abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221803444
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 17:10 schreef DrMarten het volgende:

[..]
En hij snapt niet dat het best lekker is om een dag in de week vrij te zijn als een extra dag in de week werken betekent dat je er maar 100 euro in de maand op vooruit gaat.
Dan kan ik goed begrijpen dat veel mensen kiezen voor een dag minder als ze daarmee goed rond kunnen komen.
Dat ook maar een extra vrije dag is natuurlijk ook welvaart. Waarom zoveel van je tijd op aarde aan werk besteden als daar geen enkele noodzaak toe is.
pi_221803445
Geen enkele VVD-wethouder heeft energie gegooid in onderhoud.
pi_221803459
Ow god, ik was vergeten dat Mona Keijzer nog in de Kamer zit :X
A mind with a heart of it's own
pi_221803470
Mona vind ik een leeghoofd.
pi_221803473
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 17:41 schreef DrMarten het volgende:
Ow god, ik was vergeten dat Mona Keijzer nog in de Kamer zit :X
Bij haar kan ik me echt niet voorstellen wie daar nou op stemt? Like op zijn minst is van der Plas nog iemand waarmee je lekker shag kan roken en bierdrinken. Wat brengt Mona verder? Is het gewoon omdat het zo'n lekker vals type is?
  woensdag 16 september 2026 @ 17:44:24 #106
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_221803475
Mona Keijzer :r
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_221803482
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 17:40 schreef Firuze60 het volgende:
Geen enkele VVD-wethouder heeft energie gegooid in onderhoud.
Het meeste komt voor rekening van de Provincies en Rijkswaterstaat.

Maar de talloze VVD ministers de afgelopen decennia op het Ministerie van verkeer- en waterstaat hebben daar ook veel te weinig in geïnvesteerd.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_221803484
Investeren in wapens.. :r
pi_221803505
Op rechts trekken ze blijkbaar geen lessen uit bijvoorbeeld Duitsland. Die hebben nog meer dan wij op hun centen gezeten om hun schuld maar zo laag mogelijk te houden. Dat pakt bepaald niet lekker uit. Succesvolle landen hebben geen angst om te investeren in infrastructuur als rechtse partijen eens wat vertrouwen in Nederland zouden ontwikkelen kunnen we gewoon meer en meer groeien. In plaats van bezuinigen bezuinigen bezuinigen en de economie op die manier beklemmen.
pi_221803517
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 17:49 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Op rechts trekken ze blijkbaar geen lessen uit bijvoorbeeld Duitsland. Die hebben nog meer dan wij op hun centen gezeten om hun schuld maar zo laag mogelijk te houden. Dat pakt bepaald niet lekker uit. Succesvolle landen hebben geen angst om te investeren in infrastructuur als rechtse partijen eens wat vertrouwen in Nederland zouden ontwikkelen kunnen we gewoon meer en meer groeien. In plaats van bezuinigen bezuinigen bezuinigen en de economie op die manier beklemmen.
Welke landen deden dat?
pi_221803544
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 17:51 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Welke landen deden dat?
Engeland, Nederland, Duitsland zijn voorbeelden van landen die meer bezuinigen dan goed is.
Zeker Duitsland natuurlijk met een letterlijke rem dat ze niet teveel mogen lenen. Die zijn afgegleden van koploper in Europa naar zorgenkindje. Dat komt precies door dat type calvinistische idee dat lenen en investeren slecht is en lage schuld hebben slim of in elk geval moreel goed is.
pi_221803563
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 17:56 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Engeland, Nederland, Duitsland zijn voorbeelden van landen die meer bezuinigen dan goed is.
Zeker Duitsland natuurlijk met een letterlijke rem dat ze niet teveel mogen lenen. Die zijn afgegleden van koploper in Europa naar zorgenkindje. Dat komt precies door dat type calvinistische idee dat lenen en investeren slecht is en lage schuld hebben slim of in elk geval moreel goed is.
Rutte als Navo-voorzitter heeft gewoon gezegd, nu investeren in onderhoud van onze infrastructuur, er moeten misschien zware tanks over de bruggen heen rijden.. :D
pi_221803569
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 17:59 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Rutte als Navo-voorzitter heeft gewoon gezegd, nu investeren in onderhoud van onze infrastructuur, er moeten misschien zware tanks over heen rijden.. :D
Alsof iemand Rutte nog serieus neemt. Als je wil weten wat Rutte gaat zeggen kun je beter even Daddy bellen.
pi_221803574
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 17:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Alsof iemand Rutte nog serieus neemt. Als je wil weten wat Rutte gaat zeggen kun je beter even Daddy bellen.
Geopolitiek, lieverd.
pi_221803576
quote:

[..]
Rutte als Navo-voorzitter heeft gewoon gezegd, nu investeren in onderhoud van onze infrastructuur, er moeten misschien zware tanks over de bruggen heen rijden.. :D
Als alle bruggen spontaan instorten zodra er tanks overheen rijden is dat op zich ook een prima verdedigingsmechanisme. :P
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_221803581
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 18:00 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Als alle bruggen spontaan instorten zodra er tanks overheen rijden is dat op zich ook een prima verdedigingsmechanisme. :P
:D
pi_221803584
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 18:00 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Geopolitiek, lieverd.
Vertel? Geopolitiek gezien brengt Rutte niets. Hij bedelt een beetje dat landen gaan doen wat die demente pedo graag wil.

De Spaanse houding is dan bijvoorbeeld een goed voorbeeld, die zeggen gewoon ga fietsen leipo. 5%? wij doen 2% dat voorbeeld zou Nederland moeten volgen.
pi_221803588
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 18:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Vertel? Geopolitiek gezien brengt Rutte niets. Hij bedelt een beetje dat landen gaan doen wat die demente pedo graag wil.
Trump is ook een clown die weer door anderen voorop is gezet.
pi_221803613
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 18:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

De Spaanse houding is dan bijvoorbeeld een goed voorbeeld, die zeggen gewoon ga fietsen leipo. 5%? wij doen 2% dat voorbeeld zou Nederland moeten volgen.
Spanje heeft ook schijt aan Brussel.
pi_221803621
Brekelmans is wel een verademing ten op zicht van Yesilgos. Waar blijft die coup?
  woensdag 16 september 2026 @ 18:15:04 #121
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_221803636
quote:

[..]
Ik krijg vlekken van het gejengel van het militair-industrieel complex.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_221803659
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 18:11 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Brekelmans is wel een verademing ten op zicht van Yesilgos. Waar blijft die coup?
Wat?
Die eikel is net zo erg. Alleen het minzame lachje ontbreekt
pi_221803662
Nu begint ie weer dat PRO niet aan tafel komt :')
pi_221803664
Ik vind het wonderlijk hoe de VVD-ers dit standpunt voor zichzelf in hun hoofd rechtgebreid krijgen.
pi_221803674
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 18:19 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Wat?
Die eikel is net zo erg. Alleen het minzame lachje ontbreekt
Ik vind hem minder agressief. Natuurlijk is het een fantast die verder weinig te bieden heeft als politicus.
Daarbij hoe meer gekloot bij de VVD hoe beter. Een beetje over straat rollen met een leiderschaps-strijd zal ze vast goed doen.
pi_221803682
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 18:11 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Kwestie van tijd.
Wait for the ricochet.
Ein Besonderes unter den Besten.
pi_221803739
Al die politici die nu ook met AI overzichtjes het debat voeren :')
  woensdag 16 september 2026 @ 18:35:20 #128
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_221803750
Bij de VVD snappen ze minderheidscoalities nog steeds niet lijkt het, dat blijft redelijk bizar.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_221803801
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2026 17:17 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik heb ondertussen wel spijt van mijn stem op het CDA, zogenaamd de gezins partij voor Jan modaal.

Het enige wat Henri doet voor het gezin is de portemonnee kleiner maken en de koopkracht laten slinken.

Laat het kabinet maar snel vallen.
Vroeger ook CDA gestemd. Maar van dat CDA is al jaren niks meer over. IK weet uberhaupt niet waar ze nog voor staan. Net zo'n nietszeggende partij als D66 geworden.
pi_221803820
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 17:18 schreef Tomatenboer het volgende:
Komt het leugentje weer dat een uitkering en toeslagen bijna net zoveel is als alleen minimumloon.

Ja, dat kan in sommige gevallen zo zijn, maar er wordt dan nooit bij vermeld dat je ook recht hebt op toeslagen met een minimumloon.

Daarbij komt dat je niet zomaar kunt kiezen voor een uitkering.
Je vergeet even dat je 160 uur over hebt in de maand en lekker zwart kan bijklussen :P
pi_221803829
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 18:43 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Vroeger ook CDA gestemd. Maar van dat CDA is al jaren niks meer over. IK weet uberhaupt niet waar ze nog voor staan. Net zo'n nietszeggende partij als D66 geworden.
CDA was ooit ook een soort middenpartij geweest, jaren met Lubbers. De ene na de andere bezuiniging met zijn kabinet. Zijn gedroomverfde opvolger werd akuut afgestraft. Kok kon nog wat voor verbinding zorgen.
  woensdag 16 september 2026 @ 18:55:07 #132
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_221803856
Ik zeg het niet graag maar Monita Keijzer maakt een uitstekend punt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_221804008
Deze rechtse partijen doen echt alsof wat meer belasting in box 3 ervoor zorgt dat Nederland economisch helemaal uit elkaar valt en we meteen in een recessie komen.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  woensdag 16 september 2026 @ 19:26:41 #134
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221804040
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221804043
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2026 19:21 schreef Nexum het volgende:
Deze rechtse partijen doen echt alsof wat meer belasting in box 3 ervoor zorgt dat Nederland economisch helemaal uit elkaar valt en we meteen in een recessie komen.
Ja ze zijn gewend te scoren met totale waanbeelden over de economie.
pi_221804046
quote:
Ja joh en gelijk wil niemand meer investeren.
pi_221804050
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 18:55 schreef -XOR- het volgende:
Ik zeg het niet graag maar Monita Keijzer maakt een uitstekend punt.
Over die verificatie? Ja dat dacht ik ook. Gebroken klok momentje.
pi_221804061
'rechts' en 'links' bestaat niet.
pi_221804062
Als de coalitie voor een meerderheid kiest via JA21 kunnen we dus forse bezuinigingen verwachten op zorg en sociale zekerheid. Gezien hun miljarden wensenlijstje voor Box 3.
pi_221804095
Buiten Europa 'gelukszoekers' opvangen!
pi_221804156
Wilders: "u blijft herhalen."

8)7 :D
  woensdag 16 september 2026 @ 19:41:52 #142
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_221804170
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 19:27 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Over die verificatie? Ja dat dacht ik ook. Gebroken klok momentje.
Dat inderdaad.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_221804259
Het is dus duidelijk, deze coalitie gaat het via JA21 en de SGP proberen.
  woensdag 16 september 2026 @ 19:57:25 #144
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_221804289
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 19:52 schreef Tomatenboer het volgende:
En dat is uiteraard prima, Jettens begrafenis.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_221804304
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 19:57 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Die is toch sowieso wel klaar? Welke kant hij ook kiest. Het lijkt echt nergens op.
  woensdag 16 september 2026 @ 20:01:24 #146
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_221804315
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 19:59 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Die is toch sowieso wel klaar? Welke kant hij ook kiest. Het lijkt echt nergens op.
Theoretisch kan hij zich natuurlijk nog herpakken als het kabinet het vier jaar uithoudt maar dan moet wel eerst de kritiek op zijn handelen (of het gebrek daaraan) wel eerst aantrekken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_221804342
quote:
De rechtse/liberale users in deze reeks ook.
"Pools are perfect for holding water"
pi_221804347
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 19:57 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Mwah, het kan inderdaad D66 de kop kosten (is winst voor PRO) maar het betekent mijns inziens weinig goeds voor het land.

Draconische bezuinigingen op zorg en sociale zekerheid incoming….
  woensdag 16 september 2026 @ 20:08:10 #149
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_221804375
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 20:04 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Mwah, het kan inderdaad D66 de kop kosten (is winst voor PRO) maar het betekent mijns inziens weinig goeds voor het land.

Draconische bezuinigingen op zorg en sociale zekerheid incoming….
Ik word er ook niet blij van, maar het staat ze vrij om die keuze te maken natuurlijk, en samenwerking met PRO gaat niet lukken.

Voor de bakfietsers is het dan in het vervolg in ieder geval wel duidelijk: ben je progressief, dan stem je PRO, wil je graag SGP salonfähig maken en abortus strafbaar, stem dan D66.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_221804376
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 19:52 schreef Tomatenboer het volgende:
Tsja, blijkbaar kan elke generatie stemmers het alleen leren door er in de praktijk zelf achter te komen; D66 gaat al-tijd over rechts.

Als het puntje bij paaltje komt, hecht D66 meer waarde aan diens liberale waarden dan aan diens progressieve. De VVD-met-een-regenboog-laagje.
pi_221804409
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 20:08 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik word er ook niet blij van, maar het staat ze vrij om die keuze te maken natuurlijk, en samenwerking met PRO gaat niet lukken.

Voor de bakfietsers is het dan in het vervolg in ieder geval wel duidelijk: ben je progressief, dan stem je PRO, wil je graag SGP salonfähig maken en abortus strafbaar, stem dan D66.
Mjah, dat ga ik toch even ter sprake brengen bij mijn D66 stemmende zus en haar man, die bezig zijn met het maken van een familie.

Zij komt van origine van GL, maar haar man is een onderwijzer in hart en nieren die zich niet echt met politiek bezig houdt, dus dan weet je al wel weer hoe laat het is; blind D66 stemmen want zogenaamd de onderwijspartij.
  woensdag 16 september 2026 @ 20:20:07 #152
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_221804460
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 20:11 schreef probeer het volgende:

[..]
Mjah, dat ga ik toch even ter sprake brengen bij mijn D66 stemmende zus en haar man, die bezig zijn met het maken van een familie.

Zij komt van origine van GL, maar haar man is een onderwijzer in hart en nieren die zich niet echt met politiek bezig houdt, dus dan weet je al wel weer hoe laat het is; blind D66 stemmen want zogenaamd de onderwijspartij.
Dat heb ik sowieso altijd wat vreemd gevonden, dat die zelfgemaakte button door iedereen voor zoete koek werd geslikt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_221804470
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 20:20 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat heb ik sowieso altijd wat vreemd gevonden, dat die zelfgemaakte button door iedereen voor zoete koek werd geslikt.
Ja, maar zo zijn er wel meer; de VVD als zogenaamde ondernemerspartij of voor de hardwerkende Nederlander is er nog zo eentje.

Of vroeger, massa’s mensen die blindelings CDA stemden, veelal vanwege “normen en waarden”.
  woensdag 16 september 2026 @ 20:27:57 #154
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_221804497
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 20:23 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Ja, maar zo zijn er wel meer; de VVD als zogenaamde ondernemerspartij of voor de hardwerkende Nederlander is er nog zo eentje.

Of vroeger, massa’s mensen die blindelings CDA stemden, veelal vanwege “normen en waarden”.
Nu klopt de VVD als ondernemerspartij wel enigszins en "partij voor de hardwerkende Nederlanders" is kundig geframed maar zulke grote onzin dat veel mensen daar nog wel doorheen prikken.

CDA had de communitaristische/neoconservatieve tijdsgeest mee.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_221804517
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 18:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ik vind hem minder agressief. Natuurlijk is het een fantast die verder weinig te bieden heeft als politicus.
Daarbij hoe meer gekloot bij de VVD hoe beter. Een beetje over straat rollen met een leiderschaps-strijd zal ze vast goed doen.
Be careful what you wish for. De vorige strijd leverde je favoriet Rutte die jarenlang aan de macht was.
pi_221804551
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 20:30 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Be careful what you wish for. De vorige strijd leverde je favoriet Rutte die jarenlang aan de macht was.
Rutte was meer MP dan Jetten zijn kleine teen en dat zeg ik niet als VVD'er.
Wait for the ricochet.
pi_221804581
Ik heb Jetten eigenlijk nog niet gezien als Premier. Gezien zijn onzichtbaarheid kan ik het moeilijk beoordelen.
pi_221804597
Eigenlijk hè.. vond ik Schoof een veel betere premier dan Jetten. Schoof werkte hard op dossiers en leek inhoudelijk dingen beter te snappen. Serieuze premier was dat.
Hij zat alleen in een heel beroerde coalitie met de PVV.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_221804600
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 20:23 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

waarden”.
Welke partij is volgens jou dan wel voor de hardwerkende Nederlander?
[b]Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:[/b]
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  woensdag 16 september 2026 @ 20:45:47 #160
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_221804605
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2026 20:44 schreef capricia het volgende:
Eigenlijk hè.. vond ik Schoof een veel betere premier dan Jetten. Schoof werkte hard op dossiers en leek inhoudelijk dingen beter te snappen. Serieuze premier was dat.
Je kunt veel zeggen van Schoof, maar die was in ieder geval veel duidelijker aanwezig (en had waarschijnlijk ook gewoon meer leidinggevende capaciteiten.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  woensdag 16 september 2026 @ 20:47:01 #161
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_221804613
Begrijp ik nou goed dat opportunist Lasbril toch de opening biedt om per begroting te gaan wheelen en dealen?
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_221804615
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2026 20:44 schreef capricia het volgende:
Schoof was zeker beter dan Jetten, maar nog altijd niet half zo goed als Rutte. Men zeikte veel op hem de laatste jaren, met name over dat actieve herinnering gelul (stukken die overigens nooit naar de pers hadden mogen uitlekken), maar hoe hij het ambt premier uitvoerde was ongeëvenaard.

Los van het feit dat hij verbaal sterk was en goed met de pers kon omgaan (ook met Powned), was hij altijd zeer energiek. Terwijl Omtzigt eigenlijk altijd wel tegen een burn-out aanzat, altijd moe was, er doorheen zat, etc. barstte Rutte van de energie. Dat is een kwaliteit die een premier moet hebben.
pi_221804629
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 20:47 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Schoof was zeker beter dan Jetten, maar nog altijd niet half zo goed als Rutte. Men zeikte veel op hem de laatste jaren, met name over dat actieve herinnering gelul (stukken die overigens nooit naar de pers hadden mogen uitlekken), maar hoe hij het ambt premier uitvoerde was ongeëvenaard.

Los van het feit dat hij verbaal sterk was en goed met de pers kon omgaan (ook met Powned), was hij altijd zeer energiek. Terwijl Omtzigt eigenlijk altijd wel tegen een burn-out aanzat, altijd moe was, er doorheen zat, etc. barstte Rutte van de energie. Dat is een kwaliteit die een premier moet hebben.
Haal je nu Omtzigt erbij? Die jankbuil?
pi_221804631
quote:
Ik heb ondertussen wel spijt van mijn stem op het CDA, zogenaamd de gezins partij voor Jan modaal.

Het enige wat Henri doet voor het gezin is de portemonnee kleiner maken en de koopkracht laten slinken.

Je hebt het duidelijk niet goed begrepen dan.

1. Er moet bezuinigd worden
2. Er is geen aardgas meer
3. Er moet meer geld naar defensie, klimaat, zorg, onderwijs

Hoe ga jij dat oplossen? Bij de rijke weghalen? Succes dan, die wonen dan over twee jaar in Duitsland en België en dan leveren ze voor ons precies 0 euro belastinggeld op.

Welke partij je ook stemt, je gaat er op achteruit, tenzij je geld gaat lenen en dus de staatsschuld fors laat oplopen, dan heb je nu even geen problemen, maar dan is de volgende generatie klaar.
pi_221804636
quote:

Valt me ook heel erg tegen van het CDA. Ik zie weinig van de gezinswaarden en het CDA terug in het beleid.
- Goethe, “Faust”
pi_221804638
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 20:50 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Haal je nu Omtzigt erbij? Die jankbuil?
Omtzigt vond ik inhoudelijk misschien wel sterker dan Rutte, maar hij mist de kwaliteiten om premier te zijn.

Rob Jetten is inhoudelijk zwak, maar heeft ook geen enkele kwaliteit om premier te zijn. Nul leiderschap. Hij heeft eigenlijk zijn oren laten hangen naar de VVD en heeft een lulverhaal gehouden dat ze wel iets geven om klimaat om zijn linkse achterban tevreden te stemmen.
pi_221804642
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 20:44 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Welke partij is volgens jou dan wel voor de hardwerkende Nederlander?
PRO, ChristenUnie, Volt, 50plus, SP momenteel.
pi_221804650
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 20:47 schreef Szura het volgende:
Begrijp ik nou goed dat opportunist Lasbril toch de opening biedt om per begroting te gaan wheelen en dealen?
Ja, het gaat gewoon gebeuren, een meerderheid via JA21 en SGP.
pi_221804651
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 20:53 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
PRO, ChristenUnie, Volt, 50plus, SP momenteel.
Die partijen zijn inderdaad voor de hardwerkende Nederlander die minder dan modaal verdienen. Maar ze halen het geld weg bij de hardwerkende Nederlanders die meer dan modaal verdienen. Deze nivelleringsmethodiek werkt maar even, zoals de geschiedenis heeft laten zien.
pi_221804662
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 20:54 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Die partijen zijn inderdaad voor de hardwerkende Nederlander die minder dan modaal verdienen. Maar ze halen het geld weg bij de hardwerkende Nederlanders die meer dan modaal verdienen. Deze nivelleringsmethodiek werkt maar even, zoals de geschiedenis heeft laten zien.
Veel meer dan modaal, daar komen ze niet aan, want dat zijn de investeerders voor de toekomst.
pi_221804664
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 20:54 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
En wat willen die daar voor terug?

Stoppen met het volgooien van de gasputten in Groningen zou ik sws erg voor zijn.
- Goethe, “Faust”
pi_221804666
quote:

[..]
Ik hoop met je mee. Ik denk in ieder geval dat Klavertje zijn hand overspeelt heeft. Dat jochie blaast ook wel iets te hoog van toren. Zijn oorspronkelijk partij stelde nauwelijks wat voor en telde op het politieke toneel nooit echt mee.
Na de samenvoeging met de gerenommeerde PvdA, een partij die in ieder geval aardig wat regeringservaring heeft, voelt hij zich het heertje. Maar hij snapt er nog steeds even weinig van :D
  woensdag 16 september 2026 @ 20:58:15 #173
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_221804667
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 20:47 schreef Szura het volgende:
Jep. Stukje desperate.
  woensdag 16 september 2026 @ 20:59:09 #174
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221804670
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 20:54 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Dat kan niet , het is de werkgever die het loon bepaald , middels allerlei soorten beloningen
De overheid kan niet nivelleren
Dat is onzin
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 16 september 2026 @ 20:59:27 #175
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_221804673
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 20:52 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Omtzigt vond ik inhoudelijk misschien wel sterker dan Rutte, maar hij mist de kwaliteiten om premier te zijn.

Rob Jetten is inhoudelijk zwak, maar heeft ook geen enkele kwaliteit om premier te zijn. Nul leiderschap. Hij heeft eigenlijk zijn oren laten hangen naar de VVD en heeft een lulverhaal gehouden dat ze wel iets geven om klimaat om zijn linkse achterban tevreden te stemmen.
Jetten heeft het als klimaatminister niet zo slecht gedaan toch?
  woensdag 16 september 2026 @ 21:00:50 #176
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221804679
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2026 20:59 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
hij vliegt zich te apelazerus om overal excuses aan te bieden
pi_221804681
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 20:58 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Ik hoop met je mee. Ik denk in ieder geval dat Klavertje zijn hand overspeelt heeft. Dat jochie blaast ook wel iets te hoog van toren. Zijn oorspronkelijk partij stelde nauwelijks wat voor en telde op het politieke toneel nooit echt mee.
Na de samenvoeging met de gerenommeerde PvdA, een partij die in ieder geval aardig wat regeringservaring heeft, voelt hij zich het heertje. Maar hij snapt er nog steeds even weinig van :D
Hmmm, was al weinig over van die 'gerenormmeerde' PvdA, stelletje pluche zitters en elkaar baantjes geven.
pi_221804686
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 20:58 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Ik hoop het niet hoor, ik geloof dat het weinig goeds voor Nederland belooft.

Draconische bezuinigingen op zorg en sociale zekerheid kunnen we dan verwachten.

Eerdmans hintte op “hervormingen” om zijn miljarden wens om Box 3 te ontzien te bekostigen.
  woensdag 16 september 2026 @ 21:02:01 #179
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_221804692
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 21:00 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Hmmm, was al weinig over van die 'gerenormmeerde' PvdA, stelletje pluche zitters en elkaar baantjes geven.
Plucheplakkers nu ze hard to get spelen? Dan is het nooit goed :D
pi_221804694
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2026 20:59 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Als klimaatminister vond ik hem inderdaad niet zo slecht. Dan heb je ook maar één portefeuille en kun je je inhoudelijk beperken tot een bepaald domein. Maar hij is vooral niet geschikt als premier.
pi_221804701
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 20:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat kan niet , het is de werkgever die het loon bepaald , middels allerlei soorten beloningen
De overheid kan niet nivelleren
Dat is onzin
Bruto bepaald de werkgever, netto bepaald de overheid.
pi_221804721
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 21:01 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Draconische bezuinigingen op zorg en sociale zekerheid kunnen we dan verwachten.
Die bezuinigen zijn nodig. Ik had graag elke uitkering met 10% verhoogd, maar het geld moet ergens vandaan komen. Dat geld is er nu niet.

Je werkende beroepsbevolking is nu relatief klein, belastingen verhogen is geen optie, bezuinigingen zijn noodzakelijk ook al is het totaal niet populair.

quote:
Eerdmans hintte op “hervormingen” om zijn miljarden wens om Box 3 te ontzien te bekostigen.
Waarom vind je dat box 3 niet ontzien moet worden? Het is vermogen en spaargeld dat mensen hebben opgebouwd. Het verstandig omgaan met geld, spaarzaam zijn, etc. mag toch best beloond worden? Of moeten mensen maar jaarlijks 20K euro uitgeven aan een vakantie in de Malediven?
pi_221804722
twitter
pi_221804732
quote:

[..]
Voor een paar begrotingen zal dat best lukken. Maar waar gaan ze dan de meerderheid halen voor de begrotingen waar JA21 tegen gaan stemmen? Lijkt me niet dat ze daar dan bij PRO voor terecht kunnen.
pi_221804740
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2026 21:02 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Plucheplakkers nu ze hard to get spelen? Dan is het nooit goed :D
Ze snappen het gewoon niet. Klaver heeft eerder geprobeerd hard-to-get te spelen, maar werd met azijn en zout ingemaakt door Dilan Yesilgöz. En nóg heeft hij zijn lesje niet geleerd.
pi_221804741
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 21:06 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Die bezuinigen zijn nodig. Ik had graag elke uitkering met 10% verhoogd, maar het geld moet ergens vandaan komen. Dat geld is er nu niet.

Je werkende beroepsbevolking is nu relatief klein, belastingen verhogen is geen optie, bezuinigingen zijn noodzakelijk ook al is het totaal niet populair.
[..]
Waarom vind je dat box 3 niet ontzien moet worden? Het is vermogen en spaargeld dat mensen hebben opgebouwd. Het verstandig omgaan met geld, spaarzaam zijn, etc. mag toch best beloond worden? Of moeten mensen maar jaarlijks 20K euro uitgeven aan een vakantie in de Malediven?
Joh, ik ben zowat opgegroeid met ga dit even uitgeven want anders jat de belasting het van je. Dit en dat was allemaal lekker aftrekbaar. :D
  woensdag 16 september 2026 @ 21:10:15 #187
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_221804749
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 21:08 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Ze snappen het gewoon niet. Klaver heeft eerder geprobeerd hard-to-get te spelen, maar werd met azijn en zout ingemaakt door Dilan Yesilgöz. En nóg heeft hij zijn lesje niet geleerd.
Maar wat is je call dan? Dat hij zijn hand overspeelt en aan de kant wordt gezet of dat hij zijn hand overspeelt en toch mee gaat met de meeste dingen van de VVD?
pi_221804752
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2026 21:06 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Een belangrijke rol voor een premier is ook gewoon om achter de schermen te zorgen dat brandjes geblust worden en men eenheid in kabinetsbeleid uitdraagt. Daar was Schoof echt dramatisch in, terwijl de spanningen in dit kabinet redelijk binnen de perken blijven. De chaotische kamerdebatten die Schoof voerde zie je ook niet onder Jetten.

‘Hard werken’ is echt een non-argument, elke premier werkt hard.
pi_221804753
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 21:08 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Joh, ik ben zowat opgegroeid met ga dit even uitgeven want anders jat de belasting het van je. Dit en dat was allemaal lekker aftrekbaar. :D
Je moet tol heffen aan de poort. We hebben al geen vlaktaks, rijkere mensen betalen niet alleen absoluut, maar ook relatief meer belasting. Daarna is het gewoon gelijk. Ik snap dat je vermogen wilt belasten, maar dan iedereen gewoon hetzelfde percentage. Bijvoorbeeld 2%.

Als je 100.000 hebt betaal je 2000 euro.
Als je 1.000.000 hebt betaal je 20.000 euro.

Je hebt tien keer zo veel, dus je betaalt tien keer zoveel belasting. Klaar.
pi_221804759
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2026 21:10 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Maar wat is je call dan? Dat hij zijn hand overspeelt en aan de kant wordt gezet of dat hij zijn hand overspeelt en toch mee gaat met de meeste dingen van de VVD?
Klaver is vanaf het begin af aan totaal niet constructief geweest. Er is hier geen uitweg meer voor. Welke keuze hij nu ook maakt, hij gaat op z'n bek. Zijn achterban zal niet blij zijn als hij zichzelf buitenspel zet, maar ze zullen ook niet blij zijn als hij met dit kabinet, nu na alles wat hij heeft gezegd, zaken gaat doen.
pi_221804761
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2026 21:10 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Een belangrijke rol voor een premier is ook gewoon om achter de schermen te zorgen dat brandjes geblust worden en men eenheid in kabinetsbeleid uitdraagt. Daar was Schoof echt dramatisch in, terwijl de spanningen in dit kabinet redelijk binnen de perken blijven. De chaotische kamerdebatten die Schoof voerde zie je ook niet onder Jetten.

‘Hard werken’ is echt een non-argument, elke premier werkt hard.
Volgens de reconstructies van de begrotingsonderhandelingen had Jetten juist totaal geen regie en had hij zijn D66 pet op ipv boven de partijen te staan om het geheel in goede banen te leiden. Dat heeft Schoof toentertijd toch echt een stuk beter gedaan.
  woensdag 16 september 2026 @ 21:13:34 #192
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221804766
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 21:02 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Bruto bepaald de werkgever, netto bepaald de overheid.
dan maakt de werkgever het bruto wat hoger en verstrekt opties en eindejaar bonussen , de werkgever wil dat personeel of hij wil het niet, daar staat de overheid buiten, het is geen communistische samenleving
pi_221804771
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 21:13 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dan maakt de werkgever het bruto wat hoger
Makkelijker gezegd dan gedaan. Een werkgever heeft geen eindeloze pot met geld.
pi_221804772
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 20:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik heb Jetten eigenlijk nog niet gezien als Premier. Gezien zijn onzichtbaarheid kan ik het moeilijk beoordelen.
Ja, dat is een beetje het punt hè.
Wait for the ricochet.
  woensdag 16 september 2026 @ 21:16:34 #195
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_221804779
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 21:12 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Klaver is vanaf het begin af aan totaal niet constructief geweest. Er is hier geen uitweg meer voor. Welke keuze hij nu ook maakt, hij gaat op z'n bek. Zijn achterban zal niet blij zijn als hij zichzelf buitenspel zet, maar ze zullen ook niet blij zijn als hij met dit kabinet, nu na alles wat hij heeft gezegd, zaken gaat doen.
Er is nog helemaal geen deal.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_221804782
Bontenbal als dominee.
pi_221804803
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 21:10 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Je moet tol heffen aan de poort. We hebben al geen vlaktaks, rijkere mensen betalen niet alleen absoluut, maar ook relatief meer belasting. Daarna is het gewoon gelijk. Ik snap dat je vermogen wilt belasten, maar dan iedereen gewoon hetzelfde percentage. Bijvoorbeeld 2%.

Als je 100.000 hebt betaal je 2000 euro.
Als je 1.000.000 hebt betaal je 20.000 euro.

Je hebt tien keer zo veel, dus je betaalt tien keer zoveel belasting. Klaar.
Zo werkt het dus niet, grapjas. Elke burger moet eten, de kosten daarvan is voor ieder burger gelijk.
pi_221804828
quote:
Extreme, racistische theorieën in FvD-podcast, partij wil aflevering niet offline halen
In een Engelstalige podcast van Forum voor Democratie zijn openlijk, en met instemming van presentator en FvD-medewerker John Laughland, racistische theorieën verkondigd. Niet eerder werden racistische denkbeelden zo onverbloemd en in alle ernst besproken in een officiële uiting van de partij.
---
Volgens de Britse auteur bewegen zwarte mensen in Londen als ‘een soort Afrikaanse jachtroedel’, een uitdrukking (hunting pack of pack animal) die hij in de uitzending meermaals herhaalt.
Elmer beweert dat hij ‘Afrikaanse mensen’ nooit alleen ziet of een boek ziet lezen. Een uur lang wordt Elmer door Laughland gevraagd om zijn ‘zeer, zeer controversiële’ opvattingen toe te lichten.
Meerdere keren doet hij uitspraken die niet alleen expliciet racistisch zijn, maar ook een vijandbeeld creëren. ‘De zwarte mentaliteit, de genetisch bepaalde cultuur en mentaliteit van Afrikaanse mensen, welk mogelijk nut zouden deze mensen voor ons kunnen hebben? Er is maar één nut, en dat is ons te vernietigen en ons uit het bestaan weg te fokken.’ In de uitzending is te zien dat Laughland knikt.

https://www.volkskrant.nl/politiek/extreme-racistische-theorieen-in-fvd-podcast-partij-wil-aflevering-niet-offline-halen~bf3ffbb34/
pi_221804971
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 21:16 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Er is nog helemaal geen deal.
Klopt
pi_221804975
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 21:22 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Zo werkt het dus niet, grapjas. Elke burger moet eten, de kosten daarvan is voor ieder burger gelijk.
Het gaat hier over vermogen, geld dat je kan sparen. Niet je inkomen waarmee je eten moet kopen.

Verder zijn de kosten voor eten absoluut niet gelijk. Of je pasta koopt bij Dirk of uit eten gaat bij de Librije is nogal een verschil.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')