Ik vond in de winter baantjes trekken veel lekkerder dan in de zomer. Ondanks binnen merk je dit toch aan de lucht.quote:Op maandag 31 augustus 2026 14:52 schreef Tele6 het volgende:
Ondertussen ben ik vandaag mega productief. Was vanochtend al om 7:45 op werk en heb een hele lijst aan taakjes weggewerkt. En met lunchtijd 1700 meter gezwommen.
Het zomerseizoen is nu voorbij en als je dan wilt blijven zwemmen moet je je meteen vastleggen voor 1x in de week tot en met december. Of tot en met april zelfs. Ik overweeg om het te doen, maar ik vind het wel een keuze... in de zomer is zwemmen heerlijk tussendoor, zeker nu het zo heet was in ons kantoor. (Het is hierbinnen nog steeds 25 graden) Hoe veel motivatie ga ik hebben als het overal nat en koud en donker is? Maar zwemmen is wel een super goede sport om zonder extra belasting voor de benen, wel nog fitter te worden. Ik ben erg tevreden met de vorm die de schouders krijgen.
quote:Op maandag 31 augustus 2026 20:04 schreef z80 het volgende:
[..]
Ik vond in de winter baantjes trekken veel lekkerder dan in de zomer. Ondanks binnen merk je dit toch aan de lucht.
En lekker opgewarmd van het zwemmen op de fiets in de vrieskou weer naar huis. Met een bevroren kop tuis komen.
De man deed ook kunstjes met Lelietjes van Dale; ik zou sowieso maar niets van zijn hand etenquote:Op zondag 30 augustus 2026 23:47 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Bariumbromide. Zou ik niet direct opeten
Dat is ook iets anders.quote:Op maandag 31 augustus 2026 18:10 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik ben de laatste jaren alleen 1 keer met een ambulance afgeleverd bij het ziekenhuis.
De laatste keer daarvoor was toen ik terug kwam van een trip naar Curaçao, zo'n 6 jaar geleden (net voor Corona) en mijn hart niet echt stabiel/regelmatig werkte.
Toen ben ik zelf naar 'de EHBO' gegaan en ben ik daar keurig netjes geholpen…
Ik ben wel heel benieuwd wat voor kennis/visie je dan op doelt. Ik heb namelijk wel echt een heel ander beeld bij hem - met de disclaimer dat ik de Zomergasten uitzending nog niet in het geheel gezien heb maar alleen een korte insta-snippet, en mijn indruk puur gebaseerd op de uitspraken/rol rondom Milou en over euthanasie bij psychisch lijden meer in het algemeen. Dus ben oprecht benieuwd naar wat hij blijkbaar nog meer voor kennis en visie heeft, want over het algemeen zou ik inschatten dat we in ons denken over (geestelijke) zorg niet per se heel ver uit elkaar liggen, dus ik heb vast en interessant deel gemistquote:Op maandag 31 augustus 2026 07:10 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ja he?
Over een paar maanden komt hij een presentatie geven op mijn werk. Ben ik aan het voorbereiden. Leuke man in de voorbespreking die ons qua kennis en visie echt wat moois te bieden heeft. Hopelijk vinden mijn collega's dat ook.
De brief en Milou komen ook aan bod.quote:Op maandag 31 augustus 2026 22:07 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik ben wel heel benieuwd wat voor kennis/visie je dan op doelt. Ik heb namelijk wel echt een heel ander beeld bij hem - met de disclaimer dat ik de Zomergasten uitzending nog niet in het geheel gezien heb maar alleen een korte insta-snippet, en mijn indruk puur gebaseerd op de uitspraken/rol rondom Milou en over euthanasie bij psychisch lijden meer in het algemeen. Dus ben oprecht benieuwd naar wat hij blijkbaar nog meer voor kennis en visie heeft, want over het algemeen zou ik inschatten dat we in ons denken over (geestelijke) zorg niet per se heel ver uit elkaar liggen, dus ik heb vast en interessant deel gemist
Die man kan dingen uitsluiten.quote:Op maandag 31 augustus 2026 22:11 schreef sigme het volgende:
Ik moet eigenlijk weer eens een afspraakje maken met mijn huisarts; ik heb een plek op mijn onderbeen waar mijn huid gevoelloos is; ongeveer ter grootte van een gulden, en een kring eromheen van 10cm doorsnee ofzo met heel weinig gevoel.
Daar heb ik natuurlijk eigenlijk geen last van, want het is dus min of meer gevoelloos
Maar misschien is dat toch niet helemaal zoals het hoort. Oh, en al wekenlang een pijnlijk arm (is ook zenuwenwerk, dat voel ik wel).
Maar ik denk dat ik niet ga. Wat kan zo'n man daar nou aan doen?
Ja, ik las al wel de reactie van haar ouders daarop. Wel benieuwd wat hij dan precies gezegd heeft. Wilde 'm sowieso al keer terugkijken nog.quote:Op maandag 31 augustus 2026 22:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
De brief en Milou komen ook aan bod.
Ikzelf doelde meer op het buiten diagnostische hokjes denken, iemand met psychische klachten als persoon zien, in gesprek gaan (soms letterlijk met de stemmen in iemands hoofd) zonder meteen in te vullen voor de ander, en zo dus de transitie van machteloze patiënt naar mens met kennis over zichzelf faciliteren.
(Dat laatste duid ik niet helemaal goed, maar ik ben net thuis).
Vanuit het werk hapje eten met collega en daarna naar een docu theatershow over kindermisbruik. Ervaringsdeskundige in gesprek met twee professionals. Met muzikale optredens van oa Birgit Schuurmans, een van de deelnemers van de 'beruchte' the Voice en Karin Bloemen. Interessante avond.
Ohja, hier wilde ik ook nog op reageren. Wat suf en zeker gezien verschillende doseringen ook slordig.. ik zou in dat geval inderdaad ook voorlopig even dubbelchecken voor de zekerheid.quote:Op dinsdag 1 september 2026 10:13 schreef Sarabi het volgende:
Nou duizend maal excuses van de DA en nu gaan ze de nieuwe medicatie bestellen.
Vanaf nu dus maar alle medicatie en dosering 2x checken.
Oud collega van me woont samen met een 'bannermaker'. Mss ken je die? Ze wonen in WaZ.quote:Op dinsdag 1 september 2026 10:22 schreef MadMaster het volgende:
Mijn honkbalcluppie heeft opnieuw de finale van de hoofdklasse competitie gehaald.
De afgelopen keren heb ik daarvoor banners gemaakt die tijdens de wedstrijden aan de omheining opgehangen waren.
Nu heeft de club een nieuw logo en dus moet er een nieuwe banner komen die zaterdag in het stadion van tegenstander Rotterdam moet hangen.
Het wordt krap qua ontwerpen, geschikt maken voor drukwerk en het daadwerkelijk laten printen van de banner bij een bevriende drukker, dus de komende dagen heb ik wel even wat te doen/te regelen… 🤞🏻🤞🏻🤞🏻
Hopelijk is dit dan weer het eindresultaat:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bizarre verschillen ook wel. Mijn ingewikkelde had een bacteriële infectie, ik belde, met assistente besproken dat ik foto's zou sturen en door de arts gebeld zou worden. Aldus geschiedde en zonder dat ik überhaupt binnen was geweest werd het AB recept naar de apotheek gestuurd.quote:Op dinsdag 1 september 2026 07:58 schreef Clubsoda het volgende:
Dat eindeloos afhouden door assistentes is ontzettend irritant. Ik hsd dat laatst ook met de jongste, koorts bij een huidontsteking. Toen heeft mijn vrouw echt drie keer heen en weer gebeld met de assistente, foto's gestuurd en allerlei toeren uitgehaald.
Kleine correctie: het was geen brief aan de ouders van Milou. Het was een brief aan het Openbaar Ministerie, waarin verzocht werd om een verkennend strafrechtelijk onderzoek te starten naar in hoeverre de ouders en twee behandelaren van Milou haar doodswens hebben beïnvloed.quote:Op dinsdag 1 september 2026 11:12 schreef Blues het volgende:
Ik vond Jim van Os overall wel plausibele en interessante verklaringen/theoriën hebben voor het anders aanvliegen van de mogelijke behandelingen van psychische aandoeningen.
En daarom begrijp ik nu ook beter waar zijn ondertekening van die brief aan Milou's ouders vandaan komt.
Alleen vind ik dat alle psychiaters die de brief mede-ondertekenden dit nooit hadden mogen doen, alleen al omdat ze geen behandelaar waren.
Oh ja, dank voor je correctie!quote:Op dinsdag 1 september 2026 11:36 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Kleine correctie: het was geen brief aan de ouders van Milou. Het was een brief aan het Openbaar Ministerie, waarin verzocht werd om een verkennend strafrechtelijk onderzoek te starten naar in hoeverre de ouders en twee behandelaren van Milou haar doodswens hebben beïnvloed.
En dat begrijp ik nog steeds niet. Ik heb er wél begrip voor dat je in het beroepsveld een discussie op gang wil brengen over de passendheid van euthanasie bij psychisch lijden in het algemeen, en het lijkt me ook goed als dat gebeurt, en dat verschillende meningen daarover binnen het beroepsveld uitgesproken kunnen worden. Ik heb er absoluut geen enkel begrip voor dat je daar een individuele casus bij betrekt.
Het is ook goed om te lezen wat de ouders van Milou zelf zeggen over de excuses waar hij in Zomergasten over sprak: https://www.ad.nl/binnenl(...)jim-van-os~a0699a76/
Daarmee zeg ik overigens niet dat ik de rest van wat hij heeft gezegd niet interessant kan vinden.
Edit: de toon leest misschien wat kortaf, dat is helemaal niet naar jou bedoeld hoor @:Blues, mocht het jou dat gevoel geven!
Zo begonnen we ook. Toen belde ze terug met de vraag hoe hoog de koorts wasquote:Op dinsdag 1 september 2026 11:21 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Bizarre verschillen ook wel. Mijn ingewikkelde had een bacteriële infectie, ik belde, met assistente besproken dat ik foto's zou sturen en door de arts gebeld zou worden. Aldus geschiedde en zonder dat ik überhaupt binnen was geweest werd het AB recept naar de apotheek gestuurd.
Helemaal mee eens. Onbegrijpelijk dat je dit in een brief naar het OM aan de kaak stelt (formuleer eerst eens fatsoenlijk je standpunt als beroepsgroep, dan valt er tenminste iets te toetsen) en dan ook nog anoniem zodat die ouders niets terug kunnen doen. Ze weten donders goed dat er dan tuchtrechtelijk niets te beginnen valt. Lekker vanuit je ivoren toren als dokter met je vinger wijzen. Wie wordt daar nou beter van.quote:Op dinsdag 1 september 2026 11:36 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Kleine correctie: het was geen brief aan de ouders van Milou. Het was een brief aan het Openbaar Ministerie, waarin verzocht werd om een verkennend strafrechtelijk onderzoek te starten naar in hoeverre de ouders en twee behandelaren van Milou haar doodswens hebben beïnvloed.
En dat begrijp ik nog steeds niet. Ik heb er wél begrip voor dat je in het beroepsveld een discussie op gang wil brengen over de passendheid van euthanasie bij psychisch lijden in het algemeen, en het lijkt me ook goed als dat gebeurt, en dat verschillende meningen daarover binnen het beroepsveld uitgesproken kunnen worden. Ik heb er absoluut geen enkel begrip voor dat je daar een individuele casus bij betrekt.
Het is ook goed om te lezen wat de ouders van Milou zelf zeggen over de excuses waar hij in Zomergasten over sprak: https://www.ad.nl/binnenl(...)jim-van-os~a0699a76/
Daarmee zeg ik overigens niet dat ik de rest van wat hij heeft gezegd niet interessant kan vinden.
Edit: de toon leest misschien wat kortaf, dat is helemaal niet naar jou bedoeld hoor @:Blues, mocht het jou dat gevoel geven!
Dat klopt. Maar hij ondertekende anoniem. En dan kun je tuchtrechtelijke niets. Inmiddels is hij niet meer anoniem. Maar de rest nog wel.quote:Op dinsdag 1 september 2026 12:42 schreef Blues het volgende:
Tuchtrechtelijke vervolging schrikt van Os niet af, zei hij in ZG.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door Blues op 01-09-2026 13:38:37 ]
OMG is dat 2 euro?quote:Op dinsdag 1 september 2026 13:10 schreef Blues het volgende:
@:dr_Flash voor mn kassahuisje
[ link | afbeelding ]
Ja, plus dat er een heel groot gat zit tussen je afvragen of euthanasie bij psychisch lijden iets is wat zou moeten mogen, en vragen om te onderzoeken of specifieke ouders en specifieke behandelaren invloed hebben gehad op de doodswens van een specifieke jonge vrouw. Waarmee je impliceert (of nou ja, het is niet eens heel impliciet) dat zij mogelijk haar haar doodswens hebben aangepraat / deze hebben versterkt. Dat heeft, in mijn opinie, volstrekt niks meer te maken met de algemene ethische vraag of ondraaglijk psychisch lijden zou moeten "tellen" als ondraaglijk lijden voor de euthanasie regels. Dan wil je een algemene discussie aanzwengelen over de rug van een (overleden) jonge vrouw die daar geen inspraak op heeft gehad, en haar rouwende ouders. Ik kan er niet helemaal de goede woorden voor vinden om te beschrijven wat ik daarvan vind, maar ik denk dat de richting ervan wel duidelijk isquote:Op dinsdag 1 september 2026 12:03 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Onbegrijpelijk dat je dit in een brief naar het OM aan de kaak stelt (formuleer eerst eens fatsoenlijk je standpunt als beroepsgroep, dan valt er tenminste iets te toetsen) en dan ook nog anoniem zodat die ouders niets terug kunnen doen. Ze weten donders goed dat er dan tuchtrechtelijk niets te beginnen valt. Lekker vanuit je ivoren toren als dokter met je vinger wijzen. Wie wordt daar nou beter van.
Goud van binnen en zilver van buiten is toch 2 Euroquote:
quote:Op dinsdag 1 september 2026 13:21 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ja, plus dat er een heel groot gat zit tussen je afvragen of euthanasie bij psychisch lijden iets is wat zou moeten mogen, en vragen om te onderzoeken of specifieke ouders en specifieke behandelaren invloed hebben gehad op de doodswens van een specifieke jonge vrouw. Waarmee je impliceert (of nou ja, het is niet eens heel impliciet) dat zij mogelijk haar haar doodswens hebben aangepraat / deze hebben versterkt. Dat heeft, in mijn opinie, volstrekt niks meer te maken met de algemene ethische vraag of ondraaglijk psychisch lijden zou moeten "tellen" als ondraaglijk lijden voor de euthanasie regels. Dan wil je een algemene discussie aanzwengelen over de rug van een (overleden) jonge vrouw die daar geen inspraak op heeft gehad, en haar rouwende ouders. Ik kan er niet helemaal de goede woorden voor vinden om te beschrijven wat ik daarvan vind, maar ik denk dat de richting ervan wel duidelijk is.
Het zit met hoog, merk ik
Absoluut. Alle ondertekenaars denk ik hetzelfde over, alleen weet ik inderdaad van de rest niet wie het zijn. Ik dacht dat er nog meer anoniem waren momenteel overigens, maar misschien heb ik dat verkeerd onthouden.quote:Op dinsdag 1 september 2026 13:32 schreef Clubsoda het volgende:
[..]waarom hebben ze er eigenlijk niet voor gekozen om een klacht in te dienen tegen de betrokken psychiaters en het tuchtrechtelijk uit te laten zoeken? Dat was een stuk netter geweest.
Maar aan de andere kant, er zijn nog zes anderen. Van Os en Denys zijn de enige die het lef hebben gehad zich bekend te maken. Of nou ja. De verontwaardiging richt zich nu op hem, maar die anderen, die zich nogal comfortabel in stilzwijgen hullen, verdienen dat natuurlijk ook.
Zilver binnen, goud buitenrand.quote:Op dinsdag 1 september 2026 13:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Goud van binnen en zilver van buiten is toch 2 Euro
Ja.quote:Op dinsdag 1 september 2026 12:03 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Onbegrijpelijk dat je dit in een brief naar het OM aan de kaak stelt (formuleer eerst eens fatsoenlijk je standpunt als beroepsgroep, dan valt er tenminste iets te toetsen) en dan ook nog anoniem zodat die ouders niets terug kunnen doen. Ze weten donders goed dat er dan tuchtrechtelijk niets te beginnen valt. Lekker vanuit je ivoren toren als dokter met je vinger wijzen. Wie wordt daar nou beter van.
Ik schiet ook nogal hoog in onaangename emoties van dit gebeuren.quote:Op dinsdag 1 september 2026 13:21 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik kan er niet helemaal de goede woorden voor vinden om te beschrijven wat ik daarvan vind, maar ik denk dat de richting ervan wel duidelijk is.
Het zit me hoog, merk ik
Bah, inderdaad.quote:Op dinsdag 1 september 2026 13:51 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik schiet ook nogal hoog in onaangename emoties van dit gebeuren.
Bah
Het is gewoon laag.quote:Op dinsdag 1 september 2026 13:51 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik schiet ook nogal hoog in onaangename emoties van dit gebeuren.
Bah
Ik ook en dat speelt zeker mee. Maar de knip tussen psychisch en lichamelijk is imo überhaupt niet ok, niet op het gebied van euthanasie maar ook niet in hoe we omgaan met mensen die het een of het ander hebben, de zorg ervoor financieren etc etcquote:Op dinsdag 1 september 2026 13:59 schreef Clubsoda het volgende:
Akelig, Vanyel![]()
Ik heb ook een vrij uitgesproken mening over euthanasie. Of suïcide, voor mijn part. Laten we het zelfbeschikking noemen. Dat speelt ook mee hierin.
quote:Op dinsdag 1 september 2026 13:57 schreef Vanyel het volgende:
Overigens vind ik het ook onvoorstelbaar dat iemand die lichamelijk lijden wel als grond ziet voor euthanasie in twijfel kan trekken dat psychisch lijden dat ook is.
Al helemaal voor een psychiater. Of het moet een onderzoeker zijn, of een pillenuitgiftepunt. Hoe je zoiets kunt vinden als je regelmatig in contact komt met mensen die serieus en langdurig psychisch lijden is mij echt een raadsel.
quote:Op dinsdag 1 september 2026 13:59 schreef Clubsoda het volgende:
Akelig, Vanyel![]()
Ik heb ook een vrij uitgesproken mening over euthanasie. Of suïcide, voor mijn part. Laten we het zelfbeschikking noemen. Dat speelt ook mee hierin.
Voor mij geldt hetzelfde. En dan ben ik niet eens van heel dichtbij hiermee in contact gekomen, maar van dichtbij genoeg om er een sterke mening over te hebben. Dat zal inderdaad vast ook meespelen in hoe ik deze situatie ervaar - maar ik vind een deel van mijn eerder benoemde punten ook los van dat standpunt nog steeds van toepassing. Maargoed, ook dat is natuurlijk wel vanuit dezelfde gekleurde blikquote:Op dinsdag 1 september 2026 14:04 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik ook en dat speelt zeker mee. Maar de knip tussen psychisch en lichamelijk is imo überhaupt niet ok, niet op het gebied van euthanasie maar ook niet in hoe we omgaan met mensen die het een of het ander hebben, de zorg ervoor financieren etc etc
We mogen Descartes wel dankbaar zijnquote:Op dinsdag 1 september 2026 14:04 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik ook en dat speelt zeker mee. Maar de knip tussen psychisch en lichamelijk is imo überhaupt niet ok, niet op het gebied van euthanasie maar ook niet in hoe we omgaan met mensen die het een of het ander hebben, de zorg ervoor financieren etc etc
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Ik wil alle lage kasten als lade laten uitvoeren, zodat de frontjes rustiger zijn. (@AnneX is het draairichting issue ook meteen verholpen). En ook alle lage kasten 80cm breed, voor de symetrie en de rust.
• Koelkast rechtse hoge kast, vriezer linkse, zodat makkelijker dingen te pakken of de koelkast in te laden met afzetruimte in de buurt. Uitvoeren tot het plafond.
• Kijken of er genoeg ruimte is om een barretje maken 'bovenin', dus met rug naar de tuin (tip @vlindertje89). Ben nog niet overtuigd maar het is het onderzoeken waard (en meer werkblad als we het niet gebruiken=beter!)
• Het koffieapparaat komt denk ik rechts nog net op het diepe deel, dat voelt wat ruimer.Ik zie niet zo goed welke ruimte ik daarmee win. Dan moet ik denk ik eerder mijn pannen verder weg zetten van mijn kookplek, dat voelt niet logisch.quote:Op zondag 30 augustus 2026 21:20 schreef Kaatje1 het volgende:
En evt een (dubbele) lage vriezer met lades ipv een deur onder het eiland?Jep, ik voel me altijd zo instabiel als ik op zo'n hoge kruk moet klimmen. Dus áls, dan met voetensteun én rugleuning.quote:Op zondag 30 augustus 2026 21:35 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Lengte juist klein bedoel je dan? Omdat je dan niet bij grond kunt?
[...]Ik heb eens opgelet, maar ik sta wel veel bij mijn pannen. Het idee van het eiland is ook dat dat ruim genoeg wordt om groente ed voor te bereiden, dan enkel even spoelen op de andere kant.quote:Op zondag 30 augustus 2026 21:59 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik heb de spoelbak en de kookplaat omgedraaid. Dat is niet de standaard, maar afhankelijk van wat en hoe je kookt ben je meer tijd bezig met snijden en aanverwanten dan met bij de kookplaat staan. Ik vind het fijner om die tijd dan in de ruimte te kijken ipv naar de muur.
Vaatwasser uiteraard ook in het eiland.Ik denk dat het plaatje het al wat duidelijker maakt: dat rechtse stuk dat het meeste de kamer inkomt zal een soort dressoirfunctie krijgen, en voor het ruimtelijke gevoel zijn hoge kasten aan die kant dan niet handig.quote:Op zondag 30 augustus 2026 22:14 schreef vlindertje89 het volgende:
Nog iets meer out of the box dan mn vorige post, en wat mijn ouders hebben in eiland en wat @:Vanyel ook zegt meenemend:
10 een hoge voorraadkast maken, 11 vriezer, 12 koelkast (met deur ook rechts open), 13 60cm onderkast, 14 80cm kookplaat, 15 80cm onderkast, 16 hoge kast met de ovens. En dan boven 4 en 6 een stuk overhangend blad met barbankje, 4 zoals nu, 3 spoelbak, 2 vaatwasser? Evt kun je dan nog naar 4x60 als spoelbak en vaatwasser 60 zijn.
Dan heb je koelkast naast aanrecht, ovens naast aanrecht, achterwand achter kookeiland voor makkelijker schoonmaken van gespetter, wat Vanyel al zei makkelijker interactie tijdens voorbereiden/snijden wanneer je daadwerkelijk kunt praten en tussendoor wanneer je niet in pannen aan het roeren bent. Afhankelijk van of 17, 18, 19 lage of hoge kasten zijn heb je dan wel een afscheiding tussen het aanrecht naast kookplaat en dan daar rechts, maar gezien beperkte diepte zou dat misschien toch al meer iets van een koffie/thee corner oid worden dan echt plek om te snijden oid?
@Vanyel De tafeldekken-zonder-lopen neem ik mee! Net als de vaatwasser-uitruimen-terwijl-de-ander-kookt van @Lucky_Strike, dat spreekt wel voor de vaatwasser meer richting woonkamerkant plaatsen (en misschien dat ie dan ook wel kan worden uitgeruimen zonder lopen).
Die ga ik opzoeken, cq me er in verdiepen. Dank!quote:Op dinsdag 1 september 2026 14:11 schreef Clubsoda het volgende:
We mogen Descartes wel dankbaar zijn
quote:Op dinsdag 1 september 2026 14:12 schreef Tuindier het volgende:
Kom ik er tussendoor met wat luchtigers, en zowaar ontopic.
Dit is een render van ongeveer wat we in ons hoofd hebben:Ik las een rendier.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Ik wil alle lage kasten als lade laten uitvoeren, zodat de frontjes rustiger zijn. (@:AnneX is het draairichting issue ook meteen verholpen). En ook alle lage kasten 80cm breed, voor de symetrie en de rust.
• Koelkast rechtse hoge kast, vriezer linkse, zodat makkelijker dingen te pakken of de koelkast in te laden met afzetruimte in de buurt. Uitvoeren tot het plafond.
• Kijken of er genoeg ruimte is om een barretje maken 'bovenin', dus met rug naar de tuin (tip @:vlindertje89). Ben nog niet overtuigd maar het is het onderzoeken waard (en meer werkblad als we het niet gebruiken=beter!)
• Het koffieapparaat komt denk ik rechts nog net op het diepe deel, dat voelt wat ruimer.
[..]
Ik zie niet zo goed welke ruimte ik daarmee win. Dan moet ik denk ik eerder mijn pannen verder weg zetten van mijn kookplek, dat voelt niet logisch.
[..]
Jep, ik voel me altijd zo instabiel als ik op zo'n hoge kruk moet klimmen. Dus áls, dan met voetensteun én rugleuning.
[..]
Ik heb eens opgelet, maar ik sta wel veel bij mijn pannen. Het idee van het eiland is ook dat dat ruim genoeg wordt om groente ed voor te bereiden, dan enkel even spoelen op de andere kant.
[..]
Ik denk dat het plaatje het al wat duidelijker maakt: dat rechtse stuk dat het meeste de kamer inkomt zal een soort dressoirfunctie krijgen, en voor het ruimtelijke gevoel zijn hoge kasten aan die kant dan niet handig.
@:Vanyel De tafeldekken-zonder-lopen neem ik mee! Net als de vaatwasser-uitruimen-terwijl-de-ander-kookt van @:Lucky_Strike, dat spreekt wel voor de vaatwasser meer richting woonkamerkant plaatsen (en misschien dat ie dan ook wel kan worden uitgeruimen zonder lopen).
![]()
Ik heb ook wel spek uit hetzelfde bos, maar die zijn danwel ongerookt en bevroren danwel zitten ze nog aan de binnenkant van het varken en lopen nog door het bosquote:Op dinsdag 1 september 2026 14:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Mooie inheemse wilde spekreepjes Lee!
Ja wel een beetje werken voor je eten hequote:Op dinsdag 1 september 2026 14:28 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik heb ook wel spek uit hetzelfde bos, maar die zijn danwel ongerookt en bevroren danwel zitten ze nog aan de binnenkant van het varken en lopen nog door het bos
Ik had alleen de derde quote en een zinnetje ter reactie daarop toegevoegd haha, jouw post die je had geplaatst tijdens het typen van mijne, omdat die er ook nog wel goed bij paste inhoudelijkquote:Op dinsdag 1 september 2026 14:09 schreef Vanyel het volgende:
Ben je klaar met editten of droom ik dat dit niet hetzelfde blijft?
Hoe groot wil je je eilandblad? Als de afstand keukenkant-eetkant niet te groot is, kun je alles bovenlangs aan de overkant zetten. Ik zou de vaatwasser voor het zicht en voor pannen etc opruimen wel aan de keukenkant doen, maar bij ons staat die regelmatig de halve dag open. Belangrijk is imo dan (ook voor uitruimen tijdens koken) dat de ruimte tussen eiland en keuken breed genoeg is.quote:Op dinsdag 1 september 2026 14:12 schreef Tuindier het volgende:
@Vanyel De tafeldekken-zonder-lopen neem ik mee! Net als de vaatwasser-uitruimen-terwijl-de-ander-kookt van @Lucky_Strike, dat spreekt wel voor de vaatwasser meer richting woonkamerkant plaatsen (en misschien dat ie dan ook wel kan worden uitgeruimen zonder lopen).
quote:Op dinsdag 1 september 2026 14:18 schreef Blues het volgende:
[..]
Die ga ik opzoeken, cq me er in verdiepen. Dank!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door AnneX op 01-09-2026 15:04:20 ]
quote:Op dinsdag 1 september 2026 14:58 schreef AnneX het volgende:
@:Tuindier dier fronten ogen nog rustiger met binnenladen.
Ons keukenblok midden in de ruimte stond op een verhoging zodat het ruimtelijk werkt.
Het ouwe keukenblok daarvoor stond op een frame met 10 cm. pootjes - lokale smid destijds - voor hetzelfde effect.
Dat was dan ook een klein huis. Dus alles nodig om daarmee om te gaan.
In de voorlaatste Weer verliefd op je huis - zondagavond rtl 4 - noemde Zij het keukenblok van zijn keuze een doodskist.. I.p.v. een stol/zijwand had de styliste tegeltjes ertegen geplakt.
Met zo veel hout kun je ook eens nadenken over een kleur van de twee blokken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja hè. 😢quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daar laat je wat en hier vind je wat…
Wat bedoel je hiermee?quote:Op dinsdag 1 september 2026 14:37 schreef Vanyel het volgende:
Lades!!![]()
Hier ook alles lades behalve onder de gootsteen. Mijn keukenopbouw lijkt eigenlijk best wel wat op de jouwe.
[..]
Hoe groot wil je je eilandblad? Als de afstand keukenkant-eetkant niet te groot is, kun je alles bovenlangs aan de overkant zetten. Ik zou de vaatwasser voor het zicht en voor pannen etc opruimen wel aan de keukenkant doen, maar bij ons staat die regelmatig de halve dag open. Belangrijk is imo dan (ook voor uitruimen tijdens koken) dat de ruimte tussen eiland en keuken breed genoeg is.
En als er een lade onder je fornuis past met keukenbestek (spatels, soeplepels, gardes etc) is dat de bom. Opletpunt: onder een kookplaat is minder ruimte dan onder een aanrechtblad
quote:Op dinsdag 1 september 2026 14:58 schreef AnneX het volgende:
@:Tuindier deurfronten ogen nog rustiger met binnenladen.
Ons keukenblok midden in de ruimte stond op een verhoging zodat het ruimtelijk werkt.
Het ouwe keukenblok daarvoor stond op een frame met 10 cm. pootjes - lokale smid destijds - voor hetzelfde effect.
Dat was dan ook een klein huis. Dus alles nodig om daarmee om te gaan.
In de voorlaatste Weer verliefd op je huis - zondagavond rtl 4 - noemde Zij het keukenblok van zijn keuze een doodskist.. I.p.v. een stol/zijwand had de styliste tegeltjes ertegen geplakt.
Met zo veel hout kun je ook eens nadenken over een kleur van de twee blokken.
Overweeg je nog een apotherskast? Voorraden. Die vond ik best handig in een tijdelijk huurhuis. De keuken was al in bestelling.Dat bedoelde ik inderdaad, 1 front, en binnenin meerdere laden. Keukenblok verhoogd is met onze lengte denk ik niet handig, standaard hoogte is meer dan hoog genoeg. Meerdere kleuren is inderdaad nog een optie, hoewel ik denk dat met hout-kleurige keuken (waarschijnlijk wat donkerder dan op de plaatjes) we ook kleur kunnen brengen met een geschilderde achterwant. Is ook wat makkelijker te veranderen als ik het zat ben na een paar jaar, terwijl dat met een keuken niet echt makkelijk is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Apothekerskast lijkt me superhandig, maar daarmee wordt het 'hoge' blok te breed.
De hele wereld, in Nederland. 😎quote:Op dinsdag 1 september 2026 15:10 schreef Tuindier het volgende:
Die croissantjes handoek/theedoeken heb ik ook.
De keuken meneer vond het maar niks, dat de theedoeken en handdoek ‘decoratief’ over de lage deuren hingen.quote:Op dinsdag 1 september 2026 15:21 schreef Tuindier het volgende:
De afvalemmers zitten in mijn hoofd in een la. Maar waar en hoe hang je de handdoeken op?
De zware onderwerpen zijn mij even te zwaar dus daar lees ik ook overheen.
Nee, die ken ik niet.quote:Op dinsdag 1 september 2026 11:13 schreef Blues het volgende:
[..]
Oud collega van me woont samen met een 'bannermaker'. Mss ken je die? Ze wonen in WaZ.
quote:Op dinsdag 1 september 2026 14:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja wel een beetje werken voor je eten he
Volgende week is tenminste die oude overdag fijn op schoolquote:Op dinsdag 1 september 2026 14:53 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ben al de halve dag emoties aan het reguleren die niet van mij zijneen bloednerveuze puber op zijn intro/kennismakingsfag voor zijn nieuwe klas. Van verdrietig, tot nerveus tot hysterisch, alles kwam voorbij. En vanavond moet de eerste sporttraining nog komen
en een peuter die zich niet wilde aankleden en sowieso woest slaat als het anders loopt dan hij wil en daarna wakker moest worden uit een per ongeluk slaapje. En dan heb ik het nog niet over de 931 waarom-vragen op een dag waar ik horendol van wordt.
Je komt op je vrije dag zo lekker bij van je werk hè, waar ook al ieders enoties loopt te reguleren![]()
\klaagzang.
Oeh vervelend. 2x een handeling met maar 1x gewenst effect.quote:Op dinsdag 1 september 2026 14:58 schreef AnneX het volgende:
deurfronten ogen nog rustiger met binnenladen.
Dat je met een 90 blad makkelijk de spullen aan bijv keukenkant uit de vaatwasser kunt halen en direct bovenop de la aan de andere kant zet. Zodat je na alles uitruimen naar 1x hoeft te lopen naar de schuifpuikant om het ineens in te ruimen.quote:Op dinsdag 1 september 2026 15:08 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Wat bedoel je hiermee?
Eén van de uitdagingen is dat de breedte net ok is om een eiland te plaatsen.
schuifpui | doorgang | eiland | doorgang | keukenblad
Het eiland wordt volgens de huidige plannen 240x90. Dan houden we 100 cm tussen keuken en eiland over en 90 tussen eiland en schuifpui.
Volkskrant doet een Telegraafjequote:Op dinsdag 1 september 2026 14:39 schreef Blues het volgende:
Artikel in de VK n.a.v. de brief, het gesprek met de ouders en van Os.
https://www.volkskrant.nl(...)misleidend~b77c8959/
Ah zo bedoel je, ik snap het. Goede om eens droog te oefenen sowieso. Ik heb nu een L-vormige keuken, en al het interessante zit uiteraard onder de poot van de L die weg moet. En er staat nog een muur in de weg. Waar wel ruimte is staan inderdaad tapejes en wasmanden om het gevoel qua doorgang te krijgen.quote:Op dinsdag 1 september 2026 16:00 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat je met een 90 blad makkelijk de spullen aan bijv keukenkant uit de vaatwasser kunt halen en direct bovenop de la aan de andere kant zet. Zodat je na alles uitruimen naar 1x hoeft te lopen naar de schuifpuikant om het ineens in te ruimen.
Maar. Met 1m tussen keuken en eiland heb je tussen een openstaande vaatwasser en de kastjes aan de andere kant misschien te weinig ruimte voor comfort (ik weet niet hoe hoog je keuken/ vaatwasserdeur is) over. Mijn keuken is nogal groot wij hebben 115 tussen keuken en eiland, de vaatwasserdeur komt 67 cm de ruimte in als die open staat. Dat geeft 48 cm open ruimte, dat is genoeg om de la die daar tegenover zit ver genoeg uit te trekken om er spullen in te zetten of eromheen te lopen, niet allebei. Maar dat lijkt me lastig met een kast met binnenlades.
Tape het anders eens af op de grond, inclusief waar de kokende staat, of dat werkbaar is voor jullie. Dat geeft veel meer zicht dan op een plattegrond kijken.
quote:Op dinsdag 1 september 2026 15:56 schreef Tuindier het volgende:
Push to open betekent voor mijn gevoel alleen maar vlekken op de deurtjes. Ik wil wel greeploos maar met zo’n bovenrand.
quote:Op dinsdag 1 september 2026 15:18 schreef AnneX het volgende:
En excuus voor het negeren van het zware en lastige onderwerp van Milou en uitspraken en brieven.
Ik laat de keukendeeltips enz dan weer aan mij voorbij gaan.quote:Op dinsdag 1 september 2026 15:21 schreef Tuindier het volgende:
De zware onderwerpen zijn mij even te zwaar dus daar lees ik ook overheen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vond het wel een logische en grappige vraag.
[ Bericht 10% gewijzigd door Blues op 01-09-2026 17:49:52 ]
Fijn, het is je gegund!quote:Op dinsdag 1 september 2026 15:36 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Volgende week is tenminste die oude overdag fijn op school![]()
![]()
Hier een die ondanks intro brugklas redelijk chill de deur uit ging en ook weer zo thuis kwam. En relaxt staat t.o. de eerste training vanavond.
Ik teken ervoor.
Al iets gevonden wat meneer wel blieft te eten?quote:Op dinsdag 1 september 2026 16:43 schreef Cat-astrophe het volgende:
Waarom was ik in de dierenwinkel? Omdat nierkater al een paar dagen veel te weinig eet, dus nu een selectie verboden voer in huis om te kijken wat dat doet. En de jaarlijkse bloedcheck maar een paar maanden vooruit schuiven.
Wat leukquote:Op dinsdag 1 september 2026 18:15 schreef Kaatje1 het volgende:
mmmm geloof dat ik een poes heb gereserveerd heb.
Zag haar vanochtend op een site staan en was eigenlijk meteen verliefd. Maar kwam uit Friesland en vond dat te ver om mensen te vragen er heen te rijden.
Nou kwam de eigenaar op messenger en zei dat zij altijd kittens/herplaatsers naar het nieuwe adres brengen en wanneer er echt geen klik is, na 2 weken weer ophalen.
Eind september zou ze dan komen
4,5 Britse korthaar. Geen schootzitter maar kopjes gever en aaitjes halerquote:Op dinsdag 1 september 2026 18:18 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Al iets gevonden wat meneer wel blieft te eten?
[..]
Wat leukhoe oud is ze?
Daar zijn er vast nog heel veel van waar er één vast graag bij jullie wil gaan wonenquote:Op dinsdag 1 september 2026 18:47 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Kennissen van ons hebben net een Beagle puppy, ben nu een pakje Kerrygold in een hittegolf
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |