quote:Op woensdag 9 september 2026 21:14 schreef Abrikozentaart het volgende:
Volgende week bij de VVD: “hoezo leerplicht? In 1850 stond een 12-jarige gewoon om half 7 in de fabriek!”
Als mensen tevreden zijn met het inkomen dat ze in drie dagen verdienen is dat toch hun eigen zaak? Heel veel van het werk dat in Nederland gedaan wordt is min of meer overbodig. Het is zelfs beter voor milieu en samenleving als minder gewerkt wordt en evenredig minder geconsumeerd.quote:Op woensdag 9 september 2026 21:02 schreef SimonB. het volgende:
[..]
Gelijk heeft 'ie.![]()
Sommige sectoren zitten te schreeuwen om arbeidskrachten. En wat willen jullie dan, nog meer arbeidsmigratie?
Het punt is dat de gemiddelde jongere met 5 dagen werken net zo goed kan fluiten naar een woning. Dus waarom nog de moeite doen? Zelfs als hij spaart kan hij niet opsparen tegen de waardestijging van woningen. En alles dubbel belast. Moet hij dan 2 dagen meer gaan werken enkel voor dure kleding of een dure auto? Terecht dat ze dit niet willen.quote:Op woensdag 9 september 2026 20:59 schreef Mubassie het volgende:
Aan de andere kant, wat is er mis met 5 dagen werken. En al helemaal als je jong bent.
Een ding is zeker, met 3 dagen werken voor een baas kun je sowieso fluiten naar een woning.
Neemt niet weg dat er best eea veranderd mag gaan worden, maar die luie instelling van veel jeugd is iets waar we ook vanaf moeten.
Hij heeft dus echt geen idee waar hij het over heeft.quote:'Brekelmans pleit ook voor meer gebruik van AI om het werk (van ambtenaren) ‘leuker’ en ‘minstens 20 procent efficiënter’ te maken.'
Dat ook... alleen stelletjes en gouden lepeltjes hebben nog de middelen.quote:Op woensdag 9 september 2026 21:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het punt is dat de gemiddelde jongere met 5 dagen werken net zo goed kan fluiten naar een woning. Dus waarom nog de moeite doen? Zelfs als hij spaart kan hij niet opsparen tegen de waardestijging van woningen. En alles dubbel belast. Moet hij dan 2 dagen meer gaan werken enkel voor dure kleding of een dure auto? Terecht dat ze dit niet willen.
Wat een malloot joh.quote:Op woensdag 9 september 2026 21:26 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
Hij heeft dus echt geen idee waar hij het over heeft.
plus dat de Gen Z generatie waarschijnlijk met een beetje pech tot hun 75e moet werkenquote:Op woensdag 9 september 2026 21:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het punt is dat de gemiddelde jongere met 5 dagen werken net zo goed kan fluiten naar een woning. Dus waarom nog de moeite doen? Zelfs als hij spaart kan hij niet opsparen tegen de waardestijging van woningen. En alles dubbel belast. Moet hij dan 2 dagen meer gaan werken enkel voor dure kleding of een dure auto? Terecht dat ze dit niet willen.
Ik snap wat je zegt. Maar waar ben je nou tegenwoordig voor aan het werk?quote:Op woensdag 9 september 2026 20:59 schreef Mubassie het volgende:
Aan de andere kant, wat is er mis met 5 dagen werken. En al helemaal als je jong bent.
Een ding is zeker, met 3 dagen werken voor een baas kun je sowieso fluiten naar een woning.
Neemt niet weg dat er best eea veranderd mag gaan worden, maar die luie instelling van veel jeugd is iets waar we ook vanaf moeten.
Die vent is pas 40, blijkbaar?! Dan zou je denken dat hij ietsje meer bij de tijd is dan dat soort kennisloos gewauwel in het luchtledige zoals "laat de AI maar helpen".quote:Op woensdag 9 september 2026 21:26 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
Hij heeft dus echt geen idee waar hij het over heeft.
Beetje kort door de bocht.quote:Op woensdag 9 september 2026 21:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
je moet arbeidsmigranten binnen halen voor sectoren die wat bijdragen. Dus weg met die slachthuizen van de big Agro maar haal kundige verpleegkundigen en bouwvakkers binnen.quote:Op woensdag 9 september 2026 21:02 schreef SimonB. het volgende:
[..]
Gelijk heeft 'ie.![]()
Sommige sectoren zitten te schreeuwen om arbeidskrachten. En wat willen jullie dan, nog meer arbeidsmigratie?
Eens hoor als je jong ben begin je niet part-time (minder dan 3/4 dagen oid) .tenzij je partner echt goed boert.quote:Op woensdag 9 september 2026 21:31 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Beetje kort door de bocht.
Er is niets mis met werken.
Maargoed, ik wens ze alle succes met 3 hele dagen buffelen. Hopelijk houden ze wat over.
komt ook omdat de meeste leidinggevende geen idee hebben wat hun personeel doet. Zeker in die grote kantoortuinenquote:Op woensdag 9 september 2026 21:33 schreef Discombobulate het volgende:
Je kan veel productiever zijn in 4 dagen dan in 5. Wat mij vooral opvalt is dat men werkelijk waar geen fuck zit te doen op werk en vaak gewoon de tijd zit uit te wachten. Het kan veel productiever, en dan kunnen we echt gewoon minder werken.
Kijk, dat is een goede vraag.quote:Op woensdag 9 september 2026 21:34 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Maar we moeten toch ook meer kinderen maken? Hoe gaan we dat dan doen met twee voltijdbanen?
Gewoon 's avonds neuken, aansteller.quote:Op woensdag 9 september 2026 21:34 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Maar we moeten toch ook meer kinderen maken? Hoe gaan we dat dan doen met twee voltijdbanen?
Tja, ik snap ook wel wat jij zegt.quote:Op woensdag 9 september 2026 21:29 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik snap wat je zegt. Maar waar ben je nou tegenwoordig voor aan het werk?
Met eenvoudig werk kun je toch geen ene flikker meer in dit land. Daar hebben ze liever lagelonenlanders.
Wie voed ze op danquote:Op woensdag 9 september 2026 21:36 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Gewoon 's avonds neuken, aansteller.
Dit dusquote:Op woensdag 9 september 2026 21:34 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Eens hoor als je jong ben begin je niet part-time (minder dan 3/4 dagen oid) .tenzij je partner echt goed boert.
Dat kinderen maken hebben ze de nek omgedraaid met de double income trap. Geen hond die er nog warm voor draait om decennialang krom te liggen voor huis, kinderen en de hele rambam eromheen.quote:Op woensdag 9 september 2026 21:34 schreef Frikandelbroodje het volgende:
KInderen voortbrengen is 100x belangrijker dan de winst van Unilever met 0,005% laten stijgen.quote:Op woensdag 9 september 2026 21:34 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Mijn bedrijf had wel een goed beleid. Maar dat betekentde idd wel dat je fakking veel bulshitters moet interviewen en afserveren. Maar wat er door het filter kwam was prima volk. jong, immigranten, Nederlanders, maakte niet uit. Allemaal toppers.quote:Op woensdag 9 september 2026 21:36 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Tja, ik snap ook wel wat jij zegt.
Ik ben jong opgegroeid met 6 a 7 dagen werken. Dat zijn er sindskort 5 en ben nu 40. Ik bedoel, je wordt er als mens echt niet slechter van.
Als ik zie hoe ontzettend lui, traag en ongeïnteresseerd de net werkende jeugd is dan zakt me daar echt de broek van af. Uiteraard niet allemaal, maar wel veel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |