eerst even een game thuis kunt uitproberen.
Splinter Cell
Viewtiful Joe
Billy Hatcher and the Giant Egg
Sonic Adventure DX
quote:Dat kan je momenteel van elke console zeggen vriend. En online gamen is niet de toekomst... althans, niet in mijn ogen
Op donderdag 17 april 2003 09:58 schreef Jarno het volgende:
Is er nou eindelijk al eens uitzicht op wat meer online titels, dan dat magere PSO? Of gaat Nintendo WEER gigantisch achter het net vissen?
quote:Als het niet de toekomst is, waarom brengt elke console-fabrikant dan een adapter uit? Plus games? Waarom steekt MS dan miljoenen in een promotie campagne? Waarom verkoopt XBOX live dan als de neten?
Op donderdag 17 april 2003 10:17 schreef Chocobo het volgende:[..]
Dat kan je momenteel van elke console zeggen vriend. En online gamen is niet de toekomst... althans, niet in mijn ogen
Daarnaast boeit het niet of het de toekomst is, als je de voorziening biedt, moet je ook de tegenwoordigheid van geest hebben om er games voor uit te brengen, anders is het weggegooid geld.
En de XBOX heeft toch wel meer online games dan de GC dacht ik?
quote:Ja,....de heeft meer online games ja, maar Nintendo is maar net begonnen. Niet dat ik online ga want daar heb ik geen Cube voor gekocht. Ik heb de Cube gekocht voornamelijk voor het hebben en gamen van first party offline titels
Op donderdag 17 april 2003 10:29 schreef Jarno het volgende:[..]
Als het niet de toekomst is, waarom brengt elke console-fabrikant dan een adapter uit? Plus games? Waarom steekt MS dan miljoenen in een promotie campagne? Waarom verkoopt XBOX live dan als de neten?
.
Daarnaast boeit het niet of het de toekomst is, als je de voorziening biedt, moet je ook de tegenwoordigheid van geest hebben om er games voor uit te brengen, anders is het weggegooid geld.
En de XBOX heeft toch wel meer online games dan de GC dacht ik?
quote:Misschien leuk idee voor een apart topic.
Op donderdag 17 april 2003 10:17 schreef Chocobo het volgende:
Dat kan je momenteel van elke console zeggen vriend. En online gamen is niet de toekomst... althans, niet in mijn ogen
*hint hint*
quote:Tot nu toe krijgen we de kans niet het te kunnen proberen, in ieder geval.
Op donderdag 17 april 2003 10:42 schreef mvt het volgende:
Online games heeft zeker toekomst. Kijk alleen maar naar de PC. Maar het blijft de vraag of GC multiplayer wel zo leuk is, aangezien het veel fun spellen zijn die gewoon heerlijk weg te spelen zijn met vrienden om 1 tv.
quote:Sterker nog, de NES had al een "online" variant (ben de naam kwijt)
Op donderdag 17 april 2003 10:35 schreef Jarno het volgende:
De release van de Nintendo adapter was volgens mij nog eerder dan XBOX live hoor.
quote:Het is gewoon een misser eerste klas om bij de introductie van een modem/breedband adapter niet een paar killer games (UT anyone? hoehoe?) klaar te hebben staan. PSO spreekt maar een zeer beperkt publiek aan.
Op donderdag 17 april 2003 10:45 schreef mvt het volgende:[..]
Sterker nog, de NES had al een "online" variant (ben de naam kwijt)
Ik begin me steeds meer te irriteren aan de houding van Nintendo: over het online spelen, over de positie van Europa (ohja, dat was er ook nog, laten we daar ook eens een spel releasen), etc.
Nouja.
quote:Volgens mij heeft Nintendo nog niet echt (nieuwe) killer multiplayer games (ik verwacht trouwens wel Pokemon online en Mario Kart online). Daarnaast is het hele MP gebeuren bij Nintendo anders geregeld dan bij MS. Nintendo werkt met abbo's per spel. MS met 1 centraal systeem. PSO is imo niets meer dan een lijmpoging om Sega aan zich verbonden te houden. En Nintendo is trouwens ook niet echt in het nieuws met hun online plannen. Ik denk dat bij de intro van de echte killer Multiplayer games ze echt er hard tegenaan gaan.
Op donderdag 17 april 2003 10:48 schreef Jarno het volgende:[..]
Het is gewoon een misser eerste klas om bij de introductie van een modem/breedband adapter niet een paar killer games (UT anyone? hoehoe?) klaar te hebben staan. PSO spreekt maar een zeer beperkt publiek aan.
Ik begin me steeds meer te irriteren aan de houding van Nintendo: over het online spelen, over de positie van Europa (ohja, dat was er ook nog, laten we daar ook eens een spel releasen), etc.
Nouja.
Heeft Online Gaming de toekomst?
[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 17-04-2003 11:00]
quote:'t Is dat ik er geen geld voor over heb, anders zou ik hard richting XBOX gaan twijfelen.
Op donderdag 17 april 2003 10:55 schreef mvt het volgende:
Over Europa ben ik het trouwens helemaal met je eens. Maar vergeet ook Sony niet in dat opzicht (en veel PC hardware fabrikanten die alles eerst in Japan uitgeven)
Maja, die heeft weer geen SMB! .
quote:
Nintendo fights back
But will a new philosophy and consumer incentives spur business?
NEW YORK (CNN/Money) - It's no secret that I've taken Nintendo to task for its substandard performance in this round of the console wars. My in-box is full of mail from Nintendo loyalists, who are convinced I'm on the payroll of Microsoft, Sony or longtime gaming industry foe Sen. Joseph Lieberman.The fact of the matter is the house that Mario built is in desperate need of refurbishing. Once the industry leader, the company is now little more than a dot in Sony's (SNE: Research, Estimates) rear view window. And upstart Microsoft (MSFT: Research, Estimates) has done the unthinkable, passing Nintendo in worldwide market share this cycle and that lead is extending.
To its credit, Nintendo knows changes are needed. I sat down last week with George Harrison, senior vice president of marketing, to discuss the problems and see how the company plans to make itself a strong contender once again.
Here's the good news: It looks to be headed in the right direction. New bundling plans, a changed philosophy on game design and an attempt to woo back third-party publishers could revive interest in the GameCube. But the company is facing an uphill battle.
Bundling free games with hardware has long been a key to success for console manufacturers. It was a big step in expanding Xbox sales for Microsoft last holiday season. Nintendo relies on software sales for its income, though, and initially resisted the sales incentive.
"We responded with offers that clearly did not go far enough," said Harrison.
In February, it capitulated, giving away AAA games such as "Metroid Prime" with the purchase of a GameCube, and saw sales start to rise. Just last week, it announced plans to add the still red-hot "The Legend of Zelda" to the bundle offer.
It's what's down the road that intrigues me, however. On June 23, the company will launch its GameBoy Player for the GameCube, letting gamers play their GameBoy Advance games on their television. And Nintendo is already considering a bundle between the GameBoy Player and the GameCube this fall.
It's more than just a gimmick. The move would vastly expand the GameCube's title library -- and fans of classic Nintendo games would once again be able to play those on a large screen. (Nintendo has converted many of its most popular SNES games over to the GBA.)
Meanwhile, the corporate philosophy to game making is undergoing some changes, too. Several AAA titles didn't do as well as expected last year. "Metroid Prime", for example, only sold 800,000 copies. ("We believed it had bigger potential," said Harrison. "It was swamped by things like Grand Theft Auto.") Super Mario Sunshine did better, selling over a million copies, but the game got lukewarm reviews.
Nintendo's chief gaming architect Shigeru Miyamoto agreed with criticism that the Mario game was too hard. And, in a decision that might anger the hardcore crowd, the word has since come from up high to make games less challenging.
"We're trying to go back and make sure we don't let technology alienate players," said Harrison. "We want to make games that are accessible to everyone."
Third party software development has been the key to the PlayStation's success and played a big role in the Xbox's gains as well. Nintendo's relationship with outside companies hasn't always been smooth, though. In an attempt to extend the olive branch, the company recently cut its royalty rate (the amount publishers must pay Nintendo for each copy of a GameCube game they sell). And a high profile partnership with Electronic Arts (ERTS: Research, Estimates) could spark gamer interest.It will be particularly interesting to see how EA utilizes the connectivity feature of the GameBoy in its franchise titles, such as Madden football. We should learn a little more about that next month at the Electronic Entertainment Expo, where Harrison said the focus will be on third-party titles, rather than homegrown Nintendo games.
Of course, analysts expect to see console price cuts in the next month or so, also. Harrison downplayed those, saying "there are no plans for any price decreases in the near future." He quickly acknowledged, though, "Nintendo is generally not the leader in hardware price cuts."
(I should note that he told me the same thing about Nintendo's price cutting plans last year. One week later, GameCube prices fell from $199 to $149, so take those denials with a grain of salt.)
As for online gaming? Forget it. Nintendo is still very skeptical about the concept, saying consumers might be interested, but have shown no willingness to pay for it. The company was particularly discouraged by the disappointing launch of "The Sims Online". Harrison's gut feeling is online Nintendo games are "probably a few years away. It really depends on the success of the GameCube and whether people think it's worth the investment."Nintendo has a lot of ground to make up in this generation of gaming. And if it wants to be a player in the next generation, it needs to recapture some of its lost market share. It has some good plans. The question is: Is it implementing them too late?
quote:Heb je al eens bij www.gamefaqs.com gekeken?
Op donderdag 17 april 2003 11:32 schreef erikh het volgende:
Weet iemand hoe je met SSMB bij die homeruncontest lekker ver kan slaan, ik krijg het niet voor elkaar om verder dan 30 meter te komen.
quote:1 manier is door de sandbag te slaan op het moment dat ie in de lucht is en dan wel op oog hoogte, je krijgt dan een no ping hit dacht en die komt zo'n 250-300 meter ver dacht ik. Moet je wel een schade hebben gedaan tussen de 10-90 dacht ik.
Op donderdag 17 april 2003 11:32 schreef erikh het volgende:
Weet iemand hoe je met SSMB bij die homeruncontest lekker ver kan slaan, ik krijg het niet voor elkaar om verder dan 30 meter te komen.
quote:Nee, die kende ik nog niet, meteen ff gekeken en iets gevonden, thanks
Op donderdag 17 april 2003 11:33 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Heb je al eens bij www.gamefaqs.com gekeken?
quote:
As for online gaming? Forget it. Nintendo is still very skeptical about the concept, saying consumers might be interested, but have shown no willingness to pay for it. The company was particularly discouraged by the disappointing launch of "The Sims Online". Harrison's gut feeling is online Nintendo games are "probably a few years away. It really depends on the success of the GameCube and whether people think it's worth the investment."
quote:Graag gedaan!
Op donderdag 17 april 2003 11:39 schreef erikh het volgende:
Nee, die kende ik nog niet, meteen ff gekeken en iets gevonden, thanks
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |