quote:Op woensdag 19 augustus 2026 11:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is natuurlijk relevant in hoeverre gedachtegoed grip heeft op een samenleving.
De kans is groot dat Ben Gvir over twee maanden geen minister meer is. Maakt dat de situatie anders? We weten natuurlijk allemaal wel dat er dan alsnog naar hem wordt gewezen. Sterker nog, al verdwijnt zijn partij uit de Knesset zullen mensen nog naar hem wijzen.
Waarom zeg je gewoon niet eerlijk waar het eigenlijk op neerkomt? En dat is natuurlijk dat hoe groter Ben Gvir kan worden gemaakt, hoe makkelijker het is om zijn gedachtegoed te generaliseren over heel Israël? En vervolgens maar weer jammeren dat Hamas niet voor de hele Palestijnse samenleving staat. Het vormt een hilarische dubbele standaard.
Natuurlijk maakt dat de situatie anders, dan is hij geen minister meer maar oppositielid. Oftewel, dan is ‘t geen onderdeel van zijn beleid.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 11:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is natuurlijk relevant in hoeverre gedachtegoed grip heeft op een samenleving.
De kans is groot dat Ben Gvir over twee maanden geen minister meer is. Maakt dat de situatie anders? We weten natuurlijk allemaal wel dat er dan alsnog naar hem wordt gewezen. Sterker nog, al verdwijnt zijn partij uit de Knesset zullen mensen nog naar hem wijzen.
Waarom zeg je gewoon niet eerlijk waar het eigenlijk op neerkomt? En dat is natuurlijk dat hoe groter Ben Gvir kan worden gemaakt, hoe makkelijker het is om zijn gedachtegoed te generaliseren over heel Israël? En vervolgens maar weer jammeren dat Hamas niet voor de hele Palestijnse samenleving staat. Het vormt een hilarische dubbele standaard.
Misschien moet je op een iets beter niveau communiceren zodat het kleuterniveau ontstijgt. Maar hey, kritiek is weer antisemitisch, what else is new.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 11:39 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dan denk ik dat je beter moet lezen, of je antisemitische bril af moet zetten.
Ik ben niet tegen generaliseren, wel tegen ongefundeerd selectief generaliseren waar mensen stellen hiertegen te zijn.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 11:41 schreef probeer het volgende:
[..]![]()
HR die commentaar heeft op generaliseren door anderen.
We gaan het zien, als Ben Gvir straks geen minister meer is, dan maakt het dus allemaal minder uit. Staat genoteerd.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 11:43 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Natuurlijk maakt dat de situatie anders, dan is hij geen minister meer maar oppositielid. Oftewel, dan is ‘t geen onderdeel van zijn beleid.
Regeringsbeleid zelfs, officieel.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 11:43 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Natuurlijk maakt dat de situatie anders, dan is hij geen minister meer maar oppositielid. Oftewel, dan is ‘t geen onderdeel van zijn beleid.
Gvir bedreigde in 1995 toenmalig defensie minister en oud premier Rabin omdat Rabin met de Palestijnse vredesbeweging sprak. Gvir neemt het op voor de moordenaar van Rabin, ook nu nog dertig jaar later.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 11:39 schreef UitStraling het volgende:
Als in Nederland een groepering 1200 mensen martelt, verkracht en afslacht wil ik nog wel eens zien hoeveel Smotrichs en Gvirs zich zouden melden in de politieke arena.
Als een Nederlandse minister dan oproept om ook maar meteen de andere mensen van dezelfde afkomst als de leden van die groepering te vermoorden, niet omdat ze gevaar vormen maar louter vanwege hun herkomst, dan is dat net zo verwerpelijk.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 11:39 schreef UitStraling het volgende:
Als in Nederland een groepering 1200 mensen martelt, verkracht en afslacht wil ik nog wel eens zien hoeveel Smotrichs en Gvirs zich zouden melden in de politieke arena.
Vreemd, want het haten van Israël en diens burgers wordt wel gerationaliseerd. Hoe komt dat denk je?quote:Op woensdag 19 augustus 2026 11:51 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Gvir bedreigde in 1995 toenmalig defensie minister en oud premier Rabin omdat Rabin met de Palestijnse vredesbeweging sprak. Gvir neemt het op voor de moordenaar van Rabin, ook nu nog dertig jaar later.
Hoe graag je ook wil er is niks rationeels aan zijn haat voor alle Palestijnen. Of zou je na jaren van 'onderdrukken' de haat van Palestijnse baby's ook rationeel verklaarbaar kunnen noemen?
Hele bijzondere claim.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 11:51 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Gvir gaat met zijn partij gewoon 8 a 10 zetels pakken van de 120 in totaal. Hij heeft een relatief breed draagvlak onder de Israëliërs, ondanks al zijn woorden en daden.
Gvir is knettergek, je hoeft me niet te overtuigen schoonheid.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 11:51 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Gvir bedreigde in 1995 toenmalig defensie minister en oud premier Rabin omdat Rabin met de Palestijnse vredesbeweging sprak. Gvir neemt het op voor de moordenaar van Rabin, ook nu nog dertig jaar later.
Hoe graag je ook wil er is niks rationeels aan zijn haat voor alle Palestijnen. Of zou je na jaren van 'onderdrukken' de haat van Palestijnse baby's ook rationeel verklaarbaar kunnen noemen?
Ben je woordblind?quote:Op woensdag 19 augustus 2026 12:11 schreef Chillegast het volgende:
Het grote bagatelliseren gaat door.
Dan vraag ik me af: hoe kun je zo een uitspraak, van een minister, eigenlijk met droge ogen bagatelliseren?
Andersom. Nu Ben-Gvir nog minister is maakt wat hij zegt heel veel uit. Als hij straks geen minister is heb je een punt dat het een randfiguur is.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 11:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik ben niet tegen generaliseren, wel tegen ongefundeerd selectief generaliseren waar mensen stellen hiertegen te zijn.
[..]
We gaan het zien, als Ben Gvir straks geen minister meer is, dan maakt het dus allemaal minder uit. Staat genoteerd.
Dat is nogmaals net zo min verwerpelijk. Ik begrijp dat je het probeert maar je kan mij echt niet verantwoordelijk houden voor wat anderen zeggen. Je wil ook niet dat we dat bij jou doen. En ik ei dus net al dat die haat niet rationeel is en toch spelen jij en uitstraling net wel die kaart, hoe komt dat denk je?quote:Op woensdag 19 augustus 2026 11:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Vreemd, want het haten van Israël en diens burgers wordt wel gerationaliseerd. Hoe komt dat denk je?
Er staat relatief breed draagvlak. Kinderachtig om dat ene woordje weg te laten. Nu is relatief breed draagvlak voor 8% inderdaad wel erg zwaar aangezet.quote:[..]
Hele bijzondere claim.
Dit is 6% tot 8% van de samenleving. Dit noem jij een breed draagvlak? Maar tegelijkertijd als 75% van de Palestijnen, de aanslagen van 7 oktober 2023 steunt, dan kunnen we daar niets over zeggen staat Hamas absoluut niet gelijk aan de Palestijnse samenleving.
Hmm.
Hmm.
Ze bagatelliseren omdat ze enerzijds 90% met hem eens zijn maar anderzijds niet met hem geassocieerd willen worden. Om die spagaat op te lossen moeten ze wel bagetelliseren en hem wegzetten als randfiguur.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 12:11 schreef Chillegast het volgende:
Het grote bagatelliseren gaat door.
Dan vraag ik me af: hoe kun je zo een uitspraak, van een minister, eigenlijk met droge ogen bagatelliseren?
Ik stel de vraag in het algemeen, ik zeg niet dat dit jouw standpunt is. Dan had ik het er wel bijgezet.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 12:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat is nogmaals net zo min verwerpelijk. Ik begrijp dat je het probeert maar je kan mij echt niet verantwoordelijk houden voor wat anderen zeggen. Je wil ook niet dat we dat bij jou doen. En ik ei dus net al dat die haat niet rationeel is en toch spelen jij en uitstraling net wel die kaart, hoe komt dat denk je?
8% is simpelweg geen (relatief) breed draagvlak, het is een absolute minderheid. We hebben het over nog geen tiende van een samenleving.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 12:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er staat relatief breed draagvlak. Kinderachtig om dat ene woordje weg te laten. Nu is relatief breed draagvlak voor 8% inderdaad wel erg zwaar aangezet.
Tja, als we zulke peilingen al niet serieus kunnen nemen, dat wordt het wel erg lastig. En de steun voor het Israëlische leger is natuurlijk iets anders dan steun voor een Islamitische terreurgroepering. Israël reageert op wat de Palestijnen hebben gedaan, natuurlijk is daar heel veel steun voor.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 12:56 schreef opgebaarde het volgende:
Dat percentage
[ afbeelding ]
Ik begrijp het frame om dit uit te leggen dat die Palestijnen het onthoofden, verkrachten, levend verbranden van baby's en het martelen van onschuldige Israëliërs steunen. Alleen dat is de vraag niet en dat frame kan ook andersom wanneer het gaat om de steun van ruim 80% van de Israëliërs voor het IDF in Gaza. 80% van de Israëliërs steunen IDF en haar oorlogsmisdaden in Gaza. Dat laatste is natuurlijk bullshit
Ook is het nog maar de vraag of dat hoge percentage van 72% klopt. Over het vervalsen van PCR peilingen en de door IDF in Gaza gevndne documenten....
https://www.jpost.com/israel-hamas-war/article-817000
Voor de niet-HowardRoarks van deze wereld.
Dit is de vragenlijst waar die 72% uitkomt.
https://pcpsr.org/en/node/963 (als het goed is wordt peiling 90 weergegeven)
Zie ook de antwoorden over de steun voor Hamas of het toebrengen van letsel bij burgers
Jouw posts zijn vrijwel zonder uitzondering een uiteenzetting van radicalisering, extremisme en xenofobie. Door jou ‘deuger’ genoemd worden is een compliment.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 13:11 schreef UitStraling het volgende:
De hysterie om het vinden van een extreem foute Jood is zowat gênant als je het afzet tegen de miljoenen terroristen aan de andere kant van het spectrum.
Denken te deugen is een ziekte.
Jij doet alsof het 't probleem is dat mensen naar Ben-Gvir wijzen en dat mensen hem groter maken dan hij is en zijn gedachtegoed generaliseren.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 11:30 schreef HowardRoark het volgende:
Of een Jood 'goed' is of niet hangt af in hoeverre hij voor of tegen Israël is, wil je dat nu zeggen?quote:
Het is nogal selectief, dat is mijn punt vooral. Want veel van dezelfde mensen staan te stampvoeten zodra mensen het Palestijnse terreur over de Palestijnse samenleving generaliseren, waaronder jij overigens. Je hebt zelfs meermaals geprobeerd het bestaan van Hamas aan Israël en Netanyahu op te hangen.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 14:45 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Jij doet alsof het 't probleem is dat mensen naar Ben-Gvir wijzen en dat mensen hem groter maken dan hij is en zijn gedachtegoed generaliseren.
Probleem is dat Ben-Gwir een ministerspost heeft, en behoort tot de invloedrijkste mensen van Israël.
Dan hebben we:
- Een doelstelling creëren voor het aantal doden
- Mensen doden die geen direct gevaar zijn
- Doen alsof ze we niet eens met mensen te maken hebben
Allemaal uit het genocidale handboek.
Zoals wel vaker misvorm jij andermans standpunten.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 16:09 schreef HowardRoark het volgende:
Je hebt zelfs meermaals geprobeerd het bestaan van Hamas aan Israël en Netanyahu op te hangen.
Netanyahu kreeg kritiek dat hij honderden miljoenen goedkeurde aan Hamas via Qatar, zogenaamd wegens humanitaire redenen. Ondanks dat hem werd medegedeeld dat dit geld weleens voor de opbouw van militaire doeleinden kon worden gebruikt bleef dit doorgaan. Zelfs google ontkent dit niet.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 16:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Of een Jood 'goed' is of niet hangt af in hoeverre hij voor of tegen Israël is, wil je dat nu zeggen?
[..]
Het is nogal selectief, dat is mijn punt vooral. Want veel van dezelfde mensen staan te stampvoeten zodra mensen het Palestijnse terreur over de Palestijnse samenleving generaliseren, waaronder jij overigens. Je hebt zelfs meermaals geprobeerd het bestaan van Hamas aan Israël en Netanyahu op te hangen.
Nee hoor, ik confronteer je met je eigen eerdere claims. Jij stelde immers dat Israël, Hamas groot had gemaakt en aan de macht geholpen. Er is je toen al uitgelegd dat dit natuurlijk niet waar is, maar dat wuifde je meteen weg.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 16:19 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zoals wel vaker misvorm jij andermans standpunten.
Ik heb niet het bestaan van Hamas aan Netanyahu opgehangen, wel heb ik opgemerkt dat Netanyahu een belang heeft bij het bestaan van Hamas. Opvallend is ook het recentelijke nieuws dat Israël Hamas niet wil ontwapenen.
Dit is ook een interessante:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |