abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221803222
quote:
6s.gif Op woensdag 16 september 2026 16:53 schreef Zorro het volgende:
Nou, het concept is openbaar en je broek zakt er van af. Niet het concept zelf, maar wel hoe men de inkomensverdeling bekijkt...
https://www.ad.nl/politie(...)~a9b32c5e/?slug_rd=1

Deze zin vat alles samen:
[..]
Zorgtoeslag eerder stoppen voor hogere inkomens? Hogere inkomens krijgen al geen zorgtoeslag, tenzij iemand met 100 Euro boven het minimum al als hoger inkomen wordt gezien.
Hetzelfde voor "Grootverdieners" eerder het toptarief laten betalen. Wat betekent dat? Nou dit:
[..]
DAT ZIJN TOCH GEEN GROOTVERDIENERS MALLOTEN DAAR IN DEN HAAG
Trouwens, dan is het beter om minder uren te maken als je dichtbij die grens komt? dat komt toch niet overeen dat het kabinet juist wil dat iedereen fulltime aan de bak gaat?
pi_221803224
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 17:01 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Dat zou kunnen. Ik dacht dat Vattenfall veel zit daar op de Noordzee, maar ook anderen.
Zweden heeft net een windpark op zee van ze afgeknald, want milieu. En scheepvaart.
Wait for the ricochet.
Ein Besonderes unter den Besten.
pi_221803226
En vervolgens staat Markuzower te raaskallen. Ik zit nu voor het eerst vandaag een kwartiertje de boel te volgen en het is weer complete bagger :')
A mind with a heart of it's own
pi_221803228
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 17:05 schreef DrMarten het volgende:
En vervolgens staat Markuzower te raaskallen. Ik zit nu voor het eerst vandaag een kwartiertje de boel te volgen en het is weer complete bagger :')
Echt he.. _O-
pi_221803236
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 17:04 schreef User98182 het volgende:

[..]
Trouwens, dan is het beter om minder uren te maken als je dichtbij die grens komt? dat komt toch niet overeen dat het kabinet juist wil dat iedereen fulltime aan de bak gaat?
Dat vond ik decennia geleden al, een jaar in loondienst fulltime gewerkt, werd er super sjaggie van en omgerekend per uur verdiende ik minder. Zonder toeslagen trouwens.
pi_221803239
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 17:03 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Die man staat te raaskallen.
Nu beschuldigt ie Klaver dat ie niet aan tafel kwam. Alsof de VVD PRO niet iedere keer heeft uitgesloten :')
En nu gaat hij nat op de cijfers nu Bikker hem erop wijst dat Gen Z juist meer uren maakt dan oudere generaties.
pi_221803244
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 17:04 schreef User98182 het volgende:

[..]
Dat weten ze al heel lang. Toeslagenstelsel heeft enorme sprongen in zich waardoor je er veel beter uit bent om onder bepaalde grenzen te blijven en dan toeslagen te pakken.

Het is geen progressief stelsel. Alleen we wachten wanneer Belastingsdienst eindelijk met moderne middelen aan het werk is voordat we iets gaan veranderen. Dan zullen er ongetwijfeld nog een hoop debatten volgen omdat er een groep van plusminus 30 mensen er nadelen van ondervinden.
pi_221803245
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 17:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
En nu gaat hij nat op de cijfers nu Bikker hem erop wijst dat Gen Z juist meer uren maakt dan oudere generaties.
En hij snapt niet dat het best lekker is om een dag in de week vrij te zijn als een extra dag in de week werken betekent dat je er maar 100 euro in de maand op vooruit gaat.
Dan kan ik goed begrijpen dat veel mensen kiezen voor een dag minder als ze daarmee goed rond kunnen komen.
pi_221803252
Gaat ie weer kijken naar het verschil tussen inkomen uit werk en de uitkeringen. Hij snapt niet dat daar het probleem niet zit, maar dat je moet kijken naar het inkomensverschil tussen fulltime werken en parttime werken.
pi_221803253
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 17:10 schreef DrMarten het volgende:

[..]
En hij snapt niet dat het best lekker is om een dag in de week vrij te zijn als een extra dag in de week werken betekent dat je er maar 100 euro in de maand op vooruit gaat.
Dan kan ik goed begrijpen dat veel mensen kiezen voor een dag minder als ze daarmee goed rond kunnen komen.
Niet te vergeten mantelzorg, vrijwilligerswerk en nog andere dingen. Vroeger had je opa/oma's elke dag wel beschikbaar of sterker nog de vrouw bleef gewoon thuis.

Wil je iedereen fulltime aan het werk moet je ook een hoop mensen extra hebben voor voor/naschoolse opvang enzovoorts enzovoorts.
pi_221803266
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 17:11 schreef DrMarten het volgende:
Gaat ie weer kijken naar het verschil tussen inkomen uit werk en de uitkeringen. Hij snapt niet dat daar het probleem niet zit, maar dat je moet kijken naar het inkomensverschil tussen fulltime werken en parttime werken.
Hij snapt het prima hoor.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_221803273
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 17:12 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Niet te vergeten mantelzorg, vrijwilligerswerk en nog andere dingen. Vroeger had je opa/oma's elke dag wel beschikbaar of sterker nog de vrouw bleef gewoon thuis.

Wil je iedereen fulltime aan het werk moet je ook een hoop mensen extra hebben voor voor/naschoolse opvang enzovoorts enzovoorts.
Daar was Denemarken ook heel goed in, gratis kinderopvang.
pi_221803277
Zo het is gezegd. Bedrijven moeten groeien, bedrijven moeten geld overhouden.

De werknemers mogen stikken.
pi_221803296
Ik heb ondertussen wel spijt van mijn stem op het CDA, zogenaamd de gezins partij voor Jan modaal.

Het enige wat Henri doet voor het gezin is de portemonnee kleiner maken en de koopkracht laten slinken.

Laat het kabinet maar snel vallen.
pi_221803306
Wat een draaikont, manoman.
pi_221803308
Komt het leugentje weer dat een uitkering en toeslagen bijna net zoveel is als alleen minimumloon.

Ja, dat kan in sommige gevallen zo zijn, maar er wordt dan nooit bij vermeld dat je ook recht hebt op toeslagen met een minimumloon.

Daarbij komt dat je niet zomaar kunt kiezen voor een uitkering.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_221803330
Wat een onzin, je kunt met een modaal inkomen prima een vermogen hebben tot een ton spaargeld of een afgeloste hypotheek. Het gaat om wat afpakken aan belasting boven die schaal.
pi_221803342
Kan Brekelmans mij cijfers overleggen over percentage mensen die in uitkering zitten en eigenlijk gewoon prima aan werk kunnen? Hoe groot is die groep?
pi_221803349
Willen de bedrijven waar Brekelmans het zo vaak over heeft uberhaupt een WIA-uitkeringsgerechtigde die maar 3 uur per dag kunnen werken wel hebben?

Ik dacht het niet.
pi_221803354
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2026 17:26 schreef Frozen-assassin het volgende:
Willen de bedrijven waar Brekelmans het zo vaak over heeft uberhaupt een WIA-uitkeringsgerechtigde die maar 3 uur per dag kunnen werken wel hebben?

Ik dacht het niet.
Ja, en hij praat even niet over die goedkope arbeidsmigranten.
pi_221803359
Nu roept ie weer dat partijen al een half jaar aan tafel hadden kunnen komen om plannen te maken om o.a. de WIA aan te passen.
NEE LUL, JULLIE SLOTEN PARTIJEN UIT!!
pi_221803376
Oh manoman.. wat een theater.. :@
pi_221803403
Ik heb de indruk dat er wat discrepantie bestaat tussen mijn appgroepenbubbel en mijn fokbubbel.
Wait for the ricochet.
Ein Besonderes unter den Besten.
pi_221803411
quote:
6s.gif Op woensdag 16 september 2026 17:34 schreef nostra het volgende:
Ik heb de indruk dat er wat discrepantie bestaat tussen mijn appgroepenbubbel en mijn fokbubbel.
Gelukkig zit ik in geen enkele appgroep, hahahaha
pi_221803431
Mis hier wel onze CU-er.. :(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')