abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage dinsdag 18 augustus 2026 @ 09:43:51 #101
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_221598971
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 09:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Integendeel. Dit soort taferelen hebben we nog nooit gezien in de Israëlische samenleving en zul je ook niet zien.
[..]

Nee die kolonisten zijn inderdaad niet zo, en die genocidale bewindspersonen ook niet :') Zowel Hamas, kolonisten als de Israelische regering zal niemand missen wanneer ze er niet meer zijn.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_221599142
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 09:43 schreef JeMoeder het volgende:

[..]
Nee die kolonisten zijn inderdaad niet zo, en die genocidale bewindspersonen ook niet :') Zowel Hamas, kolonisten als de Israelische regering zal niemand missen wanneer ze er niet meer zijn.
Tussen de Israëliërs op de Westelijke Jordaanoever zul je vast nog wel een paar mensen zo gek hebben. In de verdere Israëlische samenleving niet, dit schept een groot contrast met de Palestijnse samenleving waar dit de norm is en de mensen die zich ervan distantieren juist een uitzondering zijn.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221599257
Iets wordt geplaatst, en niemand die het echt gaat beluisteren. Hij heeft het overduidelijk over terroristen.
pi_221599264
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tussen de Israëliërs op de Westelijke Jordaanoever zul je vast nog wel een paar mensen zo gek hebben. In de verdere Israëlische samenleving niet, dit schept een groot contrast met de Palestijnse samenleving waar dit de norm is en de mensen die zich ervan distantieren juist een uitzondering zijn.
Je beseft je dat je hier Joodse burgers als 'gek' wegzet, zonder ze te kennen? Zo bont maakt zelfs Hamas het niet
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 10:37:50 #105
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_221599266
Je kan ook iets anders met je leven doen dan dag in en dag uit online een genocidaal regime verdedigen.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_221599271
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 09:34 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Mods, hoezo staat dit er nog na 14 uur?
Sinds wanneer is dit oke?
Het is walgelijk, maar vrijheid van meningsuiting is belangrijker.

Mods kunnen het nooit goed doen wat dat betreft.
pi_221599275
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2026 19:34 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Zou me niets verbazen als dat hele 7 oktober een grote false flag was in de zin van dat de Mossad wat achterlijke en kortzichtige idioten gevonden heeft, die wat training en gear hebben gegeven en ze vervolgens vrij spel hebben gegeven. De weg is daarmee volledig vrijgelegd voor een totale annexatie van het gebied. Verder ga ik me er niet mee bezighouden, want ze zijn hier al niet eens in staat om Rusland naar de tafel te krijgen.
Koekoek.
pi_221599287
quote:
7s.gif Op maandag 17 augustus 2026 19:59 schreef vosss het volgende:

[..]
En dat gegeven vind ik nogal stuitend. En niet een klein beetje ook.

Wanneer gaat Jetten hier wat over zeggen? Waar zijn de verontwaardigingen? Worden ambassadeurs op het matje geroepen? Sancties?

Welnee, natuurlijk niet, want als je hier wat van vindt dan ben je een vuile nazi, want zo rollen ze.

Iemand die zulke dingen roept is gewoon af. :r
Heeft er niets mee te maken. Het is gewoon een stukje realpolitiek. Wil je iets tegen Israel doen van betekenis, dan moet je dat als EU doen. Als geheel. Want Israel is ongelooflijk afhankelijk van de Europese markt. Maar teveel Europese landen zijn pro-Israel. Of in elk geval meer pro Israel, dan ze pro Palestijns zijn.

Dus allereerst beseft Jetten dat het geen zin heeft om als Nederland in je eentje tegen de schenen van israel aan te schoppen, en ten tweede weet hij dat Nederland uitstekende banden heeft met Israel.
pi_221599291
quote:
14s.gif Op maandag 17 augustus 2026 20:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
En dit is dus precies wat de media wil bewerkstelligen. Wat men doet is elke bizarre uitspraak van een Israëlische politicus op de voorpagina zetten en presenteren alsof dit emblematisch is voor heel Israël en eigenlijk ook nog de Joodse diaspora.

Nu, de Palestijnse leiders zeggen ook genoeg radicale dingen of wat te denken van de bredere Arabische en Islamitische wereld. Daar wordt niet eens over bericht, daar is totaal geen aandacht voor.

Zo weet men dus een totaal vertekend beeld op te tuigen waarin de radicalen aan de ene kant constant onder het vergrootglas liggen en de radicalen aan de andere kant niet eens over wordt bericht.
Gvir had het over terroristen. Waarom ga je mee in het mainstream verhaal waarin Israel in een zwart daglicht wordt gezet?
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 10:52:23 #110
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_221599348
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:38 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Het is walgelijk, maar vrijheid van meningsuiting is belangrijker.

Mods kunnen het nooit goed doen wat dat betreft.
A. Volgens mij is het niet echt een mening :P
Walgelijk en racistisch ja, maar ook volkomen onwaar en op geen enkele manier een opinie.

En B. Je mag elke mening uiten, maar dat betekent niet dat iets ook een onbeperkt podium verdient.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
pi_221599359
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 08:31 schreef Solispolar het volgende:

[..]
'Gaza zit vol met beesten'. Als die mensen beesten zijn, wat is deze man dan precies?
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 08:44 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ook een beest, dat is de enige manier om andere beesten te bestrijden.
Gvir is de spiegel die de gazanen voorgehouden krijgen. Wat gvir zegt en vindt, is precies hetgene wat pali's en hun vriendjes zeggen en vinden over Joden en Israëliërs.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_221599362
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:52 schreef Fretwork het volgende:

[..]
A. Volgens mij is het niet echt een mening :P
Walgelijk en racistisch ja, maar ook volkomen onwaar en op geen enkele manier een opinie.

En B. Je mag elke mening uiten, maar dat betekent niet dat iets ook een onbeperkt podium verdient.
In Gaza krijgt een vrouw gedurende haar leven gemiddeld ongeveer 3,3 tot 3,4 kinderen.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 10:58:00 #113
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_221599379
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:54 schreef theunderdog het volgende:

[..]
In Gaza krijgt een vrouw gedurende haar leven gemiddeld ongeveer 3,3 tot 3,4 kinderen.
Demografisch transitiemodel

Anders gezegd, ongeveer de helft van de burgerslachtoffers is minderjarig. Hoe denk je dat dat komt?
pi_221599390
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:36 schreef theunderdog het volgende:
Iets wordt geplaatst, en niemand die het echt gaat beluisteren. Hij heeft het overduidelijk over terroristen.
Nee.

quote:
„We moeten niet alleen degenen die een onmiddellijke bedreiging vormen [doden]. Nee, er zijn daar mensen die het leven niet waard zijn”, zei hij in de podcast. „Het zijn geen mensen, ik geef hen een compliment als ik hen mensen noem.”
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 11:06:06 #115
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221599430
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:37 schreef Fretwork het volgende:
Je kan ook iets anders met je leven doen dan dag in en dag uit online een genocidaal regime verdedigen.
Je kunt ook iets anders met je leven doen dan dag in en dag uit online onjuistheden als genocide op het web gooien.

Tevens is prima te lezen dat deze man (verder een totale lul trouwens en gevaarlijk bovendien) doelde op terroristen en niet op "Gazanen" iha.

Maar goed, die correctie zullen we nergens terugzien met dezelfde intensiteit waarop woorden als genocide de ether in geslingerd worden.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 11:06:28 #116
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_221599431
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:01 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Oh, je denkt dat ik pro-Israel ben?

Haha. Ik geef gewoon aan dat dat hele 'ze fokken als konijnen' een racistisch hyperbool is, met een werkelijk gegeven als basis.
Oh nee hoor, ik vond je verder heel redelijk.

Bedoel meer dat die werkelijke basis niet meer is dan een overversimpeling van een wereldwijd voorkomend fenomeen, waarin het aantal kinderen altijd achterloopt op de omhoog gaande levensverwachting.

Tijdens de babyboom kreeg men kan Nederland ook meer dan 3 kinderen per vrouw.
pi_221599439
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:06 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Oh nee hoor, ik vond je verder heel redelijk.

Bedoel meer dat die werkelijke basis niet meer is dan een overversimpeling van een wereldwijd voorkomend fenomeen, waarin het aantal kinderen altijd achterloopt op de omhoog gaande levensverwachting.

Tijdens de babyboom kreeg men kan Nederland ook meer dan 3 kinderen per vrouw.
Dat is absoluut deels zo. Maar houd jij het voor onmogelijk dat het feit dat Gaza uit religieuze mensen bestaat (voornamelijk islamitisch) er ook mee te maken heeft?
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 11:12:29 #118
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_221599460
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:06 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Je kunt ook iets anders met je leven doen dan dag in en dag uit online onjuistheden als genocide op het web gooien.

Tevens is prima te lezen dat deze man (verder een totale lul trouwens en gevaarlijk bovendien) doelde op terroristen en niet op "Gazanen" iha.

Maar goed, die correctie zullen we nergens terugzien met dezelfde intensiteit waarop woorden als genocide de ether in geslingerd worden.
Treurig genoeg wordt er al anderhalf jaar geroepen dat genocide te ver gaat, niet bewezen is, terwijl er elke keer extra stappen naar bewuste bevolkingsmoord en etnische zuivering uit bepaalde gebieden worden gezet. Ben Gvir en andere regeringsfunctionarissen kunnen vrijuit hun plannen delen, dagelijks komen er burgers om, waarvan de helft kinderen.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 11:17:13 #119
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_221599483
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:07 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dat is absoluut deels zo. Maar houd jij het voor onmogelijk dat het feit dat Gaza uit religieuze mensen bestaat (voornamelijk islamitisch) er ook mee te maken heeft?
Nee hoor, maar in de basis zie je dat hoe langer een land stabiel en veilig is, hoe minder kinderen er geboren worden per ouder.

Vergelijk bijvoorbeeld Yemen en Irak maar eens met Saudi Arabië
pi_221599497
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:17 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Nee hoor, maar in de basis zie je dat hoe langer een land stabiel en veilig is, hoe minder kinderen er geboren worden per ouder.

Vergelijk bijvoorbeeld Yemen en Irak maar eens met Saudi Arabië
Dat klopt. Alleen daar mag je dan toch best vraagtekens bij zetten? ik vind zelf het ook 'bijzonder' dat je kinderen op de wereld blijft zetten, terwijl je in oorlog of ellende leeft.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 11:27:10 #121
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_221599535
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:18 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dat klopt. Alleen daar mag je dan toch best vraagtekens bij zetten? ik vind zelf het ook 'bijzonder' dat je kinderen op de wereld blijft zetten, terwijl je in oorlog of ellende leeft.
Ik zelf ook, maar dat is ook vanuit een bril verderop in het transitiemodel. Vooral in landen met hoge kindersterfte (ziektes, oorlog, maar ook tegenstrijdig hongerproblematiek) zie je dat mensen in hun leven meer kinderen krijgen.

Somalië, Tjaad, Congo e.d. staan nu nog heel hoog in die lijstjes. Neem aan de andere kant Botswana, dat een gigaslag gemaakt heeft in de levensverwachting, dat van >6.5 kind in 1975 naar 2.7 kinderen nu is gegaan.

Om maar te zeggen, die cartoon misbruikt dus wel een heel algemeen gegeven dat je wereldwijd ziet
pi_221599623
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:27 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Ik zelf ook, maar dat is ook vanuit een bril verderop in het transitiemodel. Vooral in landen met hoge kindersterfte (ziektes, oorlog, maar ook tegenstrijdig hongerproblematiek) zie je dat mensen in hun leven meer kinderen krijgen.

Somalië, Tjaad, Congo e.d. staan nu nog heel hoog in die lijstjes. Neem aan de andere kant Botswana, dat een gigaslag gemaakt heeft in de levensverwachting, dat van >6.5 kind in 1975 naar 2.7 kinderen nu is gegaan.

Om maar te zeggen, die cartoon misbruikt dus wel een heel algemeen gegeven dat je wereldwijd ziet
Klopt
pi_221599629
Ik schrijf al vele jaren dat Israel behalve een barbaars land is (dat zich volkomen onterecht voordoet als een beschaafd westers land) ook nog eens terreur met name over de Palestijnen bedrijft.
Met zo'n land moet je in mijn idee in ieder geval geen zaken doen en hen zeker niet de hand boven het hoofd houden.
Feitelijk is het één van de meest moorddadige landen ter wereld dat er niet voor terugdeinst om bijvoorbeeld UN vredestroepen waarmee zij een akkoord hebben zonder pardon te elimineren, dat tal van zeer bekende moordaanslagen op haar naam heeft ( zoals de gebroeders Kennedy, VN secretaris Hammarskjold,Olaf Palme en nog vele andere minder bekende personen).
Iedereen die er toe doet en in hun idee in de weg staat van de verwezenlijking van het zionistische handvest.
Daarnaast ook anderen die bijvoorbeeld ministers of de premier in diskrediet brengen.
Het moorden en de terreur gaan maar door. Er komt geen eind aan.
Iedereen die denkt dat het anders is, is horende doof en ziende blind.
pi_221599663
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:49 schreef Pegos het volgende:
Ik schrijf al vele jaren dat Israel behalve een barbaars land is (dat zich volkomen onterecht voordoet als een beschaafd westers land) ook nog eens terreur met name over de Palestijnen bedrijft.
Met zo'n land moet je in mijn idee in ieder geval geen zaken doen en hen zeker niet de hand boven het hoofd houden.
Feitelijk is het één van de meest moorddadige landen ter wereld dat er niet voor terugdeinst om bijvoorbeeld UN vredestroepen waarmee zij een akkoord hebben zonder pardon te elimineren, dat tal van zeer bekende moordaanslagen op haar naam heeft ( zoals de gebroeders Kennedy, VN secretaris Hammarskjold,Olaf Palme en nog vele andere minder bekende personen).
Iedereen die er toe doet en in hun idee in de weg staat van de verwezenlijking van het zionistische handvest.
Daarnaast ook anderen die bijvoorbeeld ministers of de premier in diskrediet brengen.
Het moorden en de terreur gaan maar door. Er komt geen eind aan.
Iedereen die denkt dat het anders is, is horende doof en ziende blind.
Wat we aan jouw posts met name zien is dat je dit conflict altijd zo knap volledig weet om te draaien en bij een paar kritische vragen eigenlijk helemaal niets van de inhoud blijkt af te weten.

Zo dacht jij onder meer dat de Palestijnen, de Filistijnen zijn (onjuist), dat de Palestijnen geen Arabieren zijn (onjuist) en de Palestijnse nationale identiteit eeuwenoud is (onjuist). Je steunt een van de meest barbaarse samenlevingen ter wereld (de Palestijnse) en doet vervolgens alsof Israël dit is en jij aan de goede kant van de geschiedenis staat. Niets is minder waar.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 12:19:35 #125
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221599731
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 11:12 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Treurig genoeg wordt er al anderhalf jaar geroepen dat genocide te ver gaat, niet bewezen is, terwijl er elke keer extra stappen naar bewuste bevolkingsmoord en etnische zuivering uit bepaalde gebieden worden gezet. Ben Gvir en andere regeringsfunctionarissen kunnen vrijuit hun plannen delen, dagelijks komen er burgers om, waarvan de helft kinderen.
Graag feiten, geen meningen aub.
pi_221599794
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 12:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat we aan jouw posts met name zien is dat je dit conflict altijd zo knap volledig weet om te draaien en bij een paar kritische vragen eigenlijk helemaal niets van de inhoud blijkt af te weten.

Zo dacht jij onder meer dat de Palestijnen, de Filistijnen zijn (onjuist), dat de Palestijnen geen Arabieren zijn (onjuist) en de Palestijnse nationale identiteit eeuwenoud is (onjuist). Je steunt een van de meest barbaarse samenlevingen ter wereld (de Palestijnse) en doet vervolgens alsof Israël dit is en jij aan de goede kant van de geschiedenis staat. Niets is minder waar.
Voordat hert zionisme er was en tot uitvoering kwam sinds plusminus 1900 leefde in Palestina de Palestijnen in volkomen vrede met elkaar en met andere volken in de buurt.
Ra ra wat gebeurde er toen?
Er kwamen Europese zionisten naar dit land die landerijen opkochten en de daar wonende, levende en hun bestaan hebbende Palestijnen werden uit hun huizen en van hun bestaan verdreven. Want het moest hun nieuwe land worden. Sindsdien zaaiden ze er dood en verderf.
Ben Goerion verdreef in 1948 met grof militair geweld de helft van de Palestijnse bevolking naar omringde landen waar ze zonder burgerrechten in vluchtelingenkampen terecht kwamen. (Dit noemen we ethnic cleansing, een zware oorlogsmisdaad tegen de menselijkheid)
Ondanks diverse VN resoluties om hen terug te laten keren naar hun onroerende goederen en hun bestaan hebben de toen opererende Israëlische regeringen dat altijd geweigerd uit te voeren.
En zo kan ik nog wel doorgaan.
Het zionisme en de Israëlische staat als haar resultaat, bedienen zich van niets of niemand ontziende agressieve terreur.
pi_221599797
twitter
pi_221599848
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 12:29 schreef Pegos het volgende:

[..]
Voordat hert zionisme er was en tot uitvoering kwam sinds plusminus 1900 leefde in Palestina de Palestijnen in volkomen vrede met elkaar en met andere volken in de buurt.
Ra ra wat gebeurde er toen?
Er kwamen Europese zionisten naar dit land die landerijen opkochten en de daar wonende, levende en hun bestaan hebbende Palestijnen werden uit hun huizen en van hun bestaan verdreven. Want het moest hun nieuwe land worden. Sindsdien zaaiden ze er dood en verderf.
Ben Goerion verdreef in 1948 met grof militair geweld de helft van de Palestijnse bevolking naar omringde landen waar ze zonder burgerrechten in vluchtelingenkampen terecht kwamen. (Dit noemen we ethnic cleansing, een zware oorlogsmisdaad tegen de menselijkheid)
Ondanks diverse VN resoluties om hen terug te laten keren naar hun onroerende goederen en hun bestaan hebben de toen opererende Israëlische regeringen dat altijd geweigerd uit te voeren.
En zo kan ik nog wel doorgaan.
Het zionisme en de Israëlische staat als haar resultaat, bedienen zich van niets of niemand ontziende agressieve terreur.
Nu begin je wéér met het herschrijven van de geschiedenis.

Nee, er was niet alleen maar vrede in dit gebied voor de 20e eeuw. De Palestijnse identiteit bestond ook toen nog niet eens, dit waren 'gewone' Arabieren. En het waren deze Arabieren die zijn begonnen met het geweld jegens Joden.

De Arabieren hebben een tweestatenoplossing geweigerd en zijn een burgeroorlog begonnen, met behulp van de omringende Arabische en Islamitische landen waarbij het openlijke doel was, de verdrijving van alle Joden:
quote:
"...when I asked him for his estimate of the size of the Jewish forces, [he] waved his hands and said: 'It does not matter how many there are. We will sweep them into the sea.''

Bron
quote:
“This will be a war of extermination and a momentous massacre, which will be spoken of like the Mongolian massacres and the Crusades.”

Bron
quote:
'Kill the Jews wherever you find them. This pleases God, history, and religion. This saves your honor. God is with you'

Bron
quote:
'We must expel the Jews from the Arab part of Palestine and limit them in that small area where they live and they must remain under our supervision and guard.'

Bron (p. 90)
quote:
At the Sessions of the General Assembly one Arab spokesman after another enunciated his conception of the Arab States’ attitude to the settlement of an international problem by international decision. The Assembly was repeatedly told that it must either ratify all Arab demands or be met with fierce and widespread violence in the Arab world.

Bron
Trouw, 1977:

Bron

Lees je eens in over de geschiedenis en stop met het verkondigen van dit soort bespottelijke onzin.
pi_221599885
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 12:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nu begin je wéér met het herschrijven van de geschiedenis.

Nee, er was niet alleen maar vrede in dit gebied voor de 20e eeuw. De Palestijnse identiteit bestond ook toen nog niet eens, dit waren 'gewone' Arabieren. En het waren deze Arabieren die zijn begonnen met het geweld jegens Joden.

De Arabieren hebben een tweestatenoplossing geweigerd en zijn een burgeroorlog begonnen, met behulp van de omringende Arabische en Islamitische landen waarbij het openlijke doel was, de verdrijving van alle Joden:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Lees je eens in over de geschiedenis en stop met het verkondigen van dit soort bespottelijke onzin.
Het was heel begrijpelijk dat de Palestijnen, die ook al bestonden tijdens het Ottomaanse bestuur die hen overigens Filistijnen noemden (De Turken noemen hen nog steeds Filistijnen) gelet op de inmiddels opgedane uiterst agressieve en gewelddadige ervaringen met de zionisten geen trek hadden in een Israëlische staat in hun eigen land.
Zij hadden het zionistische manifest niet bedacht of opgesteld en er verder ook helemaal niets mee.
Er was voor hen geen enkele reden waarom ze hun land zouden moeten delen met geëmigreerde joodse zionisten uit Europa.
pi_221599915
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 12:48 schreef Pegos het volgende:

[..]
Het was heel begrijpelijk dat de Palestijnen, die ook al bestonden tijdens het Ottomaanse bestuur die hen overigens Filistijnen noemden (De Turken noemen hen nog steeds Filistijnen) gelet op de inmiddels opgedane uiterst agressieve en gewelddadige ervaringen met de zionisten geen trek hadden in een Israëlische staat in hun eigen land.
Zij hadden het zionistische manifest niet bedacht of opgesteld en er verder ook helemaal niets mee.
Er was voor hen geen enkele reden waarom ze hun land zouden moeten delen met geëmigreerde joodse zionisten uit Europa.
De Arabieren zijn degenen die met het geweld zijn begonnen. Daar ga je dus alweer met de geschiedvervalsing.

De voorloper van het huidige Israëlische leger, de Haganah, is opgericht juist om Joodse gemeenschappen te verdedigen tegen geweld van Arabieren totdat de Britse politie was gearriveerd.

Waarom lieg en verzin je zoveel mbt dit conflict? Je hebt een totaal fantasieverhaal opgetuigd en zit je daarover te frustreren.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 12:59:51 #131
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_221599949
pi_221599978
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 13:03 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Zijn artikelen over slachtoffers tijdens een oorlog of militair ingrijpen van Israël bewijzen van bewuste bevolkingsmoord en etnische zuivering? Je laat overigens wel mooi zien hoe vooringenomen de NOS is mbt conflict. Het is eenzijdige pro-Palestijnse propaganda. Maar zelfs met die narratieven vormt het geen onderbouwing voor jouw eerdere claims.
Je citeert letterlijk Trouw om vervolgens een post later te jammeren op de NOS. Ik scheld ook op NOS. :9

Haal het echter niet in mijn hoofd de Trouw te citeren.
pi_221600020
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 13:10 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Je citeert letterlijk Trouw om vervolgens een post later te jammeren op de NOS. Ik scheld ook op NOS. :9

Haal het echter niet in mijn hoofd de Trouw te citeren.
Het artikel van Trouw dat ik deelde stamt uit 1977, toen was de berichtgeving mbt conflict nog een stuk objectiever en niet gedreven door journalisten, die de wereld bekijken via een intersectionele, postmoderne en postkoloniale lens.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 13:16:36 #135
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_221600023
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 13:03 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Zijn artikelen over slachtoffers tijdens een oorlog of militair ingrijpen van Israël bewijzen van bewuste bevolkingsmoord en etnische zuivering? Je laat overigens wel mooi zien hoe vooringenomen de NOS is mbt conflict. Het is eenzijdige pro-Palestijnse propaganda. Maar zelfs met die narratieven vormt het geen onderbouwing voor jouw eerdere claims.
Als je dag op dag, week op week, maand op maand, jaar op jaar verergerende berichten ziet over het platbombarderen, terugdringen, isoleren en noodzakelijke hulp ontzeggen, in combinatie met uitspraken van regeringsleden over het in kampen stoppen, annexatie en uitmoorden, en daar geen patroon in kan ontdekken, ben je misschien niet de juiste persoon om mee te discussiëren.
pi_221600066
quote:
For the Netherlands, the borders of 4 June 1967 (before the Six-Day War) should form the basis, with the future Palestinian state consisting of the Gaza Strip and the West Bank, including East Jerusalem.
Officieel standpunt van onze overheid.

https://www.government.nl(...)estinian-territories
pi_221600086
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 13:16 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Als je dag op dag, week op week, maand op maand, jaar op jaar verergerende berichten ziet over het platbombarderen, terugdringen, isoleren en noodzakelijke hulp ontzeggen, in combinatie met uitspraken van regeringsleden over het in kampen stoppen, annexatie en uitmoorden, en daar geen patroon in kan ontdekken, ben je misschien niet de juiste persoon om mee te discussiëren.
Dat heet propaganda en zo te lezen ben je door die propaganda gehersenspoeld.

Dat je dag in dag uit hetzelfde leest, wil helemaal niet zeggen dat dat waar is.

Miljoenen Russen horen ook elke dag hoe intens slecht Oekraïne is en dat het gerechtvaardigd is dat land binnen te vallen.

Miljoenen Palestijnen horen ook elke dag hoe kwaadaardig de jood is, en dat elke jood dood moet.

Miljoenen Nederlanders horen elke dag hoe slecht stikstof is, en dat alle boeren weg moeten.

Miljoenen Noord-Koreanen horen elke dag hoe geweldig hun leider is, en dat het Westen alle blaam moet krijgen.

Enzovoorts.

Verdiep je in de werking van propaganda. Het komt overal voor, en het is van alle tijden.

En specifiek voor Nederland: de publieke opinie is maar in bezit van een handjevol mensen. De hoofdredacteuren van onze staatszender (de staatspropaganda) en DPG Media wat in bezit is van 1 Belgische miljardair.

Een handjevol mensen die jou vertellen hoe je moet denken, en ja dat is nogal zwart/wit en extreem eenzijdig, over complexe zaken als het milieu, oorlogen en andere zaken.

De vraag is dan: hoe kritisch ben je op die berichtgeving? Klopt dat allemaal wel? Wat vertellen ze niet? Check je ook andere bronnen die wat anders vertellen?
pi_221600101
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 13:28 schreef Homey het volgende:

[..]

Dat je dag in dag uit hetzelfde leest, wil helemaal niet zeggen dat dat waar is.

Miljoenen Russen horen ook elke dag hoe intens slecht Oekraïne is en dat het gerechtvaardigd is dat land binnen te vallen.

Miljoenen Palestijnen horen ook elke dag hoe kwaadaardig de jood is, en dat elke jood dood moet.

Miljoenen Nederlanders horen elke dag hoe slecht stikstof is, en dat alle boeren weg moeten.

Miljoenen Noord-Koreanen horen elke dag hoe geweldig hun leider is, en dat het Westen alle blaam moet krijgen.

Enzovoorts.

Verdiep je in de werking van propaganda. Het komt overal voor, en het is van alle tijden.

En specifiek voor Nederland: de publieke opinie is maar in bezit van een handjevol mensen. De hoofdredacteuren van onze staatszender (de staatspropaganda) en DPG Media wat in bezit is van 1 Belgische miljardair.

Een handjevol mensen die jou vertellen hoe je moet denken, en ja dat is nogal zwart/wit en extreem eenzijdig, over complexe zaken als het milieu, oorlogen en andere zaken.

De vraag is dan: hoe kritisch ben je op die berichtgeving? Klopt dat allemaal wel? Wat vertellen ze niet? Check je ook andere bronnen die wat anders vertellen?
Oh, dus je noemt mijn vorige post dan ook propoganda?
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 13:40:42 #139
499136 nelaeryn
food & music
pi_221600152
quote:
Een Belgische miljardair uit een familie met een duister verleden...

quote:
‘Collaboratieverleden DPG-familie kwam niet ter sprake bij overname Nederlandse kranten
Collaborerende families
Voor Christian Van Thillo zelf was en is het oorlogsverleden van de familie onmiskenbaar een blok aan het been. De meest dubieuze telg van de Van Thillo's in en rond de Tweede Wereldoorlog was 'nonkel' Renaat, oudoom van de huidige DPG-baas Christian Van Thillo en broer van 'Bill'. Hij werd in 1947 ter dood veroordeeld, maar vluchtte naar Argentinië, waar hij tot het eind van zijn leven woonde. Deze Renaat Van Thillo werd al vroeg in de oorlog voorman van de VAVV, de Vrijwillige Arbeidsdienst voor Vlaanderen. De aankoop van het 'clubblad' van die VAVV was in feite het startsein van het latere uitgeefimperium.

Je zou zelfs kunnen zeggen dat dat nazigeld daar toch doorsijpelde, zegt Koster. 'Je ziet een rechtstreekse lijn van Neurenberg in 1936, waar Renaat Van Thillo aanwezig was op een bijeenkomst van Adolf Hitler. Renaat Van Thillo probeerde heel opportunistisch te wedden op het sterkste paard en dat was in zijn ogen op dat moment de Groot-Duitse Beweging die werd aangestuurd door de SS van Heinrich Himmler', zegt de Belgische historicus Bruno de Wever van de UGent, die uitgebreid over het collaboratieverleden van de Van Thillo's heeft geschreven. 'Maar hij wedt daarmee natuurlijk wel op het verkeerde paard.'
quote:
Nazipraktijken van de familie Van Thillo duiken terug op: DPG-Media wil journalisten achter ‘tScheldt verraden en verklikken
U weet het misschien niet maar de grootste uitgever van het land, DPG-Media, kon slechts de grootste worden dankzij de verdienste van 1 man: met name Cyriel Van Thillo (1902-1992), de grootvader van Christian Van Thillo.

Christian Van Thillo (°1962) is de huidige topman van DPG-Media, uitgever van onder andere Het Laatste Nieuws, Dag Allemaal, De Morgen en HUMO. Ook VTM behoort tot de kroonjuwelen van Christian.

Wie meent dat Christian een man is die zijn nieuwsdienst ‘onafhankelijk’ haar werk laat doen, is er aan voor de moeite. Er is een reden waarom de Reuzegommers niet bij naam gekend zijn: die reden heet Christian Van Thillo. Er is een reden waarom Conner Rousseau kan ontsnappen aan enkele grensoverschrijdende trappen in het kruis. Die reden heet… Christian Van Thillo.
"Common sense is not so common" --Voltaire
pi_221600159
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 09:34 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Mods, hoezo staat dit er nog na 14 uur?
Sinds wanneer is dit oke?
Ik verbaas me inmiddels nergens meer over. Maar het is vrij bizar ja.
pi_221600168
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 13:31 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Oh, dus je noemt mijn vorige post dan ook propoganda?
Dat zijn jouw woorden.
pi_221600171
Kijk zo kan het ook: https://www.algemeiner.co(...)la-new-report-finds/

Zoiets moet ook gebeuren in Palestina. Geen onderwijsboek is zo doordrongen van racistische en antisemitische drek als een Palestijns onderwijsboek.
pi_221600172
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 13:43 schreef Homey het volgende:

[..]
Dat zijn jouw woorden.
Het was een vraag, kan het ook anders stellen, vind jij het standpunt van onze overheid ook propoganda?
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 13:46:10 #144
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_221600174
quote:

[..]

Enzovoorts.

Eens, vandaar ook dat ik enkel journalistiek verantwoorde bronnen noem, met een duidelijke uiteenzetting over waar de informatie vandaan komt, opgeschreven door mensen die hiervoor opgeleid zijn.

Tevens is het in dit geval vooral de ophoping van losstaande nieuwsfeiten.
pi_221600185
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 12:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De Arabieren zijn degenen die met het geweld zijn begonnen. Daar ga je dus alweer met de geschiedvervalsing.

De voorloper van het huidige Israëlische leger, de Haganah, is opgericht juist om Joodse gemeenschappen te verdedigen tegen geweld van Arabieren totdat de Britse politie was gearriveerd.

Waarom lieg en verzin je zoveel mbt dit conflict? Je hebt een totaal fantasieverhaal opgetuigd en zit je daarover te frustreren.
Ik ben geen zionist en hoef me niet in allerlei kronkels te bewegen om de doelstellingen van het zionistische handvest te 'rechtvaardigen'
Het is zionistische oorlogsretoriek, oorlogspropaganda om Palestijnen Arabieren te noemen.
We noemen andere volken als de Egyptenaren, de Tunesiërs, de Algerijnen, de Marokkanen, de Grieken, de Bulgaren, etc, die onder het Ottomaanse bestuur vielen toch ook geen Arabieren?
Verder waren bekende zionistische terreurgroepen o.a. Haganah en Irgun.

[ Bericht 3% gewijzigd door Pegos op 18-08-2026 13:57:42 ]
pi_221600210
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 13:44 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Het was een vraag, kan het ook anders stellen, vind jij het standpunt van onze overheid ook propoganda?
Welk standpunt?
pi_221600225
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 13:48 schreef Pegos het volgende:

[..]
Het is zionistische oorlogsretoriek om Palestijnen Arabieren te noemen.
We noemen andere volken als de Egyptenaren, de Tunesiërs, de Algerijnen, de Marokkanen, de Grieken, de Bulgaren, etc, die onder het Ottomaanse bestuur vielen toch ook geen Arabieren?
Mensen in dat gebied noemen Palestijnen gewoon Arabieren hoor. En Israeliërs yehudi (letterlijk jood) ondanks dat veel Israeliërs helemaal niet joods zijn.

In het westen gebruiken we wel de term Palestijn, maar dat is ook een propaganda term geworden.

Vroeger bestonden "Palestijnen" helemaal niet. 400 jaar lang hebben Ottomanen over dat gebied geregeerd, daarna lang nog Egypte. Nooit een oproep gehoord over een eigen Palestijnse staat. Wel veel klachten over de Arabieren daar.
pi_221600226
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 13:54 schreef Homey het volgende:

[..]
Welk standpunt?
Het politieke standpunt tav deze kwestie.
pi_221600266
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 13:56 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Het politieke standpunt tav deze kwestie.
Dat standpunt is totaal onrealistisch: een 2 staten oplossing en einde aan het geweld. Google er maar op.

Palestina wil geen 2 staten oplossing, want dat hebben ze meerdere malen afgeslagen, ondanks een prima aanbod in 2000. Sterker nog, de reactie was altijd geweld. Aanslagen en raketaanvallen. Tja.

En veel mensen in Israël geloven, terecht, niet meer in overleg met de Palestijnen. Daarvoor ontbeert elke vorm van zelfreflectie aan Palestijnse zijde, over wat zij hun buren hebben aangedaan, zeker na 7 oktober. Nul empathie, geen enkele medeleven. De steun voor Hamas is nog veel te groot. In die zin heeft er verharding opgetreden in Israël, wat ik ook realisme noem. Zeker bij naïef links, wat ironisch precies het doelwit werd op 7 oktober (een links festival met pacifisten en radicaal-links progressieve jongeren). Talking about a wake-up call for the left. Solidariteit met links Israël is er totaal niet in links Nederland, dan kiest men doodleuk de kant van de islamitische doodscultus.

En dan het standpunt over stoppen met geweld. De Nederlandse overheid heeft nooit actief bij Hamas aangedrongen om te stoppen met oorlog en geweld. Nooit. Sterker nog, de Nederlandse overheid doneert miljoenen aan Palestina, wetende dat dat geld naar Hamas gaat. Zelfs gemeenten gaan ver buiten hun boekje heen met donaties aan Palestina.

Is dit propaganda? De media verslaggeving zeer zeker.
pi_221600284
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 14:03 schreef Homey het volgende:

[..]
Dat standpunt is totaal onrealistisch: een 2 staten oplossing en einde aan het geweld. Google er maar op.

Palestina wil geen 2 staten oplossing, want dat hebben ze meerdere malen afgeslagen, ondanks een prima aanbod in 2000. Sterker nog, de reactie was altijd geweld. Aanslagen en raketaanvallen. Tja.

En veel mensen in Israël geloven, terecht, niet meer in overleg met de Palestijnen. Daarvoor ontbeert elke vorm van zelfreflectie aan Palestijnse zijde, over wat zij hun buren hebben aangedaan, zeker na 7 oktober. Nul empathie, geen enkele medeleven. De steun voor Hamas is nog veel te groot. In die zin heeft er verharding opgetreden in Israël, wat ik ook realisme noem. Zeker bij naïef links, wat ironisch precies het doelwit werd op 7 oktober (een links festival met pacifisten en radicaal-links progressieve jongeren). Talking about a wake-up call for the left. Solidariteit met links Israël is er totaal niet in links Nederland, dan kiest men doodleuk de kant van de islamitische doodscultus.

En dan het standpunt over stoppen met geweld. De Nederlandse overheid heeft nooit actief bij Hamas aangedrongen om te stoppen met oorlog en geweld. Nooit. Sterker nog, de Nederlandse overheid doneert miljoenen aan Palestina, wetende dat dat geld naar Hamas gaat. Zelfs gemeenten gaan ver buiten hun boekje heen met donaties aan Palestina.

ok, duidelijke uitleg. Ik vind het een diplomatiek standpunt en misschien ook een beetje laffig. Dit is geen media, he, gewoon een site van de overheid.
pi_221600298
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 13:16 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Je weet hier dus wel op mooie wijze te bevestigen dat je totaal bent gevallen voor alle propaganda en dat dit de basis is waarop je je oordeel vormt. Je laat je leiden door alle narratieven in de media.

Jouw claim was echter dat er sprake zou zijn van 'een bewuste bevolkingsmoord en etnische zuivering'. Vervolgens kom je met berichten aan die dat niet onderbouwen, maar slechts een bewijs tonen van zeer eenzijdige berichtgeving en een zogenaamd slachtoffer-onderdrukking verhaal, waarin Israël per definitie fout is en de Palestijnen per definitie zielig.
pi_221600307
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 13:48 schreef Pegos het volgende:

[..]
Ik ben geen zionist en hoef me niet in allerlei kronkels te bewegen om de doelstellingen van het zionistische handvest te 'rechtvaardigen'
Het is zionistische oorlogsretoriek, oorlogspropaganda om Palestijnen Arabieren te noemen.

Wat is 'het Zionistische handvest' eigenlijk? Misschien moet je daar eens mee beginnen.

Egyptenaren. Tunesiërs en Algerijnen zijn trouwens ook Arabieren. Dat je dit niet weet zelf ook alweer genoeg.
pi_221600308
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 14:09 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je weet hier dus wel op mooie wijze te bevestigen dat je totaal bent gevallen voor alle propaganda en dat dit de basis is waarop je je oordeel vormt. Je laat je leiden door alle narratieven in de media.

Jouw claim was echter dat er sprake zou zijn van 'een bewuste bevolkingsmoord en etnische zuivering'. Vervolgens kom je met berichten aan die dat niet onderbouwen, maar slechts een bewijs tonen van zeer eenzijdige berichtgeving en een zogenaamd slachtoffer-onderdrukking verhaal, waarin Israël per definitie fout is en de Palestijnen per definitie zielig.
Jij overkomt precies hetzelfde wat je nu beweert. Wat is jouw 'oplossing' dan? Alle moslims verwijderen van de bezette gebieden, Gaza en de NW-bank en dan?
pi_221600311
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 14:11 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Jij overkomt precies hetzelfde wat je nu beweert. Wat is jouw 'oplossing' dan? Alle moslims verwijderen van de bezette gebieden, Gaza en de NW-bank en dan?
Waarom zouden alle moslims moeten worden verwijderd? Er wonen ruim 2 miljoen moslims in Israël en dat gaat prima.
pi_221600343
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 14:12 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waarom zouden alle moslims moeten worden verwijderd? Er wonen ruim 2 miljoen moslims in Israël en dat gaat prima.
Ik heb het over de moslims in de bezette gebieden.
pi_221600353
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 14:06 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
ok, duidelijke uitleg. Ik vind het een diplomatiek standpunt en misschien ook een beetje laffig. Dit is geen media, he, gewoon een site van de overheid.
Klopt, de Nederlandse overheid wil iedereen paaien en dan krijg je dit soort statements.

Ik besef dat onze overheid met iedereen handelt, principes niks waard zijn en de NPO een propagandaschil van de macht is.

Zo handelen wij gewoon nog in Russisch gas hoor, laat je niet foppen.
pi_221600395
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 14:24 schreef Homey het volgende:

[..]
Klopt, de Nederlandse overheid wil iedereen paaien en dan krijg je dit soort statements.

Ik besef dat onze overheid met iedereen handelt, principes niks waard zijn en de NPO een propagandaschil van de macht is.

Zo handelen wij gewoon nog in Russisch gas hoor, laat je niet foppen.
Nu ja, je kunt het ook dan weer zo bekijken, Nederlandse overheid handelt en dat heeft zijn bevolking nooit pijn gedaan.. :D
pi_221600439
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 14:21 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ik heb het over de moslims in de bezette gebieden.
Het probleem daarmee is natuurlijk dat het merendeel geïndoctrineerd en geradicaliseerd is en een Judenfrei 'Palestina' wil From The River To The Sea. Verwijdering is geen oplossing, tenzij mensen dit zelf willen. Deradicalisering wel.

Maar volgens veel Westerse media is er van radicalisering niet eens sprake, men verbergt dit met alle macht. Palestijnen worden structureel afgeschilderd als een stel hulpeloze lieverds, gewoon doodnormale mensen zoals elke Westerling.

Hiermee wordt de publieke opinie natuurlijk sterk beïnvloedt. Het wekt op basis van een gefabriceerd narratief, medelijden en sympathie opgewekt met de Palestijnen en haat aangewakkerd tegen Israël (en Joden).
pi_221600467
Hij heeft wel effectieve ideeën.
Maar ethisch niet verantwoord.
Vakman pur sang
pi_221600501
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 14:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het probleem daarmee is natuurlijk dat het merendeel geïndoctrineerd en geradicaliseerd is en een Judenfrei 'Palestina' wil From The River To The Sea. Verwijdering is geen oplossing, tenzij mensen dit zelf willen. Deradicalisering wel.

Maar volgens veel Westerse media is er van radicalisering niet eens sprake, men verbergt dit met alle macht. Palestijnen worden structureel afgeschilderd als een stel hulpeloze lieverds, gewoon doodnormale mensen zoals elke Westerling.

Hiermee wordt de publieke opinie natuurlijk sterk beïnvloedt. Het wekt op basis van een gefabriceerd narratief, medelijden en sympathie opgewekt met de Palestijnen en haat aangewakkerd tegen Israël (en Joden).
Dat is dan weer jouw narratief, vermoed dat er wel genoeg mensen zijn die gewoon in hun huis willen blijven en met rust gelaten willen worden in die bezette gebieden.
pi_221600573
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 14:34 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Nu ja, je kunt het ook dan weer zo bekijken, Nederlandse overheid handelt en dat heeft zijn bevolking nooit pijn gedaan.. :D
Nederland handelsland toch?

Principeloos handelen levert veel welvaart op.
pi_221600592
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:02 schreef Homey het volgende:

[..]
Nederland handelsland toch?

Principeloos handelen levert veel welvaart op.
Dat en een beetje geopolitiek onpartijdig blijven, Nederland stond even raar te kijken na WW1 (waar we onpartijdig bleven) bij WW2 toch ineens aangevallen werden.
pi_221600597
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 14:53 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Dat is dan weer jouw narratief, vermoed dat er wel genoeg mensen zijn die gewoon in hun huis willen blijven en met rust gelaten willen worden in die bezette gebieden.
Als ze dat echt willen, moeten ze geen oorlog beginnen tegen hun buren. Aanslagen plegen. Haat zaaien in de hun nieuwe generatie. Etcetera.

Palestijnen kennen geen zelfreflectie, en willen absoluut geen vrede met de 'yehudi'. Die samenleving is zo ongelofelijk doordrongen van jodenhaat, dat kennen we alleen van vlak voor WOII, maar dat werd hard de kop ingedrukt na 1945. Denazificatie, introspectie en schaamte kwamen daarvoor in de plaats als helingsproces.

Zolang Palestijnen niet bij henzelf de oplossing zoeken, is er geen kans op vrede.
pi_221600635
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:05 schreef Homey het volgende:

[..]
Als ze dat echt willen, moeten ze geen oorlog beginnen tegen hun buren. Aanslagen plegen. Haat zaaien in de hun nieuwe generatie. Etcetera.

Palestijnen kennen geen zelfreflectie, en willen absoluut geen vrede met de 'yehudi'. Die samenleving is zo ongelofelijk doordrongen van jodenhaat, dat kennen we alleen van vlak voor WOII, maar dat werd hard de kop ingedrukt na 1945. Denazificatie, introspectie en schaamte kwamen daarvoor in de plaats als helingsproces.

Zolang Palestijnen niet bij henzelf de oplossing zoeken, is er geen kans op vrede.
Dit maakt het ook zo bijzonder dat nu net deze groep mensen de steun en empathie krijgen van miljoenen Westerlingen.

Zoals al vaker gezegd: kiezen voor dat wat slecht is en dan jezelf gaan volhouden dat het eigenlijk moreel juist is. Dat is wat veel Westerlingen doen met hun steun voor de Palestijnen.
pi_221600761
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit maakt het ook zo bijzonder dat nu net deze groep mensen de steun en empathie krijgen van miljoenen Westerlingen.

Zoals al vaker gezegd: kiezen voor dat wat slecht is en dan jezelf gaan volhouden dat het eigenlijk moreel juist is. Dat is wat veel Westerlingen doen met hun steun voor de Palestijnen.
Als regeringsleiders zich uiten met verhalen als het afschieten van een bevolkingsgroep maakt het voor de gemiddelde mens ook wel wel lastig om daar omheen te kijken.
Het lijkt me niet slim zulke uitspraken.
Vakman pur sang
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 15:33:11 #166
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221600779
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:31 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Als regeringsleiders zich uiten met verhalen als het afschieten van een bevolkingsgroep maakt het voor de gemiddelde mens ook wel wel lastig om daar omheen te kijken.
Daarom vind ik het ook wel belangrijk om een beetje referentiekader te hebben van wat hij vertegenwoordigd. maar het is i.i.g. niet onaanzienlijk maar zeker niet allen. Altijd lastig.

[ Bericht 0% gewijzigd door vul_maar_in op 18-08-2026 15:39:35 ]
- vmi voor intimi -
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 15:36:40 #167
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_221600807
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_221600813
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:31 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat is precies wat Hamas leiders zeggen. Die roepen op om alle joden uit te roeien. Kijk dus niet daaromheen.

Wapperen met die Palestina vlag, is wapperen met de Hamas vlag.
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 15:40:39 #169
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221600824
quote:
Nogmaals je verwart woorden van een redelijke fringe politicus met de actualiteit. Ja het is niet best hoe ze tekeer gaan daar, nee het is nog steeds geen genocide.
- vmi voor intimi -
pi_221600827
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:37 schreef Homey het volgende:

[..]
Dat is precies wat Hamas leiders zeggen. Die roepen op om alle joden uit te roeien. Kijk dus niet daaromheen.

Wapperen met wat voor vlag ook vind ik prut.
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 15:42:03 #171
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221600832
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:41 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Wapperen met wat voor vlag ook vind ik prut.
Meh je eigen vlag vind ik nog wel kunnen.
- vmi voor intimi -
pi_221600840
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:42 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Meh je eigen vlag vind ik nog wel kunnen.
Grappig wel, ja. Mijn vader moest er niets van hebben, zelfs op koninginnedag ging er geen vlag uit, ben vlaggeloos opgevoed.
pi_221600842
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 14:03 schreef Homey het volgende:

[..]

Er wordt niet naar Hamas gekeken, maar naar het Palestijnse volk. Dat heeft rechten.
Het was de oorspronkelijke bevolking van Palestina, dat nu vrijwel geheel in beslag is genomen door de staat Israel.
Dat laat onverlet dat de Palestijnen rechten hebben, die wij als 'het Westen' inclusief Rusland, totaal verkwanseld hebben.
De staat Israel is ondanks de onrechtmatige grote volksuitdrijving, ethnic cleansing, o.a. door Ben Goerion in 1948 en later Mosje Dayan, erkend binnen de grenzen van 1967.
Alle andere expansie die nagestreefd wordt is buiten de internationale rechtsorde en dus illegaal, c.q. totaal onacceptabel. Hoezeer men ook op alle mogelijke manieren probeert het anders uit te leggen, c.q. zichzelf en anderen wijs te maken.
pi_221600861
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:44 schreef Pegos het volgende:

[..]
Er wordt niet naar Hamas gekeken, maar naar het Palestijnse volk. Dat heeft rechten.
Het was de oorspronkelijke bevolking van Palestina, dat nu vrijwel geheel in beslag is genomen door de staat Israel.
Je gaat hier weer eens de mist in. Sommige Palestijnen komen uit dit gebied, andere uit Egypte, het hedendaagse Syrië, Jordanië or Saoedie-Arabië. Het is een verzameling van Arabieren uit de regio, aangevuld met nog wat afstammelingen van Afrikaanse slaven.
quote:

[..]
Dat laat onverlet dat de Palestijnen rechten hebben, die wij als 'het Westen' inclusief Rusland, totaal verkwanseld hebben.
Wij in het Westen hebben de Palestijnse 'rechten' verkwanseld? Hoe precies?
quote:

[..]
De staat Israel is ondanks de onrechtmatige grote volksuitdrijving, ethnic cleansing, o.a. door Ben Goerion in 1948 en later Mosje Dayan, erkend binnen de grenzen van 1967.
Alle andere expansie die nagestreefd wordt is buiten de internationale rechtsorde en dus illegaal, c.q. totaal onacceptabel. Hoezeer men ook probeert het anders uit te leggen, c.q. zichzelf en anderen wijs te maken.
Je blijft deze leugen maar herhalen. De Palestijnen (toen nog gewone Arabieren) zijn zelf een burgeroorlog begonnen in 1947 en hebben die verloren.
pi_221600879
quote:

[..]
Alle andere expansie die nagestreefd wordt is buiten de internationale rechtsorde en dus illegaal, c.q. totaal onacceptabel. Hoezeer men ook op alle mogelijke manieren probeert het anders uit te leggen, c.q. zichzelf en anderen wijs te maken.
Nee, want zowel Gaza als de WestBank zijn al sinds 1967 soort niemandsland, geen enkele internationale rechtsorde heeft dat erkend als zelfstandig gebied, bleef altijd halfbezet.
pi_221600880
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:37 schreef Homey het volgende:

[..]

Dan staat wapperen met de Israëlische vlag klaarblijkelijk ook gelijk aan instemmen met alles wat Israëlische leiders zeggen en doen.
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 15:52:03 #177
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221600885
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:50 schreef Darkomen het volgende:

[..]
Dan staat wapperen met de Israëlische vlag klaarblijkelijk ook gelijk aan instemmen met alles wat Israëlische leiders zeggen en doen.
Dat lijkt me wel.
- vmi voor intimi -
pi_221600891
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:50 schreef Darkomen het volgende:

[..]
Israël is een democratie, met allerlei verschillende politieke stromingen. De Palestijnse samenleving kent dat niet. Noem maar eens een politieke partij of aantal politici op die geen banden of verleden met terreur hebben. Die zijn er bijna niet.
pi_221600907
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:52 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Israël is een democratie, met allerlei verschillende politieke stromingen. De Palestijnse samenleving kent dat niet. Noem maar eens een politieke partij of aantal politici op die geen banden of verleden met terreur hebben. Die zijn er bijna niet.
Kende dat wel:

quote:
De Palestijnse Autoriteit werd in 1994 opgericht volgens de Oslo-akkoorden tussen de PLO (de Palestijnse Bevrijdingsorganisatie) en Israël. Het Oslo-I-akkoord werd in 1993 ondertekend. Bij de algemene verkiezingen van 1996 werd Yasser Arafat tot eerste president verkozen, naast de leden van het eerste parlement.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Palestijnse_Autoriteit
pi_221600931
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je gaat hier weer eens de mist in. Sommige Palestijnen komen uit dit gebied, andere uit Egypte, het hedendaagse Syrië, Jordanië or Saoedie-Arabië. Het is een verzameling van Arabieren uit de regio, aangevuld met nog wat afstammelingen van Afrikaanse slaven.
[..]
Wij in het Westen hebben de Palestijnse 'rechten' verkwanseld? Hoe precies?
[..]
Je blijft deze leugen maar herhalen. De Palestijnen (toen nog gewone Arabieren) zijn zelf een burgeroorlog begonnen in 1947 en hebben die verloren.
Het is voor een heuse zionist moeilijk te begrijpen dat in Palestina Palestijnen woonden.
De leugen, de zionistische oorlogspropaganda, blijft stevig aan je kleven.
pi_221600937
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:52 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
N.v.t, en dit is natuurlijk gewoon fake news, dat weet iedereen.
pi_221600947
quote:
De Palestijnse Autoriteit is een geen politieke partij maar het bestuursorgaan van de Palestijnse gebieden. Deze bestaat voornamelijk uit mensen van Fatah en Fatah is een voormalige terreurgroepering.
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:00:01 #183
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221600948
Ja Howard dat is wel een beetje makkelijk he. Die gaat er bij mij ook niet in.

Het is m.i. nog erger omdat ze democratisch gekozen zijn en dit beleid voeren.
- vmi voor intimi -
pi_221600954
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:58 schreef Pegos het volgende:

[..]
Het is voor een heuse zionist moeilijk te begrijpen dat in Palestina Palestijnen woonden.
De leugen, de zionistische oorlogspropaganda, blijft stevig aan je kleven.
'Palestina' heeft nooit als land bestaan. Wederom: het blijkt iedere keer weer dat je een zeer uitgesproken mening hebt over dit conflict, maar er helemaal niets vanaf weet.
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:03:29 #185
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221600967
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
'Palestina' heeft nooit als land bestaan. Wederom: het blijkt iedere keer weer dat je een zeer uitgesproken mening hebt over dit conflict, maar er helemaal niets vanaf weet.
Nee maar er woonde wel al mensen Ik vind dit niet echt een heel nuttige semantische discussie maar wie ben ik.
- vmi voor intimi -
pi_221600973
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:58 schreef Darkomen het volgende:

[..]
N.v.t, en dit is natuurlijk gewoon fake news, dat weet iedereen.
Integendeel. Letterlijk alles wat daar staat is feitelijk.

• Israël is een democratie
• Palestijnse gebieden kennen geen democratie
• Normale politieke partijen, zonder (voormalig) banden met terreurgroeperingen zijn er eigenlijk niet in de Palestijnse samenleving
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:00 schreef vul_maar_in het volgende:
Ja Howard dat is wel een beetje makkelijk he. Die gaat er bij mij ook niet in.

Het is m.i. nog erger omdat ze democratisch gekozen zijn en dit beleid voeren.
Wat zou er precies makkelijk zijn dan?
pi_221600986
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:03 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Nee maar er woonde wel al mensen Ik vind dit niet echt een heel nuttige semantische discussie maar wie ben ik.
Uiteraard woonde er al mensen (niet veel trouwens) maar dat maakt het nog geen land genaamd 'Palestina'.
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:08:09 #188
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221600990
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:07 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Uiteraard woonde er al mensen (niet veel trouwens) maar dat maakt het nog geen land genaamd 'Palestina'.
daarom zeg ik ook semantisch ;)
- vmi voor intimi -
pi_221600993
quote:

[..]
Palestijnen zijn niet de oorspronkelijke bewoners van dat gebied. Dat is Palestijnse propaganda.

Het zijn Arabieren uit Jordanië en Egypte die daar naar toe zijn gestuurd om de joden uit te roeien.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:10:04 #190
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221601003
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:03 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Is er dan na 9545234 topics nog iets nuttigs te zeggen dat niet al 9545234 keer herhaald is, zeker als we het over het verleden van die regio hebben? :P.

Het is een eeuwenoud kutconflict tussen 2 groepen die nooit meer op zullen houden met elkaar intens te haten. Moeten ze allemaal lekker zelf weten, maar ik zou zo graag zien dat we er ons hier allemaal niet zo druk om zouden maken.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_221601004
Noem eens 1 links-progressieve Palestijnse politicus over de laatste 75 jaar.

Eentje maar.
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:10:31 #192
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221601007
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:10 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Is er dan na 9545234 topics nog iets nuttigs te zeggen dat niet al 9545234 keer herhaald is, zeker als we het over het verleden va die regio hebben? :P.

Het is een eeuwenoud kutconflict tussen 2 groepen die nooit meer op zullen houden met elkaar intens te haten. Moeten ze allemaal lekker zelf weten, maar ik zou zo graag zien dat we er ons hier allemaal niet zo druk om zouden maken.
Linker pink voor over.
- vmi voor intimi -
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:12:31 #193
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221601018
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:10 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Linker pink voor over.
Nou ja, iig veel. het beheerst zo enorm elke discussie tot aan vervelens toe.

Auto-ongeluk? Weet je wat pas erg is, Gaaaasaaaa??!!!!

Ik haat het, intens.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_221601031
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:08 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
daarom zeg ik ook semantisch ;)
Het gaat er vooral omdat sommigen het beeld willen wekken alsof de Palestijnse identiteit al gevormd was en er hier een functionerend land was met een Arabische en Islamitische identiteit, dat zomaar is ingepikt en etnisch gezuiverd door een groep random Joden.

Niets is natuurlijk minder waar. Dit gebied behoorde tot het Britse Mandaatgebied en daarvoor het Ottomaanse Rijk. Het was een vrij dunbevolkt gebied met iets meer dan een half miljoen mensen aan het begin van de 20e eeuw.

De mensen die er leefden waren allerlei verschillende groepen, Arabieren, Joden, Bedoeïenen, Christenen, Druzen en nog wat kleinere groepen zoals Circassiërs en etnische Armenen.

Ook was er geen drang voor een land 'Palestina', maar een drang voor een (pan)Arabische staat. En dat roept de vraag op hoe dit gebied überhaupt 'Arabisch' is geworden. Dat komt door verovering van Arabische moslims in de 8e eeuw, die het gebied hebben geïslamiseerd en gearabiseerd.
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:15:49 #195
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221601039
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het gaat er vooral omdat sommigen het beeld willen wekken alsof de Palestijnse identiteit al gevormd was en er hier een functionerend land was met een Arabische en Islamitische identiteit, dat zomaar is ingepikt en etnisch gezuiverd door een groep random Joden.

Niets is natuurlijk minder waar. Dit gebied behoorde tot het Britse Mandaatgebied en daarvoor het Ottomaanse Rijk. Het was een vrij dunbevolkt gebied met iets meer dan een half miljoen mensen aan het begin van de 20e eeuw.

De mensen die er leefden waren allerlei verschillende groepen, Arabieren, Joden, Bedoeïenen, Christenen, Druzen en nog wat kleinere groepen zoals Circassiërs en etnische Armenen.

Ook was er geen drang voor een land 'Palestina', maar een drang voor een (pan)Arabische staat. En dat roept de vraag op hoe dit gebied überhaupt 'Arabisch' is geworden. Dat komt door verovering van Arabische moslims in de 8e eeuw, die het gebied hebben geïslamiseerd en gearabiseerd.
Nee dat is nog meer semantisch geneuzel er woonden daar al mensen en die noemen zich blijkbaar tegenwoordig palestijnen :P
- vmi voor intimi -
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:16:16 #196
490724 Mr.Sandman
Beats all you never saw
pi_221601045
Ben-Gvir is een idioot.

Dit soort uitspraken helpen Israel niet.
pi_221601080
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:15 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Nee dat is nog meer semantisch geneuzel er woonden daar al mensen en die noemen zich blijkbaar tegenwoordig palestijnen :P
Het is geen semantisch geneuzel. Ik beschrijf een deel van de geschiedenis van dit gebied. Er woonden daar mensen, en slechts een deel van die mensen beschrijven zichzelf nu als Palestijnen.

En nu? Die mensen hebben ook tot vijf keer toe de mogelijkheid op een eigen staat afgewezen omdat men het hele gebied wilde. Je zou natuurlijk ook eens kunnen concluderen dat het een situatie van 'play stupid games, win stupid prizes' is.
pi_221601081
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Israel ook niet, beste man. Is ook maar gefabriceerd na 1948.
pi_221601095
Ik las ergens dat hij in de podcast niet doelde op Gazanen, maar om terroristen aldaar.

Is dat een leugen, of zijn zijn uitspraken verdraaid?
pi_221601103
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:21 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Israel ook niet, beste man.
Israël is een Joods land, de culture, etnische en religieuze identiteit van Joden gaat terug naar dit gebied. Joden zijn hier de inheemse bewoners. Er is een reden waarom als er archeologische opgravingen worden gedaan er veelal Joodse artefacts naar worden opgevist en er is een reden waarom Joden die in Polen en Marokko woonden, etnisch gezien meer met elkaar gemeen hebben dan met hun Poolse of Marokkaanse buren waar ze eeuwen naast leefden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')