Die kans is heel reeel. Waarom gaan we anders zoveel geld uitgeven aan Defensie en veranderen we het echt in een vecht-organisatie? ca 60 miljard euro in 2035? Dat zou zonde zijn als de kans op oorlog nul was. En dan ook nog al die andere Europese landen!quote:Op donderdag 1 oktober 2026 18:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
Kans op oorlog met rusland is nagenoeg 0
Kans dat we in dat heel vergezochte geval dienstplichtigen in gaan zetten lijkt me best hoog
letterlijk nulquote:Op donderdag 1 oktober 2026 18:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die kans is heel reeel. Waarom gaan we anders zoveel geld uitgeven aan Defensie en veranderen we het echt in een vecht-organisatie? ca 60 miljard euro in 2035? Dat zou zonde zijn als de kans op oorlog nul was. En dan ook nog al die andere Europese landen!
Ik denk dat de kans eerder 50% is. En als er gevochten gaat worden, dan blijft Nederland niet aan de Nederlands-Duitse grens staan totdat 'de Russen' komen, maar gaan ze verdedigen in een toegewezen vak in de Baltische staten of Polen. Dat is gewoon de huidige realiteit.
We hopen maar dat alle generaties de dans ontspringen. Lijkt me beter.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 18:30 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk want die hebben nooit oorlog meegemaakt en regelen het zo in dat de jongere generaties die kant weer op mogen.
Bel de heer putin even.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 18:56 schreef Scjvb het volgende:
Dat laatste. En sowieso geen oorlog is altijd beter!
Die grafbak. Die zou achter een tank aan door de straten moeten worden gesleept tot er geen vel meer op zijn botten zit.quote:
Het is i.p.v. 'heer' nu president wmb.quote:
Waarom denk je dat een oorlog tussen de NAVO en Rusland er hetzelfde uit gaat zien als die tussen Rusland en Oekraine? Denk je niet dat de NAVO iets meer extra mogelijkheden heeft dan Oekraine nu om Rusland pijn te doen?quote:Op donderdag 1 oktober 2026 11:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als morgen er een grootschalige oorlog komt met Rusland, kan enkel Ukraine op tegen de massaproductie van goedkope drones, ballitische raketten van Rusland. De rest van Europa heeft geen idee hoe zich daartegen te verdedigen.
Nagenoeg nul. Maar om dat te bereiken moeten we dus wel ons vredesdividend weer inleveren. Helaas.quote:
Misschien 2quote:Op donderdag 1 oktober 2026 19:26 schreef Adames het volgende:
[..]
Nagenoeg nul. Maar om dat te bereiken moeten we dus wel ons vredesdividend weer inleveren. Helaas.
edit: Zie nu net dat je het ook al vergezocht noemde
quote:Van juli tot en met september bleven de Russische bezetters pogingen tot aanvallen en infiltratie-inspanningen ondernemen binnen het verantwoordelijkheidgebied van de 93e Kholodnyi Yar Brigade, in de gebieden van Novopavlivka, Pavlivka, Pryiut, Torske, Malo-Raikske, Krasnyi Kut, Toretske, Petrivka en Novohryhorivka.
Geen enkele aanvalspoging van de vijand slaagde echter. De vijand werd regelmatig gedetecteerd, aangevallen en vernietigd met alle beschikbare middelen: UAV's, artillerie en de inspanningen van soldaten van de verkenningseenheid direct in vuurgevechten met lichte wapens.
De eenheden van de brigade bleven ook hun posities vasthouden in het gebied van Rusyn Yar, waardoor Russische troepen niet verder konden oprukken.
Tijdens verkennings- en zoekoperaties voegden soldaten van de gemotoriseerde, gemotoriseerde infanterie- en infanteriebataljons meer gevangengenomen vijandelijk personeel toe aan de poel voor gevangenenruil.
In sommige frontgebieden opereerden de Kholodnyi Yar-strijders in coördinatie met naburige eenheden, inclusief bataljons van het 425e Aanvalregiment "Skelia". Door gezamenlijke inspanningen wisten ze de vijand tegen te houden in de gebieden van de nederzettingen Raiske, Petrivka, Pryiut, Torske, Toretske, Krasnyi Kut, Pavlivka en Novohryhorivka.
Als gevolg daarvan hebben Russische troepen in het verantwoordelijkheidgebied van de Kholodnyi Yar-strijders in de afgelopen maanden zelfs het kleinste succes niet kunnen behalen. Alle pogingen om nieuwe gebieden van ons grondgebied in te nemen zijn geëindigd in mislukking.
NEE JULLIE DAN!quote:Op donderdag 1 oktober 2026 19:30 schreef LXIV het volgende:
Ik vind jullie tegenstrijdig. Soms posten jullie 'we zijn al in oorlog', wanneer het over hybride aanvallen gaat, en nu is de kans op een oorlog met Rusland praktisch nul?
Ik zie een heel duidelijke trend. Van uiterst voorzichtig in 2022 (Ollongren: het is een goedkope oorlog/we leveren alleen verdedigingswapens) / wat dat ook moge zijn, tot aan dit moment waarop regeringshoofden van Polen, Duitsland en Frankrijk uitspraken doen die lijken alsof het voor het eine van dit jaar artikel 5 is.
Voor iemand die zo lang bij defensie heeft gewerkt, lijk je het allemaal niet zo goed te snappen.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 19:30 schreef LXIV het volgende:
Ik vind jullie tegenstrijdig. Soms posten jullie 'we zijn al in oorlog', wanneer het over hybride aanvallen gaat, en nu is de kans op een oorlog met Rusland praktisch nul?
Ik zie een heel duidelijke trend. Van uiterst voorzichtig in 2022 (Ollongren: het is een goedkope oorlog/we leveren alleen verdedigingswapens) / wat dat ook moge zijn, tot aan dit moment waarop regeringshoofden van Polen, Duitsland en Frankrijk uitspraken doen die lijken alsof het voor het eine van dit jaar artikel 5 is.
Voor het eerst snap ik de Nazi vergelijking van Putinquote:Op donderdag 1 oktober 2026 19:35 schreef skysherrif het volgende:
Azov hield een ceremonie ter nagedachtenis aan hun gevallen soldaten
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik snap je, maar Vooral extreem nationalistisch x)quote:Op donderdag 1 oktober 2026 19:36 schreef Adames het volgende:
[..]
Voor het eerst snap ik de Nazi vergelijking van Putin
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vraag me af hoeveel de russen het betreuren de volledige azovleiding uit te wisselen in 2022, 1 van hun grootste fouten lijkt me.
Of misschien snap jij het niet zonder enige opleiding of ervaring op het gebied van defensie of internationale politiek. Dat zou natuurlijk ook nog kunnen. Want als ik het niet snap dan snappen met mij heel veel andere militairen het ook niet. Dan zou het leger er niks van begrijpen, en het FOK!forum wel.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 19:33 schreef Adames het volgende:
[..]
Voor iemand die zo lang bij defensie heeft gewerkt, lijk je het allemaal niet zo goed te snappen.
Waar denk je dat het gros van de plichtigen tijdens de koude oorlog geknokt zou hebben in het geval de pleuris was uitgebroken?quote:Op donderdag 1 oktober 2026 18:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De kans dat we ooit dienstplichtigen die niet in het leger zitten in gaan zetten in een strijd buiten onze eigen landsgrens is zo goed als 0. Ook als we in een actieve oorlog met Rusland zouden belanden.
Ik denk dat jij een verkeerde voorstelling hebt van de dienstplicht.
Er zullen weinig deskundigen zijn die de kans op oorlog met Rusland op 50% schattenquote:Op donderdag 1 oktober 2026 19:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
Of misschien snap jij het niet zonder enige opleiding of ervaring op het gebied van defensie of internationale politiek. Dat zou natuurlijk ook nog kunnen. Want als ik het niet snap dan snappen met mij heel veel andere militairen het ook niet. Dan zou het leger er niks van begrijpen, en het FOK!forum wel.
Net als met corona eigenlijk. Toen zaten artsen, virologen en epidemiologen er ook falliekant naast telkens.
Oorlog misschien niet, art5 wordt al waarschijnlijker geacht.quote:Op donderdag 1 oktober 2026 19:53 schreef Adames het volgende:
[..]
Er zullen weinig deskundigen zijn die de kans op oorlog met Rusland op 50% schatten
Geen idee verder met je opmerking over Corona. Toen waren er inderdaad ook veel meningen. Niet alles is jij tegenover de rest.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |