abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221705871
De afvalemmers zitten in mijn hoofd in een la. Maar waar en hoe hang je de handdoeken op?

De zware onderwerpen zijn mij even te zwaar dus daar lees ik ook overheen. :*
pi_221705908
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 15:21 schreef Tuindier het volgende:
De afvalemmers zitten in mijn hoofd in een la. Maar waar en hoe hang je de handdoeken op?

De keuken meneer vond het maar niks, dat de theedoeken en handdoek ‘decoratief’ over de lage deuren hingen.
Imho horen die níet naast elkaar te hangen in een frommel aan een haakje.
Hierover was eerder eens een discussie in de CulChat en er zijn mensen die anders erover denken
De plakhaakjes hier, die er al zijn, heb ik genegeerd en vond de draadhekken op de deuren bij Amazon. Zie eerdere foto van huidige keuken.

Er zijn handdoekrekken in een onderkast te monteren.
Die heb ik liever bij de hand. Hánddoek hè.😉

Verhaal koffiemachine in een kast heb je meegekregen!?
En deze: https://nl.pinterest.com/sande37/appliance-garages/
Met keuken wensen moest ik naar tijdschriften en showrooms. Nu is er Pinterest w/

[ Bericht 4% gewijzigd door AnneX op 01-09-2026 15:33:33 ]
  dinsdag 1 september 2026 @ 15:29:37 #178
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_221705920
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 11:13 schreef Blues het volgende:

[..]
Oud collega van me woont samen met een 'bannermaker'. Mss ken je die? Ze wonen in WaZ.
Nee, die ken ik niet.
Deze bannerprinter (ik ontwerp ze zelf) woont in Zandvoort en heeft z'n bedrijf in Velsen…
pi_221705922
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 september 2026 14:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ja wel een beetje werken voor je eten he :P
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_221705941
K&W / Show je keuken # 3 Ik heb lange grepen waar de handdoeken aan hangen (ook wel eens pasta aan laten drogen _O- )
We have far more in common than that which devides us..
pi_221705957
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2026 14:53 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ben al de halve dag emoties aan het reguleren die niet van mij zijn :% een bloednerveuze puber op zijn intro/kennismakingsfag voor zijn nieuwe klas. Van verdrietig, tot nerveus tot hysterisch, alles kwam voorbij. En vanavond moet de eerste sporttraining nog komen :{ en een peuter die zich niet wilde aankleden en sowieso woest slaat als het anders loopt dan hij wil en daarna wakker moest worden uit een per ongeluk slaapje. En dan heb ik het nog niet over de 931 waarom-vragen op een dag waar ik horendol van wordt.

Je komt op je vrije dag zo lekker bij van je werk hè, waar ook al ieders enoties loopt te reguleren :')

\klaagzang.
Volgende week is tenminste die oude overdag fijn op school *O* *O*

Hier een die ondanks intro brugklas redelijk chill de deur uit ging en ook weer zo thuis kwam. En relaxt staat t.o. de eerste training vanavond.
Ik teken ervoor.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_221705966
Diefstal

La derecha oprime, la izquierda libera
pi_221705973
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2026 14:58 schreef AnneX het volgende:
deurfronten ogen nog rustiger met binnenladen.
Oeh vervelend. 2x een handeling met maar 1x gewenst effect.

Maar zo wilde ik ook per se geen push to open of soft close, ondanks oneindig aanprijzen van verkopers. Als ik kook moet ik niet hoeven wachten tot een la rustig open zoeft of langzaam sluit. Rats rats bam bam en door.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_221706029
Push to open betekent voor mijn gevoel alleen maar vlekken op de deurtjes. Ik wil wel greeploos maar met zo’n bovenrand.

@AnneX zo’n garage lijkt me helemaal niks, maar dat vind ik ook van die modernere koffiehoekjes. In mijn hoofd zitten er dan alleen maar kruimels en koffiegruis in alle randjes en dat lijkt me niet fijn. Ik ben niet zo goed met schoonmaken dus het moet niet te ingewikkeld worden.
pi_221706053
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 15:08 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Wat bedoel je hiermee?
Eén van de uitdagingen is dat de breedte net ok is om een eiland te plaatsen.

schuifpui | doorgang | eiland | doorgang | keukenblad
Het eiland wordt volgens de huidige plannen 240x90. Dan houden we 100 cm tussen keuken en eiland over en 90 tussen eiland en schuifpui.
Dat je met een 90 blad makkelijk de spullen aan bijv keukenkant uit de vaatwasser kunt halen en direct bovenop de la aan de andere kant zet. Zodat je na alles uitruimen naar 1x hoeft te lopen naar de schuifpuikant om het ineens in te ruimen.

Maar. Met 1m tussen keuken en eiland heb je tussen een openstaande vaatwasser en de kastjes aan de andere kant misschien te weinig ruimte voor comfort (ik weet niet hoe hoog je keuken/ vaatwasserdeur is) over. Mijn keuken is nogal groot wij hebben 115 tussen keuken en eiland, de vaatwasserdeur komt 67 cm de ruimte in als die open staat. Dat geeft 48 cm open ruimte, dat is genoeg om de la die daar tegenover zit ver genoeg uit te trekken om er spullen in te zetten of eromheen te lopen, niet allebei. Maar dat lijkt me lastig met een kast met binnenlades.

Tape het anders eens af op de grond, inclusief waar de kokende staat, of dat werkbaar is voor jullie. Dat geeft veel meer zicht dan op een plattegrond kijken.
  dinsdag 1 september 2026 @ 16:01:10 #186
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221706058
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 14:39 schreef Blues het volgende:
Artikel in de VK n.a.v. de brief, het gesprek met de ouders en van Os.
https://www.volkskrant.nl(...)misleidend~b77c8959/
Volkskrant doet een Telegraafje
pi_221706086
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2026 16:00 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dat je met een 90 blad makkelijk de spullen aan bijv keukenkant uit de vaatwasser kunt halen en direct bovenop de la aan de andere kant zet. Zodat je na alles uitruimen naar 1x hoeft te lopen naar de schuifpuikant om het ineens in te ruimen.

Maar. Met 1m tussen keuken en eiland heb je tussen een openstaande vaatwasser en de kastjes aan de andere kant misschien te weinig ruimte voor comfort (ik weet niet hoe hoog je keuken/ vaatwasserdeur is) over. Mijn keuken is nogal groot wij hebben 115 tussen keuken en eiland, de vaatwasserdeur komt 67 cm de ruimte in als die open staat. Dat geeft 48 cm open ruimte, dat is genoeg om de la die daar tegenover zit ver genoeg uit te trekken om er spullen in te zetten of eromheen te lopen, niet allebei. Maar dat lijkt me lastig met een kast met binnenlades.

Tape het anders eens af op de grond, inclusief waar de kokende staat, of dat werkbaar is voor jullie. Dat geeft veel meer zicht dan op een plattegrond kijken.
Ah zo bedoel je, ik snap het. Goede om eens droog te oefenen sowieso. Ik heb nu een L-vormige keuken, en al het interessante zit uiteraard onder de poot van de L die weg moet. En er staat nog een muur in de weg. Waar wel ruimte is staan inderdaad tapejes en wasmanden om het gevoel qua doorgang te krijgen.
pi_221706196
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 15:56 schreef Tuindier het volgende:
Push to open betekent voor mijn gevoel alleen maar vlekken op de deurtjes. Ik wil wel greeploos maar met zo’n bovenrand.
O+
pi_221706210
Ik vind het persoonlijk wel lekker, beetje keukeninrichting tussen verontwaardiging door.
pi_221706265
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2026 15:18 schreef AnneX het volgende:
En excuus voor het negeren van het zware en lastige onderwerp van Milou en uitspraken en brieven.
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 15:21 schreef Tuindier het volgende:

Ik laat de keukendeeltips enz dan weer aan mij voorbij gaan.
Dat is het fijne en bijzondere van de culsc het kan allemaal naast en door elkaar bestaan O+
pi_221706302
Leukste vraag van de dag (van een bezoeker/wandelaar) aan mijn loketje doen?

"Waar is dan die schuur hier waar de films worden vertoond ?" :D

=》3 avonden op rij worden er deze week in het openluchttheater films vertoond.
Het podium is dan het filmdoek en de mensen zitten op de tribune.

Op onze site staat Caprera X Schuur.
Dat verwijst naar een samenwerking met de v/h Filmschuur en Toneelschuur in Haarlem. Die naam is paar jaar geleden ingekort tot alleen 'Schuur'.
Net als we samenwerkingen hebben met een poppodium in Haarlem, het Patronaat.
Dan staat er op de site Caprera X Patronaat.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vond het wel een logische en grappige vraag.

[ Bericht 10% gewijzigd door Blues op 01-09-2026 17:49:52 ]
pi_221706355
Ander nieuws: ik werd ontvoerd :o

Stond in de dierenwinkel mijn dingen uit te zoeken en hoorde al 'Visj! Visj!'

Bij de kassa bleek dat uit de mond van een peuter te komen die aan de hand van pappa de aquariums stond te bewonderen. Mamma was bijna klaar met afrekenen dus het duo kwam naar de kassa. Waar ook ik van het bestaan van 'Vish! Vish!' op de hoogte werd gebracht.
En voor ik het wist werd ik aan mijn pink meegenomen naar de wereld der wonderen _O- Ouders vonden het ook wel lollig dus ik heb me daar een paar minuten laten voorlichten tot pappa het kind kwam halen. Hij bleek gelukkig niet zomaar met iedereen mee te lopen. Blijkbaar had ik een goede vibe of zo? Wel schattig O+

Waarom was ik in de dierenwinkel? Omdat nierkater al een paar dagen veel te weinig eet, dus nu een selectie verboden voer in huis om te kijken wat dat doet. En de jaarlijkse bloedcheck maar een paar maanden vooruit schuiven.

Verder heeft mijn directe collega zich ziek gemeld (overbelast). Woohoo. Manager heeft me al verzekerd dat ik niet het werk van 2 man hoef te doen maar wie haar werk dan wel gaat overnemen... geen idee :')

Goede nieuws van de dag: onder de 10 minuten binnen en buiten bij de tandarts. Zonder reparatie-vervolgafspraak _O_
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_221706360
Dus ik heb een ijsje gehaald. Death by chocolate :9~
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_221706505
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2026 15:36 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Volgende week is tenminste die oude overdag fijn op school *O* *O*

Hier een die ondanks intro brugklas redelijk chill de deur uit ging en ook weer zo thuis kwam. En relaxt staat t.o. de eerste training vanavond.
Ik teken ervoor.
Fijn, het is je gegund! ^O^ Leuke school gevonden?
Volgende week op school betekent ook huiswerk, ik weet niet of dat beter is :+

We hebben hier een soort 'Peter cries wolf'-situatie aangaande training. En ik hou voet bij stuk maar dat valt me niet makkelijk. Opvoeden... ;(

[ Bericht 9% gewijzigd door Clubsoda op 01-09-2026 17:12:20 ]
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_221706719
Ik heb vanavond ook eerste training.
Of nou ja, eerste training waarin ik daadwerkelijk iets mee mag doen met de rest van mn team. Dat iets is betrekkelijk weinig, maar hey, dat is in elk geval meer dan niets. Dus daar heb ik zin in *O*

Tegelijk had ik gisteren wel last van het hardlopen zondagavond al (was zaterdagochtend ook al geweest), en voel ik de enkel vandaag ook nog wel (maar dat is in principe elke dag wel zo). Zijn ook redelijk nieuwe bewegingen weer ten opzichte van wat ik afgelopen tijd heb gedaan. Dus ik vind het spannend hoe het gaat.

Iemand zin om mijn emoties te reguleren? ;)

Lastig wel @Clubsoda, succes :*
pi_221706823
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2026 17:07 schreef Clubsoda het volgende:

Opvoeden... ;(
Mijn moeilijkste baan ever :wtf:
pi_221706907
Onze keuken ziet er uit als een gymzaal met alle tape op de vloer n.a.v. de ontwerpen van Mohammad :D Ik ben nog niet overtuigd van het totaalplaatje.
Spoilers!
pi_221706969
mmmm geloof dat ik een poes heb gereserveerd heb.

Zag haar vanochtend op een site staan en was eigenlijk meteen verliefd. Maar kwam uit Friesland en vond dat te ver om mensen te vragen er heen te rijden.
Nou kwam de eigenaar op messenger en zei dat zij altijd kittens/herplaatsers naar het nieuwe adres brengen en wanneer er echt geen klik is, na 2 weken weer ophalen.
Eind september zou ze dan komen
pi_221706989
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2026 16:43 schreef Cat-astrophe het volgende:

Waarom was ik in de dierenwinkel? Omdat nierkater al een paar dagen veel te weinig eet, dus nu een selectie verboden voer in huis om te kijken wat dat doet. En de jaarlijkse bloedcheck maar een paar maanden vooruit schuiven.

Al iets gevonden wat meneer wel blieft te eten?

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 18:15 schreef Kaatje1 het volgende:
mmmm geloof dat ik een poes heb gereserveerd heb.

Zag haar vanochtend op een site staan en was eigenlijk meteen verliefd. Maar kwam uit Friesland en vond dat te ver om mensen te vragen er heen te rijden.
Nou kwam de eigenaar op messenger en zei dat zij altijd kittens/herplaatsers naar het nieuwe adres brengen en wanneer er echt geen klik is, na 2 weken weer ophalen.
Eind september zou ze dan komen
Wat leuk O+ hoe oud is ze?
pi_221707024
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2026 18:18 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Al iets gevonden wat meneer wel blieft te eten?
[..]
Wat leuk O+ hoe oud is ze?
4,5 Britse korthaar. Geen schootzitter maar kopjes gever en aaitjes haler
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')