Democratie wordt dan welk AI-voorstel op demeeste stemmen kan rekenen met de uitdaging hoe dat onder het mom van verleiden tot lijden, te bewerkstelligen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 10:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Over 10 jaar schrijft AI de wetsomtwerpen
moties zijn dan ook meer een soort kennisgeving van mogelijkheden
Wat dus niet hetzelfde is als immigranten (of Linksch) de schuld geven van alles wat misgaat.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 16:37 schreef Perrin het volgende:
En ontkenning en wegkijken zijn heel menselijke reacties wanneer de wereld snel verandert en vertrouwde zekerheden minder vanzelfsprekend worden.
Maar doen alsof er niets aan de hand is, is uiteindelijk zelden een goed recept voor verbetering. Je moet eerst durven kijken naar wat er misgaat, voordat je het kunt veranderen.
Ik kan dan weer niet zoveel met het asieldebat als morele strijd. Ik wil vooral menselijkheid én duidelijke grenzen en die twee hoeven elkaar helemaal niet te bijten.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 16:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat links wel erg doorslaat met de woke gedoe, zielige vluchtelingen, koppen soep , palestijnen knuffelen en stikstof daar heeft men wel gelijk in , realistisch politiek schijnt uit den boze te zijn
Ik heb zelf een compound in Gambia, ik hoor van de bevolking ter plekke over uitreizen via de backway , en de dingen die men elkaar verteld
Als ik zeg dat het leven in Nederland niet zo mooi is als op youtube geloven ze mij niet
Wel gaan er veel technisch volk op werk reis naar de emiraten, de mensen die wat kunnen die gaan weg voor twee jaar met een arbeidscontract naar Dubai
Want er is echt heel veel technisch volk in Afrika
Een echtgenoot van een kennis van me is als lasser naar Dubai gegaan onlangs voor twee jaar
Mannen die niets kunnen, lenen het geld voor de overtocht en gaan via de backway, naar Nederland en belanden in een AZC
Krijgen hier te horen dat geen mens illegaal is en ze best mogen bijven met een kop soep en huisvesting
Nee, inderdaad. Ik werk zelf vrijwel uitsluitend met arbeidsmigranten en ben oprecht blij dat ze er zijn.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 16:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat dus niet hetzelfde is als immigranten (of Linksch) de schuld geven van alles wat misgaat.
quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 16:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
Tegelijkertijd moeten we ruimte houden voor mensen die we hier daadwerkelijk nodig hebben.
Het zou beter zijn als men hierheen komt op uitnodiging van een werkgever via een werk buro daar, dus niet door veel geld te betalen aan de overtocht maffiaquote:Op vrijdag 2 oktober 2026 16:48 schreef Perrin het volgende:
Wat mij betreft begint dat met een goed functionerend asielsysteem: controle aan de buitengrenzen, snelle en eerlijke procedures en daadwerkelijke terugkeer als iemand geen recht op bescherming heeft.
quote:Oorzaak:
De hoge kosten komen doordat de IND de wettelijke beslistermijn voor asielaanvragen en gezinshereniging vaak overschrijdt en gedupeerden naar de rechter stappen.
In 2026 kregen tientallen personen een totale dwangsom van meer dan ¤80.000 uitgekeerd; in negen gevallen liep dit zelfs op tot boven de ¤100.000 per persoon doordat zij herhaaldelijk naar de rechter stapten.
Die kiesdrempel zal dat een beetje forceren. Er zijn gewoon veel te veel partijen, het is bijna 100 jaar geleden dat er zo veel versplintering was.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 00:28 schreef kalinhos het volgende:
[..]
De kiesdrempel hoe die nu is is het eerlijkste. Als jij 1/150e deel van alle stemmen krijgt krijg je 1 zetel.
Tegelijkertijd vraag ik me ook af wat nou het nut is van een Volt, een CU of 1 van de afsplitsingen op rechts, maar als er een mandaat is prima![]()
Eigenlijk moet Volt lekker met D66 gaan en Ja21+BBB+Keijzer samen. Scheelt ook al een dot partijen. Dat gaan ze nooit doen omdat het - vooral op rechts- allemaal kleine egootjes zijn, maar het zal wel helpen.
Net als GroenLinks en PvdA gedaan hebben: na de realisatie dat hun verkiezingsprogramma’s zo goed als hetzelfde waren: lekker samen gaan.
Hoe zie je dat laatste voor je? Want daar is nu de RvS min of meer voor. Het daar weghalen vind ik sowieso een goed idee (dubbelrol van de RvS is een gotspe) maar hoe wil je dat dan doen? Politici hun eigen vlees laten keuren heeft geen zin, alleen al omdat doelmatigheid een slipperig begrip is. Zie bijvoorbeeld de complete ramp die Hugo de Jonge heet met zijn huurwet; die werd ook door mensen hier verdedigd door te zeggen dat het echte doel was om huisjesmelkers lekker aan te pakken en huurverlaging geen expliciet doel was.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 13:17 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Het is inderdaad een man die zoekt naar werkbare oplossingen in plaats van dat hij zich ingraaft in een schuttersputje, dat lijkt mij heel nuttig.
Als we dan zijn binnenhof lezing pakken heb ik wel eens moeite met zijn, in mijn ogen, inconsequentie tussen de overheid moet de achterstand omtrent infrastructuur, netcongestie, bouw, ai, aantal ziekten, de belastingdienst oplossing en tegelijk moet er bezuinigd worden op deze overheid. Een term als slagkrachtigere overheid klinkt heel leuk, maar het vraagt aan de voorkant een investering om aan de achterkant rendement te hebben. Het schrappen van regels is leuk, maar doe dan ook wat met de toetsing van nieuw gemaakte oplossingen op uitvoerbaarheid en doelmatigheid.
Tsja kennelijk willen genoeg kiezers dit. Als je een idee hebt en je haalt er de kiesdeler niet mee dan heb je dus een te kleine vertegenwoordiging in Nederland.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 17:27 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Die kiesdrempel zal dat een beetje forceren. Er zijn gewoon veel te veel partijen, het is bijna 100 jaar geleden dat er zo veel versplintering was.
Zou Dilan misschien een keer daadwerkelijk met haar werk als minister bezig zijn?quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 13:45 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, die Binnenhoflezing was niet zijn meesterwerk, beetje afgeraffeld, alhoewel ik het inhoudelijk wel kon waarderen. Viel me wel op dat hij redelijk fel de andere kant dan het kabinet koos - en nu kan je dualisme propageren, maar normaal liep hij aan het leibandje van Dilan. Die je overigens überhaupt niet meer ziet of hoort.
Makkelijkste baan van Nederland.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 18:31 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zou Dilan misschien een keer daadwerkelijk met haar werk als minister bezig zijn?
Die wil de paniek in de oogjes zien.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 18:27 schreef nostra het volgende:
De NOS wil morgen ook langskomenVriendelijk verzocht op te tyfen (het is ook op mijn werk
), maar we zullen zien.
Eelco is al afgetaaid dus er valt weinig te zien. Ik trek wel een bivakmuts aan, of wacht...quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 18:44 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die wil de paniek in de oogjes zien.
Ja dat dus en de SG mag het lekker opknappen.quote:
Gezien de afgelopen dagen en de rol van Heinen daarin is het nogal logisch. Dit kun je echt niet maken, hiervoor hebben mensen geen VVD gestemd.quote:
Nee, ik snap het volkomen. Elk lid dat ik niet ken via de VVD gaat nu maar naar Eerdmans.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 18:49 schreef Charles33 het volgende:
[..]
Gezien de afgelopen dagen en de rol van Heinen daarin is het nogal logisch. Dit kun je echt niet maken, hiervoor hebben mensen geen VVD gestemd.
beleid makenquote:Op vrijdag 2 oktober 2026 16:46 schreef Vallon het volgende:
Beleid opstellen en dat vervatten in teksten is sws een technische handeling.
VVD hangt teveel aan de HRA als middel om kiezers te trekken iedereen snapt dat het eind van die subsidie wel gekomen isquote:
quote:VVD zakt naar 12 zetels in zetelpeiling van Maurice de Hond
Politiek Vandaag, 15:01 - Update: 2 uur geleden
De VVD zakt 9 zetels in de peilingen ten opzichte van het huidige zetelaantal in de Tweede Kamer. Waar zij nu 22 zetels heeft in de Kamer, komt de VVD in de peilingen nu uit op 12. Dat blijkt uit de meest recente zetelpeiling van Maurice de Hond.
Jantje Struijs is de nieuwe Henkie.quote:Op vrijdag 2 oktober 2026 18:49 schreef nostra het volgende:
Waar is die revival van 50+ eigenlijk op gebaseerd, hoe dan.
Grap is natuurlijk dat je haar niet hoort, maar als je haar naam (of feeks) in mycroft gooit blijkt dat ze hier wel heel populair isquote:Op vrijdag 2 oktober 2026 18:31 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zou Dilan misschien een keer daadwerkelijk met haar werk als minister bezig zijn?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |