Juist niet. Opkopen van minimaal 20% van het landbouw areaal, 10% rondom bestaande natuur, 10% rondom groeikernen, maximaal inzetten op vervangen verliesgevende en vervuilende landbouw door natuurtourisme, gemengde kleinschalige boerenbedrijven. De 10% rondom groeikernen gebruiken voor huizenbouw, industrialisatie en energietransitie.quote:Op woensdag 16 september 2026 11:38 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Jawel hoor. StikstofBS de prullenbak in om mee te beginnen.
Zelfs een beetje ala Rutte.quote:Op woensdag 16 september 2026 11:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Eens. Gegroeid in zijn rol, kan met een knipoog, grap en kwinkslag reageren.
Maar hij is op intellectueel vlak nauwelijks gegroeid.
Maar het lijkt mij wel een aardige gozer.
Dan moet je natura2000 gebieden opheffen.quote:Op woensdag 16 september 2026 11:38 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Jawel hoor. StikstofBS de prullenbak in om mee te beginnen.
Kill de boer.quote:Op woensdag 16 september 2026 11:53 schreef Scorpion_17 het volgende:
Mona Keijzer probeert de boer te lokken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
Precies.quote:Op woensdag 16 september 2026 11:58 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dan moet je natura2000 gebieden opheffen.
Laten we hopen dat Klaver over een jaar of 2 premier is.quote:Op woensdag 16 september 2026 11:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Eens. Gegroeid in zijn rol, kan met een knipoog, grap en kwinkslag reageren.
Maar hij is op intellectueel vlak nauwelijks gegroeid.
Maar het lijkt mij wel een aardige gozer.
Pardon?quote:Op woensdag 16 september 2026 11:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Laten we hopen dat Klaver over een jaar of 2 premier is.
Jetten gebruikt veel AI voor zijn berichten.quote:Op woensdag 16 september 2026 11:59 schreef xzaz het volgende:
Het Kabinet is helemaal niet met AI bezigze weten net hoe je de Iphone moet gebruiken
Mwah, dat gaat ook wel weer wat ver.quote:Op woensdag 16 september 2026 11:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Laten we hopen dat Klaver over een jaar of 2 premier is.
Zulke beweringen, net als aantal punten van Pixelman, slaan nergens op.quote:Op woensdag 16 september 2026 12:11 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Mwah, dat gaat ook wel weer wat ver.
Zijn partij is, nog meer dan D66, groot in het verbieden van zaken. Gij zult niet meer vliegen, Gij zult niet meer vlees eten, Gij.....
Heel Nederland asfalteren in de beste rechtse traditie. Fuck de generaties na ons, fuck gezondheid. Meer Tata!quote:
quote:Op woensdag 16 september 2026 12:12 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Heel Nederland asfalteren in de beste rechtse traditie. Fuck de generaties na ons, fuck gezondheid. Meer Tata!
Pixelman verbiedt niets! Ja woke zaken, maar dat is logisch!quote:Op woensdag 16 september 2026 12:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Zulke beweringen, net als aantal punten van Pixelman, slaan nergens op.
Dit kabinet is wel einde latijn. Waarschijnlijk blijven ze nog wel even pluche plakken maar dat dit kabinet vrij rap weer plaats gaat maken is natuurlijk voor iedereen beter.quote:
Punt is dat elk discussie kansloos is als je zulke luchtballonnenpiketpalen gaat neerplanten. Zelfde ziekte heerst in Den Haag.quote:Op woensdag 16 september 2026 12:13 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Pixelman verbiedt niets! Ja woke zaken, maar dat is logisch!
Eerst is 80% van Nederland nog landbouwgrond, nu weer asfalt, het is wel verwarrend.quote:Op woensdag 16 september 2026 12:12 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Heel Nederland asfalteren in de beste rechtse traditie. Fuck de generaties na ons, fuck gezondheid. Meer Tata!
Je zou ook geen miljard kado kunnen doen aan ontwikkelingssamenwerking.quote:Op woensdag 16 september 2026 11:37 schreef xzaz het volgende:
Je moet bezuinigen op de sociale zekerheid. Je kan niet anders.
Gelukkig binnenkort met zwangerschapsverlof.quote:Op woensdag 16 september 2026 12:16 schreef kalinhos het volgende:
Ouwehand was bloedirritant met ellenlange inleidingen alsof ze Fidel Castro was maar Theunissen is niet veel beter. Eerder minder nog.
Ten eerste zijn daar gewoon internationale afspraken over, ten tweede is het een vorm van beschaving om armere landen te helpen en ten derde wordt een substantieel daarvan simpelweg gebruikt voor de asielopvang en gaat dus helemaal niet naar ontwikkelingssamenwerking.quote:Op woensdag 16 september 2026 12:16 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Je zou ook geen miljard kado kunnen doen aan ontwikkelingssamenwerking.
Die had wel betere tetten.quote:Op woensdag 16 september 2026 12:16 schreef kalinhos het volgende:
Ouwehand was bloedirritant met ellenlange inleidingen alsof ze Fidel Castro was maar Theunissen is niet veel beter. Eerder minder nog.
Dat is die vrouw met haar eigen dierenpark toch??quote:Op woensdag 16 september 2026 12:16 schreef kalinhos het volgende:
Ouwehand was bloedirritant met ellenlange inleidingen alsof ze Fidel Castro was
ja dit heeft geen nutquote:Op woensdag 16 september 2026 12:14 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dit kabinet is wel einde latijn. Waarschijnlijk blijven ze nog wel even pluche plakken maar dat dit kabinet vrij rap weer plaats gaat maken is natuurlijk voor iedereen beter.
Yesilgoz is toch wel een van de meest gefaalde politici van de laatste 50 jaar. Ik ken zo ongeveer niemand die haar wel goed vindtquote:Op woensdag 16 september 2026 12:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja dit heeft geen nut
maar zowel Jetten als Yesigoz gaan hun nieuwe baantjes niet zomaar opgeven
Ziehier, verloedering van POL.quote:Op woensdag 16 september 2026 12:28 schreef Bocaj het volgende:
Volt en PvdD willen op klimaatgebied hetzelfde als XR wil. Iedereen morgen weer met paard en wagen naar het werk of school!
Na een succescoach (Rutte) moet je soms een kneusje aanstellen zodat de échte opvolger minder druk heeft, maar dit duurt nu wel lang.quote:Op woensdag 16 september 2026 12:24 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Yesilgoz is toch wel een van de meest gefaalde politici van de laatste 50 jaar. Ik ken zo ongeveer niemand die haar wel goed vindt
Voordat je reageertquote:Op woensdag 16 september 2026 12:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ziehier, verloedering van POL.
Aangezien het al jarenlang niet meer om de inhoud gaat wil het oog ook wat.quote:Op woensdag 16 september 2026 12:20 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ja want daar draait het natuurlijk om in de politiek..
quote:Op woensdag 16 september 2026 12:38 schreef nostra het volgende:
Motie Wilders aangenomen, dat worden weer veel zwarte pagina's.
Jetten is ook baantje geilquote:Op woensdag 16 september 2026 12:24 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Yesilgoz is toch wel een van de meest gefaalde politici van de laatste 50 jaar. Ik ken zo ongeveer niemand die haar wel goed vindt
Dit dus, heb werkweken gemaakt van 60 uur, de hardwerkende Nederlander zoals de VVD graag ziet maar als je niet meer mee kan doen word je door deze zelfde partij als oud vuil behandeldquote:Op woensdag 16 september 2026 10:14 schreef -XOR- het volgende:
[..]
30 jaar gewerkt en nu ziek. Hij heeft gewoon zijn bijdrage geleverd.
Gaat heel veel stemmen voor JA21 opleveren.quote:Op woensdag 16 september 2026 13:06 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dit dus, heb werkweken gemaakt van 60 uur, de hardwerkende Nederlander zoals de VVD graag ziet maar als je niet meer mee kan doen word je door deze zelfde partij als oud vuil behandeld
JA21 is onderaan de streep net zo hardvochtig richting uitkeringsgerechtigden.quote:Op woensdag 16 september 2026 13:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Gaat heel veel stemmen voor JA21 opleveren.
Ja en of we daar nou vrolijk van moeten worden weet ik ook nietquote:Op woensdag 16 september 2026 13:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja maar rechtse stemmers begrijpen niet dat als ze wat anders willen ze wat anders moeten stemmen.quote:Op woensdag 16 september 2026 13:09 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
JA21 is onderaan de streep net zo hardvochtig richting uitkeringsgerechtigden.
Altijd mooi van de linkse flank dat hun eigen falen maar blijft liggen aan het gebrek aan intellect van anderen.quote:Op woensdag 16 september 2026 13:11 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja maar rechtse stemmers begrijpen niet dat als ze wat anders willen ze wat anders moeten stemmen.
Dat kan maar staat los van elkaar.quote:Op woensdag 16 september 2026 12:16 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Je zou ook geen miljard kado kunnen doen aan ontwikkelingssamenwerking.
Versplintering op rechts. Droom voor PRO.quote:Op woensdag 16 september 2026 13:10 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ja en of we daar nou vrolijk van moeten worden weet ik ook niet
Ja daar zou ik het nou niet zoeken als dat je tegenstaat.quote:Op woensdag 16 september 2026 13:09 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
JA21 is onderaan de streep net zo hardvochtig richting uitkeringsgerechtigden.
Nou ja nog niet, want ze hebben zelf ook niks.quote:Op woensdag 16 september 2026 13:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Versplintering op rechts. Droom voor PRO.
VVD belast werk hoog. (Vermogen veel minder, want hun achterban is loaded.)quote:Op woensdag 16 september 2026 13:06 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dit dus, heb werkweken gemaakt van 60 uur, de hardwerkende Nederlander zoals de VVD graag ziet maar als je niet meer mee kan doen word je door deze zelfde partij als oud vuil behandeld
heel weinig gas nog. De olie zijn ze wel bezig met opstarten op dit moment in Drenthequote:Op woensdag 16 september 2026 12:39 schreef Bocaj het volgende:
Er zit ook gas in Drenthe, Waddenzee, Noordzee.
We zien voornamelijk rechts gefaal. Wel sportief van je dat je meteen mijn punt bevestigd.quote:Op woensdag 16 september 2026 13:13 schreef nostra het volgende:
[..]
Altijd mooi van de linkse flank dat hun eigen falen maar blijft liggen aan het gebrek aan intellect van anderen.
De afwijzing van elke vorm van volwassenheid of verantwoordelijkheid.quote:Op woensdag 16 september 2026 13:47 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind het hele debat waarbij iedereen alleen maar wil wijzen, schuld wil geven en links en rechts elkaar alleen maar willen demoniseren en afwijzen, echt van een niveau dat precies past bij de politieke werkelijkheid van nu, en de samenleving waar we in leven.
Het is te triest voor woorden allemaal.
Tja als er 24/7 camera’s op je bakkes staan, elk moment moet worden omgetoverd in een Instagram Reel of TikTok filmpje, je eigenlijk nooit meer echt inhoudelijk kunt praten omdat verkiezingstijd nooit echt over is, is dit wat je krijgt.quote:Op woensdag 16 september 2026 13:47 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind het hele debat waarbij iedereen alleen maar wil wijzen, schuld wil geven en links en rechts elkaar alleen maar willen demoniseren en afwijzen, echt van een niveau dat precies past bij de politieke werkelijkheid van nu, en de samenleving waar we in leven.
Het is te triest voor woorden allemaal.
Dat beide zijden geouwehoer is inderdaad de afwijzing van enig vorm van verantwoordelijkheid. Dan negeer je de politiek die ons hier gebracht heeft. Uiteindelijk is om een goede keuze te maken toch ook van belang dat je begrijpt wat er gebeurd is. Als we de realiteit dat VVD vrijwel onafgebroken aan de macht is geweest verwerpen dan is dat geen goede basis voor een stem.quote:Op woensdag 16 september 2026 13:54 schreef Perrin het volgende:
[..]
De afwijzing van elke vorm van volwassenheid of verantwoordelijkheid.
Totale infantilisering. Nergens iemand te vinden die constructief en eerlijk wil zijn. Het is alleen maar hol populisme en zwarte pieten.
Niet alleen vandaag. Ik vind het helemaal geen fractievoorzitterquote:Op woensdag 16 september 2026 14:03 schreef -XOR- het volgende:
Paternotte steekt vandaag niet in al te beste vorm.
De Kiesdrempel moet absoluut niet verhoogd worden. Dat is een heel slecht idee. Op die manier kunnen de grote partijen nog meer achterover leunen. Als kiezers liever grote partijen zien staat het ze vrij om op een partij te stemmen die hoog peilt. De keuze nog verder beperken lost niks op.quote:Op woensdag 16 september 2026 13:59 schreef Nexum het volgende:
[..]
Tja als er 24/7 camera’s op je bakkes staan, elk moment moet worden omgetoverd in een Instagram Reel of TikTok filmpje, je eigenlijk nooit meer echt inhoudelijk kunt praten omdat verkiezingstijd nooit echt over is, is dit wat je krijgt.
We gaan alleen nog maar nog meer versplinterd raken. Rechts wil maar blijven zeteltjes winnen met al die verschillende rechts-conservatieve partijen. En er gaat op een gegeven moment ook bij links weer een geluid komen dat PRO wellicht te progressief vindt, of juist andersom.
Kiesdrempel verhogen moet echt de norm worden. We hebben teveel geluid in de Tweede Kamer. Onbestuurbaar land.
VVD is dan ook al bijna 20 jaar onafgebroken aan de machtquote:Op woensdag 16 september 2026 14:06 schreef Cupfighter het volgende:
Voor mijn gevoel hebben we al 20 jaar hetzelfde beleid
Er is wel een kiesdrempel, 1/150e van het totaal aantal stemmen. Kan niet eerlijker.quote:Op woensdag 16 september 2026 13:59 schreef Nexum het volgende:
[..]
Tja als er 24/7 camera’s op je bakkes staan, elk moment moet worden omgetoverd in een Instagram Reel of TikTok filmpje, je eigenlijk nooit meer echt inhoudelijk kunt praten omdat verkiezingstijd nooit echt over is, is dit wat je krijgt.
We gaan alleen nog maar nog meer versplinterd raken. Rechts wil maar blijven zeteltjes winnen met al die verschillende rechts-conservatieve partijen. En er gaat op een gegeven moment ook bij links weer een geluid komen dat PRO wellicht te progressief vindt, of juist andersom.
Kiesdrempel verhogen moet echt de norm worden. We hebben teveel geluid in de Tweede Kamer. Onbestuurbaar land.
Maar de laatste jaren niet de grootste, toch veranderd er niksquote:Op woensdag 16 september 2026 14:08 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
VVD is dan ook al bijna 20 jaar onafgebroken aan de macht
Daarbij zijn er dan landen met een hogere kiesdrempel die het beter doen? Als ik naar bijvoorbeeld de Duitse politiek kijk geloof ik niet dat een hoge kiesdrempel zo'n wondermiddel is.quote:Op woensdag 16 september 2026 14:08 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Er is wel een kiesdrempel, 1/150e van het totaal aantal stemmen. Kan niet eerlijker.
Ik vind ook dat Volt weinig tot niks toevoegt maar er hebben genoeg mensen op gestemd die vinden dat ze dat wel doen.
De VVD vindt een overheid die tot weinig in staat is blijkbaar niet zo'n groot probleem.quote:Op woensdag 16 september 2026 14:10 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Maar de laatste jaren niet de grootste, toch veranderd er niks
Omdat we daadkracht en stabiliteit nodig hebben, of dat nou links om of rechts om is. De grootste kritiek die dit kabinet nu vanuit alle hoeken krijgt is dat ze iedereen tegemoet proberen te komen en niet duidelijk kiezen. En dat is begrijpelijk, want dat zorgt voor wantrouwen.quote:Op woensdag 16 september 2026 14:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
De Kiesdrempel moet absoluut niet verhoogd worden. Dat is een heel slecht idee. Op die manier kunnen de grote partijen nog meer achterover leunen. Als kiezers liever grote partijen zien staat het ze vrij om op een partij te stemmen die hoog peilt. De keuze nog verder beperken lost niks op.
Links zal wel weer kansen hebben bij de komende recessie.
Een Volt draagt meer bij dan de PVV. Dus waarom zou een kiesdrempel die Volt eruit bonjoured en PVV laat blijven goed zijn?
Bevestigt. Altijd wat gênant als je het zelf over intellect hebt.quote:Op woensdag 16 september 2026 13:50 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
We zien voornamelijk rechts gefaal. Wel sportief van je dat je meteen mijn punt bevestigd.
De VVD runt dit hele land met zijn 20ish zeteltjes als ik het zo lees.quote:Op woensdag 16 september 2026 14:02 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat beide zijden geouwehoer is inderdaad de afwijzing van enig vorm van verantwoordelijkheid. Dan negeer je de politiek die ons hier gebracht heeft. Uiteindelijk is om een goede keuze te maken toch ook van belang dat je begrijpt wat er gebeurd is. Als we de realiteit dat VVD vrijwel onafgebroken aan de macht is geweest verwerpen dan is dat geen goede basis voor een stem.
Dat er niemand constructief wil zijn klopt uiteraard niet. Pro stelt zich constructief op als een van de weinige.
Probleem is natuurlijk dat constructieve politiek niet kan met zo'n grote rechtse meerderheid.
In het land der blinden..quote:Op woensdag 16 september 2026 14:22 schreef nostra het volgende:
[..]
De VVD runt dit hele land met zijn 20ish zeteltjes als ik het zo lees.
Wel knap, een dictatuur met een minderheid in een kabinet. Dilan is super goed bezig.quote:Op woensdag 16 september 2026 14:22 schreef nostra het volgende:
[..]
Als de rest zich zo makkelijk de kaas van het brood laat eten telkens.. ¯\_(ツ)_/¯quote:Op woensdag 16 september 2026 14:34 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Wel knap, een dictatuur met een minderheid in een kabinet. Dilan is super goed bezig.
Niks mis mee met het uitroeien van Hamas.quote:Op woensdag 16 september 2026 14:13 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
D66 wil Israel dus laten begaan in hun genocide. Internationaal recht boeit ze blijkbaar werkelijk niks.
tsja ik denk dat we veel rijken mensen hebben in Nederland, of in ieder geval mensen die denken het goed te hebben op financieel vlak. Dan stem je automatisch op VVD. Ook al heb je iets ergs dat is gebeurd met kinderen (bijvoorbeeld toeslagenaffaire of jeugdzorg) en de verantwoordelijken van de VVD die vervolgens leuke posities krijgen, het doet de stemmer toch niks, enkel alleen op financieel vlak ieder voor zich. Die groep is best hecht en zo lang mensen VVD stemmen zit je in deze cirkel waar de gewone man keihard in de kont wordt gepakt. Van CDA kan je het misschien nog begrijpen, maar de mensen die D66 hebben gestemd zullen wel verrast zijnquote:Op woensdag 16 september 2026 14:02 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dat beide zijden geouwehoer is inderdaad de afwijzing van enig vorm van verantwoordelijkheid. Dan negeer je de politiek die ons hier gebracht heeft. Uiteindelijk is om een goede keuze te maken toch ook van belang dat je begrijpt wat er gebeurd is. Als we de realiteit dat VVD vrijwel onafgebroken aan de macht is geweest verwerpen dan is dat geen goede basis voor een stem.
Dat er niemand constructief wil zijn klopt uiteraard niet. Pro stelt zich constructief op als een van de weinige.
Probleem is natuurlijk dat constructieve politiek niet kan met zo'n grote rechtse meerderheid.
Waarom zou een kiesdrempel daadkracht of stabiliteit brengen? Heb je wat voorbeelden van onderzoek dat stelt dat een kiesdrempel zorgt voor zulke effecten?quote:Op woensdag 16 september 2026 14:13 schreef Nexum het volgende:
[..]
Omdat we daadkracht en stabiliteit nodig hebben, of dat nou links om of rechts om is. De grootste kritiek die dit kabinet nu vanuit alle hoeken krijgt is dat ze iedereen tegemoet proberen te komen en niet duidelijk kiezen. En dat is begrijpelijk, want dat zorgt voor wantrouwen.
Kijk ik heb ook liever in het meest gunstige scenario een links kabinet, desnoods centrumlinks, maar de realiteit is dat dat er voorlopig gewoon niet in zit. Ik heb dan liever dat we bestuurbaar zijn en en niet iedereen telkens moeten pleasen (want dat is ook gewoon niet realistisch) dan dit. En ik was echt optimistisch over het minderheidskabinet in het begin, ik zag kansen. Die zie ik inmiddels niet meer.
Dat zal vast wel ja. Het Nederlandse volk gelooft namelijk nog steeds in het sprookje dat rechtse ondernemerspartijen opkomen voor de werkende klasse.quote:Op woensdag 16 september 2026 13:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Spelfouten hebben dan weer weinig met intellect te maken.quote:Op woensdag 16 september 2026 14:20 schreef nostra het volgende:
[..]
Bevestigt. Altijd wat gênant als je het zelf over intellect hebt.
M'n punt is meer dat als je als links wat wil bereiken, je dat een stuk effectiever doet door aan jezelf te werken dan naar anderen te wijzen. Zelfreflectie, eigen verantwoordelijkheid; stukje liberalisme om de linkse agenda te verwezenlijken.
VVD heeft ook meer zetels gehad. Verder zijn hun coalitie partners natuurlijk ook schuldig toch zijn die partners niet de rode draad.quote:Op woensdag 16 september 2026 14:22 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat zeggen al die verdomde bèta's. En doe er jullie voordeel mee! Nou ja, liefst niet echt natuurlijk, maar als tip.quote:Op woensdag 16 september 2026 15:02 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Spelfouten hebben dan weer weinig met intellect te maken.
Wat de VVD ons juist leert is hoe je verkiezingen moet winnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |