Geen ideequote:Op donderdag 20 augustus 2026 22:51 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
En wat is er met de verkrachters gebeurd?
quote:Nee, voor zover bekend uit de openbare bronnen, de documentaire en interviews met haar ouders is er in beide gevallen niemand opgepakt of strafrechtelijk berecht.
De twee situaties zijn als volgt verlopen:
Eerste misbruik (in de eigen omgeving): Milou durfde pas een jaar nadat het gebeurde aan haar ouders te vertellen wat er was voorgevallen. Omdat de situatie toen al gekenmerkt werd door een acute psychische crisis en suïcidaliteit, lag de volledige focus van het gezin en de hulpverlening op haar behandeling en veiligheid. Er is destijds geen strafrechtelijk traject of arrestatie uit voortgevomen.
Tweede misbruik (door een medepatiënt in de GGZ-kliniek): Toen dit incident binnen de instelling aan het licht kwam, is er door de kliniek intern ingegrepen. De betreffende jongen is overgeplaatst naar een andere zorginstelling. Ook in deze casus is het niet tot een politie-inzet of strafzaak gekomen.
In de praktijk komt het bij jongeren met zware psychische problematiek en trauma's vaker voor dat een formeel strafrechtelijk traject (met intensieve politieverhoren en confrontaties) door behandelaars en familie als te belastend of gevaarlijk voor de mentale toestand van de jongere wordt ingeschat, waardoor er geen aangifte wordt gedaan.
Dat willen ze, maar dat lukt onder andere dankzij de psychiaters die naar het OM zijn gegaan en de volidioten die ze gaan lastig vallen niet.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 17:22 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ik denk dat de ouders van deze meid gewoon lekker verder moeten gaan met hun leven en hun genieten van hun zoon. Als alles gegaan is zoals het gegaan moet zijn is er verder niets om op terug te vallen.
Als ze geen aandacht willen moeten ze ook geen documentaire gaan maken.
Wees blij. Euthenasie is overigens niet de oorzaak, maar een gevolg van iets.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 11:24 schreef Strijder_ het volgende:
Een verkennend onderzoek naar ouders en behandelaars bij euthanasie van een 17 jarig meisje is niet meer dan normaal. Bizar dat dit gebeurt in de wereld met Nederland weer trots vooraan. Euthanasie is nu de doodsoorzaak van 6% van de Nederlandse bevolking!
Dan sla je wel een hoop dingen over, zie deze post van @KreKkeR : KreKkeR in NWS / Ouders overleden Milou (17) thuis bedreigd vanwege euthanasie dochterMquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 08:01 schreef enmanuel het volgende:
Naar mijn begrijpen via wat AI onderzoek zat het meisje heel diep in de sociale media fuik en durfde niemand haar de toegang tot het internet ontzeggen, uit angst voor kans op suïcidaliteit. Terwijl ze nu is gestorven door euthanasie. Dat de ouders en/of hulpverleners het toelieten om haar 'hulp' te laten zoeken bij wildvreemden bij wie je niet weet wat hun intenties zijn, gaat er bij mij niet in. Dat is wmb een grote faal van het GGZ.
Ik denk wel dat dit de hoofdoorzaak was. Ze werd er zo hard in meegezogen dat zelfmoord haar identiteit werd en alles erom heen, alles wat ze meegemaakt had, bevestigde dat.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 08:17 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Dan sla je wel een hoop dingen over, zie deze post van @:Krekker : KreKkeR in NWS / Ouders overleden Milou (17) thuis bedreigd vanwege euthanasie dochterM
Dat het GGZ haar gefaald heeft lijkt me ook inderdaad, maar dit was wel veel meer dan alleen een sociale mediafuik.
Dat niet alleen, ik zou als patient ook willen weten of mijn zorgverlener die brief ondertekend heeft, zodat ik een ander kan zoeken.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 09:41 schreef miss_sly het volgende:
Als deze artsen die de brief hebben geschreven zo ontzettend achter deze brief staan, moeten ze ook zo dapper zijn om uit de anonimiteit te komen.
Beetje anoniem mensen zwart maken omdat je anders denkt over euthanasie dan momenteel is toegestaan.
Ik ben geen psychiater en kende haar niet, maar als ik de nieuwsberichten erover lees hebben heel veel mensen om haar heen haar gefaald, inclusief mensen die ze vertrouwde.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 08:24 schreef enmanuel het volgende:
[..]
Ik denk wel dat dit de hoofdoorzaak was. Ze werd er zo hard in meegezogen dat zelfmoord haar identiteit werd en alles erom heen, alles wat ze meegemaakt had, bevestigde dat.
Bijzonder. Dus twee daders die er zo maar mee wegkomen, zonder enige vorm van recht of vergelding. De catharsis van vergelding wordt onderschat. Slachtoffers, waarbij de daders ongestrafd wegkomen met hun daad, ondervinden vaak meer klachten van wat hen overkomen is. Het benadrukt het gevoel dat ze waardeloos zijn, niet beschermd worden, er altijd gevaar dreigt en iedereen maar kan doen met ze wat ze willen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 07:23 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Geen idee
Snelle ai-check geeft volgende aan maar heb het verder niet geverifieerd:
[..]
Wellicht. Probleem is dat zo'n veroordeling er niet komt zonder slopende rechtzaak. Ik ben zelf geen deskundige op dit gebied dus vind het moeilijk te beoordelen of de baten de offers waard zullen zijn.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 08:46 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Bijzonder. Dus twee daders die er zo maar mee wegkomen, zonder enige vorm van recht of vergelding. De catharsis van vergelding wordt onderschat. Slachtoffers, waarbij de daders ongestrafd wegkomen met hun daad, ondervinden vaak meer klachten van wat hen overkomen is. Het benadrukt het gevoel dat ze waardeloos zijn, niet beschermd worden, er altijd gevaar dreigt en iedereen maar kan doen met ze wat ze willen.
Hoe dan ook, machteloosheid is 'a common theme' in haar leven. Wellicht dat haar interesse voor euthanasie daarom ook zo groot was. De controle terug pakkenquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 08:55 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wellicht. Probleem is dat zo'n veroordeling er niet komt zonder slopende rechtzaak. Ik ben zelf geen deskundige op dit gebied dus vind het moeilijk te beoordelen of de baten de offers waard zullen zijn.
Allemaal niet bewezen overigens. En als broer van een geestelijk gehandicapte jongen kan ik je verzekeren dat het soms allemaal kut is maar het zet je nog niet aan tot zelfmoord.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 20:26 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
https://www.omroepbrabant(...)vertelt-haar-verhaal
https://npo.nl/start/vide(...)door/meer-informatie
- PTSS door ingrijpende ziekenhuis opname geestelijk gehandicapte broer met wie ze super close was, als 11-jarige hele periode bij hem gezeten in ziekenhuis wat behoorlijk traumatische geweest moet zijn.
- Tot twee keer toe verkracht
- in social media fuik gezogen mbt negativiteit zoals zelfverminking, zelfmoord en andere zaken die lage zelfwaarde bevestigen of verergerden
En wrs nog een hoop meer:(
Of het is gewoon verzonnen door een psychologisch niet heel stabiel meisje.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 08:46 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Bijzonder. Dus twee daders die er zo maar mee wegkomen, zonder enige vorm van recht of vergelding. De catharsis van vergelding wordt onderschat. Slachtoffers, waarbij de daders ongestrafd wegkomen met hun daad, ondervinden vaak meer klachten van wat hen overkomen is. Het benadrukt het gevoel dat ze waardeloos zijn, niet beschermd worden, er altijd gevaar dreigt en iedereen maar kan doen met ze wat ze willen.
Je doelt op de verkrachtingen of iets anders?quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 10:09 schreef xzaz het volgende:
[..]
Allemaal niet bewezen overigens. En als broer van een geestelijk gehandicapte jongen kan ik je verzekeren dat het soms allemaal kut is maar het zet je nog niet aan tot zelfmoord.
Alles wat hier beschreven wordt.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 10:12 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Je doelt op de verkrachtingen of iets anders?
Sociale media geloof ik het meest; maar dat is de schuld van de ouders.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 10:12 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Je doelt op de verkrachtingen of iets anders?
Niet iedereen denkt hetzelfde en ervaart dingen hetzelfde die uitspraak kun je totaal niet voor iemand anders maken.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 10:09 schreef xzaz het volgende:
[..]
Allemaal niet bewezen overigens. En als broer van een geestelijk gehandicapte jongen kan ik je verzekeren dat het soms allemaal kut is maar het zet je nog niet aan tot zelfmoord.
Deze user heeft zich niet verdiept in de zaak, laat staan de moeite genomen de documentaire te bekijken.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 10:15 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Niet iedereen denkt hetzelfde en ervaart dingen hetzelfde die uitspraak kun je totaal niet voor iemand anders maken.
Ga toch weg. Ze had gewoon van social media af moeten blijven. Ze bleef lekker TikTok filmpjes maken.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 10:15 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Niet iedereen denkt hetzelfde en ervaart dingen hetzelfde die uitspraak kun je totaal niet voor iemand anders maken.
De ouders moeten met andere gevolgen leven.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 10:19 schreef livelink het volgende:
De ouders moeten namelijk ook met de gevolgen van hun brief leven.
Ik zou in zo'n sneue zaak liever geen vinger gaan wijzen, maar eerder kijken wat er van geleerd kan worden.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 10:13 schreef xzaz het volgende:
[..]
Sociale media geloof ik het meest; maar dat is de schuld van de ouders.
Het leven is niet zo simpel.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 10:09 schreef xzaz het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |