Mjah, dat ga ik toch even ter sprake brengen bij mijn D66 stemmende zus en haar man, die bezig zijn met het maken van een familie.quote:Op woensdag 16 september 2026 20:08 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik word er ook niet blij van, maar het staat ze vrij om die keuze te maken natuurlijk, en samenwerking met PRO gaat niet lukken.
Voor de bakfietsers is het dan in het vervolg in ieder geval wel duidelijk: ben je progressief, dan stem je PRO, wil je graag SGP salonfähig maken en abortus strafbaar, stem dan D66.
Dat heb ik sowieso altijd wat vreemd gevonden, dat die zelfgemaakte button door iedereen voor zoete koek werd geslikt.quote:Op woensdag 16 september 2026 20:11 schreef probeer het volgende:
[..]
Mjah, dat ga ik toch even ter sprake brengen bij mijn D66 stemmende zus en haar man, die bezig zijn met het maken van een familie.
Zij komt van origine van GL, maar haar man is een onderwijzer in hart en nieren die zich niet echt met politiek bezig houdt, dus dan weet je al wel weer hoe laat het is; blind D66 stemmen want zogenaamd de onderwijspartij.
Ja, maar zo zijn er wel meer; de VVD als zogenaamde ondernemerspartij of voor de hardwerkende Nederlander is er nog zo eentje.quote:Op woensdag 16 september 2026 20:20 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat heb ik sowieso altijd wat vreemd gevonden, dat die zelfgemaakte button door iedereen voor zoete koek werd geslikt.
Nu klopt de VVD als ondernemerspartij wel enigszins en "partij voor de hardwerkende Nederlanders" is kundig geframed maar zulke grote onzin dat veel mensen daar nog wel doorheen prikken.quote:Op woensdag 16 september 2026 20:23 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja, maar zo zijn er wel meer; de VVD als zogenaamde ondernemerspartij of voor de hardwerkende Nederlander is er nog zo eentje.
Of vroeger, massa’s mensen die blindelings CDA stemden, veelal vanwege “normen en waarden”.
Be careful what you wish for. De vorige strijd leverde je favoriet Rutte die jarenlang aan de macht was.quote:Op woensdag 16 september 2026 18:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik vind hem minder agressief. Natuurlijk is het een fantast die verder weinig te bieden heeft als politicus.
Daarbij hoe meer gekloot bij de VVD hoe beter. Een beetje over straat rollen met een leiderschaps-strijd zal ze vast goed doen.
Rutte was meer MP dan Jetten zijn kleine teen en dat zeg ik niet als VVD'er.quote:Op woensdag 16 september 2026 20:30 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Be careful what you wish for. De vorige strijd leverde je favoriet Rutte die jarenlang aan de macht was.
Welke partij is volgens jou dan wel voor de hardwerkende Nederlander?quote:Op woensdag 16 september 2026 20:23 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja, maar zo zijn er wel meer; de VVD als zogenaamde ondernemerspartij of voor de hardwerkende Nederlander is er nog zo eentje.
waarden”.
Je kunt veel zeggen van Schoof, maar die was in ieder geval veel duidelijker aanwezig (en had waarschijnlijk ook gewoon meer leidinggevende capaciteiten.quote:Op woensdag 16 september 2026 20:44 schreef capricia het volgende:
Eigenlijk hè.. vond ik Schoof een veel betere premier dan Jetten. Schoof werkte hard op dossiers en leek inhoudelijk dingen beter te snappen. Serieuze premier was dat.
Hij zat alleen in een heel beroerde coalitie met de PVV.
Schoof was zeker beter dan Jetten, maar nog altijd niet half zo goed als Rutte. Men zeikte veel op hem de laatste jaren, met name over dat actieve herinnering gelul (stukken die overigens nooit naar de pers hadden mogen uitlekken), maar hoe hij het ambt premier uitvoerde was ongeëvenaard.quote:Op woensdag 16 september 2026 20:44 schreef capricia het volgende:
Eigenlijk hè.. vond ik Schoof een veel betere premier dan Jetten. Schoof werkte hard op dossiers en leek inhoudelijk dingen beter te snappen. Serieuze premier was dat.
Hij zat alleen in een heel beroerde coalitie met de PVV.
Haal je nu Omtzigt erbij? Die jankbuil?quote:Op woensdag 16 september 2026 20:47 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Schoof was zeker beter dan Jetten, maar nog altijd niet half zo goed als Rutte. Men zeikte veel op hem de laatste jaren, met name over dat actieve herinnering gelul (stukken die overigens nooit naar de pers hadden mogen uitlekken), maar hoe hij het ambt premier uitvoerde was ongeëvenaard.
Los van het feit dat hij verbaal sterk was en goed met de pers kon omgaan (ook met Powned), was hij altijd zeer energiek. Terwijl Omtzigt eigenlijk altijd wel tegen een burn-out aanzat, altijd moe was, er doorheen zat, etc. barstte Rutte van de energie. Dat is een kwaliteit die een premier moet hebben.
Je hebt het duidelijk niet goed begrepen dan.quote:Op woensdag 16 september 2026 17:17 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik heb ondertussen wel spijt van mijn stem op het CDA, zogenaamd de gezins partij voor Jan modaal.
Het enige wat Henri doet voor het gezin is de portemonnee kleiner maken en de koopkracht laten slinken.
Laat het kabinet maar snel vallen.
Valt me ook heel erg tegen van het CDA. Ik zie weinig van de gezinswaarden en het CDA terug in het beleid.quote:Op woensdag 16 september 2026 17:17 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik heb ondertussen wel spijt van mijn stem op het CDA, zogenaamd de gezins partij voor Jan modaal.
Het enige wat Henri doet voor het gezin is de portemonnee kleiner maken en de koopkracht laten slinken.
Laat het kabinet maar snel vallen.
Omtzigt vond ik inhoudelijk misschien wel sterker dan Rutte, maar hij mist de kwaliteiten om premier te zijn.quote:Op woensdag 16 september 2026 20:50 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Haal je nu Omtzigt erbij? Die jankbuil?
PRO, ChristenUnie, Volt, 50plus, SP momenteel.quote:Op woensdag 16 september 2026 20:44 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Welke partij is volgens jou dan wel voor de hardwerkende Nederlander?
Ja, het gaat gewoon gebeuren, een meerderheid via JA21 en SGP.quote:Op woensdag 16 september 2026 20:47 schreef Szura het volgende:
Begrijp ik nou goed dat opportunist Lasbril toch de opening biedt om per begroting te gaan wheelen en dealen?
Die partijen zijn inderdaad voor de hardwerkende Nederlander die minder dan modaal verdienen. Maar ze halen het geld weg bij de hardwerkende Nederlanders die meer dan modaal verdienen. Deze nivelleringsmethodiek werkt maar even, zoals de geschiedenis heeft laten zien.quote:Op woensdag 16 september 2026 20:53 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
PRO, ChristenUnie, Volt, 50plus, SP momenteel.
Veel meer dan modaal, daar komen ze niet aan, want dat zijn de investeerders voor de toekomst.quote:Op woensdag 16 september 2026 20:54 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Die partijen zijn inderdaad voor de hardwerkende Nederlander die minder dan modaal verdienen. Maar ze halen het geld weg bij de hardwerkende Nederlanders die meer dan modaal verdienen. Deze nivelleringsmethodiek werkt maar even, zoals de geschiedenis heeft laten zien.
En wat willen die daar voor terug?quote:Op woensdag 16 september 2026 20:54 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja, het gaat gewoon gebeuren, een meerderheid via JA21 en SGP.
Ik hoop met je mee. Ik denk in ieder geval dat Klavertje zijn hand overspeelt heeft. Dat jochie blaast ook wel iets te hoog van toren. Zijn oorspronkelijk partij stelde nauwelijks wat voor en telde op het politieke toneel nooit echt mee.quote:Op woensdag 16 september 2026 20:54 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja, het gaat gewoon gebeuren, een meerderheid via JA21 en SGP.
Jep. Stukje desperate.quote:Op woensdag 16 september 2026 20:47 schreef Szura het volgende:
Begrijp ik nou goed dat opportunist Lasbril toch de opening biedt om per begroting te gaan wheelen en dealen?
Dat kan niet , het is de werkgever die het loon bepaald , middels allerlei soorten beloningenquote:Op woensdag 16 september 2026 20:54 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Die partijen zijn inderdaad voor de hardwerkende Nederlander die minder dan modaal verdienen. Maar ze halen het geld weg bij de hardwerkende Nederlanders die meer dan modaal verdienen. Deze nivelleringsmethodiek werkt maar even, zoals de geschiedenis heeft laten zien.
Jetten heeft het als klimaatminister niet zo slecht gedaan toch?quote:Op woensdag 16 september 2026 20:52 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Omtzigt vond ik inhoudelijk misschien wel sterker dan Rutte, maar hij mist de kwaliteiten om premier te zijn.
Rob Jetten is inhoudelijk zwak, maar heeft ook geen enkele kwaliteit om premier te zijn. Nul leiderschap. Hij heeft eigenlijk zijn oren laten hangen naar de VVD en heeft een lulverhaal gehouden dat ze wel iets geven om klimaat om zijn linkse achterban tevreden te stemmen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |