Sja, Academisch Nederland, wat kan ik er nog over zeggen?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 17:31 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Leveren wel top gast studenten aan Nederlandse universiteiten
Argentinië, Cyprus, Albanië, Marokko... Genoeg mogelijkhedenquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 17:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, ik weet oprecht wel waarom niet het niet kan, maar als ik "de jood" was daar zou ik ook lekker vertrekken naar een ander gebied waarbij je niet omringd bent door volkeren die me dood willen hebben.
Trump heeft vast nog wel ergens een plek in een fly over state ofzo, maar goed, ook dat kan niet want fucking religie etc.
Zoek het dan idd lekker uit met z'n 2en, maar laat me met rust, I'm tired boss.
Fout. Israël wordt meerdere malen genoemd in de Koran. Palestina niet.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:21 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Israel ook niet, beste man. Is ook maar gefabriceerd na 1948.
Ik denk het wel.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 17:16 schreef havanagila het volgende:
Zou Hamas tevreden zijn met het resultaat van 7 oktober?
Ja, maakt mij het uit verderquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 17:42 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Argentinië, Cyprus, Albanië, Marokko... Genoeg mogelijkheden
Helemaal mee eens om ze veel minder aandacht te geven.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 17:20 schreef Lospedrosa het volgende:
Laat ik het zo zeggen.
Israël en Gaza zijn de 2 kinderen in een klas van 30 die elke les verstoren en altijd schreeuwen en iedereen vermoeien.
Tijd om ze los te laten en een andere school te zoeken.
Het zijn aan beide zijdes gedeelde interesses.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 17:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
Verkeerde topic, deze meneer is vooral bezig met how to kill a random Palestinian.
True, al zijn door dit conflict de isrealische wapenindrustrie en andere technologieen wel "interessant" voor ons en andere westerse landen natuurlijk.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 17:45 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het zijn aan beide zijdes gedeelde interesses.
Dat maakt deze mensen ook zo doodvermoeiend
Het geschreeuw komt met name van de Palestijnen en diens handlangers en adepten in het Westen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 17:20 schreef Lospedrosa het volgende:
Laat ik het zo zeggen.
Israël en Gaza zijn de 2 kinderen in een klas van 30 die elke les verstoren en altijd schreeuwen en iedereen vermoeien.
Tijd om ze los te laten en een andere school te zoeken.
Het geschreeuw komt van alle kanten.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 17:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het geschreeuw komt met name van de Palestijnen en diens handlangers en adepten in het Westen.
Dit is overigens een onwaarheid, zoals je er zo veel de wereld in slingert.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:26 schreef HowardRoark het volgende:
Er is een reden waarom als er archeologische opgravingen worden gedaan er veelal Joodse artefacts naar worden opgevist en er is een reden waarom Joden die in Polen en Marokko woonden, etnisch gezien meer met elkaar gemeen hebben dan met hun Poolse of Marokkaanse buren waar ze eeuwen naast leefden.
Ja, maar meneer leest veel en haalt zijn waarheden uit gelezen feiten.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 17:54 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dit is overigens een onwaarheid, zoals je er zo veel de wereld in slingert.
Weinig zinnigs, dat heb je al genoeg bewezen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 17:36 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, Academisch Nederland, wat kan ik er nog over zeggen?.
Oneens, nog niet 1 keer heb ik dingen gemist of er te laat voor geweest door een Pro Israel demo die in geweld overging etcquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 17:53 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Het geschreeuw komt van alle kanten.
Ik vind ze ook niet heel zinnig soms...quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 17:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Weinig zinnigs, dat heb je al genoeg bewezen.
Dat is de fanclub focus je liever op de teams.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 17:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oneens, nog niet 1 keer heb ik dingen gemist of er te laat voor geweest door een Pro Israel demo die in geweld overging etc.
Overal zie ik Gaza stickers, sjaals, nu zelfs voetbalshirts, demonstraties, rellen, jankerds op "TV" en Social media en hier, gassaaa dit, Pellestain dat, tot aan het hondsdolle toe.
En af en toe een "jood" die wat zegt en daarna afgefakkeld wordt door alles en iedereen.
Nee, het is een invulling van. Hij heeft het nergens over terroristen, dus dat hij alleen die bedoelt is ook maar een invulling.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dus het is wel een draai ten opzichte van wat hij daadwerkelijk heeft gezegd. Duidelijk.
Joh, Dejannetje kan niet wachten op een endlösung voor het Palestijnse probleem. Daar draait ie alleen af en toe nog wat lafjes omheen, maar de geoefende lezer kent zijn of haar pappenheimers welquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 17:54 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nou ja, mijn punt is al tijden, niet alleen nu in dit topic, dat ik er het liefst helemaal niet op focus.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 17:59 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Dat is de fanclub focus je liever op de teams.
Heb je hier een recent voorbeeld van?quote:Op maandag 17 augustus 2026 20:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En dit is dus precies wat de media wil bewerkstelligen. Wat men doet is elke bizarre uitspraak van een Israëlische politicus op de voorpagina zetten en presenteren alsof dit emblematisch is voor heel Israël en eigenlijk ook nog de Joodse diaspora.
Nu, de Palestijnse leiders zeggen ook genoeg radicale dingen of wat te denken van de bredere Arabische en Islamitische wereld. Daar wordt niet eens over bericht, daar is totaal geen aandacht voor.
Zo weet men dus een totaal vertekend beeld op te tuigen waarin de radicalen aan de ene kant constant onder het vergrootglas liggen en de radicalen aan de andere kant niet eens over wordt bericht.
Nee hoor, wat ik daar claim is correct. Een Jood uit Polen en een Jood uit Marokko hebben etnisch meer met elkaar gemeen dan met hun Poolse of Marokkaanse buren.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 17:54 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je bent echt verloren als je jouw waarheid uit Gemini moet halen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 18:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, wat ik daar claim is correct. Een Jood uit Polen en een Jood uit Marokko hebben etnisch meer met elkaar gemeen dan met hun Poolse of Marokkaanse buren.
Zie ook:
Q: Did a Jew from Poland and a Jew from Morocco have ancestrally and genetically more in common with each other than with their Polish or Moroccan neighbour? Use academic sources.
[ afbeelding ]
Kortom, wat zou hier volgens jou niet waar aan zijn? Wellicht handig dat eens te onderbouwen ...
Kun je onderbouwen waarom? Het is simpelweg een samenvatting van academische studies.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 18:12 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Je bent echt verloren als je jouw waarheid uit Gemini moet halen.
Al eerder gezegd waarom.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 18:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kun je onderbouwen waarom? Het is simpelweg een samenvatting van academische studies.
Niet als sneer bedoeld, maar dat jij er dag in, dag uit, nog steeds zo veel tijd en energie in steekt met elke keer dingen opzoeken en zo uitgebreid beargumenteren terwijl je alleen maar "nee, is niet waar" terug krijgt is me ook een raadsel somsquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 18:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kun je onderbouwen waarom? Het is simpelweg een samenvatting van academische studies.
Mij staat met name bij dat we een discussie hebben gehad over de cultuur in Marokko en dat de conclusies die toen werden gevormd door AI (zoals het niveau van corruptie en nepotisme) jou niet welgevallig waren.quote:
Wat je zoekt, zal je ook vinden.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 18:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, wat ik daar claim is correct. Een Jood uit Polen en een Jood uit Marokko hebben etnisch meer met elkaar gemeen dan met hun Poolse of Marokkaanse buren.
Zie ook:
Q: Did a Jew from Poland and a Jew from Morocco have ancestrally and genetically more in common with each other than with their Polish or Moroccan neighbour? Use academic sources.
[ afbeelding ]
Kortom, wat zou hier volgens jou niet waar aan zijn? Wellicht handig dat eens te onderbouwen ...
Ik kan het geen naïviteit meer noemen. Het is gewoon Jodenhaat bij vol verstand.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 17:24 schreef HowardRoark het volgende:
Mwah, het is vooral tomeloze naïviteit. Zij beelden zichzelf in dat dit allemaal het resultaat is van onderdrukking en vooral beeldspraak, dat we het niet zou serieus moeten nemen. Als deze lieverds een eigen staat krijgen is alles wel opgelost. Maar niets is natuurlijk minder waar.
Lolquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 18:18 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Niet als sneer bedoeld, maar dat jij er dag in, dag uit, nog steeds zo veel tijd en energie in steekt met elke keer dingen opzoeken en zo uitgebreid beargumenteren terwijl je alleen maar "nee, is niet waar" terug krijgt is me ook een raadsel soms.
Ik ben voor hoor, maar dit conflict duurt al zo lang en zal waarschijnlijk nooit voorbij gaan, deze discussie is echt al jaren een herhaling van zetten.
HR zit anders ook vol haat tegen de Palestijnen. De enige reden dat hij de uitspraken van Ben-Gvir afwijst is omdat het slecht is voor het imago van Israël.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 18:21 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Ik kan het geen naïviteit meer noemen. Het is gewoon Jodenhaat bij vol verstand.
Hallo, dat doet Gemini niet, he. Alleen Westerse bronnen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 18:23 schreef luxerobots het volgende:
Ze hadden eigenlijk ook Palestijnen moeten meenemen in die datastudie. Maar dan was de uitkomst (waarschijnlijk) niet geweest dat er kleine overeenkomsten zijn. Maar dat ze veel meer één volk zijn, en veel meer met elkaar verbonden zijn dan al die verschillende (Europese, Noord-Afrikaanse, Midden-Oosterse en Afrikaanse) joden.
Tja, dat is voornamelijk omdat ik weet dat ik gelijk heb en ik het belangrijk vind om de constante stroom aan onjuiste informatie of regelrechte leugens die mensen over dit onderwerp verspreiden van enig tegenwicht te voorzien.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 18:18 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Niet als sneer bedoeld, maar dat jij er dag in, dag uit, nog steeds zo veel tijd en energie in steekt met elke keer dingen opzoeken en zo uitgebreid beargumenteren terwijl je alleen maar "nee, is niet waar" terug krijgt is me ook een raadsel soms.
Ik ben voor hoor, maar dit conflict duurt al zo lang en zal waarschijnlijk nooit voorbij gaan, deze discussie is echt al jaren een herhaling van zetten.
Academische studies zijn niet 'Westers'. De wetenschappelijke methode wordt overal ter wereld gebruikt.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 18:24 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Hallo, dat doet Gemini niet, he. Alleen Westerse bronnen.
Hoe naief.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 18:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Academische studies zijn niet 'Westers'. De wetenschappelijke methode wordt overal ter wereld gebruikt.
Je denkt gelijk te hebben. En onderbouwt je standpunten vervolgens met informatie uit je eigen bubbel.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 18:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, dat is voornamelijk omdat ik weet dat ik gelijk heb
Je stopt er veel tijd in en bent er nogal monomaan mee bezig. Maar je vertelt niet wat je drijfveren zijn. Dat is iets waar de gemiddelde fokker wel stil bij mag staan.quote:Als random mensen hier topcis lezen, staan er tenminste ook nog een goed onderbouwde feiten tussen, dat is veel waard als het al maar een iemand zijn of haar mening kan beïnvloeden.
Ik vermoed eerder een niet leuke persoonlijke ervaring met een moslim.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 18:32 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je denkt gelijk te hebben. En onderbouwt je standpunten vervolgens met informatie uit je eigen bubbel.
[..]
Je stopt er veel tijd in en bent er nogal monomaan mee bezig. Maar je vertelt niet wat je drijfveren zijn. Dat is iets waar de gemiddelde fokker wel stil bij mag staan.
- Woon je in Israël? Ben je joods en wil je daarom iets rechtzetten?
- Zit er een verdienmodel achter? We weten dat Israël er veel geld voor over heeft om de publieke opinie te beïnvloeden (Hasbara).
Hij onderbouwt het tenminste.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 18:32 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je denkt gelijk te hebben. En onderbouwt je standpunten vervolgens met informatie uit je eigen bubbel.
[..]
Je stopt er veel tijd in en bent er nogal monomaan mee bezig. Maar je vertelt niet wat je drijfveren zijn. Dat is iets waar de gemiddelde fokker wel stil bij mag staan.
- Zit er een verdienmodel achter? We weten dat Israël er veel geld voor over heeft om de publieke opinie te beïnvloeden (Hasbara).
Dat is al 80 jaar gebakkelij over het bestaan van Israel sinds 1948.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 18:34 schreef sp3c het volgende:
Ik zievooral heel veel welles/niettes en heel veel herhaling van zetten
Geen poging tot enige discussie over wat dan ook
Truequote:Op dinsdag 18 augustus 2026 18:35 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dat is al 80 jaar gebakkelij over het bestaan van Israel sinds 1948.
Er is geen studie die zegt dat een jood in Polen meer lijkt op een jood in Israël dan zijn Poolse buurman.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 18:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Academische studies zijn niet 'Westers'. De wetenschappelijke methode wordt overal ter wereld gebruikt.
Dat kloptquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 18:35 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dat is al 80 jaar gebakkelij over het bestaan van Israel sinds 1948.
Nee, ik heb gelijk en baseer mijn mening meestal op (historische) feiten, als dat een 'bubbel' is, prima.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 18:32 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het is eerder naïef van jouw kant dat je dit niet weten. De wetenschappelijke methode betreft een systematisch proces dat academici gebruiken om dingen te onderzoeken en bevindingen op een gedegen manier te onderbouwen.quote:
Ik denk dat je iets te veel in dit soort complottheorieën bent gaan geloven.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 18:32 schreef luxerobots het volgende:
[..]Je stopt er veel tijd in en bent er nogal monomaan mee bezig. Maar je vertelt niet wat je drijfveren zijn. Dat is iets waar de gemiddelde fokker wel stil bij mag staan.
En wat jij doet is geen propaganda ?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 18:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, dat is voornamelijk omdat ik weet dat ik gelijk heb en ik het belangrijk vind om de constante stroom aan onjuiste informatie of regelrechte leugens die mensen over dit onderwerp verspreiden van enig tegenwicht te voorzien.
Als random mensen hier topcis lezen, staan er tenminste ook nog een goed onderbouwde feiten tussen, dat is veel waard als het al maar een iemand zijn of haar mening kan beïnvloeden.
Want elke hysterische pro-Palestijnse supporter in het Westen is er natuurlijk een te veel. En we weten ondertussen dat veel van die pro-Palestijnse sentimenten zijn gebaseerd op de onderbuik en allerlei andere propaganda.
Ik vind het juist wel propoganda, zodra er maar ergens iets negatiefs opduikt over moslims duikt Howard er bovenop om maar zijn standpunt te bevestigen dat al het kwaad vanuit de islam de westerse superieure wereld corrumpeert en ondermijnt, plus iedereen die dat een beetje tegenspreekt een of andere geindoctrineerde linkse wappie is, dat is stoken en propoganda.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 18:47 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
En wat jij doet is geen propaganda
Je lijkt me een intelligente user maar jij wilt dus beweren dat bijna al het nieuws wat hier in het westen binnenkomt en negatief is over Israël zoals in dit geval over deze minister gekleurd is omdat de media tegen Israël is
Want zo komt het wel over?
Er zal best media zijn die het nieuws filtert en het anders naar buiten brengt maar dat alle ellende die we hier zien niet waar is geloof ik niet
Misschien is het nieuws van 7 oktober wel gemanipuleerd,?
Ik weet het niet
Jij weet niet
Slechts de mensen in beide getroffen gebieden weten het
Ja dat bedoel ik dus ookquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 18:52 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ik vind het juist wel propoganda, zodra er maar ergens iets negatiefs opduikt over moslims duikt Howard er bovenop om maar zijn standpunt te bevestigen dat al het kwaad vanuit de islam de westerse superieure wereld corrumpeert en ondermijnt, plus iedereen die dat een beetje tegenspreekt een of andere geindoctrineerde linkse wappie is, dat is stoken en propoganda.
Dat zie ik uiteraard anders. De Palestijnen zijn voor de volle 100% verantwoordelijk voor de huidige situatie. Ben-Gvir en de terreurkolonisten zijn verwerpelijk, maar buiten die groep om mogen de Palestijnen ongenadig hard worden aangepakt.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 18:51 schreef vul_maar_in het volgende:
Iemand die de belachelijke oppressie en vergelding van Israël tegen de mensen die zich Palestijnen noemen (look at me!) weg wil wuiven onder welk argument dan ook . Ik kan er niet veel mee.
Zo redeneer ik niet en wat heeft dit te maken met dit conflict? Je hebt het nu over moslims, dat is een veel breder onderwerp.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 18:52 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ik vind het juist wel propoganda, zodra er maar ergens iets negatiefs opduikt over moslims duikt Howard er bovenop om maar zijn standpunt te bevestigen dat al het kwaad vanuit de islam de westerse superieure wereld corrumpeert en ondermijnt, plus iedereen die dat een beetje tegenspreekt een of andere geindoctrineerde linkse wappie is, dat is stoken en propoganda.
Ik weet dat jij daar anders over denktquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 18:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zie ik uiteraard anders. De Palestijnen zijn voor de volle 100% verantwoordelijk voor de huidige situatie. Ben-Gvir en de terreurkolonisten zijn verwerpelijk, maar buiten die groep om mogen de Palestijnen ongenadig hard worden aangepakt.
Als je vijf tweestatenoplossingen weigert en nog steeds je kinderen opvoedt met he idee dat het hoogst haalbare in het leven is om als martelaar te sterven voor 'Allah' terwijl je een aanslag pleegt op een Jood, zulke barbaren verdienen wat mij betreft nul empathie, hulp of mededogen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |