Die techniek is superingewikkeld ja en het probleem is dat je er altijd wel iemand mee raakt die je niet "mag" raken en dus doen we het maar niet (of beter: repareren we dat met nóg een voorziening). Ik denk dat op de achtergrond de rol van de SG's ook wel wordt onderschat op dat vlak.quote:Op woensdag 16 september 2026 11:18 schreef phpmystyle het volgende:
Maar het is juist de VVD dat ook elk jaar weer instemt met al die indexaties op kindgebonden budgetten, zorgtoeslagen, huurtoeslagen, toeslagen voor inkomensondersteuning. Als je niet wil werken, kortom je bent niet (duurzaam) ziek of je bent niet werkeloos, dan mag het systeem best punitief ingericht worden. Maar dat doet de VVD niet. De VVD lijkt te willen snijden in voorzieningen die betaald worden door werknemers en werkgevers (dat nota bene ruim kostendekkend is) dat redelijk functioneert.
Ik ben het niet met je eens. Links en rechts zijn lichtjaren van elkaars standpunten verwijderd. Ik ben rechts dus ik wil niks wat links wil. Wat wil links? Links wil:quote:Op woensdag 16 september 2026 11:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Links en rechts denken dan oprecht eigenlijk helemaal niet zo verschillend maar we zijn er goed in om te doen alsof het lichtjaren van elkaar verwijderd is.
Collateral damage accepteer ik als het te overzien is. Of een overgangsregeling..quote:Op woensdag 16 september 2026 11:31 schreef nostra het volgende:
[..]
Die techniek is superingewikkeld ja en het probleem is dat je er altijd wel iemand mee raakt die je niet "mag" raken en dus doen we het maar niet (of beter: repareren we dat met nóg een voorziening). Ik denk dat op de achtergrond de rol van de SG's ook wel wordt onderschat op dat vlak.
Jawel hoor. StikstofBS de prullenbak in om mee te beginnen.quote:Op woensdag 16 september 2026 11:37 schreef xzaz het volgende:
Je moet bezuinigen op de sociale zekerheid. Je kan niet anders.
Precies: hard en rigoureus. Desnoods met inzet van het leger dit handhaven.quote:Op woensdag 16 september 2026 11:37 schreef xzaz het volgende:
Je moet bezuinigen op de sociale zekerheid. Je kan niet anders.
Over dat dossier zou ik nou wel eens een goed, relatief toegankelijk en zo neutraal mogelijk, boek willen lezen, want om eerlijk te zijn begrijp ik er geen jota meer van.quote:Op woensdag 16 september 2026 11:38 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Jawel hoor. StikstofBS de prullenbak in om mee te beginnen.
Zal je wat moeite besparen: het begint en eindigt met de politieke onwil om niet naar Brussel (terug) te gaan en de strenge normen die Nederland zichzelf heeft opgelegd van tafel te krijgen. The rest is conversation.quote:Op woensdag 16 september 2026 11:40 schreef nostra het volgende:
[..]
Over dat dossier zou ik nou wel eens een goed, relatief toegankelijk en zo neutraal mogelijk, boek willen lezen, want om eerlijk te zijn begrijp ik er geen jota meer van.
Is hij nou zo goed of zijn zij nou zo slecht?quote:
Ervaring betaalt zich uit.quote:Op woensdag 16 september 2026 11:44 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Is hij nou zo goed of zijn zij nou zo slecht?
Maar eens, vind hem als debater ook altijd erg sterk en prettig, en dat terwijl ik een gruwelijke hekel aan pro heb.
tsja das te overzien.quote:Op woensdag 16 september 2026 11:43 schreef Bocaj het volgende:
ER gaat toch omhoog. 400 euro. (Niet 460 maar wel weer hoger.)
15 euro is toch 1 keer afhaalchinees!(Sober menu-tje.)
Ik heb ook nooit begrepen waarom er zoveel weerstand was tegen meer eigen risico maar dan inderdaad een maximum per geval. Lijkt me prima.quote:Op woensdag 16 september 2026 11:47 schreef kalinhos het volgende:
[..]
tsja das te overzien.
Wat ik een beetje gemist heb: het vorige kabinet had het plan om het eigen risico per gebeurtenis 50(of100?) euro per keer te laten zijn, is dat uberhaupt ooit doorgevoerd?
BBB raakt wel eens in discussies verzeild zoals de achterban wel eens in terroristische acties verzeild raakt.quote:
Ja, dat was inderdaad wel het plan. Ging niet door ivm administratieve rompslomp.quote:Op woensdag 16 september 2026 11:47 schreef kalinhos het volgende:
[..]
tsja das te overzien.
Wat ik een beetje gemist heb: het vorige kabinet had het plan om het eigen risico per gebeurtenis 50(of100?) euro per keer te laten zijn, is dat uberhaupt ooit doorgevoerd?
Eens. Gegroeid in zijn rol, kan met een knipoog, grap en kwinkslag reageren.quote:
Juist niet. Opkopen van minimaal 20% van het landbouw areaal, 10% rondom bestaande natuur, 10% rondom groeikernen, maximaal inzetten op vervangen verliesgevende en vervuilende landbouw door natuurtourisme, gemengde kleinschalige boerenbedrijven. De 10% rondom groeikernen gebruiken voor huizenbouw, industrialisatie en energietransitie.quote:Op woensdag 16 september 2026 11:38 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Zelfs een beetje ala Rutte.quote:Op woensdag 16 september 2026 11:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Eens. Gegroeid in zijn rol, kan met een knipoog, grap en kwinkslag reageren.
Maar hij is op intellectueel vlak nauwelijks gegroeid.
Maar het lijkt mij wel een aardige gozer.
Dan moet je natura2000 gebieden opheffen.quote:Op woensdag 16 september 2026 11:38 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Kill de boer.quote:Op woensdag 16 september 2026 11:53 schreef Scorpion_17 het volgende:
Mona Keijzer probeert de boer te lokken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
Precies.quote:Op woensdag 16 september 2026 11:58 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dan moet je natura2000 gebieden opheffen.
Laten we hopen dat Klaver over een jaar of 2 premier is.quote:Op woensdag 16 september 2026 11:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Eens. Gegroeid in zijn rol, kan met een knipoog, grap en kwinkslag reageren.
Maar hij is op intellectueel vlak nauwelijks gegroeid.
Maar het lijkt mij wel een aardige gozer.
Pardon?quote:Op woensdag 16 september 2026 11:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Laten we hopen dat Klaver over een jaar of 2 premier is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |