abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221605843
quote:
14s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 11:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is natuurlijk relevant in hoeverre gedachtegoed grip heeft op een samenleving.

De kans is groot dat Ben Gvir over twee maanden geen minister meer is. Maakt dat de situatie anders? We weten natuurlijk allemaal wel dat er dan alsnog naar hem wordt gewezen. Sterker nog, al verdwijnt zijn partij uit de Knesset zullen mensen nog naar hem wijzen.

Waarom zeg je gewoon niet eerlijk waar het eigenlijk op neerkomt? En dat is natuurlijk dat hoe groter Ben Gvir kan worden gemaakt, hoe makkelijker het is om zijn gedachtegoed te generaliseren over heel Israël? En vervolgens maar weer jammeren dat Hamas niet voor de hele Palestijnse samenleving staat. Het vormt een hilarische dubbele standaard.
_O-

HR die commentaar heeft op generaliseren door anderen.

_O-
"Pools are perfect for holding water"
pi_221605852
quote:

[..]
Het is natuurlijk relevant in hoeverre gedachtegoed grip heeft op een samenleving.

De kans is groot dat Ben Gvir over twee maanden geen minister meer is. Maakt dat de situatie anders? We weten natuurlijk allemaal wel dat er dan alsnog naar hem wordt gewezen. Sterker nog, al verdwijnt zijn partij uit de Knesset zullen mensen nog naar hem wijzen.

Waarom zeg je gewoon niet eerlijk waar het eigenlijk op neerkomt? En dat is natuurlijk dat hoe groter Ben Gvir kan worden gemaakt, hoe makkelijker het is om zijn gedachtegoed te generaliseren over heel Israël? En vervolgens maar weer jammeren dat Hamas niet voor de hele Palestijnse samenleving staat. Het vormt een hilarische dubbele standaard.
Natuurlijk maakt dat de situatie anders, dan is hij geen minister meer maar oppositielid. Oftewel, dan is ‘t geen onderdeel van zijn beleid.
pi_221605867
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 11:39 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Dan denk ik dat je beter moet lezen, of je antisemitische bril af moet zetten.
Misschien moet je op een iets beter niveau communiceren zodat het kleuterniveau ontstijgt. Maar hey, kritiek is weer antisemitisch, what else is new.
pi_221605879
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 11:41 schreef probeer het volgende:

[..]
_O-

HR die commentaar heeft op generaliseren door anderen.

_O-
Ik ben niet tegen generaliseren, wel tegen ongefundeerd selectief generaliseren waar mensen stellen hiertegen te zijn.
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 11:43 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Natuurlijk maakt dat de situatie anders, dan is hij geen minister meer maar oppositielid. Oftewel, dan is ‘t geen onderdeel van zijn beleid.
We gaan het zien, als Ben Gvir straks geen minister meer is, dan maakt het dus allemaal minder uit. Staat genoteerd.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221605891
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 11:43 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Regeringsbeleid zelfs, officieel.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_221605914
quote:
Als in Nederland een groepering 1200 mensen martelt, verkracht en afslacht wil ik nog wel eens zien hoeveel Smotrichs en Gvirs zich zouden melden in de politieke arena.
Gvir bedreigde in 1995 toenmalig defensie minister en oud premier Rabin omdat Rabin met de Palestijnse vredesbeweging sprak. Gvir neemt het op voor de moordenaar van Rabin, ook nu nog dertig jaar later.

Hoe graag je ook wil er is niks rationeels aan zijn haat voor alle Palestijnen. Of zou je na jaren van 'onderdrukken' de haat van Palestijnse baby's ook rationeel verklaarbaar kunnen noemen?

Gvir gaat met zijn partij gewoon 8 a 10 zetels pakken van de 120 in totaal. Hij heeft een relatief breed draagvlak onder de Israëliërs, ondanks al zijn woorden en daden.
pi_221605929
quote:
Als in Nederland een groepering 1200 mensen martelt, verkracht en afslacht wil ik nog wel eens zien hoeveel Smotrichs en Gvirs zich zouden melden in de politieke arena.
Als een Nederlandse minister dan oproept om ook maar meteen de andere mensen van dezelfde afkomst als de leden van die groepering te vermoorden, niet omdat ze gevaar vormen maar louter vanwege hun herkomst, dan is dat net zo verwerpelijk.
pi_221605949
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 11:51 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Gvir bedreigde in 1995 toenmalig defensie minister en oud premier Rabin omdat Rabin met de Palestijnse vredesbeweging sprak. Gvir neemt het op voor de moordenaar van Rabin, ook nu nog dertig jaar later.

Hoe graag je ook wil er is niks rationeels aan zijn haat voor alle Palestijnen. Of zou je na jaren van 'onderdrukken' de haat van Palestijnse baby's ook rationeel verklaarbaar kunnen noemen?
Vreemd, want het haten van Israël en diens burgers wordt wel gerationaliseerd. Hoe komt dat denk je?
quote:

[..]
Gvir gaat met zijn partij gewoon 8 a 10 zetels pakken van de 120 in totaal. Hij heeft een relatief breed draagvlak onder de Israëliërs, ondanks al zijn woorden en daden.
Hele bijzondere claim.

Dit is 6% tot 8% van de samenleving. Dit noem jij een breed draagvlak? Maar tegelijkertijd als 75% van de Palestijnen, de aanslagen van 7 oktober 2023 steunt, dan kunnen we daar niets over zeggen staat Hamas absoluut niet gelijk aan de Palestijnse samenleving.

Hmm.

Hmm.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221606016
quote:

[..]

Gvir is knettergek, je hoeft me niet te overtuigen schoonheid.

Toen de Israëliërs Gaza cadeau gaven aan de Arabieren (de Palestijnen) was het een vrij welvarend stukje wereld, met restaurants, hotels, gezellige huisjes, tuinkassen, werkgelegenheid, af en toe een verdwaalde sportauto, een riolering en waterleidingen, ze hebben er een grote terroristische haatbende van gemaakt, ze hebben het grootste tunnelcentrum ter wereld onder Gaza uitgegraven, onder ziekenhuizen, onder kleuterschooltjes, als ratten die op de totale vernietiging van het Joodse ras uit zijn, meer niet, ze hebben van alle waterpijpleidingen en het riool raketten gemaakt, bovendien hebben ze van hun kinderen met behulp van miljarden euro's aan Westerse domme deugsteun genocidale monsters gemaakt, zoals je kon zien op 7 oktober.

Hamas gijzelt de paar Palestijnse burgers (of executeert ze publiekelijk) die nog van goede inborst zijn, alleen dat zijn er juist dankzij de deugkneuzen van deze wereld nog maar heel erg weinig.
graag verwijderen
pi_221606056
Het grote bagatelliseren gaat door.

Dan vraag ik me af: hoe kun je zo een uitspraak, van een minister, eigenlijk met droge ogen bagatelliseren?
pi_221606068
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 12:11 schreef Chillegast het volgende:

Dan vraag ik me af: hoe kun je zo een uitspraak, van een minister, eigenlijk met droge ogen bagatelliseren?
Ben je woordblind?
graag verwijderen
pi_221606102
quote:
14s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 11:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik ben niet tegen generaliseren, wel tegen ongefundeerd selectief generaliseren waar mensen stellen hiertegen te zijn.
[..]
We gaan het zien, als Ben Gvir straks geen minister meer is, dan maakt het dus allemaal minder uit. Staat genoteerd.
Andersom. Nu Ben-Gvir nog minister is maakt wat hij zegt heel veel uit. Als hij straks geen minister is heb je een punt dat het een randfiguur is.
pi_221606134
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 12:12 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ben je woordblind?
Nee hoor, ik kan heel goed lezen. Maar kennelijk voel je je nogal aangesproken?
pi_221606305
quote:
14s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 11:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Vreemd, want het haten van Israël en diens burgers wordt wel gerationaliseerd. Hoe komt dat denk je?
Dat is nogmaals net zo min verwerpelijk. Ik begrijp dat je het probeert maar je kan mij echt niet verantwoordelijk houden voor wat anderen zeggen. Je wil ook niet dat we dat bij jou doen. En ik ei dus net al dat die haat niet rationeel is en toch spelen jij en uitstraling net wel die kaart, hoe komt dat denk je?

quote:
[..]
Hele bijzondere claim.

Dit is 6% tot 8% van de samenleving. Dit noem jij een breed draagvlak? Maar tegelijkertijd als 75% van de Palestijnen, de aanslagen van 7 oktober 2023 steunt, dan kunnen we daar niets over zeggen staat Hamas absoluut niet gelijk aan de Palestijnse samenleving.

Hmm.

Hmm.
Er staat relatief breed draagvlak. Kinderachtig om dat ene woordje weg te laten. Nu is relatief breed draagvlak voor 8% inderdaad wel erg zwaar aangezet.

Dat percentage

Ik begrijp het frame om dit uit te leggen dat die Palestijnen het onthoofden, verkrachten, levend verbranden van baby's en het martelen van onschuldige Israëliërs steunen. Alleen dat is de vraag niet en dat frame kan ook andersom wanneer het gaat om de steun van ruim 80% van de Israëliërs voor het IDF in Gaza. 80% van de Israëliërs steunen IDF en haar oorlogsmisdaden in Gaza. Dat laatste is natuurlijk bullshit

Ook is het nog maar de vraag of dat hoge percentage van 72% klopt. Over het vervalsen van PCR peilingen en de door IDF in Gaza gevndne documenten....
https://www.jpost.com/israel-hamas-war/article-817000

Voor de niet-HowardRoarks van deze wereld.
Dit is de vragenlijst waar die 72% uitkomt.
https://pcpsr.org/en/node/963 (als het goed is wordt peiling 90 weergegeven)
Zie ook de antwoorden over de steun voor Hamas of het toebrengen van letsel bij burgers
pi_221606383
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 12:11 schreef Chillegast het volgende:

Ze bagatelliseren omdat ze enerzijds 90% met hem eens zijn maar anderzijds niet met hem geassocieerd willen worden. Om die spagaat op te lossen moeten ze wel bagetelliseren en hem wegzetten als randfiguur.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_221606411
De hysterie om het vinden van een extreem foute Jood is zowat gênant als je het afzet tegen de miljoenen terroristen aan de andere kant van het spectrum.

Denken te deugen is een ziekte.
graag verwijderen
pi_221606542
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 12:56 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dat is nogmaals net zo min verwerpelijk. Ik begrijp dat je het probeert maar je kan mij echt niet verantwoordelijk houden voor wat anderen zeggen. Je wil ook niet dat we dat bij jou doen. En ik ei dus net al dat die haat niet rationeel is en toch spelen jij en uitstraling net wel die kaart, hoe komt dat denk je?
Ik stel de vraag in het algemeen, ik zeg niet dat dit jouw standpunt is. Dan had ik het er wel bijgezet.
quote:
[..]
Er staat relatief breed draagvlak. Kinderachtig om dat ene woordje weg te laten. Nu is relatief breed draagvlak voor 8% inderdaad wel erg zwaar aangezet.
8% is simpelweg geen (relatief) breed draagvlak, het is een absolute minderheid. We hebben het over nog geen tiende van een samenleving.
quote:
Dat percentage
[ afbeelding ]

Ik begrijp het frame om dit uit te leggen dat die Palestijnen het onthoofden, verkrachten, levend verbranden van baby's en het martelen van onschuldige Israëliërs steunen. Alleen dat is de vraag niet en dat frame kan ook andersom wanneer het gaat om de steun van ruim 80% van de Israëliërs voor het IDF in Gaza. 80% van de Israëliërs steunen IDF en haar oorlogsmisdaden in Gaza. Dat laatste is natuurlijk bullshit

Ook is het nog maar de vraag of dat hoge percentage van 72% klopt. Over het vervalsen van PCR peilingen en de door IDF in Gaza gevndne documenten....
https://www.jpost.com/israel-hamas-war/article-817000

Voor de niet-HowardRoarks van deze wereld.
Dit is de vragenlijst waar die 72% uitkomt.
https://pcpsr.org/en/node/963 (als het goed is wordt peiling 90 weergegeven)
Zie ook de antwoorden over de steun voor Hamas of het toebrengen van letsel bij burgers
Tja, als we zulke peilingen al niet serieus kunnen nemen, dat wordt het wel erg lastig. En de steun voor het Israëlische leger is natuurlijk iets anders dan steun voor een Islamitische terreurgroepering. Israël reageert op wat de Palestijnen hebben gedaan, natuurlijk is daar heel veel steun voor.

We gaan ook niet de steun voor de oorlog in Rusland aan Russische en Oekraïense kant vergelijken omdat de aanleiding en intentie totaal verschillend zijn. De Russen zijn de aanstichters, de Oekraïners niet.

Wat we met name zien mbt de Palestijnen is dat sommige Westerlingen heel graag willen dat er zoveel mogelijk zijn die Hamas afkeuren, waar men bij Israël het liefst heeft dat er zoveel mogelijk een Ben-Gvir steunen, of in elk geval dit beeld willen wekken omdat dit aansluit bij de eigen onderbuikgevoelens over dit conflict.

De realiteit is echter dat de Palestijnse samenleving simpelweg véél extremer en fundamentalistischer is dan de Israëlische. Zoals we weten hebben de Palestijnen tot vijf keer toe een tweestatenoplossing afgewezen en sturen zelfs minderjarigen de strijd in, dat gebeurt in Israël niet.

In Israël beschermen de militairen de burgers en niet andersom, in Israël is decennialang een grote vredesbeweging geweest, in de Palestijnse samenleving is die er nooit geweest. In Israël kunnen probleemloos 2 miljoen Arabische moslims wonen, in de Palestijnse samenleving zou nog niet een Jood kunnen worden want die wordt direct gelyncht.

En toch zit er iets in de psyche van sommige Westerlingen waarom men die realiteit niet kan accepteren, in de onderbuik is immers zo sterk de overtuiging dat de Palestijnen hier de onschuldige slachtoffers zijn en Israël het grote probleem dat men bereid is weg te kijken van alle feitelijke en geschiedenis.

Ik doe daar niet aan mee. Israël is een relatief Westers land, dat alles behalve perfect is, maar wel geciviliseerder dan de uiterst barbaarse samenleving van de Palestijnen, waar men eeuwen achterloopt en er bewust voor kiest om in dat primitieve etnische en religieuze tribalisme te blijven hangen in plaats van hun verlies te nemen en voor vooruitgang en vrede te kiezen.
pi_221606637
God bless all righteous Jews! _O_

Bekijk deze YouTube-video
pi_221606722
quote:
10s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 13:11 schreef UitStraling het volgende:
De hysterie om het vinden van een extreem foute Jood is zowat gênant als je het afzet tegen de miljoenen terroristen aan de andere kant van het spectrum.

Denken te deugen is een ziekte.
Jouw posts zijn vrijwel zonder uitzondering een uiteenzetting van radicalisering, extremisme en xenofobie. Door jou ‘deuger’ genoemd worden is een compliment.
pi_221607004
quote:

Jij doet alsof het 't probleem is dat mensen naar Ben-Gvir wijzen en dat mensen hem groter maken dan hij is en zijn gedachtegoed generaliseren.

Probleem is dat Ben-Gwir een ministerspost heeft, en behoort tot de invloedrijkste mensen van Israël.

Dan hebben we:
- Een doelstelling creëren voor het aantal doden
- Mensen doden die geen direct gevaar zijn
- Doen alsof ze we niet eens met mensen te maken hebben

Allemaal uit het genocidale handboek.
pi_221607603
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 13:46 schreef AFA2022 het volgende:
God bless all righteous Jews! _O_

Of een Jood 'goed' is of niet hangt af in hoeverre hij voor of tegen Israël is, wil je dat nu zeggen?
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 14:45 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Jij doet alsof het 't probleem is dat mensen naar Ben-Gvir wijzen en dat mensen hem groter maken dan hij is en zijn gedachtegoed generaliseren.

Probleem is dat Ben-Gwir een ministerspost heeft, en behoort tot de invloedrijkste mensen van Israël.

Dan hebben we:
- Een doelstelling creëren voor het aantal doden
- Mensen doden die geen direct gevaar zijn
- Doen alsof ze we niet eens met mensen te maken hebben

Allemaal uit het genocidale handboek.
Het is nogal selectief, dat is mijn punt vooral. Want veel van dezelfde mensen staan te stampvoeten zodra mensen het Palestijnse terreur over de Palestijnse samenleving generaliseren, waaronder jij overigens. Je hebt zelfs meermaals geprobeerd het bestaan van Hamas aan Israël en Netanyahu op te hangen.
pi_221607679
quote:
14s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 16:09 schreef HowardRoark het volgende:
Je hebt zelfs meermaals geprobeerd het bestaan van Hamas aan Israël en Netanyahu op te hangen.
Zoals wel vaker misvorm jij andermans standpunten.

Ik heb niet het bestaan van Hamas aan Netanyahu opgehangen, wel heb ik opgemerkt dat Netanyahu een belang heeft bij het bestaan van Hamas. Opvallend is ook het recentelijke nieuws dat Israël Hamas niet wil ontwapenen.

Dit is ook een interessante:

Bekijk deze YouTube-video
pi_221607710
quote:
14s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 16:09 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Of een Jood 'goed' is of niet hangt af in hoeverre hij voor of tegen Israël is, wil je dat nu zeggen?
[..]
Het is nogal selectief, dat is mijn punt vooral. Want veel van dezelfde mensen staan te stampvoeten zodra mensen het Palestijnse terreur over de Palestijnse samenleving generaliseren, waaronder jij overigens. Je hebt zelfs meermaals geprobeerd het bestaan van Hamas aan Israël en Netanyahu op te hangen.
Netanyahu kreeg kritiek dat hij honderden miljoenen goedkeurde aan Hamas via Qatar, zogenaamd wegens humanitaire redenen. Ondanks dat hem werd medegedeeld dat dit geld weleens voor de opbouw van militaire doeleinden kon worden gebruikt bleef dit doorgaan. Zelfs google ontkent dit niet.
pi_221608536
Ben fucking Gvir. :')

twitter
pi_221608771
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2026 16:19 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Zoals wel vaker misvorm jij andermans standpunten.

Ik heb niet het bestaan van Hamas aan Netanyahu opgehangen, wel heb ik opgemerkt dat Netanyahu een belang heeft bij het bestaan van Hamas. Opvallend is ook het recentelijke nieuws dat Israël Hamas niet wil ontwapenen.

Dit is ook een interessante:

Nee hoor, ik confronteer je met je eigen eerdere claims. Jij stelde immers dat Israël, Hamas groot had gemaakt en aan de macht geholpen. Er is je toen al uitgelegd dat dit natuurlijk niet waar is, maar dat wuifde je meteen weg.

Dit roept de vraag op waarom je dit doet? Het antwoord is natuurlijk omdat het beeld te kunnen wekken dat zelfs al zijn de Palestijnen bezig met terreur, dan is het eigenlijk alsnog de schuld van Israël. Kortom:

Palestijnen vallen Israël aan: 'Komt door Israël zelf'
Israël slaat terug: 'Zie je wel, Israël is het probleem'

En videos van random YouTubers die zich voordoen als alleswetende orakels kan ik verder niets mee. Er zijn ook talloze videos te vinden over hoe eigenlijk Israël zelf achter de aanslagen van 7 oktober zit en 'Zionisten' (wink, wink) de wereld besturen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')