abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221600880
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:37 schreef Homey het volgende:

[..]
Dat is precies wat Hamas leiders zeggen. Die roepen op om alle joden uit te roeien. Kijk dus niet daaromheen.

Wapperen met die Palestina vlag, is wapperen met de Hamas vlag.
Dan staat wapperen met de Israëlische vlag klaarblijkelijk ook gelijk aan instemmen met alles wat Israëlische leiders zeggen en doen.
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 15:52:03 #177
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221600885
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:50 schreef Darkomen het volgende:

[..]
Dan staat wapperen met de Israëlische vlag klaarblijkelijk ook gelijk aan instemmen met alles wat Israëlische leiders zeggen en doen.
Dat lijkt me wel.
- vmi voor intimi -
pi_221600891
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:50 schreef Darkomen het volgende:

[..]
Israël is een democratie, met allerlei verschillende politieke stromingen. De Palestijnse samenleving kent dat niet. Noem maar eens een politieke partij of aantal politici op die geen banden of verleden met terreur hebben. Die zijn er bijna niet.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221600907
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:52 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Israël is een democratie, met allerlei verschillende politieke stromingen. De Palestijnse samenleving kent dat niet. Noem maar eens een politieke partij of aantal politici op die geen banden of verleden met terreur hebben. Die zijn er bijna niet.
Kende dat wel:

quote:
De Palestijnse Autoriteit werd in 1994 opgericht volgens de Oslo-akkoorden tussen de PLO (de Palestijnse Bevrijdingsorganisatie) en Israël. Het Oslo-I-akkoord werd in 1993 ondertekend. Bij de algemene verkiezingen van 1996 werd Yasser Arafat tot eerste president verkozen, naast de leden van het eerste parlement.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Palestijnse_Autoriteit
pi_221600931
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je gaat hier weer eens de mist in. Sommige Palestijnen komen uit dit gebied, andere uit Egypte, het hedendaagse Syrië, Jordanië or Saoedie-Arabië. Het is een verzameling van Arabieren uit de regio, aangevuld met nog wat afstammelingen van Afrikaanse slaven.
[..]
Wij in het Westen hebben de Palestijnse 'rechten' verkwanseld? Hoe precies?
[..]
Je blijft deze leugen maar herhalen. De Palestijnen (toen nog gewone Arabieren) zijn zelf een burgeroorlog begonnen in 1947 en hebben die verloren.
Het is voor een heuse zionist moeilijk te begrijpen dat in Palestina Palestijnen woonden.
De leugen, de zionistische oorlogspropaganda, blijft stevig aan je kleven.
pi_221600937
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:52 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
N.v.t, en dit is natuurlijk gewoon fake news, dat weet iedereen.
pi_221600947
quote:
De Palestijnse Autoriteit is een geen politieke partij maar het bestuursorgaan van de Palestijnse gebieden. Deze bestaat voornamelijk uit mensen van Fatah en Fatah is een voormalige terreurgroepering.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:00:01 #183
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221600948
Ja Howard dat is wel een beetje makkelijk he. Die gaat er bij mij ook niet in.

Het is m.i. nog erger omdat ze democratisch gekozen zijn en dit beleid voeren.
- vmi voor intimi -
pi_221600954
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:58 schreef Pegos het volgende:

[..]
Het is voor een heuse zionist moeilijk te begrijpen dat in Palestina Palestijnen woonden.
De leugen, de zionistische oorlogspropaganda, blijft stevig aan je kleven.
'Palestina' heeft nooit als land bestaan. Wederom: het blijkt iedere keer weer dat je een zeer uitgesproken mening hebt over dit conflict, maar er helemaal niets vanaf weet.
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:03:29 #185
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221600967
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
'Palestina' heeft nooit als land bestaan. Wederom: het blijkt iedere keer weer dat je een zeer uitgesproken mening hebt over dit conflict, maar er helemaal niets vanaf weet.
Nee maar er woonde wel al mensen Ik vind dit niet echt een heel nuttige semantische discussie maar wie ben ik.
- vmi voor intimi -
pi_221600973
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:58 schreef Darkomen het volgende:

[..]
N.v.t, en dit is natuurlijk gewoon fake news, dat weet iedereen.
Integendeel. Letterlijk alles wat daar staat is feitelijk.

• Israël is een democratie
• Palestijnse gebieden kennen geen democratie
• Normale politieke partijen, zonder (voormalig) banden met terreurgroeperingen zijn er eigenlijk niet in de Palestijnse samenleving
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:00 schreef vul_maar_in het volgende:
Ja Howard dat is wel een beetje makkelijk he. Die gaat er bij mij ook niet in.

Het is m.i. nog erger omdat ze democratisch gekozen zijn en dit beleid voeren.
Wat zou er precies makkelijk zijn dan?
pi_221600986
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:03 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Nee maar er woonde wel al mensen Ik vind dit niet echt een heel nuttige semantische discussie maar wie ben ik.
Uiteraard woonde er al mensen (niet veel trouwens) maar dat maakt het nog geen land genaamd 'Palestina'.
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:08:09 #188
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221600990
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:07 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Uiteraard woonde er al mensen (niet veel trouwens) maar dat maakt het nog geen land genaamd 'Palestina'.
daarom zeg ik ook semantisch ;)
- vmi voor intimi -
pi_221600993
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:44 schreef Pegos het volgende:

[..]
Er wordt niet naar Hamas gekeken, maar naar het Palestijnse volk. Dat heeft rechten.
Het was de oorspronkelijke bevolking van Palestina, dat nu vrijwel geheel in beslag is genomen door de staat Israel.
Dat laat onverlet dat de Palestijnen rechten hebben, die wij als 'het Westen' inclusief Rusland, totaal verkwanseld hebben.
De staat Israel is ondanks de onrechtmatige grote volksuitdrijving, ethnic cleansing, o.a. door Ben Goerion in 1948 en later Mosje Dayan, erkend binnen de grenzen van 1967.
Alle andere expansie die nagestreefd wordt is buiten de internationale rechtsorde en dus illegaal, c.q. totaal onacceptabel. Hoezeer men ook op alle mogelijke manieren probeert het anders uit te leggen, c.q. zichzelf en anderen wijs te maken.
Palestijnen zijn niet de oorspronkelijke bewoners van dat gebied. Dat is Palestijnse propaganda.

Het zijn Arabieren uit Jordanië en Egypte die daar naar toe zijn gestuurd om de joden uit te roeien.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:10:04 #190
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221601003
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:03 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Is er dan na 9545234 topics nog iets nuttigs te zeggen dat niet al 9545234 keer herhaald is, zeker als we het over het verleden van die regio hebben? :P.

Het is een eeuwenoud kutconflict tussen 2 groepen die nooit meer op zullen houden met elkaar intens te haten. Moeten ze allemaal lekker zelf weten, maar ik zou zo graag zien dat we er ons hier allemaal niet zo druk om zouden maken.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_221601004
Noem eens 1 links-progressieve Palestijnse politicus over de laatste 75 jaar.

Eentje maar.
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:10:31 #192
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221601007
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:10 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Is er dan na 9545234 topics nog iets nuttigs te zeggen dat niet al 9545234 keer herhaald is, zeker als we het over het verleden va die regio hebben? :P.

Het is een eeuwenoud kutconflict tussen 2 groepen die nooit meer op zullen houden met elkaar intens te haten. Moeten ze allemaal lekker zelf weten, maar ik zou zo graag zien dat we er ons hier allemaal niet zo druk om zouden maken.
Linker pink voor over.
- vmi voor intimi -
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:12:31 #193
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221601018
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:10 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Linker pink voor over.
Nou ja, iig veel. het beheerst zo enorm elke discussie tot aan vervelens toe.

Auto-ongeluk? Weet je wat pas erg is, Gaaaasaaaa??!!!!

Ik haat het, intens.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_221601031
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:08 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
daarom zeg ik ook semantisch ;)
Het gaat er vooral omdat sommigen het beeld willen wekken alsof de Palestijnse identiteit al gevormd was en er hier een functionerend land was met een Arabische en Islamitische identiteit, dat zomaar is ingepikt en etnisch gezuiverd door een groep random Joden.

Niets is natuurlijk minder waar. Dit gebied behoorde tot het Britse Mandaatgebied en daarvoor het Ottomaanse Rijk. Het was een vrij dunbevolkt gebied met iets meer dan een half miljoen mensen aan het begin van de 20e eeuw.

De mensen die er leefden waren allerlei verschillende groepen, Arabieren, Joden, Bedoeïenen, Christenen, Druzen en nog wat kleinere groepen zoals Circassiërs en etnische Armenen.

Ook was er geen drang voor een land 'Palestina', maar een drang voor een (pan)Arabische staat. En dat roept de vraag op hoe dit gebied überhaupt 'Arabisch' is geworden. Dat komt door verovering van Arabische moslims in de 8e eeuw, die het gebied hebben geïslamiseerd en gearabiseerd.
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:15:49 #195
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221601039
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het gaat er vooral omdat sommigen het beeld willen wekken alsof de Palestijnse identiteit al gevormd was en er hier een functionerend land was met een Arabische en Islamitische identiteit, dat zomaar is ingepikt en etnisch gezuiverd door een groep random Joden.

Niets is natuurlijk minder waar. Dit gebied behoorde tot het Britse Mandaatgebied en daarvoor het Ottomaanse Rijk. Het was een vrij dunbevolkt gebied met iets meer dan een half miljoen mensen aan het begin van de 20e eeuw.

De mensen die er leefden waren allerlei verschillende groepen, Arabieren, Joden, Bedoeïenen, Christenen, Druzen en nog wat kleinere groepen zoals Circassiërs en etnische Armenen.

Ook was er geen drang voor een land 'Palestina', maar een drang voor een (pan)Arabische staat. En dat roept de vraag op hoe dit gebied überhaupt 'Arabisch' is geworden. Dat komt door verovering van Arabische moslims in de 8e eeuw, die het gebied hebben geïslamiseerd en gearabiseerd.
Nee dat is nog meer semantisch geneuzel er woonden daar al mensen en die noemen zich blijkbaar tegenwoordig palestijnen :P
- vmi voor intimi -
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:16:16 #196
490724 Mr.Sandman
Beats all you never saw
pi_221601045
Ben-Gvir is een idioot.

Dit soort uitspraken helpen Israel niet.
pi_221601080
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:15 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Nee dat is nog meer semantisch geneuzel er woonden daar al mensen en die noemen zich blijkbaar tegenwoordig palestijnen :P
Het is geen semantisch geneuzel. Ik beschrijf een deel van de geschiedenis van dit gebied. Er woonden daar mensen, en slechts een deel van die mensen beschrijven zichzelf nu als Palestijnen.

En nu? Die mensen hebben ook tot vijf keer toe de mogelijkheid op een eigen staat afgewezen omdat men het hele gebied wilde. Je zou natuurlijk ook eens kunnen concluderen dat het een situatie van 'play stupid games, win stupid prizes' is.
pi_221601081
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Israel ook niet, beste man. Is ook maar gefabriceerd na 1948.
pi_221601095
Ik las ergens dat hij in de podcast niet doelde op Gazanen, maar om terroristen aldaar.

Is dat een leugen, of zijn zijn uitspraken verdraaid?
pi_221601103
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:21 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Israel ook niet, beste man.
Israël is een Joods land, de culture, etnische en religieuze identiteit van Joden gaat terug naar dit gebied. Joden zijn hier de inheemse bewoners. Er is een reden waarom als er archeologische opgravingen worden gedaan er veelal Joodse artefacts naar worden opgevist en er is een reden waarom Joden die in Polen en Marokko woonden, etnisch gezien meer met elkaar gemeen hebben dan met hun Poolse of Marokkaanse buren waar ze eeuwen naast leefden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')