Klaver snapt heel goed dat hij nu dicht bij zijn kiezers moet blijven, die nemen het echt niet wanneer hij weer een rechts compromis sluit en 'VVD beleid'uit gaat voeren waarop de PvdA zodanig werd afgerekend (een val van bijna 30 zetels) dat het toen defacto ophield als grote partij na Rutte II. Bovendien heeft ie weinig te verliezen, de VVD heeft al aangegeven niet met hem in zee te willen, hij weet dat ie veroordeeld is tot oppositie en tja water bij de wijn doen inzake de sociale zekerheid is politieke zelfmoord. Zijn opponenten kunnen daar natuurlijk niet op wachten, maar ik snap wel dat ie dat zelf niet wilt.quote:Op woensdag 16 september 2026 21:12 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Klaver is vanaf het begin af aan totaal niet constructief geweest. Er is hier geen uitweg meer voor. Welke keuze hij nu ook maakt, hij gaat op z'n bek. Zijn achterban zal niet blij zijn als hij zichzelf buitenspel zet, maar ze zullen ook niet blij zijn als hij met dit kabinet, nu na alles wat hij heeft gezegd, zaken gaat doen.
Eerlijk gezegd denk ik dat iedereen wel in die rol moet groeien. Het begin van Jetten is niet slecht, maar wel weinig regie en zichtbaarheid. Kan me ook voorstellen dat dat langzaam beter wordt.quote:Op woensdag 16 september 2026 21:14 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, dat is een beetje het punt hè.
Vermakelijke gek.quote:Op woensdag 16 september 2026 22:28 schreef Firuze60 het volgende:
gotsamme! De vervanger van Lidewij.
Het is sowieso een debiele take dat Klaver niet constructief zou zijn omdat hij vasthoudt aan zijn standpunt dat de bezuinigingen eerst van tafel moeten.quote:Op woensdag 16 september 2026 22:16 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Klaver snapt heel goed dat hij nu dicht bij zijn kiezers moet blijven, die nemen het echt niet wanneer hij weer een rechts compromis sluit en 'VVD beleid'uit gaat voeren waarop de PvdA zodanig werd afgerekend (een val van bijna 30 zetels) dat het toen defacto ophield als grote partij na Rutte II. Bovendien heeft ie weinig te verliezen, de VVD heeft al aangegeven niet met hem in zee te willen, hij weet dat ie veroordeeld is tot oppositie en tja water bij de wijn doen inzake de sociale zekerheid is politieke zelfmoord. Zijn opponenten kunnen daar natuurlijk niet op wachten, maar ik snap wel dat ie dat zelf niet wilt.
Natuurlijk zijn de kosten voor eten wel gelijk. Als ik in de Librije ga eten is dat dezelde prijs als wanneer jij gaat. Dat is in de supermarkt niet anders.quote:Op woensdag 16 september 2026 21:55 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Het gaat hier over vermogen, geld dat je kan sparen. Niet je inkomen waarmee je eten moet kopen.
Verder zijn de kosten voor eten absoluut niet gelijk. Of je pasta koopt bij Dirk of uit eten gaat bij de Librije is nogal een verschil.
Dit!quote:Op woensdag 16 september 2026 22:42 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Het is sowieso een debiele take dat Klaver niet constructief zou zijn omdat hij vasthoudt aan zijn standpunt dat de bezuinigingen eerst van tafel moeten.
Tegelijkertijd mag de VVD zonder sterke argumenten PRO uitsluiten en daaraan vasthouden.
Mag de VVD met hand en tand vasthouden aan de Hypotheekrenteaftrek en mag de VVD hun poot stijf houden wat betreft het opkomen voor de belangen van vermogend Nederland ten koste van uitkeringsgerechtigden (box 3 discussie).
Maar dan heet het ineens “ergens voor staan” en vasthouden aan je idealen, zoals ik die Brekelmans hoorde brallen.
Gelukkig nog een partij in de kamer die er zit voor het land en niet voornamelijk voor zichzelf.quote:Op woensdag 16 september 2026 23:13 schreef Firuze60 het volgende:
we krijgen een bijbelstudie door de SGP
Het land tot een theocratie omvormen lijkt me niet strevenswaardig.quote:Op woensdag 16 september 2026 23:14 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Gelukkig nog een partij in de kamer die er zit voor het land en niet voornamelijk voor zichzelf.
Het is toch altijd een wat vlees noch vis partij geweestquote:Op woensdag 16 september 2026 17:17 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik heb ondertussen wel spijt van mijn stem op het CDA, zogenaamd de gezins partij voor Jan modaal.
Het enige wat Henri doet voor het gezin is de portemonnee kleiner maken en de koopkracht laten slinken.
Laat het kabinet maar snel vallen.
Gaat lekker met het onderwijs in Nederland ! Vertel hem dat maar.quote:Op woensdag 16 september 2026 20:11 schreef probeer het volgende:
[..]
Mjah, dat ga ik toch even ter sprake brengen bij mijn D66 stemmende zus en haar man, die bezig zijn met het maken van een familie.
Zij komt van origine van GL, maar haar man is een onderwijzer in hart en nieren die zich niet echt met politiek bezig houdt, dus dan weet je al wel weer hoe laat het is; blind D66 stemmen want zogenaamd de onderwijspartij.
Het hangt er vanaf wat je daar bestelt en wat je in de supermarkt koopt.quote:Op woensdag 16 september 2026 22:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn de kosten voor eten wel gelijk. Als ik in de Librije ga eten is dat dezelde prijs als wanneer jij gaat. Dat is in de supermarkt niet anders.
PRO is er voor de lage inkomens en mensen die niet werken. Niet voor Jan modaal of daarboven.quote:Op woensdag 16 september 2026 20:53 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
PRO, ChristenUnie, Volt, 50plus, SP momenteel.
Tevens, het gaat hier over een overeenkomst tussen VVD en PRO, ik weet niet hoe het staat met het historisch besef maar dat gaat altijd vrij moeizaam tot helemaal niet.quote:Op woensdag 16 september 2026 22:16 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Klaver snapt heel goed dat hij nu dicht bij zijn kiezers moet blijven, die nemen het echt niet wanneer hij weer een rechts compromis sluit en 'VVD beleid'uit gaat voeren waarop de PvdA zodanig werd afgerekend (een val van bijna 30 zetels) dat het toen defacto ophield als grote partij na Rutte II. Bovendien heeft ie weinig te verliezen, de VVD heeft al aangegeven niet met hem in zee te willen, hij weet dat ie veroordeeld is tot oppositie en tja water bij de wijn doen inzake de sociale zekerheid is politieke zelfmoord. Zijn opponenten kunnen daar natuurlijk niet op wachten, maar ik snap wel dat ie dat zelf niet wilt.
Ze hadden ook jarenlang de doodstraf in hun programma staan.quote:Op woensdag 16 september 2026 23:25 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het land tot een theocratie omvormen lijkt me niet strevenswaardig.
Jongeren wordt verteld dat welvaart het resultaat is van hard werken, terwijl de relatie tussen werken en bestaanszekerheid steeds zwakker wordt.quote:Op donderdag 17 september 2026 10:18 schreef nostra het volgende:
https://speld.nl/2026/09/(...)waarder-te-belasten/
Probleem met het CDA is dat de leden vinden dat “het CDA in de regering thuishoort”. Daardoor geven ze veel te veel weg in onderhandelingen en lijkt het altijd alsof er niks is binnengehaald. Nu ook weer, alleen een paar onbeduidende zaken en geen enkele echt belangrijke ministerspost. Henri had zijn huid veel duurder moeten verkopen.quote:Op woensdag 16 september 2026 17:17 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik heb ondertussen wel spijt van mijn stem op het CDA, zogenaamd de gezins partij voor Jan modaal.
Het enige wat Henri doet voor het gezin is de portemonnee kleiner maken en de koopkracht laten slinken.
Laat het kabinet maar snel vallen.
Een makkelijke prooi voor de VVD.quote:Op donderdag 17 september 2026 10:38 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Probleem met het CDA is dat de leden vinden dat “het CDA in de regering thuishoort”. Daardoor geven ze veel te veel weg in onderhandelingen en lijkt het altijd alsof er niks is binnengehaald. Nu ook weer, alleen een paar onbeduidende zaken en geen enkele echt belangrijke ministerspost. Henri had zijn huid veel duurder moeten verkopen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |