Ga eens wat lezen danquote:Op woensdag 19 augustus 2026 19:44 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jij denkt dat het doel van de brief anders was?
Ze kunnen van alles constateren, maar dat is dan een mening, want er is gewoon een juridisch kader waarbinnen euthanasie ook bij een minderjarige kan worden uitgevoerd.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 19:33 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik schat zo in dat deze psychiaters gezamenlijk hebben geconcludeerd dat dit indruist tegen de hele psychiatrische wereld.
Een jonge fysiek gezonde vrouw cq kind euthanaseren is niet het doel van een behandeling en druist in tegen alle principes van de eed van Hippocrates. Er alles aan doen om de patiënt gezond te maken zonder de patiënt te schaden.
Ik snap wel heel goed, ook zonder enkele religieuze achtergrond, dat elke vezel als behandelaar hier tegen is.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 21:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ze kunnen van alles constateren, maar dat is dan een mening, want er is gewoon een juridisch kader waarbinnen euthanasie ook bij een minderjarige kan worden uitgevoerd.
Het is een langdurig en zorgvuldig traject waar nog meer eisen en voorwaarden aan worden gesteld dan bij een euthanasie van een meerderjarige. Gebeurt niet eenvoudig, is geen gemakkelijke weg en veel jongeren willen wel degelijk aan hun herstel werken.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 21:49 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik snap wel heel goed, ook zonder enkele religieuze achtergrond, dat elke vezel als behandelaar hier tegen is.
Het geeft ook een precedent aan elke jongere met psychische problemen.
Een beetje de makkeljke weg mogelijk maken, waar dan weer meer jongeren oren naar hebben ipv aan hun herstel werken.
Nou ja de kritiek is dat er een strafrechtelijk onderzoek moet plaatsvinden van 6 bekende en 8 anonieme experts, dat zegt toch wel wat.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 21:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is een langdurig en zorgvuldig traject waar nog meer eisen en voorwaarden aan worden gesteld dan bij een euthanasie van een meerderjarige. Gebeurt niet eenvoudig, is geen gemakkelijke weg en veel jongeren willen wel degelijk aan hun herstel werken.
Dat zegt niet per se iets.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 21:57 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou ja de kritiek is dat er een strafrechtelijk onderzoek moet plaatsvinden van 6 bekende en 8 anonieme experts, dat zegt toch wel wat.
Ja, dat doet die docu inderdaad.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 16:15 schreef Puzzie het volgende:
[..]
ik zat er vanmiddag nog over na te denken na dat ik die docu weer had gezien.
Ik herinner me dat daar toen al gedoe over was en dat er idd een aantal psychiaters een strafrechtelijk onderzoek naar Psychiater Menno Oosterhoff en de ouders van Milou eisten
https://open.overheid.nl/(...)12-063ff1b77ef0/file
Het is werkelijk te schandalig voor woorden
En nog een interview met één van de briefschrijvers![]()
https://www.digibron.nl/v(...)0730:newsml_ww113893
Nou. Als je zo'n brief stuurt naar mensen die net een kind hebbem verloren, ben je niet goed bij je hoofd.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 14:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
geestesziek
geestesziek logo #1000
geestesziek bijv.naamw. Verbuigingen: geesteszieker Verbuigingen: geestesziekst van een persoon dat deze lijdt aan een psychiatrische stoornis, de term wordt vaak gebruikt in combinatie met gewelddadig gedrag Synoniemen: gek krankzinnig waanzinnig
Gevonden op https://woorden.org/woord/geestesziek
Graag ja.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 21:57 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou ja de kritiek is dat er een strafrechtelijk onderzoek moet plaatsvinden van 6 bekende en 8 anonieme experts, dat zegt toch wel wat.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |