Daarnaast, zet je wat geld opzij van die extra uren, dan romen ze het evt rendement erop wel weer flink af met Box3quote:Op woensdag 9 september 2026 21:02 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
De VVD zat consequent in alle recente kabinetten en is derhalve medeverantwoordelijk voor de afnemende lonendheid van meer uren werken. Brekelmans gaat maar bij z'n partijgenoten janken.
Valt mee.quote:Op woensdag 9 september 2026 22:40 schreef Tocadisco het volgende:
Als je trouwens in de CBS data gaat neuzen en het op gaat delen in leeftijdsgroepen van 15-25, 25-35, 35-45 etc. zie je dat in 2025 de groep 25-35 het vaakst voltijd werkt van alle leeftijdsgroepen, dus het lijkt erop dat Brekelmans hier een 'nareis op nareis'je doet.
[ afbeelding ]
https://opendata.cbs.nl/#/CBS/nl/dataset/85275NED/table
Als ik first-in, first-out reken met mijn geld dan ga ik het geld dat ik nu verdien nooit opmaken. Mijn kinderen zullen dat dus erven na 50% IB, 3% inflatie per jaar, 2% VRH of iets soortgelijks en straks 30% erfbelasting.quote:Op woensdag 9 september 2026 22:46 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Daarnaast, zet je wat geld opzij van die extra uren, dan romen ze het evt rendement erop wel weer flink af met Box3![]()
De hoge inflatie doet de rest voor het verdampen van de euro's![]()
[ afbeelding ]
En dit. De toekomst van Nederland hangt helemaal niet af van de winstcijfers van multinationals, maar van de bereidheid en mogelijkheid van mensen om kinderen te krijgen.quote:Op woensdag 9 september 2026 22:54 schreef ludovico het volgende:
Maak het nog onmogelijker om kinderen te krijgen
Ik werk 2 dagen per week en houdt nog steeds ruim geld over. Mijn vermogen heb ik nu grotendeels in onroerend goed zitten in Costa Rica waar ik famillie heb. Onroerend goed valt niet onder de aanwasshit die ze met Box 3 van plan zijn. Ik heb geen kinderen, maar in jouw geval kan je ze beter jaarlijkse schenkingen doen want de fiscus spekken, daar zou ik me niet prettig bij voelen. Mijn vader heeft dat ook op die manier gedaan, hij is begin dit jaar overleden en wat nu nog over is valt voor de kinderen binnen de vrijstelling erfbelasting 2026quote:Op woensdag 9 september 2026 23:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als ik first-in, first-out reken met mijn geld dan ga ik het geld dat ik nu verdien nooit opmaken. Mijn kinderen zullen dat dus erven na 50% IB, 3% inflatie per jaar, 2% VRH of iets soortgelijks en straks 30% erfbelasting.
Daar blijft effectief dus nauwelijks nog iets van over. Dus werk ik alleen nog maar voor de lol, wat ik leuk vind. Zo veel mogelijk vakantie.
Je kan ook de zwitserse zeer stringgente immigratie&asiel-beleid exact kopieren. Dan heb je alsnog het probleem dat het evengoed erg druk wordt, maar de welvaart is er erg hoog en het welzijn ook. Voor de generatie die de drukte niet zo gewend zijn is de rappe verstedelijking een belasting voor hun welzijn. Uiteindelijk altijd nog vele malen beter dan de resultaten van het bevolkingsbeleid wat Nederland voorstaat.quote:Op woensdag 9 september 2026 23:23 schreef LXIV het volgende:
De toekomst van Nederland hangt helemaal niet af van de winstcijfers van multinationals, maar van de bereidheid en mogelijkheid van mensen om kinderen te krijgen.
Je bent alleen vrij zoveel mogelijk geld te verdienen, liefst voor iemand anders.quote:Op woensdag 9 september 2026 21:10 schreef Abrikozentaart het volgende:
klinkt allemaal wel erg communistisch dat we allemaal extra en langer moeten werken voor de samenleving. Dacht dat de VVD juist zo liberaal was over zelfbeschikking en eigen verantwoordelijkheid
Dat is wel typerend voor hoe men denkt in Westen inderdaad. Zelf al zou je de grenzen vandaag nog dichtgooien en werk maken van remigratie. Dan zou er heel snel een groep opstaan die roept dat we toch maar weer wat immigranten uit bijvoorbeeld azië moeten halen, want is toch wel handig!quote:Op woensdag 9 september 2026 23:37 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Je kan ook je zwitserse zeer stringgente immigratie&asiel-beleid exact kopieren. Dan heb je alsnog het probleem dat het evengoed erg druk wordt, maar de welvaart is er erg hoog en het welzijn ook. Voor de generatie die de drukte niet zo gewend zijn is de rappe verstedelijking een belasting voor hun welzijn. Uiteindelijk altijd nog vele malen beter dan de resultaten van het bevolkingsbeleid wat Nederland voorsstaat.
quote:Op woensdag 9 september 2026 21:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het punt is dat de gemiddelde jongere met 5 dagen werken net zo goed kan fluiten naar een woning. Dus waarom nog de moeite doen? Zelfs als hij spaart kan hij niet opsparen tegen de waardestijging van woningen. En alles dubbel belast. Moet hij dan 2 dagen meer gaan werken enkel voor dure kleding of een dure auto? Terecht dat ze dit niet willen.
quote:Op woensdag 9 september 2026 21:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
KInderen voortbrengen is 100x belangrijker dan de winst van Unilever met 0,005% laten stijgen.
Echt, hey. Ik zou er dan ook geen problemen mee hebben om 60 uur per week te werken want dan staat er wel iets serieus tegenover namelijk veel financiële ruimte en mogelijkheden.quote:Op woensdag 9 september 2026 21:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als ik 6 mnd per jaar in een ander land kon werken voor verhoudingsgewijs 6x modaal hier, dan zou ik ook zoveel mogelijk uren maken in die maanden en de rest van het jaar daar uitrusten terwijl ik snel spaar. Goedkoop bier en vieze hamburgerbroodjes kopen in de supermarkt, zoveel mogelijk sparen, hele lage vaste lasten..
Maar voor iemand die hier zijn huis en gezin heeft is dat gewoon geen optie.
Ja, als je kinderen een huis kopen kan je vermogen daar veilig in Box-1 blijven. Dan is het even safe.quote:Op woensdag 9 september 2026 23:31 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ik werk 2 dagen per week en houdt nog steeds ruim geld over. Mijn vermogen heb ik nu grotendeels in onroerend goed zitten in Costa Rica waar ik famillie heb. Onroerend goed valt niet onder de aanwasshit die ze met Box 3 van plan zijn. Ik heb geen kinderen, maar in jouw geval kan je ze beter jaarlijkse schenkingen doen want de fiscus spekken, daar zou ik me niet prettig bij voelen. Mijn vader heeft dat ook op die manier gedaan, hij is begin dit jaar overleden en wat nu nog over is valt voor de kinderen binnen de vrijstelling erfbelasting 2026
quote:Op woensdag 9 september 2026 21:54 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
En daarmee hebben die mensen daadwerkelijk uitzicht op een (naar hun normen) betere toekomst, wat heel motiverend is. Voor parttimers is dat vaak niet zo, als je 40 uur in plaats van 32 gaat werken als Nederlander heb je niet ineens wel zekerheid op het kunnen bemachtigen van een dak boven je hoofd. Ik denk dat dat een heel belangrijke factor is, die onduidelijkheid waar je het nou eigenlijk voor doet.
quote:Op woensdag 9 september 2026 21:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, dat is het precies. Je maakt die extra uren voor luxe. Als je die irrelevant vindt dan is het veel uren maken dat ook.
En zoveel werken en sparen dan wordt alles tegenwoordig ook door de fiscus ingenomen, terwijl je al snel boven de 50% IB zit bij je laatste uren van de week. Dan doe je het grotendeels voor de fiscus en van wat je dan zelf mag houden kun je netto niet zoveel.
Minder belasting op werken. Doe maar gewoon niet. Haal lekker alles op bij de vriendjes van de vvd, de ondernemer. En snij vooral in het belachelijke toeslagenstelsel, de asielinflux met zieligheidsindustrie en in het bureaucratische ambtenaren apparaat.quote:Op woensdag 9 september 2026 21:02 schreef SimonB. het volgende:
[..]
Gelijk heeft 'ie.![]()
Sommige sectoren zitten te schreeuwen om arbeidskrachten. En wat willen jullie dan, nog meer arbeidsmigratie?
Zwitserland wordt ook omgevolkt, maar daar heb je een zeer direct democratie. Ze kiezen er daar dus echt bewust zelf voor. De snel toenemende verstedelijking zet ze nu wel aan het denken, maar een recent referendum om een limiet te stellen van max 10 miljoen inwoners heeft het (nog) net niet gehaald. Stel dat zo'n referendum over een jaar of 5 het wel haalt dan weten ze ook heel goed wat de consequenties kunnen zijn, zoals economische stagnatie.quote:Op woensdag 9 september 2026 23:41 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Dit land WIL gewoon omgevolkt worden.
So long met die brekelkneus. Zo mans is hij niet dus.quote:Op woensdag 9 september 2026 22:40 schreef Tocadisco het volgende:
Als je trouwens in de CBS data gaat neuzen en het op gaat delen in leeftijdsgroepen van 15-25, 25-35, 35-45 etc. zie je dat in 2025 de groep 25-35 het vaakst voltijd werkt van alle leeftijdsgroepen, dus het lijkt erop dat Brekelmans hier een 'nareis op nareis'je doet.
[ afbeelding ]
https://opendata.cbs.nl/#/CBS/nl/dataset/85275NED/table
Dit land wil niet omgevolkt worden maar is wel klaar met de slachtoffer types die het altijd beter weten en altijd ontevreden zijn. Kon je dit soort wappies maar het land uit gooien, werken doen ze relatief vaak toch niet. Maar het risico is dat je "critici" dan te weinig ruimte geeft om hun "mening" te gevenquote:Op woensdag 9 september 2026 23:41 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Dat is wel typerend voor hoe men denkt in Westen inderdaad. Zelf al zou je de grenzen vandaag nog dichtgooien en werk maken van remigratie. Dan zou er heel snel een groep opstaan die roept dat we toch maar weer wat immigranten uit bijvoorbeeld azië moeten halen, want is toch wel handig!![]()
Dit land WIL gewoon omgevolkt worden.
Een mentaliteitsverandering kan je natuurlijk maar beperkt politiek bewerkstelligen, wat niet wil zeggen dat je het in zo'n beschouwing niet kan adresseren.quote:Op woensdag 9 september 2026 22:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar dan verandert er dus eigenlijk niks?
Deze meneer is flink doorgesnoven.quote:Op woensdag 9 september 2026 20:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Begin eens met meer werken lonend te maken, alvorens we gaan wijzen naar buitenlandse techbedrijven waar werknemers anderhalve ton per jaar beuren.
Verder hoor je van Amerikanen die zich hier vestigen steevast terug dat de werk en privébalans hier zoveel fijner is.
War is “echt” werk?quote:Op woensdag 9 september 2026 20:44 schreef Red_85 het volgende:
Die klootzak mag zn bek houden. Hij heeft geen dag in zn leven echt werk verricht in zn netwerkje uitzuigers.
Zorg er voor dat werkenden minder belasting hoeven te betalen, stuk tuig van het haagse dievengilde. En kom daarna maar terug met hangende pootjes.
Wat een lul.
4 dagen of zelfs 3,5. Rest van de tijd hoort voor jezelf te zijn. Je leeft niet om te werken, maar je werkt om te kunnen leven.
Voor Brekelmans is dat de hele week populair doen en lekker kletsen.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |