abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221701583
quote:
3s.gif Op maandag 31 augustus 2026 18:13 schreef Dr_Flash het volgende:
En nu ga ik echt even aan het fotoboekje van het familieweekend werken want anders wordt het nooit wat. Ik heb al een weekend weggegooid aan een boekje voor Catske en Fleske op kerstmarkt en een weekend aan de straatmuntjesdatabase. Dat vind ik NOG leuker om aan te werken maar dit is eigenlijk ook best leuk. Moet gewoon zorgen dat het me niet tegen gaat staan dus als ik er vanavond een flink eind mee zou komen zou dat mooi zijn :)
pfffffffffffff dit gaat eindeloos veel tijd kosten. Ik ga eerst even buiten lopen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 31 augustus 2026 @ 20:04:26 #102
63722 z80
I fink you freaky
pi_221701895
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 14:52 schreef Tele6 het volgende:
Ondertussen ben ik vandaag mega productief. Was vanochtend al om 7:45 op werk en heb een hele lijst aan taakjes weggewerkt. En met lunchtijd 1700 meter gezwommen. O+

Het zomerseizoen is nu voorbij en als je dan wilt blijven zwemmen moet je je meteen vastleggen voor 1x in de week tot en met december. Of tot en met april zelfs. Ik overweeg om het te doen, maar ik vind het wel een keuze... in de zomer is zwemmen heerlijk tussendoor, zeker nu het zo heet was in ons kantoor. (Het is hierbinnen nog steeds 25 graden :') ) Hoe veel motivatie ga ik hebben als het overal nat en koud en donker is? Maar zwemmen is wel een super goede sport om zonder extra belasting voor de benen, wel nog fitter te worden. Ik ben erg tevreden met de vorm die de schouders krijgen. O-)
Ik vond in de winter baantjes trekken veel lekkerder dan in de zomer. Ondanks binnen merk je dit toch aan de lucht.
En lekker opgewarmd van het zwemmen op de fiets in de vrieskou weer naar huis. Met een bevroren kop tuis komen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_221701932
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 20:04 schreef z80 het volgende:

[..]
Ik vond in de winter baantjes trekken veel lekkerder dan in de zomer. Ondanks binnen merk je dit toch aan de lucht.
En lekker opgewarmd van het zwemmen op de fiets in de vrieskou weer naar huis. Met een bevroren kop tuis komen.
O+
Goed argument idd. Dat is een knus gevoel. :)
  maandag 31 augustus 2026 @ 20:21:41 #104
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_221702003
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2026 23:47 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Bariumbromide. Zou ik niet direct opeten
De man deed ook kunstjes met Lelietjes van Dale; ik zou sowieso maar niets van zijn hand eten ;)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  maandag 31 augustus 2026 @ 20:24:23 #105
63722 z80
I fink you freaky
pi_221702032
quote:
7s.gif Op maandag 31 augustus 2026 18:10 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Ik ben de laatste jaren alleen 1 keer met een ambulance afgeleverd bij het ziekenhuis.
De laatste keer daarvoor was toen ik terug kwam van een trip naar Curaçao, zo'n 6 jaar geleden (net voor Corona) en mijn hart niet echt stabiel/regelmatig werkte.
Toen ben ik zelf naar 'de EHBO' gegaan en ben ik daar keurig netjes geholpen…
Dat is ook iets anders.
Mogelijk levens bedreigend/acute zorg nodig wordt wel direct in behandeling genomen. Je hoeft niet voor de deur 112 te bellen voor een ambu die je 5 meter verder aflevert.
Maar voor een mogelijke breuk van een vinger is het enkeltje uitgang.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  maandag 31 augustus 2026 @ 20:26:59 #106
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_221702056
Na 2 weekends sleutelen, en 41,30 aan priegel onderdeeltjes vervangen, lijkt de 3D printer weer normaal te functioneren.

Hij spuugt iig weer superlangzaam gekleurde objecten uit.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_221702316
Ik mail mijn huisarts eigenlijk overal wel over en krijg bijna altijd dezelfde dag antwoord. Maar dat gaat dan over afbouwen of opbouwen met medicijnen of plekken op mijn huid.

De enige klacht die ik over de huisarts heb is dat er 100%NL aan staat in de wachtkamer }:|

[ Bericht 1% gewijzigd door Lucky_Strike op 31-08-2026 22:23:07 ]
Spoilers!
pi_221702527
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2026 07:10 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ja he?

Over een paar maanden komt hij een presentatie geven op mijn werk. Ben ik aan het voorbereiden. Leuke man in de voorbespreking die ons qua kennis en visie echt wat moois te bieden heeft. Hopelijk vinden mijn collega's dat ook.
Ik ben wel heel benieuwd wat voor kennis/visie je dan op doelt. Ik heb namelijk wel echt een heel ander beeld bij hem - met de disclaimer dat ik de Zomergasten uitzending nog niet in het geheel gezien heb maar alleen een korte insta-snippet, en mijn indruk puur gebaseerd op de uitspraken/rol rondom Milou en over euthanasie bij psychisch lijden meer in het algemeen. Dus ben oprecht benieuwd naar wat hij blijkbaar nog meer voor kennis en visie heeft, want over het algemeen zou ik inschatten dat we in ons denken over (geestelijke) zorg niet per se heel ver uit elkaar liggen, dus ik heb vast en interessant deel gemist :Y
pi_221702539
Ik moet eigenlijk weer eens een afspraakje maken met mijn huisarts; ik heb een plek op mijn onderbeen waar mijn huid gevoelloos is; ongeveer ter grootte van een gulden, en een kring eromheen van 10cm doorsnee ofzo met heel weinig gevoel.

Daar heb ik natuurlijk eigenlijk geen last van, want het is dus min of meer gevoelloos :D
Maar misschien is dat toch niet helemaal zoals het hoort. Oh, en al wekenlang een pijnlijk arm (is ook zenuwenwerk, dat voel ik wel).

Maar ik denk dat ik niet ga. Wat kan zo'n man daar nou aan doen?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_221702641
Vanavond gekeken naar “Dwars door de Pyreneeën” (binnenkort ook op de Nederlandse tv). Zo mooi weer, pittige wandeling trouwens, doe ik ze niet na
We have far more in common than that which devides us..
pi_221702667
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 22:07 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ik ben wel heel benieuwd wat voor kennis/visie je dan op doelt. Ik heb namelijk wel echt een heel ander beeld bij hem - met de disclaimer dat ik de Zomergasten uitzending nog niet in het geheel gezien heb maar alleen een korte insta-snippet, en mijn indruk puur gebaseerd op de uitspraken/rol rondom Milou en over euthanasie bij psychisch lijden meer in het algemeen. Dus ben oprecht benieuwd naar wat hij blijkbaar nog meer voor kennis en visie heeft, want over het algemeen zou ik inschatten dat we in ons denken over (geestelijke) zorg niet per se heel ver uit elkaar liggen, dus ik heb vast en interessant deel gemist :Y
De brief en Milou komen ook aan bod.
Ikzelf doelde meer op het buiten diagnostische hokjes denken, iemand met psychische klachten als persoon zien, in gesprek gaan (soms letterlijk met de stemmen in iemands hoofd) zonder meteen in te vullen voor de ander, en zo dus de transitie van machteloze patiënt naar mens met kennis over zichzelf faciliteren.
(Dat laatste duid ik niet helemaal goed, maar ik ben net thuis).

Vanuit het werk hapje eten met collega en daarna naar een docu theatershow over kindermisbruik. Ervaringsdeskundige in gesprek met twee professionals. Met muzikale optredens van oa Birgit Schuurmans, een van de deelnemers van de 'beruchte' the Voice en Karin Bloemen. Interessante avond.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_221702672
quote:
7s.gif Op maandag 31 augustus 2026 22:11 schreef sigme het volgende:
Ik moet eigenlijk weer eens een afspraakje maken met mijn huisarts; ik heb een plek op mijn onderbeen waar mijn huid gevoelloos is; ongeveer ter grootte van een gulden, en een kring eromheen van 10cm doorsnee ofzo met heel weinig gevoel.

Daar heb ik natuurlijk eigenlijk geen last van, want het is dus min of meer gevoelloos :D
Maar misschien is dat toch niet helemaal zoals het hoort. Oh, en al wekenlang een pijnlijk arm (is ook zenuwenwerk, dat voel ik wel).

Maar ik denk dat ik niet ga. Wat kan zo'n man daar nou aan doen?
Die man kan dingen uitsluiten.
Slechter word je nooit van een check.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_221702788
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2026 22:38 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
De brief en Milou komen ook aan bod.
Ikzelf doelde meer op het buiten diagnostische hokjes denken, iemand met psychische klachten als persoon zien, in gesprek gaan (soms letterlijk met de stemmen in iemands hoofd) zonder meteen in te vullen voor de ander, en zo dus de transitie van machteloze patiënt naar mens met kennis over zichzelf faciliteren.
(Dat laatste duid ik niet helemaal goed, maar ik ben net thuis).

Vanuit het werk hapje eten met collega en daarna naar een docu theatershow over kindermisbruik. Ervaringsdeskundige in gesprek met twee professionals. Met muzikale optredens van oa Birgit Schuurmans, een van de deelnemers van de 'beruchte' the Voice en Karin Bloemen. Interessante avond.
Ja, ik las al wel de reactie van haar ouders daarop. Wel benieuwd wat hij dan precies gezegd heeft. Wilde 'm sowieso al keer terugkijken nog.
Maar het eerste stuk wat je schrijft klinkt inderdaad wel als iets waar ik me in kan vinden. De DSM zou een hulpmiddel moeten zijn en geen eindstation, en iemands specifieke symptomen, persoonlijkheid, achtergrond etc zouden allemaal gezien en meegenomen moeten worden in wat iemand nodig heeft om geholpen te worden.

En heftig onderwerp je docu theatershow, maar wel heel belangrijk!

[ Bericht 1% gewijzigd door vlindertje89 op 31-08-2026 23:20:08 ]
pi_221703209
@sigme Maar ik denk dat ik niet ga. Wat kan zo'n man daar nou aan doen?
Dat valt onder ‘even overleggen’ …hoef je je geen zorgen te maken ? of steek je je kop in het zand?
Met name de arm. Als je niet de ha dénkt te belasten.
Die is er ook voor deze vragen.
Daarvoor heeft anders fysio een inloop spreekuur of 10 min intake.
Die hoort te zeggen of je alsnog beter kunt overleggen met ha.

Ondertussen heb je vast al weer een ochtend wandeling gemaakt.
pi_221703297
Ik ben het afgelopen jaar nou niet denderend onder de indruk geraakt van mijn huisartsenpraktijk. Voorheen altijd prima (ik kwam er niet vaak, maar als ik belde werd ik wel serieus genomen) maar tegenwoordig zit er tenminste één assistente die de boel echt afhoudt en zelf diagnoses lijkt te stellen.

Vooral dat laatste vind ik kwalijk, want de keer met ringworm (dat is overdraagbare huidschimmel, zoönose) was ze erg geïrriteerd en ‘dacht’ ze wel dat een standaard zalfje wel zou helpen. Nu hielp dat uiteindelijk ook, maar ik wil niet dat je iets ‘denkt’ zonder overleg met je arts als je het niet weet. Vooral niet als het om iets gaat wat ik op zich best overleef, maar wat nogal besmettelijk is…. (Hallo COVID? Hebben we ‘iets’ geleerd?)

En mijn ‘zenuwbeknelling in mijn beenspier’ was ook zo’n dingetje. Zowel de huisarts in opleiding (ik mocht na 3x bellen eindelijk eens langskomen…) mijn (super goede) fysio alsook mijn collega’s op de neurologie (waarvan er ook één humaan werkt) diagnosticeerden een (vermoedelijke) hernia. Is een zenuwbeknelling, absoluut, maar dat heeft toch echt een andere oorsprong.

En ik was absoluut niet in paniek, maar ik heb best een aardig verleden met mijn rug. (Al mijn thoracale wervels staan vast, de belasting op mijn lendenwervels is daardoor toegenomen. Werd na mijn operatie al voor gewaarschuwd). Dus een klein beetje serieus genomen worden zou toch prettig zijn. Ik kan mijn bezoekjesaan de HA de afgelopen 20 jaar echt op één hand tellen…

(Ik heb naast fysio ook een verwijzing voor de neuroloog gekregen hoor. De huisarts in opleiding leek het werk eens verstandig, want ik heb al wat langer last. )
pi_221703342
Dat eindeloos afhouden door assistentes is ontzettend irritant. Ik hsd dat laatst ook met de jongste, koorts bij een huidontsteking. Toen heeft mijn vrouw echt drie keer heen en weer gebeld met de assistente, foto's gestuurd en allerlei toeren uitgehaald. Uiteindelijk is ze maar gewoon binnengelopen, was er geen hond in die hele praktijk en was ze 10 minuten later buiten met recept voor antibiotica :') dat had ook efficiënter gekund.

Zelf heb in een patiënt onze behandeling die nog wat vragen had voor de verwijzer. Patient ging naar die poli bellen om een afspraak te maken en ondertussen had ik de arts zelf even een berichtje gestuurd om hem uit te leggen wat patient wilde. Toen kwam patient niet langs de assistente want "u kunt niet zomaar een afspraak maken met een arts hoor!" :') het lijkt me ook een ellendige baan hoor, zo geperst zitten tussen patienten en artsen met een mening, maar het is ook erg klantonvriendelijk.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_221703347
Ik heb ook eindeloos moeten leuren met mijn hernia inderdaad, wat een gedoe was dat inderdaad. Heb je nog veel last, Candaasje?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_221703415
www.maptap.gg September 1
100🎯 100🎯 95🏅 86🎓 85😁
Final score: 903

Geblesseerde klikpink O-)

#Polderprikker nummer 92 • 4935/5000
🟦1000 🟦1000 🟩965 🟩970 🟦1000
https://polderprikker.nl/
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_221703898
Nou duizend maal excuses van de DA en nu gaan ze de nieuwe medicatie bestellen.
Vanaf nu dus maar alle medicatie en dosering 2x checken.
  dinsdag 1 september 2026 @ 10:22:23 #120
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_221703935
Mijn honkbalcluppie heeft opnieuw de finale van de hoofdklasse competitie gehaald.
De afgelopen keren heb ik daarvoor banners gemaakt die tijdens de wedstrijden aan de omheining opgehangen waren.
Nu heeft de club een nieuw logo en dus moet er een nieuwe banner komen die zaterdag in het stadion van tegenstander Rotterdam moet hangen.
Het wordt krap qua ontwerpen, geschikt maken voor drukwerk en het daadwerkelijk laten printen van de banner bij een bevriende drukker, dus de komende dagen heb ik wel even wat te doen/te regelen… 🤞🏻🤞🏻🤞🏻

Hopelijk is dit dan weer het eindresultaat:

pi_221704418
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 10:13 schreef Sarabi het volgende:
Nou duizend maal excuses van de DA en nu gaan ze de nieuwe medicatie bestellen.
Vanaf nu dus maar alle medicatie en dosering 2x checken.
Ohja, hier wilde ik ook nog op reageren. Wat suf en zeker gezien verschillende doseringen ook slordig.. ik zou in dat geval inderdaad ook voorlopig even dubbelchecken voor de zekerheid.
pi_221704469
Ik vond Jim van Os overall wel plausibele en interessante verklaringen/theoriën hebben voor het anders aanvliegen van de mogelijke behandelingen van psychische aandoeningen.

En daarom begrijp ik nu ook beter waar zijn ondertekening van die brief aan Milou's ouders vandaan komt.
Alleen vind ik dat alle psychiaters die de brief mede-ondertekenden dit nooit hadden mogen doen, alleen al omdat ze geen behandelaar waren.
pi_221704474
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 september 2026 10:22 schreef MadMaster het volgende:
Mijn honkbalcluppie heeft opnieuw de finale van de hoofdklasse competitie gehaald.
De afgelopen keren heb ik daarvoor banners gemaakt die tijdens de wedstrijden aan de omheining opgehangen waren.
Nu heeft de club een nieuw logo en dus moet er een nieuwe banner komen die zaterdag in het stadion van tegenstander Rotterdam moet hangen.
Het wordt krap qua ontwerpen, geschikt maken voor drukwerk en het daadwerkelijk laten printen van de banner bij een bevriende drukker, dus de komende dagen heb ik wel even wat te doen/te regelen… 🤞🏻🤞🏻🤞🏻

Hopelijk is dit dan weer het eindresultaat:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Oud collega van me woont samen met een 'bannermaker'. Mss ken je die? Ze wonen in WaZ.

[ Bericht 0% gewijzigd door Blues op 01-09-2026 11:18:42 ]
pi_221704515
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2026 07:58 schreef Clubsoda het volgende:
Dat eindeloos afhouden door assistentes is ontzettend irritant. Ik hsd dat laatst ook met de jongste, koorts bij een huidontsteking. Toen heeft mijn vrouw echt drie keer heen en weer gebeld met de assistente, foto's gestuurd en allerlei toeren uitgehaald.
Bizarre verschillen ook wel. Mijn ingewikkelde had een bacteriële infectie, ik belde, met assistente besproken dat ik foto's zou sturen en door de arts gebeld zou worden. Aldus geschiedde en zonder dat ik überhaupt binnen was geweest werd het AB recept naar de apotheek gestuurd.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_221704522
Straks weer een middagdienstje en donderdag ook
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')