https://www.ad.nl/binnenl(...)-bolle-jos~aaf5fcb9/quote:De schietpartij in Overasselt, waarbij dinsdagochtend een dode viel en twee politieagenten gewond raakten, wordt door diverse bronnen gelinkt aan 'Bolle Jos' Leijdekkers. Het conflict zou gaan om vele honderden kilo's cocaïne met een geschatte waarde van ruim 40 miljoen euro. Het doelwit was Jan G..
De schietpartij vond dinsdagochtend vroeg plaats bij een loods in Overasselt, bij Nijmegen. Op camerabeelden uit de omgeving is te zien hoe een groep van tientallen mannen in busjes komt aanrijden en vervolgens met machinegeweren en pistolen op de Ewijkseweg loopt. Daar beschieten ze een loods.
Een beveiliger die de woning bij de loods bewaakte, is doodgeschoten. Twee agenten zijn gewond geraakt. Een arrestatieteam van de Dienst Speciale Interventies loste waarschuwingsschoten. De actie is nog gaande. Meerdere personen zijn aangehouden.
Partij van 812 kilo cocaïne
Ingewijden laten Het Parool weten dat de schietpartij het gevolg is van een conflict over vele honderden kilo's cocaïne die zouden toebehoren aan de groepering rond de voortvluchtige crimineel 'Bolle Jos' Leijdekkers.
Het conflict zou samenhangen met een partij van 812 kilo cocaïne die op 29 augustus in beslag werd genomen bij de Frans-Spaanse grens. De drugs werden gevonden in een vrachtwagen die in Nederland stond geregistreerd. De drugs zouden vanuit Afrika via Portugal naar Nederland onderweg zijn geweest.
Of de 812 kilo de complete zending was of dat er nog meer onderweg was, is niet duidelijk. Volgens ingewijden zou een ander deel wel zijn aangekomen in Nederland.
Omdat de transporteur niet meer bereikbaar was, zou de groep investeerders in de partij ervan zijn uitgegaan dat de partij gestolen was. Anderen denken dat ook de tweede partij in beslag is genomen, maar dat de autoriteiten dat nog niet naar buiten hebben gebracht.
Paniek nadat beveiliger werd doodgeschoten
Uiteindelijk zou de groep verhaal zijn gaan halen bij de tussenpersoon die verantwoordelijk zou worden gehouden voor het transport. Die tussenpersoon is een bekende in het criminele circuit en werd volgens ingewijden eerder aan de organisatie van Leijdekkers gelinkt. In het criminele milieu wordt aangenomen dat het plan was de drugs terug te halen. Om de drugs te kunnen tillen, waren zoveel mensen ingeschakeld.
Er zou paniek zijn ontstaan nadat de beveiliger werd doodgeschoten. Daarop zou een deel van de groep het op een lopen hebben gezet.
Doelwit was Jan G. Hij wordt al veel langer in verband gebracht met drugshandel. Hij zou hebben samengewerkt met Bolle Jos Leijdekkers. Hij was op het moment van de aanval niet thuis. Zijn ouders waren wel thuis, zij zijn in veiligheid gebracht.
Eerder incident in dezelfde straat
Vorig jaar, in juli, vond in een loods aan diezelfde Ewijkseweg ook al een incident plaats: De Gelderlander schreef toen dat een verdachte met een AK-47, ook wel bekend als een kalasjnikov, op de poort van het perceel schoot.
De 21-jarige Amsterdammer Antonio T. werd ervoor opgepakt en veroordeeld. Hij erkende dat hij voor 2500 euro was geronseld voor de klus. Door wie wilde hij niet zeggen.
https://www.parool.nl/ned(...)d1-8dc8-aba4b1994339quote:Agenten redden elkaars leven
Een van de twee agenten die gewond raakten bij de schietpartij in Overasselt, is twee keer geopereerd. Door snel optreden van collega-agenten, onder meer door het aanleggen van een drukverband, werd het leven van de agent gered.
Dat vertelde korpschef Janny Knol dinsdagavond in het programma van Eva Jinek. De gewonde agenten werden door collega's die kort daarna arriveerden in de politieauto getrokken, omdat er op dat moment nog steeds werd geschoten.
Beide agenten zijn inmiddels buiten levensgevaar.
Dat zeiden we vanmiddag nog gekscherend, zet wat DSI agenten op een combine en gas erop in het maisveld. Ze hebben vanochtend overigens wel rookgranaten in een maisveld hier gegooid en er is ook geschoten. Hoorde vannacht/vanochtend heel vroeg wel een helikopter vliegen, maar er vliegen hier wel vaker traumahelikopters over. Maar even later hoorde ik meerdere helicopters voor langere tijd vliegen. Maar toen weer verder geslapen. En ergens tussen 9 en 10 uur wel schoten gehoord, maar er wordt wel vaker geschoten daar in de uiterwaarden door jagers. Pas toen ik de pushberichten checkte dacht ik 'holy fuck' Rond 15u ging de zoektocht weer naar Nederasselt, en is de DSI binnengevallen bij een leegstaande woning bij mij om de hoek (niks aangetroffen) en werd de dijk gedeeltelijk afgesloten en helicopters en autos met DSI de uiterwaarden weer in. Zijn sowieso tussen Nederasselt en Overasselt meerdere personen opgepakt gedurende de dag.quote:Op dinsdag 1 september 2026 21:54 schreef ootjekatootje het volgende: [..] En zijn ze nu die velden aan het maaien? Met een beetje geluk belanden er een paar in de machine. En de rest wordt uitgerookt.
Gelukkig maar.quote:Op dinsdag 1 september 2026 22:16 schreef Zipportal het volgende:
[..]
https://www.parool.nl/ned(...)d1-8dc8-aba4b1994339
Dat was een overval op een waardetransport in Amsterdam-Noord, waarbij de daders gevlucht zijn naar Broek in Waterland:quote:Op dinsdag 1 september 2026 22:13 schreef vosss het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, dat hebben ze puik gedaan. Net als toen met die overval waar ze beschoten werden met automatische wapens ergens het veld inbrengen etc, die hebben ze toen ook bijna allemaal weten te pakken.
Hopelijk herstellen de twee gewonde agenten snel.
Ja hebben ze zeker goed gedaan! Maar ik vraag mij dan wel af of ze stiekem niet al wisten wat er speelde en daardoor snel konden acteren of dat er bijv andere intel aanwezig of mogelijkheden zoals het uitlezen van de locaties van de telefoon, want hoe kunnen ze anders zo snel zoveel mensen oppakken. Maar zeker goed dat ze daadkrachtig optreden!quote:Op dinsdag 1 september 2026 22:13 schreef vosss het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, dat hebben ze puik gedaan. Net als toen met die overval waar ze beschoten werden met automatische wapens ergens het veld inbrengen etc, die hebben ze toen ook bijna allemaal weten te pakken.
Hopelijk herstellen de twee gewonde agenten snel.
Moet je binnenblijven?quote:Op dinsdag 1 september 2026 22:18 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Die 2e foto in de OP is bij mij om de hoek
Dat was echt Grand Theft Weilandquote:Op dinsdag 1 september 2026 22:18 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat was een overval op een waardetransport in Amsterdam-Noord, waarbij de daders gevlucht zijn naar Broek in Waterland:
Bekijk deze YouTube-video
https://nos.nl/l/2429062
volstrektquote:
Daar wordt je als crimineel niet vrolijk van hoor. Worden geen vragen meer gesteld.quote:Op dinsdag 1 september 2026 22:21 schreef Tjacka het volgende:
DSI is volgens mij wel echt van bizar hoog niveau?
Mijn ouders wonen hemelsbreed 1,5 km van Overasselt, gelukkig zit die Maas ertussen. Die werden ook vroeg wakker van al die Heli’s.quote:Op dinsdag 1 september 2026 22:17 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Dat zeiden we vanmiddag nog gekscherend, zet wat DSI agenten op een combine en gas erop in het maisveld. Ze hebben vanochtend overigens wel rookgranaten in een maisveld hier gegooid en er is ook geschoten. Hoorde vannacht/vanochtend heel vroeg wel een helikopter vliegen, maar er vliegen hier wel vaker traumahelikopters over. Maar even later hoorde ik meerdere helicopters voor langere tijd vliegen. Maar toen weer verder geslapen. En ergens tussen 9 en 10 uur wel schoten gehoord, maar er wordt wel vaker geschoten daar in de uiterwaarden door jagers. Pas toen ik de pushberichten checkte dacht ik 'holy fuck' Rond 15u ging de zoektocht weer naar Nederasselt, en is de DSI binnengevallen bij een leegstaande woning bij mij om de hoek (niks aangetroffen) en werd de dijk gedeeltelijk afgesloten en helicopters en autos met DSI de uiterwaarden weer in. Zijn sowieso tussen Nederasselt en Overasselt meerdere personen opgepakt gedurende de dag.
Rustieke woonboerderij, omgeving van typisch Hollandsche weilanden, sloten en af en toe een schietpartijquote:Op dinsdag 1 september 2026 22:19 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Dat was echt Grand Theft Weiland![]()
Voorzover ik begrepen heb zou Jantje zelf niet aanwezig zijn geweest, maar zijn ouders, en een jong kind, wel.quote:Op dinsdag 1 september 2026 22:05 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
En deze maat zou dan in zijn onderbroek onder een struik duiken en zijn ouders, baby en vrouw binnenlaten zitten? Met 800 kilo coke?
Nee, zo stom zou die Jan toch niet zijn.
Blij dat dat gelukt is. jammer van de beveiliger maar men... Dit had zo veel erger kunnen aflopen, Bah bah bah.quote:Op dinsdag 1 september 2026 22:25 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Voorzover ik begrepen heb zou Jantje zelf niet aanwezig zijn geweest, maar zijn ouders, en een jong kind, wel.
Goedhart senior zou degene zijn die in zijn onderbroek met kind naar buiten is gevlucht.
Senior heet zeker ook Jan…quote:Op dinsdag 1 september 2026 22:25 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Voorzover ik begrepen heb zou Jantje zelf niet aanwezig zijn geweest, maar zijn ouders, en een jong kind, wel.
Goedhart senior zou degene zijn die in zijn onderbroek met kind naar buiten is gevlucht.
Kijk misschien wat veel naar hunted. Maar als de figuren telefoon aan hadden konden ze zien wel toestellen er op zelfde zendpaal aanstraalden.quote:Op dinsdag 1 september 2026 22:19 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ja hebben ze zeker goed gedaan! Maar ik vraag mij dan wel af of ze stiekem niet al wisten wat er speelde en daardoor snel konden acteren of dat er bijv andere intel aanwezig of mogelijkheden zoals het uitlezen van de locaties van de telefoon, want hoe kunnen ze anders zo snel zoveel mensen oppakken. Maar zeker goed dat ze daadkrachtig optreden!
Nee, de hele dag konden we gewoon naar buiten.quote:
Het is echt een bizar en unheimisch idee dat er er vlak bij mij gewoon 30 zwaarbewapende criminelen hebben gelopen, en gedurende de dag ook hebben verstopt op plekken waar ik dagelijks loop.quote:Op dinsdag 1 september 2026 22:26 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Blij dat dat gelukt is. jammer van de beveiliger maar men... Dit had zo veel erger kunnen aflopen, Bah bah bah.
Verwacht gewoon cowboys. laag bij de gronds tuig zonder kloten
Die ws. een kind kapot hadden geschoten als ze niet eerst in paniek waren weggevlucht.
Snap ik man. Da's geen kattepis.quote:Op dinsdag 1 september 2026 22:33 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Het is echt een bizar en unheimisch idee dat er er vlak bij mij gewoon 30 zwaarbewapende criminelen hebben gelopen, en gedurende de dag ook hebben verstopt op plekken waar ik dagelijks loop.
Verwacht je eerder in Medellín of Tijuana.quote:Op dinsdag 1 september 2026 22:33 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Het is echt een bizar en unheimisch idee dat er er vlak bij mij gewoon 30 zwaarbewapende criminelen hebben gelopen, en gedurende de dag ook hebben verstopt op plekken waar ik dagelijks loop.
Joh, elk jaar (over 2 weken weer) vindt whisky weekend Maltstock plaats in het Buitencentrum in Overasselt.quote:Op dinsdag 1 september 2026 22:33 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Ik rij daar dagelijks langs.quote:Op dinsdag 1 september 2026 22:37 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Joh, elk jaar (over 2 weken weer) vindt whisky weekend Maltstock plaats in het Buitencentrum in Overasselt.
Dat is pas echte heavy shit, weet ik uit ervaring…
Niet te lang over nadenken.quote:Op dinsdag 1 september 2026 22:33 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Nederlanders, Belgen, Fransen, Algerijnen.quote:Op dinsdag 1 september 2026 22:38 schreef vul_maar_in het volgende:
30 met wapens is mij teveel mensen. Ik wil weten wie dit zijn.
Nee als in wie, in welk verband. Om welke reden. Wie heeft ze bewapend? Zij zelf?quote:Op dinsdag 1 september 2026 22:41 schreef maily het volgende:
[..]
Nederlanders, Belgen, Fransen, Algerijnen.
En vooral, was ons Jos er bij.quote:Op dinsdag 1 september 2026 22:41 schreef vul_maar_in het volgende:
Nee als in wie, in welk verband. Om welke reden. Wie heeft ze bewapend? Zij zelf?
Die was die dude met die zwarte zonnebril en de shotgun (skull?)quote:
Dat is nou net wat het politieonderzoek moet gaan proberen uit te vogelen. Maar wordt veel van uitgegaan dat Jos L. er iets mee vam doen heeft.quote:Op dinsdag 1 september 2026 22:41 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Nee als in wie, in welk verband. Om welke reden. Wie heeft ze bewapend? Zij zelf?
Nee geloof ik niet. Wel met de vermiste coke waar ze op uit waren.quote:Op dinsdag 1 september 2026 22:44 schreef JJ76 het volgende:
[..]
Dat is nou net wat het politieonderzoek moet gaan proberen uit te vogelen. Maar wordt veel van uitgegaan dat Jos L. er iets mee vam doen heeft.
De DSI bestaat uit meerdere afdelingen, niet allemaal met special forces.quote:Op dinsdag 1 september 2026 22:21 schreef Tjacka het volgende:
DSI is volgens mij wel echt van bizar hoog niveau?
Korps Mariniers Special Ops.<3quote:Op dinsdag 1 september 2026 22:45 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
De DSI bestaat uit meerdere afdelingen, niet allemaal met special forces.
Maar de inval die vanmiddag hij mij om de hoek werd gedaan, daarvan heb ik de patches gezien, en die waren van de Afdeling Interventie, en die bestaat uit én speciale eenheden van de politie, én uit eenheden van het KCT en/of NLMARSOF (dat zijn de special forces van het Korps Mariniers).
Geen prutsers.
Waarom zou hij er niet achter kunnen zitten dan volgens jou.quote:Op dinsdag 1 september 2026 22:45 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Nee geloof ik niet. Wel met de vermiste coke waar ze op uit waren.
Is Ali B. onlangs nog ergens gesignaleerd?quote:Op dinsdag 1 september 2026 22:41 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Te onprofessioneel, teveel man.quote:Op dinsdag 1 september 2026 22:47 schreef JJ76 het volgende:
[..]
Waarom zou hij er niet achter kunnen zitten dan volgens jou.
Vwb diversiteit kan menig gemeentebestuur of politieke partij een voorbeeld aan hen nemenquote:Op dinsdag 1 september 2026 22:41 schreef maily het volgende:
[..]
Nederlanders, Belgen, Fransen, Algerijnen.
Oh nee hoor, ik ben daar heel nuchter in (behalve nuquote:Op dinsdag 1 september 2026 22:40 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Niet te lang over nadenken.
Dan heb je geen leven. Straks besef je ineens dat er al meer dan een miljoen mensen in Nederland wonen die ons helemaal niet moeten
Ja in Almere met een gejat winkemandjequote:Op dinsdag 1 september 2026 22:47 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Is Ali B. onlangs nog ergens gesignaleerd?
Ja. Berry en zijn liefde voor paarden. Was mantelzorger van zijn eigen moeder en woonde bij haar in.quote:Op dinsdag 1 september 2026 22:50 schreef TweedeKlum het volgende:
Was het artikel over die doodgeschoten beveiliger al gepost?
Berry "boterhoofd" of niet. Ik ben er nog niet over uit. Maar dit had de man niet verdiend durf ik wel te stellen.quote:Op dinsdag 1 september 2026 22:50 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja. Berry en zijn liefde voor paarden. Was mantelzorger van zijn eigen moeder en woonde bij haar in.
Dacht slapend rijk te worden met deze klus. Zal gemist worden op de manege St ... nog wat in Alverna.
Zou het een afleidingsmanouvre zijn?quote:Op dinsdag 1 september 2026 22:53 schreef MadMaster het volgende:
Wat ik bijzonder vind is dat die meute met een vrachtwagen en een busje arriveerde.
Als de operatie, whatever de reden is, zou zijn gelukt, zouden ze dan ook met die vervoersmiddelen weer massaal zijn vertrokken?
Lijkt me niet logisch, dus hoe dan wel?
Stonden/staan er niet ook nog ergens in de buurt vluchtauto’s klaar, zoals in Broek in Waterland een paar jaar geleden, die ze niet hebben kunnen bereiken doordat de politie snel ter plaatse was?
Hadden die vrachtwagen en het busje nog een andere reden om daarmee zo vlakbij de boerderij te komen?
Maar, al die Mocro Mafia liquidaties werden ook uitgevoerd door jong amateuristisch grut.quote:Op dinsdag 1 september 2026 22:47 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Te onprofessioneel, teveel man.
Jos is geen taghi. Wie zit er vast en wie niet?quote:Op dinsdag 1 september 2026 22:55 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Maar, al die Mocro Mafia liquidaties werden ook uitgevoerd door jong amateuristisch grut.
Zelfs de moord op Peter R de Vries.
Midden in Amsterdam, vastgereden op de snelweg.
Allemaal Taghi.
Goedkoop, en in de veronderstelling dat niemand durft te praten.
Wie weet ook wel. Mijn aanpak zou het niet zijn als ik genoeg geld had.quote:Op dinsdag 1 september 2026 22:55 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Maar, al die Mocro Mafia liquidaties werden ook uitgevoerd door jong amateuristisch grut.
Zelfs de moord op Peter R de Vries.
Midden in Amsterdam, vastgereden op de snelweg.
Allemaal Taghi.
Goedkoop, en in de veronderstelling dat niemand durft te praten.
Wie niet zal een waslijst met namen zijn waarmee je hier topics vol kan posten…quote:Op dinsdag 1 september 2026 22:55 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Jos is geen taghi. Wie zit er vast en wie niet?
Samenvatting welkom t.z.t.quote:Op dinsdag 1 september 2026 22:56 schreef JJ76 het volgende:
Zo meteen even zware jongens podcast luisteren, die hebben ook extra uitzending net online. Die hebben vaak wel goede inzichten en inlichtingen.
Of kwamen ze inderdaad met zo veel personen om iets weg te halen en in die vrachtwagen te laden, zoals al gesuggereerd wordt?quote:Op dinsdag 1 september 2026 22:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Zou het een afleidingsmanouvre zijn?
Waarschuwing voor rivalen, kijk wat we een legertje kunnen optrommellen. Chaos creeren, angst aanjagen in het land.quote:Op dinsdag 1 september 2026 22:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Zou het een afleidingsmanouvre zijn?
Helder.quote:Op dinsdag 1 september 2026 22:50 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja. Berry en zijn liefde voor paarden. Was mantelzorger van zijn eigen moeder en woonde bij haar in.
Dacht slapend rijk te worden met deze klus. Zal gemist worden op de manege St. Frans in Alverna.
quote:Op dinsdag 1 september 2026 23:00 schreef Zipportal het volgende:
De afgelopen tijd stond er altijd een auto voor de deur met een pop erin. Sinds drie dagen geleden was die pop vervangen door Berry.
Is dat even dikke pech. Je verzint het niet.
Waarvan meer dan de helft bij het minste geringste hun patta's gaat testen.quote:Op dinsdag 1 september 2026 23:00 schreef JJ76 het volgende:
[..]
Waarschuwing voor rivalen, kijk wat we een legertje kunnen optrommellen. Chaos creeren, angst aanjagen in het land.
En afleiding..... zou de rustige moordenaar die als laatste rustig wegliep ook gepakt zijn?
Taghi was naar verluidt goed voor 500 miljoen.quote:Op dinsdag 1 september 2026 22:55 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Jos is geen taghi. Wie zit er vast en wie niet?
Nou ja een tijdje niet
Dan hoeven ze niet voor neutraliseren van de doelwitten al rond te lopen.quote:Op dinsdag 1 september 2026 22:59 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Of kwamen ze inderdaad met zo veel personen om iets weg te halen en in die vrachtwagen te laden, zoals al gesuggereerd wordt?
Niet iedereen van de groep was zwaar bewapend en sommigen waren mogelijk letterlijk jonge pakezels…
Het spel is simpel maar ik vertrouw/moet de "regels" nietquote:Op dinsdag 1 september 2026 23:03 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Taghi was naar verluidt goed voor 500 miljoen.
Bolle J wordt geschat op 1 miljard.
Samen met wijlen Samir 'Scarface' B de enige drugs miljardair ooit in Nederland.
Maar uiteindelijk is het het niet waard.
Okee je leeft misschien een aantal jaren in onmetelijke luxe, maar vroeg of laat wordt je of gearresteerd, of je wordt gedood.
Taghi heeft een jaar of 5-7 geleefd in onmetelijke rijkdom, maar zit inmiddels alweer bijna 7 jaar, tot aan zijn dood, in de EBI.
Dat is ook een van de vreemde dingen eraan inderdaad.quote:Op dinsdag 1 september 2026 23:03 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Waarvan meer dan de helft bij het minste geringste hun patta's gaat testen.
Niet echt indrukwekkend…
Dat zeg ik, zulke muisjes bewapenen is gekkenwerk.quote:Op dinsdag 1 september 2026 23:03 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Waarvan meer dan de helft bij het minste geringste hun patta's gaat testen.
Niet echt indrukwekkend…
Als je er een hit & run van wilt maken, dan moet je niet op afstand blijven wachten in/bij een vrachtwagen.quote:Op dinsdag 1 september 2026 23:03 schreef JJ76 het volgende:
[..]
Dan hoeven ze niet voor neutraliseren van de doelwitten al rond te lopen.
Al pak je maar 100 kg, daar kan je als criminineeltje ook wel even van leven…quote:Overigens wordt veel 800 kg gezegd maar het deel dat onderschept is is 800kg, het vermiste(ook gepakt of geript) kan veel hoger zijn.
Wat triest.quote:Op dinsdag 1 september 2026 23:00 schreef Zipportal het volgende:
De afgelopen tijd stond er altijd een auto voor de deur met een pop erin. Sinds drie dagen geleden was die pop vervangen door Berry.
Arm peerd.quote:Op dinsdag 1 september 2026 23:07 schreef Momo het volgende:
Vrouw ontdekt vermoedelijke schotwond in been paard
22:19
Een inwoner van Overasselt vertelt aan Omroep Gelderland dat ze vandaag vermoedelijk een schotwond in het been van haar paard heeft gevonden. Het dier stond vannacht in de wei. "Vanochtend hebben we het paard binnengehaald. Door de schrik hadden we toen niet meteen door dat ze gewond was", vertelt de inwoner.
Pas later merkte ze op dat het dier moeilijk liep. "Toen zagen we dat ze een wond in haar been had. Het is best heftig om dat aan te treffen." Er komt een dierenarts kijken of er een kogel in het been van het paard zit.
Volgens Omroep Gelderland liep er nog een ander paard in de buurt van Overasselt een schotwond op.
[ afbeelding ]
Klootzakken
Allemaal hadden ze een vuurwapen, een stuk of 6/7 een assault rifle.quote:Op dinsdag 1 september 2026 22:59 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Of kwamen ze inderdaad met zo veel personen om iets weg te halen en in die vrachtwagen te laden, zoals al gesuggereerd wordt?
Niet iedereen van de groep was zwaar bewapend en sommigen waren mogelijk letterlijk jonge pakezels…
Het is echt een vreemde actie. Dat is wat zeker is.quote:Op dinsdag 1 september 2026 23:09 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Allemaal hadden ze een vuurwapen, een stuk of 6/7 een assault rifle.
Maar allemaal bewapend.
Maar zoals ik eerder zei, iemand die grotere transporten regelt is slim genoeg om niks in huis te hebben.
Helemaal niet als je al in de gaten gehouden wordt door justitie en je 'collega's'.
Jan*quote:Op dinsdag 1 september 2026 23:07 schreef Gutso het volgende:
[..]
Wat triest.
Die Jos G familie kunnen niet anders dan grote criminelen zijn. Je zult het maar in je buurt hebben wonen joh.
Dan laat je slepers en vrachtwagen uit het zicht wachten tot in actie komen.quote:Op dinsdag 1 september 2026 23:05 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Als je er een hit & run van wilt maken, dan moet je niet op afstand blijven wachten in/bij een vrachtwagen.
[..]
Al pak je maar 100 kg, daar kan je als criminineeltje ook wel even van leven…
Waarom dan zo hazig? Je komt met een klein leger en dan ren je na 1 keer vuren/raken weg?quote:Op dinsdag 1 september 2026 23:11 schreef JJ76 het volgende:
[..]
Dan laat je slepers en vrachtwagen uit het zicht wachten tot in actie komen.
Dit zijn echt geen kleine crimineeltjes die gehoord hebben dat er mogelijk wat ligt en gaan kijken of ze gelukje hebben.
Zelfverdediging kan ook makkelijk met kleinere handwapens.quote:Op dinsdag 1 september 2026 23:09 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Allemaal hadden ze een vuurwapen, een stuk of 6/7 een assault rifle.
Maar allemaal bewapend.
Geruchten en potentieel geld maakt dit soort ratten hebberig.quote:Maar zoals ik eerder zei, iemand die grotere transporten regelt is slim genoeg om niks in huis te hebben.
Helemaal niet als je al in de gaten gehouden wordt door justitie en je 'collega's'.
Ohja Jan G. Criminelen zijn het en het ergste vind ik dat ze anderen in gevaar brengen en blijven volhouden dat ze geen idee hebben waarom… En ondertussen al wel veroordeeld zijn.quote:
Vorig jaar al, na die beschieting met een Kalashnikov, wisten we al dat dit iets groters zou zijn dan een kleine dealer.quote:Op dinsdag 1 september 2026 23:05 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Dat zeg ik, zulke muisjes bewapenen is gekkenwerk.
Ik houd het op een bende jonkies die rambo dacht te gaan tijdens een grote drugsroof en na 1 dode opgaf (gelukkig)
Al dan niet aangespoord door een wat grotere rat.
De wapens wel. De "mensen" die ze dragen niet. Daarom is het zo raar.quote:Op dinsdag 1 september 2026 23:16 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Vorig jaar al, na die beschieting met een Kalashnikov, wisten we al dat dit iets groters zou zijn dan een kleine dealer.
Een pistool, okee, maar dat soort zware wapens wijst op iets zwaarders.
En als er 30 man met vuurwapens, waaronder 6-7 assault rifles, worden ingezet, wijst dat wel op iets groots.
Echt een pop? Dat zou wellicht verklaren waarom ze wel stuk lopen. Ze verwachten lege auto, dagen 'bende Jan' en politie uitbdie de beelden zou gaan zien na de overval. Kijk ons eens onaantastbaar zijn. Nu zat er Berry, die politie opriep en vermoord werd.quote:Op dinsdag 1 september 2026 23:00 schreef Zipportal het volgende:
Was vroeger vrachtwagenchauffeur..Jan zat ook in de transport....quote:Op dinsdag 1 september 2026 22:50 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dacht slapend rijk te worden met deze klus. Zal gemist worden op de manege St. Frans in Alverna.
Toch een beetje Berry boterhoofd?quote:Op dinsdag 1 september 2026 23:19 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
Was vroeger vrachtwagenchauffeur..Jan zat ook in de transport....
Ja ze lijken soms echt goedzakken
Ik betwijfel dat als je een hit & run actie wil houden.quote:Op dinsdag 1 september 2026 23:11 schreef JJ76 het volgende:
[..]
Dan laat je slepers en vrachtwagen uit het zicht wachten tot in actie komen.
Zie mijn eerdere post, dit soort figuren denken niet na voor een paar centen…quote:Dit zijn echt geen kleine crimineeltjes die gehoord hebben dat er mogelijk wat ligt en gaan kijken of ze gelukje hebben.
En dat je binnen moet blijvenquote:Op dinsdag 1 september 2026 23:21 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Leidinggevende net gebeld dat ik morgen thuis blijf, want ik merk dat ik nog hoog in de adrenaline zit en voorlopig nog niet kan slapen denk ik.
Was gelukkig geen probleem.
Zitten nu met wat buurtbewoners bijeen al de hele avond, met wat
Dat juist, dan ga je niet 200m lopen richting een auto met beveiliger. Het is juiat geen hit en run nu.quote:Op dinsdag 1 september 2026 23:22 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik betwijfel dat als je een hit & run actie wil houden.
Aanvallen, pakken en wegwezen.
[..]
Het is helemaal niks...kan er echt nog geen kaas van maken maar freelance gerucht (die dude heeft achterovergedrukte coke daar) opportunisten is mijn gok.quote:Op dinsdag 1 september 2026 23:24 schreef JJ76 het volgende:
[..]
Dat juist, dan ga je niet 200m lopen richting een auto met beveiliger. Het is juiat geen hit en run nu.
Logisch. Veel sterkte! En proostquote:Op dinsdag 1 september 2026 23:21 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Leidinggevende net gebeld dat ik morgen thuis blijf, want ik merk dat ik nog hoog in de adrenaline zit en voorlopig nog niet kan slapen denk ik.
Was gelukkig geen probleem.
Zitten nu met wat buurtbewoners bijeen al de hele avond, met wat
quote:Op dinsdag 1 september 2026 23:18 schreef JJ76 het volgende:
[..]
Echt een pop? Dat zou wellicht verklaren waarom ze wel stuk lopen. Ze verwachten lege auto, dagen 'bende Jan' en politie uitbdie de beelden zou gaan zien na de overval. Kijk ons eens onaantastbaar zijn. Nu zat er Berry, die politie opriep en vermoord werd.
Ook gemeld in Nieuwsuur en bij Renze.quote:Pop in een auto
Al een paar keer moest het gezin op last van de burgemeester van Heumen tijdelijk een ander heenkomen zoeken. Nadat de poort van het huis op 28 juli 2025 met een automatisch wapen wordt beschoten, worden er politiecamera’s in de straat geplaatst. Meerdere buurtbewoners vertellen wat er vervolgens gebeurde. „Nadat die politiecamera’s werden weggehaald, zetten de bewoners van het huis elke avond een autootje van een beveiligingsbedrijf voor hun deur. Alleen: daar zat een pop in. Een aangeklede pop. Zodat het leek alsof er een echte beveiliger in zat. Iedere ochtend werd die auto weer weggereden, iedere avond was-ie er weer.”
Maar de afgelopen nachten stond er dus een echte bewaker voor de deur: een 51-jarige man uit Wijchen. „Afschuwelijk dat een onschuldige man nu het slachtoffer is geworden”, zegt een omwonende met tranen in haar ogen.
Het moet niet gekker worden.quote:Op dinsdag 1 september 2026 23:27 schreef Zipportal het volgende:
[..]
[..]
Ook gemeld in Nieuwsuur en bij Renze.
Jij hebt een grote bek dat je beveiling hebt...bamm weg beveilger. Jij zegt dat we niks voorstellen..kijk wat ik op kan trommelen. Jij hebt iets te maken met de verdwenen coke..laat dit een grote waarschuwing zijn..quote:Op dinsdag 1 september 2026 23:24 schreef JJ76 het volgende:
[..]
Dat juist, dan ga je niet 200m lopen richting een auto met beveiliger. Het is juiat geen hit en run nu.
Het blijft speculeren, maar dat die beveiliger er zat, was misschien niet bekend. Zie het verhaal over die pop in de auto.quote:Op dinsdag 1 september 2026 23:24 schreef JJ76 het volgende:
[..]
Iig iets imposantere waarschuwing dan de verscheurde foto aan de poort en een paar schoten in de poort van vorig jaarquote:Op dinsdag 1 september 2026 23:29 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
Jij hebt een grote bek dat je beveiling hebt...bamm weg beveilger. Jij zegt dat we niks voorstellen..kijk wat ik op kan trommelen. Jij hebt iets te maken met de verdwenen coke..laat dit een grote waarschuwing zijn..
Zoiets?
De volgende Videoland serie in de maakquote:Op dinsdag 1 september 2026 23:30 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het blijft speculeren, maar dat die beveiliger er zat, was misschien niet bekend. Zie het verhaal over die pop in de auto.
En als dat wel bekend was o.b.v. bijvoorbeeld eerder gedane observaties, dan was die waarschijnlijk niet gewapend en overrompel je die wel, zoals nu ook gebleken is.
Maar goed, we gaan het ongetwijfeld nog wel eens horen hoe de beoogde vork in de steel zat…
Bolle JosGod laat vanuit Afrika gewoon even zijn spierballen zien.quote:Op dinsdag 1 september 2026 23:29 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
Jij hebt een grote bek dat je beveiling hebt...bamm weg beveilger. Jij zegt dat we niks voorstellen..kijk wat ik op kan trommelen. Jij hebt iets te maken met de verdwenen coke..laat dit een grote waarschuwing zijn..
Zoiets?
Zijn er niet een paar gepakt omdat ze een school binnen liepen en in het Frans aan de receptie vroegen waar het treinstation was. Als je een mobiel bij je hebt ga je dat niet ergens vragen lijkt me.quote:Op dinsdag 1 september 2026 22:30 schreef JJ76 het volgende:
[..]
Kijk misschien wat veel naar hunted. Maar als de figuren telefoon aan hadden konden ze zien wel toestellen er op zelfde zendpaal aanstraalden.
quote:Op dinsdag 1 september 2026 23:31 schreef Caland het volgende:
[..]
Bolle JosGod laat vanuit Afrika gewoon even zijn spierballen zien.
In het voetbal noemt men dat EEN SIGNAAL AFGEVEN
Ik dacht juist dat dit de tegenhang van bolle jos zou zijn. Jan had toch samengewerkt met Bolle Josquote:Op dinsdag 1 september 2026 23:31 schreef Caland het volgende:
[..]
In het voetbal of rondom het voetbal?quote:Op dinsdag 1 september 2026 23:31 schreef Caland het volgende:
[..]
Dit soort figuren communiceert niet via mobiele telefoons.quote:Op dinsdag 1 september 2026 22:30 schreef JJ76 het volgende:
[..]
Kijk misschien wat veel naar hunted. Maar als de figuren telefoon aan hadden konden ze zien wel toestellen er op zelfde zendpaal aanstraalden.
Hold your horses.quote:Op dinsdag 1 september 2026 23:35 schreef vul_maar_in het volgende:
Schiet mij maar in de kerstboom, ik heb echt geen idee wat hier nu daadwerkelijk speelt.
We gaan het horen.
Ridouan Taghi heeft de facto nog steeds de touwtjes in handen in ondergronds Nederland, Justitie zit met de handen in het haar hierom en heeft inmiddels goed de ogen de kost gegeven in Badu 'e Carros op Sardinië waar Italië de maffiakopstukken vast heeft zitten, echter zal hiervoor gesleuteld moeten worden aan de universele rechten van de mens en Nederland is een heel erg braaf landje.quote:Op dinsdag 1 september 2026 23:32 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
Ik dacht juist dat dit de tegenhang van bolle jos zou zijn. Jan had toch samengewerkt met Bolle Jos
Damn Go Nederlandse Special Forces! Dat is waar ik mijn belasting geld wil zien.quote:Op dinsdag 1 september 2026 23:39 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Kijk nu Pauw en de Wit en daaruit blijkt dat puur uit toeval dat een DSI commandant in de buurt was, de eerste DSI eenheden al in 8 minuten (!!!) ter plaatse waren![]()
![]()
8 verdachten waren snel gepakt in een weiland dmv drones
Ja inderdaad.quote:Op dinsdag 1 september 2026 23:29 schreef mijntjexx het volgende:
[..]
Zoiets?
Luister die podcast van 10 juli eens met de chef van de DSI, ze kunnen in heel Nederland binnen 15 minuten een compleet team ter plaatse hebben. Oud commando’s, korps mariniers en dergelijke.quote:Op dinsdag 1 september 2026 23:39 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Kijk nu Pauw en de Wit en daaruit blijkt dat puur uit toeval dat een DSI commandant in de buurt was, de eerste DSI eenheden al in 8 minuten (!!!) ter plaatse waren![]()
![]()
8 verdachten waren snel gepakt in een weiland dmv drones
30+ man waarvan veel met wapens. En dan gebruiken ze en dan is het als mugjes uit elkaar. Wie bewapent dit soort minkukels?quote:Op dinsdag 1 september 2026 23:46 schreef JJ76 het volgende:
[..]
Ja inderdaad.
Maar in podcast zware jongens met misdaad journalisten hebben ze het er ook over dat leek alsof ze verrast waren door de beveiliger, dus wellicht daarom de wanorde en vlucht. En als ze hadden verwacht hem (eerst) zouden aanpakken met klein team.
Vader zou overigens ook vele jaren in pillenbusiness hebben gezeten.
Dat gerucht gaat hier idd al jarenquote:Op dinsdag 1 september 2026 23:46 schreef JJ76 het volgende:
[..]
Ja inderdaad.
Maar in podcast zware jongens met misdaad journalisten hebben ze het er ook over dat leek alsof ze verrast waren door de beveiliger, dus wellicht daarom de wanorde en vlucht. En als ze hadden verwacht hem (eerst) zouden aanpakken met klein team.
Vader zou overigens ook vele jaren in pillenbusiness hebben gezeten.
Grotendeels eens, maar overrompelen vanaf zo'n afstand met groep dat lukt wel maar dan weet je dat je meteen weg moet omdat beveiliger geescaleerd heeft voordat groep bij hem is. Dus wellicht echt slecht verkenwerk en gedacht dat er auto met pop stond.quote:Op dinsdag 1 september 2026 23:30 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het blijft speculeren, maar dat die beveiliger er zat, was misschien niet bekend. Zie het verhaal over die pop in de auto.
En als dat wel bekend was o.b.v. bijvoorbeeld eerder gedane observaties, dan was die waarschijnlijk niet gewapend en overrompel je die wel, zoals nu ook gebleken is.
Maar goed, we gaan het ongetwijfeld nog wel eens horen hoe de beoogde vork in de steel zat…
Je verwacht het niet. Paardenhandel, drugs en moord. Welkom in het zuud'n Kut!quote:Op dinsdag 1 september 2026 23:50 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Dat gerucht gaat hier idd al jaren
Zie Ines Weski.quote:Op dinsdag 1 september 2026 23:49 schreef UitStraling het volgende:
Simpel voorbeeldje, in Nederland mag een zware crimineel kiezen uit acht advocaten die hij zelf mag aanvaarden of accepteren, het is schier onmogelijk om een non-chantabel iemand hiervoor te vinden, Ridouan weet met een piepklein beetje informatie al snel te achterhalen dat het nichtje van zijn advocaat allergisch is voor pinda's en dan begint het grote drukken tot de advocaat "kiest" voor het leven van zijn of haar geliefden, waarna ze de facto toetreden tot de organisatie van Taghi en zijn informatiekanalen van binnen detentie naar buiten en vice versa.
In Italië heeft men slechts twee advocaten op tachtig maffiakopstukken, ze hebben hiervoor non-chantabele mensen kunnen vinden, echter gaat dit tegen de basisrechten in van ieder levend mens, Italiaanse Justitie heeft hier inmiddels lak aan en weet dat dit de enige manier is om de bovenwereld van de onderwereld te scheiden.
Ze was naief. En ik denk nog steeds doodsbang.quote:Op dinsdag 1 september 2026 23:53 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Zie Ines Weski.
Ik geloof er niks van dat zij vrijwillig heeft gedaan van alles waar ze van beschuldigd is.
Ik ben er heilig van overtuigd dat dat ze op een gegeven moment voor het blok is gezet.
Werk voor ons of anders...
Ik verzet mij tegen de gedachte dat de omgeving van Nijmegen het zuiden is.quote:Op dinsdag 1 september 2026 23:52 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Je verwacht het niet. Paardenhandel, drugs en moord. Welkom in het zuud'n Kut!
Je mag trouwens weer de hond uitlaten.quote:Op dinsdag 1 september 2026 23:53 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Zie Ines Weski.
Ik geloof er niks van dat zij vrijwillig heeft gedaan van alles waar ze van beschuldigd is.
Ik ben er heilig van overtuigd dat dat ze op een gegeven moment voor het blok is gezet.
Ja ik ken iemand die werkte in detentie met Willem Holleeder, charmant, vriendelijk en belangstellend en ook al was hij enorm op zijn hoede en uitermate getraind om afstand te bewaren kwam na een half jaar ineens de keiharde Holleeder blik tevoorschijn en de vraag, "prachtig weer de afgelopen dagen he, was het gezellig en fijn gisteren in de speeltuin met je kleinkind Julie?"quote:Op dinsdag 1 september 2026 23:53 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Zie Ines Weski.
Kut dat is bijna Tiel he.quote:Op dinsdag 1 september 2026 23:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik verzet mij tegen de gedachte dat de omgeving van Nijmegen het zuiden is.
Vind ik ook, het is nog een lange weg van Nijmegen naar Maastricht.quote:Op dinsdag 1 september 2026 23:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik verzet mij tegen de gedachte dat de omgeving van Nijmegen het zuiden is.
Gewoon gaan werken met nummers of robots bij die lui.quote:Op dinsdag 1 september 2026 23:58 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja ik ken iemand die werkte in detentie met Willem Holleeder, charmant, vriendelijk en belangstellend en ook al was hij enorm op zijn hoede en uitermate getraind om afstand te bewaren kwam na een half jaar ineens de keiharde Holleeder blik tevoorschijn en de vraag, "prachtig weer de afgelopen dagen he, was het gezellig en fijn gisteren in de speeltuin met je kleinkind Julie?"
Op dat moment weet je dat je weg moet wezen.
Gaan we doenquote:Op woensdag 2 september 2026 00:09 schreef Lospedrosa het volgende:
Het is tijd dat we luisteren naar Savestino en beamen dat nederland een regieloze narcostaat is geworden en Italiaanse maatregelen gaan nemen.
quote:.
Nederland is de laatste jaren opgeschrikt door ‘Italiaanse praktijken’, zo klinkt het uit de mond van menig bestuurder en politicus. De moorden op Peter R. de Vries, Derk Wiersum, de broer van kroongetuige Nabil B., de aanslag op De Telegraaf en de bedreigingen aan het adres van demissionair premier Rutte en de kroonprinses krijgen de term ‘on-Nederlands’ opgeplakt. Alsof deze georganiseerde misdaad eigenlijk niet echt past bij ons land. Toch noemt Saviano Nederland in een eerder verschenen opiniestuk ‘het rottende hart van Europa’, en waarschuwt hij voor de toenemende invloed van de maffia.
We spreken misdaadjournalist Roberto Saviano en leggen hem vijf vragen over Nederland voor.
Welke georganiseerde misdaadgroepen zijn actief in Nederland?
“Nederland is een soort Eldorado voor criminele organisaties. We weten door justitiële onderzoeken uit Italië, Spanje en Nederland dat iedereen hier zit. Je hebt uiteraard de Nederlanders zelf, in de vorm van de Mocro Maffia, maar ook de Spanjaarden en de Italianen. Dan heb je de Russische en Servische kartels en ook nog de Albanezen. Kortom, iedereen is hier aan het handelen.”
Waarom is Nederland zo’n aantrekkelijk land voor deze zware criminelen?
“De drugshandel zoekt altijd naar zeer snelle havens, want dat betekent dat goederen snel door de douane worden geloodst. Rotterdam is nu zo’n snelle haven. In juli nog heeft de douane in de Rotterdamse haven 8000 kilo cocaïne gevonden, de grootste drugsvangst ooit. Dit is slechts het topje van de ijsberg, misschien nog maar een centimeter van het topje. De Rotterdamse haven is en blijft dé cocaïnehaven van Europa. Niet door corruptie, maar door efficiëntie en snelheid.”
“Eigenlijk zijn jullie al erg laat. De situatie in Nederland komt neer op het vermoorden van advocaten en journalisten, het bedreigen van nationale symbolen als de premier en jullie kroonprinses. En vergeet de aanslag op De Telegraaf niet. Dit zijn terroristische middelen die we in Italië in de jaren ’80 zagen, dat is voor ons het oude systeem. De maffia-organisaties begrijpen dat dit soort aanvallen werkt, omdat keiharde tegenreacties uitblijven.”
“En daarom begrijp ik de reactie van de Nederlanders niet. Waarom zijn er geen grote protesten op straat, dwingen jullie de overheid niet om in te grijpen en verregaande maatregelen te nemen? Nederland kijkt naar de georganiseerde misdaad en doet net alsof het een probleem is aan de randen van de samenleving, alsof het je niet echt raakt. Ik hoop dat jullie daar echt verandering in gaan brengen.”
Wat moet er nu gebeuren in Nederland om de georganiseerde misdaad tegen te gaan?
“Jullie moeten eigenlijk een soort Openbaar Ministerie tegen de maffia oprichten. Een hele afdeling die zich bezighoudt met alle delen van Nederland, dus ook de overzeese gebiedsdelen. Dat is van groot belang, want zo kun je ook de financiële systemen in kaart brengen en begrijpen hoe die geldstromen lopen, ze controleren en beheersen. Kijk maar naar hoe Italië eigendommen van maffiosi in beslag neemt.”
“Je ziet dat de Nederlandse overheid de problemen met de maffia niet als topprioriteit bestempelt. Dus ik zou dit onderwerp graag zien als het centrale onderwerp van debat. Tegelijkertijd moeten jullie ook goed kijken naar de belastingvoordelen voor bedrijven en de manier waarop de financiële wereld is ingericht. Die is erg kwetsbaar op dit moment. Dus wees niet bang om verregaande economische maatregelen te nemen om het financiële systeem te veranderen.”
Drugscrimineel
Drugscrimineel oprichter van uitzendbureau in de gesloten jeugdzorg
Drugscrimineel oprichter van uitzendbureau in de gesloten jeugdzorg
Reactie minister Yesilgöz
In het tv-programma College Tour (KRO-NCRV) was demissionair minister van Justitie en Veiligheid Dilan Yesilgöz te gast, die hartstochtelijk naar Italië kijkt voor de aanpak van zware criminaliteit in ons eigen land. Wat is haar reactie? Yesilgöz beaamt dat de georganiseerde misdaad ‘een van de grootste dreigingen voor Nederland is’, en noemt ze het bovendien haar belangrijkste reden om minister voor Justitie en Veiligheid te worden. “We zijn te lang naïef geweest. Ook mijn partij (VVD, red.) en mijn voorgangers bij Justitie en Veiligheid. Er zijn momenteel rechters, advocaten en journalisten die al hun vrijheid kwijt zijn. Zij moeten leven in een safehouse.”
Heeft geen fuck te maken met de uitvoerders, wat low life scrum.quote:Op woensdag 2 september 2026 00:14 schreef ootjekatootje het volgende:
Deze gozers gaan toch voor jaren de bak in vanwege deelname aan een terroristische organisatie?
Dat ze zelf niet weten bij welke groep ze horen of die naam niet eens kunnen schrijven doet aan die feiten toch niets af…
Toch een risico man. alleen de wapens al.quote:Op woensdag 2 september 2026 00:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Heeft geen fuck te maken met de uitvoerders, wat low life scrum.
De opdrachtgevers en kartels worden niet geraakt of gepakt, en dat is het grote probleem.
Ja voor wie? Niet voor de opdrachtgevers die niet eens in NL zitten.quote:Op woensdag 2 september 2026 00:19 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Toch een risico man. alleen de wapens al.
Ja da's waar als je echt alleen een telefoontje pleegt. Maar dan nog kan het rommelig offshore worden.quote:Op woensdag 2 september 2026 00:20 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja voor wie? Niet voor de opdrachtgevers die niet eens in NL zitten.
Die sturen morgen zo weer 20 man.
Nou, die jochies die net uit de luiers zijn en daar midden in de nacht in hun pyjama’s met een gun door een dorp trekken, hoeven van mij ook niet los te lopen in de maatschappij.quote:Op woensdag 2 september 2026 00:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Heeft geen fuck te maken met de uitvoerders, wat low life scrum.
De opdrachtgevers en kartels worden niet geraakt of gepakt, en dat is het grote probleem.
Geef ze een jeugdhonk met nieuwe gta 6 en geld om te blowen dan blijven ze wel braafquote:Op woensdag 2 september 2026 00:28 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nou, die jochies die net uit de luiers zijn en daar midden in de nacht in hun pyjama’s met een gun door een dorp trekken, hoeven van mij ook niet los te lopen in de maatschappij.
Als je van plan bent vele honderden kilo's coke terug te gaan halen ga je niet met 3 man natuurlijk.quote:Op dinsdag 1 september 2026 22:47 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Te onprofessioneel, teveel man.
T zal niet t laatste zijn wat we horen dit jaar vermoed ikquote:Op woensdag 2 september 2026 04:16 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
[..]
Als je van plan bent vele honderden kilo's coke terug te gaan halen ga je niet met 3 man natuurlijk.
Als je de tijden in de video's checkt, was het vuurgevecht slechts met de eerste 2 agenten die op een melding afkwamen.quote:Op woensdag 2 september 2026 06:34 schreef de_boswachter het volgende:
‘Er ontstond volgens ooggetuigen een vuurgevecht met de politie’
En de politie, je mag aannemen goedgetrainde vuurwapenbezitters, weet daarbij niemand te rakenTsja.
Je staat als politieagent ook wel even raar te kijken als je nachtelijk meer dan dertig zwaarbewapende Marokkanen treft in zo'n slaperig dorpje.quote:Op woensdag 2 september 2026 06:34 schreef de_boswachter het volgende:
En de politie, je mag aannemen goedgetrainde vuurwapenbezitters, weet daarbij niemand te rakenTsja.
Kijk eens dom, ja ho maarquote:Op woensdag 2 september 2026 06:34 schreef de_boswachter het volgende:
Belgen, Algerijnen, Fransen, Nederlanders. Maakt ook niks uit. Als je gelijk door een hele meute met zware wapens onder vuur genomen wordt begin je niet veel met z'n tweetjes in je kogelvrije vest.quote:Op woensdag 2 september 2026 06:44 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Je staat als politieagent ook wel even raar te kijken als je nachtelijk meer dan dertig zwaarbewapende Marokkanen treft in zo'n slaperig dorpje.
Ja dat klopt wel. Ik ben enorm fan van Italië en kom graag in Calabrië, puur uit toeristisch oogpunt. En lees daar veel over. De 'Ndrangheta is momenteel echt de grootste en meest actieve mafia-organisatie. De haven van het kleine Gioia Tauro is de grootste drugshaven van Europa (cocaïne), waar alles mogelijk is door corrupt personeel, ook bij de overheid. Als je er langs rijdt denk je echt, hier? Hoe dan? En de landen waar de 'Ndrangheta het meest haar werk doet zijn momenteel Nederland en Duitsland. Hier doen ze echter net of zoiets niet bestaat, of het een ver-van-hun-bedshow is.quote:Op woensdag 2 september 2026 00:12 schreef Lospedrosa het volgende:
Even nog het betoog van Roberto (uit 2023) het wordt almaar zichtbaarder.
[..]
En met je dienstwapen tegen automatische AR's sta je al meteen met 5-0 achter.quote:Op woensdag 2 september 2026 06:44 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Je staat als politieagent ook wel even raar te kijken als je nachtelijk meer dan dertig zwaarbewapende Marokkanen treft in zo'n slaperig dorpje.
Misschien wel 10-0quote:Op woensdag 2 september 2026 09:52 schreef Hathor het volgende:
[..]
En met je dienstwapen tegen automatische AR's sta je al meteen met 5-0 achter.
Tijd dat iedere agent een H&K MP7 of een HK416 in de auto heeft op patrouille.quote:Op woensdag 2 september 2026 09:59 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Misschien wel 10-0
Grote groep doe je niks tegen.
Dit soort wapens zijn tig keer zo zwaar dan hun dienstpistool.
En ik denk ook volledig verrast ... er zal wel een melding zijn gekomen van een schietpartij. Maar niet van 30 op hol geslagen malloten met machinegeweren.
Sociale media? Whatsapp? Telegram?quote:Hoe vormt zo'n groep zich eigenlijk, omdat die uit diverse landen komen?
Die 28 jarige crimineel, althans de bewoner van de boerderij, schijnt weggerend te zijn in zijn onderbroek met een kind op de arm.quote:Op woensdag 2 september 2026 10:01 schreef vosss het volgende:
[..]
Zoals ik gisteren al verwachtte; gewoon iemand die zijn werk deed en niets van criminele activiteiten op zijn kerfstok had staan.
RIP aan de nabestaanden.
Volgens mij was het gros van die 30 man nodig om die vermeende 850kg coke in die bestelbus te sjouwen.quote:Op woensdag 2 september 2026 10:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Maar je gaat dus met 30 man, zwaar bewapend op pad. Schiet 1 ongewapende beveiliger neer. Het doelwit blijft ongedeerd en je wordt ALLE 30 gearresteerd.
Dat is van een ongekend amateurisme en als ik eerlijk ben vind het idee dat er 30 zwakbegaafde amateurs met zware wapens over straat lopen beangstigender dan wanneer het een professioneel kill squad zou zijn.
Dit zijn zware wapens in handen van zwakbegaafde amateurs.
Ja, mee eens. Bij een echte professional ga ik ervan uit dat men doelgericht het target uitschakelt en zich welbedacht weer uit de voeten maakt. Deze jochies lijken zelfs in zo'n grote groep nog in paniek te raken, als daar dan net een onschuldige passant voorbij komt zullen ze daar in hun schichtige impulsiviteit ook wel een salvo op afvuren.quote:Op woensdag 2 september 2026 10:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Maar je gaat dus met 30 man, zwaar bewapend op pad. Schiet 1 ongewapende beveiliger neer. Het doelwit blijft ongedeerd en je wordt ALLE 30 gearresteerd.
Dat is van een ongekend amateurisme en als ik eerlijk ben vind het idee dat er 30 zwakbegaafde amateurs met zware wapens over straat lopen beangstigender dan wanneer het een professioneel kill squad zou zijn.
Dat is gewoon onzin. Er worden een hoop controles gedaan in allerlei havens. Niet alleen de zeehavens maar ook de recreationele havens. Alleen ja, je kunt gewoon niet 24/7 overal iemand hebben staan en alles gaan noteren.quote:Op woensdag 2 september 2026 09:49 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja dat klopt wel. Ik ben enorm fan van Italië en kom graag in Calabrië, puur uit toeristisch oogpunt. En lees daar veel over. De 'Ndrangheta is momenteel echt de grootste en meest actieve mafia-organisatie. De haven van het kleine Gioia Tauro is de grootste drugshaven van Europa (cocaïne), waar alles mogelijk is door corrupt personeel, ook bij de overheid. Als je er langs rijdt denk je echt, hier? Hoe dan? En de landen waar de 'Ndrangheta het meest haar werk doet zijn momenteel Nederland en Duitsland. Hier doen ze echter net of zoiets niet bestaat, of het een ver-van-hun-bedshow is.
Volkskrant: Politiewetenschapper over Overasselt: ‘Het lijkt erop dat de politie hier informatie heeft gemist’ (muur)quote:Op woensdag 2 september 2026 09:59 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Misschien wel 10-0
En ik denk ook volledig verrast ... er zal wel een melding zijn gekomen van een schietpartij. Maar niet van 30 op hol geslagen malloten met machinegeweren.
Hoe vormt zo'n groep zich eigenlijk, omdat die uit diverse landen komen?
Waarom denk je dat ze juist zwakbegaafden recruiteren? Ik luister wekelijks Parool misdaad podcast (aanrader), daar komt dit keer op keer te sprake hoe dom die lui zijn, je leest toch ook vaak dat gewoon aanslagen plaats vinden de dag na een explosie? Nou die lui volgen niet het nieuws, en weten niet eens dat ze zo in de val lopen.quote:Op woensdag 2 september 2026 10:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Aanpak van de buurtvaders heeft gefaald. Ik eis kamervragen!quote:Op woensdag 2 september 2026 09:06 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Die voorste van de groep, degene die Berry koelbloedig kogels door de kop schiet. Daar moet een stevig stopgesprek mee komen.
Ja heel logisch.quote:Op woensdag 2 september 2026 10:14 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Volgens mij was het gros van die 30 man nodig om die vermeende 850kg coke in die bestelbus te sjouwen.
De orde bewaken is niet voor eenieder weggelegd.quote:Op woensdag 2 september 2026 06:44 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dat klopt. Jongeren met een iq rond de 75-80 die voor 500 euro een klusje aannemen via telegram en geen idee hebben van waar ze hun neus in stekenquote:Op woensdag 2 september 2026 10:17 schreef raptorix het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ze juist zwakbegaafden recruiteren? Ik luister wekelijks Parool misdaad podcast (aanrader), daar komt dit keer op keer te sprake hoe dom die lui zijn, je leest toch ook vaak dat gewoon aanslagen plaats vinden de dag na een explosie? Nou die lui volgen niet het nieuws, en weten niet eens dat ze zo in de val lopen.
Dat lijkt me een behoorlijke open deur. Je stuurt niet 2 lichtgewapende agenten af op zo'n zwaarbewapende groep. Al met al knap dat ze wel allemaal opgepakt zijn. Sterkte aan de nabestaanden van het slachtoffer en ook aan de 2 gewond geraakte agenten. Hopelijk komen er weer bovenop. Die zullen wel even de schrik van hun leven hebben gehad.quote:Op woensdag 2 september 2026 10:17 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Volkskrant: Politiewetenschapper over Overasselt: ‘Het lijkt erop dat de politie hier informatie heeft gemist’ (muur)
De politie had dit niet op deze manier aangepakt als ze dit hadden geweten.
Chatgroepen, neven en netwerken via bijvoor AZC’s.quote:Op woensdag 2 september 2026 09:59 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Misschien wel 10-0
Zet het theewater maar vast op!quote:Op woensdag 2 september 2026 09:06 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Die voorste van de groep, degene die Berry koelbloedig kogels door de kop schiet. Daar moet een stevig stopgesprek mee komen.
een app denk ik.quote:Op woensdag 2 september 2026 09:59 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Misschien wel 10-0
Drugspartijen gaan zelde via 1 partij, dat word door verschillende groepen gefinancieerd, in dit geval zullen de benadeelde groepen wel allemaal wat mensen leveren.quote:Op woensdag 2 september 2026 09:59 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Misschien wel 10-0
Het gaat niet om het terughalen daar, het gaat om de initimdatie.quote:Op woensdag 2 september 2026 10:34 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Trouwens, als de groep zich heeft laten verrassen door de (aanwezigheid van) de bewaker hebben ze van tevoren vast ook geen observatie van de locatie gedaan. Je komt met z'n allen aan, loopt als een groep naar het doel, komt daar beveiliging tegen waarop je schiet, rent allemaal weg, sommigen verstoppen zich in een veld, een paar gaan onnodig de aandacht op zich vestigen door te vragen waar het station is, en dan word je dus gepakt.
Een schoolreisje van de basisschool is zorgvuldiger voorbereid.
voor hen is belangrijk wat ze in hun neus steken.quote:Op woensdag 2 september 2026 10:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat klopt. Jongeren met een iq rond de 75-80 die voor 500 euro een klusje aannemen via telegram en geen idee hebben van waar ze hun neus in steken
Het geheel ademt zwakbegaafdheid en amateurisme.quote:Op woensdag 2 september 2026 10:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ook wel opvallend dat ze om 12.00 nog opgepakt worden. Dan heb je zo'n 7 uur de tijd gehad om je uit de voeten te maken. Dan had je al in Berlijn kunnen zijn of voorbij Parijs.
Slecht over nagedacht.
Dit soort jongens lurken meer aan het lachgas dan dat ze iets in hun neus stoppen heb ik het idee.quote:Op woensdag 2 september 2026 10:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
voor hen is belangrijk wat ze in hun neus steken.
Dit was een droppingquote:Op woensdag 2 september 2026 10:34 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Trouwens, als de groep zich heeft laten verrassen door de (aanwezigheid van) de bewaker hebben ze van tevoren vast ook geen observatie van de locatie gedaan. Je komt met z'n allen aan, loopt als een groep naar het doel, komt daar beveiliging tegen waarop je schiet, rent allemaal weg, sommigen verstoppen zich in een veld, een paar gaan onnodig de aandacht op zich vestigen door te vragen waar het station is, en dan word je dus gepakt.
Een schoolreisje van de basisschool is zorgvuldiger voorbereid.
quote:
quote:Groot drugslab in Angeren
In 2021 stuitte de politie in Angeren op een werkende pillenfabriek, die was gebouwd in een zeecontainer. Daar zou volgens justitie in een paar maanden tijd 450 kilo MDMA zijn gemaakt, goed voor zo’n 2,7 miljoen xtc-pillen. De rechtbank stelde vast dat Jan G. een leidende rol had in dit drugslab.
Een bezigheid die hij met de paplepel ingegoten lijkt te hebben gekregen, want zijn vader - die ook Jan heet - wordt door criminele bronnen gezien als iemand die eveneens jarenlang bezig is geweest met het produceren van xtc-pillen. Jan senior deed zaken met vrijwel alle grote grondleggers van de Nederlandse xtc-industrie, maar kon relatief vaak ontsnappen aan vervolging.
bron: De Gelderlander (premium)
Die snap ik niet...quote:Op woensdag 2 september 2026 10:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wat jij met Tim doet graag in een PM
Je koopt als georganiseerde misdaad havenarbeiders, douane etc om. Zie Piet Costa(uiteindelijk celstraf). Dat was een netwerk vanuit Rotterdam waar menig ceo van gerenomeerde bedrijven een puntje aan kunnen zuigen.quote:Op woensdag 2 september 2026 10:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat is gewoon onzin. Er worden een hoop controles gedaan in allerlei havens. Niet alleen de zeehavens maar ook de recreationele havens. Alleen ja, je kunt gewoon niet 24/7 overal iemand hebben staan en alles gaan noteren.
Vergeet de suffe stropdas in de vorm van een burgermeester die dat schorriemorrie angst inboezemt met wel hele stoere taal ook niet: "volstrekt onacceptabel"quote:Op woensdag 2 september 2026 01:00 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Geef ze een jeugdhonk met nieuwe gta 6 en geld om te blowen dan blijven ze wel braaf
Voor jouw doen welquote:Op woensdag 2 september 2026 11:03 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Laat maar, was eigenlijk ook niet grappig
quote:Op woensdag 2 september 2026 12:02 schreef nostra het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)l&utm_campaign=share
Gezellige boodschap.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op woensdag 2 september 2026 12:02 schreef nostra het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)l&utm_campaign=share
Gezellige boodschap.
Accentje moet voor taalkundigen wel simpel te plotten zijn.quote:
De haven van Gioia Tauro in Calabrië (Zuid-Italië) is een van de belangrijkste doorvoerhavens voor cocaïne in Europa. Dit komt door de absolute controle van de 'Ndrangheta, de machtigste maffiaorganisatie ter wereld, die de haven vanaf de opening in de jaren negentig in haar greep houdt.De maffia gebruikt de haven op de volgende manieren en om de volgende redenen als drugshaven:1. Infiltratie en corruptie van havenpersoneelDe 'Ndrangheta controleert de haven niet met grof geweld, maar via een fijnmazig netwerk van corruptie.Omgekochte havenarbeiders: De maffia werft kraanmachinisten, douaniers en logistiek medewerkers. Tegen betalingen van 7% tot 20% van de drugswaarde zorgen zij ervoor dat besmette containers niet worden gecontroleerd.Lokale controle: De haven ligt in het kerngebied van machtige misdaadfamilies (zoals de Piromalli-clan). Zij hebben de lokale economie en politiek in hun zak, waardoor de sociale controle en maffiacode (omertà) er ijzersterk zijn.quote:Op woensdag 2 september 2026 10:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat is gewoon onzin. Er worden een hoop controles gedaan in allerlei havens. Niet alleen de zeehavens maar ook de recreationele havens. Alleen ja, je kunt gewoon niet 24/7 overal iemand hebben staan en alles gaan noteren.
Dit werkt toch beter lijkt me als ze het iemand laten doen die verstaanbaar Engels spreekt.quote:
Die hebben ze niet.quote:Op woensdag 2 september 2026 12:16 schreef Ama het volgende:
[..]
Dit werkt toch beter lijkt me als ze het iemand laten doen die verstaanbaar Engels spreekt.
Ja ik wou echt net erbij typen maar misschien was dit het beste uit de groep.quote:Op woensdag 2 september 2026 12:16 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Die hebben ze niet.![]()
Die kunnen allemaal nauwelijks lezen, laat staan Engels spreken.
Dit zijn allemaal slachtoffers van de bozeoudewittemannenmaatschappij, hoop dat ze goede hulp krijgen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
Niveau groep 3 qua lezen, echtquote:Op woensdag 2 september 2026 12:17 schreef Ama het volgende:
[..]
Ja ik wou echt net erbij typen maar misschien was dit het beste uit de groep.
Geef ons de drugs terug, die hebben we eerlijk gejat ehhh gekoopt.quote:Op woensdag 2 september 2026 12:19 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Geef ons de drugs terug, of we maken de Engelse taal kapot!
Voortaan maar met ondertiteling en een doventolk.quote:
Ja duh.quote:Op woensdag 2 september 2026 12:23 schreef MissButterflyy het volgende:
https://www.nu.nl/binnenl(...)t-bij-onderzoek.html
Bolle Jos ontkent betrokkenheid.
2 advocaten terwijl hij met zijn bolle kont in Afrika zit.quote:Op woensdag 2 september 2026 12:23 schreef MissButterflyy het volgende:
https://www.nu.nl/binnenl(...)t-bij-onderzoek.html
Bolle Jos ontkent betrokkenheid.
Ik heb dus serieus gedacht dat dit een parodie was. Heb zeker twee keer gekeken of het echt niet de Speld wasquote:
Als Amerikaanse agent mag je je eigen wapens meenemen, dikke AK Shotgun het kan. (In bepaalde staten)quote:Op woensdag 2 september 2026 10:02 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Tijd dat iedere agent een H&K MP7 of een HK416 in de auto heeft op patrouille.
[..]
Sociale media? Whatsapp? Telegram?
Criminelen zijn vaak echt vele malen achterlijker dan je voor mogelijk zou houden.quote:Op woensdag 2 september 2026 12:20 schreef MissButterflyy het volgende:
Een professionele crimineel leert die tekst toch even uit het hoofd, om dan de tekst uit te schreeuwen voor de camera, en ondertussen woedend rond te zwaaien met de wapens die ze vasthebben.
En ook nog het toegepaste geweld "on-Nederlands" noemenquote:Op woensdag 2 september 2026 11:02 schreef DjVero het volgende:
[..]
Vergeet de suffe stropdas in de vorm van een burgermeester die dat schorriemorrie angst inboezemt met wel hele stoere taal ook niet: "volstrekt onacceptabel"
Nou ja voor dat plaatsje natuurlijk wel.quote:Op woensdag 2 september 2026 12:36 schreef kibo het volgende:
[..]
En ook nog het toegepaste geweld "on-Nederlands" noemen![]()
Onder welke steen heeft deze man de afgelopen jaren gelegen?
Godsklere, geen wonder dat die de criminaliteit ingegaan zijn zeg. Nog geen zin in verstaanbaar Engels uit kunnen spreken. My god.quote:
Met dit soort dingen is Jos wel te vertrouwen.quote:
Eentje was gisteren enige tijd in levensgevaar. Na twee operaties niet meer. De anderen sowieso niet. Maar beiden zwaar gewond. Meer info heb ik niet voorbij xien komen.quote:Op woensdag 2 september 2026 12:49 schreef SebbeSwensje het volgende:
Is er inmiddels al meer bekend over hoe de first responders eraan toe zijn?
Dat zal niet veel hebben gescheeld dan.quote:Op woensdag 2 september 2026 12:51 schreef vosss het volgende:
[..]
Eentje was gisteren enige tijd in levensgevaar. Na twee operaties niet meer. De anderen sowieso niet. Maar beiden zwaar gewond. Meer info heb ik niet voorbij xien komen.
DURF JE WEL HÉ VIA INTERNET. IN Z’N GEZICHT ZOU JE DIT NIET DURVEN TE ZEGGEN LAFFE HOND.quote:Op woensdag 2 september 2026 12:29 schreef Momo het volgende:
2 advocaten terwijl hij met zijn bolle kont in Afrika zit.
Dan moet hij eerst naar een derdeangs gare failed state.quote:Op woensdag 2 september 2026 13:01 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
DURF JE WEL HÉ VIA INTERNET. IN Z’N GEZICHT ZOU JE DIT NIET DURVEN TE ZEGGEN LAFFE HOND.
Amsterdam?quote:Op woensdag 2 september 2026 13:00 schreef OmniRocket het volgende:
De inwoners willen dat Jan G. vertrekt. Maar wie wil hem dan wel?
Bij mijn criminele buurjongen ging het zo:quote:Op woensdag 2 september 2026 13:00 schreef OmniRocket het volgende:
De inwoners willen dat Jan G. vertrekt. Maar wie wil hem dan wel?
Altijd de weg van de minste weerstand volgen he. Onschuldige bewoners klagen wel maar doen verder toch niets, agressieve draaideurpauper mogelijk wel. Dus dan maar draaideurpauper en zijn aanhang hun zin geven.quote:Op woensdag 2 september 2026 13:08 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Bij mijn criminele buurjongen ging het zo:
-De buurt voelde zich onveilig. Jammer voor de buurt!
-De familie van criminele buurjongen voelde zich onveilig. Die kregen dus een nieuwe sociale huurwoning toegewezen en verhuisden daarnaartoe zonder hem. Dus nu woont hij hier nog steeds, en bezetten hij en zijn genetische mede-afval twee sociale huurwoningen. En bij die andere woning is ook gelazer.
Fuck de normale burger is de boodschap.
Precies. Het piepende wiel krijgt altijd het vet.quote:Op woensdag 2 september 2026 13:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Altijd de weg van de minste weerstand volgen he. Onschuldige bewoners klagen wel maar doen verder toch niets, agressieve draaideurpauper mogelijk wel. Dus dan maar draaideurpauper en zijn aanhang hun zin geven.
Zie post 221710922.quote:
quote:Op woensdag 2 september 2026 13:21 schreef ootjekatootje het volgende:
Stel, je woont daar en vind een wapen, zou je dat inleveren? Of bewaren om jezelf de volgende ronde te kunnen beschermen?
Lijkt me een topidee, zelf de gevonden AK houden. Gewoon zelf met een illegaal wapen dat je hebt "gevonden" (de politie gelooft dat verhaal vast direct) ook in de rondte gaan schieten, daar staat vast geen straf op..quote:Op woensdag 2 september 2026 13:21 schreef ootjekatootje het volgende:
Stel, je woont daar en vind een wapen, zou je dat inleveren? Of bewaren om jezelf de volgende ronde te kunnen beschermen?
Handig. Dan word je gepakt en blijkt dat wapen eerder gebruikt bij een liquidatie.quote:Op woensdag 2 september 2026 13:21 schreef ootjekatootje het volgende:
Wel eerst even youtube filmpjes kijken om uit te vinden hoe dat ding überhaupt werkt natuurlijkquote:Op woensdag 2 september 2026 13:25 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Lijkt me een topidee, zelf de gevonden AK houden. Gewoon zelf met een illegaal wapen dat je hebt "gevonden" (de politie gelooft dat verhaal vast direct) ook in de rondte gaan schieten, daar staat vast geen straf op..
"Huiveringwekkend".. Ik vind het vooral triest dat ze in dat complete cartel geen betere spreker hebben dan dit.quote:
Mijn buurjongen twee deuren hebben ze uiteindelijk een politie inval gedaan en grote hoeveelheden drugs en wapens gevonden.quote:Op woensdag 2 september 2026 13:08 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Bij mijn criminele buurjongen ging het zo:
-De buurt voelde zich onveilig. Jammer voor de buurt!
-De familie van criminele buurjongen voelde zich onveilig. Die kregen dus een nieuwe sociale huurwoning toegewezen en verhuisden daarnaartoe zonder hem. Dus nu woont hij hier nog steeds, en bezetten hij en zijn genetische mede-afval twee sociale huurwoningen. En bij die andere woning is ook gelazer.
Fuck de normale burger is de boodschap.
Ze filmen die zieke shit van ze ook nog steeds met een aardappel dus past wel.quote:Op woensdag 2 september 2026 13:27 schreef kwiwi het volgende:
[..]
"Huiveringwekkend".. Ik vind het vooral triest dat ze in dat complete cartel geen betere spreker hebben dan dit.
Dit was toch vooral lachwekkend?quote:Op woensdag 2 september 2026 13:27 schreef kwiwi het volgende:
[..]
"Huiveringwekkend".. Ik vind het vooral triest dat ze in dat complete cartel geen betere spreker hebben dan dit.
Ja lach er maar om.quote:Op woensdag 2 september 2026 13:31 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dit was toch vooral lachwekkend?
Ook zonder stemvervormer. Kan zomaar eens iemand zijn die een schuld moet inlossen en dit daarom moet voordragen van zijn ‘baas’. Die gooit justitie op basis van zijn stem binnenkort in een opsporingsbericht, 100%. Slecht of niet, de boodschap aan meneer Jan is denk ik wel helder. Gedurfde aanpak dit! Respect is niet het juiste woord in deze, maar het is wel enorm vernieuwend in Nederland. Bizar.quote:Op woensdag 2 september 2026 13:27 schreef kwiwi het volgende:
Rond de Mocromoorden hadden we dat probleem ook, die dacht dat je zeker net als in een film dat ding met 1 hand kan schieten waardoor de kogelgaten tot 4 hoog zaten.quote:Op woensdag 2 september 2026 13:26 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Wel eerst even youtube filmpjes kijken om uit te vinden hoe dat ding überhaupt werkt natuurlijk
Gewoon Call of Duty spelenquote:Op woensdag 2 september 2026 13:26 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Wel eerst even youtube filmpjes kijken om uit te vinden hoe dat ding überhaupt werkt natuurlijk
Inleveren natuurlijkquote:Op woensdag 2 september 2026 13:21 schreef ootjekatootje het volgende:
Dat is niet tegenwoordig, dat is eigenlijk altijd zo geweest.quote:Op woensdag 2 september 2026 12:45 schreef Cruzinats het volgende:
Is de mocro maffia eigenlijk nog een ding, of zijn dat tegenwoordig ook gewoon loopjongens van de cartels uit zuid-amerika?
Ja echt heel vreemd dat doorgewinterde criminelen in een miljardenbusiness van elkaar stelen.quote:Op woensdag 2 september 2026 13:57 schreef Alpha0 het volgende:
Dat criminelen zo dom zijn om drugs van elkaar te stelen.
Nooit van rip-deals gehoord?quote:Op woensdag 2 september 2026 13:57 schreef Alpha0 het volgende:
Want we gingen op vakantie van het geld van ome Janquote:Op woensdag 2 september 2026 14:17 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Wtf ouwe snel Jan ontvrienden op de socials.
Geen idee wie dat is, maar die heeft genoeg gesnoven, de tering.quote:Op woensdag 2 september 2026 14:05 schreef Tengano het volgende:
Als erkend FOK! detective durf in met 99% zekerheid te zeggen dat dit de persoon is die in die dreigingsvideo het woord heeft.
Wat als alles nog in Spanje ligt. Politie die express maar de helft op geeft om chaos te creëren.quote:Op woensdag 2 september 2026 14:24 schreef Discombobulate het volgende:
Die Jan is wel echt ongelofelijk dom en heeft dit toch echt aan zichzelf te danken.
Het schijnt dat criminelen niet te vertrouwen zijnquote:Op woensdag 2 september 2026 14:24 schreef Discombobulate het volgende:
Die Jan is wel echt ongelofelijk dom en heeft dit toch echt aan zichzelf te danken.
Misschien hebben de agenten die het spul in beslag namen per ongeluk iets in de auto laten liggenquote:Op woensdag 2 september 2026 14:42 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Wat als alles nog in Spanje ligt. Politie die express maar de helft op geeft om chaos te creëren.
Jan die hep een probleemquote:Op woensdag 2 september 2026 14:52 schreef TLC het volgende:
Als hij wordt gearresteerd is hij volgens mij veel minder veilig in de gevangenis![]()
Nederlandstalige trainer die werjt in Afrikaquote:Op woensdag 2 september 2026 14:41 schreef vosss het volgende:
[..]
Geen idee wie dat is, maar die heeft genoeg gesnoven, de tering.
Uitkijken met het douchen of als hij buiten aan t luchten isquote:
Omdat het sukkeltjes zijn met een IQ van <75. Ze waren daar om 800kg coke in te laden die er niet was.quote:Op woensdag 2 september 2026 15:03 schreef TLC het volgende:
Ik snap wel niet goed waarom ze alleen die bewaker hebben gepakt ? Ik bedoel ze waren met -tig man en ze waren al bij zijn huis, waarom zijn ze meteen weggerend ?
Vaker naar Opsporing Verzocht kijken die crimineeltjes; ze hadden veel meer kunnen bereiken als ze met een man of 4 gewoon dat huis waren binnengedrongen, het zou iig veel minder opvallenquote:Op woensdag 2 september 2026 15:05 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Omdat het sukkeltjes zijn met een IQ van <75. Ze waren daar om 800kg coke in te laden die er niet was.
Klant van Janquote:Op woensdag 2 september 2026 14:41 schreef vosss het volgende:
[..]
Geen idee wie dat is, maar die heeft genoeg gesnoven, de tering.
Waarschijnlijk hadden ze er niet op gerekend dat er iemand was, en toen er eenmaal geschoten was, rende het gros meteen weg in paniek.quote:Op woensdag 2 september 2026 15:03 schreef TLC het volgende:
Ik snap wel niet goed waarom ze alleen die bewaker hebben gepakt ? Ik bedoel ze waren met -tig man en ze waren al bij zijn huis, waarom zijn ze meteen weggerend ?
Omdat het tot dat moment vooral 'stoer met een wapen rondlopen' was.quote:
Het zijn dan ook zwakbegaafden en niet zo'n beetje ook niet.quote:Op woensdag 2 september 2026 15:14 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Omdat het tot dat moment vooral 'stoer met een wapen rondlopen' was.
Dan klinken er daadwerkelijk schoten en is het ineens echt. Paniek.
Criminelen die stelen, waar gaat het toch heen met de wereld.quote:Op woensdag 2 september 2026 13:57 schreef Alpha0 het volgende:
Even Apeldoorn bellenquote:
Modderfokkerquote:
Het is meer een morele armoede.quote:Op woensdag 2 september 2026 15:16 schreef beefkeek het volgende:
Ik wist niet dat het opleidingsniveau in Overasselt zo laag lag
Rees besproken meen ik.quote:Op woensdag 2 september 2026 15:21 schreef Rnie het volgende:
Dodelijk slachtoffer van schietpartij Overasselt is Berry Leenders (51)
https://socialnieuws.nl/2(...)s-berry-leenders-51/
Geen idee of ik namen mag posten enzoLees via FB dat Berry zou hebben gezegd dat hij "slapend rijk" zou worden met deze klus als beveiliger. Nou, niet dus
![]()
Lekker actueel Hansquote:Op woensdag 2 september 2026 15:21 schreef Rnie het volgende:
Dodelijk slachtoffer van schietpartij Overasselt is Berry Leenders (51)
https://socialnieuws.nl/2(...)s-berry-leenders-51/
Geen idee of ik namen mag posten enzoLees via FB dat Berry zou hebben gezegd dat hij "slapend rijk" zou worden met deze klus als beveiliger. Nou, niet dus
![]()
Ik ookquote:Op woensdag 2 september 2026 15:28 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Had me daar een heel ander type bij voorgesteld.
Mwoah dit soort types zijn doorgaans transporteurs met legitieme bedrijven die kans zien om in korte tijd veel geld te verdienen, raak je delen kwijt en je kunt dat niet verantwoorden dan ben je de sjaak, het mag hopen dat ze niet het antwerpen trucje hebben gedaan, dat was uit me hoofd de start van de Mocrowar, wat ze hadden gedaan was een Coke transport door laten gaan, maar 200 kilo weggehaalt om te zien hoe de lijntjes liepen, nou dan hebben we geweten met een stuk of 17 slachtoffers waarvan 2/3 onschuldige burgers.quote:Op woensdag 2 september 2026 15:28 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer, uiterlijk zegt helemaal niets.quote:Op woensdag 2 september 2026 15:28 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee, joh echt een lulletje rozenwater. Net als die bolle Jos en Willem Holleeder.quote:Op woensdag 2 september 2026 15:28 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Gezien zijn voornaam dacht ik dat het een kamper zou zijn. Met zo’n typisch uiterlijk.quote:Op woensdag 2 september 2026 15:34 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer, uiterlijk zegt helemaal niets.
Die vriendelijk ogende, ietwat sullige buurman, kan zomaar een niets ontziende wrede crimineel zijn.
Terwijl de er asociaal uitziende buurman, vol met tatoeages, juist een sullige goedzak is.
NIET MET OPGEVISTE VISSEN!!!????!!!!!quote:Op woensdag 2 september 2026 15:39 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Gezien zijn voornaam dacht ik dat het een kamper zou zijn. Met zo’n typisch uiterlijk.
Op z’n insta staat hij ook met talloze opgeviste vissen in zijn handen.
Willem Holleeder is echt geen lulletje rozenwater, niet qua karakter en ook niet qua uiterlijk.quote:Op woensdag 2 september 2026 15:35 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, joh echt een lulletje rozenwater. Net als die bolle Jos en Willem Holleeder.
Altijd de lelijkste van een groep geweest.
Moeten het van hun looks en brains niet hebben dus dan maar de rijkste worden met crimineel werk.
Nou ja, even voor de duidelijkheid dat zijn hobby is om te vissen en niet om te duiken.quote:Op woensdag 2 september 2026 15:39 schreef Dven het volgende:
[..]
NIET MET OPGEVISTE VISSEN!!!????!!!!!
Onderduiken schijnt de nieuwe hobby te zijn van de familie.quote:Op woensdag 2 september 2026 15:40 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nou ja, even voor de duidelijkheid dat zijn hobby is om te vissen en niet om te duiken.
https://nos.nl/artikel/26(...)el-ellende-elke-keerquote:Op woensdag 2 september 2026 15:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mwoah dit soort types zijn doorgaans transporteurs met legitieme bedrijven die kans zien om in korte tijd veel geld te verdienen, raak je delen kwijt en je kunt dat niet verantwoorden dan ben je de sjaak, het mag hopen dat ze niet het antwerpen trucje hebben gedaan, dat was uit me hoofd de start van de Mocrowar, wat ze hadden gedaan was een Coke transport door laten gaan, maar 200 kilo weggehaalt om te zien hoe de lijntjes liepen, nou dan hebben we geweten met een stuk of 17 slachtoffers waarvan 2/3 onschuldige burgers.
Dat is hij toch ook een kamper met dito uiterlijk.quote:Op woensdag 2 september 2026 15:39 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Gezien zijn voornaam dacht ik dat het een kamper zou zijn. Met zo’n typisch uiterlijk.
Het voetvolk zijn de domme jongens, maar als je zo groot kunt groeien als een Taghi of Bolle Jos en een eigen grote internationale organisatie leidt, dan ben je echt geen domme jongen.quote:Op woensdag 2 september 2026 15:35 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee, joh echt een lulletje rozenwater. Net als die bolle Jos en Willem Holleeder.
Altijd de lelijkste van een groep geweest.
Moeten het van hun looks en brains niet hebben dus dan maar de rijkste worden met crimineel werk.
listen, or we will ben everybody the moeder !quote:Op woensdag 2 september 2026 15:16 schreef beefkeek het volgende:
[..]
"We'll shoot everyone dead"
Ik wist niet dat het opleidingsniveau in Overasselt zo laag lag
quote:Op woensdag 2 september 2026 15:39 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Willem Holleeder is echt geen lulletje rozenwater, niet qua karakter en ook niet qua uiterlijk.
En Bolle Jos ziet er ook niet uit als een lulletje rozenwater.
Dom zijn ze zeker, Taghi kon uiteindelijk maar zeven jaar van zijn luxe en weelde in vrijheid genieten. Bolle Jos en kan niet eens de jungle uit. De rest is al dood of zit voor jaren vast.quote:Op woensdag 2 september 2026 15:48 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Het voetvolk zijn de domme jongens, maar als je zo groot kunt groeien als een Taghi of Bolle Jos en een eigen grote internationale organisatie leidt, dan ben je echt geen domme jongen.
Daar zit die drugs natuurlijk in.quote:Op woensdag 2 september 2026 15:39 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik vind vooral het interieur dat deze mensen hebben fascinerend. Alles onder een laagje bladgoud. En op de één of andere manier hebben ze heel vaak zo'n porseleinen dalmatiër op de vensterbank staan. Alsof ze dat onderling afgesproken hebbenquote:Op woensdag 2 september 2026 15:39 schreef MissButterflyy het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |