SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus in principe van de Russische overheid/leger met als doel burgers te waarschuwen? Ik neem aan dat die radarkanalen zelf niet over radar beschikkenquote:Op woensdag 19 augustus 2026 22:40 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Russische:
https://t.me/atypicalday/126431
Dit zijn een aantal russische radarkanalen die ik volg:
t.me/atypicalday (okay)
t.me/locatorru (beste imo)
t.me/vrv_radar (goed)
t.me/radar_rvk (slecht)
t.me/lpr1_treugolnik (slecht/okay)
t.me/kupolrussia (slecht/okay)
t.me/radarrussiia (goed)
Delen die informatie zodat burgers mogelijk schuil moeten zoeken.
Meer indirect, op basis van SMS berichten of andere communicatie middelen van de Russische overheid die binnenkomen in bepaalde regios + berichten van burgers die drones horen overvliegen. Soms zijn bepaalde Russische regios met officiele berichtgeving namelijk te laat.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 22:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dus in principe van de Russische overheid/leger met als doel burgers te waarschuwen? Ik neem aan dat die radarkanalen zelf niet over radar beschikken
Maar het wordt iig getolereerd door de Russische overheid. Dus als er bijvoorbeeld in een regio een SMS-alarm afgaat, dan komt dat bij zo'n kanaal terecht .Soort real-time OSINT verzamelaar.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 22:50 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Meer indirect, op basis van SMS berichten of andere communicatie middelen van de Russische overheid die binnenkomen in bepaalde regios + berichten van burgers die drones horen overvliegen. Soms zijn bepaalde Russische regios met officiele berichtgeving namelijk te laat.
En wss nog andere manieren waar ik niet van weet.
Ja wordt prima getolereerd, Oekraiense manier is hetzelfde.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 22:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar het wordt iig getolereerd door de Russische overheid. Dus als er bijvoorbeeld in een regio een SMS-alarm afgaat, dan komt dat bij zo'n kanaal terecht .Soort real-time OSINT verzamelaar.
Zijn die kwalitatief gelijkwaardig aan de Russische?quote:Op woensdag 19 augustus 2026 23:03 schreef skysherrif het volgende:
Koreaanse ballistische raketten ook gelanceerd zojuist.
Grotere warhead, slechtere precisie simpel gezegdquote:Op woensdag 19 augustus 2026 23:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zijn die kwalitatief gelijkwaardig aan de Russische?
Ja, zo kun je dat gebrek aan precisie ook compenserenquote:Op woensdag 19 augustus 2026 23:09 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Grotere warhead, slechtere precisie simpel gezegd
Een koreaanse raket die een paar weken terug een hele familie uitroeide zou kennelijk 15(!)km zijn doel gemist hebben:quote:Op woensdag 19 augustus 2026 23:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, zo kun je dat gebrek aan precisie ook compenseren
Lijkt een woontoren te raken.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 23:15 schreef Perrin het volgende:
Wat doen wij in Europa hieraan behalve de situatie monitoren?
[ x ]
[ x ]
Ik verwacht heel harde woorden en veroordelingen morgen.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 23:15 schreef Perrin het volgende:
Alleen maar bruikbaar om terreur te zaaien eigenlijkquote:Op woensdag 19 augustus 2026 23:12 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Een koreaanse raket die een paar weken terug een hele familie uitroeide zou kennelijk 15(!)km zijn doel gemist hebben:
https://english.nv.ua/nat(...)1.html#goog_rewarded
Thoughts and prayers wellicht?quote:Op woensdag 19 augustus 2026 23:15 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
[ x ]
quote:Op woensdag 19 augustus 2026 23:31 schreef skysherrif het volgende:
Onbevestigde berichten dat een kinderziekenhuis geraakt is.
Dat ze die nog zoveel daar hebben.. Je zou toch verwachten dat die meer verspreid en buiten de stad neergelegd zouden worden. Of vanaf de wielen rechtstreeks naar het front, dus nooit statischquote:Op woensdag 19 augustus 2026 23:39 schreef skysherrif het volgende:
(ook veel magazijnen geraakt overigens en "secondaries" gezien van wellicht ontplofte munitie oid)
Weinig. Hard de andere kant op kijken en de handjes op de oren. En je ziet ook al lang dat het weinig aandacht meer gegeven wordt in de media.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 23:15 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
[ x ]
Kruisraketten worden uit de lucht geschoten door onze F16squote:Op woensdag 19 augustus 2026 23:28 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
Kalibr raketten gelanceerd vanuit Novorossyik. Oekraiense grootschalige aanval op de haven van een paar dagen geleden niet genoeg gedaan om ze uit te schakelen.
Politici kunnen er niet meer mee scoren, want als ze het telkens veroordelen maar niks doen dan verliezen ze geloofwaardigheid. Niks te winnen, dus negeren ze het gewoon. Dan ook weinig aandacht in de media en het volk heeft enkel interesse in voetbal en boer-zoekt-vrouwquote:Op donderdag 20 augustus 2026 00:06 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Weinig. Hard de andere kant op kijken en de handjes op de oren. En je ziet ook al lang dat het weinig aandacht meer gegeven wordt in de media.
Heldhaftig hopen we dat het weer voorbij gaat.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 00:06 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Weinig. Hard de andere kant op kijken en de handjes op de oren. En je ziet ook al lang dat het weinig aandacht meer gegeven wordt in de media.
Treurig voor een 'hoogopgeleide, geavanceerde economie'. Eerder tandeloos en stuurloos.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 00:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Politici kunnen er niet meer mee scoren, want als ze het telkens veroordelen maar niks doen dan verliezen ze geloofwaardigheid. Niks te winnen, dus negeren ze het gewoon. Dan ook weinig aandacht in de media en het volk heeft enkel interesse in voetbal en boer-zoekt-vrouw
Ze hebben geen visie. Als er voor een politicus geen winst te behalen valt dan brandt hij er zijn vingers niet aan. Heb ik van zo dichtbij gezienquote:Op donderdag 20 augustus 2026 00:12 schreef Perrin het volgende:
[..]
Treurig voor een 'hoogopgeleide, geavanceerde economie'. Eerder tandeloos en stuurloos.
Europees leiderschap en staatsmanschap.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 00:14 schreef LXIV het volgende:
Je hoort ze sowieso niet meer over de oorlog. Heel anders dan begin dit jaar. Het is doodse stilte geworden.
Wel nog even sjorrenquote:Op donderdag 20 augustus 2026 00:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
Europees leiderschap en staatsmanschap.
[ afbeelding ]
ja Putin moet gestopt worden,daat gaat niet meer door verkiezingen, maar hoe dan wel ??????quote:Het regime van Poetin moet vallen om de oorlog te beëindigen, maar wie zal de dolk in de rug steken?!
Zijn ook flinke klappen.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 01:00 schreef skysherrif het volgende:
Ondertussen heel de krim zonder stroom.
Nee.quote:
Volk en Vaderland adverteerde er ooit mee, nadat Adolf het Oostfront een flink stuk had laten opschuiven.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 21:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
landbouwers hebben het in Rusland altijd heel moeilijk gehad onder Stalin en onder Breznjev, maar ook in China
waarom niet ??quote:Op donderdag 20 augustus 2026 07:58 schreef Immerdebestebob het volgende:
Dit gaat Oekraïne niet vol kunnen houden toch?
ja de bevolking die er nu is die blijft , je went overal aanquote:Op woensdag 19 augustus 2026 23:15 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
[ x ]
maar wel een oorlog in Europa , en als Putin weer sterker wordt dan gaat ie door , als ie in de gaten krijgt dat NATO meer een kaart clubje isquote:
Het is ook niet onze oorlog.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 00:14 schreef LXIV het volgende:
Je hoort ze sowieso niet meer over de oorlog. Heel anders dan begin dit jaar. Het is doodse stilte geworden.
nou Polen niet maar Estland en Letland dat kan maar zo , dat zijn ook oude USSR gebieden en dan aansluiting bij kaliningradquote:Op donderdag 20 augustus 2026 08:28 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Als de Russen aan de Poolse grens staan gaat iedereen moord en brand schreeuwen, wedden?
De vraag is wie hem opvolgt. Een deel van die idioten zijn mogelijk nog erger. De kritiek dat Poetin veel te zwak ingrijpt voorspeld niets goed.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 01:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja Putin moet gestopt worden,daat gaat niet meer door verkiezingen, maar hoe dan wel ??????
Bekijk deze YouTube-video
Ik vraag het me af. Ik begin te denken dat wij in West-Europa ook Polen geruisloos zullen opofferen.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 08:28 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Als de Russen aan de Poolse grens staan gaat iedereen moord en brand schreeuwen, wedden?
Hahaha natuurlijk niet man.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 09:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik vraag het me af. Ik begin te denken dat wij in West-Europa ook Polen geruisloos zullen opofferen.
'Onze oorlog' gaat mij ook te ver. Maar het is toch in 'ons' belang dat Rusland niet verder doorstoot?quote:Op donderdag 20 augustus 2026 08:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Daar werd een jaar geleden heel anders over gedaan
We geven alles oostelijk van het ijzeren gordijn bij het minste of geringste weer terug.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 11:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hahaha natuurlijk niet man.
Welnee. We zullen er staan. Europa komt militair weer terug. Ik heb daar 0 twijfel over. Wat wel spannend is, is of dat nog op tijd gaat gebeuren. Wat mij daar weer positief maakt is dat dat Rusland ook een overschatte boel is geweest.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 11:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
We geven alles oostelijk van het ijzeren gordijn bij het minste of geringste weer terug.
Oorlog in Iran heeft daar denk ik grote invloed op gehad. Daarnaast is het al heel lang een patstelling wat ook niet helpt om het in de media te houden.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 00:14 schreef LXIV het volgende:
In de wereld van tiktok-breinen is een oorlog zoals deze niet genoeg voor de dopamine-kick. Maarrrrrr, als het een beetje meezit hebben we over enkele jaren een conflict tussen israel en Turkije. Dat kan leuk uitpakken.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 11:04 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Oorlog in Iran heeft daar denk ik grote invloed op gehad. Daarnaast is het al heel lang een patstelling wat ook niet helpt om het in de media te houden.
Nooit gedacht dat ik ooit met de gedachte zou spelen voor turkije te zijn.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 11:10 schreef theunderdog het volgende:
Maarrrrrr, als het een beetje meezit hebben we over enkele jaren een conflict tussen israel en Turkije
Politici zijn gewoon heel opportunistisch. En kuddedieren. Een jaar geleden kon je nog risicoloos met stoere praatjes jezelf in de spotlight zetten en scoren. Als Rusland dan teruggedwongen was kon je het op je CV zetten.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 11:04 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Oorlog in Iran heeft daar denk ik grote invloed op gehad. Daarnaast is het al heel lang een patstelling wat ook niet helpt om het in de media te houden.
Kunnen nog weinig want we maken zelf geen Patriots. Ik mag hopen dat komend jaar de Europese alternatieven wel in grootschalige productie gaan.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 23:15 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
[ x ]
Maar met welk doel?quote:Op donderdag 20 augustus 2026 11:46 schreef MaxMark het volgende:
Weer veel activiteit rondom Kaliningrad. Ook Nederlandse vliegtuigen doen mee![]()
[ x ]
Freyja Project aimt vooral op eerste tests van het prototype mid volgend jaar .... grootschalige productie zal dan nog zeker niet zomaar mogelijk zijn, al kent het wel een modulaire opbouw en is gebaseerd op een launcher ontwikkeld door het oekrainse Fire Point, mete brede steun van de EU en de verwachting is dat het eenzelfde inrichting zal kunnen gebruiken van een al bestaande raket die gebasseerd is op de russische S-400 (maar wel in een volledig gemoderniseerde versie).quote:Op donderdag 20 augustus 2026 11:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Kunnen nog weinig want we maken zelf geen Patriots. Ik mag hopen dat komend jaar de Europese alternatieven wel in grootschalige productie gaan.
je hebt ook nog de samp/t NG die al operationeel is en nu getest wordt in Oekraine.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 12:01 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Freyja Project aimt vooral op eerste tests van het prototype mid volgend jaar .... grootschalige productie zal dan nog zeker niet zomaar mogelijk zijn, al kent het wel een modulaire opbouw en is gebaseerd op een launcher ontwikkeld door het oekrainse Fire Point, mete brede steun van de EU en de verwachting is dat het eenzelfde inrichting zal kunnen gebruiken van een al bestaande raket die gebasseerd is op de russische S-400 (maar wel in een volledig gemoderniseerde versie).
zal zeker anderhalf tot twee jaar duren, maar de commitment, ook vanuit de EU is er wel heel duidelijk voor, ik weet echter niet of het de oekrainers tegen die tijd nog zozeer van nut zal gaan zijn.
Verder heb je nu wel de IRIS-T SLM van Diehl. maar het probleem daarvan is vooral het bereik, en volgens mij zetten de oekrainers die liever in aan het front tegen drones en niet om hun steden te verdedigen omdat de effectiviteit tegen raketten gewoon te klein is.
Weet volgens mij niemand echt. Ik zie wel veel suggesties, zoals "show of force" of het in de gaten houden van schepen cq. onderzeeërs die gezien zijn. Ik bel Mark Rutte even en laat het je weten.quote:
Ja, show of force of demonstratie. Dat is het. En ook gewoon een oefeningquote:Op donderdag 20 augustus 2026 12:55 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Weet volgens mij niemand echt. Ik zie wel veel suggesties, zoals "show of force" of het in de gaten houden van schepen cq. onderzeeërs die gezien zijn. Ik bel Mark Rutte even en laat het je weten.
In het verlengde daarvan, dan weet je dus ook dat dit praatjes voor de buhne waren:quote:Op woensdag 19 augustus 2026 23:45 schreef LXIV het volgende:
Dat ze die nog zoveel daar hebben.. Je zou toch verwachten dat die meer verspreid en buiten de stad neergelegd zouden worden. Of vanaf de wielen rechtstreeks naar het front, dus nooit statisch
Kyiv Independentquote:'Expressly prohibited' — Ukraine's largest defense firm illegally stored weapons near civilian targets in Vyshneve, Zelensky says
Top officials at Ukroboronprom, Ukraine's state-owned defense conglomerate, violated the law by allowing weapons depots to be located in the Kyiv suburb of Vyshneve, President Volodymyr Zelensky said on July 11.
Ja, dat gelooft ook niemand.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 15:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
In het verlengde daarvan, dan weet je dus ook dat dit praatjes voor de buhne waren:
[..]
Kyiv Independent
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |