abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 augustus 2026 @ 09:48:40 #51
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221611919
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 08:28 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Als de Russen aan de Poolse grens staan gaat iedereen moord en brand schreeuwen, wedden?
Ik vraag het me af. Ik begin te denken dat wij in West-Europa ook Polen geruisloos zullen opofferen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_221612326
quote:
9s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 09:48 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik vraag het me af. Ik begin te denken dat wij in West-Europa ook Polen geruisloos zullen opofferen.
Hahaha natuurlijk niet man.
pi_221612330
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 08:54 schreef LXIV het volgende:

[..]
Daar werd een jaar geleden heel anders over gedaan
'Onze oorlog' gaat mij ook te ver. Maar het is toch in 'ons' belang dat Rusland niet verder doorstoot?
  donderdag 20 augustus 2026 @ 11:01:55 #54
38496 Perrin
pi_221612334
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 11:00 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Hahaha natuurlijk niet man.
We geven alles oostelijk van het ijzeren gordijn bij het minste of geringste weer terug.
pi_221612343
quote:
9s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 11:01 schreef Perrin het volgende:

[..]
We geven alles oostelijk van het ijzeren gordijn bij het minste of geringste weer terug.
Welnee. We zullen er staan. Europa komt militair weer terug. Ik heb daar 0 twijfel over. Wat wel spannend is, is of dat nog op tijd gaat gebeuren. Wat mij daar weer positief maakt is dat dat Rusland ook een overschatte boel is geweest.
pi_221612350
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 00:14 schreef LXIV het volgende:
Je hoort ze sowieso niet meer over de oorlog. Heel anders dan begin dit jaar. Het is doodse stilte geworden.
Oorlog in Iran heeft daar denk ik grote invloed op gehad. Daarnaast is het al heel lang een patstelling wat ook niet helpt om het in de media te houden.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_221612368
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 11:04 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Oorlog in Iran heeft daar denk ik grote invloed op gehad. Daarnaast is het al heel lang een patstelling wat ook niet helpt om het in de media te houden.
In de wereld van tiktok-breinen is een oorlog zoals deze niet genoeg voor de dopamine-kick. Maarrrrrr, als het een beetje meezit hebben we over enkele jaren een conflict tussen israel en Turkije. Dat kan leuk uitpakken.
pi_221612383
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 11:10 schreef theunderdog het volgende:
Maarrrrrr, als het een beetje meezit hebben we over enkele jaren een conflict tussen israel en Turkije
Nooit gedacht dat ik ooit met de gedachte zou spelen voor turkije te zijn.
  donderdag 20 augustus 2026 @ 11:12:52 #59
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221612388
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 11:04 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Politici zijn gewoon heel opportunistisch. En kuddedieren. Een jaar geleden kon je nog risicoloos met stoere praatjes jezelf in de spotlight zetten en scoren. Als Rusland dan teruggedwongen was kon je het op je CV zetten.
Nu Oekraine gebombardeerd wordt zonder het nog te kunnen stoppen en het niet lukt om Putin terug in zijn hok te krijgen met praatjes en sancties is het opeens geen loterij zonder nieten meer.

Zelfde als in Afghanistan destijds. Toen die oorlog nog te winnen leek werden de troepen daar continue lastig gevallen door Nederlandse politici die vooral zichzelf daar wilden profileren. Dan kon een SUA (peloton) een dag niet ingezet worden omdat ze politici moesten begeleiden die op 500 meter buiten de poort op de foto wilden met een scherfvest om en een helm op. En vooral verzekeren dat deze oorlog essentieel was voor de veiligheid in Nederland/Europa (Deutschland wird verteidigd an die Hindukush).
Toen Afghanistan 10 jaar later in een zucht werd veroverd door de Taliban en het een enorm fiasco werd hoorde je er niemand meer over. Ook wilde niemand op zich nemen dat er -veel- belastinggeld en Nederlandse levens verspild waren aan uiteindelijk helemaal niets..

Zo rollen de politici.
The End Times are wild
pi_221612470
De Russische barbaren zijn weer aan de gang.
Als ze de oorlog niet op het land met confessionele middelen kunnen beslechten gaan ze over op het terroriseren van de Oekraïense bevolking,
Ik pleit ervoor dat alle landen die Oekraïne steunen ze helpen om deze Russische raketten-regen het hoofd te bieden, in welke vorm dan ook.
pi_221612486
quote:
15s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 23:15 schreef Perrin het volgende:
Wat doen wij in Europa hieraan behalve de situatie monitoren?

[ x ]

[ x ]
Kunnen nog weinig want we maken zelf geen Patriots. Ik mag hopen dat komend jaar de Europese alternatieven wel in grootschalige productie gaan.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_221612522
Weer veel activiteit rondom Kaliningrad. Ook Nederlandse vliegtuigen doen mee w/

twitter
  donderdag 20 augustus 2026 @ 11:53:16 #63
38496 Perrin
pi_221612545
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 11:46 schreef MaxMark het volgende:
Weer veel activiteit rondom Kaliningrad. Ook Nederlandse vliegtuigen doen mee w/

[ x ]
Maar met welk doel?
  donderdag 20 augustus 2026 @ 11:59:49 #64
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221612589
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 11:53 schreef Perrin het volgende:

[..]
Maar met welk doel?
Beetje druk opbouwen, aandacht afleiden
The End Times are wild
pi_221612599
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 11:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Kunnen nog weinig want we maken zelf geen Patriots. Ik mag hopen dat komend jaar de Europese alternatieven wel in grootschalige productie gaan.
Freyja Project aimt vooral op eerste tests van het prototype mid volgend jaar .... grootschalige productie zal dan nog zeker niet zomaar mogelijk zijn, al kent het wel een modulaire opbouw en is gebaseerd op een launcher ontwikkeld door het oekrainse Fire Point, mete brede steun van de EU en de verwachting is dat het eenzelfde inrichting zal kunnen gebruiken van een al bestaande raket die gebasseerd is op de russische S-400 (maar wel in een volledig gemoderniseerde versie).
zal zeker anderhalf tot twee jaar duren, maar de commitment, ook vanuit de EU is er wel heel duidelijk voor, ik weet echter niet of het de oekrainers tegen die tijd nog zozeer van nut zal gaan zijn.

Verder heb je nu wel de IRIS-T SLM van Diehl. maar het probleem daarvan is vooral het bereik, en volgens mij zetten de oekrainers die liever in aan het front tegen drones en niet om hun steden te verdedigen omdat de effectiviteit tegen raketten gewoon te klein is.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_221612682
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 12:01 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Freyja Project aimt vooral op eerste tests van het prototype mid volgend jaar .... grootschalige productie zal dan nog zeker niet zomaar mogelijk zijn, al kent het wel een modulaire opbouw en is gebaseerd op een launcher ontwikkeld door het oekrainse Fire Point, mete brede steun van de EU en de verwachting is dat het eenzelfde inrichting zal kunnen gebruiken van een al bestaande raket die gebasseerd is op de russische S-400 (maar wel in een volledig gemoderniseerde versie).
zal zeker anderhalf tot twee jaar duren, maar de commitment, ook vanuit de EU is er wel heel duidelijk voor, ik weet echter niet of het de oekrainers tegen die tijd nog zozeer van nut zal gaan zijn.

Verder heb je nu wel de IRIS-T SLM van Diehl. maar het probleem daarvan is vooral het bereik, en volgens mij zetten de oekrainers die liever in aan het front tegen drones en niet om hun steden te verdedigen omdat de effectiviteit tegen raketten gewoon te klein is.
je hebt ook nog de samp/t NG die al operationeel is en nu getest wordt in Oekraine.
https://en.wikipedia.org/wiki/SAMP/T
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_221612703
quote:

[..]
Maar met welk doel?
Laten zien aan de Russen dat ze in de gaten gehouden worden?
Zonder wrijving geen glans
pi_221612828
quote:

[..]
Maar met welk doel?
Weet volgens mij niemand echt. Ik zie wel veel suggesties, zoals "show of force" of het in de gaten houden van schepen cq. onderzeeërs die gezien zijn. Ik bel Mark Rutte even en laat het je weten.
  donderdag 20 augustus 2026 @ 13:04:09 #69
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221612873
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 12:55 schreef MaxMark het volgende:

[..]
Weet volgens mij niemand echt. Ik zie wel veel suggesties, zoals "show of force" of het in de gaten houden van schepen cq. onderzeeërs die gezien zijn. Ik bel Mark Rutte even en laat het je weten.
Ja, show of force of demonstratie. Dat is het. En ook gewoon een oefening
The End Times are wild
pi_221613030
twitter
  donderdag 20 augustus 2026 @ 13:37:51 #71
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221613042
De Russische staatsschuld is in Eurobonds
Bekijk deze YouTube-video
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221613456
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 23:45 schreef LXIV het volgende:
Dat ze die nog zoveel daar hebben.. Je zou toch verwachten dat die meer verspreid en buiten de stad neergelegd zouden worden. Of vanaf de wielen rechtstreeks naar het front, dus nooit statisch
In het verlengde daarvan, dan weet je dus ook dat dit praatjes voor de buhne waren:

quote:
'Expressly prohibited' — Ukraine's largest defense firm illegally stored weapons near civilian targets in Vyshneve, Zelensky says

Top officials at Ukroboronprom, Ukraine's state-owned defense conglomerate, violated the law by allowing weapons depots to be located in the Kyiv suburb of Vyshneve, President Volodymyr Zelensky said on July 11.
Kyiv Independent
  donderdag 20 augustus 2026 @ 15:29:06 #73
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221613576
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 15:03 schreef AchJa het volgende:

[..]
In het verlengde daarvan, dan weet je dus ook dat dit praatjes voor de buhne waren:
[..]
Kyiv Independent
Ja, dat gelooft ook niemand.
The End Times are wild
pi_221613707
https://www.pravda.com.ua/articles/2026/08/20/8049381/

mustread over het oekraiense zaporizha offensiefje.
pi_221613923
Goed en mooi leesvoer!

Mysterieus Nederlands bedrijf levert dodelijke satellietbeelden aan Oekraïne voor oorlog met Rusland: ’Dit is écht een gamechanger’
Rotterdam - Oekraïense militairen kunnen dankzij een Rotterdams bedrijf sinds kort vrijwel live satellietbeelden bekijken van de situatie op het slagveld, bijvoorbeeld op hun telefoon. Het is een spectaculaire nieuwe ontwikkeling in de oorlog. Geen Rus blijft meer onzichtbaar in de frontlinie en daarachter. „Dit is de volgende grote stap na de drone. Écht een gamechanger.’’

https://www.telegraaf.nl/(...)anger/160234295.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')