abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221608774
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 16:22 schreef Memeowitz het volgende:

[..]
Netanyahu kreeg kritiek dat hij honderden miljoenen goedkeurde aan Hamas via Qatar, zogenaamd wegens humanitaire redenen. Ondanks dat hem werd medegedeeld dat dit geld weleens voor de opbouw van militaire doeleinden kon worden gebruikt bleef dit doorgaan. Zelfs google ontkent dit niet.
Dat was niet zogenaamd, het doel was inderdaad om te zorgen dat er op die manier een betere levensstandaard zou komen waardoor terreur minder aanlokkelijk was. Zie ook:
quote:
Yossi Kuperwasser, an Israeli intelligence and security expert, said that Qatari's support for Hamas could help deter the group from war by improving life in Gaza. Kuperwasser stated in 2015:

"We believe that better conditions in Gaza would lessen the incentive of Hamas and the population to go again to a war. So in a way, it is helping the deterrence. But the purpose is to improve the conditions of the people of Gaza and enable them to live a respectable life."

Bron
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221608780
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 18:01 schreef Since2003 het volgende:
Ben fucking Gvir. :')

[ x ]
Wat een opmerkelijke 'memes' worden er onder die tweet geplaatst.

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221608814
quote:
14s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 18:36 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat was niet zogenaamd, het doel was inderdaad om te zorgen dat er op die manier een betere levensstandaard zou komen waardoor terreur minder aanlokkelijk was. Zie ook:
[..]

Kon dat geld wel goed benut worden als er vanuit Egypte en Israël nog steeds een blokkade zat wat economische groei moeilijker maakte?

En voordat het argument ‘wapensmokkel’ wordt aangehaald, die snap ik en is ook logisch, maar een zak met geld alleen is niet voldoende als je niet de infastructuur hebt om die ook maximaal te benutten.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_221608821
quote:
14s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 18:35 schreef HowardRoark het volgende:
Nee hoor, ik confronteer je met je eigen eerdere claims. Jij stelde immers dat Israël, Hamas groot had gemaakt en aan de macht geholpen. Er is je toen al uitgelegd dat dit natuurlijk niet waar is, maar dat wuifde je meteen weg.
Je hebt er een handje van om standpunten te vervormen. Je kan mij quoten, dan zal ik verder uitleg geven.
pi_221608853
quote:
14s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 18:36 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]

Yossi Kuperwasser (Hebrew: יוסי קופרווסר) is an Israeli intelligence and security expert. Formerly, Kuperwasser served as the head of the research division in the Israel Defence Force (IDF) Military Intelligence division and Director General of the Israel Ministry of Strategic Affairs.[1]

Yossi adviseert wc-eend.
pi_221608863
quote:
Beste Howard, je hebt er een dagtaak aan om Israel in een goed daglicht te stellen. Israel had als land het meeste krediet na de Tweede Wereldoorlog en kon bij wijze van spreken alles maken en niets fout doen, men voelde zich immers schuldig en kneep vaak een oogje dicht wanneer ze over de schreef gingen. Dat was decennialang zo.

Heb je je weleens afgevraagd waarom dit tegenwoordig volledig is omgeslagen? Is het werkelijk uitsluitend de verantwoordelijkheid en de schuld van anderen en nooit van Israel zelf? Of is het tijd om kritisch te erkennen dat ook Israel een rol speelt in de manier waarop het tegenwoordig wordt beoordeeld?
Krijg je niet uitbetaald als je je kritisch uitlaat over Israel? Dan begrijp ik je tenminste...
pi_221608906
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 16:22 schreef Memeowitz het volgende:

[..]
Netanyahu kreeg kritiek dat hij honderden miljoenen goedkeurde aan Hamas via Qatar, zogenaamd wegens humanitaire redenen. Ondanks dat hem werd medegedeeld dat dit geld weleens voor de opbouw van militaire doeleinden kon worden gebruikt bleef dit doorgaan. Zelfs google ontkent dit niet.
Ter aanvulling:

quote:
Israel ‘happy’ for Hamas to rule Gaza, says cable

The head of Israeli military intelligence told American diplomats that his country would be "happy" for Hamas to take power in the Gaza Strip, according to the latest embassy cables released by WikiLeaks.

The comment was made by Amos Yadlin on June 12 2007, just days before the Islamist group ousted the western-backed Palestinian Authority from Gaza.

(...)

Yet the classified US cable, which details a meeting between Mr Yadlin and the US ambassador to Israel, reveals a surprising lack of concern on the side of Israel's military intelligence chief.

"Although not necessarily representing a GOI [government of Israel] consensus view, Mr Yadlin said Israel would be 'happy' if Hamas took over Gaza because the IDF [the Israeli army] could then deal with Gaza as a hostile state," the document states.
https://www.ft.com/content/5b3bbbbe-0c6a-11e0-8408-00144feabdc0
pi_221608911
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 18:51 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Yossi Kuperwasser (Hebrew: יוסי קופרווסר) is an Israeli intelligence and security expert. Formerly, Kuperwasser served as the head of the research division in the Israel Defence Force (IDF) Military Intelligence division and Director General of the Israel Ministry of Strategic Affairs.[1]

Yossi adviseert wc-eend.
Het is met name dat hij een verklaring geeft die niet goed valt binnen jouw wereldbeeld. Hoe komt het eigenlijk dat jij altijd geneigd bent de meest negatieve dingen over Israël te willen geloven?
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 18:53 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Beste Howard, je hebt er een dagtaak aan om Israel in een goed daglicht te stellen. Israel had als land het meeste krediet na de Tweede Wereldoorlog en kon bij wijze van spreken alles maken en niets fout doen, men voelde zich immers schuldig en kneep vaak een oogje dicht wanneer ze over de schreef gingen. Dat was decennialang zo.
Israël heeft buiten het Westen en Europa eigenlijk nooit veel krediet gehad en zelfs in het Westen moest dit groeien. Tijdens de onafhankelijkheidsoorlog eind jaren 1940, was het toenmalige Tsjechoslowakije, ongeveer het enige land dat wapens leverde.
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 18:53 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Heb je je weleens afgevraagd waarom dit tegenwoordig volledig is omgeslagen? Is het werkelijk uitsluitend de verantwoordelijkheid en de schuld van anderen en nooit van Israel zelf? Of is het tijd om kritisch te erkennen dat ook Israel een rol speelt in de manier waarop het tegenwoordig wordt beoordeeld?
Krijg je niet uitbetaald als je je kritisch uitlaat over Israel? Dan begrijp ik je tenminste...
Zeker, een heleboel propaganda en complottheorieën ligt daar aan ten grondslag. Daar vormt jouw account een mooi bewijs van, jouw haat en afkeer van Israël is niet gebaseerd op een gedegen (historische) kennis, maar shorts van de sociale media.

Ook jouw constante aantijgingen dat ik betaald zou krijgen door Israël, sluit hier goed op aan. Dat hoor je immers op de sociale media ook de hele tijd. Pro-Israël mensen zijn onderdeel van een zogeheten 'hasbara campagne' en worden allemaal betaald.

Het vormt een van de vele complottheorieën over het land en jij slikt zulke dingen als zoete koek.
pi_221608937
quote:
Wacht even:
quote:
The head of Israeli military intelligence told American diplomats that his country would be "happy" for Hamas to take power in the Gaza Strip, according to the latest embassy cables released by WikiLeaks.
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 18:51 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Yossi adviseert wc-eend.
Dit was toch een situatie 'wij van wc-eend'? Of is dit nu ineens wél betrouwbaar omdat het in lijn is met wat je wil horen?

Zie je nu hoe je zelf door dit soort informatie gaat? Het enige moment stel je dat je iemand van de Israëlische inlichtingendienst niet kan geloven, letterlijk volgende moment kom je met een artikel aan dat iemand quote van de Israëlische inlichtingendienst als bewijs dat men geld heeft vertrekt aan Hamas.

:')_!

Geef het op, het gaat je niet om de waarheid en de feiten maar om het narratief. En zolang dat maar anti-Israël is, slik je alles.
pi_221608941
Hoe is het met de fanboys hier? Nog steeds aan het relativeren?
pi_221608949
quote:
14s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 19:03 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is met name dat hij een verklaring geeft die niet goed valt binnen jouw wereldbeeld. Hoe komt het eigenlijk dat jij altijd geneigd bent de meest negatieve dingen over Israël te willen geloven?
[..]
Israël heeft buiten het Westen en Europa eigenlijk nooit veel krediet gehad en zelfs in het Westen moest dit groeien. Tijdens de onafhankelijkheidsoorlog eind jaren 1940, was het toenmalige Tsjechoslowakije, ongeveer het enige land dat wapens leverde.
[..]
Zeker, een heleboel propaganda en complottheorieën ligt daar aan ten grondslag. Daar vormt jouw account een mooi bewijs van, jouw haat en afkeer van Israël is niet gebaseerd op een gedegen (historische) kennis, maar shorts van de sociale media.

Ook jouw constante aantijgingen dat ik betaald zou krijgen door Israël, sluit hier goed op aan. Dat hoor je immers op de sociale media ook de hele tijd. Pro-Israël mensen zijn onderdeel van een zogeheten 'hasbara campagne' en worden allemaal betaald.

Het vormt een van de vele complottheorieën over het land en jij slikt zulke dingen als zoete koek.
Jij post toch ook met regelmaat clips van X waarvan we niet altijd kunnen bevestigen of deze accuraat zijn?

En het is erg makkelijk om ‘feitelijke geschiedenis’ er bij te halen maar jouw versie van het verhaal is altijd erg ongenuanceerd. Bijvoorbeeld: ‘Palestijnen hebben meerdere malen een staat aangeboden gekregen’. Als je je dan gaat verdiepen in de randvoorwaarden van zo’n staat en wat vooraf is gegaan in bijvoorbeeld de mandaatperiode dan kun je beargumenten dat zulke voorstellen vaak de Palestijnen de slechtste uitkomsten gaven. Maar dit zie ik niet terug in jouw argumenten. Dan komt het eigenlijk altijd neer op ‘vette pech want Israël is sterker dus ja’
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_221608957
quote:
10s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 19:08 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wacht even:
[..]
[..]
Dit was toch een situatie 'wij van wc-eend'? Of is dit nu ineens wél betrouwbaar omdat het in lijn is met wat je wil horen?

Zie je nu hoe je zelf door dit soort informatie gaat? Het enige moment stel je dat je iemand van de Israëlische inlichtingendienst niet kan geloven, letterlijk volgende moment kom je met een artikel aan dat iemand quote van de Israëlische inlichtingendienst als bewijs dat men geld heeft vertrekt aan Hamas.
Jouw quote is van iemand van het Israëlische leger, die natuurlijk (als een prima persvoorlichter) een mooi antwoord geeft over Israël.

Ik haal een uitgelekt stuk aan, een gesprek tussen een Amerikaanse diplomaat en het hoofd van de Israëlische militaire inlichtingendienst. Hier komt dus iets naar buiten wat men liever onder de pet gehouden had.
pi_221608962
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 19:11 schreef Nexum het volgende:

[..]
Jij post toch ook met regelmaat clips van X waarvan we niet altijd kunnen bevestigen of deze accuraat zijn?

En het is erg makkelijk om ‘feitelijke geschiedenis’ er bij te halen maar jouw versie van het verhaal is altijd erg ongenuanceerd. Bijvoorbeeld: ‘Palestijnen hebben meerdere malen een staat aangeboden gekregen’. Als je je dan gaat verdiepen in de randvoorwaarden van zo’n staat en wat vooraf is gegaan in bijvoorbeeld de mandaatperiode dan kun je beargumenten dat zulke voorstellen vaak de Palestijnen de slechtste uitkomsten gaven. Maar dit zie ik niet terug in jouw argumenten. Dan komt het eigenlijk altijd neer op ‘vette pech want Israël is sterker dus ja’
Je kunt sociale media zeker gebruiken. Bijvoorbeeld als het gaat om beelden van de strijd, interviews, demonstraties, etc.

Dat is echter iets anders dan random YouTubers of kanalen die shorts plaatsen met wat zij denken dat de feiten zijn. Vooral als dit je enige bron is. Je kunt er daarentegen mijn pohi op nagaan dat ik vaak genoeg academische artikelen of boeken refereer. Helemaal als het gaat over de geschiedenis van dit conflict.
pi_221608974
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 19:13 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Jouw quote is van iemand van het Israëlische leger, die natuurlijk (als een prima persvoorlichter) een mooi antwoord geeft over Israël.

Ik haal een uitgelekt stuk aan, een gesprek tussen een Amerikaanse diplomaat en het hoofd van de Israëlische militaire inlichtingendienst. Hier komt dus iets naar buiten wat men liever onder de pet gehouden had.
Nee, het betreft letterlijk mensen van dezelfde organisatie, namelijk de Israëlische inlichtingendienst. Om die reden wuifde je quote van Kuperwasser weg. Je gelooft wat je wilt geloven, zolang het maar anti-Israël is.
pi_221608975
Waarom iedere keer toch die afleidingsmanoevres ? Waarom steeds proberen van onderwerp te wisselen?

Dat leidt alleen maar af van waar het wel over gaat: een zeer invloedrijke minister die oproept tot het vermoorden van Palestijnen omdat het Palestijnen zijn.

Ben Gvir wil Palestijnen vermoorden omdat ie vindt dat dat geen mensen zijn.

Laten we het daar over hebben.
pi_221608979
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 19:17 schreef Chillegast het volgende:
Waarom iedere keer toch die afleidingsmanoevres ? Waarom steeds proberen van onderwerp te wisselen?

Dat leidt alleen maar af van waar het wel over gaat: een zeer invloedrijke minister die oproept tot het vermoorden van Palestijnen omdat het Palestijnen zijn.

Ben Gvir wil Palestijnen vermoorden omdat ie vindt dat dat geen mensen zijn.

Laten we het daar over hebben.
Wat wil je dat daar nu nog verder over gezegd wordt dan?
pi_221608989
quote:
14s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 19:18 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat wil je dat daar nu nog verder over gezegd wordt dan?
Het kan niet vaak genoeg benadrukt worden dat Ben Gvir een oorlogsmisdadiger is.
pi_221609010
Dat jij het liever over iets anders wil hebben, prima. Maar daar gaat dit topic niet over. Er is vast wel een topic waar je wel je ei in kwijt kan.
pi_221609013
quote:
14s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 19:17 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, het betreft letterlijk mensen van dezelfde organisatie, namelijk de Israëlische inlichtingendienst. Om die reden wuifde je quote van Kuperwasser weg. Je gelooft wat je wilt geloven, zolang het maar anti-Israël is.
Het IDF liegt wel vaker.

Israel changes account of Gaza medic killings after video showed deadly attack

Dan vind ik uitgelekte stukken van Wikileaks betrouwbaarder.
pi_221609030
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 13:06 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Ze bagatelliseren omdat ze enerzijds 90% met hem eens zijn maar anderzijds niet met hem geassocieerd willen worden. Om die spagaat op te lossen moeten ze wel bagetelliseren en hem wegzetten als randfiguur.
Je hebt gelijk, nu nog even zelf ook in de spiegel kijken. Want jij doet het hetzelfde, de andere kant op.

Verder een totale gek dit, maar niet vreemd. Die bevolkingen haten elkaar zo enorm. Dat gaat nooit meer goedkomen. En de hele wereld heeft er nu last van. Het was een mooiere tijd toen Europa er in ieder geval geen last van had.
pi_221609033
quote:
13s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 18:38 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat een opmerkelijke 'memes' worden er onder die tweet geplaatst.

[ twitter ]
Hierbij heb je definitief bewezen dat je 50+ bent.
pi_221609061
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 19:22 schreef Chillegast het volgende:
Dat jij het liever over iets anders wil hebben, prima. Maar daar gaat dit topic niet over. Er is vast wel een topic waar je wel je ei in kwijt kan.
Je vult hier nogal veel dingen in. Ik ben in discussie met andere users over het onderwerpen die wat mij betreft relevant zijn voor dit topic.

Mocht je het gevoel hebben dat dit niet zo is en de FOK! policy wordt geschonden, dan kun je uiteraard altijd een TR zetten. Het is tot de FOK! crew ingrijpt niet aan jou om te bepalen wat anderen wel of niet kunnen posten.
pi_221609086
quote:
14s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 19:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je vult hier nogal veel dingen in. Ik ben in discussie met andere users over het onderwerpen die wat mij betreft relevant zijn voor dit topic.

Mocht je het gevoel hebben dat dit niet zo is en de FOK! policy wordt geschonden, dan kun je uiteraard altijd een TR zetten. Het is tot de FOK! crew ingrijpt niet aan jou om te bepalen wat anderen wel of niet kunnen posten.
Je doet je best maar. Ik signaleer dat je regelmatig dit soort rookgordijnen opwerpt en van het oorspronkelijke onderwerp afwijkt, vooral als het kritiek op de Israelische regering of het IDF betreft. Vind ik wat van en nu zeg ik dat een keer. Doe ermee wat je wil. Trek je er iets van aan of negeer het. Ik wilde het even geconstateerd hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door Chillegast op 19-08-2026 20:04:22 ]
  Moderator woensdag 19 augustus 2026 @ 19:36:00 #124
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221609092
Het wordt wel weer heel erg algemeen en persoonlijk. Dan mag de discussie wat mij betreft in het algemene topic verder. Probeer het een beetje bij Ben-Gvir, zijn uitspraken en de mogelijke implicaties te houden ok?
- vmi voor intimi -
pi_221609100
quote:
14s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 18:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, ik confronteer je met je eigen eerdere claims. Jij stelde immers dat Israël, Hamas groot had gemaakt en aan de macht geholpen. Er is je toen al uitgelegd dat dit natuurlijk niet waar is, maar dat wuifde je meteen weg.

Dit roept de vraag op waarom je dit doet? Het antwoord is natuurlijk omdat het beeld te kunnen wekken dat zelfs al zijn de Palestijnen bezig met terreur, dan is het eigenlijk alsnog de schuld van Israël. Kortom:

Palestijnen vallen Israël aan: 'Komt door Israël zelf'
Israël slaat terug: 'Zie je wel, Israël is het probleem'

En videos van random YouTubers die zich voordoen als alleswetende orakels kan ik verder niets mee. Er zijn ook talloze videos te vinden over hoe eigenlijk Israël zelf achter de aanslagen van 7 oktober zit en 'Zionisten' (wink, wink) de wereld besturen.
Israel heeft Hamas niet 'groot' gemaakt. Dat is een simplificatie. Wel heeft Netanyahu miljoenen dollars Qatarese fondsen in Gaza toe te laten, als onderdeel van “een bredere strategie om Hamas en de Palestijnse Autoriteit gescheiden te houden”.

+ door de gematigder PA te verzwakken en Hamas in zadel te houden, kon Netanyahu beargumenteren dat er geen serieuze vredespartner was voor een tweestatenoplossing.
pi_221609107
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 19:36 schreef vul_maar_in het volgende:
Het wordt wel weer heel erg algemeen en persoonlijk. Dan mag de discussie wat mij betreft in het algemene topic verder. Probeer het een beetje bij Ben-Gvir, zijn uitspraken en de mogelijke implicaties te houden ok?
Pffff

Daar vraag je wat. Alles wat met Israel en Palestina te maken heeft wordt door mensen gezien als een soort voetbalwedstrijd.
pi_221609205
quote:
14s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 16:09 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Of een Jood 'goed' is of niet hangt af in hoeverre hij voor of tegen Israël is, wil je dat nu zeggen?
[..]
Het is nogal selectief, dat is mijn punt vooral. Want veel van dezelfde mensen staan te stampvoeten zodra mensen het Palestijnse terreur over de Palestijnse samenleving generaliseren, waaronder jij overigens. Je hebt zelfs meermaals geprobeerd het bestaan van Hamas aan Israël en Netanyahu op te hangen.
_O-

Weer zo'n prachtige "ik doe dit zelf constant, maar verwijt het vooral anderen" van onze Howard 'de VN liegt maar Israël nooit' Roark.
"Pools are perfect for holding water"
  Moderator woensdag 19 augustus 2026 @ 19:53:40 #128
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221609211
Ja ik denk dat ik deze maar dicht ga gooien :{
- vmi voor intimi -
pi_221609267
Nog snel even dan: Ben Gvir houdt er oorlogsmisdadige ideeën op na.
pi_221609274
quote:
14s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 19:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je kunt sociale media zeker gebruiken. Bijvoorbeeld als het gaat om beelden van de strijd, interviews, demonstraties, etc.

Dat is echter iets anders dan random YouTubers of kanalen die shorts plaatsen met wat zij denken dat de feiten zijn. Vooral als dit je enige bron is. Je kunt er daarentegen mijn pohi op nagaan dat ik vaak genoeg academische artikelen of boeken refereer. Helemaal als het gaat over de geschiedenis van dit conflict.
Welke boeken heb je je kennis vandaan?
  Moderator woensdag 19 augustus 2026 @ 20:07:22 #131
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221609285
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 20:05 schreef Chillegast het volgende:
Dan druk je je nog zacht uit. Smerige haatzak is het.
- vmi voor intimi -
pi_221609337
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 20:06 schreef Nexum het volgende:

[..]
Welke boeken heb je je kennis vandaan?
Dat ligt er helemaal aan wat het specifieke onderwerp is en welke periode we het over hebben, ga mijn pohi er maar op na.

Dit is voor jou denk ik wel een goede om mee te beginnen: 'Nazi Propaganda for the Arab World'
quote:
This groundbreaking history connects Nazi Germany's Arabic-language propaganda during World War II to anti-Semitism in the Middle East in the decades since.

Jeffrey Herf, a leading scholar in the field, offers the most extensive examination to date of Nazi propaganda activities targeting Arabs and Muslims in the Middle East during World War II and the Holocaust. He draws extensively on previously unused and little-known archival resources, including the shocking transcriptions of the "Axis Broadcasts in Arabic" radio programs, which convey a strongly anti-Semitic message.

Herf explores the intellectual, political, and cultural context in which German and European radical anti-Semitism was found to resonate with similar views rooted in a selective appropriation of the traditions of Islam. Pro-Nazi Arab exiles in wartime Berlin, including Haj el-Husseini and Rashid el-Kilani, collaborated with the Nazis in constructing their Middle East propaganda campaign.

By integrating the political and military history of the war in the Middle East with the intellectual and cultural dimensions of the propagandistic diffusion of Nazi ideology, Herf offers the most thorough examination to date of this important chapter in the history of World War II. Importantly, he also shows how the anti-Semitism promoted by the Nazi propaganda effort contributed to the anti-Semitism exhibited by adherents of radical forms of Islam in the Middle East today.

Bron
  Moderator woensdag 19 augustus 2026 @ 20:36:20 #133
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221609482
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 20:05 schreef Chillegast het volgende:
Genocidale ideeen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_221609565
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 20:36 schreef sp3c het volgende:

[..]
Genocidale ideeen
Ik weet niet meer wat ik moet geloven hoor.

Aan de ene kant meerdere mensenrechtenorganisaties en VN commissies die zeggen dat Israël foute dingen doet tov de Gazanen. En aan de andere kant Howard Roark die heel hard 'nietes!' zegt.
"Pools are perfect for holding water"
  Moderator woensdag 19 augustus 2026 @ 20:46:36 #135
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221609578
Slotje. Graag verder in algemeen topic En houd je daar aub ook een beetje in.
- vmi voor intimi -
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')