abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221696161
Om in te koken
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_221696166
Om lekker vuil te maken
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
pi_221696167
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_221696214
@vlindertje89 ik vind het juist wel leuk als 1 kant open is, dus zonder hoge kast. Maar dat heb ik zelf dus ik ben biased.
En ik heb de vriezer(s) elders staan, dat maakt het ook makkelijker.

Toevallig hebben we dit weekend weer eens opgeruimd/ gepoetst en nu weet ik weer hoeveel ik na 10 jaar nog steeds van mijn keuken houd O+
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_221696216
Ik wil dat de vaatwasser een eind bij mij als kokende vandaan is. J ruimt hem meestal in en uit als ik aan het koken ben.
Spoilers!
pi_221696222
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2026 21:52 schreef Lucky_Strike het volgende: De barbecue bleek gecatered te zijn door een goede slager. Of het 30 euro waard was, mwah. Maar we hebben wel lekker gegeten en we zijn beide grote eters dus dat scheelt wel. Het was ook erg gezellig. De meeste mensen zagen elkaar voor het eerst, we kennen elkaar hier niet echt. Best handig en leuk om elkaar te leren kennen.
Leuk!

Volgens mij eet niemand voor 30 euro op..tenzij kreeft kaviaar en champagne. :D

Ik vind het soms best jammer dat we dat hier niet doen in de buurt. Afgelopen week voor het eerst in 10 jaar (zolang woont hij t/o ons) met de overbuurman een leuk gesprekje gevoerd, verder kleine gesprekjes eens in de zoveel maanden met linker buur. Rechter buur is kluizenaar. 3 huizen verder in dit rijtje is een hoogbejaarde dame die we wel helpen met dingen, ergens naar toe brengen of zo. Heeft ook mijn telefoonnummer. Verder groeten we op dit rijtje alleen.

g ziet niks in een buurt-bbq, toch zou het mss best eens leuk en goed zijn.
pi_221696238
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2026 22:25 schreef Blues het volgende:
g ziet niks in een buurt-bbq, toch zou het mss best eens leuk en goed zijn
Beginnen met een borrel?
pi_221696251
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2026 22:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik wil dat de vaatwasser een eind bij mij als kokende vandaan is. J ruimt hem meestal in en uit als ik aan het koken ben.
Zo wilde ik dat de lades ertegenover nog open kunnen als de afwasmachine open staat, zodat je niet moeilijk hoeft te doen bij uit-inruimen.

Dat heb ik gekregen, maar het gevolg is wel dat ik nét niet met mijn ene hand bij de spoelbak iets kan doen terwijl ik met de andere in een pan roer.
pi_221696258
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2026 22:24 schreef Vanyel het volgende:
@:vlindertje89 ik vind het juist wel leuk als 1 kant open is, dus zonder hoge kast. Maar dat heb ik zelf dus ik ben biased.
En ik heb de vriezer(s) elders staan, dat maakt het ook makkelijker.

Toevallig hebben we dit weekend weer eens opgeruimd/ gepoetst en nu weet ik weer hoeveel ik na 10 jaar nog steeds van mijn keuken houd O+
Als die ondiepe kasten laag zijn (wat ik wel vermoed), snap ik dat inderdaad wel. Ik dacht vooral ik gooi er ook een optie in met oven rechts voor een heel ander idee, wie weet triggert het wat. Mijn ouders hebben dat ongeveer (naast deur van overloop naar keuken hoge kast met twee koelkasten boven elkaar, dan onderkast-breed fornuis-onderkast-hoge kast met twee ovens), maar die hebben naast de ovens ook een stukje muur tot plafond dat precies even lang is als de kast diep en daarachter begint de woonkamer, dus daar is het wel logischer, want het is dan sowieso al niet open aan die kant ;).

Ik vind keukens bedenken zo leuk O+
Nu nog een huis dat van mij is en met alle ruimte die ik wil, én met nog zodanig budget over dat ik daadwerkelijk nog een keuken kan betalen ;) tot die tijd denk ik lekker met anderen mee haha!

Wel knap gedaan, zo goed kunnen inschatten wat fijn is dat het dat 10 jaar later nog steeds is _O_
pi_221696269
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2026 22:31 schreef vlindertje89 het volgende:
Wel knap gedaan, zo goed kunnen inschatten wat fijn is dat het dat 10 jaar later nog steeds is _O_
Daar is ook behoorlijk wat tijd in gegaan. En geld :X
Maar het blijft een prachtexemplaar.
pi_221696273
Ik hou ook zo van keukens verzinnen. De huidige was er net toen ik er al andere ideeën over had. En die waren heel anders dan wat ik nu zou doen
We have far more in common than that which devides us..
pi_221696276
quote:
Speciaal voor jou nog in de aanvulling trouwens: we hebben ook nog een barretje in het eiland. Met zicht op de kokende én de achtertuin.
pi_221696277
Oh en ik ben zo blij met mijn buurt O+ . Gister opgepast in ruil voor avondeten bij de buren direct naast. Vanochtend met die daarnaast+kind en die daar weer twee naast+kinderen koekjes gekocht bij twee buurmeisjes een paar huizen de andere kant op vanaf mij gezien, die als afsluiter van de zomervakantie allerlei dingen hadden gebakken om vanuit het keukenraam te verkopen. En dat opgegeten met thee en koffie bij een van de koekjeskoopburen thuis. Dat is toch heerlijk kneuterig O+
pi_221696369
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2026 22:35 schreef vlindertje89 het volgende:
Oh en ik ben zo blij met mijn buurt O+ . Gister opgepast in ruil voor avondeten bij de buren direct naast. Vanochtend met die daarnaast+kind en die daar weer twee naast+kinderen koekjes gekocht bij twee buurmeisjes een paar huizen de andere kant op vanaf mij gezien, die als afsluiter van de zomervakantie allerlei dingen hadden gebakken om vanuit het keukenraam te verkopen. En dat opgegeten met thee en koffie bij een van de koekjeskoopburen thuis. Dat is toch heerlijk kneuterig O+
Jouw verhalen over jij & je buren zijn altijd zo fijn O+

Wij zijn ook allebei best introvert en op ons zelf, drempel om een gesprekje te beginnen is bij allebei ook wel aanwezig, vooral bij g.
Ik heb het mezelf wel aangeleerd inmiddels :D
pi_221696445
MnX zegt dat hij het buurt gevoel mist hier. Wij spraken de buren meestal buiten achterom. Zelden binnen. Wel werden (té) regelmatig imho buurtborrels, soepdag, gezamenlijke verjaardagen uitgenodigd.
En Burendag in september afwisselend bij buren met een grote tuin.

Hier hebben wij afgelopen keer Kerstborrel gehad en had ik de hal en trappenhuis aangekleed in Kerstsfeer. Degenen, die er waren vonden het leuk.
En de zonsverduistering was ook een sociaal gebeuren met een kleine groep buren. Oh sinds wij hier wonen is er een burenapp. voor verdwaalde pakjes en brandende autolichten.
Verder zijn het snelle praatjes en een zwaai.

Verder: het is al weer sneller donker zeg. Eten met licht aan!
pi_221696457
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2026 22:33 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Daar is ook behoorlijk wat tijd in gegaan. En geld :X
Maar het blijft een prachtexemplaar.
:Y
Spoilers!
pi_221696514
Oh Tuindier…een ‘garage’ voor de keukenapparatuur zodat je die zo kunt
gebruiken. En plan ruimte te over in!
Wat niet wordt gebruikt zie je niet.
De reden dat er bijv. geen airfryer staat hier. w/
pi_221696535
Wat een interessante, fijne gast bij de allerlaatste zomergasten ooit ;(
  Moderator zondag 30 augustus 2026 @ 23:47:36 #19
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221696555
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2026 22:20 schreef fietsie het volgende:
[ afbeelding ]
Bariumbromide. Zou ik niet direct opeten
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator maandag 31 augustus 2026 @ 00:05:18 #20
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221696578
quote:
En anders zou je daar de verkoper voor moeten hebben. Ik zeg dit niet omdat het m'n tante is, maar bij hun in de winkel doen ze eigenlijk standaard een 10cm extra diep aanrechtblad. Daardoor kun je ook op de achterste pit van de kookplaat makkelijk een grote pan kwijt.

Oh qua sociaal doen, weer naar het lokale cafe/restaurant geweest. Lekker aan de bar gezeten, mooi geouwehoerd. Ik weet wel dat ik er liever zondag naartoe ga, dan is het wat rustiger en huiselijker. Dom zeuren en harde grappen, soms ook weer wat serieuzer. Moet ik vaker doen.

Qua buren, ik ben het enige woonhuis aan mijn straat. Maar hoor wel bij de hoofdstraat, daarmee ook samen gedaan met boog bouwen voor dorpsfeest. Er is nu ook een appgroep gemaakt van het touwtrekteam (waarin nog niets gezegd in :+ ) dus mogelijk willen we dat vaker doen - ik ben voor. Verder is er wat ik zoal heb gehoord nieuwjaarslopen, klootschieten en Meiboom opzetten. Daarnaast moeten de bekers die we gewonnen hebben met touwtrekken elk jaar keer gepoetst worden en zal er als het goed is volgend jaar een bbq worden georganiseerd.
  Moderator maandag 31 augustus 2026 @ 00:10:28 #21
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_221696589
Verder eindelijk es geluid opgezocht wat ik al enige tijd hoorde 's avonds. Ik dacht al dat het een uil was, het is een bosuil.
pi_221696637
Dat is een goeie van een aanrecht plus 10 cm. Daar was men hier een beetje gierig mee. o|O
pi_221696937
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2026 23:39 schreef Blues het volgende:
Wat een interessante, fijne gast bij de allerlaatste zomergasten ooit ;(
Ja he?

Over een paar maanden komt hij een presentatie geven op mijn werk. Ben ik aan het voorbereiden. Leuke man in de voorbespreking die ons qua kennis en visie echt wat moois te bieden heeft. Hopelijk vinden mijn collega's dat ook.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_221697237
www.maptap.gg August 31
100🎯 100🎯 99🎯 89🎉 83😁
Final score: 914

Aardig begin, wat weggezakt.

#Polderprikker nummer 91 • 4877/5000
🟦1000 🟦1000 🟩999 🟩983 🟨895
https://polderprikker.nl/
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_221697381
Dank voor de keukenfeedback, ik kom er als ik een toetsenbord heb op terug!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')