Ligt aan de kwaliteit van de moderatie vanavond.quote:Op woensdag 9 september 2026 21:51 schreef vul_maar_in het volgende:
Mag ik even zeggen dat ik vind dat er heel goed wordt gediscussieerd in dit topic?
Fair enough, als je z'n achtergrond naleest denk ik dat dit iemand is met maar weinig persoonlijke ervaring met "normale" banen en dito uitdagingen:quote:Op woensdag 9 september 2026 21:49 schreef quo_ het volgende:
[..]
Iets minder blindelings generaliseren zouwelkom zijn. Wereldvreemde onnozelheid is namelijk niet leeftijd gebonden.
Mijn interpretatie van uitspraken in dit artikel doen mij denken aan iemand die nog niks heeft meegemaakt in het leven en die het zelf lekker voor de wind is gegaan qua afkomst, opleiding en gezondheid.
Iemand die geen benul heeft hoe gewone mensen door het leven moeten gaan.
En helaas maken we dat soort lieden maar al te vaak minister of kamerlid.
11 jaar studeren is ook niet bepaald voor iedereen gangbaar.quote:Brekelmans groeide op in het Noord-Brabantse dorp Kaatsheuvel.[1] Hij volgde van 1998 tot 2004 het gymnasium aan het Dr. Mollercollege in Waalwijk. Hij studeerde van 2004 tot 2008 Bedrijfseconomie en van 2004 tot 2010 Algemene economie aan de Universiteit van Tilburg. Van 2008 tot 2009 studeerde hij Internationale politiek aan de London School of Economics. Van 2013 tot 2015 studeerde hij Bestuurskunde aan de John F. Kennedy School of Government van de Harvard University.[2][3]
Brekelmans was vervolgens werkzaam als strategieconsultant voor het Amsterdamse kantoor van de Boston Consulting Group en als columnist en essayist voor Het Financieele Dagblad. Daarna was hij van 2017 tot 2019 politiek assistent van staatssecretaris van Justitie en Veiligheid Mark Harbers. Na Harbers' aftreden in mei 2019 bleef Brekelmans werken voor het ministerie van Justitie en Veiligheid als programmadirecteur "Adaptief Asielsysteem". Van oktober 2020 tot maart 2021 was hij werkzaam als programmadirecteur "Inzicht In Kwaliteit" op het ministerie van Financiën.[4][5][6][7]
Nog nooit een echte baan gehad dus.quote:Op woensdag 9 september 2026 21:58 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Fair enough, als je z'n achtergrond naleest denk ik dat dit iemand is met maar weinig persoonlijke ervaring met "normale" banen en dito uitdagingen:
[..]
11 jaar studeren is ook niet bepaald voor iedereen gangbaar.
Zeker bij overheden en semi overheden. Wat een onnodige baantjes zijn daar ontstaan de laatste jaren. En maar vergaderen.quote:Op woensdag 9 september 2026 21:33 schreef Discombobulate het volgende:
Je kan veel productiever zijn in 4 dagen dan in 5. Wat mij vooral opvalt is dat men werkelijk waar geen fuck zit te doen op werk en vaak gewoon de tijd zit uit te wachten. Het kan veel productiever, en dan kunnen we echt gewoon minder werken.
Er wordt niemand gedwongen.quote:Op woensdag 9 september 2026 22:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar welk plan gaat de VVD indienen om jongeren te dwingen 5 dagen te werken ipv 4?
quote:Op woensdag 9 september 2026 22:04 schreef Captain_Ghost het volgende:
Ga ons niet vertellen wat we moeten doen.
Alles is in Nederland te duur geworden, door jullie gekke maatregelen. Dus we gaan lekker 4 dagen werken, goed voor gezondheid en welzijn. Ook kunnen we straks zelf voor eigen kroost zorgen. Niet van school of kinderopvang.
Nederland kan gemakkelijk draaiende gehouden worden met 4-daagse werkweken. Schaf 50% van de bullshit-jobs af, dan zijn er mensen genoeg. En het welvaartsniveau kan echt omlaag zonder dat het pijn doet.quote:Op woensdag 9 september 2026 22:04 schreef Captain_Ghost het volgende:
Ga ons niet vertellen wat we moeten doen.
Alles is in Nederland te duur geworden, door jullie gekke maatregelen. Dus we gaan lekker 4 dagen werken, goed voor gezondheid en welzijn. Ook kunnen we straks zelf voor eigen kroost zorgen. Niet van school of kinderopvang.
Hoop op eigen titel want dingen kunnen veranderen.quote:Op woensdag 9 september 2026 22:07 schreef lbosse het volgende:
5 dagen waarvan minstens 4 thuis
Niet eens behoefte aan een extra onbetaalde dag
Heel liefquote:Op woensdag 9 september 2026 21:58 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ligt aan de kwaliteit van de moderatie vanavond.
Dit voelt een beetje als een stuk vlees in een aquarium vol piranha's gooien.quote:Op woensdag 9 september 2026 22:10 schreef nostra het volgende:
De hele lezing:
https://www.vvd.nl/nieuws(...)erland-moet-vooruit/
Ik dacht dat NWS een rechts warm bad was.quote:Op woensdag 9 september 2026 22:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dit voelt een beetje als een stuk vlees in een aquarium vol piranha's gooien.
Hoe moet je piranhas anders voeren?quote:Op woensdag 9 september 2026 22:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dit voelt een beetje als een stuk vlees in een aquarium vol piranha's gooien.
NWS is een warm bad voor allen.quote:Op woensdag 9 september 2026 22:13 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik dacht dat NWS een rechts warm bad was.
Participatiewet.quote:Op woensdag 9 september 2026 21:43 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
ik geloof dat de FNV en PRO ook graag willen dat arbeidsongeschikten weer aan het werk gaan. Probleem is alleen dat geen 1 werkgever zit te wachten op een afgekeurde stratenmaker met slechte knieën en een gebroken rug
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |