abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221609107
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 19:36 schreef vul_maar_in het volgende:
Het wordt wel weer heel erg algemeen en persoonlijk. Dan mag de discussie wat mij betreft in het algemene topic verder. Probeer het een beetje bij Ben-Gvir, zijn uitspraken en de mogelijke implicaties te houden ok?
Pffff

Daar vraag je wat. Alles wat met Israel en Palestina te maken heeft wordt door mensen gezien als een soort voetbalwedstrijd.
pi_221609205
quote:
14s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 16:09 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Of een Jood 'goed' is of niet hangt af in hoeverre hij voor of tegen Israël is, wil je dat nu zeggen?
[..]
Het is nogal selectief, dat is mijn punt vooral. Want veel van dezelfde mensen staan te stampvoeten zodra mensen het Palestijnse terreur over de Palestijnse samenleving generaliseren, waaronder jij overigens. Je hebt zelfs meermaals geprobeerd het bestaan van Hamas aan Israël en Netanyahu op te hangen.
_O-

Weer zo'n prachtige "ik doe dit zelf constant, maar verwijt het vooral anderen" van onze Howard 'de VN liegt maar Israël nooit' Roark.
"Pools are perfect for holding water"
  Moderator woensdag 19 augustus 2026 @ 19:53:40 #128
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221609211
Ja ik denk dat ik deze maar dicht ga gooien :{
- vmi voor intimi -
pi_221609267
Nog snel even dan: Ben Gvir houdt er oorlogsmisdadige ideeën op na.
pi_221609274
quote:
14s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 19:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je kunt sociale media zeker gebruiken. Bijvoorbeeld als het gaat om beelden van de strijd, interviews, demonstraties, etc.

Dat is echter iets anders dan random YouTubers of kanalen die shorts plaatsen met wat zij denken dat de feiten zijn. Vooral als dit je enige bron is. Je kunt er daarentegen mijn pohi op nagaan dat ik vaak genoeg academische artikelen of boeken refereer. Helemaal als het gaat over de geschiedenis van dit conflict.
Welke boeken heb je je kennis vandaan?
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  Moderator woensdag 19 augustus 2026 @ 20:07:22 #131
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221609285
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 20:05 schreef Chillegast het volgende:
Dan druk je je nog zacht uit. Smerige haatzak is het.
- vmi voor intimi -
pi_221609337
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 20:06 schreef Nexum het volgende:

[..]
Welke boeken heb je je kennis vandaan?
Dat ligt er helemaal aan wat het specifieke onderwerp is en welke periode we het over hebben, ga mijn pohi er maar op na.

Dit is voor jou denk ik wel een goede om mee te beginnen: 'Nazi Propaganda for the Arab World'
quote:
This groundbreaking history connects Nazi Germany's Arabic-language propaganda during World War II to anti-Semitism in the Middle East in the decades since.

Jeffrey Herf, a leading scholar in the field, offers the most extensive examination to date of Nazi propaganda activities targeting Arabs and Muslims in the Middle East during World War II and the Holocaust. He draws extensively on previously unused and little-known archival resources, including the shocking transcriptions of the "Axis Broadcasts in Arabic" radio programs, which convey a strongly anti-Semitic message.

Herf explores the intellectual, political, and cultural context in which German and European radical anti-Semitism was found to resonate with similar views rooted in a selective appropriation of the traditions of Islam. Pro-Nazi Arab exiles in wartime Berlin, including Haj el-Husseini and Rashid el-Kilani, collaborated with the Nazis in constructing their Middle East propaganda campaign.

By integrating the political and military history of the war in the Middle East with the intellectual and cultural dimensions of the propagandistic diffusion of Nazi ideology, Herf offers the most thorough examination to date of this important chapter in the history of World War II. Importantly, he also shows how the anti-Semitism promoted by the Nazi propaganda effort contributed to the anti-Semitism exhibited by adherents of radical forms of Islam in the Middle East today.

Bron
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator woensdag 19 augustus 2026 @ 20:36:20 #133
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221609482
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 20:05 schreef Chillegast het volgende:
Genocidale ideeen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_221609565
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 20:36 schreef sp3c het volgende:

[..]
Genocidale ideeen
Ik weet niet meer wat ik moet geloven hoor.

Aan de ene kant meerdere mensenrechtenorganisaties en VN commissies die zeggen dat Israël foute dingen doet tov de Gazanen. En aan de andere kant Howard Roark die heel hard 'nietes!' zegt.
"Pools are perfect for holding water"
  Moderator woensdag 19 augustus 2026 @ 20:46:36 #135
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221609578
Slotje. Graag verder in algemeen topic En houd je daar aub ook een beetje in.
- vmi voor intimi -
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')