abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221695500
Goed gedaan @vlindertje89 ^O^ Hopelijk zakt de stress snel helemaal weg en kun je lekker Tony's verder snaaien.

Knie van @Kaatje1 ;(

30 euro pp (en zeker als vooraf wat anders is gezegd) vind ik ook best aan de prijs @Lucky_Strike Hopelijk smaakt het goed en is het gezellig.

Ik meende vanmiddag gezellig naar mijn ouders te gaan..
(Spoiler want wellicht haal ik het nog weg)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 20% gewijzigd door Cat-astrophe op 30-08-2026 22:02:10 ]
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 30 augustus 2026 @ 19:58:52 #277
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_221695510
Jonges jonges Cat -O-

Oude mensen worden oud -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_221695537
Pittie avond @Cat-astrophe
Het is ook niet niets dat je hoofd zo jong blijft maar je lijf daar geen rekening mee wil houden.
Kan hij nog wel, verantwoord, autorijden? Dat was hier (en niet alleen bij mijn vader) een groot probleem en ook levensgevaarlijk.
We have far more in common than that which devides us..
pi_221695599
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2026 20:03 schreef Kaatje1 het volgende:
Pittie avond @:cat-astrophe
Het is ook niet niets dat je hoofd zo jong blijft maar je lijf daar geen rekening mee wil houden.
Kan hij nog wel, verantwoord, autorijden? Dat was hier (en niet alleen bij mijn vader) een groot probleem en ook levensgevaarlijk.
Gelukkig gaat dat nog goed.
Langere afstanden doet hij zo min mogelijk, dan rijdt ma of ik.
Vooral ivm vermoeidheid, wat op kortere afstanden geen probleem is.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_221695684
Zo, Cat wat een lastigheid in je gezin. :{ :*
pi_221695695
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2026 18:46 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Stond je in Cuijk? Ahh shit gemist. Wij zijn op vakantie!
Yes, ons eerste keer daar. Was gezellig druk. Maar vakantie is ook leuk natuurlijk :D
  zondag 30 augustus 2026 @ 20:35:10 #282
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_221695717
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2026 20:30 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Yes, ons eerste keer daar. Was gezellig druk. Maar vakantie is ook leuk natuurlijk :D
Ahh jammer! Normaal gaan we altijd wel!
pi_221695782
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2026 15:18 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Tof ontwerp!

Ik zou zeker de koelkast en vriezer omwisselen. Ik heb nu geen aanrecht naast mijn koelkast en ik vind het enorm vervelend. Het gebeurt vaak dat ik iets vanuit de koelkast op het aanrecht wil zetten. Of eerst de boodschappen op jet aanrecht verzamel voor het in de koelkast gaat.
Ja, daar denken we nog steeds over. Ik wil daarin de logische draairichting van de deur meenemen. Als dat bij de meeste linkse naar links is, dan is de koelkast links juist meer toegankelijk. Binnenkort hebben we een afspraak bij een keukentoko die bekend staat om goed meedenken, dus dit dilemma leggen we zeker voor.

@Kaatje de ovens komen niet te hoog. Wij zijn allebei niet zo groot, dus de 'standaard' hoogte voor twee ovens boven elkaar is voor ons te hoog. Ook eentje om te bespreken dus.
pi_221695838
De like uiteraard voor je eerste zin, @Cat-astrophe, niet voor je spoiler. Wat een ingewikkelde en nare situatie zo.. hopelijk hebben de open en respectvolle gesprekken vandaag inderdaad wat in gang gezet en zijn ze de eerste stap naar meer van dat soort gesprekken en een manier van omgaan met alles die voor iedereen beter werkt dan hoe het nu gaat! :*
pi_221695850
Ohja, @Tuindier willen jullie ook een barretje aan het kookeiland of niet? Mijn ouders hebben dat wel en ze zitten daar best wel vaak. Ze ontbijten er ook aan bijvoorbeeld, of drinken er koffie. Ik vind het ook een fijne plek om te zitten als mn moeder aan het koken is bijvoorbeeld. Dus ik zou dat zelf wel altijd doen als ik een kookeiland zou nemen :) (maar jij bent mijn niet, dus wie weet vinden jullie dat heel stom!)
pi_221695855
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2026 20:49 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Ja, daar denken we nog steeds over. Ik wil daarin de logische draairichting van de deur meenemen. Als dat bij de meeste linkse naar links is, dan is de koelkast links juist meer toegankelijk. Binnenkort hebben we een afspraak bij een keukentoko die bekend staat om goed meedenken, dus dit dilemma leggen we zeker voor.

@:Kaatje de ovens komen niet te hoog. Wij zijn allebei niet zo groot, dus de 'standaard' hoogte voor twee ovens boven elkaar is voor ons te hoog. Ook eentje om te bespreken dus.
Mijn oven is ook niet hoog (ben 160) wanneer de deur is opengeklapt is die op gelijke hoogte als het aanrechtblad.
Wanneer ik ooit de staatsloterij win gaan mijn Pinterest pagina zo naar een keukenzaak met de woorden “dit wil ik, maak maar een eerste ontwerp “ _O-
pi_221695891
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2026 21:07 schreef vlindertje89 het volgende:
Ohja, @:Tuindier willen jullie ook een barretje aan het kookeiland of niet? Mijn ouders hebben dat wel en ze zitten daar best wel vaak. Ze ontbijten er ook aan bijvoorbeeld, of drinken er koffie. Ik vind het ook een fijne plek om te zitten als mn moeder aan het koken is bijvoorbeeld. Dus ik zou dat zelf wel altijd doen als ik een kookeiland zou nemen :) (maar jij bent mijn niet, dus wie weet vinden jullie dat heel stom!)
We hebben besloten dat niet te doen om dat we zelf eigenlijk nooit lekker zitten op barkrukken (vanwege lengte denk ik, altijd zo’n instabiel gevoel), omdat je dan met je rug naar de tuin zit. De eettafel staat ook dichtbij dus ik verwacht dat mensen daar een stoel van gaan pakken als ik aan het koken ben en ze er bij willen zitten. Dit is wel juist het soort ideeën waar ik naar op zoek ben, dus hou je niet in!
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2026 21:08 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Mijn oven is ook niet hoog (ben 160) wanneer de deur is opengeklapt is die op gelijke hoogte als het aanrechtblad.
Wanneer ik ooit de staatsloterij win gaan mijn Pinterest pagina zo naar een keukenzaak met de woorden “dit wil ik, maak maar een eerste ontwerp “ _O-
Zo’n hoogte denk ik ook aan ja, maar omdat ik ook een stoomoven wil (we hebben niet voor niks eerst tien jaar gespaard) komt die dan wel erg laag, lager dan gebruikelijk. Dus ben benieuwd wat andere opties zijn. Voor de symmetrie is de ovens in de middelste kast wel het mooiste.
pi_221695896
En evt een (dubbele) lage vriezer met lades ipv een deur onder het eiland?
pi_221695939
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2026 21:17 schreef Tuindier het volgende:

[..]
We hebben besloten dat niet te doen om dat we zelf eigenlijk nooit lekker zitten op barkrukken (vanwege lengte denk ik, altijd zo’n instabiel gevoel), omdat je dan met je rug naar de tuin zit. De eettafel staat ook dichtbij dus ik verwacht dat mensen daar een stoel van gaan pakken als ik aan het koken ben en ze er bij willen zitten. Dit is wel juist het soort ideeën waar ik naar op zoek ben, dus hou je niet in!
[..]
Zo’n hoogte denk ik ook aan ja, maar omdat ik ook een stoomoven wil (we hebben niet voor niks eerst tien jaar gespaard) komt die dan wel erg laag, lager dan gebruikelijk. Dus ben benieuwd wat andere opties zijn. Voor de symmetrie is de ovens in de middelste kast wel het mooiste.
Lengte juist klein bedoel je dan? Omdat je dan niet bij grond kunt?
Mijn ouders hebben twee soort bankjes, waarbij er ook een stang overdwars zit als een soort voetenplek. Ik leg het heel raar uit, maar ik kan daar dus wel met mn voeten op steunen terwijl ik zit. Ze hebben zoiets:
https://www.goossenswonen(...)WEYQ-dRoCn84QAvD_BwE
Of juist lang en instabiel door geen rugleuning? Ik dacht namelijk dat je juist lang bent. Er zijn dus ook allerlei opties mét rugleuning die dat probleem niet hebben, zowel krukken als bankjes. Kan me voorstellen dat bankjes wat stabieler voelen want breder en zwaarder. Barkruk zonder rugleuning vind ik zelf ook erg oncomfortabel!

Een stoel van eettafel erbij pakken zou ik zelf minder snel doen denk ik, omdat je dan veel lager zit, en je dan ook op een beetje gekke plek random 'midden in de kamer' zit.

Ik kijk nu nogmaals naar je plaatje en bedenk me: zou een barretje 'boven' wat je nu hebt getekend als kookeiland niet een optie zijn? Dus aan de korte kant? Dan kun je kijken naar degene die kookt als je erbij zit op dat moment, maar ook naar buiten als je er ontbijt of koffie drinkt. Dat is qua positie denk ik ook fijner, dan zit je niet recht achter de kookplaat maar wat verder er vandaan. Mijn ouders hebben de spoelbak in het kookeiland, realiseerde me bij nogmaals kijken pas dat jij de kookplaat erin hebt getekend.

Misschien alsnog niet jullie ding natuurlijk, maar dat er ook bar-bankjes bestaan die daadwerkelijk lekker zitten wist ik ook niet tot mijn ouders dit huis kochten waar ze onderdeel waren van de overgenomen inboedel :Y
pi_221695951
Wat betreft de inrichting van de keuken en plaatsen van koelkast/ vrieskast.
Als jullie nog gaan naar een keuken zaak, komt het vast goed.
De deur van de vrijstaande koelkast hier en ook van de vroegere ingebouwde heeft meer dan 90o nodig om groente laden of vries laden eruit te kunnen trekken.
De vrijstaande dacht ik in de hoek te plaatsen, de deur laten omzetten en het paste niét. Even teleurgesteld.
En inderdaad een afzet optie in de buurt van ovens.
Succes.

Edit: de deuren van kast 17-18-19 gaan een andere kant open dan 10-11-12. Wordt vast nog gefinetuned.
En de vaatwasser (op hoogte) plaatsen in de nabijheid van de kast/laden van bestek en servies! En de eettafel.
Dat scheelt kilometers lopen bij opbergen.

[ Bericht 3% gewijzigd door AnneX op 30-08-2026 21:50:20 ]
pi_221696026
Ik zag ooit een filmpje van een keukenontwerper die geen stap hoefde te verzetten wanneer zij z’n vaatwasser uitruimde.
Dat soort filmpjes zijn echt eyeopeners
pi_221696033
De barbecue bleek gecatered te zijn door een goede slager. Of het 30 euro waard was, mwah. Maar we hebben wel lekker gegeten en we zijn beide grote eters dus dat scheelt wel.

Het was ook erg gezellig. De meeste mensen zagen elkaar voor het eerst, we kennen elkaar hier niet echt. Best handig en leuk om elkaar te leren kennen.
Spoilers!
  zondag 30 augustus 2026 @ 21:52:41 #293
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_221696034
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2026 21:51 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik zag ooit een filmpje van een keukenontwerper die geen stap hoefde te verzetten wanneer zij z’n vaatwasser uitruimde.
Dat soort filmpjes zijn echt eyeopeners
Dat lukt mij dagelijks. Meestal kan ik er zelfs bij blijven zitten..
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_221696040
quote:
99s.gif Op zondag 30 augustus 2026 21:52 schreef fietsie het volgende:

[..]
Dat lukt mij dagelijks. Meestal kan ik er zelfs bij blijven zitten..
Ik kom wel een heel eind
pi_221696074
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2026 13:05 schreef Tuindier het volgende:
Ik heb toch even gepaint, wat we in ons hoofd hebben:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er komen sowieso nog wat kleinere wijzigingen, ik wil de spoelbak precies tegenover de kookplaat bijvoorbeeld. En mogelijk wisselen koelkast en vriezer (allebei hoog) nog van plek.
Er zitten geen bovenkastjes boven het aanrecht, alleen dus de drie hoge kasten bovenin.
Ik heb de spoelbak en de kookplaat omgedraaid. Dat is niet de standaard, maar afhankelijk van wat en hoe je kookt ben je meer tijd bezig met snijden en aanverwanten dan met bij de kookplaat staan. Ik vind het fijner om die tijd dan in de ruimte te kijken ipv naar de muur.

Vaatwasser uiteraard ook in het eiland.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_221696081
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2026 15:18 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Tof ontwerp!

Ik zou zeker de koelkast en vriezer omwisselen. Ik heb nu geen aanrecht naast mijn koelkast en ik vind het enorm vervelend. Het gebeurt vaak dat ik iets vanuit de koelkast op het aanrecht wil zetten. Of eerst de boodschappen op jet aanrecht verzamel voor het in de koelkast gaat.
Bij mij staat de oven tussen aanrecht en koelkast, dat vind ik prima. 2 kasten zou wel minder zijn.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_221696118
Cat ;(

En Vlinder, goed gedaan!
Spoilers!
pi_221696141
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2026 22:00 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Bij mij staat de oven tussen aanrecht en koelkast, dat vind ik prima. 2 kasten zou wel minder zijn.
Ik heb een enorme koelkast maar ben ook een enorme hamster. De koelkast zit altijd propvol dus ik moet vaak reorganiseren. Een afzetgebied naast de koelkast zou voor mij heel waardevol zijn. Maar mijn frustratie hoeft niet die van een ander te zijn.

Vandaag trouwens gemerkt waarom oven onder kookplaat en dus ook afzuigkap waardevol is met die rook }:| Toch wil ik nooit meer de oven op een plaats waar ik veel last heb van die hitte.
Spoilers!
pi_221696143
Nog iets meer out of the box dan mn vorige post, en wat mijn ouders hebben in eiland en wat @Vanyel ook zegt meenemend:
10 een hoge voorraadkast maken, 11 vriezer, 12 koelkast (met deur ook rechts open), 13 60cm onderkast, 14 80cm kookplaat, 15 80cm onderkast, 16 hoge kast met de ovens. En dan boven 4 en 6 een stuk overhangend blad met barbankje, 4 zoals nu, 3 spoelbak, 2 vaatwasser? Evt kun je dan nog naar 4x60 als spoelbak en vaatwasser 60 zijn.

Dan heb je koelkast naast aanrecht, ovens naast aanrecht, achterwand achter kookeiland voor makkelijker schoonmaken van gespetter, wat Vanyel al zei makkelijker interactie tijdens voorbereiden/snijden wanneer je daadwerkelijk kunt praten en tussendoor wanneer je niet in pannen aan het roeren bent. Afhankelijk van of 17, 18, 19 lage of hoge kasten zijn heb je dan wel een afscheiding tussen het aanrecht naast kookplaat en dan daar rechts, maar gezien beperkte diepte zou dat misschien toch al meer iets van een koffie/thee corner oid worden dan echt plek om te snijden oid?
pi_221696153
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2026 21:38 schreef AnneX het volgende:
En de vaatwasser (op hoogte) plaatsen in de nabijheid van de kast/laden van bestek en servies! En de eettafel.
Dat scheelt kilometers lopen bij opbergen.

Ander perspectief (het mijne : *) )
Waar je beter staat is minder relevant dan waar je eet. Wij hebben een eiland met aan de keukenkant de afwasmachine maar aan de eettafelkant alle servies en bestek dat we op tafel gebruiken.
Dat moeten we bij uitruimen wel voor lopen (of aan de overkant zetten maar dat is wel reiken), maar tafel dekken etc is wel looploos.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')