Dat is dan ook een behoorlijke uitzondering. Eigen bedrijf, horeca?quote:Op woensdag 9 september 2026 21:36 schreef Mubassie het volgende:
Ik ben jong opgegroeid met 6 a 7 dagen werken. Dat zijn er sindskort 5 en ben nu 40. Ik bedoel, je wordt er als mens echt niet slechter van.
Jazeker ben ik het mee eens. Die hele houding zorgt al voor ergernis. Mouwtjes opstropen is er niet bij.quote:Op woensdag 9 september 2026 21:36 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Tja, ik snap ook wel wat jij zegt.
Ik ben jong opgegroeid met 6 a 7 dagen werken. Dat zijn er sindskort 5 en ben nu 40. Ik bedoel, je wordt er als mens echt niet slechter van.
Als ik zie hoe ontzettend lui, traag en ongeïnteresseerd de net werkende jeugd is dan zakt me daar echt de broek van af. Uiteraard niet allemaal, maar wel veel.
Boerenzonen en rauwdauwers, die kun je het beste hebbenquote:Op woensdag 9 september 2026 21:38 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Mijn bedrijf had wel een goed beleid. Maar dat betekentde idd wel dat je fakking veel bulshitters moet interviewen en afserveren. Maar wat er door het filter kwam was prima volk. jong, immigranten, Nederlanders, maakte niet uit. Allemaal toppers.
Geen van beide, wel veel passiequote:Op woensdag 9 september 2026 21:38 schreef SimonB. het volgende:
[..]
Dat is dan ook een behoorlijke uitzondering. Eigen bedrijf, horeca?
Dus dat jongetje Brekelmans zwaait even met zijn toverstaf en verklaart tegen deze 880.000 mensen:quote:Op woensdag 9 september 2026 20:35 schreef Elan het volgende:
[..]
(…) of arbeidsongeschikt zijn (880.000). Dat kunnen we ons als land volgens de VVD’er ‘niet veroorloven’.
Dit is wel een leuke, het is een combi denk ik van hard werken en je passie in iets vinden.quote:Op woensdag 9 september 2026 21:39 schreef inslagenreuring het volgende:
Maar volgens mij is het fabeltje dat je succesvol bent als je maar hard genoeg werkt ook wel klaar nu.
ik geloof dat de FNV en PRO ook graag willen dat arbeidsongeschikten weer aan het werk gaan. Probleem is alleen dat geen 1 werkgever zit te wachten op een afgekeurde stratenmaker met slechte knieën en een gebroken rugquote:Op woensdag 9 september 2026 21:41 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Dus dat jongetje Brekelmans zwaait even met zijn toverstaf en verklaart tegen deze 880.000 mensen:
Simsalabim, vanaf nu kun jij weer werken!
Gedeeltelijk wel ja. Maar een groot deel zal ook als loonslaaf op de arbeidsmarkt terechtkomen. En moeten concurreren met Polen en Bulgaren die hun ballen uit de broek werken voor wisselgeld.quote:Op woensdag 9 september 2026 21:41 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Dit is wel een leuke, het is een combi denk ik van hard werken en je passie in iets vinden.
Gewoon even AI prompt intikken johquote:Op woensdag 9 september 2026 21:43 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
ik geloof dat de FNV en PRO ook graag willen dat arbeidsongeschikten weer aan het werk gaan. Probleem is alleen dat geen 1 werkgever zit te wachten op een afgekeurde stratenmaker met slechte knieën en een gebroken rug
Dat wel ja. Dat hebben die vakbonden toch ook maar laten gebeuren he.quote:Op woensdag 9 september 2026 21:44 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Gedeeltelijk wel ja. Maar een groot deel zal ook als loonslaaf op de arbeidsmarkt terechtkomen. En moeten concurreren met Polen en Bulgaren die hun ballen uit de broek werken voor wisselgeld.
Ja weet je, het gros van die gasten in de tuinbouw, fabrieken, warehousing etc. vinden hun baantje vaak ook wel prima.quote:Op woensdag 9 september 2026 21:44 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Gedeeltelijk wel ja. Maar een groot deel zal ook als loonslaaf op de arbeidsmarkt terechtkomen. En moeten concurreren met Polen en Bulgaren die hun ballen uit de broek werken voor wisselgeld.
Als ik 6 mnd per jaar in een ander land kon werken voor verhoudingsgewijs 6x modaal hier, dan zou ik ook zoveel mogelijk uren maken in die maanden en de rest van het jaar daar uitrusten terwijl ik snel spaar. Goedkoop bier en vieze hamburgerbroodjes kopen in de supermarkt, zoveel mogelijk sparen, hele lage vaste lasten..quote:Op woensdag 9 september 2026 21:44 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Iets minder blindelings generaliseren zouwelkom zijn. Wereldvreemde onnozelheid is namelijk niet leeftijd gebonden.quote:Op woensdag 9 september 2026 21:30 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Die vent is pas 40, blijkbaar?! Dan zou je denken dat hij ietsje meer bij de tijd is dan dat soort kennisloos gewauwel in het luchtledige zoals "laat de AI maar helpen".
Sowieso, met uitspraken als in het artikel zou je denken dat hier een zestiger aan het woord is.
Yup, als je belastingen ergens op zet wil je een prikkel geven om dingen juist niet of minder te doen. Dat de overheid dat vaak ook doet als cash grab betekent niet dat het dan ook die consequenties heeft, hoe graag de overheid ook anders zou willen. Belastingen zijn ontmoedigingsbeleid.quote:Op woensdag 9 september 2026 20:41 schreef Tocadisco het volgende:
Ok, dus je richt eerst het stelsel aan belastingen, toeslagen en heffingskortingen zo in dat het nauwelijks loont om meer te gaan werken en vervolgens ben je verbaasd als dat de uitkomst is?
De vakbonden zijn de laatste jaren gelukkig weer harder aan het werk. Maar goed, dan krijg je weer gezeik dat loonsverhoging inflatie aanwakkert enzo. Stel je voor dat ze moeten betalen.quote:Op woensdag 9 september 2026 21:46 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Dat wel ja. Dat hebben die vakbonden toch ook maar laten gebeuren he.
Laatste jaren beter. Maar too little too late?quote:Op woensdag 9 september 2026 21:51 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
De vakbonden zijn de laatste jaren gelukkig weer harder aan het werk. Maar goed, dan krijg je weer gezeik dat loonsverhoging inflatie aanwakkert enzo. Stel je voor dat ze moeten betalen.
Daarnaast zijn de ontwikkelingen wel heel rap gegaan. Eerst is het arbeidspotentieel van de vrouwen op de arbeidsmarkt terecht gekomen, en nu hebben we onbeperkt aanbod lageloners uit Oost-Europa.
Hierdoor hebben we relatief gezien een zeer mager minimumloon. En behoorlijk hoge cost of living. Waardoor je eigenlijk al hoogopgeleid moet zijn als Nederlandse jeugd.
Dat is ook zo. Maar jammer genoeg kun je er niet zoveel mee in Nederland.quote:Op woensdag 9 september 2026 21:47 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Ja weet je, het gros van die gasten in de tuinbouw, fabrieken, warehousing etc. vinden hun baantje vaak ook wel prima.
En daarmee hebben die mensen daadwerkelijk uitzicht op een (naar hun normen) betere toekomst, wat heel motiverend is. Voor parttimers is dat vaak niet zo, als je 40 uur in plaats van 32 gaat werken als Nederlander heb je niet ineens wel zekerheid op het kunnen bemachtigen van een dak boven je hoofd. Ik denk dat dat een heel belangrijke factor is, die onduidelijkheid waar je het nou eigenlijk voor doet.quote:Op woensdag 9 september 2026 21:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als ik 6 mnd per jaar in een ander land kon werken voor verhoudingsgewijs 6x modaal hier, dan zou ik ook zoveel mogelijk uren maken in die maanden en de rest van het jaar daar uitrusten terwijl ik snel spaar. Goedkoop bier en vieze hamburgerbroodjes kopen in de supermarkt, zoveel mogelijk sparen, hele lage vaste lasten..
Maar voor iemand die hier zijn huis en gezin heeft is dat gewoon geen optie.
Het is inderdaad te laat. De hele arbeidsmarkt is verkracht ten faveure van de werkgever. Daar gaan jarenlange hervormingen overheen om dat enigszins recht te breien.quote:Op woensdag 9 september 2026 21:52 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Laatste jaren beter. Maar too little too late?
En ze hebben het iig zo ver laten komen. (met dank/hulp/smeergeld?) aan de regeringen van de afgelopen 60 jaar
Jup. Als je niet in een noodzakelijk menselijke verificatie beroep of iets met d'n handjes zit ga je echt een probleem krijgen in 10 jaar.quote:Op woensdag 9 september 2026 21:56 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het is inderdaad te laat. De hele arbeidsmarkt is verkracht ten faveure van de werkgever. Daar gaan jarenlange hervormingen overheen om dat enigszins recht te breien.
En dan nog even los van een eventuele AI-revolutie.
Ja, dat is het precies. Je maakt die extra uren voor luxe. Als je die irrelevant vindt dan is het veel uren maken dat ook.quote:Op woensdag 9 september 2026 21:54 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
En daarmee hebben die mensen daadwerkelijk uitzicht op een (naar hun normen) betere toekomst, wat heel motiverend is. Voor parttimers is dat vaak niet zo, als je 40 uur in plaats van 32 gaat werken als Nederlander heb je niet ineens wel zekerheid op het kunnen bemachtigen van een dak boven je hoofd. Ik denk dat dat een heel belangrijke factor is, die onduidelijkheid waar je het nou eigenlijk voor doet.
Ligt aan de kwaliteit van de moderatie vanavond.quote:Op woensdag 9 september 2026 21:51 schreef vul_maar_in het volgende:
Mag ik even zeggen dat ik vind dat er heel goed wordt gediscussieerd in dit topic?
Fair enough, als je z'n achtergrond naleest denk ik dat dit iemand is met maar weinig persoonlijke ervaring met "normale" banen en dito uitdagingen:quote:Op woensdag 9 september 2026 21:49 schreef quo_ het volgende:
[..]
Iets minder blindelings generaliseren zouwelkom zijn. Wereldvreemde onnozelheid is namelijk niet leeftijd gebonden.
Mijn interpretatie van uitspraken in dit artikel doen mij denken aan iemand die nog niks heeft meegemaakt in het leven en die het zelf lekker voor de wind is gegaan qua afkomst, opleiding en gezondheid.
Iemand die geen benul heeft hoe gewone mensen door het leven moeten gaan.
En helaas maken we dat soort lieden maar al te vaak minister of kamerlid.
11 jaar studeren is ook niet bepaald voor iedereen gangbaar.quote:Brekelmans groeide op in het Noord-Brabantse dorp Kaatsheuvel.[1] Hij volgde van 1998 tot 2004 het gymnasium aan het Dr. Mollercollege in Waalwijk. Hij studeerde van 2004 tot 2008 Bedrijfseconomie en van 2004 tot 2010 Algemene economie aan de Universiteit van Tilburg. Van 2008 tot 2009 studeerde hij Internationale politiek aan de London School of Economics. Van 2013 tot 2015 studeerde hij Bestuurskunde aan de John F. Kennedy School of Government van de Harvard University.[2][3]
Brekelmans was vervolgens werkzaam als strategieconsultant voor het Amsterdamse kantoor van de Boston Consulting Group en als columnist en essayist voor Het Financieele Dagblad. Daarna was hij van 2017 tot 2019 politiek assistent van staatssecretaris van Justitie en Veiligheid Mark Harbers. Na Harbers' aftreden in mei 2019 bleef Brekelmans werken voor het ministerie van Justitie en Veiligheid als programmadirecteur "Adaptief Asielsysteem". Van oktober 2020 tot maart 2021 was hij werkzaam als programmadirecteur "Inzicht In Kwaliteit" op het ministerie van Financiën.[4][5][6][7]
Nog nooit een echte baan gehad dus.quote:Op woensdag 9 september 2026 21:58 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Fair enough, als je z'n achtergrond naleest denk ik dat dit iemand is met maar weinig persoonlijke ervaring met "normale" banen en dito uitdagingen:
[..]
11 jaar studeren is ook niet bepaald voor iedereen gangbaar.
Zeker bij overheden en semi overheden. Wat een onnodige baantjes zijn daar ontstaan de laatste jaren. En maar vergaderen.quote:Op woensdag 9 september 2026 21:33 schreef Discombobulate het volgende:
Je kan veel productiever zijn in 4 dagen dan in 5. Wat mij vooral opvalt is dat men werkelijk waar geen fuck zit te doen op werk en vaak gewoon de tijd zit uit te wachten. Het kan veel productiever, en dan kunnen we echt gewoon minder werken.
Er wordt niemand gedwongen.quote:Op woensdag 9 september 2026 22:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar welk plan gaat de VVD indienen om jongeren te dwingen 5 dagen te werken ipv 4?
quote:Op woensdag 9 september 2026 22:04 schreef Captain_Ghost het volgende:
Ga ons niet vertellen wat we moeten doen.
Alles is in Nederland te duur geworden, door jullie gekke maatregelen. Dus we gaan lekker 4 dagen werken, goed voor gezondheid en welzijn. Ook kunnen we straks zelf voor eigen kroost zorgen. Niet van school of kinderopvang.
Nederland kan gemakkelijk draaiende gehouden worden met 4-daagse werkweken. Schaf 50% van de bullshit-jobs af, dan zijn er mensen genoeg. En het welvaartsniveau kan echt omlaag zonder dat het pijn doet.quote:Op woensdag 9 september 2026 22:04 schreef Captain_Ghost het volgende:
Ga ons niet vertellen wat we moeten doen.
Alles is in Nederland te duur geworden, door jullie gekke maatregelen. Dus we gaan lekker 4 dagen werken, goed voor gezondheid en welzijn. Ook kunnen we straks zelf voor eigen kroost zorgen. Niet van school of kinderopvang.
Hoop op eigen titel want dingen kunnen veranderen.quote:Op woensdag 9 september 2026 22:07 schreef lbosse het volgende:
5 dagen waarvan minstens 4 thuis
Niet eens behoefte aan een extra onbetaalde dag
Heel liefquote:Op woensdag 9 september 2026 21:58 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ligt aan de kwaliteit van de moderatie vanavond.
Dit voelt een beetje als een stuk vlees in een aquarium vol piranha's gooien.quote:Op woensdag 9 september 2026 22:10 schreef nostra het volgende:
De hele lezing:
https://www.vvd.nl/nieuws(...)erland-moet-vooruit/
Ik dacht dat NWS een rechts warm bad was.quote:Op woensdag 9 september 2026 22:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dit voelt een beetje als een stuk vlees in een aquarium vol piranha's gooien.
Hoe moet je piranhas anders voeren?quote:Op woensdag 9 september 2026 22:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dit voelt een beetje als een stuk vlees in een aquarium vol piranha's gooien.
NWS is een warm bad voor allen.quote:Op woensdag 9 september 2026 22:13 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik dacht dat NWS een rechts warm bad was.
Participatiewet.quote:Op woensdag 9 september 2026 21:43 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
ik geloof dat de FNV en PRO ook graag willen dat arbeidsongeschikten weer aan het werk gaan. Probleem is alleen dat geen 1 werkgever zit te wachten op een afgekeurde stratenmaker met slechte knieën en een gebroken rug
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |